Resident Evil 4, 5,6 برای ps4 و xbox one تایید شد

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
کاپکام اعلام کرد که سه بازی رزیدنت اویل چهار و پنج و همچنین شیش به دو کنسول نسل حاظر یعنی ps4 و xone عرضه خواهد شد


cm5eclk3vqde5qnw0dwm.png


هنوز اطلاعات دیگری به جزء تاریخ انتشار انها بعلاویه یک دموی کوتاه منتشر نشده .

تاریخ انتشار رزیدنت اویل شیش 29 march (یکشنبه , 9 فروردين 1395 )
تاریخ انتشار رزیدنت اویل پنج summer 2016 (تابستان 2016 )
تاریخ انتشار رزیدنت اویل چهار fall 2016 ( پاییز 2016 )
خواهد بود

لینک دمو

منبع خبر
 
آخرین ویرایش:
این کار کپکام به نظر من چندتا مزیت داره

1- کنسول بازها به دیتابیس عظیمی مثل استیم دسترسی ندارن و عملا اگر دلشون بخواد روی پلتفورم جدیدشون بازی قدیمی خودشون رو داشته باشن راهی وجود نداره و عرضه عناوین محبوب به صورت ریمستر و ... میتونه کمی این خلاء رو برطرف کنه

2- فروش این عناوین و سود خوبی که دارن میتونه بخشی از سرمایه لازم برای تولید رزیدنت بعدی رو فراهم کنه. هم از نظر مالی هم از نظر منابع انسانی.

کاملا تایید میشه واقعا دو کلام حرف حساب
من که خیلی خوشحال شدم ازشنیدن این خبر وهمچنین منتظر رزیدنت بعدی
 
شورشو دیگه در اورده این کپکام پول پرستی هم حدی داره8-|
این ea چرا دد اسپیس هارو ریمستر نمیکنه از این ایول های 5 و 6 کپکام که ارزششون خیلی بالاتره:|
خب واسه چی جدیدشو نسازه بیاد ریمستر کنه؟ چیزی که بازی کردیم رو با رزولوشن بالاتر و یکم بهبود گرافیکی دوباره بخریم؟ خب چه کاریه!:دی
 
صحبت milke شدن میشه یاد ریمستر شدن و دوباره عرضه شدن بهر بهانه ای میوفتم اما evil 4 واقعا افتضاحیه برای خودش:|
evil 4 game cube
evil 4 ps2
evil 4 pc
evil 4 wii
evil 4 xbox 360/ps3
evil 4 wii U
حالام که برا نسل هشتم8-|
واقعا بوی گند تهفن جنازه capcom همجارو برداشته
 
کپکم دیگه داره شورشو در میاره:|
اون ریمیک و زیرو که ریمستر کردن دو تا عنوان فوق العاده بودن که خیلی ها بازی نکرده بودن چون انحصاری نینتندو بوده و البته کیفیت خوبی هم داشتن که با استقبال مردم مواجه شدن.الان مثلا RE 6 چه گلی به سر ما زده که دوباره بخریمش؟چه چیز جالبی تو بازی بوده؟اگه یک بازی بزرگ و محبوب بود که ریمستر میشد من مشکلی نداشتم ولی اخه RE 6؟؟؟ کیدینگ می؟:| به جای این بازی مسخره میرفت LOST PLANET رو ریمستر میکرد.با استقبال خوبی هم مواجه میشد
رزیدنت 4 هم داره به رکوردای جدیدی دست پیدا میکنه!!! چند باره داره منتشر میشه؟من خودم رو 4 پلتفرم مختلف بازیش کردم:|
d97bpdlrl6197fz6ihmo.png
 
انصافا دستشون بخاطر شماره 0و1 درد نکنه
ولی شماره 4 و5 و6!!!! حتی شماره 4 رو هم می تونم قبول کنم ولی شماره 5 وبخصوص شماره 6 هیچ جوره نمی تونم حساب کنم و دلیل بیارم براش اخه چرا؟ اونم جدا بخش شدنش:-?
ولی بازم افرین دارن که کلا تمام نسل ها رو ساپورت می کنند.:d
 
یا اینکه سرمایه‌گذاری زیادی روی انجین داخلیشون کردن و برنامه‌های زیادی براش داشتن (نمایش اولیه DD و تمرکز زیادشون روی انجین PR) ولی اواسط راه به مشکل برخوردن و مجبور شدن اکثر برنامه‌هاشون رو تا برطرف شدن اون مشکلات عقب بندازن یا تغییر بدن. غیبت طولانی مدت Deep Down, استفاده SFV از UE4, ساخت بازی‌های کوچیکتر مثل RE:R2 یا DDO با MT و Umbrella Corps با یونیتی همشون نشون دهنده این هستن که مشکل و دلیل اصلی که تا الان بازی بزرگی از کپکام روی نسل هشت ندیدم بخاطر انجین PR هست.

