Multi Platform Resident Evil 4

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
۲۴ ماه مارس ۲۰۲۳
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
ddvy6lc-47b4f144-9111-4da9-a7cc-01cd9089bf6b.png

بعد از سالها انتظار و همچنین انتشار شایعات مختلف، بازی ریمیک رزیدنت اویل ۴ بالاخره بامداد روز جمعه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ (مصادف با ۳ ماه ژوئن ۲۰۲۲) در مراسم State of Play، بطور رسمی معرفی شد!



index.jpg

Resident Evil 4 Remake - Reveal Trailer | PlayStation State of Play 2022

4K/1080p/720p
خط داستانی لیان

لیان همراه با دو مامور پلیس محلی به یک روستای دورافتاده اسپانیایی رفت تا تحقیقات خود را در مورد اشلی شروع کند. در هنگام ورود او، روستاییان به او حمله کردند و گرچه لیان مجبور شد آن‌ها را بکشد، اما مشخص بود که آن‌ها زامبی نبودند و هوشمندانه عمل می‌کردند. روستاییان در ادامه به ماشین پلیس حمله کرده و پس از دستگیری دو پلیس، خودروی آن‌ها را به دره انداختند. با ادامه مسیر، لیان متوجه شد که روستاییان از قبل منتظر ورودش بوده‌اند و دستور داشتند تا او را متوقف کنند. با وجود این که تعداد روستاییان حمله کننده بیشتر می‌شد اما لیان قادر شد تا مسیر خود را ادامه دهد. او در ادامه با شخصی به نام لوئیس سرا مواجه شد که توسط روستاییان دستگیر و زندانی شده بود. طولی نکشید که با ورود رهبر روستاییان یعنی بیتورس مندز، لیان نیز دستگیر شد. درحالی که هر دوی آن‌ها بی‌هوش بودند، لیان مبتلا به یکی از نمونه‌های انگل جدید شد. او و لوئیس اندکی بعد به هوش آمدند و لوئیس در مورد ماهیت رفتار پرخاشگرانه روستاییان توضیح داد. این افراد که گانادو نام داشتند به انگل لاس پلاگاس مبتلا شده بودند که باعث می‌شد کورکورانه پیرو فرقه مذهبی لوس ایلامینادوس شوند. لوئیس در ابتدا عضوی از آن‌ها بود و در تحقیقات آماده‌سازی انگل‌ها شرکت نقش داشت ولی در ادامه نظرش عوض شد و توسط آن‌ها دستگیر شد. مدتی بعد، لیان یک روستایی که برای کشتن آن‌ها آمده بود را کشت و موفق شد تا خودش و لوئیس را آزاد کند. پس از آزاد شدن، لوئیس سراسیمه اتاق را ترک کرد و لیان نیز ماجراجویی خود را برای کشف حقایق و پیدا کردن اشلی ادامه داد.

لیان کمی بعد با یک مرد غریبه مواجه شد که در واقع یک بازرگان عجیب بود و لیان قادر بود به واسطه او به خرید و فروش سلاح و آیتم بپردازد. پس از آن لیان با عبور از میان تعداد زیادی گانادو به یک دریاچه بزرگ رسید، جایی که روستاییان یکی دیگر از پلیس‌ها را طعمه یک هیولای دریایی بزرگ به نام دل لاگو کرده بودند. لیان که مجبور بود قایق از میان همین دریاچه عبور می‌کرد، طبق انتظار مورد حمله دل لاگو قرار گرفت. حمله اولیه باعث شد تا قلاب طناب قایق به هیولا گیر کند و قایق را به دنبال خود بکشد. با این حال لیان در یک درگیری دشوار موفق شد این هیولا را از بین ببرد و طناب را از قایق جدا کند. او پس از این به آن سوی دریاچه رفت با علائمی از فعالیت انگل در بدنش مواجه شد و بی‌هوش شد. پس از به هوش آمدن، لیان مسیر خود را برای پیدا کردن کلید کلیسا ادامه داد و در نهایت موفق به این کار شد. در بازگشت به سمت کلیسا، او با یک هیولای بزرگ دیگر یعنی ال گیگانته مواجه شد. لیان در یک نبرد نفسگیر این هیولای بزرگ و انسان‌نما را نیز شکست داد و مسیر خود را به کلیسا ادامه داد. پس از نجات اشلی و در هنگام خروج از کلیسا، این دو با رهبر فرقه ایلومینادوس یعنی اسموند سادلر مواجه شدند. سادلر گفت که هم اشلی و هم لیان مبتلا به انگل هستند، انگلی که پس از خروج از تخم و بالغ شدن در بدن میزبان، کنترل ذهن و حرکات شخص را در دست می‌گیرد و این انگل تحت فرمان سادلر خواهد بود. به گفته سدلر، او از این روش برای افزودن پیروان فرقه خود استفاده کرده و با ربودن دختر رئیس جمهور آمریکا، قصد داشت تا قدرتش را به جهانیان نشان دهد. لیان و اشلی در ادامه از کلیسا فرار کردند و مسیر خود را تا گذرگاهی ادامه دادند. در این مکان آن‌ها توسط تعداد بسیار زیادی از گانادوها محاصره شدند و مجبور شدند به کلبه‌ای در نزدیکی آنجا پناه ببرند. لوئیس نیز در این کلبه مخفی شده بود و حالا با محاصره گانادوها، همراه با لیان مشغول دفاع از کلبه شد. پس از کشتن تعداد زیادی گانادو، بازماندگان آن‌ها عقب‌نشینی کردند و آن‌ها می‌توانستند مسیر خودشان را ادامه دهند.


