Multi Platform Resident Evil 4

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
۲۴ ماه مارس ۲۰۲۳
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
ddvy6lc-47b4f144-9111-4da9-a7cc-01cd9089bf6b.png

بعد از سالها انتظار و همچنین انتشار شایعات مختلف، بازی ریمیک رزیدنت اویل ۴ بالاخره بامداد روز جمعه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ (مصادف با ۳ ماه ژوئن ۲۰۲۲) در مراسم State of Play، بطور رسمی معرفی شد!



index.jpg

Resident Evil 4 Remake - Reveal Trailer | PlayStation State of Play 2022

4K/1080p/720p
خط داستانی لیان

لیان همراه با دو مامور پلیس محلی به یک روستای دورافتاده اسپانیایی رفت تا تحقیقات خود را در مورد اشلی شروع کند. در هنگام ورود او، روستاییان به او حمله کردند و گرچه لیان مجبور شد آن‌ها را بکشد، اما مشخص بود که آن‌ها زامبی نبودند و هوشمندانه عمل می‌کردند. روستاییان در ادامه به ماشین پلیس حمله کرده و پس از دستگیری دو پلیس، خودروی آن‌ها را به دره انداختند. با ادامه مسیر، لیان متوجه شد که روستاییان از قبل منتظر ورودش بوده‌اند و دستور داشتند تا او را متوقف کنند. با وجود این که تعداد روستاییان حمله کننده بیشتر می‌شد اما لیان قادر شد تا مسیر خود را ادامه دهد. او در ادامه با شخصی به نام لوئیس سرا مواجه شد که توسط روستاییان دستگیر و زندانی شده بود. طولی نکشید که با ورود رهبر روستاییان یعنی بیتورس مندز، لیان نیز دستگیر شد. درحالی که هر دوی آن‌ها بی‌هوش بودند، لیان مبتلا به یکی از نمونه‌های انگل جدید شد. او و لوئیس اندکی بعد به هوش آمدند و لوئیس در مورد ماهیت رفتار پرخاشگرانه روستاییان توضیح داد. این افراد که گانادو نام داشتند به انگل لاس پلاگاس مبتلا شده بودند که باعث می‌شد کورکورانه پیرو فرقه مذهبی لوس ایلامینادوس شوند. لوئیس در ابتدا عضوی از آن‌ها بود و در تحقیقات آماده‌سازی انگل‌ها شرکت نقش داشت ولی در ادامه نظرش عوض شد و توسط آن‌ها دستگیر شد. مدتی بعد، لیان یک روستایی که برای کشتن آن‌ها آمده بود را کشت و موفق شد تا خودش و لوئیس را آزاد کند. پس از آزاد شدن، لوئیس سراسیمه اتاق را ترک کرد و لیان نیز ماجراجویی خود را برای کشف حقایق و پیدا کردن اشلی ادامه داد.

لیان کمی بعد با یک مرد غریبه مواجه شد که در واقع یک بازرگان عجیب بود و لیان قادر بود به واسطه او به خرید و فروش سلاح و آیتم بپردازد. پس از آن لیان با عبور از میان تعداد زیادی گانادو به یک دریاچه بزرگ رسید، جایی که روستاییان یکی دیگر از پلیس‌ها را طعمه یک هیولای دریایی بزرگ به نام دل لاگو کرده بودند. لیان که مجبور بود قایق از میان همین دریاچه عبور می‌کرد، طبق انتظار مورد حمله دل لاگو قرار گرفت. حمله اولیه باعث شد تا قلاب طناب قایق به هیولا گیر کند و قایق را به دنبال خود بکشد. با این حال لیان در یک درگیری دشوار موفق شد این هیولا را از بین ببرد و طناب را از قایق جدا کند. او پس از این به آن سوی دریاچه رفت با علائمی از فعالیت انگل در بدنش مواجه شد و بی‌هوش شد. پس از به هوش آمدن، لیان مسیر خود را برای پیدا کردن کلید کلیسا ادامه داد و در نهایت موفق به این کار شد. در بازگشت به سمت کلیسا، او با یک هیولای بزرگ دیگر یعنی ال گیگانته مواجه شد. لیان در یک نبرد نفسگیر این هیولای بزرگ و انسان‌نما را نیز شکست داد و مسیر خود را به کلیسا ادامه داد. پس از نجات اشلی و در هنگام خروج از کلیسا، این دو با رهبر فرقه ایلومینادوس یعنی اسموند سادلر مواجه شدند. سادلر گفت که هم اشلی و هم لیان مبتلا به انگل هستند، انگلی که پس از خروج از تخم و بالغ شدن در بدن میزبان، کنترل ذهن و حرکات شخص را در دست می‌گیرد و این انگل تحت فرمان سادلر خواهد بود. به گفته سدلر، او از این روش برای افزودن پیروان فرقه خود استفاده کرده و با ربودن دختر رئیس جمهور آمریکا، قصد داشت تا قدرتش را به جهانیان نشان دهد. لیان و اشلی در ادامه از کلیسا فرار کردند و مسیر خود را تا گذرگاهی ادامه دادند. در این مکان آن‌ها توسط تعداد بسیار زیادی از گانادوها محاصره شدند و مجبور شدند به کلبه‌ای در نزدیکی آنجا پناه ببرند. لوئیس نیز در این کلبه مخفی شده بود و حالا با محاصره گانادوها، همراه با لیان مشغول دفاع از کلبه شد. پس از کشتن تعداد زیادی گانادو، بازماندگان آن‌ها عقب‌نشینی کردند و آن‌ها می‌توانستند مسیر خودشان را ادامه دهند.