خبر خوب اینه که چند وقت پیش کپکام دوباره توی یکی از مصاحبه‌هاشون در مورد PR و DD حرف زدن و به نظر میاد هر مشکلی که سر راهشون بوده برطرف کردن. ایتسونو هم چند ماه پیش اعلام کرد پروژه جدیدشون شروع شده پس میشه امیدوار بود که به زودی (امسال و سال آینده) کم کم خبرایی از بازی‌های بزرگتر کپکام بشنویم.
خب علی اینم میتونه دلیل باشه منتها من نظرم اینه که مشکل اصلی همون 2 تایی هست که بالا گفتم. من اولش بگم که اصلا من هیتر کپکام نیستم... توی فروم یه قانون سیاه و سفید حاکمه! یا باید خوشت بیاد یا باید هیتر بشی! من جزو هیچ یک از این دو گروه نیستم. قضیه همون چیزی هست که تو تاپیک قبلی گفتم؛ مخدوش شدن خاطرات! من از خدامه که کپکام به اوج برگرده.

خب یه مروری بکنیم به سوابق کپکام ... سعی کردم بازی‌های با بازخورد خوب رو بذارم اینجا ولی ممکنه باز یادم رفته باشه.

کپکام در نسل ششم (1)
Resident Code Veronica
Resident Evil Zero
Resident Evil Remake
Resident Evil: Outbreak
Resident Evil: Outbreak File 2
Resident Evil 4
Devil May Cry
Devil May Cry 3
Okami
Killer 7
GodHand
Onimusha
Onimusha 2
Onimusha 3
Onimusha: Dawn of the Dream
Viewtiful Joe
Street Fighter III
17 عنوان با احتساب یک فایتینگ

کپکام در نسل هفتم که باور کن چندتاش رو با ارفاق گذاشتم اینجا. (2)
این پایینی‌ها نسبتا بازخورد خوبی داشتن!

Dead Rising
Devil May Cry 4
DMC (البته این بازی خوبی بود ولی به نظر من اتمسفر Devil Mat Cry رو نداشت)
Resident Evil 5 (مهر تاییدی بر سقوط رزیدنت ایول و شاهکار این بازی یعنی مرگ وسکر)
Resident Evil: Revelations 2
Dragon's Dogma (تنها حرکت خوب و قابل قبول کپکام که خود من بعدا بازیش کردم)


فایتینگ (!)
Marvel vs Capcom 3
Street Fighter IV
Street Fighter X Tekken

9 عنوان با احتساب 3 بازی فایتینگ


کپکام در نسل هشتم (3)

Resident Evil: Revelations 2
Resident Evil hD
Resident Evil Zero HD
Resident Evil 4 HD
Resident Evil 5 HD
Resident Evil 6 HD
DMC DE
Devil May Cry 4 SE
Dead Rising 3
و
.
.
.