درحالی که لیان و اشلی از لوئیس جدا شدند، لیان متوجه شد که هلی‌کوپتر نجات فرستاده شده سرنگون شده است. لیان و اشلی چاره‌ای جز ادامه مسیر نداشتند و پس از عبور از یک دره کوچک و در ادامه استفاده از یک گوندولا، خود را به کلبه‌ای دیگر رساندند. لیان در این محل با رهبر روستاییان یعنی بیتورس مندز مبارزه کرد؛ مبارزه‌ای سخت و دو مرحله‌ای که باز هم درنهایت لیان در آن موفق بود. لیان با استفاده از چشم مصنوعی بیتورس مندز قادر به باز کردن درب خروجی دهکده شد. پس از خروج از دهکده، اشلی و لیان وارد قلعه خاندان سالازار شدند، قلعه‌ای بزرگ که ساکنان آن نیز به انگل پلاگا مبتلا شده بودند. اشلی و لیان در ادامه داستان با مالک قلعه یعنی رامون سالازار ملاقات کردند. او به لیان گفت بهتر است خودشان را تسلیم کنند تا به زودی با خروج انگل از تخم به سادگی به یکی از پیروان فرقه تبدیل شوند یا اینکه به مقاومت ادامه دهند تا در نهایت بمیرند. پس از رفتن سالازار، اشلی و لیان مقاومت کردند و برای فرار تلاش کردند. در ادامه مسیر، اشلی سرفه‌هایی خونی کرد و با اضطرابی که پیدا کرده بود از لیان فرار کرد تا این که در یکی از تله‌های قلعه به دام افتاد. لیان در جریان پیدا کردن دوباره اشلی، با ایدا وانگ مواجه شد که گرچه سعی داشت ماموریتش را پنهان کند ولی در ادامه مشخص شد که قصد تصاحب یکی از نمونه‌های پلاگا را دارد. پس از خروج ایدا، لیان مسیر خود را از طریق فاضلاب ادامه داد و پس از عبور از میان تعداد زیادی از نویستادور و در ادامه ساکنان قلعه، خود را به اتاق اشلی رساند و او را پیدا کرد. در این زمان لوئیس وارد شد و درحالی که با خوشحالی خبر از موفقیتش در پیدا کردن نمونه انگل پلاگا را می‌داد توسط سادلر از پشت کشته شد و سادلر نمونه انگل را برداشت. پس از خروج سادلر، لوئیس در آخرین لحظات زندگی‌اش قرص‌های کندکننده رشد انگل را به لیان داد و از او خواست تا به هر طور شده نمونه انگل را از سادلر بگیرد.

در ادامه داستان RE4 و پس از آزاد شدن اشلی، لیان باری دیگر اشلی را به خاطر حمله نویستادورهای سالازار از دست داد و تلاش کرد تا دوباره او را نجات دهد. پس از شکست دادن یکی از دستیاران سالازار به نام وردوگو، مبارزه با دو هیولای گیگانته، و از فرار از یک مجسمه متحرک غول پیکر، در نهایت لیان به برج سالازار رسید و پس از بالا رفتن از آن متوجه شد که سالازار اندکی قبل اشلی را به یک جزیره در نزدیکی آنجا فرستاده است. حالا لیان باید با خود سالازار مبارزه می‌کرد. پس از شکست سالازار جهش‌یافته، لیان مسیرش را ادامه داد و پس از دیدن ایدا، همراه با قایق او به سمت جزیره رفت. در این جزیره نیز نیروهای انگلی سادلر مانع نجات اشلی توسط لیان شدند. با این حال لیان این مسیر دشوار را ادامه داد تا اینکه اشلی را پیدا کرد. اما مدتی بعد سادلر شخصا از طریق کنترل انگل باری دیگر اشلی را از لیان جدا کرد. لیان در ادامه داستان با یکی از همرزمان سابق خود در ارتش آمریکا مواجه شد. این فرد کسی نبود جز جک کراوزر که حالا با سادلر کار می‌کرد و مشخص شد که او پشت ربودن شدن اشلی از آمریکا بوده است. لیان در چند نوبت با کراوزر مبارزه کرد و در نهایت او را پس از جهش یافتن شکست داد. او در ادامه مسیر اشلی را پیدا کرد و این بار او در یک اتاق آزمایش و داخل یک محفظه‌ی شیشه‌ای قرار داشت. لیان با کمک ایدا موفق شد تا او را نجات دهد و از سادلر نیز فرار کند. لیان و اشلی در ادامه برای نابود کردن انگل در بدن خود از دستگاه لیزری استفاده کردند.

