PC Ready or Not

سازنده
VOID Interactive
تاریخ انتشار
TBA - In Early Access
ناشر
VOID Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
Ro_N_Promo_11_STACK1.png


سبک بازی :Tactical FPS

استودیوی سازنده : VOID Interactive

پلتفرم : فعلا PC

تاریخ انتشار : 2018
بازی با موتور UE4 ساخته میشه، ار 2016 داره روش کار میشه، برنامه ریزی برای 2018 هست.
المانهای تاکتیکی فوق العاده از R6 بیشتر داره،با توجه به سبک گیم پلی یکجورائی میشه گفت نسخه بعدی و غیررسمی Swat 4 تلقی میشه:-bd
از قابلیتهای بازی میشه از چند توع Peak کردن نام برد، بسته به ارتفاع دیوار،اجسام و...
حتی میشه پشت اجسام با ارتفاع کم هم Duck کرد.سیستم Lean بازی چیزی مثل ARMA 3 هست.
بسته به نوع درهای ساحتمان میشه اونها رو با سرعتهای مختفلف بازو بسته کرد.
سرعت حرکتی کارکتر رو میشه با دکمه وسط موس "Middle Mouse Button" کنترل کرد (مثل Splinter Cell های قدیمی).
برای نمایش کلی ویژگیهای بازی به این تصویر توجه کنید:
2017_05_0511_45_48_nvr7spu.jpg
سیستم دمیج بازی بگونه ای هست که مثلا اگه به پای شما شلیک بشه، سرعت حرکت شما کم میشه.
به دست شما شلیک بشه، دقت هدفگیری شما کم میشه.
اگر به سرِ شما شلیک بشه (بسته به نوع برخورد، اگر زنده موندین!) قدرت بینائی شما مختل میشه و حالت "مه آلود و مبهم" میگیره.
خشونت بازی هم که تو تریلر کاملا مشهوده، تو ایجاد جای اصابت گلوله، پاشیدن خون به اطراف،
قرار هست قابلیتی مثل قطع عضو و متلاشی شدن بدن هم اضافه بشه.
بازی روی سرورهای آمازون (Amazon Gamelift API) اجرا میشه و درعین حال همچنان بازیکنها میتونن برای بازیهای Custom Match هاست بشن.(بهترین قابلیتش همینه!).
-----------------------------
آپدیت اول

تیم بازیسازی تو این چندوقته داشتن روی موارد پایه ای بازی کار میکردن، یکی از اون موارد AI هست.

AI



    • در بخش سینگل پلیر تیم شما شامل نفر میشه، که تا افسر تحت فرماندهی شما هستن.
    • اعضای تیم شما دارای هوش مصنوعی بالائی هستن که میتونن بطور مستقل هم شروع به فعالیت کنن، از این موارد میشه به تکنیک های ورود (Breach) واقعی،هدف گیری در زوایای مختلف وقتی منتظر دستور هستن و ... نام برد.
    • تیم شما براساس دستوری که شما میدید، بعد از پاکسازی تو هر اتاق chemlight (لایت استیک) میندازه، مظنونین دستگیر و شروع به جمع آوری مدارک میکنه.
در توضیحی برای AI بازی این ویدئو میبینیم که بعد از شروع تیراندازی توسط مامور Swat، دشمن میوفته رو زمین و میخزه پشت کاور و تو فرصت مناسب شروع به حمله میکنه.
Motion Capture
استودیو تونسته از پس مخارج ابزار موکپ بر بیاد و اونهارو خریداری کنه، و براساس اونها تعداد بیشماری انیمیشن واقعی ضبط کنه.

Animations
همچنین انیمیشن های بازی کلی تغییرات داشته، یکی از اون موارد انیمیشن شلیک اسلحه در حالت اول شخص هست، اینکه بر اثر شلیک اسلحه چطور تو دست کرکتر شروع به لرزش کنه، که براساس وزن اسلحه و متعلقات اون میتونه متفاوت باشه.

در بخش انیمیشن های سوم شخص هم تغییرات ریز و درشتی داشته، برای مثال انیمیشن اثابت گلوله و مرگ دشمن.