باید قبول کرد که کپکام افت کرده .... استفاده از عبارت "کپکام کمی افت کرده" غلط هست به نظرم. کپکام به مانند شاگرد اولی هست که تو نسل هفتم حتی تجدیدی هم آورده (RE6) تو این نسل هم که تا الان مشروطه!! تیم 600 نفره کپکام که یادمون نرفته؟ اون موقع هم مشکل موتور داشتن؟ کار به جایی رسیده بود که فن کال‌‌آودیوتی سرلوحه این‌ها شده بو.د! بابا اینا دد رایزینگ رو هم آسفالتش کردن. چرا Dontnod Entertainment تحت امر کپکام اثر نیمه‌کاره Remember Me رو می‌سازه ولی با Square Enix بازی Life Is Strange رو؟ من فکر نمیکنم موتور دلیل این‌ها باشه. دیگه قضیه اون‌فدر بیخ پیدا کرد که Revelation با اون ایراداتش برای من شد بهترین رزیدنت ایول چند سال اخیر! بعدش وعده بعید‌های توخالی و برداشتن یک لقمه بزرگ‌تر از دهن(گرافیکی) به اسم DD و بقیه ماجرا! سیاست‌کاری کپ‌کام و اتاق فکر این‌ها مشکل داره. همین سیاست مزخرف و بوگندو هم استریت فایتر 5 رو به اینجا کشوند! اینا مشکلشون یه چیز دیگست و تا این حل نشه کپکام، کپکام بشو نیست!
کپکام یه شرکت در حد (1) باید در نظر گرفت و انتظارات هم باید در همون حد باشه؛ نه کپکام شماره (2) و (3)
به نظرت مشکل ناپدید شدن محتوای مثال‌زدنی اثرات کپکام رو با موتور میشه بهتر توجیهش کرد یا با سیاست کاری؟ اصلا چرا باید شرکتی به این ابهت، پشتوانه و سابقه باید کار رو به جایی برسونه که همه مشکلاتش به یک موتور ختم بشه؟ خودت کپکام (1) رو در نظر بگیر و بعدش بگو یه موتور اینارو به این روز انداخته. خودت چی در مورد کپکام به فکرت میرسه؟!! کپکام نماد تولید و پرورش ایده‌ها بود؛ ولی الان داره از نردبون نسل‌های قبلی بالا میره. درصد تولیدش خیلی کم شده و کارش شده مصرف‌گرایی. کپکام این‌ سال‌ها بیشتر تئوریسین شده تا عمل‌گرا! منم دوست داشتم RE0 یا ریمیک رو HD ببینم ولی قبلش بازی‌های ناب کپکام میخوام.
اون روز هم گفتم وقتی لوگوی کپکام میومد موهای بدنم سیخ میشد ولی الان هیچ ناثیری نداره!
hqdefault.jpg
 
دیدن Re6 خالی رو بدن بیرون خیلی ضایعس و شانس فروش تقریبا هیچه یکم فکر کردن گفتن خب بذار 4 و 5 رو هم اضافه کنیم که شانس فروش بالا تر بره . مخصوصا اونایی هم که طرفدار سبک علی از تو مدد هم هستن بهترین ریمستر واسشون میشه :dدیگه حالا بجا ساخت بازی های جدید و نواوری های جدید بذار همینا رو بدیم مردم کلی هم راضی میشن:d
 
@Mr.Death
احد یه متغییر خیلی خیلی مهم رو توی این مقایسه ات نادیده گرفتی٬ بازی‌ها نسل به نسل گرونتر شدن.

کپکام دوران PS2 یه عالمه بازی با کیفیت می‌ساخت و پشت سر هم منتشر می‌کرد چون خرج ساخت یه بازی و میزان نیروی انسانی و منابعی که لازم داشت به صورت قابل توجه‌ای اون زمان کمتر بود. لازم نبود برای ساخت یه بازی با کیفیت صدها نفر چندین سال روی اون کار کنند و میلیون‌ها دلار سرمایه گذاری روی بازی صورت بگیره. بالطبع وقتی هزینه کمتر باشه ریسک هم کمتره در نتیجه هر شرکتی میتونه با اطمینان بیشتر روی عناوین زیادتری کار کنه. دوران PS2 اگه چندتا از پروژه‌های شرکت خراب می‌کردن میزان ضرری که بهشون وارد می‌شد اونقدر زیاد نبود که بخواد بقای کل شرکت رو تحت تاثیر قرار بده برای همین عقلانی بود که سازنده‌ها ریسک کنند.

بخاطر همینه که با وجود عرضه آشغالی مثل DMC2 نه تنها شرکت به خطر نمیوفته٬ بلکه از سری DMC هم دست نمیکشه و سریعا میره روی نسخه بعدیش کار میکنه. بخاطر همین کم بودن هزینه ساخت بازی‌ها بود که اون موقع میتونستیم شاهد دیدن سری بازی‌هایی مثل God Hand یا Viewtiful Joe باشیم٬ حتی وقتی فروش خیلی زیادی نداشتن.

احد تو الان داری از کپکام (1) حرف میزنی و میگی اون کپکام کجا رفت٬ من در جواب بهت میگم اون کپکام رفت کنار٬ سگا (1)٬ شعبه ژاپن اسکوئر انیکس/اسکوئر سافت (1)٬ کونامی (1) و حتی سونی (1). منظورم از این مقایسه این نیست که بگم کپکام الان توی شرایط یکسانی نسبت به SE یا SEGA قرار داره٬ فقط میگم این کم شدن تعداد ریلیزها مختص کپکام نبوده و نیست. میتونم مثال‌های خیلی بیشتری از استدیوهای غربی هم بیارم ولی خب فکر کنم منظورم رو رسونده باشم.