درحالی که لیان و اشلی از لوئیس جدا شدند، لیان متوجه شد که هلی‌کوپتر نجات فرستاده شده سرنگون شده است. لیان و اشلی چاره‌ای جز ادامه مسیر نداشتند و پس از عبور از یک دره کوچک و در ادامه استفاده از یک گوندولا، خود را به کلبه‌ای دیگر رساندند. لیان در این محل با رهبر روستاییان یعنی بیتورس مندز مبارزه کرد؛ مبارزه‌ای سخت و دو مرحله‌ای که باز هم درنهایت لیان در آن موفق بود. لیان با استفاده از چشم مصنوعی بیتورس مندز قادر به باز کردن درب خروجی دهکده شد. پس از خروج از دهکده، اشلی و لیان وارد قلعه خاندان سالازار شدند، قلعه‌ای بزرگ که ساکنان آن نیز به انگل پلاگا مبتلا شده بودند. اشلی و لیان در ادامه داستان با مالک قلعه یعنی رامون سالازار ملاقات کردند. او به لیان گفت بهتر است خودشان را تسلیم کنند تا به زودی با خروج انگل از تخم به سادگی به یکی از پیروان فرقه تبدیل شوند یا اینکه به مقاومت ادامه دهند تا در نهایت بمیرند. پس از رفتن سالازار، اشلی و لیان مقاومت کردند و برای فرار تلاش کردند. در ادامه مسیر، اشلی سرفه‌هایی خونی کرد و با اضطرابی که پیدا کرده بود از لیان فرار کرد تا این که در یکی از تله‌های قلعه به دام افتاد. لیان در جریان پیدا کردن دوباره اشلی، با ایدا وانگ مواجه شد که گرچه سعی داشت ماموریتش را پنهان کند ولی در ادامه مشخص شد که قصد تصاحب یکی از نمونه‌های پلاگا را دارد. پس از خروج ایدا، لیان مسیر خود را از طریق فاضلاب ادامه داد و پس از عبور از میان تعداد زیادی از نویستادور و در ادامه ساکنان قلعه، خود را به اتاق اشلی رساند و او را پیدا کرد. در این زمان لوئیس وارد شد و درحالی که با خوشحالی خبر از موفقیتش در پیدا کردن نمونه انگل پلاگا را می‌داد توسط سادلر از پشت کشته شد و سادلر نمونه انگل را برداشت. پس از خروج سادلر، لوئیس در آخرین لحظات زندگی‌اش قرص‌های کندکننده رشد انگل را به لیان داد و از او خواست تا به هر طور شده نمونه انگل را از سادلر بگیرد.

در ادامه داستان RE4 و پس از آزاد شدن اشلی، لیان باری دیگر اشلی را به خاطر حمله نویستادورهای سالازار از دست داد و تلاش کرد تا دوباره او را نجات دهد. پس از شکست دادن یکی از دستیاران سالازار به نام وردوگو، مبارزه با دو هیولای گیگانته، و از فرار از یک مجسمه متحرک غول پیکر، در نهایت لیان به برج سالازار رسید و پس از بالا رفتن از آن متوجه شد که سالازار اندکی قبل اشلی را به یک جزیره در نزدیکی آنجا فرستاده است. حالا لیان باید با خود سالازار مبارزه می‌کرد. پس از شکست سالازار جهش‌یافته، لیان مسیرش را ادامه داد و پس از دیدن ایدا، همراه با قایق او به سمت جزیره رفت. در این جزیره نیز نیروهای انگلی سادلر مانع نجات اشلی توسط لیان شدند. با این حال لیان این مسیر دشوار را ادامه داد تا اینکه اشلی را پیدا کرد. اما مدتی بعد سادلر شخصا از طریق کنترل انگل باری دیگر اشلی را از لیان جدا کرد. لیان در ادامه داستان با یکی از همرزمان سابق خود در ارتش آمریکا مواجه شد. این فرد کسی نبود جز جک کراوزر که حالا با سادلر کار می‌کرد و مشخص شد که او پشت ربودن شدن اشلی از آمریکا بوده است. لیان در چند نوبت با کراوزر مبارزه کرد و در نهایت او را پس از جهش یافتن شکست داد. او در ادامه مسیر اشلی را پیدا کرد و این بار او در یک اتاق آزمایش و داخل یک محفظه‌ی شیشه‌ای قرار داشت. لیان با کمک ایدا موفق شد تا او را نجات دهد و از سادلر نیز فرار کند. لیان و اشلی در ادامه برای نابود کردن انگل در بدن خود از دستگاه لیزری استفاده کردند.