لیان و اشلی مسیر دشوار خود را ادامه دادند تا اینکه لیان مجبور شد با خود سادلر مقابله کند. در جریان این مبارزه، سادلر به یک هیولای مرگبار تبدیل شد ولی لیان این بار هم با کمک ایدا موفق شد سادلر را شکست دهد و او را بکشد. پس از کشتن سادلر، نمونه انگل غالب سادلر به لیان رسید ولی ایدا آن را با تهدید اسلحه تصاحب کرد. ایدا در ادامه خود را به هلی‌کوپتر نجات رساند و به لیان گفت هرچه سریع‌تر از جزیره فرار کند چون به زودی تاسیسات این محل منفجر خواهد شد. لیان سپس به همراه اشلی خود را به یک قایق موتوری کوچک رساند و پس از عبور از کانال‌ها و جریان آب شدید حاصل از انفجار تاسیسات، موفق شد از محدوده خطر نجات پیدا کند. به این ترتیب اشلی و لیان به سمت کشور خود بازگشتند و داستان بازی Resident Evil 4 به پایان رسید.
خط داستانی ایدا

ایدا وانگ تقریبا همزمان با لیان وارد دهکده شد. ماموریت او تحقیق در مورد انگل پلاگا و به دست آوردن یک نمونه از آن بود. او این ماموریت را برای «سازمان» و با پشتیبانی آلبرت وسکر انجام می‌داد. وسکر پیش از این، جک کراوزر را برای همین ماموریت به اسپانیا فرستاده بود ولی پس از گذشت مدتی هیچ خبری از کراوزر نشد و وسکر تصمیم گرفت این بار ایدا را برای تکمیل ماموریت بفرستد. ایدا اما در همان ابتدای کار در دهکده لیان اسکات کندی را دید که برای نجات اشلی گراهام، دختر رئیس جمهور آمریکا وارد شده بود. لیان و ایدا کمپین مشترکی برای فرار از شهر راکون تشکیل دادند، هرچند از دید لیان، ایدا در پایان آن ماموریت به شکل مشکوکی کشته شده بود. ایدا پس از آن از نگاه لیان دور ماند. او از میان گانادوها عبور کرد و پس از رساندن خود به کلیسا، آونگ را به صدا در آورد که باعث جذب گانادوها به کلیسا شد. این کار علاوه بر نجات لیان از تهاجم گانادوها، باعث هموار شدن مسیر ایدا نیز شد.

ایدا پس از این به عمارت بیتورس مندز رفت و با مطالعه یک کتاب، اطلاعات بیشتری از ماهیت گانادوها و همچنین شخصی به نام لوئیس به دست آورد. لوئیس کسی بود که در تحقیقات اولیه کشف انگل پلاگا با لوس ایلامینادوس همکاری کرده بود. پس از تماس مجدد با وسکر و صحبت درباره لوئیس، وسکر گفت طبق اطلاعات آن‌ها، لوئیس توسط روستایی‌ها دستگیر شده و حالا در جایی از دهکده زندانی است. به این ترتیب برای پیدا کردن نمونه انگل، ایدا بایستی اول لوئیس را از اسارت نجات می‌داد. او مسیر خود را به موقعیت مشخص شده دنبال کرد و پس از رسیدن به کلبه متوجه شد که روستاییان هم لوئیس و هم لیان را به محل دیگری انتقال داده‌اند. در بازگشت به عمارت بیتورس مندز، ایدا شاهد درگیری مندز با لیان بود؛ او بدون دیده شدن مستقیم و از پشت پنجره به مندز تیراندازی کرد و باعث منحرف شدن او از درگیری با لیان شد. پس از آن او خودش را از محل دور کرد و با وجود این که لیان از ماجرا نجات پیدا کرده بود، اما خودش توسط روستاییان بی‌هوش شد. مدتی بعد، ایدا درست در لحظه‌ای به هوش آمد که یک گانادو قصد داشت طی مراسم مذهبی ایدا را با تبر به دو نیم تقسیم کند. او با استفاده از مهارت بالای خود و حرکات آکروباتیک از ضربه مرگبار گانادو نجات پیدا کرد و سپس ماموریتش را پیگیری کند. او در ادامه در نزدیکی یک خانه دو طبقه با لوئیس ملاقات کرد، جایی که لوئیس در پاسخ به دست آوردن یک نمونه از انگل، جواب منفی به ایدا داد.

در قلعه سالازار، ایدا سرانجام خود را به لیان نشان داد و در ادامه پس از یک مکالمه کوتاه به شکل ناگهانی آنجا را ترک کرد. در حیاط قلعه، وسکر بار دیگر با ایدا تماس گرفت و اطلاع داد که نمونه‌ای از انگل پلاگا اکنون در دست لوئیس است و ایدا باید آن را به دست آورد. وسکر همچنین در مورد لیان به او گفت که در مواجهه‌ی بعدی باید او را بکشد. پس از پایان صحبت، ایدا از آنجایی که قصد کشتن لیان را نداشت تصمیم گرفت دیگر با او مواجه نشود. ایدا در ادامه مسیر و در یکی از تالارهای قلعه شاهد کشته شدن لوئیس توسط اسموند سادلر و در ادامه تصاحب نمونه انگل توسط سادلر بود.

