Multi Platform Resident Evil 4

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
۲۴ ماه مارس ۲۰۲۳
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
ddvy6lc-47b4f144-9111-4da9-a7cc-01cd9089bf6b.png

بعد از سالها انتظار و همچنین انتشار شایعات مختلف، بازی ریمیک رزیدنت اویل ۴ بالاخره بامداد روز جمعه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ (مصادف با ۳ ماه ژوئن ۲۰۲۲) در مراسم State of Play، بطور رسمی معرفی شد!



index.jpg

Resident Evil 4 Remake - Reveal Trailer | PlayStation State of Play 2022

4K/1080p/720p
خط داستانی لیان

لیان همراه با دو مامور پلیس محلی به یک روستای دورافتاده اسپانیایی رفت تا تحقیقات خود را در مورد اشلی شروع کند. در هنگام ورود او، روستاییان به او حمله کردند و گرچه لیان مجبور شد آن‌ها را بکشد، اما مشخص بود که آن‌ها زامبی نبودند و هوشمندانه عمل می‌کردند. روستاییان در ادامه به ماشین پلیس حمله کرده و پس از دستگیری دو پلیس، خودروی آن‌ها را به دره انداختند. با ادامه مسیر، لیان متوجه شد که روستاییان از قبل منتظر ورودش بوده‌اند و دستور داشتند تا او را متوقف کنند. با وجود این که تعداد روستاییان حمله کننده بیشتر می‌شد اما لیان قادر شد تا مسیر خود را ادامه دهد. او در ادامه با شخصی به نام لوئیس سرا مواجه شد که توسط روستاییان دستگیر و زندانی شده بود. طولی نکشید که با ورود رهبر روستاییان یعنی بیتورس مندز، لیان نیز دستگیر شد. درحالی که هر دوی آن‌ها بی‌هوش بودند، لیان مبتلا به یکی از نمونه‌های انگل جدید شد. او و لوئیس اندکی بعد به هوش آمدند و لوئیس در مورد ماهیت رفتار پرخاشگرانه روستاییان توضیح داد. این افراد که گانادو نام داشتند به انگل لاس پلاگاس مبتلا شده بودند که باعث می‌شد کورکورانه پیرو فرقه مذهبی لوس ایلامینادوس شوند. لوئیس در ابتدا عضوی از آن‌ها بود و در تحقیقات آماده‌سازی انگل‌ها شرکت نقش داشت ولی در ادامه نظرش عوض شد و توسط آن‌ها دستگیر شد. مدتی بعد، لیان یک روستایی که برای کشتن آن‌ها آمده بود را کشت و موفق شد تا خودش و لوئیس را آزاد کند. پس از آزاد شدن، لوئیس سراسیمه اتاق را ترک کرد و لیان نیز ماجراجویی خود را برای کشف حقایق و پیدا کردن اشلی ادامه داد.

لیان کمی بعد با یک مرد غریبه مواجه شد که در واقع یک بازرگان عجیب بود و لیان قادر بود به واسطه او به خرید و فروش سلاح و آیتم بپردازد. پس از آن لیان با عبور از میان تعداد زیادی گانادو به یک دریاچه بزرگ رسید، جایی که روستاییان یکی دیگر از پلیس‌ها را طعمه یک هیولای دریایی بزرگ به نام دل لاگو کرده بودند. لیان که مجبور بود قایق از میان همین دریاچه عبور می‌کرد، طبق انتظار مورد حمله دل لاگو قرار گرفت. حمله اولیه باعث شد تا قلاب طناب قایق به هیولا گیر کند و قایق را به دنبال خود بکشد. با این حال لیان در یک درگیری دشوار موفق شد این هیولا را از بین ببرد و طناب را از قایق جدا کند. او پس از این به آن سوی دریاچه رفت با علائمی از فعالیت انگل در بدنش مواجه شد و بی‌هوش شد. پس از به هوش آمدن، لیان مسیر خود را برای پیدا کردن کلید کلیسا ادامه داد و در نهایت موفق به این کار شد. در بازگشت به سمت کلیسا، او با یک هیولای بزرگ دیگر یعنی ال گیگانته مواجه شد. لیان در یک نبرد نفسگیر این هیولای بزرگ و انسان‌نما را نیز شکست داد و مسیر خود را به کلیسا ادامه داد. پس از نجات اشلی و در هنگام خروج از کلیسا، این دو با رهبر فرقه ایلومینادوس یعنی اسموند سادلر مواجه شدند. سادلر گفت که هم اشلی و هم لیان مبتلا به انگل هستند، انگلی که پس از خروج از تخم و بالغ شدن در بدن میزبان، کنترل ذهن و حرکات شخص را در دست می‌گیرد و این انگل تحت فرمان سادلر خواهد بود. به گفته سدلر، او از این روش برای افزودن پیروان فرقه خود استفاده کرده و با ربودن دختر رئیس جمهور آمریکا، قصد داشت تا قدرتش را به جهانیان نشان دهد. لیان و اشلی در ادامه از کلیسا فرار کردند و مسیر خود را تا گذرگاهی ادامه دادند. در این مکان آن‌ها توسط تعداد بسیار زیادی از گانادوها محاصره شدند و مجبور شدند به کلبه‌ای در نزدیکی آنجا پناه ببرند. لوئیس نیز در این کلبه مخفی شده بود و حالا با محاصره گانادوها، همراه با لیان مشغول دفاع از کلبه شد. پس از کشتن تعداد زیادی گانادو، بازماندگان آن‌ها عقب‌نشینی کردند و آن‌ها می‌توانستند مسیر خودشان را ادامه دهند.