لیان و اشلی مسیر دشوار خود را ادامه دادند تا اینکه لیان مجبور شد با خود سادلر مقابله کند. در جریان این مبارزه، سادلر به یک هیولای مرگبار تبدیل شد ولی لیان این بار هم با کمک ایدا موفق شد سادلر را شکست دهد و او را بکشد. پس از کشتن سادلر، نمونه انگل غالب سادلر به لیان رسید ولی ایدا آن را با تهدید اسلحه تصاحب کرد. ایدا در ادامه خود را به هلی‌کوپتر نجات رساند و به لیان گفت هرچه سریع‌تر از جزیره فرار کند چون به زودی تاسیسات این محل منفجر خواهد شد. لیان سپس به همراه اشلی خود را به یک قایق موتوری کوچک رساند و پس از عبور از کانال‌ها و جریان آب شدید حاصل از انفجار تاسیسات، موفق شد از محدوده خطر نجات پیدا کند. به این ترتیب اشلی و لیان به سمت کشور خود بازگشتند و داستان بازی Resident Evil 4 به پایان رسید.
خط داستانی ایدا

ایدا وانگ تقریبا همزمان با لیان وارد دهکده شد. ماموریت او تحقیق در مورد انگل پلاگا و به دست آوردن یک نمونه از آن بود. او این ماموریت را برای «سازمان» و با پشتیبانی آلبرت وسکر انجام می‌داد. وسکر پیش از این، جک کراوزر را برای همین ماموریت به اسپانیا فرستاده بود ولی پس از گذشت مدتی هیچ خبری از کراوزر نشد و وسکر تصمیم گرفت این بار ایدا را برای تکمیل ماموریت بفرستد. ایدا اما در همان ابتدای کار در دهکده لیان اسکات کندی را دید که برای نجات اشلی گراهام، دختر رئیس جمهور آمریکا وارد شده بود. لیان و ایدا کمپین مشترکی برای فرار از شهر راکون تشکیل دادند، هرچند از دید لیان، ایدا در پایان آن ماموریت به شکل مشکوکی کشته شده بود. ایدا پس از آن از نگاه لیان دور ماند. او از میان گانادوها عبور کرد و پس از رساندن خود به کلیسا، آونگ را به صدا در آورد که باعث جذب گانادوها به کلیسا شد. این کار علاوه بر نجات لیان از تهاجم گانادوها، باعث هموار شدن مسیر ایدا نیز شد.

ایدا پس از این به عمارت بیتورس مندز رفت و با مطالعه یک کتاب، اطلاعات بیشتری از ماهیت گانادوها و همچنین شخصی به نام لوئیس به دست آورد. لوئیس کسی بود که در تحقیقات اولیه کشف انگل پلاگا با لوس ایلامینادوس همکاری کرده بود. پس از تماس مجدد با وسکر و صحبت درباره لوئیس، وسکر گفت طبق اطلاعات آن‌ها، لوئیس توسط روستایی‌ها دستگیر شده و حالا در جایی از دهکده زندانی است. به این ترتیب برای پیدا کردن نمونه انگل، ایدا بایستی اول لوئیس را از اسارت نجات می‌داد. او مسیر خود را به موقعیت مشخص شده دنبال کرد و پس از رسیدن به کلبه متوجه شد که روستاییان هم لوئیس و هم لیان را به محل دیگری انتقال داده‌اند. در بازگشت به عمارت بیتورس مندز، ایدا شاهد درگیری مندز با لیان بود؛ او بدون دیده شدن مستقیم و از پشت پنجره به مندز تیراندازی کرد و باعث منحرف شدن او از درگیری با لیان شد. پس از آن او خودش را از محل دور کرد و با وجود این که لیان از ماجرا نجات پیدا کرده بود، اما خودش توسط روستاییان بی‌هوش شد. مدتی بعد، ایدا درست در لحظه‌ای به هوش آمد که یک گانادو قصد داشت طی مراسم مذهبی ایدا را با تبر به دو نیم تقسیم کند. او با استفاده از مهارت بالای خود و حرکات آکروباتیک از ضربه مرگبار گانادو نجات پیدا کرد و سپس ماموریتش را پیگیری کند. او در ادامه در نزدیکی یک خانه دو طبقه با لوئیس ملاقات کرد، جایی که لوئیس در پاسخ به دست آوردن یک نمونه از انگل، جواب منفی به ایدا داد.