ایدا پس از آن با جک کراوزر ملاقات کرد، و کراوزر به او توضیح داد که به دلایل خودش تصمیم گرفته به سادلر بپیوندد و درحال حاضر نیز به ایدا و وسکر اعتماد ندارد. پس از این ملاقات، وسکر در تماسی دیگر به ایدا گفت درحال حاضر کراوزر ماموریت قتل لیان را از سادلر گرفته است و از آنجایی که ایدا تاکنون با لیان مواجه نشده، شاید این بار کراوزر موفق به این کار شود. ایدا با آگاهی از نقشه مسیر خود را ادامه داد تا این که لیان و کراوزر را درحال مبارزه تن به تن دید. او در آخرین لحظه و جایی که کراوزر می‌توانست لیان را بکشد او را متوقف کرد و لیان را نجات داد. مدتی بعد و پس از یک مبارزه دیگر، این بار لیان موفق به شکست دادن کراوزر شد. ایدا هم گزارش مرگ کراوزر به دست لیان را به وسکر داد. او سپس با لیان درحالی مواجه شد که انگل در بدن لیان شروع به فعالیت کرده بود و باعث حمله لیان به ایدا شد. ایدا اما از خود دفاع کرد و با شوک وارد شده به لیان، او به حالت عادی برگشت. ایدا پس از آن با کراوزر مواجه شد که از مبارزه قبلی زنده مانده بود و این بار دچار جهش ژنتیکی شده بود. او قصد نداشت گزارش زنده شدن کراوزر را به وسکر دهد و از همین رو خودش با او مبارزه کرد و درنهایت او را به قتل رساند.

در ادامه داستان ایدا از طریق بالکون وارد یک اتاق آزمایش شد که اشلی گراهام در آن در قرنطینه بود. با توجه به ورود لیان برای نجات اشلی و در ادامه حضور سادلر، ایدا با تیراندازی به سادلر فرصت کافی برای نجات اشلی توسط لیان را فراهم کرد. او سپس از لیان خواست تا سریع‌تر از آنجا فرار کند و پس از آن به تیراندازی به سادلر ادامه داد. با بسته شدن مسیر توسط ایدا، خطر سادلر برای لیان و اشلی برطرف شده بود اما سادلر حالا قصد کشتن ایدا را داشت. در مبارزه سختی که صورت گرفت، ایدا در نهایت موفق شد سادلر را شکست دهد ولی درست در لحظه‌ای که فکرش را نمی‌کرد سادلر به هوش آمد و با شاخک مرموزش ایدا را بی‌هوش کرد. سادلر ایدا را اسیر کرد تا این که لیان برای مبارزه با سادلر وارد عمل شد و ایدا را نجات داد. در طول مبارزه لیان و سادلر، ایدا خود را به سمت دیگر محوطه رساند و با انداختن یک راکت لانچر قدرتمند، به لیان کمک کرد تا سادلر را از بین ببرد. پس از مرگ سادلر، لیان نمونه انگل را به دست آورد ولی ایدا آن را با تهدید تصاحب کرد. او در ادامه خود را به هلی‌کوپتر نجات رساند و به لیان گفت هرچه سریع‌تر از جزیره فرار کند چون به زودی تاسیسات این محل منفجر خواهد شد. پس از دور شدن هلی‌کوپتر از جزیره، ایدا در گزارش خود اشاره کرد که سازمان چگونه می‌خواست از نمونه انگل استفاده کند. در ادامه گزارش، او اشاره کرد که وسکر احمق نیست و می‌داند که سازمان دقیقا چه برنامه‌ای دارد. گرچه این ماموریت به پایان رسیده بود اما جنگ تازه‌ای شروع شده بود.
 
دوربین رو گفتن چون اون کاری که قسمت 4 کرد ( تثبیت دوربین over shoulder) باعث به وجود اومدن یک سری از بزرگترین فرنچایز های تاریخ ویدیو گیم شد. این یکی از دلایل تاریخ ساز بودن این بازی.
دوم دشمنان بازی اصلا جن و پری نبودن بلکه از نحوه به وجود اومدنشون تا طریقه کارکرد و حتی رفتار متفاوتشون توضیحات علمی و منطقی داخل بازی وجود داره. (گانادو ها از لحاظ منطق علمی کاملا از زامبی ها جلوترن)
کلا resident evil 4 چه از نظر منتقدین و چه از نظر پلیرا حتی فنای سرسخت بازی یک شاهکار و ی ریسک کاملا به جا بود.
God of war 2018 هم دقیقا همچین ریسکی کرد و جواب داد.
شاید شما خوشت نیومد که کاملا نظرت محترم ولی این بازی دیگه جای کلامات افتضاح نیست
شما هم نگرفتی چی میگم. ایشون گیر داده به دوربین انگار مشکل من با دوربینشه.