اما در مورد کپکام (2)٬ کپکام خراب کرد. به همین سادگی.
کپکام نسل هفت بخاطر ذهنیت اشتباهی که توی مدیریتش داشت رفت سر وقت غربی کردن بازی‌هاش (که من اینافونه رو مقصر اصلی این موضوع میدونم) و بدجوری گند زد. به وجود اومدن پدیده‌های مثل DmC یا اون آشغال RE:ORC دقیقا نتیجه همین ذهنیت مریض و اشتباه بود. البته اواخر نسل کپکام کم کم متوجه اشتباهش شد (کنسل کردن یه سری از پروژه‌های غربیشون و عرضه بی سر و صدای Lost Planet 3 کاملا نشون دهنده همین موضوعه) ولی خب دیگه دیر شده بود. هرچند باز در طول همین دوران هم می‌شد یه رگه‌های از اون کپکام قبلی رو توی شرکت و بازی‌هاش دید. Resident Evil 5 خداییش بازی خیلی خوبی بود (حتی اگه RE بدی باشه)٬ DMC4 بهترین گیم پلی سبک اکشن رو داشت(جوری که از تمام این سال‌ها بازم فقط Bayonetta باهاش قابل مقایسه است) ٬ Lost Planet به عنوان یه IP جدید شروع خیلی خوبی داشت و کلی هوادار پیدا کرد٬ Dragon's Dogma فوق العاده بود و فایتینگ‌های کپکام مثل همیشه با کیفیت بودن.

ولی متاسفانه گندکاری‌های کپکام به نسبت خیلی بیشتر بود برای همین اکثریت وقتی در مورد کپکام نسل قبل حرف می‌زنند فقط بدی‌ها رو می‌بینند و خداییش هم نمی‌تونم بهشون خرده بگیرم.

برسیم به کپکام (3).
احد این یکی جریانش خیلی با کپکام (2) فرق داره. الان کپکام میدونه هوادارا ازش چی میخوان٬ داره تمام سعیش رو هم میکنه تا دوباره دلشون رو بدست بیاره:

Dragon's Dogma PC: یکی از بزرگترین درخواستای PC فنا
DmC:DE: یا به قول DMC فنا DmC Apology Edition
DMC4SE: خداییش فکر نکنم لازم باشه در مورد این توضیح بدم
RE0 , REmake HD: اینا هم باز احتیاجی به توضیح ندارن.
RE:R2: دقیقا چیزی بود که من به عنوان یه هوادار سری کلاسیک از یه RE مدرن و وفادار به ریشه‌ها انتظار داشتم.
REmake 2: دیگه حتی ریمیک نسخه ۲ هم تایید کردن!

حتی همین چندوقت پیس خبرش اومد که کپکام داره به ساخت Onimusha جدید و برگردوندن اون سری فکر میکنه که خود من باهاش مخالفم ولی نمیشه انکار کرد که اینم یکی دیگه از خواسته‌هایی که هوادارا در طول سالها از کپکام داشتن.

احد الان خداییش با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا بازم میتونی بگی کپکام فعلی همون کپکام (2) اعصاب خورد کنه که به حرف هیچکس گوش نمی‌داد و گند میزد به بازی‌هاش؟ میتونی بگی کپکام هیچ تغییری نسبت به اون زمان نکرده؟

کپکام الان میدونه هوادارا چی می‌خوان٬ میفهمه گند زده و متوجه است که باید کارهای گذشته‌اش رو جبران کنه. الان جریان ندونستن و توجه نکردن نیست٬ مشکل فعلی همون مسئله انجینه که قبلتر گفتم. نسل قبل کپکام سرمایه‌گذاری زیادی روی MT کرد و در ازاش تمام نسل یه انجین فوق العاده داشتن که از 2D Scroller گرفته تا بازی‌های اکشن و فایتینگ٬ همه رو به راحتی میتونستن باهاش بسازن. این نسل هم اومدن دقیقا همین کار رو با PR انجام دادن ولی متاسفانه به مشکل برخوردن.