در قلعه سالازار، ایدا سرانجام خود را به لیان نشان داد و در ادامه پس از یک مکالمه کوتاه به شکل ناگهانی آنجا را ترک کرد. در حیاط قلعه، وسکر بار دیگر با ایدا تماس گرفت و اطلاع داد که نمونه‌ای از انگل پلاگا اکنون در دست لوئیس است و ایدا باید آن را به دست آورد. وسکر همچنین در مورد لیان به او گفت که در مواجهه‌ی بعدی باید او را بکشد. پس از پایان صحبت، ایدا از آنجایی که قصد کشتن لیان را نداشت تصمیم گرفت دیگر با او مواجه نشود. ایدا در ادامه مسیر و در یکی از تالارهای قلعه شاهد کشته شدن لوئیس توسط اسموند سادلر و در ادامه تصاحب نمونه انگل توسط سادلر بود.

ایدا پس از آن با جک کراوزر ملاقات کرد، و کراوزر به او توضیح داد که به دلایل خودش تصمیم گرفته به سادلر بپیوندد و درحال حاضر نیز به ایدا و وسکر اعتماد ندارد. پس از این ملاقات، وسکر در تماسی دیگر به ایدا گفت درحال حاضر کراوزر ماموریت قتل لیان را از سادلر گرفته است و از آنجایی که ایدا تاکنون با لیان مواجه نشده، شاید این بار کراوزر موفق به این کار شود. ایدا با آگاهی از نقشه مسیر خود را ادامه داد تا این که لیان و کراوزر را درحال مبارزه تن به تن دید. او در آخرین لحظه و جایی که کراوزر می‌توانست لیان را بکشد او را متوقف کرد و لیان را نجات داد. مدتی بعد و پس از یک مبارزه دیگر، این بار لیان موفق به شکست دادن کراوزر شد. ایدا هم گزارش مرگ کراوزر به دست لیان را به وسکر داد. او سپس با لیان درحالی مواجه شد که انگل در بدن لیان شروع به فعالیت کرده بود و باعث حمله لیان به ایدا شد. ایدا اما از خود دفاع کرد و با شوک وارد شده به لیان، او به حالت عادی برگشت. ایدا پس از آن با کراوزر مواجه شد که از مبارزه قبلی زنده مانده بود و این بار دچار جهش ژنتیکی شده بود. او قصد نداشت گزارش زنده شدن کراوزر را به وسکر دهد و از همین رو خودش با او مبارزه کرد و درنهایت او را به قتل رساند.

در ادامه داستان ایدا از طریق بالکون وارد یک اتاق آزمایش شد که اشلی گراهام در آن در قرنطینه بود. با توجه به ورود لیان برای نجات اشلی و در ادامه حضور سادلر، ایدا با تیراندازی به سادلر فرصت کافی برای نجات اشلی توسط لیان را فراهم کرد. او سپس از لیان خواست تا سریع‌تر از آنجا فرار کند و پس از آن به تیراندازی به سادلر ادامه داد. با بسته شدن مسیر توسط ایدا، خطر سادلر برای لیان و اشلی برطرف شده بود اما سادلر حالا قصد کشتن ایدا را داشت. در مبارزه سختی که صورت گرفت، ایدا در نهایت موفق شد سادلر را شکست دهد ولی درست در لحظه‌ای که فکرش را نمی‌کرد سادلر به هوش آمد و با شاخک مرموزش ایدا را بی‌هوش کرد. سادلر ایدا را اسیر کرد تا این که لیان برای مبارزه با سادلر وارد عمل شد و ایدا را نجات داد. در طول مبارزه لیان و سادلر، ایدا خود را به سمت دیگر محوطه رساند و با انداختن یک راکت لانچر قدرتمند، به لیان کمک کرد تا سادلر را از بین ببرد. پس از مرگ سادلر، لیان نمونه انگل را به دست آورد ولی ایدا آن را با تهدید تصاحب کرد. او در ادامه خود را به هلی‌کوپتر نجات رساند و به لیان گفت هرچه سریع‌تر از جزیره فرار کند چون به زودی تاسیسات این محل منفجر خواهد شد. پس از دور شدن هلی‌کوپتر از جزیره، ایدا در گزارش خود اشاره کرد که سازمان چگونه می‌خواست از نمونه انگل استفاده کند. در ادامه گزارش، او اشاره کرد که وسکر احمق نیست و می‌داند که سازمان دقیقا چه برنامه‌ای دارد. گرچه این ماموریت به پایان رسیده بود اما جنگ تازه‌ای شروع شده بود.
 