خدااااا 8-|
 
  • Smile
Reactions: Mohsen GT
اما صدا پیشه ایدا توی ریمیک RE2 یعنی Jolene Andersen همین اول کار تایید کرده توی ریمیک RE4 هیچ نقشی نداره و کپکام برای صداگذاری مجدد نقش ازش دعوت نکرده.

View attachment 257654

دلم میخواد بدونم دلیل اینکه صداپیشه لیون برگشته اما صدا پیشه ایدا برنگشته چیه. شاید بخاطر اینکه نیک توی اینفینیت دارکنس هم بود و کلا بیشتر با کپکام در ارتباط بوده. اما احتمالا اشتباه میکنم و کلا کارهای کپکام توی این زمینه حساب و کتاب نداره. شاید هم صدا پیشه قدیمی ایدا توی RE2 و RE4 یعنی سالی کیهیل یا صدا پیشه RE6 کورتنی تیلور رو برگردونده باشند، اما خب با روندی که کپکام تو بازی های اخیر داشته بعید می‌دونم و به احتمال زیاد صدا پیشه جدید هست.
شاید یکم بی ربط باشه و تئوری توطعه و این حرفا ولی احتمالا یـ کست اسیایی واسش انتخاب کردن وگرنه اینا که دارن یـ مجموعه پشت سر هم از ریمیک با مدل یکسان درست میکنن دلیلی نداشت بخوان اینجوری عوضش کنن !!!
حالا میگی خوب ربطش چیه ؟ از اون جهتی میگم که لائورا بیلی صدا پیشه Chun-Li رو بعد چند نسخه تو 6 کنار گذاشتن و رفتن یـ شخصیت آسیایی براش انتخاب کردن این قضیه هم احتمالا مربوط میشه به اون اسنادی که 2 سال پیش از کپکام لیک شد و خوب اونجا قشنگ پیدا بود میخوان یـ سری ترند خاص در قبال شخصیت های رنگین پوست رو دنبال کنن فقط اینا هم نبود از کاستوم های اکسپلویت شخصیت های زن کپکام گرفته (به وضوح چند بار سر RE3 تهیه کنندش مصاحبه کرد) تا استفاده کردن بیشتر از شخصیت های مختلف با ملیت و رنگ پوست مختلف IYKWIM این حرفا :-" در کل جهت گیری خاصی تو اون اسناد بود که احتمالا به اینجا هم کشیده شده .
پ.ن 1: این قضیه چند جای دیگه هم قربانی گرفته و چند تا از شخصیت های معروف امریکایی به خاطر مچ نبودن نژاد و رنگ پوستشون با شخصیتی که صدا گذاری میکردن یا استعفا دادن یا کامل کنار گذاشته شدن تا واسه افراد رنگین پوست جای بیشتری باز کنن :-??
پ.ن 2:اینا حدث گمان من ـه ممکنه دلایل دیگه هم داشته باشه که ما ازش بی خبریم
 
قاب بندی‌ها، موسیقی، اتمسفر دارک نسبت به نسخه اورجینال

بنده بعد از تجربه بیست و اندی سال زندگی کردن با عناوین مختلف این بازی از کلوب پر از PS1 سرکوچمون تا به الان واقعا برای 10 ماه صبر کردن پیرم.

کاش ژانویه 2023 میگفتن سه ماه دیگه میاد مثلا. ولی برای 4 به شدت ذوق جوانی دارم چون تقریبن بیش از هشتاد بار بازیش کردم فکر نمیکردم از سه بیشتر بازیش کنم :)))))))
 
خیلی دوس دارم ببینم محیط تا چه حد گسترش پیدا کرده . محیط های بزرگ برای گشت و گذار وجود داشته باشه که مثل last 2 بریم داخل ساختمون های خالی رو بگردیم البته دیگه خیلی رویایی میشه .
توی این تریلر بنظر نمی اومد اون دهکده بزرگ شده باشه
همینجوری بدون گسترش محیط ها
این بازی روی درجه hard بیش از ۱۹ ساعت گیمپلی داشت که این طولانی ترین کمپین بین عناوین این سری هست .

در کل بنظرم بجای بازسازی فرم به فرم بهتره که گسترده کردن محیط ، سند باکس شدن بازی و داستان های فرعی که بازیکن رو ترقیب کنه به گوشه گوشه نقشه سرک بکشه بنظرم یه بازیه رویایی تحویل بده واقعا ایده ال هست .

البته با توجه به ریمیکهای قبلی بعیده محیط گسترش انچنانی به خودش ببینه
همون حذفیات رو نداشته باشیم خودش خیلیه
 
آخرین ویرایش:
خیلی دوس دارم ببینم محیط کسترش پیدا کرده یا نه . محیط های بزرگ برای گشت و گذار وجود داشته باشه که مثل last 2 بریم داخل ساختمون های خالی رو بگردیم البته دیگه خیلی رویایی میشه .
توی این تریلر بنظر نمی اومد اون دهکده بزرگ شده باشه
همینجوری بدون گسترش محیط ها
این بازی روی درجه hard بیش از ۱۹ ساعت گیمپلی داشت که این طولانی ترین کمپین بین عناوین این سری هست .