درحالی که لیان و اشلی از لوئیس جدا شدند، لیان متوجه شد که هلی‌کوپتر نجات فرستاده شده سرنگون شده است. لیان و اشلی چاره‌ای جز ادامه مسیر نداشتند و پس از عبور از یک دره کوچک و در ادامه استفاده از یک گوندولا، خود را به کلبه‌ای دیگر رساندند. لیان در این محل با رهبر روستاییان یعنی بیتورس مندز مبارزه کرد؛ مبارزه‌ای سخت و دو مرحله‌ای که باز هم درنهایت لیان در آن موفق بود. لیان با استفاده از چشم مصنوعی بیتورس مندز قادر به باز کردن درب خروجی دهکده شد. پس از خروج از دهکده، اشلی و لیان وارد قلعه خاندان سالازار شدند، قلعه‌ای بزرگ که ساکنان آن نیز به انگل پلاگا مبتلا شده بودند. اشلی و لیان در ادامه داستان با مالک قلعه یعنی رامون سالازار ملاقات کردند. او به لیان گفت بهتر است خودشان را تسلیم کنند تا به زودی با خروج انگل از تخم به سادگی به یکی از پیروان فرقه تبدیل شوند یا اینکه به مقاومت ادامه دهند تا در نهایت بمیرند. پس از رفتن سالازار، اشلی و لیان مقاومت کردند و برای فرار تلاش کردند. در ادامه مسیر، اشلی سرفه‌هایی خونی کرد و با اضطرابی که پیدا کرده بود از لیان فرار کرد تا این که در یکی از تله‌های قلعه به دام افتاد. لیان در جریان پیدا کردن دوباره اشلی، با ایدا وانگ مواجه شد که گرچه سعی داشت ماموریتش را پنهان کند ولی در ادامه مشخص شد که قصد تصاحب یکی از نمونه‌های پلاگا را دارد. پس از خروج ایدا، لیان مسیر خود را از طریق فاضلاب ادامه داد و پس از عبور از میان تعداد زیادی از نویستادور و در ادامه ساکنان قلعه، خود را به اتاق اشلی رساند و او را پیدا کرد. در این زمان لوئیس وارد شد و درحالی که با خوشحالی خبر از موفقیتش در پیدا کردن نمونه انگل پلاگا را می‌داد توسط سادلر از پشت کشته شد و سادلر نمونه انگل را برداشت. پس از خروج سادلر، لوئیس در آخرین لحظات زندگی‌اش قرص‌های کندکننده رشد انگل را به لیان داد و از او خواست تا به هر طور شده نمونه انگل را از سادلر بگیرد.

در ادامه داستان RE4 و پس از آزاد شدن اشلی، لیان باری دیگر اشلی را به خاطر حمله نویستادورهای سالازار از دست داد و تلاش کرد تا دوباره او را نجات دهد. پس از شکست دادن یکی از دستیاران سالازار به نام وردوگو، مبارزه با دو هیولای گیگانته، و از فرار از یک مجسمه متحرک غول پیکر، در نهایت لیان به برج سالازار رسید و پس از بالا رفتن از آن متوجه شد که سالازار اندکی قبل اشلی را به یک جزیره در نزدیکی آنجا فرستاده است. حالا لیان باید با خود سالازار مبارزه می‌کرد. پس از شکست سالازار جهش‌یافته، لیان مسیرش را ادامه داد و پس از دیدن ایدا، همراه با قایق او به سمت جزیره رفت. در این جزیره نیز نیروهای انگلی سادلر مانع نجات اشلی توسط لیان شدند. با این حال لیان این مسیر دشوار را ادامه داد تا اینکه اشلی را پیدا کرد. اما مدتی بعد سادلر شخصا از طریق کنترل انگل باری دیگر اشلی را از لیان جدا کرد. لیان در ادامه داستان با یکی از همرزمان سابق خود در ارتش آمریکا مواجه شد. این فرد کسی نبود جز جک کراوزر که حالا با سادلر کار می‌کرد و مشخص شد که او پشت ربودن شدن اشلی از آمریکا بوده است. لیان در چند نوبت با کراوزر مبارزه کرد و در نهایت او را پس از جهش یافتن شکست داد. او در ادامه مسیر اشلی را پیدا کرد و این بار او در یک اتاق آزمایش و داخل یک محفظه‌ی شیشه‌ای قرار داشت. لیان با کمک ایدا موفق شد تا او را نجات دهد و از سادلر نیز فرار کند. لیان و اشلی در ادامه برای نابود کردن انگل در بدن خود از دستگاه لیزری استفاده کردند.

لیان و اشلی مسیر دشوار خود را ادامه دادند تا اینکه لیان مجبور شد با خود سادلر مقابله کند. در جریان این مبارزه، سادلر به یک هیولای مرگبار تبدیل شد ولی لیان این بار هم با کمک ایدا موفق شد سادلر را شکست دهد و او را بکشد. پس از کشتن سادلر، نمونه انگل غالب سادلر به لیان رسید ولی ایدا آن را با تهدید اسلحه تصاحب کرد. ایدا در ادامه خود را به هلی‌کوپتر نجات رساند و به لیان گفت هرچه سریع‌تر از جزیره فرار کند چون به زودی تاسیسات این محل منفجر خواهد شد. لیان سپس به همراه اشلی خود را به یک قایق موتوری کوچک رساند و پس از عبور از کانال‌ها و جریان آب شدید حاصل از انفجار تاسیسات، موفق شد از محدوده خطر نجات پیدا کند. به این ترتیب اشلی و لیان به سمت کشور خود بازگشتند و داستان بازی Resident Evil 4 به پایان رسید.
خط داستانی ایدا

ایدا وانگ تقریبا همزمان با لیان وارد دهکده شد. ماموریت او تحقیق در مورد انگل پلاگا و به دست آوردن یک نمونه از آن بود. او این ماموریت را برای «سازمان» و با پشتیبانی آلبرت وسکر انجام می‌داد. وسکر پیش از این، جک کراوزر را برای همین ماموریت به اسپانیا فرستاده بود ولی پس از گذشت مدتی هیچ خبری از کراوزر نشد و وسکر تصمیم گرفت این بار ایدا را برای تکمیل ماموریت بفرستد. ایدا اما در همان ابتدای کار در دهکده لیان اسکات کندی را دید که برای نجات اشلی گراهام، دختر رئیس جمهور آمریکا وارد شده بود. لیان و ایدا کمپین مشترکی برای فرار از شهر راکون تشکیل دادند، هرچند از دید لیان، ایدا در پایان آن ماموریت به شکل مشکوکی کشته شده بود. ایدا پس از آن از نگاه لیان دور ماند. او از میان گانادوها عبور کرد و پس از رساندن خود به کلیسا، آونگ را به صدا در آورد که باعث جذب گانادوها به کلیسا شد. این کار علاوه بر نجات لیان از تهاجم گانادوها، باعث هموار شدن مسیر ایدا نیز شد.