یکی از نکات مهمی که کپکام باید بهش توجه کنه قرار دادن هر دو کمپین ایداست که بعد از اتمام بازی اصلی باز میشن. ( البته انگار وجود کمپین کامل ایدا تو بازی تایید شده ولی بازم کپکامه و کارای یهویی زیاد میکنه)
متاسفانه حتی در اون زمان هم این دوتا کمپین بهشون کم لطفی شد و کسی زیاد راجع بهشون چیزی نمیگفت و نمیگه. درحالی هم کامل کننده داستان اصلیه و هم بعضی از لوکیشناش و پازلاش از کمپین اصلی هم بهترن.
 
قرار بود بعد معرفی ریمیک دوباره برم سراغ نسخه ارجینال که رو کنسول چون باید Alien Isolation و یه بازی دیگه رو تموم کنم فعلا موکول شد به هفته بعد هم زمان با The Quarry.
RE4 رو آخرین بار اگه اشتباه نکنم 2018 بود که رو PC تموم کردم، Pacing مراحل دقیق یادم نیست برای همین تا قبل ریمیک واجبه که دوباره برم سراغش. از تریلر معرفی معلوم بود که بیشتر میخوان رو تم Horror تمرکز کنن تا اکشن که البته منطقی هم هست، مخصوصا از لحاظ داستانی. خیلی منتظرم ببینم داستان رو چطور کامل کردن. تو قسمت اکشن گیمپلی خیلی جاها به استاندارد های الان نمیخوره، مثل اون لقد زدن یا سوپلکس که من همیشه خنده ام میگیرفت و اصلا به تم بازی نمیومد :D که به احتمال 99% حذفش کنن. مورد بعدی امیدوارم صورت Leon رو خوب به بلوغ برسونن و شبیه نسخه ارجینال باشه نه RE2. انیمیشن Vendetta نزدیکترین چیزیه که انتظار دارم برای فیس Leon. امیدوارم ریمیک ترکیبی از نسخه ارجینال و بتا باشه. اون قسمت Hook-man و عروسک هارو شدیدا هستم.:D

ChampionOfLight

حالا به غیر از مجسمه Salazar باس فایت krauser هم بیش از حد اکشن هستش نمیدونم چطور میخوان در بیارن این قسمت هارو.
 
یکی از نکات مهمی که کپکام باید بهش توجه کنه قرار دادن هر دو کمپین ایداست که بعد از اتمام بازی اصلی باز میشن. ( البته انگار وجود کمپین کامل ایدا تو بازی تایید شده ولی بازم کپکامه و کارای یهویی زیاد میکنه)
متاسفانه حتی در اون زمان هم این دوتا کمپین بهشون کم لطفی شد و کسی زیاد راجع بهشون چیزی نمیگفت و نمیگه. درحالی هم کامل کننده داستان اصلیه و هم بعضی از لوکیشناش و پازلاش از کمپین اصلی هم بهترن.

فکر کنم تو لیک هایی که اومده بود fanbyte گفته بود کمپین ایدا رو بسط دادند. شاید یجورایی با کمپین اصلی ادغامش کردند.

حالا به غیر از مجسمه Salazar باس فایت krauser هم بیش از حد اکشن هستش نمیدونم چطور میخوان در بیارن این قسمت هارو.

آره مخصوصا اینکه یکم زیادی بر پایه QTE و مبارزه تن به تن هست. با این حال فکر نکنم از بازی حذف بشه. احتمالا کروازر اینبار بیشتر از یک اسلحه گرم استفاده کنه و مبارزه هم تو یه مکان سربسته و کوچکتر باشه و از اون حالت هاید اند سیک دربیاد. اون drone ها و ربات ها هم احتمالا حذف بشن.
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
درسته 3 رو خراب کررده بودن ولی افزایش حس ترس و دارک شدن 4 هم ایده بدی نیست، باید دید تهش چی در میارن و گر نه یه ریمیک تمام و کمال فقط به معنی کپی پیست کامل نسخه قبلی نیست. میدونم عمده مخالفن ولی من از تجربه یه ایده جدید استقبال میکنم چون کلا از تکرار بدم میاد و اگه تونسته باشن حس ترس رو بخوبی در آورده باشن، راضی کننده میبشه برا به شخصه من. سرعت تو بازیها الان زیاد داریم ولی ترس کمه. تو همین 8 هم قسمتی که سرعتش کمتر بود تقریبا همون 2/3 اول بازی از 1/3 پایانی بیشتر حال داد.

2022-06-05_19-11-35.jpg

نمیدونم این اطلاعات بیشتری داره یا صرفا با دیدن تریلر داره میگه.
 