در کل بنظرم بجای بازسازی فرم به فرم بهتره که گسترده کردن محیط ، سند باکس شدن بازی و داستان های فرعی که بازیکن رو ترقیب کنه به گوشه گوشه نقشه سرک بکشه بنظرم یه بازیه رویایی تحویل بده واقعا ایده ال هست .

البته با توجه به ریمیکهای قبلی بعیده محیط گسترش انچنانی به خودش ببینه
همون حذفیات رو نداشته باشیم خودش خیلیه

نسخه اورجینال یکی از طولانی ترین بازی های سری هست و همونطور که گفتی نزدیک به ۲۰ ساعت گیم پلی داره. اگر کپکام بخواد یه ریمیک یک به یک تحول بده هزینه سرسام آوری براش داره و امکان نداره همچین اتفاقی بیفته، پس قطعاً شاهد تغییراتی خواهیم بود و یه سری چیزا حذف میشه.

همین که بیشتر لوکیشن ها، باس ها و ست پیس های خاطره انگیز بازی را حفظ کنند باید خدا را شکر کرد، چه برسه به اینکه بازی سندباکس یا نیمه اپن ورد بشه :دی با توجه به اینکه گفتند هم تاکید بیشتری روی جنبه Survival Horror بازی دارند تا اکشن، به نظرم ریمیک نسبت به نسخه اورجینال یه تجربه خطی تر و جمع و جور تر خواهد شد.
 
از اونجایی که RE4 بازی خیلی طولانی‌ای هست و محاله تمام بخش ها تو ریمیک باشه. به نظرتون کدوم بخش احتمال حذف شدن رو داره؟

من فکر میکنم بخش جزیره بشترین میزان کات رو داره و حتی تعجب نمیکنم اگه کلا حذف شه.
 
  • Like
Reactions: Little John
آقا شما چرا کلید کردی رو دوربین؟؟؟ من از دوربین حرف زدم؟؟؟ تغییر دشمنان و داستان بازی و تبدیل به دشمنان جن و پری دیوانگی بود. لوکشین ها به جز روستا افتضاح به تمام معنا بود. تم بازی هم از سروایول هارور تبدیل شد به شوتر محض. دشمنان مینی گان به دست، شیلد، شوکر و ... این چی بود آخه؟؟؟
کدوم جن پری ؟ اویل 4 جن پریش کجا بود ؟
خود اویل 3 شوتر محض بود ! رسما اگر دوربین اویل 4 داشت میشد یه چیز تو مایه ها اویل 6 !!
نمسیس خودش از این منظر که تو نگاه میکنی فاجعه تاریخ اویل جایی که یه زامبی شروع کرد به شلیک کردن ار پی جی و حمل اسلحه و تمام اینا با نمسیس شروع شد !
شوتر شدن اویل از نسخه 3 کلید خورد جایی که ده تا ده تا زامبی میومد و مهمات هم عین نقل نبات ریخته بود تو محیط و تعداد دشمنا چندین برابر شد
قلعه جزیره افتضاح :D
به راحتی جز تاپ ۲۰ لوکیشن های تاریخ ویدیو گیمن
خیلی دوس دارم ببینم محیط کسترش پیدا کرده یا نه . محیط های بزرگ برای گشت و گذار وجود داشته باشه که مثل last 2 بریم داخل ساختمون های خالی رو بگردیم البته دیگه خیلی رویایی میشه .
توی این تریلر بنظر نمی اومد اون دهکده بزرگ شده باشه
همینجوری بدون گسترش محیط ها
این بازی روی درجه hard بیش از ۱۹ ساعت گیمپلی داشت که این طولانی ترین کمپین بین عناوین این سری هست .

در کل بنظرم بجای بازسازی فرم به فرم بهتره که گسترده کردن محیط ، سند باکس شدن بازی و داستان های فرعی که بازیکن رو ترقیب کنه به گوشه گوشه نقشه سرک بکشه بنظرم یه بازیه رویایی تحویل بده واقعا ایده ال هست .

البته با توجه به ریمیکهای قبلی بعیده محیط گسترش انچنانی به خودش ببینه
همون حذفیات رو نداشته باشیم خودش خیلیه
حداقل خوشگل 50 درصد محتوا بازی کات میکنن فقط راکستار ناتی داگ میتونن یه ریمیک واقعی 1 به 1 از اویل 4 بدن و بازی واقعا نسل 9 کنن ولی همون بازیو
 
نسخه اورجینال یکی از طولانی ترین بازی های سری هست و همونطور که گفتی نزدیک به ۲۰ ساعت گیم پلی داره. اگر کپکام بخواد یه ریمیک یک به یک تحول بده هزینه سرسام آوری براش داره و امکان نداره همچین اتفاقی بیفته، پس قطعاً شاهد تغییراتی خواهیم بود و یه سری چیزا حذف میشه.