باور کن هیچکس به اندازه من دلش نمیخواد یه بازی جدید و کاملا نسل هشتی از کپکام ببینه ولی خب وقتی دلیل این غیبتشون رو میدونم٬ واقعا بجز صبر کردن چه کاری از دستم بر میاد؟ اگر کپکام همون گندکاری‌های نسل قبل رو ادامه می‌داد و هنوز همونطوری گوشش رو روی انتقادا بسته بود٬ من اولین کسی بودم که توی این تاپیک بهشون حمله میکردم ولی خب اینطوری نیست. الان تنها کاری که از ما بر میاد اینه که صبر کنیم٬ همین.

نکته۱: احد این لیستایی که دادی یه چیز خیلی جالب دیگه‌ای رو هم نشون داد٬ تغییر استاندارد‌ها. اگه بازی‌های مثل Lost Planet یا Remember Me یا Asura's Wrath زمان PS2 اومده بودن شک نداشتم توی لیستت بودن (همونطوری که God Hand و VJ اونجا هستن) ولی چرا الان جز بازی‌های خوب نسل قبل نمی‌بینیمشون؟ به نظرت اگه God Hand نسل قبل می‌اومد الان جز لیست بازی‌های خوبت بود یا اینکه اکثریت اون رو آشغال میدونستن و میشد یکی دیگه از اشتباهات نسل قبل کپکام؟ منظورم با شخص تو نیست احد٬ ولی خب خیلیا هستن که اگه همون بازی‌های دوران طلایی کپکام رو هم بزاری جلوشون بازم میگن اینا آشغالن چون استانداردهای خیلی بالایی برای خودشون گذاشتن که به این سادگی نمیشه برآوردشون کرد.

نکته۲: خداییش اینکه بیایم کاستی‌های Remember Me رو صرفا بندازیم گردن کپکام خیلی بی انصافیه. یادمون نره که بعد از رها شدن پروژه توسط سونی در واقع کپکام RM رو نجات داد. هیچ معلوم نیست اگر DontNod نمیتونست RM رو عرضه کنه الان چه وضعیتی داشت. یه عنوان کسی که RM رو تموم کرده باید بگم که بازی پتانسیل خیلی خوبی داشت و در کل عنوان لذت بخشی بود٬ ولی خب بی تجربگی DN باعث شد که نتونند تمام کمال از این پتانسیل استفاده کنند. با این وجود٬ همین که تونستن RM رو عرضه کنند تجربه خیلی خوبی براشون شد. حداقل حداقلش این بود که تونستن ایده‌هایی که الان توی Life is Strange میبینم رو اونجا آزمایش کنند و با عرضه RM خودی نشون بدن تا بعدا توسط SE و روی پروژه LiS مورد حمایت قرار بگیرن.

نکته۳: در مورد خود این خبر و عرضه این سه عنوان برای X1/PS4. یادمون نره که امسال ۲۰ سالگی سری Resident Evil هست. با توجه به شایعاتی که از سال ۲۰۱۳ در مورد ساخت بازی داریم میشنویم و برنامه‌های قبلی کپکام (طراحی لوگوی جدید برای سری٬ اعلام این موضوع توی TGS که سال بعد سال خیلی خاصی برای سریه و ...) مطمئنا٬ مطمئنا برنامه اصلی این بوده که RE7 امسال عرضه بشه٬ اما هیچکس نمی‌دونه مشکلات PR چقدر روی اون برنامه ها تاثیر گذاشتن. ممکنه RE7 به امسال نرسه و برای همین باشه که کپکام داره با عرضه RE4, RE5 و RE6 در طول سال سعی میکنه تا سالگرد ۲۰ سالگی سری رو جشن بگیره٬ امیدوارم من اشتباه بکنم ولی خب احتمالش وجود داره.

در هر صورت من کاملا مطمئنم که امسال RE7 معرفی میشه. همینطور شک ندارم که قرار بوده امسال عرضه‌اش هم بکنند (مثل RE6 که توی یکسال معرفی و عرضه شد) ولی خب با توجه به این خبر ممکنه مجبور شده باشن برنامه‌شون رو تغییر بدن.
 