شینجی میکامی با ساختن اویل 4 هواداران سری را به دو دسته تقسیم کرد طرفداران پسا اویلی یا همان غیر واقعی ها و هوادران اصیل رزیدنت اویل یا همان واقعی ها که بعد ها به فن های خاموش شدند.
اما اویل 4 اوج بلوغ و شکوفایی تمام دوران صنعت گیم خواهد بود.بدون شک هیچ بازی از مرز آن نخواهد گذشت چون خود حد کمال است و شینجی میکامی بهترین سعی خود را کرده است.
پس من در کمترین انتظاری که برای خود در نظر گرفته ام اینجا اعلام می کنم،آن وجود و احساسات دیگر هرگز تکرار نخواهد شد،و اشتیاق خود را برای تجربه ای متفاوت ابراز می دارم.
در شروع صبحی حوصله سر بر و در آغاز همه روزمرگی ها.
 
  • Like
Reactions: PlayStationStudios
درسته 3 رو خراب کررده بودن ولی افزایش حس ترس و دارک شدن 4 هم ایده بدی نیست، باید دید تهش چی در میارن و گر نه یه ریمیک تمام و کمال فقط به معنی کپی پیست کامل نسخه قبلی نیست. میدونم عمده مخالفن ولی من از تجربه یه ایده جدید استقبال میکنم چون کلا از تکرار بدم میاد و اگه تونسته باشن حس ترس رو بخوبی در آورده باشن، راضی کننده میبشه برا به شخصه من. سرعت تو بازیها الان زیاد داریم ولی ترس کمه. تو همین 8 هم قسمتی که سرعتش کمتر بود تقریبا همون 2/3 اول بازی از 1/3 پایانی بیشتر حال داد.

View attachment 257740

نمیدونم این اطلاعات بیشتری داره یا صرفا با دیدن تریلر داره میگه.
یارو حق محض گفته رفتم بقیه حرفاشم خوندم از دم طلا گفته
 
برنامه من برای نجات اشلی و برگردوندنش به آغوش گرم خانواده!
1222.jpg
222.jpg
مورد بعدی امیدوارم صورت Leon رو خوب به بلوغ برسونن و شبیه نسخه ارجینال باشه نه RE2.
در این تصویر که برای یک لحظه حضرت رو نشون دادن به قول ابی سک/سیه
IMG_۲۰۲۲۰۶۰۴_۱۹۲۳۲۰.jpg
 
آخرین ویرایش:
منم واقعا دوست دارم یک تجربه متفاوت رو داشته باشم از نسخه ریمیک که تکرار های قبلی رو شامل نشه تا حدی و رنگ و بوی تازگی داشته باشه. از دشمنان جدید گرفته تا محیط های تازه و پازل های سخت تر رو می‌پسندم. گیم پلی که دیگه به سختی نسخه اصلی نباشه و آپگرید های تازه و سلاح های جدید.

صد در صد مناطقی از بازی حذف میشن و احتمالا این شامل برگشت دوباره به روستا برای نجات اشلی یا بخش هایی از چپتر جزیره و کلیسا خواهد بود. حتی مکانیزم هایی مثل قایم کردن اشلی در سطل و تیر زدن به اون مارک های آبی برای گرفتن سلاح رایگان هم همینطور.

فقط به موزیک اتاق سیو دست نزنن که ناراحت میشم. به شدت امید به زندگی من با دیدن ریمیک بازی بالا رفته و اثرات افسردگی کم رنگ تر شدن برام.
 
یارو حق محض گفته رفتم بقیه حرفاشم خوندم از دم طلا گفته
ترسوندن سازنده از ایده جدید، بدترین کار ممکنه.
مگه الان چند درصد گیمرهای 17 سال پیش هستن، البته نسخه pc دو سال بعدش اومد. هنوز هستن. تازه یه درصدیشون هم، تفاوت رو دوست دارن.
اونا هم باید تا حدی یه تجربه جدیدو بسازن و هم با گیمرهای جدید به روز بشن.
و گر نه اسطوره مو به مو ساختن، یوبی سافته که اساسین و فارکرای رو مو به مو میسازه فقط یه پس زمینه مپ رو عوض میکنه ولی همه از شکارن.حس خوبیه تجربه جدید.
________
طرف هم گفته یه حال و هوای و اتمسفر جدید داره، من دوست دارم اگه خوب در آورده باشن و گر نه همین الان نسخه hd رزیدنت 4 موجوده

20 هزار تومن رو ریجن آرژانتین. برا یه گرافیک بهتر، من یکی حاضر نیستم برم پول یه گیم رو دوباره بدم، هر چند احتمالا کرک میزنیم مگه دنوو داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
گیمر‌ ۱۷ سال پیش که جای خودش، گیمر‌ ۲۵ سال پیش هم تو فن های این بازی هستن هنوز. اویل ۸ هم به نظر منم اوایلش خیلی قشنگ تر از آخراش بود. از شروع فکتوری هایزنبرگ به بعد قشنگ هیییچ ارتباطی به حال و هوای اویل نداشت و تو همون مادر میراندا موندم و تمومش نکردم!
 
