Resident Evil 5 | PS3

takeuchi.jpg
سایت MTV یک گفتگو با آقای Jun Takeuchi در E3 داشته است.با کمک یک مترجم آنها در مورد اره برقی , کنترل بازی , بشکه های منفجر شونده و .... صحبت کردند که ما آن را با هم میخوانیم:

سری بازی های Resident Evil بیرون آمده است...این بازی ها در مورد عمارت های بزرگ و تاریکی ها بودند , و الان RE5 بیشتر به یک بازی اکشن شبیه است تا یک بازی ترسناک!چطور RE5 هنوز یک بازی ترسناک است؟

"ما مناطق درخشان (نورانی) زیادی را در RE5 نشان دادیم.ما امیدواریم که محل های سربسته تاریک تر داشته باشیم که این محل ها به مراتب ترسناک تر و کشش بیشتری در بازی دارند. و وقتی جابجایی به این مکان ها از محل های ایمنی روشن صورت گیرد دیگر شما قادر به چیز هایی که در بازی ترس و وحشت ایجاد میکنند نخواهید بود."

آیا شما هم تشخیص دادید که در بازی هایی شبیه RE4 و 5 به وجود آوردن ترس در بازیکنان سخت تر است بدین خاطر که اکشن های بیشتری در آن ها وجود دارد؟

"ما واقعا تشخیص ندادیم که اکشن بیشتر در بازی باعث کم شدن ترس میشود.ما تشخیص دادیم که اگر اکشن بیشتر باشد قادر خواهیم بود تا حسی از وحشت را در بازیکن خلق کنیم.این یک نوع متفاوت از ترس است اما هنوز در بازیکن کشش ایجاد میکند."

شما شخصا فیلمهای وحشت انگیز دوست دارید یا چیز های ترسناک؟آیا شما در زندگی واقعی از چیزی می ترسید؟

"من یک طرفدار بزرگ فیلمهای ترسناک هستم , من دوست دارم تا زامبی های مختلف زیادی را تماشا کنم. در زندگی واقعی چیزی که بیشتر از همه از آن هراسانم ضرب العجل است."

آیا شما اره برقی دارید؟

"نه , من اره برقی ندارم . در زندگی واقعی آن ها تقریبا ترسناک هستند.داشتن آنها در بازی خودش کافیست."

من حدودا بازی رو یک ماه پیش انجام دادم. کپکام یک رویداد در لس آنجلس داشت.من فراموش کردم که RE چه کنترلی داشت.اما من سورپرایز شده بودم وقتی دیدم که چاقو را بیرون کشیدم نمیتوانم حرکت کنم.وقتی که میخواهم شلیک کنم مجبورم هنوز ایستاده و متوقف باشم.حتی این حرکت بازخوردی از مردم در برداشت که میگفتند:"هی ما وقتی که میخواهیم شلیک کنیم نمیتوانیم حرکت کنیم؟

"البته آخرین چیزی که ما میخواهیم انجامش دهیم ایجاد احساس ناامیدی در بازیکنان بوسیله مجبور شدن به جنگیدن با سیستم کنترلی است که با آن بازی می کنند و جنگیدن با دشمنان.البته ما هم اکنون در حال ساختن RE5 هستیم , ما در حال جستجوی راه هایی برای بهبود طرح کنترل هستیم .ما هنوز داریم بر روی آن کار میکنیم و شما ممکن است چیز های بیشتری از ما ببینید."

بیایید که در مورد co-op صحبت کنیم. RE5 اولین بازی در سری RE هست که خصوصیت online co-op دارد.کی شما به فکر پیاده کردن co-op افتادید؟چطور شما بدین فکر رسیدید؟و شما چطور تصمیم گرفتید که ما با دو کرکتر دیگر به بازی در حالت co-op بپردازیم؟

"ما همیشه , از شروع کار , طرحی برای co-op-enabled کردن بازی داشتیم .بالاخره در E3 قادر شدیم تا آن را اعلام کنیم. من خوشحالم که ما در نهایت میتواینم آن را شر کنیم."

و چطور تصمیم گرفتید که ما با دو کرکتر دیگر به بازی در حالت co-opبپردازیم؟

"خب , زمانی که ما آفریقا را برای مکان شروع بازی در نظر گرفتیم , میدانستیم که میخواهیم کرکتر اصلی Chris باشد و میدانستیم که کسی را میخواهیم که مکان ها را بشناسد و میتواند در نقش یک راهنما برای Chris باشد.از آنجا بود که نویسنده سناریو به فکر Sheva آمد ."