Gameplay



    • در این بخش از موارد جدید میشه به بخش شوتینگ اشاره کرد.
مثلا هنگام ریلود کردن با یک بار فشردن دکمه (R)، خشاب عوض میشه، ولی با دوبار فشردن اون کرکتر خشاب خالی روی زمین میندازه تا با سرعت بیشتری اون عوض کنه، با این جرکت چیزی بین 35 تا 60 درصد سرعت تعویض خشاب بیشتر میشه، در ادامه پاکسازی منطقه از دشمن، میشه خشابهای خالی از روی زمین حمع کرد.




    • علاوه بر اون با نگه داشتن دکمه R کرکتر خشاب رو چک میکنه و از ظرفیت و نوع گلوله های داخل اونم مطلع میشه.



    • همینطور خشابها براساس خالی،نیمه پر و پر بودنِ گلوله ها مقدار وزنِ کم یا زیاد شده رو هم نشون میدن، که خوب در وزن کلی اسلحه و احساس استفاده از اسلحه تاثیر داره.
در توضیح موارد بالا این 2 ویدئو گویای همه چیز هست :

UI



    • از تغییرات دیگه میشه به بروز کردن UI (رابط کاربری) بازی اشاره کرده، که اضافه شده قطب نما به HUD بازی هست، از اونجائی که هدف سازنده هر چه واقعی تر بودن بازی نهائی هست از اضافه کردن موارد زیاد به HUD اجتناب میکنن و در حد امکان میخوان که ساده باشه.
Speed



    • قبلا توضیح دادم که سیستم سرعت کرکترها کاملا با R6 Siege متفاوت هست و به چیزی شبیه به سری کلاسیک Splinter Cell هست که با چزخوندن اسکرول موس سرعت کرکتر کم و زیاد میشه، این تغییرات سرعت کلا 5 مرحله داره که از خیلی آهسته تا دویدن کامل پوشش میده.
===========
موارد دیگه ای هم هست که انشالله بعدا با آپدیت خبری جدیدتر از سمت استودیو با هم مرور میکنیم.



Apartment.jpg

Breach.jpg

Dead.jpg

Header.jpg

Killhouse.jpg

MPL.jpg

Ro_N_Promo_3_Alt.png

Ro_N_Promo_6.png

Ro_N_Promo_10.png

Ro_N_Promo_11_STACK1.png

Ro_N_Promo_11_STACK2_V2.png
پست اول بزودی بروز میشه.

 
آخرین ویرایش:
:o :o :o :o :o :o :o
HOLY MOTHER OF .....

بهترین مودهاش کدوم ها هستش ؟
Everything Unlocked ولی با ورژن جدید کار نمیکنه باید صبر کنی آپدیت بیاد واسش
Improved Gameplay و Better Enemy Behavior رو بعد از آپدیتی که واسه AI دادن دیگه تست نکردم ولی قبلش کلا بازی رو زیر و رو میکرد
In Game Menu این واسه تغییر منو خیلی کار راه بندازه
Old Wenderley Psych Hospital و فارست که پست بالایی دادم رو حتما بریز :D فوق العادن
Downtown 22nd Street و Fairfax Residence Remake
ماد های گان و تکسچر رو خودم نریختم نمیدونم کدوم خوبه، هر کدوم رو حال کردی بریز :D
این ریشید هم من قبلا ریختم باحال شد گرافیک بازی ولی نمیدونم چرا پستشو برداشتن
Mod unavailable
به جاش میتونی از این استفاده کنی ولی خودم تستش نکردم
Uplift Reshade Visual Overhaul
 
Everything Unlocked ولی با ورژن جدید کار نمیکنه باید صبر کنی آپدیت بیاد واسش
Improved Gameplay و Better Enemy Behavior رو بعد از آپدیتی که واسه AI دادن دیگه تست نکردم ولی قبلش کلا بازی رو زیر و رو میکرد
In Game Menu این واسه تغییر منو خیلی کار راه بندازه
Old Wenderley Psych Hospital و فارست که پست بالایی دادم رو حتما بریز :D فوق العادن
Downtown 22nd Street و Fairfax Residence Remake
ماد های گان و تکسچر رو خودم نریختم نمیدونم کدوم خوبه، هر کدوم رو حال کردی بریز :D
این ریشید هم من قبلا ریختم باحال شد گرافیک بازی ولی نمیدونم چرا پستشو برداشتن
Mod unavailable
به جاش میتونی از این استفاده کنی ولی خودم تستش نکردم
Uplift Reshade Visual Overhaul
این دو مود Improved Gameplay و Better Enemy Behavior رو که من نصب کردم منتها تغییری تو هسته گیم پلی و به خصوص enemy ها ندیدم همچنان aggressive هستن و پاره میکنن !
اون ریشید رو هم نصب کردم گزینه dof رو برداشتم چون خیلی بلوری میکرد همه چیز رو
اون 3 تا مپ رو هم نصب کردم زیاد وقت نشد پلی بدم اما هر کدوم رو ی ترای دادم

