RE: Racoon City فقط یک بازی ترسناک دیگر نیست.

TCSCELL

8
کاربر سایت
RE: Raccoon City فقط یک بازی ترسناک دیگر نیست.

Resident-Evil-Operation-Raccoon-City-Teaser-Trailer.jpg



تهیه کننده ی عنوان جدید از سری Resident Evil آقای Masachika Kawata گفت که Capcom با Operation Raccoon City قصد ندارد فقط یک بازی ترسناک دیگر بسازد,بلکه به دنبال ساخت یک بازی "شوتر" خوب نیز هست.

طی صحبت با مجله ی OXM آقای Kawata ادعا کرد که این عنوان جدید که در حال ساخت در استودیوی Slant Six است,قرار است تا مسیر متفاوتی را در سری Resident Evil ایجاد کند که پیروی از استانداردهای معمول بازی های شوتر یکی از آن هاست.ولی بازی همچنان ترسناک است.

Kawata گفت:"ما در مورد المان هایی که نه تنها برای طرفداران Resident Evil بلکه برای طرفداران سبک شوتر مهم است فکر کردیم تا هر دو طیف بتوانند از بازی کردن آن لذت ببرند.با توجه به تجربه ای که Capcom با مکانیزم co-operative در RE5 داشت,وجود بخش Co-op در Raccoon City بدیهی است."

Kawata در بخشی از صحبت هایش گفت که در آینده ممکن است RE های زیادی به سبک کلاسیک ساخته شود,ولی سیاست Capcom این است که Spin off های RE را وارد ژانرهای دیگر کند.

"عنوان های کلاسیک بیشتری ممکن است در آینده ادامه پیدا کند.به هر حال در قسمتی دیگر از دنیای Resident Evil باید چالش های بیشتری وجود داشته باشد,خیلی خیلی متفاوت و خاص باشد.ما سعی در تحقق این امر داریم."
 
آخرین ویرایش:
درود

تعداد دفعاتی که ایشون واژه " ترس " و واژه " اکشن " رو بکار برده اگر مقایسه ای کنید متوجه میشیم که سبک این اسپین اف چه مدلی خواهد بود

زمانی که رزیدنت 4 ارائه شد با وجود تمام انتقادهای منفی اکثریت علاقه مثبتی به این سبک در قالب این فرانچایز ارائه کردند اما با نشان دادن چراغ سبز از سوی کاربران استودیوی سازنده به نظر افسار این اسب پر توان که از موفقیت قسمت قبل به وجد امده بود را از دست داد و با ارائه قسمت پنجم اینبار اکثریت به ان رای منفی دادند و انها نیز که راهبران تبلیغات و جای دادن تغییرات قسمت چهار در قلب و مغز و اعتقاد فن های ان بودند به یکباره سر به زمین افکندند و به رای منتفی در تقبیح ان بسنده کردند .

هر چند کمپانی حاضر نشد عدم موفقیت دوباره را برای قسمت پنجم در حد و اندازه های قسمت قبل بپذیرد اما انها که پایه گذار اصول اولیه و اصلی این دنیای مجازی مفرح را از ابتدا در عناوینی ریشه دار همچون RE میدانستند تا حتی دیگر کاربران Casual ، عدم رضایت از قسمت پنج را صریح و بودن پرده مطرح نمودند

تا به اینجا گروهی برای رضایت دل خویش هم که شده چنین می پنداشتند که تجربه کردن به خودی خود گناه نیست و ایجاد تغییرات گاه به محبوبیت بیشتر نیز خواهد انجامید . به این دلایل به خود قبولاندند که قسمت پنج احتمالا تجربه ای بوده که با شکست خود کمپانی را به مسیر قبل خواهد راند اما با جملات این چنینd اکنون یک سوال در ذهن من بی جواب مانده :

مگر هدف کمپانی در عین حفظ طرفداران سابق یک فرانچایز اصل و نسب دار ، " سود بیشتر مالی " نیست ؟خب این تغییر سبک به سوی اکشن بیشتر که از تعداد طرفداران بازی به وضوح خواهد کاست پس این افتخار به شوتر کردن بازی چه مفهومی را دنبال می کند ؟

:d ( اخیش . حالا خودمونی حرف بزنم یکم lol )

ما که در کشور خودمون به کل بحث عدم رعایت کپی رایت رو داریم و خب بحث فروش رسمی در کشورهای به سبک ما کلا منتفی هست .