همین که بیشتر لوکیشن ها، باس ها و ست پیس های خاطره انگیز بازی را حفظ کنند باید خدا را شکر کرد، چه برسه به اینکه بازی سندباکس یا نیمه اپن ورد بشه :D با توجه به اینکه گفتند هم تاکید بیشتری روی جنبه Survival Horror بازی دارند تا اکشن، به نظرم ریمیک نسبت به نسخه اورجینال یه تجربه خطی تر و جمع و جور تر خواهد شد.
آقا نسخه اصلی در برابر استاندارهای الان چیزی نداشت که حذف کنن, یه بازی کاملا خطی بود :D
تازه باید اضافه هم بکنن, از طرفی RE4 دیگه مثل RE2 نیست که اکثریت یادشون نباشه, خوشبختانه انقدر ری ریلیزش کردن که اگه چیزی رو حذف کنن آبروشون میره :D
البته من فکر رمیکنم محیطی اضافه کنن, یا اصلا بهش نیازی باشه, همین که محتویات داستانی جدید و صحنه های گیم پلی جدید داشته باشه کافیه :-"

البته نگفتن تمرکز بیشتر روی ترس هست, اگه اینجوری باشه که فاتحه گان پلی رو باید خوند, RE4 اصلا اکشنه و الانم باید اکشن باشه :D
ترس داره, ولی ترس دومه و اکشن اول, اگه بخوان شل و ولش کنن که نسخه اصلی برای ریپلی دادن هرجا بخوایم هست :-".
 
آقا نسخه اصلی در برابر استاندارهای الان چیزی نداشت که حذف کنن, یه بازی کاملا خطی بود :D
تازه باید اضافه هم بکنن, از طرفی RE4 دیگه مثل RE2 نیست که اکثریت یادشون نباشه, خوشبختانه انقدر ری ریلیزش کردن که اگه چیزی رو حذف کنن آبروشون میره :D
البته من فکر رمیکنم محیطی اضافه کنن, یا اصلا بهش نیازی باشه, همین که محتویات داستانی جدید و صحنه های گیم پلی جدید داشته باشه کافیه :-"

البته نگفتن تمرکز بیشتر روی ترس هست, اگه اینجوری باشه که فاتحه گان پلی رو باید خوند, RE4 اصلا اکشنه و الانم باید اکشن باشه :D
ترس داره, ولی ترس دومه و اکشن اول, اگه بخوان شل و ولش کنن که نسخه اصلی برای ریپلی دادن هرجا بخوایم هست :-".
re4 با استانداردهای هر روزی ساخت بازسازیش وحشتناک سخته بالا 50 مدل دشمن مختلف داره تک تک اینارو باید دونه دونه دوباره طراحی کنن و با توجه به این که کل سیستم کنترل بازی زیر رو شده باید تک تک اینا هم نوع حرکاتشون و همه چیشون از اول ساخته شه و چون هم کنترل بازی زیرو رو شده هم حرکت دشمنا پس کل محیطا هم باید از اول بر اساس این دو فاکتور باز طراحی بشن و خلاصه از ساختن یه بازی جدید هم سخت تره و شک نکن در بهترین حالت نصف بازی کات خواهد شد
 
نسخه اورجینال یکی از طولانی ترین بازی های سری هست و همونطور که گفتی نزدیک به ۲۰ ساعت گیم پلی داره. اگر کپکام بخواد یه ریمیک یک به یک تحول بده هزینه سرسام آوری براش داره و امکان نداره همچین اتفاقی بیفته، پس قطعاً شاهد تغییراتی خواهیم بود و یه سری چیزا حذف میشه.

همین که بیشتر لوکیشن ها، باس ها و ست پیس های خاطره انگیز بازی را حفظ کنند باید خدا را شکر کرد، چه برسه به اینکه بازی سندباکس یا نیمه اپن ورد بشه :دی با توجه به اینکه گفتند هم تاکید بیشتری روی جنبه Survival Horror بازی دارند تا اکشن، به نظرم ریمیک نسبت به نسخه اورجینال یه تجربه خطی تر و جمع و جور تر خواهد شد.
کدوم جن پری ؟ اویل 4 جن پریش کجا بود ؟
خود اویل 3 شوتر محض بود ! رسما اگر دوربین اویل 4 داشت میشد یه چیز تو مایه ها اویل 6 !!
نمسیس خودش از این منظر که تو نگاه میکنی فاجعه تاریخ اویل جایی که یه زامبی شروع کرد به شلیک کردن ار پی جی و حمل اسلحه و تمام اینا با نمسیس شروع شد !
شوتر شدن اویل از نسخه 3 کلید خورد جایی که ده تا ده تا زامبی میومد و مهمات هم عین نقل نبات ریخته بود تو محیط و تعداد دشمنا چندین برابر شد
قلعه جزیره افتضاح :D
به راحتی جز تاپ ۲۰ لوکیشن های تاریخ ویدیو گیمن

حداقل خوشگل 50 درصد محتوا بازی کات میکنن فقط راکستار ناتی داگ میتونن یه ریمیک واقعی 1 به 1 از اویل 4 بدن و بازی واقعا نسل 9 کنن ولی همون بازیو
کپکام سالانه راحت 33 ملیون نسخه بازی های مختلف میفروشه که این تقریبا با سالی دو تا کال اف برابری میکنه .
با این میزان فروش راحت میتونه یه بازی با اون مقایسی که گفتم بسازه .
یه بازی با بودجه سنگین و نیروی ۲۰۰۰ نفر ، نتیجش هم بهترین فروش کل تاریخ کپکام رو رقم میزنه .