ایدا پس از این به عمارت بیتورس مندز رفت و با مطالعه یک کتاب، اطلاعات بیشتری از ماهیت گانادوها و همچنین شخصی به نام لوئیس به دست آورد. لوئیس کسی بود که در تحقیقات اولیه کشف انگل پلاگا با لوس ایلامینادوس همکاری کرده بود. پس از تماس مجدد با وسکر و صحبت درباره لوئیس، وسکر گفت طبق اطلاعات آن‌ها، لوئیس توسط روستایی‌ها دستگیر شده و حالا در جایی از دهکده زندانی است. به این ترتیب برای پیدا کردن نمونه انگل، ایدا بایستی اول لوئیس را از اسارت نجات می‌داد. او مسیر خود را به موقعیت مشخص شده دنبال کرد و پس از رسیدن به کلبه متوجه شد که روستاییان هم لوئیس و هم لیان را به محل دیگری انتقال داده‌اند. در بازگشت به عمارت بیتورس مندز، ایدا شاهد درگیری مندز با لیان بود؛ او بدون دیده شدن مستقیم و از پشت پنجره به مندز تیراندازی کرد و باعث منحرف شدن او از درگیری با لیان شد. پس از آن او خودش را از محل دور کرد و با وجود این که لیان از ماجرا نجات پیدا کرده بود، اما خودش توسط روستاییان بی‌هوش شد. مدتی بعد، ایدا درست در لحظه‌ای به هوش آمد که یک گانادو قصد داشت طی مراسم مذهبی ایدا را با تبر به دو نیم تقسیم کند. او با استفاده از مهارت بالای خود و حرکات آکروباتیک از ضربه مرگبار گانادو نجات پیدا کرد و سپس ماموریتش را پیگیری کند. او در ادامه در نزدیکی یک خانه دو طبقه با لوئیس ملاقات کرد، جایی که لوئیس در پاسخ به دست آوردن یک نمونه از انگل، جواب منفی به ایدا داد.

در قلعه سالازار، ایدا سرانجام خود را به لیان نشان داد و در ادامه پس از یک مکالمه کوتاه به شکل ناگهانی آنجا را ترک کرد. در حیاط قلعه، وسکر بار دیگر با ایدا تماس گرفت و اطلاع داد که نمونه‌ای از انگل پلاگا اکنون در دست لوئیس است و ایدا باید آن را به دست آورد. وسکر همچنین در مورد لیان به او گفت که در مواجهه‌ی بعدی باید او را بکشد. پس از پایان صحبت، ایدا از آنجایی که قصد کشتن لیان را نداشت تصمیم گرفت دیگر با او مواجه نشود. ایدا در ادامه مسیر و در یکی از تالارهای قلعه شاهد کشته شدن لوئیس توسط اسموند سادلر و در ادامه تصاحب نمونه انگل توسط سادلر بود.

ایدا پس از آن با جک کراوزر ملاقات کرد، و کراوزر به او توضیح داد که به دلایل خودش تصمیم گرفته به سادلر بپیوندد و درحال حاضر نیز به ایدا و وسکر اعتماد ندارد. پس از این ملاقات، وسکر در تماسی دیگر به ایدا گفت درحال حاضر کراوزر ماموریت قتل لیان را از سادلر گرفته است و از آنجایی که ایدا تاکنون با لیان مواجه نشده، شاید این بار کراوزر موفق به این کار شود. ایدا با آگاهی از نقشه مسیر خود را ادامه داد تا این که لیان و کراوزر را درحال مبارزه تن به تن دید. او در آخرین لحظه و جایی که کراوزر می‌توانست لیان را بکشد او را متوقف کرد و لیان را نجات داد. مدتی بعد و پس از یک مبارزه دیگر، این بار لیان موفق به شکست دادن کراوزر شد. ایدا هم گزارش مرگ کراوزر به دست لیان را به وسکر داد. او سپس با لیان درحالی مواجه شد که انگل در بدن لیان شروع به فعالیت کرده بود و باعث حمله لیان به ایدا شد. ایدا اما از خود دفاع کرد و با شوک وارد شده به لیان، او به حالت عادی برگشت. ایدا پس از آن با کراوزر مواجه شد که از مبارزه قبلی زنده مانده بود و این بار دچار جهش ژنتیکی شده بود. او قصد نداشت گزارش زنده شدن کراوزر را به وسکر دهد و از همین رو خودش با او مبارزه کرد و درنهایت او را به قتل رساند.

در ادامه داستان ایدا از طریق بالکون وارد یک اتاق آزمایش شد که اشلی گراهام در آن در قرنطینه بود. با توجه به ورود لیان برای نجات اشلی و در ادامه حضور سادلر، ایدا با تیراندازی به سادلر فرصت کافی برای نجات اشلی توسط لیان را فراهم کرد. او سپس از لیان خواست تا سریع‌تر از آنجا فرار کند و پس از آن به تیراندازی به سادلر ادامه داد. با بسته شدن مسیر توسط ایدا، خطر سادلر برای لیان و اشلی برطرف شده بود اما سادلر حالا قصد کشتن ایدا را داشت. در مبارزه سختی که صورت گرفت، ایدا در نهایت موفق شد سادلر را شکست دهد ولی درست در لحظه‌ای که فکرش را نمی‌کرد سادلر به هوش آمد و با شاخک مرموزش ایدا را بی‌هوش کرد. سادلر ایدا را اسیر کرد تا این که لیان برای مبارزه با سادلر وارد عمل شد و ایدا را نجات داد. در طول مبارزه لیان و سادلر، ایدا خود را به سمت دیگر محوطه رساند و با انداختن یک راکت لانچر قدرتمند، به لیان کمک کرد تا سادلر را از بین ببرد. پس از مرگ سادلر، لیان نمونه انگل را به دست آورد ولی ایدا آن را با تهدید تصاحب کرد. او در ادامه خود را به هلی‌کوپتر نجات رساند و به لیان گفت هرچه سریع‌تر از جزیره فرار کند چون به زودی تاسیسات این محل منفجر خواهد شد. پس از دور شدن هلی‌کوپتر از جزیره، ایدا در گزارش خود اشاره کرد که سازمان چگونه می‌خواست از نمونه انگل استفاده کند. در ادامه گزارش، او اشاره کرد که وسکر احمق نیست و می‌داند که سازمان دقیقا چه برنامه‌ای دارد. گرچه این ماموریت به پایان رسیده بود اما جنگ تازه‌ای شروع شده بود.
 
بشخصه اگه یک ذره از قطع عضو و یا گور رو کم کرده باشن به هیچ وجه سراغ این ریمیک نمیرم, یعنی چی آخه :-"
بازی اسمش روشه, شوتر ترسناک, افراد کم سن که نمیتونن بازیش کنن, پس دلیلی برای حذف وجود نداره :-"
تازه انتظار دارم که گور و قطع عضو RE2 هم کاملا بهش اضافه بشه, اگه نشه که فرقی با نسخه اصلی نداره, با گرافیک بالاتری هم که داره نبود گور مثل RE3 ضایع بنظر میاد

سیستم قطع عضو و gore دشمن‌ها که به احتمال زیاد داخل بازی هست. با وجود تیم ریمیک RE2 هم بنظرم زیاد جای نگرانی نیست. مخصوصا با وجود پلاگا و سخت افزار قویتر کارهای جالبتری نسبت به RE2 میتونند انجام بدن و باید خودمون برای دیدن چیزهای خیلی خفن تر و ترسناکتری آماده کنیم :دی در مورد ریمیک RE3 بیشتر بخاطر مسائل فنی و تکنیکی و ضعف سخت افزاری اینکارو نکردند اما اینجا دیگه این مشکل رو ندارند.