در کل باید ی فکری به حال npc ها بکنن و نرف بشن
دقیقا وضعیتی که اوایل بازی تارکوف دچارش بود و بعد enemy ها رو نرف کردن !
 
خداوکیلی این آپدیت هاشو دیگه کجای دلم بذارم ؟؟؟؟؟؟ واسه 100 مگابایت آپدیت 49 گیگ فضای هارد رو پر کرد !!!!!!! واقعا چه وضعیه ؟ اگه اینطوری پیش بره یه هارد 1 ترا کامل میخواد. زدم پاکش کردم
توصیه من اینکه هر موقع اپدیت داد بازی ، بازیو پاک کنید و دوباره نصب کنید :)
 
  • Angry
Reactions: Annunaki ™
خداوکیلی این آپدیت هاشو دیگه کجای دلم بذارم ؟؟؟؟؟؟ واسه 100 مگابایت آپدیت 49 گیگ فضای هارد رو پر کرد !!!!!!! واقعا چه وضعیه ؟ اگه اینطوری پیش بره یه هارد 1 ترا کامل میخواد. زدم پاکش کردم
توصیه من اینکه هر موقع اپدیت داد بازی ، بازیو پاک کنید و دوباره نصب کنید :)
دقیقا منم همینکارو کردم.
کلا بازی یکدونه فایل پک داره ، برای همین این مشکل پیش میاد.
این مورد باعث میشه حجم دانلود هم بی جهت زیاد بشه ، گاها برای یکی دو گیگ باید بالای 20 گیگ بیخود دانلود کرد.

صبر میکنم سایتهای ایرانی بروز کنن و از اونها دانلود میکنم.
 
در آپدیت بزرگ بعدی قرار هست AI خیلی بهینه تر بشه و پیشرفت کنه:

  • در آپدیت قبلی استودیو سیستمی در طراحی AI بازی تعبیه کرد که بر اساس نحوه بازی شما و یارانتون سطح استرس دشمن میتونه بالا و پایین بره.
    یعنی اگه شما خیلی ضربتی و پر سروصدا بازی کنین ، AI هم با بالارفتن سطح استرس خیلی تهاجمی تر (Aggressive) میشه.
    برعکس اگه خیلی آروم و مخفی کاری بازی کنین ، AI هم آروم تر میشه و تمایل بیشتری برای تسلیم شدن پیدا میکنه.
    در آینده همین ویژگی قرار هست خیلی روش بیشتر کار بشه و خیلی برجسته تر بشه.
9ca5e751333f298e3bf7b2b7c7baaf76ecde2520.png
  • مورد بعدی نحوه حرکت AI بین موانع یا اتاق به اتاق هست ، در قبل خیلی بصورت مستقیم و غیر طبیعی حرکت میکرد (خط قرمز)
    ولی در آپدیت بعدی قرار هست که مسیر حرکت AI خیلی نرم تر باشه ، همینطور منعطف تر که در نهایت حرکاتشون طبیعی تر به نظر برسه(خط سبز)
    از این موارد میشه مثلا به زمین خوردن AI به دلیل موانع سر راه یا تلوتلو خوردن اونها اشاره کرد.