آخرین ویرایش:
بازی به صورت کالکشن قرار هستش که منتشر بشه یا به صورت جداگانه ؟! بعد گرافیک بازیها هم ارتقا پیدا میکنه ؟
 
[MENTION]Dante Never Cry[/MENTION]
البته با برخی از نظراتت موافقم.
این که میگی بازی‌هایی مثل Remember Me اگه تو نسل 6 عرضه میشد حتما الان تو لیست بود رو مخالفم. کپکام اون موقع هم ایده‌هاش عالی بود و هم میتونست اونارو به نحو مطلوب به سرانجام برسونه.
در مورد هزینه هم موافقم هم مخالف.. موافقم از این جهت که ریسک کار رو بالا میبره و همین ممکنه تاثیرکذار باشه. و مخالفم از این جهت که سر RE6 تیم 600 نفره داشت. کلی هزینه کرد واسه بازی و نتیجه برابر یک شکست کامل بود. در ثانی ببین علی کپکام تو ایده‌های خوب و پیاده کردنشون مشهور بود. کپکام روحیات گیمر 2004 رو خوب میشناخت و میدونست باید چیکار کنه و در کنار اینها یک برند مشهور خودش رو داشت. در واقع هم میدونست ملت چی میخوان و هم میدونست چطور نیازهای گیمرها رو معطوف به خودش بکنه. بایدی هم وجود نداره تا حتما هزینه زیاد برای بازی‌هاش بکنه. در ضمن حجم گیمرها رو هم در نظر بگیر. اون موقع کدورونیکا با نزدیک 3 میلیون نسخه فروش شد موفق ولی رزیدنت ایول 6 با فروش بالای 5 میلیون نسخه شد ناموفق. اگر هزینه بالا میره فروش و سوددهی هم بالا میره. و باز هم تکرار میکنم برای ساخت بازی خوب حتما نیاز به هزینه‌های میلیاردی نیست. نمونش هم Okami ... البته خود DMC هم آنچنان هم که میگی کم‌هزنه نبودن :دی
سونی که باز داره خوب عمل میکنه و نمیدونم چرا اون رو تو لیست اوردی :دی انصافا کمپانی‌هایی که گفتی افولشون در حد کپکام نیست. علی من فکر میکنم نمیتونم منظورم رو برسونم. به زبان ساده‌تر کپکام اون موقع خودش یک سبک بود ولی بعدا کارش به تقلید اون هم از نوع کورکورانه و بی‌هدف کشید. مشکل اصلی من گم شدن هویت کپکام هست. الان کپکام اون هویت سابقش رو نداره. اسم تو علی هست و اسم من احد! تو یه رفتاری دای من یه رفتاری! من بیام یکی دیگه باشم اون هم در شرایطی که واسه خودم اسم و رسم دارم اون موقع اسمم احد نیست! به نظرم بهتره اشتباهات کپکام 2 رو قبول کنیم و سعی نکنیم مشکلاتش رو طبیعی جلوه بدیم. من باز تاکید میکنم که اگر انجین رو یک مشکل در نظر بگیریم باز بی برنامگی شرکت رو میرسونه.
در مورد باقی صحبت‌ها بهتره صبر کنیم تا ببینیم به قول تو کپکام درس گرفته یا همچنان از مشکل سیاست‌گذاری رنج میبره. من همچنان امیدوارم کپکام به دوران اوجش برگرده!
 
بسیار خبر خوبی بود، بعد از رزیدنت اویل کلی حسرت میخوردم که بقیه ی ورژن ها رو بازی نکرده بودم
دوستانی هم که انتقاد می کنن چون بازی کردن از دید خودشون می گن خیلی ها اصلاً با این بازی آشنا نبودن یا تجربه نکردن



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@Mr.Death

من نظرم به علی نزدیک تره در کل.

اول از همه نسل هفتم را در مجموع مثل بقیه نسل افتضاحی برای کاپکام نمیدونم.درسته یک سری بازی هاش گند زد ولی بازی خوب هم کم نداشت.Street Fighter 4,DMC4,Re5,Re Revalation,Lost Planet,Dead Rising,Dragons Dogma و حتی DmC,Asura و یک سری بازی دیگه اش هم که شاید الان یادم نباشه هم خوب بودن.

به نظر من در مورد عملکرد دوتا شرکت درنسل هفتم در بین جامعه گیمینگ زیاد از حد بی انصافی شد.اون دوتا شرکت Sega و Capcom بودن.یعنی کل عملکرد مثبت این دوتا شرکت رو ول کردن ملت چسبیدن به عملکرد ضعیفشون.مثلا برای Sega عوض این که بگن نسل هفت Valkyria Chronicles,Virtua Fighter,Virtua Tennis 3,Condemned,Total War,COH2,Yakuza,Binary Domain,Vanquish,Bayonetta,Mad World و کلی بازی خوب دیگه عرضه کرد اومدن چسبیدن به چندتا بازی ناموفق مثل Golden Axe,Iron Man,Sonic 06 و غیره و کوبیدن سر شرکت.همین اتفاق هم در ابعاد خودش (با توجه به سایز شرکت) برای کاپکام رخ داد.