البته این کار ریسکی هست . بستگی به مدیران کپکام داره ولی در کل برای کپکام امکانپذیره .

در صورت حذفیات کپکام باید جوابگوی کلی ادم باشه و ابروی خودش میره .
 
خوب متوجه شدم فقط از نظر خودم ایول 4 الکی طولانی بود و خیلی از محیطهای بازی نه اتمسفر خوبی داشت و نه طراحی جالبی (البته همان زمان که ایول 4 آمد من گفتم این یک بازی شاهکاره ولی رزیدنت ایول خوبی نیست جوریکه الان بگم 7 و 8 رزیدنت ایولهای بهتری بودن برام حتما اعدام میشم😁)
 
  • Poker Face
Reactions: mr.freeman
داستان و گیم پلی بازی نمیشه فعلا در موردش بحث کرد. بحث داغ تو همه جا فعلا سر گرافیکی بازیه
با توجه به اینکه غول های گرافیکی ترسناک دارن میان منظور : alan wake 2 ; last of us remake ; dead space remake ; calisto protocol و با توجه به اینکه انتظار زیادی از موتور گرافیکی re engine میشه داشت باید رقابت خوبی رو شاهد باشیم البته ناگفته نمونه تو این تریلر کوتاه گرافیک عالی ای رو نمایش دادن ولی بازم در حد انتظار نبود
 
  • Like
Reactions: Moh rahimi
آقا نسخه اصلی در برابر استاندارهای الان چیزی نداشت که حذف کنن, یه بازی کاملا خطی بود :D
تازه باید اضافه هم بکنن, از طرفی RE4 دیگه مثل RE2 نیست که اکثریت یادشون نباشه, خوشبختانه انقدر ری ریلیزش کردن که اگه چیزی رو حذف کنن آبروشون میره :D
البته من فکر رمیکنم محیطی اضافه کنن, یا اصلا بهش نیازی باشه, همین که محتویات داستانی جدید و صحنه های گیم پلی جدید داشته باشه کافیه :-"

البته نگفتن تمرکز بیشتر روی ترس هست, اگه اینجوری باشه که فاتحه گان پلی رو باید خوند, RE4 اصلا اکشنه و الانم باید اکشن باشه :D
ترس داره, ولی ترس دومه و اکشن اول, اگه بخوان شل و ولش کنن که نسخه اصلی برای ریپلی دادن هرجا بخوایم هست :-".

آره بازی خطی بود اما مثل نسخه‌های کلاسیک بک ترکینگ داشت و از بعضی از محیط های بازی دو یا سه بار دیدن میکردی و همین توی طولانی شدن بازی تاثیرگذار بود. با این وجود تنوع مراحل و لوکیشن ها خیلی زیاد بود. این تنوع در کنار لول دیزاین و پیسینگ عالی باعث شده بود بازی تکراری و خسته کننده نشه.

تنها بازی سری به غیر از RE4 که بیشتر از ۱۵ ساعت گیم پلی داشت RE6 بود که اون هم از نظر لول دیزاین در نوع خودش فاجعه ای بودند و دیگه امکان نداره کپکام بازی در اون مقیاس بسازه. حتی اگر بحث هزینه رو هم در نظر نگیریم، بعضی از قسمتهای RE4 با استاندارد های امروزی و همینطور استانداردهای RE انجین جور در نمیاد. واقعاً فکر میکنی مثلاً اون قسمت مربوط به مجسمه غول آسای سالازار رو عیناً بازسازی می کنند؟ :دی اون مجسمه برای استانداردهای الان یه چیز کاملاً comical و غیرضروری هست و به احتمال خیلی زیاد حذف یا دچار تغییراتی میشه. کپکام از زمان RE7 نشون داده که کیفیت رو به کمیت ترجیح میده و به نظرم کار درستی هم انجام میده.

در مورد ترس هم با توجه به صحبت های کپکام و تریلر و همینطور لیک هایی که قبلا شده بود، ظاهراً جنبه Survival بازی نسبت به نسخه اورجینال بالاتر رفته و همین روند و دیزاین بازی تاثیر گذار هست. کپکام بی دلیل از واژه reimagine استفاده نکرده، برای اینکه نشون بده مثل ریمیک RE2 و RE3 با یه بازی متفاوت طرف هستیم.

از اونجایی که RE4 بازی خیلی طولانی‌ای هست و محاله تمام بخش ها تو ریمیک باشه. به نظرتون کدوم بخش احتمال حذف شدن رو داره؟

من فکر میکنم بخش جزیره بشترین میزان کات رو داره و حتی تعجب نمیکنم اگه کلا حذف شه.
آره بنظرم بخش جزیره نسبت به بخش های دیگه بیشتر دچار تغییرات و حذفیات میشه. چون ست پیس ها و بخش های اکشن بیشتری داشت و با روند ریمیک فعلی بیشتر در تضاد هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or