من منظورم انیمیشن مرگ و قطع عضو کارکترهای بازی بود. کپکام دقیقا از بعد از RE4 توی تمام بازی ها انیمیشن های مرگ کرکترها رو که منجر به قطع عضو میشد بخاطر همون cero که گفتم سانسور می‌کنه. البته فکر کنم توی نسخه های غربی می‌تونه بازی رو بدون سانسور عرضه کنه اما نمی‌دونم چرا اینکارو نمیکنه. توی RE5 و RE6 احتمالا بخاطر مسائل آنلاین و کواپ بود که میخواست همه نسخه ها یکسان باشه، اما برای RE7 و RE8 و ریمیک 2 و 3 نمی‌دونم چه بهانه ای داشتند. البته توی RE7 و RE8 تو یه انیمیشن مرگ خاص میشه جسد بدون سر ایتن رو برای یکی دو ثانیه دید.

امیدوارم یه فکری هم به حال هوش مصنوعی اشلی بکنن.یکی از معدود نکات رو مخ re4 همون بود(البته شاید عمدی بوده باشه برای حس تنش و اضطراب بیشتر).مخصوصا وقتی یه جا تنهاش میذاشتی و به سر یکی از دشمنانی شلیک میکردی که ازش تیغ میزد بیرون با یه ضربه کشته میشد.

دقیقا یکی از نکاتی که فکر کنم نسبت به نسخه اورجینال بهتر شده باشه همین هوش مصنوعی اشلی هست. هر چند هنوز نمیشه با قاطعیت نظر داد اما فکر کنم از همین تریلر هم مشخص باشه دیگه دیگه به اندازه نسخه اورجینال دست و پا چلفتی نیست و بتونه در حد خیلی کم از خودش دفاع کنه. فکر کنم خود کپکام هم در جریان باشه که چقدر اون بخش ها یا ماموریت های اسکورت و فریادهای گوشخراش Help Leon برای فن ها عذاب آور بود و روی این موضوع کار کرده :دی حالا باید صبر کرد ببینیم چکار کردند.
 
دوتا انتظار به نظرم اینجا کاملا اشتباهه.

یک اینکه انتظار داشته باشیم RE4 Remake کپی یک به یک نسخه اصلی باشه. RE4 برخلاف RE1, RE2 از خیلی جهات هنوز هم با درصد زیادی حتی به استانداردهای روز نزدیکه. یعنی مثلا گیم پلی و دوربین و سیستم شوتینگی که توی RE2, 3 Remake اومدن استفاده کردن در واقع همون نسخه بروز شده سیستم RE4 هست. پس اگر اینا بیان فقط گرافیک RE4 را به روز بکنن کار شاقی انجام ندادن. حرفم اینه که کسی که دوست داره همون فضا را تجربه کنه همین الان هم میتونه بره 600 تا نسخه موجود RE4 روی انواع پلتفرم ها، یکیش را دانلود کنه شروع کنه به بازی کردن. حتی فن های بازی هم شروع کردن یک HD Pack خوب دارن براش میسازن که به زودی کامل در دسترس قرار میگیره.

اتفاقا اینجا باید کپکام باید یکم خارج از ریل کار کنه و سعی کنه تو گیم پلی و دیزاین بازی و غیره تغییرات بیشتری اعمال کنه و البته خودشون هم اینو فهمیدن و رفتن سراغ اون نسخه اولیه. حتی اگر محتوای حذف شده ای از نسخه های اولیه هم بوده اینجا فرصتش هست که بیارنش داخل بازی.

دومین انتظار غلط هم به نظرم اینه که انتظار داشته باشیم بعد 8 نسخه اصلی (به انضمام 0) و کلی نسخه های جانبی داستان و شخصیت ها و کلیت بازی هنوز در مورد T-Virus و C-Virus و .. باشه و ما هم همچنان با یک سری زامبی طرف باشیم که خودشون را روی زمین میکشن.

اگر توجه کنیم ما حداقل این بازی ها را در مورد زامبی و ویروس ها داشتیم:

Resident Evil
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Resident Evil Code Veronica
Resident Evil 0
Resident Evil Remake
Resident Evil Outbreak
Resident Evil Outbreak File 2
Resident Evil 4
Resident Evil 5
Resident Evil 6
Resident Evil Revelation
Resident Evil Revelation 2
Resident Evil 2 Remake
Resident Evil 3 Remake
Resident Evil 4 Remake

بعد این همه نسخه به نظرم اینکه RE7 و RE8 یک مسیر نسبتا متفاوتی را به خصوص به لحاظ داستانی و المان های داستان رفتن بد نیست واقعا. البته از این لیست بالا هم بعضی نسخه ها سعی کردن یکم از کلیت قضیه انحراف داشته باشن ولی تغییراتشون در حد RE7 , RE8 نبوده.
به این لیست به نظرم دو تا عنوان با سبک Rail Shooter که اولین بار واسه کنسول Wii اومد رو هم باید اضافه کرد.Umbrella & Darkside Chronicles که واقعا خوب بودن.
نو آوری و تغییر لازمه.ولی نه طوری که کلا نشه به بازی مورد نظر گفت رزیدنت.مثلا سازنده ویچر بره فاینال فانتزی بسازه بعد بگه میخواستم روح تازه ای به بازی بدم.7 و 8 عناوین خوبی هستن.ولی به نظر خیلی از فن های قدیمی رزیدنت نیستن.چون این فرنچایز پول سازه، اسم بزرگی هست و میخواستن این اسم حفظ بشه.میشد کماکان با خلاقیت و نویسندگی خوب و اسپین آف های مختلف رزیدنت های بعدی رو هم ترو تازه و هم جذاب واسه فن ها (چه قدیم چه جدید) نگه داشت.نمونش کد ورونیکا.نه اینکه هرچی میسازی این اسم رو بگذاری روش.
 