زمانی که شما قسمت single-player را بازی میکردید , درست فهمیدم که شما فقط میتوانید با Chris بازی کنید؟چرا شما نمیتوانید در نقش Sheva بازی کنید؟

"در حالت single-player شما فقط میتوانید با Chris بازی کنید ولی میتوانید با Sheva تیم شوید و او برای شما به صورت کرکتر AI-controlled کار میکند.دلیل اینکه ما میخواستیم که شما در تمام لحظات با Chris بازی کنید این بود که داستان بر روی Chris متمرکز شده است.این واقعا داستان Chris است."

آیا شما در تمام بازی در آفریقا بودید؟ یا شبیه به Metal Gear Solid 4 این فقط مکان آغازین بازی است و بعد از آن به محل های مختلف دیگر می روید؟

"من واقعا نمیتونم بگم.من در این زمان نمیتوانم به این سوال پاسخ دهم.ما قصد داریم تا لوکیشن های مختلف زیادی داشته باشیم و شما همچنین تعدادی لوکیشن را خواهید دید که ما تاکنون به شما نشان ندادیم.اما این لوکیشن ها دقیقا چه جایی هستند را نمی توانم بگویم."

این قسمت از صاحبه در مورد اظهار روزنامه نگاران و مجلات و سایت ها در مورد استفاده از نژاد پرستی در RE5 است که در سایت بازی سنتر بار ها گفته شده و من این قسمت نمیزارم.فقط همینو بگم که به تاکوچی به یک اظهار نظر که در استدیو آن ها یک سیاه پوست کار نمیکند گفت که بیشتر کارکنان ما سیاه پوست هستند.

RE5 پایان همه چیز است؟ آیا شما پایان داستان Chris یا RE را در این بازی توصیف خواهید کرد؟

"قطعا میتوانم بگویم که این پایان یکی از داستان های RE است."

آخرین سوال من ...شاید کمی مضحک باشد اما چرا این همه بشکه های منفجر شونده در آن شهر (بازی) وجود دارد؟

(میخندد) شاید چیز های زیادی در شهر وجود داشت هباشد تا بازیکنان منفجرش کنند چنانچه بی خیال آن ها میشوند.شاید این کارکنان کپکام باشد که آنها میخواهند منفجرشان کنند.

چیز دیگری در مورد RE5 وجود دارد تا دوست داشته باشید به ما بگویید؟

"فقط یک چیز وجود دارد که من دوست دارم به شما بگویم این است که بازی در جمعه 13 مارچ 2009 ریلیز میشود.شاید از الان تا آن موقع وقت زیادی مانده باشد اما من اطمینان دارم که زمان در یک چشم به هم زدن میگذرد."
 
من این تریلرهای گیم پلی E3 رو دیدم به نظرتون AI بازی پایین نیست؟! اخه مثلا یارو از بقل کریس رد میشه دست به کریس نمیزنه:)
امین جون در E3 چون این دمو که مرد بازی میکنند به طور عامی بازی میشه و برای اینکه همه بتونن لذت ببرن هوش مصنوعی از حالت طبیعیش پایین تر میارن برای همینه که تو اکثر بازیها هوش مصنوعی در Playable Demo در E3 پایین بود. و مطمئنا تا زمان عرضه درست میشه;)
 
یعنی منظوره شما هوش مصنوعی امکان داره تا 2برار بهتر و قوی تر از جزهای قبلی باشه اگر اینطوری باشه باید حتما خیلی جذاب باشد بی صبرانه منتظره آمدنش هستم کسی میدونه کی میاید :love::biggrin1:
 
سلام.با توجه به صحبت های takeuchi میشه انتظار داشت که در این شماره پرونده آمبرلا بسته بشه ولی بعدش یه شرکت دیگه ادامه راه این شرکتو بره.چیز دیگه ای که میشه از این شماره میتوان انتظار داشت که بالاخره حداقل یکم در مورد اسپنسر و وسکر بیشتر توضیح داده بشه.
 
خب مثل اینکه لیست تروفی های RE5 هم اومد
من فعلا ADSL ندارم بچه ها برید تو PSN اروپا،آمریکا،ژاپن،آسیا همه رو بگردید این دموی RE5 رو پیدا کنید!