  • Like
Reactions: M..AR..A
re4 با استانداردهای هر روزی ساخت بازسازیش وحشتناک سخته بالا 50 مدل دشمن مختلف داره تک تک اینارو باید دونه دونه دوباره طراحی کنن و با توجه به این که کل سیستم کنترل بازی زیر رو شده باید تک تک اینا هم نوع حرکاتشون و همه چیشون از اول ساخته شه و چون هم کنترل بازی زیرو رو شده هم حرکت دشمنا پس کل محیطا هم باید از اول بر اساس این دو فاکتور باز طراحی بشن و خلاصه از ساختن یه بازی جدید هم سخت تره و شک نکن در بهترین حالت نصف بازی کات خواهد شد
منطقی بنظر میاد, خودم هم قبلا گفته بودم که با تغییر کنترل و حرکات شخصیت سرعت دشمنا هم عوض میشه, ولی محیط ها که تا اینجای کار همونه :-"
ولی در کل دارم میگم, حذف کردن محیط های بازی به این معروفی به ضرر خودشون هست :D.

آره بازی خطی بود اما مثل نسخه‌های کلاسیک بک ترکینگ داشت و از بعضی از محیط های بازی دو یا سه بار دیدن میکردی و همین توی طولانی شدن بازی تاثیرگذار بود. با این وجود تنوع مراحل و لوکیشن ها خیلی زیاد بود. این تنوع در کنار لول دیزاین و پیسینگ عالی باعث شده بود بازی تکراری و خسته کننده نشه.

تنها بازی سری به غیر از RE4 که بیشتر از ۱۵ ساعت گیم پلی داشت RE6 بود که اون هم از نظر لول دیزاین در نوع خودش فاجعه ای بودند و دیگه امکان نداره کپکام بازی در اون مقیاس بسازه. حتی اگر بحث هزینه رو هم در نظر نگیریم، بعضی از قسمتهای RE4 با استاندارد های امروزی و همینطور استانداردهای RE انجین جور در نمیاد. واقعاً فکر میکنی مثلاً اون قسمت مربوط به مجسمه غول آسای سالازار رو عیناً بازسازی می کنند؟ :D اون مجسمه برای استانداردهای الان یه چیز کاملاً comical و غیرضروری هست و به احتمال خیلی زیاد حذف یا دچار تغییراتی میشه. کپکام از زمان RE7 نشون داده که کیفیت رو به کمیت ترجیح میده و به نظرم کار درستی هم انجام میده.

در مورد ترس هم با توجه به صحبت های کپکام و تریلر و همینطور لیک هایی که قبلا شده بود، ظاهراً جنبه Survival بازی نسبت به نسخه اورجینال بالاتر رفته و همین روند و دیزاین بازی تاثیر گذار هست. کپکام بی دلیل از واژه reimagine استفاده نکرده، برای اینکه نشون بده مثل ریمیک RE2 و RE3 با یه بازی متفاوت طرف هستیم.


آره بنظرم بخش جزیره نسبت به بخش های دیگه بیشتر دچار تغییرات و حذفیات میشه. چون ست پیس ها و بخش های اکشن بیشتری داشت و با روند ریمیک فعلی بیشتر در تضاد هست.
اگه بک ترکینگ داشته باشه که از نظر اقتصادی به نفعشون هست :D
بنظرم به نفعشونه که مکانی رو کات نکنن, خودشونم بهتر میدونن که چه بلایی سرشون میاد اگه همچین کاری کنن :D.

منظور من QTEها نبود, اونا رو که فکر کنم خودم هم توی مقالم نوشته بودم که حذفشون کنن بهتره, چون واقعا برای استانداردهای امروز مناسب نیستن :D
ولی یه چیزی, کلی از مکانیک های گیم پلی به QTE وابسته است, اونا رو میخوان چیکار کنن؟ :-"
بعد هرچی رو کات کنن مبارزه کروزر باید سرجاش بمونه :D.