آخرین ویرایش:
سیستم قطع عضو و gore دشمن‌ها که به احتمال زیاد داخل بازی هست. با وجود تیم ریمیک RE2 هم بنظرم زیاد جای نگرانی نیست. مخصوصا با وجود پلاگا و سخت افزار قویتر کارهای جالبتری نسبت به RE2 میتونند انجام بدن و باید خودمون برای دیدن چیزهای خیلی خفن تر و ترسناکتری آماده کنیم :D در مورد ریمیک RE3 بیشتر بخاطر مسائل فنی و تکنیکی و ضعف سخت افزاری اینکارو نکردند اما اینجا دیگه این مشکل رو ندارند.

من منظورم انیمیشن مرگ و قطع عضو کارکترهای بازی بود. کپکام دقیقا از بعد از RE4 توی تمام بازی ها انیمیشن های مرگ کرکترها رو که منجر به قطع عضو میشد بخاطر همون cero که گفتم سانسور می‌کنه. البته فکر کنم توی نسخه های غربی می‌تونه بازی رو بدون سانسور عرضه کنه اما نمی‌دونم چرا اینکارو نمیکنه. توی RE5 و RE6 احتمالا بخاطر مسائل آنلاین و کواپ بود که میخواست همه نسخه ها یکسان باشه، اما برای RE7 و RE8 و ریمیک 2 و 3 نمی‌دونم چه بهانه ای داشتند. البته توی RE7 و RE8 تو یه انیمیشن مرگ خاص میشه جسد بدون سر ایتن رو برای یکی دو ثانیه دید.
راسیاتش من فک نمیکنم این قضیه ربطی به محدودیت سخت افزاری داشته باشه و بیشتر دیزاین چویس بوده . چرا میگم ربطی به سخت افزار نداره چون تو DLC رمیمیک شماره دوم به مراتب دشمنای بیشتری میتونستی ببینی تا مثلا قسمت راکون سیتی RE3 ! شاید بشه گفت به خاطر مشکل سخت افزاری توی ریمیک 3 اون قسمتی که با کارلوس باید از جیل دفاع میکردیم ترکیدن زامبی ها به این قضیه مربوط میشده ولی بقیه جاها دلیلی منباب ضعف سخت افزاری براش نبود . سازنده ها صرفا میخواستن بازی رو اکشن کنن سر همین قضیه نیازی نمیدیدن بابت این قضیه ولی توی RE2 چون بیشتر رو ترس و بقا + مدیریت منابع تمرکز داشت سازنده ها میدونستن پلیر های باید بیشتر با زامبی ها ور برن اومدن سیستم قطع عوض گذاشتن تا این قضیه بیشتر به چشم بیاد . در مورد RE4 هم چون بیشتر رو اکشن تمرکز داره و خوب دشمنا هم قرار نیست مثل RE2 با وسواس تو مپ جا گیری بشن من یـ چیزی شبیه 3 و Village انتظار دارم از بازی

پاراگراف دوم : نسخه 5 و 6 رو نمیدونم ولی ریمیک 2 تو ژاپن سانسور شده بود ولی ورژن غربی بدون سانسور بود پس ربطی به این قضیه هم نداره اگه بخوان میتونن دوتا ورژن جداگونه منتشر کنن
 
آخرین ویرایش:
حرفتون درست. ولی اینا کلا زدن منهدم کردن بازی رو. آخه چی بودن اون دوتا؟ اینو من تو صفحه Gamingbible گفتم بالای ۳۰۰ تا لایک خورد :D اینکه هی تو یه خونه بچرخی و دشمنهای شیطانی رو بکشی اویل نیست. اویل یعنی همون زامبی خنگ و ابله و کند. حالا اصلا دوربینش مهم نیست. یعنی لول دیزاین شهری. چی بود آخه این؟ :|
این سنگ بنای غلط رو هم خود میکامی با اویل ۴ بنا گذاشت. درسته انقلاب و شاهکار بود. ولی اویل رو کاملا از مسیرش منحرف کرد.
متوجه هستم منظورت رو. به نظر من نقطه تمایز اویل های کلاسیک نوع ترسشون نبود. اتمسفر خاصشون بود که حاصل چند تا المان بود. سازه های خاص. شهری مثل راکون سیتی تو هیچ جای دنیا نیست. جایی شبیه به یک شهرک مستقل با معماری شبه گوتیک. ساکت، خلوت، باکلاس، زیبا، در عین حال ترسناک. به دلیل اتفاقی که ناشی از تحقیقات ویروسی ژنتیکی که از کنترول خارج شد و یه شهر کامل رو آلوده کرد. حالا ما واسه اولین بار میخوایم این بازی رو بریم و با این اتمسفر و محیط روبرو بشیم؛ چه تجریه و حس و حالی میتونه به آدم دست بده...؟
تم کلی اویل های کلاسیک این بود ولی از اویل ۴ به بعد المان هایی که اتمسفر بازی رو میساختن تغییر کردن. دیگه سکوت مطلق نسخه های کلاسیک نبود، بیشتر اتفاق های مهم بازی توی محیط سر بسته اتفاق نمیفته و محیط بازی باز تر و بزرگ تر شده و اتمسفر هم بیشتر به هارور های معمول شبیه شده؛ چیزی مثل حسی که توی فیلم های ترسناکی که توی روستا های متروک اتفاق میفتن؛ نه اون اتمسفر ترسناک خاص سه گانه کلاسیک...
و به نظرم دیگه هم نمیشه دنبال اون تجربه به اون صورت ناب گشت. بهترین حالتش همون بازی کردن مجدد نسخه های کلاسیک هست و لذت بردن از همون ترس و نکات مبهمی که همون موقع داشتیم هست.
 
دوتا انتظار به نظرم اینجا کاملا اشتباهه.

یک اینکه انتظار داشته باشیم RE4 Remake کپی یک به یک نسخه اصلی باشه. RE4 برخلاف RE1, RE2 از خیلی جهات هنوز هم با درصد زیادی حتی به استانداردهای روز نزدیکه. یعنی مثلا گیم پلی و دوربین و سیستم شوتینگی که توی RE2, 3 Remake اومدن استفاده کردن در واقع همون نسخه بروز شده سیستم RE4 هست. پس اگر اینا بیان فقط گرافیک RE4 را به روز بکنن کار شاقی انجام ندادن. حرفم اینه که کسی که دوست داره همون فضا را تجربه کنه همین الان هم میتونه بره 600 تا نسخه موجود RE4 روی انواع پلتفرم ها، یکیش را دانلود کنه شروع کنه به بازی کردن. حتی فن های بازی هم شروع کردن یک HD Pack خوب دارن براش میسازن که به زودی کامل در دسترس قرار میگیره.