تازه ویدئوی مقایسه دموی نسخه PS3 با 360 هم اومده ! که ورژن PS3 وضوح بهتری داره :biggrin1:
میتونید ببینید :
Resident Evil 5 PS3/360 Demo Comparison HD

43926-thumb_gt.jpg


Quicktime - Wmv


 
آخرین ویرایش:
[FONT=&quot]کپکام در مراسمی که طی این هفته برگذار کرد باعث شد تا رزیدنت اویل 5 به رخ همگان کشیده شود [/FONT],[FONT=&quot]جدیدترین نسخه دوباره متولد شده از سری رزیدنت اویل .2 منطقه ی داخل بازی را نمایش می دهد که اولی همان منطقه ای بود که در دمویی [/FONT],[FONT=&quot]چند ماه اخیر عرضه شده بود و در دست عموم قرار گرفته بود. و دیگری منطقه ای شامل فضا های که هرگز دیده نشده است و گیم پلی ای که اشاره ای دارد به قابلییت و نکاتی که در نسخه نهایی عرضه خواهد شد . مهمتر از همه مناطق جدید با سکانس های سینمایی کوتاهشان اطلاعاتی اندک در مورد خط داستانی بازی را نمایان کردند و با معلوم شدن انها برای پی بردن به داستان بازی بسیار کنجکاو شدیم .



نخست ما بازی رو با یک
[/FONT]boss fight[FONT=&quot] که از چپتر 2 برداشته شده بود شروع کردیم [/FONT],[FONT=&quot] که شخصیت اصلی یعنی کریس ردفلید و همکارش شوا رو به مبارزه علیه موجودی تغییر یافته که بین خفاش و عقرب بود فرا می خواند . این مبارزه در تنگه راکی اتفاق افتاد که دارای یکسری اتاق برای مانور دادن بود منظورمان از مانور همان فرار برای حفظ جان است . فرار به نظر مناسب میاد زیرا این [/FONT]boss[FONT=&quot] بسیار چالاک وسریع است و مواجه با ان چندان خوشایند به نظر نمی اید . بزرگترین پی امد که با ان سرو کار دارید حملات زمینی و هوایی است زیرا [/FONT]critter[FONT=&quot] ها دوست دارند همه چیز رو با هم قاطی کنند . ما در اخر بسیار سپاس گذاریم که حفره هایی درون زمین وجود ندارد زیرا بازی را نیرنگ امیز تر می کرد . مبارزات به طور عادلانه رنج اور و طولانی بود [/FONT],[FONT=&quot] با اینکه امکان ورود رمز تیر بی نهایت وجود دارد . متشکرانه [/FONT],[FONT=&quot] مانند بیشتر نکات رزیدنت اویل [/FONT],[FONT=&quot] شکیبایی کم و چندین میلیون تیر معمولا ادم رو گول میزنند . ما کاملا مطمن هستیم که راهی هشیارانه تر وجود دارد برای کشتن سریعتر [/FONT],[FONT=&quot] خوشبختانه استفاده از شوا در بعضی از اوقات همان راه است . اگرچه ما از استفاده از یاری که سلامتش به صورت خود به خود پر میشه دریغ کردیم ولی میتونیم بگیم خیلی بهتر میشد اگرکار هایی انجام میدهد بیشتر شود یا از زیر دست و پا کنار می رفت . زمانی که ان موجود مرد . ما یک صحنه سینمایی رنج اور ساده شده [/FONT],[FONT=&quot] در عین حال عالی از اثر ان مبارزه دیدیم . ما دوست داریم با یک نشانه گیری خوب موجودات رو از بین ببریم همانند انچه کریس در این [/FONT]cinematic[FONT=&quot] انجام داد . اما ان کاملا چیزی نبود که تا اخر مبارزات انجام خواهیم داد . بعد از ان مبارزه قسمت سینمایی مربوط به مبارزه با موتور سواران را توانستیم امتحان کنیم ( کسانی که اجازه نداده اند الوده شدن به ویروس از لذتشان برای تعقیب شخصیت های اصلی بازی با استفاده از هر وسیله ممکن کم شود) . کریس در پشت جیپ اصلحه ای را برای مبارزه اماده کرد. متاسفانه [/FONT],[FONT=&quot] ما فقط تست کوتاهی از ان مرحله قبل از رفتن به منطقه ی بعدی داشتیم . در قسمت بعدی شوا و کریس به دنبال مردی مرموز به نام [/FONT]Irving[FONT=&quot] بودند . [/FONT][FONT=&quot]جستجو ها ی انهاشوا و کریس را به منطقه ای رساند که تشکیل شده بود از پالایشگاه های شیمیایی مستقر در انجا که به طو شگفت اتگیزی توسط اهالی انجا اداره میشود . اگرچه از این منطقه انتظار تیر اندازی فراوان [/FONT],[FONT=&quot] قطع کردن اعضای بدن [/FONT],[FONT=&quot] ومبارزات تن به تن می رود [/FONT],[FONT=&quot] در عین حال دارای معما های سنتی سری رزیدنت اویل نیز هست . مسیر اولیه ی این مرحله در مناطق ازاد طراحی شده که دارای راه های مسدود شده توسط آتش و در های قفل شده و دیگر موانع نیز است که نیاز دارد شما کلید ها را بزنید یا از لوله های فشار برای رفتن به مناطق دیگراستفاده کنید . به غیر از معما ها و انبوهی از دشمنان ما چندین بار با منفور ترین موجود در حال حاضر رزیدنت 5 یعنی موجود دیوانه همراه با اره برقی مبارزه کردیم . این دشمن سرسخت احتیاج به چندین تیر به سرش دارد که زمانی که به طرف شما می اید بسیارخطرناک می شود . وقتی که از دست انها راحت شدید [/FONT]Josh[FONT=&quot] را ملاقات میکنید . یک از بازماندگان گروه [/FONT]STARS[FONT=&quot] که لاغرتر شده بعد از مقابله با دشمنان . از این نقطه ی داستان به بعد به نظر یکسری تنش و کشمکش بین او و کریس صورت میگیرد . [/FONT]Josh [FONT=&quot] به نظر دوست کریس با توجه به اتفاقات اخیر نمی اید. بعد از به انتها رسیدن صحبت های سفت و سخت انها [/FONT],[FONT=&quot] مشخص شد که یکی از دلیل هایی که کریس باعث شده به طور یک دیوانه وار خود را به خطر بیاندازد پیدا کرن دوستش یعنی [/FONT]Josh[FONT=&quot] بوده . از طرفی دیگر بسیار اماده برای خروج از شهر است . در هر حال همه در کنار هم ماندن و برای انجام ادامه ی این مرحله فرد جدیدی وارد گروه شد. از اینجا به بعد داخل اتاق ها بازی رو پی میگیریم . احساس نا خوشایندی هنگام ورود به اتق ها وجود داشت به طور نمونه مراقبت از افراد گروهتان در هنگامی که انها مشغول هک کردن کامیوتر ها و باز کردن مسیرهای جدید بودند. قسمت دوم مسیر ترس مبارزه در ساختمان ها را به خوبی نشان میدهد [/FONT] ,[FONT=&quot] با ملاحظه به اینکه شما همیشه نمی توانید دقیقا ببینید چه چیز هایی از محل های شلوغ به طرف شما می ایند اگر چه به خوبی انها را میشنوید . این میتونه لحظات زیبا از هیجان برای شما به وجود بیاره در حالی که شما میشنوید وسپس اقای اره برقی ظاهر میشه و از روی وظیفه شناسی به گروه شما حمله ور میشه:((.