در مورد ترس از چه نظر گفتن روی دیزاین تاثیر میزاره?, حالا نظرها متفاوته ولی اگه بخوان گان پلی رو به بهانه ترسناک کردر بازی شل و بی دقت کنن بدرد نمیخوره
ترجیح میدم نسخه اصلی رو بازی کنم تا اینکه با چنین ایمی زجر بکشم, چون با سرعتی که گانادوها دارن میدرنت قشنگ :D
من این رو میگم چون با RE8 همین کار رو کردن, هم میخواستن اکشن باشه و هم ترسناک که توجه هردو طرف فن بیس رو جلب کنن, ولی آخرش یه ترکیب گیج کننده و اذیت کننده تحویل دادن :D.
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
نمیدونم چرا حس میکنم هر چقدر هم ک بخوان ریمیک رو ترسناک کنن ولی روم تاثیر نداره ولی همین الان هم موقع بازی کردن نسخه اورجینال حس اضطراب بهم میده :دی
کلا این ترس از قدیم روم مونده ، اون زمان سنم کم بود و تنها تو خونه بودم و مینشستم اویل 4 میزدم و میریدم تو خودم از ترس حتی سر re3 یا همون re survivor هم هنوز اون تصور ترس و اضطراب روم مونده وقتی بهشون فک میکنم ولی الان یجوری شده هیچکدوم از بازی های ترسناک این نسل های اخیر ک اومدن نتونستن منو بترسونن غیر از صحنه های جامپ اسکر ک عادیه بنظرم :دی در کل بنظر من ترس رابطه مستقیمی با سن داره ، ولی همچنان حس دوگانه ای ب این ریمیک دارم یا یچیز محشری میشه و میترکونه یا یجوری تر میزنه ک کپکام دیگه هوس ریمیک ساختن ب مغزش خطور نکنه :دی اما اگه یچیزی در ریمیک re 2 نسبت ب نسخه اصلی خودش بدن خوبه بنظرم ولی مشکل اینجاست ک re4 خودش هنوزم ک هنوزه یجور استاندارد حساب میشه تو صنعت گیم و ارتقا دادن همچین استانداردی خودش ب خودیه خود کار بینهایت سختی حساب میشه، در کل من ک امیدوارم موفق بشه چون خودم دوس داشتم ک ریمیک بازی ساخته بشه ، نسخه اورجینال برام ی شاهکار حساب میشه ک اصلا دوس ندارم هیچ کدوم از قسمت ها حذف بشه توی ریمیک ، در عوض دوس دارم فقط بهش اضافه بشه و 30 35 ساعت گیم پلی داشته باشه مث tlou 2 :دی
 
نمیدونم چرا حس میکنم هر چقدر هم ک بخوان ریمیک رو ترسناک کنن ولی روم تاثیر نداره ولی همین الان هم موقع بازی کردن نسخه اورجینال حس اضطراب بهم میده :D
کلا این ترس از قدیم روم مونده ، اون زمان سنم کم بود و تنها تو خونه بودم و مینشستم اویل 4 میزدم و میریدم تو خودم از ترس حتی سر re3 یا همون re survivor هم هنوز اون تصور ترس و اضطراب روم مونده وقتی بهشون فک میکنم ولی الان یجوری شده هیچکدوم از بازی های ترسناک این نسل های اخیر ک اومدن نتونستن منو بترسونن غیر از صحنه های جامپ اسکر ک عادیه بنظرم :D در کل بنظر من ترس رابطه مستقیمی با سن داره ، ولی همچنان حس دوگانه ای ب این ریمیک دارم یا یچیز محشری میشه و میترکونه یا یجوری تر میزنه ک کپکام دیگه هوس ریمیک ساختن ب مغزش خطور نکنه :D اما اگه یچیزی در ریمیک re 2 نسبت ب نسخه اصلی خودش بدن خوبه بنظرم ولی مشکل اینجاست ک re4 خودش هنوزم ک هنوزه یجور استاندارد حساب میشه تو صنعت گیم و ارتقا دادن همچین استانداردی خودش ب خودیه خود کار بینهایت سختی حساب میشه، در کل من ک امیدوارم موفق بشه چون خودم دوس داشتم ک ریمیک بازی ساخته بشه ، نسخه اورجینال برام ی شاهکار حساب میشه ک اصلا دوس ندارم هیچ کدوم از قسمت ها حذف بشه توی ریمیک ، در عوض دوس دارم فقط بهش اضافه بشه و 30 35 ساعت گیم پلی داشته باشه مث tlou 2 :D
این حسو ما هم داریم.بعید میدونم مثل دوران کودکی بترسیم.کسایی میترسن که تجربه اولشونه از بازی کردن.نه ماها که بازیهای سبک ترس زیادی تجربه کردیم.هدف ما هم اینه در کل سرگرم بشیم تا واقعا بترسیم.این ریمیک هم بنظر میاد میتونه موفق باشه ولی باید توجه داشت که انتظاراتمون از بازی معقول باشه. وگرنه این ریمیک بعید میدونم موفقیت نسخه اورجینال رو داشته باشه یا به اندازه اون متاش بالا باشه. ولی میتونه یه موفقیت نسبی داشته باشه چون از تیرز معرفی معلومه بازی خوبیه.همینم واسه ما کافیه.
 
  • Like
Reactions: Batsy
این قسمت رو دیدم امیر، امیدوارم از همین فیس استفاده کنن که شبیه به نسخه ارجینال هست. ولی آخرای تریلر از نیم رخ دوباره Leon رو نشون داد که خیلی شبیه RE2 بود، برای همین کمی نگران شدم.
از اون نیم رخ فقط بینیش مشخص بود هر چند همون بینی هم برخلاف ایول 2 شبیه نسخه های ارجینال شده، ولی برای مقایسه با دستکاری کردن تصویر تیره وتار لیان در تریلر، تفاوتش در این صحنه مشخص می شهScreenshot (9).jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or