اتفاقا اینجا باید کپکام باید یکم خارج از ریل کار کنه و سعی کنه تو گیم پلی و دیزاین بازی و غیره تغییرات بیشتری اعمال کنه و البته خودشون هم اینو فهمیدن و رفتن سراغ اون نسخه اولیه. حتی اگر محتوای حذف شده ای از نسخه های اولیه هم بوده اینجا فرصتش هست که بیارنش داخل بازی.

دومین انتظار غلط هم به نظرم اینه که انتظار داشته باشیم بعد 8 نسخه اصلی (به انضمام 0) و کلی نسخه های جانبی داستان و شخصیت ها و کلیت بازی هنوز در مورد T-Virus و C-Virus و .. باشه و ما هم همچنان با یک سری زامبی طرف باشیم که خودشون را روی زمین میکشن.

اگر توجه کنیم ما حداقل این بازی ها را در مورد زامبی و ویروس ها داشتیم:

Resident Evil
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Resident Evil Code Veronica
Resident Evil 0
Resident Evil Remake
Resident Evil Outbreak
Resident Evil Outbreak File 2
Resident Evil 4
Resident Evil 5
Resident Evil 6
Resident Evil Revelation
Resident Evil Revelation 2
Resident Evil 2 Remake
Resident Evil 3 Remake
Resident Evil 4 Remake

بعد این همه نسخه به نظرم اینکه RE7 و RE8 یک مسیر نسبتا متفاوتی را به خصوص به لحاظ داستانی و المان های داستان رفتن بد نیست واقعا. البته از این لیست بالا هم بعضی نسخه ها سعی کردن یکم از کلیت قضیه انحراف داشته باشن ولی تغییراتشون در حد RE7 , RE8 نبوده.
سیستم شوتینگ RE2 و 3 از روی RE4 الهام برداری شده, ولی برای اینکه بازی ترسناک باشه و چالش برانگیز بشه شلش کردن و روی هر اسلحه لگد سنگین گذاشتن که دقت بره پایین, که برای اویل 2 هم از نظر سبک و هم از نظر داستانی یه چیز کاملا منطقی بود, 3 رو هم همینجوری کردن چون اون بازی رسما 2 دانگرید شده بود
کپکام نمیخواست هایپ اویل 2 بخوابه و سریع یچی داد بیرون :D.

ولی 4 به چنین سیستمی احتیاج نداره, همونجوری که بود پرفکته :D
کنترل ها رو مدرن کنن, یه کراسهیر اضافه کنن و بزارن راه بری موقع هدفگیری همه چیز درست میشه, ولی از اونجایی که میخوان همه فنها رو راضی نگه دارن ممکنه بیان و مثل RE8 سیستم شوتینگ RE2 رو روش پیاده کنن, که بقیه رو نمیدونم ولی برای من غیرقابل قبوله, اگه اینجوری بشه نسخه اصلی رو دوباره بازی میکنم بجاش
بازم میگم, ممکنه که اینکار رو کنن, ولی بهتره که درک داشته باشن و مثل نسخه اصلی اکشن رو هدف اول قرار بدن و ترس رو دوم و بدور از کنترلها
البته اینم در نظر باید داشته باشیم که سلاح های RE2 با آپگرید رون میشدن, ولی RE4 کلا اکشنه و از اول باید رون باشه :-".

بشخصه فکر نمیکنم چیز زیادی از نظر گیم پلی بتونن اضافه کنن چون همینجوریشم مشکلی نداره, فقط کنترل مدرن میخواد
لول دیزاین هم که از تریلر بهش میخورد تقریبا همون باشه, ایده هایی که از نسخه اولیه گرفتن که توی تریلر بود, لباس ها و اتمسفر همش از اون نسخه گرفته شده
موضوع اینه که استفاده بیشتری ازش میکنن یا نه, مثلا عروسک ها یا هوکمن رو برمیگردونن یا نه :-".

داستان هم فکر کنم گفتن پایش همونه فقط بهش محتویات اضافه کردن و کلیتش بهتر شده, که خب خیلی خوبه :D.

سیستم قطع عضو و gore دشمن‌ها که به احتمال زیاد داخل بازی هست. با وجود تیم ریمیک RE2 هم بنظرم زیاد جای نگرانی نیست. مخصوصا با وجود پلاگا و سخت افزار قویتر کارهای جالبتری نسبت به RE2 میتونند انجام بدن و باید خودمون برای دیدن چیزهای خیلی خفن تر و ترسناکتری آماده کنیم :D در مورد ریمیک RE3 بیشتر بخاطر مسائل فنی و تکنیکی و ضعف سخت افزاری اینکارو نکردند اما اینجا دیگه این مشکل رو ندارند.

من منظورم انیمیشن مرگ و قطع عضو کارکترهای بازی بود. کپکام دقیقا از بعد از RE4 توی تمام بازی ها انیمیشن های مرگ کرکترها رو که منجر به قطع عضو میشد بخاطر همون cero که گفتم سانسور می‌کنه. البته فکر کنم توی نسخه های غربی می‌تونه بازی رو بدون سانسور عرضه کنه اما نمی‌دونم چرا اینکارو نمیکنه. توی RE5 و RE6 احتمالا بخاطر مسائل آنلاین و کواپ بود که میخواست همه نسخه ها یکسان باشه، اما برای RE7 و RE8 و ریمیک 2 و 3 نمی‌دونم چه بهانه ای داشتند. البته توی RE7 و RE8 تو یه انیمیشن مرگ خاص میشه جسد بدون سر ایتن رو برای یکی دو ثانیه دید.



دقیقا یکی از نکاتی که فکر کنم نسبت به نسخه اورجینال بهتر شده باشه همین هوش مصنوعی اشلی هست. هر چند هنوز نمیشه با قاطعیت نظر داد اما فکر کنم از همین تریلر هم مشخص باشه دیگه دیگه به اندازه نسخه اورجینال دست و پا چلفتی نیست و بتونه در حد خیلی کم از خودش دفاع کنه. فکر کنم خود کپکام هم در جریان باشه که چقدر اون بخش ها یا ماموریت های اسکورت و فریادهای گوشخراش Help Leon برای فن ها عذاب آور بود و روی این موضوع کار کرده :D حالا باید صبر کرد ببینیم چکار کردند.
والا خشونت صنحه های مرگ توی RE4 بجز اره برقی و سر دوم گانادوهای مذهبی که کله لیان رو میخورن از RE2 خشن تر نیست :D
ولی آره, RE2 و 3 له شدن کله شخصیت رو کامل نشون نمیدن, چون واقعا خیلی خشن ترن و مشکلی هم نیست, تنها دث انیمیشنی که ازش خوشم نیومد مال لیکر هست که سر رو مثل نسخه اصلی قطع نمیکنه