اما در همون کشورهای اروپایی هم بحث پایرسی بازیها داره وسعت پیدا می کنه . چرا ؟ چونکه افراد می بینند عناوین اکنون ارزش 50 یا 60 دلار خرج کردن رو نداره ( به هنگام عرضه )

دوستی ساکن انگلیس می گفت من ( برای مثال میگم : کرایسیس دو ) این بازی رو خریداری نمی کنم و از تورنت دانلود می کنم . بهش گفتم خب حالا من ایرانی به دلیل شرایط نامناسب اینترنت کشورم و نبود پهنای باند و زیرساخت های مناسب برای بخش مولتی با پینگ عالی با کشورهای دیگر ، حداقل یک بهانه ای دارم که بیام و این بازی رو کرک شده بگیرم و استفاده کنم .

شما که در لندن هستی و پینگت زیر 40 و در مرکز تکنولوژی قرار گرفتی دیگه چرا ؟

در جواب گفت که : ( برای مثال این بازی ) کرایسیس دو نسخه pc به هیچوجه انتظارات من کاربر رو براورده نمی کنه . از این جهت که اولا بازی بر مبنای Dirext 9 طراحی شده و واسه خوشحالی با یک پچ چند ماه بعد ساپورت DX11 رو هم ارائه می کنند که عملا یعنی خوشمزگی سازندگان .

از طرفی مپ های بازی بسیار کم هست و حتی از کرایسیس 1 هم کمتر و اگر بخوام با عنوانی مثل Battlefield مقایسه کنم مسلما مطمئن هستم که BF3 مپ های بیشتری رو ارائه می کنه و از طرفی بازی در هنگام عرضه به قیمت 50 دلار ( اشاره میکرد که مثلا استیم به قیمت 30 پوند ارائه میکنه در انگلیس ) ارائه میشه که اصلا با این شرایط اقتصادی کنونی خرید اون ارزش نداره و من هزینه رو نگه میدارم واسه خرید BF3 !!!!

در کل درست یا نادرست ، وارد یا ناوارد بودن دلایل رو که کنار هم بزاریم میبینیم که کاربر اروپایی یا امریکایی هم با یک حساب سرانگشتی متوجه میشه که اگر زمانی 40 دلار واسه رزیدنت 2 یا 3 پرداخت میکرده و حاظر به پرداخت هزینه بیشتری هم بوده ( به دلیل همون چیزی که ما کاربران ایرانی هم اینجا به تمسخر تغییر اون رو انگ ای واسه کپکام می دونیم ) اما الان دیگه حاظر نیست واسه یک عنوانی که لایه های تو در توی ترس اش رو ازش جدا کردند (فقط مونده خشاب گذاری در حالت حرکت رو هم بهش اضافه کنند ) هزینه این چنینی رو پرداخت کنه .

به هر حال چیزی که امروز بازار رو اشباع کرده عناوین بی سر و ته اکشن و با خشونت های بی حد و حصر هست .

در جواب ، سازندگان دلایل تغییر استراتژی در عناوین اسم و رسم دار رو به تغییر ذائقه بازیبازان امروزی ربط میدهند ! و اشاره می کنند که امروز گیمرها بیشتر خشونت و اکشن رو ترجیح میدن بر یک محیط سوت و کور که تنها نعره های تبدیل شدگان غول اسایش از چندین فرسخ ان ورتر ترس را بر اندام گیمر تداعی می کند

شاید ناخواسته یا خواسته امروز مخاطبان این دنیای مجازی خشونت افسار گسیخته را در تلاقی اکشن چشم نواز ( یا گاه فریبنده ) به ان سکوت های وهمناک ترجیح میدهند .