Konami هم نسل قبل افتضاح بود.یعنی اگه Castlevania,MGS4,MGR رو کم بکنی هیچ کار درخشانی عرضه نکرد ولی تا همین ماجراهای کوجیما هیچ کس شاکی نبود به اون اندازه.Square هم قبل خرید Edios عملکرد افتضاحی در نسل هفتم داشت.همین الان هم باز Edios رو کم کنی زیاد چیزی برای Square باقی نمیمونه ولی بازم به اندازه اون دوتا کوبیده نشد و نمیشه.

در مورد کاپکام باید نسبت به سایز شرکت و تعدادبازی هایی که عرضه کرده نگاه کنیم.در این صورت میبینیم عملکردش اونقدرها هم بد نبوده.مشکلی که کاپکام باهاش درگیر بوده مشکلی هستش که اکثر ناشرهای ژاپنی باهاش درگیرن.اون هم تغییر ذایقه ی جامعه گیمینگ توسط ناشرهای غربیه.منتهی شرکت های بزرگ تر مثل Square,Sega اومدن چندتا کمپانی غربی خریدن تا بتونن این ذایقه رو پوشش بدن ولی کاپکام با توجه به منابع مالی کمتر زیاد نتونست این کار رو انجام بده.

Sega Japon,Capcom Japon,Konami Japon,Square Japon ,... همشون عملکردشون نسبت به اندازه استدیوهاشون به هم نزدیک بوده.منتهی شرکت های بزرگ با غرب این عملکرد رو تا حدودی پوشش دادن ولی کاپکام کمتر توفیق داشت.:d

بعلاوه بازم با این نکته اش موافقم که اون بازی های درخشان نسل ششم متاسفانه الان دیگه خریدار ندارن.همین بالا 10 تا بازی خوب لیست کردم که فروششون در مقایسه با آت و آشغال های یک سری ناشر غربی صفر بوده.یعنی ما به عنوان گیمیر وقتی خودمون خریدار این بازی های نیستیم نمیتونیم انتظار داشته باشیم که شرکت های مورد علاقه مون اینارو بسازن:d
 
@Mr.Death

یه بخشیش رو سهیل توضیح داد فقط در مورد اون هویت که گفتی :دی احد شرکت کپکام مثل من و تو شخص خاص نیست که هویت بازی‌هاش هم ثابت باشه. کپکام یه شرکت خیلی بزرگ با صدها یا حتی هزاران عضوه که تیم مدیریتی و اعضاش در طول سال‌ها تغییرات زیادی کردن و طبیعیه که بالطبع بازی‌هاش هم تغییر کنند. اون کپکامی که دوران PS2 بود مطمئنا تفاوت خیلی زیادی با کپکام دوران اینافونه داره و این کپکامی که الان هست هم بدون شک با هر دو اونا متفاوته. نه فقط کپکام همه شرکت‌ها همینطوری اند. یه مثال خیلی خوبش میتونه سگا باشه که اونم این چندوقته تغییرات مثبت زیادی داشته و بیشتر داره به حرف هواداراش گوش میده.

قبلا هم گفتم٬ این حرفا به هیچ عنوان توجیه برای کار‌های اشتباه کپکام در نسل هفت نیست. کپکام نسل قبل خراب کرد و همه هم این رو می‌دونیم. وقتی هم که اون شرکتا رو لیست کردم منظورم این بود که کمیت محصولات اونا هم با اومدن به نسل جدید کمتر شد و اصلا بحثم روی کیفیت نبود.