ولی صحنه اره برقی باید توی بازی باشه, نمیگذرم ازشون اگه سانسورش کنن :D, والا RE3 انقدر بازی بزرگی نیست که بگیم Gore و قطع عضو به پرفورمنسش ضربه میزد
حالا یا ام تو تنبل بوده, یا کار کپکام برای فروش بیشتر بوده که هردوتلاش خیلی بی معناست, چون تیم RE2 این سیستم رو ساخته بود, و بازی درجه سنیش به هرحال بالا هست, چه فرقی میکنه که گور داشته باشه یا نه؟ :-"

راسیاتش من فک نمیکنم این قضیه ربطی به محدودیت سخت افزاری داشته باشه و بیشتر دیزاین چویس بوده . چرا میگم ربطی به سخت افزار نداره چون تو DLC رمیمیک شماره دوم به مراتب دشمنای بیشتری میتونستی ببینی تا مثلا قسمت راکون سیتی RE3 ! شاید بشه گفت به خاطر مشکل سخت افزاری توی ریمیک 3 اون قسمتی که با کارلوس باید از جیل دفاع میکردیم ترکیدن زامبی ها به این قضیه مربوط میشده ولی بقیه جاها دلیلی منباب ضعف سخت افزاری براش نبود . سازنده صرفا میخواستن بازی رو اکشن کنن سر همین قضیه نیازی نمیدیدن بابت این قضیه ولی توی RE2 چون بیشتر رو ترس و بقا + مدیریت منابع تمرکز داشت سازنده ها میدونستن پلیر های باید بیشتر با زامبی ها ور برن اومدن سیستم قطع عوض گذاشتن تا این قضیه بیشتر به چشم بیاد . در مورد RE4 هم چون بیشتر رو اکشن تمرکز داره و خوب دشمنا هم قرار نیست مثل RE2 با وسواس تو مپ جا گیری بشن من یـ چیزی شبیه 3 و Village انتظار دارم از بازی

پاراگراف دوم : نسخه 5 و 6 رو نمیدونم ولی ریمیک 2 تو ژاپن سانسور شده بود ولی ورژن غربی بدون سانسور بود پس ربطی به این قضیه هم نداره اگه بخوان میتونن دوتا ورژن جداگونه منتشر کنن
والا RE3 اصلی هم اکشن بود, فکر نمیکنم دیزاین چویس باشه :D
ولی هرچی که بوده خیلی بیخود بوده :D.

RE4 اصلی هم اکشنه و نسخه اصلیش هم بجز ترکیدن سر گانادوها گور دیگه ای نداره, ولی انصافا الان انتظار میره که داشته باشه
اگه نداشته باشه یک ناامیدی بزرگ برای یک بازی شوتر ترسناک هست, البته شما در مورد ور رفتن و تفاوت زامبی ها درست میگی
ولی باید تا یه حدی داشته باشه که راضیمون کنه, با خشونتی که بازی داره نبود گور یجوریه که انگار یک بخش مهم از تجربه گیم پلی نیست :D.
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
سنگ بنای غلط ؟؟؟؟ آقا بیخیال این نظر شخصی شماست . دوران دوربین قدیمی تمام شد . دیگه چند تا با اون دوربین ساختن - راست میگید منحرفش کرد ؟؟؟ رزدینت اویل 4 بهترین اویل تاریخه . استادانه کانسپت دشمنان رو تغییر داد و هراس مدرن رو تزریق کرد بهش جایی که دشمنان به جای زامبی خنگ انسان های هوشمند بودند و بیمار . من زامبی خنگ دوست ندارم بکشم . 300 نفر شاید احتمالا حالشون خوب نبوده چون 4 فوق العاده محبوبه.
آقا شما چرا کلید کردی رو دوربین؟؟؟ من از دوربین حرف زدم؟؟؟ تغییر دشمنان و داستان بازی و تبدیل به دشمنان جن و پری دیوانگی بود. لوکشین ها به جز روستا افتضاح به تمام معنا بود. تم بازی هم از سروایول هارور تبدیل شد به شوتر محض. دشمنان مینی گان به دست، شیلد، شوکر و ... این چی بود آخه؟؟؟
 
درود. به به رزیدنت اولیل 4 ریمیک، اون هم بعد از این همه سال بالاخره رونمایی شد. فقط از قیافه این مرتیکه کوتوله و بدترکیب Ramon Salazar بشدت بدم میومد. همانی که کلاه کاپیتانی سرش بود. در کل از کوتوله های این شکلی که حرص آدم را در می آورند خیلی بدم میومد. امیدوارم قیافه ها کارکترها و لباساشون خوب درست کنند و چهره ها بیاد ماندنی و باحال باشند. حس واقعی وحشت را هم در مخاطب ایجاد کنند. راستش از بازی های رزیدنت اویل 7 و 8 خیلی بدم اومد. در کل ریده بودن به شخصیت سوم بودن این سری بازی. خدایی کلاسیک این بازی ها یعنی شماره های یک و دو و سه را وقتی بازی میکردیم پشمامون از ترس سیخ میشد. بهرحال امیدوارم کپکام چیزی خوبی را به دوستداران این بازی از جمله خودم ارائه بدهد. اما یک بازی را هیچوقت فراموش نمیکنم و اون هم بازی a plague tale innocence بود. اون موشها یکهویی جلوت ظاهر میشدند و محاصره ات میکردند و اونجا باید راه فرار خود را با زیرکی پیدا میکردی تا طعمه آنها نشویم. من خیلی باهاش حال کردم. آمیسیا و هوگو هر دو خوب در این بازی ایفای نقش کرده بودند. دم سازنده اش گرم.
 