ایا به واقع چنین است ؟ :d
 
آخرین ویرایش:
چرا اونوقت؟:d

عرضه‌ی RE4
فاصله گرفتن بازی از اصول اولیه و تبدیل بازی به یک اکشن باحال :دی
تقلید کورکورانه‌ی RE5 از گیم‌پلی RE4
ادامه‌ی روند توسط Resident Evil: Raccoon City


این بازی الان داره همون سناریو رو ادامه میده که میکامی شروعش کرده. :دی
 
چون خود میکامی بود که پروژه نابود سازی سری re رو کلید زد با re4
من اینو قبول ندارم.ایول 4 عالی بود و تا اونجایی که من میدونم فنهای این سری رو راضی کرد.
بازی نیاز به تغییر داشت و میکامی هم تغییراتش عالی بود.به هیچ عنوان نباید 4 رو با مثلا شماره 5 مقایسه کرد.4 یه نوآوری بود،یه حرکت جدید بود.ولی 5 فقط اسکی رفتن رو 4 بود.قطعا اگر میکامی میموند و شماره 5 رو خودش میساخت باز هم همون تغییراتی که لازم بود رو پیاده میکرد.

دقیقا هم مشکل همینه.چون میکامی اومد تو شماره 4 تغییرات داد و شماره 5 بخاطر نبود میکامی فقط مجبور شد روی خلاقیت میکامی اسکی بره،یه عده میکامی رو متهم به نابودی ایول میکنن که به نظرم درست نیست.
عرضه‌ی RE4
فاصله گرفتن بازی از اصول اولیه و تبدیل بازی به یک اکشن باحال :biggrin1:
تقلید کورکورانه‌ی RE5 از گیم‌پلی RE4
ادامه‌ی روند توسط Resident Evil: Raccoon City


این بازی الان داره همون سناریو رو ادامه میده که میکامی شروعش کرده. :biggrin1:
حرفات درسته.ولی جوابش رو در بالا دادم.مطالعه بفرمایید:biggrin1:
 

من اینو قبول ندارم.ایول 4 عالی بود و تا اونجایی که من میدونم فنهای این سری رو راضی کرد.
بازی نیاز به تغییر داشت و میکامی هم تغییراتش عالی بود.به هیچ عنوان نباید 4 رو با مثلا شماره 5 مقایسه کرد.4 یه نوآوری بود،یه حرکت جدید بود.ولی 5 فقط اسکی رفتن رو 4 بود.قطعا اگر میکامی میموند و شماره 5 رو خودش میساخت باز هم همون تغییراتی که لازم بود رو پیاده میکرد.

دقیقا هم مشکل همینه.چون میکامی اومد تو شماره 4 تغییرات داد و شماره 5 بخاطر نبود میکامی فقط مجبور شد روی خلاقیت میکامی اسکی بره،یه عده میکامی رو متهم به نابودی ایول میکنن که به نظرم درست نیست.

حرفات درسته.ولی جوابش رو در بالا دادم.مطالعه بفرمایید:biggrin1:

ببین :دی اگه پنج اسکی بود تمام Sequelهای چندسال اخیر اسکی بودن. حالا نمیخوام از Modern Warfare 2 و Black Ops و اینا نام ببرم؛ چون یه عده پامنقلی ولن تو این فروم که ببینن کی گفته بالا فولانش فولانه بیان لابی کنن امضا کنن بلاگ کنن.

اما میکامی فاتحه خوند به رزیدنت. اصن رزیدنت نبود اون؛ چمیدونم بایسکچوال رمبو این اسپین بود حتی؛ ولی رزیدنت نبود. حالا ریختن بازی کردن ریختیم بازی کردیم اشکالی نداره، بازی خعلی خفن‌تر از این حرفاست ولی به عنوان رزیدنت ایول اگه در نظر بگیریم اگه اون سال پا گیم‌کیوب پیف کرده بود میکامی وضع رزیدنت از این بهتر بود که هست.
 
  • Like
Reactions: FaRd!N and Mr.Death
ما چه خاطراتی داشتیم از بازی و الان دارن چه بلاااائی سرش میارن!
به خدا فقط اونائی که بهترین لحظاتشونو با این بازی سپری کردن میفهمن چه فاجعه ای داره رخ میده! :d
آخه RE رو چه به این چیزااا ؟؟؟ RE همون بازیه که اسلحه داشتی مهمات نداشتی ، مهمات داشتی ولی اسلحه نداشتی!!!!! :d ساکت ، مخفوووووف با اون موزیک سیاهش که وقتی میرسیدی یه سیو ، واااااااااااای >:d< یهو آدم جوووون دوباره میگرفت! یهو موزیک دلنشین میشد و آدم یه نفس راحت میکشید! :d اون معماهائی که داشت وسط بازی . . .
هر دری رو میخواستی باز کنی باید زیر لب دعا میخوندی! و RE همه اینارو مدیعون گیم پلی و حرکت خاص کاراکتر و زاویه دوربینی که داشت بود . . .
چرا خجالت میکشن ؟؟؟ خب بگن این یه IP جدیده و خلاص دیگه . . . :d
به نظر من اون زمان بازی سازا ذوق هنری بیشتری داشتن! نمیدونم چرا الآن همه میخوان بازی ها رو ببرن به سمت سینمائی شدن . . .