الان هم باز حرفت درسته. اگه انجین کپکام الان ایراد داره و بخاطرش به مشکل برخوردن مطمئنا و بدون شک مقصر اصلی خود کپکامه. ولی فرق که بین این کپکام و کپکام نسل قبل وجود داره اینه که اون قبلی بدون توجه به حرف بقیه و با یه ذهنیت اشتباه داشت به بازی‌ها و میراث خودش آسیب می‌رسوند و مشکل اصلیش خودسری مسئولاش بود٬ در حالی که کپکام فعلی مشکلش تکنیکی و ایراد خارج از برنامه است. در واقع قبلا کپکام خودش داشت توی مسیر اشتباه حرکت می‌کرد و هدفش رو این راه قرار داده بود (اشتباه عمدی) ولی الان به نظر میاد راه خودش رو پیدا کرده و فقط برای حرکت کردن توی اون راه به یه مشکل تکنیکی با انجینش برخورده (اشتباه سهوی). در هر دو حالت مقصر اصلی خود کپکامه ولی خب مطمئنا تفاوت زیادی بین این دو اشتباه وجود داره.

همونطوری که قبلا هم گفتم به نظرم تنها کاری که در حال حاضر از دست ما بر میاد صبر کردنه چون با توجه به شواهد و قرائن کپکام راهش رو پیدا کرد. حرف من اینه که بجای اعتراض و اتمام حجت کردن در مورد مسائلی که مطمئنا خود مسئولای شرکت هم دوست دارن هرچه زودتر برطرف بشن (معرفی و عرضه بازی‌های جدید)٬ بهتره فعلا صبر کنیم و بهشون اجازه بدیم تا دوباره خودشون رو بهمون ثابت کنند.
 
[MENTION]Dante Never Cry[/MENTION]
علی اگر دقت کرده باشی من اصلا نگفتم کپکام تغییر نکنه و درجا بزنه :دی من گفتم تقلید کورکورانه نکنه. میشه شکل محتوا رو تغییر داد ولی هویتش رو حفظ کرد. مثلا همین RE:R2 از نظر شکل محتوا با سری کلاسیک فرق داشت ولی همون هویت رو داشت.
اینی هم که اشتباهات کپکام رو هممون قبول داریم خیلی خوبه. من با نظر سهیل مخالفم چون معتقدم در قبال اشتباه باید اعتراض کرد نه اینکه اشتباه دیگران رو ملاک قرار داد و کار رو به مظاوم‌نمایی کشوند. شوخی نیست که .... صحبت ما سر یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین استدیوها و یکی از سلاطین چند سال اخیر هست. اصلا مهم نیست که بقیه چیکار میکنن؛ مهم اینه که ما میخوایم کپکام بشه همون کپکام سابق. پس برای این کار ما باید قبول کنیم که مشکل هست و بعدش سعی کنیم حلش کنیم. این دقیقا میشه همون حرفی که خودت گفتی. کپکام اولش اشتباهش رو قبول نمیکرد و نتیجش هم شد اون! به نظرم اشتباه بقیه رو ملاک قرار دادن روند اصلاحات رو کند میکنه.
ببین من به چیزی معتقدم شاید کل دنیا نظرشون خلاف این باشه ولی من اعتقاد راسخی به این نظرم دارم. در کنار اینکه سلیقه گیمر رو در نظر گرفت نباید افسار رو به طور کامل داد دست گیمر و دنیا رو با خواسته‌های اون برد جلو. برای نظرمم دلایل کافی دارم که یک موردش رو میخوام بزنم. خوشبختانه بعد مدت‌ها تونستی دارک سولز رو بازی کنی به نظرت اگه میازاکی با سلیقه اکشن امروزی رو در نظر می‌گرفت و بازیش رو در جهت خواسته‌های اون‌ها میساخت باز با این شاهکار روبرو بودیم؟ من حرفت رو تصحیح میکنم! مشکل اصلی کپکام گوش ندادن به بقیه نبود. دلیلم هم همون RE6 بود که به خواسته فن‌ها کرس و لیان رو رودرروی هم قرار دادند و با توجه به عطش اکشن هوادارن جدید بازی رو تا حد توان اکشن ساختن. پس نمیشه گفت به هوادارنش توجه نکرد؛ بهتره بگیم به فن‌بیسش توجه نکرد. معنی فن بیس رو معادل همون هویت در نظر میگیرم. هویت اینجا یعنی اون چیزی که باعث شد ما ریم سراغ RE ... به نظرت چیزی از اون هویت مونده؟

یه مورد جالب دیگه ... موقعی که DD اومد رو PC و من بالاخره توستم بازیش کنم به عنوان کسی که سابقه RPGایم معلومه از بازی خوشم اومد و همون مورد "برند خاص کپکام" داشت تو ذهنم شکل میگرفت که باز این سیاست‌های اشتباه کپکام در قبال SF V اومد وسط.
درنهایت بهترین راه همون صبرکردن هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or