  • Like
Reactions: u.s.a
راسیاتش من فک نمیکنم این قضیه ربطی به محدودیت سخت افزاری داشته باشه و بیشتر دیزاین چویس بوده . چرا میگم ربطی به سخت افزار نداره چون تو DLC رمیمیک شماره دوم به مراتب دشمنای بیشتری میتونستی ببینی تا مثلا قسمت راکون سیتی RE3 ! شاید بشه گفت به خاطر مشکل سخت افزاری توی ریمیک 3 اون قسمتی که با کارلوس باید از جیل دفاع میکردیم ترکیدن زامبی ها به این قضیه مربوط میشده ولی بقیه جاها دلیلی منباب ضعف سخت افزاری براش نبود . سازنده ها صرفا میخواستن بازی رو اکشن کنن سر همین قضیه نیازی نمیدیدن بابت این قضیه ولی توی RE2 چون بیشتر رو ترس و بقا + مدیریت منابع تمرکز داشت سازنده ها میدونستن پلیر های باید بیشتر با زامبی ها ور برن اومدن سیستم قطع عوض گذاشتن تا این قضیه بیشتر به چشم بیاد . در مورد RE4 هم چون بیشتر رو اکشن تمرکز داره و خوب دشمنا هم قرار نیست مثل RE2 با وسواس تو مپ جا گیری بشن من یـ چیزی شبیه 3 و Village انتظار دارم از بازی

پاراگراف دوم : نسخه 5 و 6 رو نمیدونم ولی ریمیک 2 تو ژاپن سانسور شده بود ولی ورژن غربی بدون سانسور بود پس ربطی به این قضیه هم نداره اگه بخوان میتونن دوتا ورژن جداگونه منتشر کنن

آره درسته می‌تونه مربوط به دیزاین چویس و انتخاب خود سازنده ها هم باشه. اما فکر نکنم خیلی ربطی به اکشن بودن یا هارو بودن بازی داشته و بیشتر مربوط به اولویت های سازنده ها و مدیریت منابع با توجه به بودجه ای که برای بازی در اختیار داشتند باشه. چون فکر کنم واضح هست RE3 بودجه کمتری نسبت به RE2 داشت و برای کپکام هم اهمیت خیلی کمتری داشت. از نحوه مارکتینگ بازی هم کاملا مشخص بود. با این حال هنوز هم فکر میکنم مسائل فنی توی این موضوع کم تاثیر گذار نبوده، چون همون‌طور که گفتی بعضی از قسمت های RE3 مثل همون سکانس بیمارستان با کارلوس که گفتی نسبت به RE2 خیلی شلوغ تر بود.

در مورد سانسور هم می‌دونم نسخه های ژاپنی هر گونه محتوای gore و قطع عضو چه برای دشمن ها و چه برای کارکترهای قابل بازی رو سانسور میکنه. بیشتر این موارد توی نسخه های غربی بدون هیچ سانسوری هست. من منظورم انیمیشن خاص مرگ کرکترها مثل قطع شدن سر بوسیله دشمن های اره برقی هست که حتی توی نسخه های غربی هم از RE5 به بعد توی تمام بازی ها سانسور میشه و دیگه نشون داده نمیشه. تنها مورد استثنا هونطور که گفتم این انیمیشن مرگ ایتن توی RE8 و مشابه اش توی RE7 هست که اون هم خیلی کوتاه و فکر کنم درصد زیادی از پلیرها اصلا این انیمیشن رو توی بازی نمی‌بینند.

niA7wT.gif
 
اندکی اطلاعات از بلاگ رسمی PS 😎

بازی ماهیت نسخه‌ی اصلی رو حفظ می‌کنه اما تغییراتی قابل‌توجه ایی با نسخه ی کلاسیکش خواهد داشت
در واقع نسخه‌ ی جدید از داستان RE4 را داریم ولی مسیر کلی داستان دچار تغییر نمیشه
درواقع کپکام میخواد که هم حس اون RE4 سابقو القا کنه واسه ما پیرپاتالا(:دی) و هم حس‌ تازه‌ای رو به مخاطب هاش انتقال بده
سوا از بحث گرافیکی، یه سری موارد هم اپگرید و به روز میشن که اینو کم کم احتمالا لیک کنن این‌روزها

پ.ن: داستانم که ابی زحمتشو کشید و به پست اول اضافه کرد
و اینکه تاپیک دست اهلش افتاد🔥
 
در مورد صدا پیشه ها از تریلر هم مشخص بود صدا پیشه لیون همون صدا پیشه ریمیک RE2 هست. خود Nick Apostolides هم توی توئیتر به این شکل تایید کرده.

IMG_۲۰۲۲۰۶۰۴_۲۳۴۷۰۱.jpg

اما صدا پیشه ایدا توی ریمیک RE2 یعنی Jolene Andersen همین اول کار تایید کرده توی ریمیک RE4 هیچ نقشی نداره و کپکام برای صداگذاری مجدد نقش ازش دعوت نکرده.

IMG_۲۰۲۲۰۶۰۴_۲۳۴۶۲۸.jpg

دلم میخواد بدونم دلیل اینکه صداپیشه لیون برگشته اما صدا پیشه ایدا برنگشته چیه. شاید بخاطر اینکه نیک توی اینفینیت دارکنس هم بود و کلا بیشتر با کپکام در ارتباط بوده. اما احتمالا اشتباه میکنم و کلا کارهای کپکام توی این زمینه حساب و کتاب نداره. شاید هم صدا پیشه قدیمی ایدا توی RE2 و RE4 یعنی سالی کیهیل یا صدا پیشه RE6 کورتنی تیلور رو برگردونده باشند، اما خب با روندی که کپکام تو بازی های اخیر داشته بعید می‌دونم و به احتمال زیاد صدا پیشه جدید هست.
 
آقا شما چرا کلید کردی رو دوربین؟؟؟ من از دوربین حرف زدم؟؟؟ تغییر دشمنان و داستان بازی و تبدیل به دشمنان جن و پری دیوانگی بود. لوکشین ها به جز روستا افتضاح به تمام معنا بود. تم بازی هم از سروایول هارور تبدیل شد به شوتر محض. دشمنان مینی گان به دست، شیلد، شوکر و ... این چی بود آخه؟؟؟
دوربین رو گفتن چون اون کاری که قسمت 4 کرد ( تثبیت دوربین over shoulder) باعث به وجود اومدن یک سری از بزرگترین فرنچایز های تاریخ ویدیو گیم شد. این یکی از دلایل تاریخ ساز بودن این بازی.
دوم دشمنان بازی اصلا جن و پری نبودن بلکه از نحوه به وجود اومدنشون تا طریقه کارکرد و حتی رفتار متفاوتشون توضیحات علمی و منطقی داخل بازی وجود داره. (گانادو ها از لحاظ منطق علمی کاملا از زامبی ها جلوترن)
کلا resident evil 4 چه از نظر منتقدین و چه از نظر پلیرا حتی فنای سرسخت بازی یک شاهکار و ی ریسک کاملا به جا بود.
God of war 2018 هم دقیقا همچین ریسکی کرد و جواب داد.
شاید شما خوشت نیومد که کاملا نظرت محترم ولی این بازی دیگه جای کلامات افتضاح نیست
 
  • Love
Reactions: mamadha

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or