ببین :biggrin1: اگه پنج اسکی بود تمام Sequelهای چندسال اخیر اسکی بودن. حالا نمیخوام از Modern Warfare 2 و Black Ops و اینا نام ببرم؛ چون یه عده پامنقلی ولن تو این فروم که ببینن کی گفته بالا فولانش فولانه بیان لابی کنن امضا کنن بلاگ کنن.

اما میکامی فاتحه خوند به رزیدنت. اصن رزیدنت نبود اون؛ چمیدونم بایسکچوال رمبو این اسپین بود حتی؛ ولی رزیدنت نبود. حالا ریختن بازی کردن ریختیم بازی کردیم اشکالی نداره، بازی خعلی خفن‌تر از این حرفاست ولی به عنوان رزیدنت ایول اگه در نظر بگیریم اگه اون سال پا گیم‌کیوب پیف کرده بود میکامی وضع رزیدنت از این بهتر بود که هست.

دقیقا" ، نسخه 4 بازی فوق العاده بود . . .! من خیلی باهاش حال کردم! روح RE توش بود . . . :biggrin1:
 

من اینو قبول ندارم.ایول 4 عالی بود و تا اونجایی که من میدونم فنهای این سری رو راضی کرد.
بازی نیاز به تغییر داشت و میکامی هم تغییراتش عالی بود.به هیچ عنوان نباید 4 رو با مثلا شماره 5 مقایسه کرد.4 یه نوآوری بود،یه حرکت جدید بود.ولی 5 فقط اسکی رفتن رو 4 بود.قطعا اگر میکامی میموند و شماره 5 رو خودش میساخت باز هم همون تغییراتی که لازم بود رو پیاده میکرد.

دقیقا هم مشکل همینه.چون میکامی اومد تو شماره 4 تغییرات داد و شماره 5 بخاطر نبود میکامی فقط مجبور شد روی خلاقیت میکامی اسکی بره،یه عده میکامی رو متهم به نابودی ایول میکنن که به نظرم درست نیست.

حرفات درسته.ولی جوابش رو در بالا دادم.مطالعه بفرمایید:biggrin1:

مطالعه شد :دی

ببین RE4 اونهایی رو راضی کرد که یا سری کلاسیک رو دوست نداشتن یا طرفدار Leon S Kennedy بودند. اتفاقا اون Fanbase های بازی اکثرا ناراضی بودن از این شماره. واسه همین بود که کریس و وسکر توی RE5 برگشتن. چون کپکام اومد به Fanbaseهای بازی توجه کرد.

اما در این مورد که میگی نیاز به تغییرات داشت حرفت مورد قبوله. اما این تغییرات باید منطقی می‌بود. متاسفانه RE4 اومد تعریف Resident Evil رو عوض کرد. رزیدنت ایول 5 هم مجبور بود به قول خودت اسکی بره. چون قرار نیست همیشه هر بازی با انقلابی همراه باشه. چون اگه اینطور بود الان Mario گلکسی 2 توی نسل هفتم عرضه میشد :دی

من حاضرم قسم بخورم اگه شخصیت اصلی بازی Leon نبود طرفدارن بازی خیلی کمتر از این میشد. این میکامی واقعا دونسته باید کی رو شخصیت اصلی کنه :دی

میکامی خودش تغییر رو ناجور انجام داد و باعث شد مسیر جدید اما پرلغزشی جلوی RE قرار بگیره. از این رو خودش علت اصلی شروع همه‌ی اینها بود. :دی
 
معلوم نیست این بازی رو به کدوم چاهی دارن میندازن که دیگه احدی نتونه درش بیاره.
احد خودمونو میگی؟ :دی :دی
****************
خواستم جواب اونایی رو بدم که میگن شینجی میکامی باید بیاد این بازی رو درست کنه که دیدم احد و امیر فرصت ندادن :دی
 
من نمیدونم کجای رزیدنت اویل 4 قشنگ بود که این همه طرفدار داره ؟؟؟؟!!!!. یه اکشن به شدت طولانی مزخرف که هیچ ربطی به اویل نداشت!. اسمشو باید میذاشتن: لیون در دهات های اسپانیا به دنبال دختر رئیس جمهور نا کجا آباد!
 