بازی و روند ان بسیار شبیه به انچه که در چند ماه اخیر امتحان کرده بودیم بود. اگر شما با کنترل نسخه
[/FONT]Game Cube[FONT=&quot] رزیدنت 4 مشکلی نداشتید قطعا با رزیدن 5 هم مشکلی نخواهید داشت . استفاده از شوا بسیار موثر به نظر می رسد و کاربرد های زیادی دارد ولی با دانستن موثر بودن ان نیاز به یکسری دستور در کنار شما دارد . او میتونه حتی یک مسولیت برای شما باشه زیرا زمانی که گیر میوفته باید اگر اب دستتون بذارید وبه او کمک کنید وگرنه میبینید به چه راحتی اگر او بمیرد میبازید. اگر این بازی همین روند رو داشته باشه رو هر 2 کنسول [/FONT]ps3 [FONT=&quot] و[/FONT] Xbox 360 [FONT=&quot] بسیار زیبا از اب در می اید . در اخر ما بسیار مشتاقانه در انتظار انتشار این بازی در تاریخ [/FONT]March 13th[FONT=&quot] هستیم . منتظر چیز های بیشتری از این بازی در ماه های اینده و عرضه ی [/FONT]playable demo[FONT=&quot] در اوایل سال بعد باشید .

[/FONT]​
[FONT=&quot]این متن ترجمه شده از سایت [/FONT]Game Spot[FONT=&quot] است . و هر کمی و کاستی رو به بزرگی خودتون ببخشید .:biggrin1:[/FONT]
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or