  • مورد دیگه سرعت فرار کردن AI هست که بالانس میشه.
    در حال حاضر AI از لحظه شروع به حرکت ، ماکسیموم سرعت خودش رو داره و این طبیعی نیست.
    چرا که باید اول با سرعت پایینتری شروع به حرکت کنه و در نهایت به ماکسیموم سرعت خودش برسه، این مورد هم فیکس میشه.
    این باعث میشه یارهای خودی (AI خودی) زمان بیشتری برای درگیر شدن و تعامل با AI دشمن داشته باشن.
9d9a753f04c252deb6cb2326704cc77f749e7214.jpg
  • مورد بعدی که شاید مهمترین باشه نحوه گان پلی دشمن هست.
    در حال حاضر AI تو کسری از ثانیه اسلحش رو در میاره و شروع به تیراندازی میکنه ، گاها هدشات میکنه.
    این مورد خیلی بالانس نیست و نمیشه حدس زد که AI میخواد چی کار کنه ، گاها شما اشتباها یک AI میکشید ، از ترس اینکه الان شروع به تیراندازی میکنه و شما نمیتونین عکس العمل نشون بدین.
    حالت فعلی هوش مصنوعی دشمن 2تا انیمیشن برای اسلحه داره (وقتی فقط اسلحه تو دستش هست و دیگری وقتی که شلیک میکنه ) ، به این ها قرار هست انیمیشن سومی هم اضافه بشه و اون بالا آوردن اسلحه و بعد از کمی تاخیر هدف گیری و شلیک هست.
    در نتیجه علاوه بر اینکه انتقال بین انیمیشن ها حالت طبیعی تری پیدا میکنه ، به ما زمان کافی هم برای تعامل با دشمن میده.
    اینکه تصمیم بگیریم به تیراندازی یا سناریوی دستگیری اونهارو انجام بدیم.

  • ویژگی دیگه ای که قرار هست به رفتار AI اضافه بشه ، حالت وحشت زده شدن و شوک شدن NPCهایی هست که بی خبر سورپرایز میشن.
    این حالت به رفتار فعلی AI که بین فرارکردن، تیراندازی، تردید و تسلیم شدن یکی رو انتخاب میکنه اضافه میشه.


=================
بنظرم این بخش متحول کردن AI واقعا نیاز بود ، البته واقعا کار سختی هست و یک چیز بی نقص ازش درآوردن تقریبا نشدنی هست ، حتی برای استودیوهای AAA.
ولی همینکه تو این مسیر دارن پیشرفت میکنن و براش راه حل دارن خیلی ارزشمند هست.

از موارد دیگه ای که برای آینده در نظر گرفتن میشه به کنترل های جدید برای تیم Swat اشاره کرد.
اینکه میشه به اعضای تیمتون فرمانهای جدید بدیدو...

===============
بازی هر روز داره کامل تر میشه و بیشتر در مسیر دنباله معنوی Swat 4 قرار میگیره.
من که برای کامل تر شدن سیستم های بازی و اضافه شدن بخش کریر نمیتونم صبر کنم.
امیدوارم باقی مراحل توسعه همینطور سریع پیش بره.
 
یه کاری هم برای سیستم اپدیتش بکنن :(( فک کنم با این اپدیت حجم بازی بره روی 300 گیگ :|
حجم بازی زیاد نمیشه ولی فایل پک بازی چون کلا یکدونست ، همونقدر فضای کافی برای دانلود میخواد.
تقریبا اون درایو باید 100 گیگ خالی داشته باشی.
 
نقشه راه جدید بازی و رونمایی از یکی دیگه از مپهای آینده:
به اسم Coyote که در واقع یکسری تونل هست در کشور مکزیک.
هدف هم پاکسازی و خارج کردن یکی از اعضای کلیدی گروهک Los Locos gang هست.

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg

===============
جدا فکر کنم اینها قبلا Survival Horror ساز بودن یا دارن مارو دست میندازن!
چیه آخه این؟:-SS
همینطوری وسط بازی کم سکته میکنیم؟~X(

تصور وجود AI تو گوشه گوشه این مپ خوف میندازه به جون آدم.
 
برای 1.9 گیگ مجبور شدم 110 گیگ بازی رو پاک کنم
و از اول 65 گیگ دانلود کنم . بعد از دانلود حجم نصبی بازی به 110 گیگ میرسه !
چرا نباید فقط همون مقداری که باید اپدیت بشه آپدیت کنه ؟؟؟؟

ی بار دیگه تکرار کنه بازی رو پاک میکنم . :Angry:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or