خوب حالا من یه سوال از دوستان عزیز احد و امیر دارم:d

اگر ایول 4 به همون سبک و سیاقی که میکامی پیاده کرده بود،توی راکون سیتی اتفاق میوفتاد باز هم بهش ایراد میگرفتید؟
 
RE4 تجربه فوق العاده ای رو روی GameCube برام رقم زد (PS2ـش هم عالی بود) اما به عنوان یک بازی اکشن ادونچر, نه ترسناک/تلاش برای زنده ماندن! :دی

پ.ن: ترس یعنی Resident Evil Remake :دی
 
خوب حالا من یه سوال از دوستان عزیز احد و امیر دارم:d

اگر ایول 4 به همون سبک و سیاقی که میکامی پیاده کرده بود،توی راکون سیتی اتفاق میوفتاد باز هم بهش ایراد میگرفتید؟

ینی اگه زامبی بود و ترسناک بود و سخت بود؟ اصلن
اما اگه منظورت اینه که همین اوسکول بازیا تو راکون سیتی؛ آره ایراد میگرفتیم. حالا کمتر یکم.
 
خوب حالا من یه سوال از دوستان عزیز احد و امیر دارم:d

اگر ایول 4 به همون سبک و سیاقی که میکامی پیاده کرده بود،توی راکون سیتی اتفاق میوفتاد باز هم بهش ایراد میگرفتید؟
اگه زامبی های خنگ رو توش داشت و جو ،همون جو تاریک و آروم رو به ما القا میکرد، ایرادی نمیشد به بازی گرفت.
 
خوب حالا من یه سوال از دوستان عزیز احد و امیر دارم:d

اگر ایول 4 به همون سبک و سیاقی که میکامی پیاده کرده بود،توی راکون سیتی اتفاق میوفتاد باز هم بهش ایراد میگرفتید؟

شما Lost in nightmare رو بازی کردی؟ :دی
اگه بازی کردی جواب سوالت اونجاست :دی
 
مطالعه شد :دی

ببین RE4 اونهایی رو راضی کرد که یا سری کلاسیک رو دوست نداشتن یا طرفدار Leon S Kennedy بودند. اتفاقا اون Fanbase های بازی اکثرا ناراضی بودن از این شماره. واسه همین بود که کریس و وسکر توی RE5 برگشتن. چون کپکام اومد به Fanbaseهای بازی توجه کرد.

اما در این مورد که میگی نیاز به تغییرات داشت حرفت مورد قبوله. اما این تغییرات باید منطقی می‌بود. متاسفانه RE4 اومد تعریف Resident Evil رو عوض کرد. رزیدنت ایول 5 هم مجبور بود به قول خودت اسکی بره. چون قرار نیست همیشه هر بازی با انقلابی همراه باشه. چون اگه اینطور بود الان Mario گلکسی 2 توی نسل هفتم عرضه میشد :دی

من حاضرم قسم بخورم اگه شخصیت اصلی بازی Leon نبود طرفدارن بازی خیلی کمتر از این میشد. این میکامی واقعا دونسته باید کی رو شخصیت اصلی کنه :دی

میکامی خودش تغییر رو ناجور انجام داد و باعث شد مسیر جدید اما پرلغزشی جلوی RE قرار بگیره. از این رو خودش علت اصلی شروع همه‌ی اینها بود. :دی


این چه حرفیه میزنی دوست من؟؟؟ من خودم کسی هستم که تمام شماره هاشو بازی کردم و بنظرم RE4 یک تغییر زیبا داشت و من به شخصه ازش لذت بردم . . .
تغییر داشت ولی توام با پیشرفت بود . . .
هرکس نظره خودشو داره دیگه . . .دیده من این بود! :)
 
  • Like
Reactions: гадюка

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or