به نظرم سریال یه ایده خوبی بوده که به بی راهه رفته
از نظر زیبا شناسی و فیلمبرداری ، کادر بندی صحنه آرایی دکور و .......... واقعا عالی عمل کرده
حالا نمیدونم قدیم همه چی اینقدر قشنگ بوده یا طراحی محیط در اصل گذشته ای در مدرنیته بوده
ولی سناریو و انتخاب کاراکتر ها اشتباه محض بود
نصف بازیگرا اشتباه انتخاب شدن
نمونش RICK ROSS که یه اکتای رپ طور میگرفت (البته نقش محدودی داشت در حد 2 -3 سکانس- کلا آدم دیونه و تو فازیه)
البته از اون سمت نباید منکرحضور چهره زیبایی مثله Jessica Marais (اسمشو کپی کردم چون نمیشناختم) شد
اشتباهاتی که از دید من داشت یکی پرداخت بیش از حد به نودیسم بود
اشتباه دوم وقتی مسائل مافیایی اضافه میکنی انتظار اکشن بیشتر و....هست به نظرم داستان سریال خیلی بهتر میتونست باشه
در کل سریال اگه توسط شبکه ای دیگه ای پخش میشد و تصمیمات بهتری گرفته میشد میتونست موفق تر با فصول بیشتر به کار خودش ادامه بده
سال گذشته، سریال استرالیایی Mr.Inbetween را دیدم و از مضمون و ادغام ژانر کمدی و جنایی آن لذت بردم. هرچند در پایانبندی آن انتظارات مدنظرم را برآورده نکرد. امسال Barry را آغاز کردم و در همان ابتدای پروژه «بیل هیدر»، متوجه شباهتهای این دو سریال شدم. هر دو داستان یک آدمکش را تعریف میکنند، هر دو میخواهند زندگی عادی را داشته باشند و تعادلی میان شغل و زندگی عادی خود ایجاد کنند؛ مسیر فراز و نشیب هر دو کاراکتر (بری برکمن و ری شواسمیت) کپی هم هستند. البته Barry در خلق لحظات کمیک بهتر عمل میکند و روند سلسلهگونه حوادث در سریال «بیل هیدر» به نحوی یک نوع نوآوری در فرمت سریال 30دقیقهای ایجاد میکند. وجه تشابه هر دوی آنها خرابکاری در Closure است که البته Barry بیشتر ترِ میزند!
Barry
Season 1 8.8/10 Season 2 9.7/10
Season 3 9.6/10 Season 4 7.1/10
......................................................
Mr. Inbetween
Season 1 8.3/10 Season 2 8.9/10
Season 3 8.5/10
پ.ن: تماشای هر دو سریال به کاربران پیشنهاد میشود!
دلیل دیدن این سریال برای من یک علاقه وافر من به میامی هست و دو یک جور زمینه سازی برای عنوان بعدی GTA VI
برای بررسی سریال میامی وایس باید ابتدا چند نکته رو مورد بررسی قرار داد
ابتدا این که این سریال شامل 5 فصل هست که از سال 1984 الی 1989 در حال پخش بود فصل اول شامل 22-23 قسمت میشد که هر قسمت داستان جدا و منحصر خود را دارد.
در نگاه اول باید یک چیز مشخص کنم ، از دید من بین بخش های ما در صنعت فیلم و سریال داریم.
برای ارزش گذاری در مورد یک عصر در این صنعت ابتدا باید مشخص کنیم که محصول تولید شده در چه سالی و در چه رسانه ای چخش شده
برای مثال خیلی فرق هست بین فیلمی که توسط یک استدیو فیلمسازی ساخته شده با فیلمی که توسط یک شبکه تلویزیونی یا کابلی
همین مثال را میتوان به سریال ربط داد با این تفاوت که در زمان حال گپ بین کیفیت ساخت بین شبکه های خانگی و استدیوهای بزرگ تولید فیلم کمتر شده ولی در زمان گذشته به علت نوپا بودن صنعت اختلاف بیشتری از نظر کیفیت بین عناوین خصوصا کیفیت ساخت یک فیلم با سریال تلویزیونی بوده.
از دید من میامی وایس به عنوان یک سریال تلویزیونی با محدودیت های فراوان نسبت به فیلم در دهه 80 یک اثر یونیک و خاصی به حساب میاد.
این سوال باید مطرح بشه در دهه 70-80 چه سریال های و با چه کیفیت های پخش شده؟ به غیر از سیتکام ها شاید بشه گفت شرلوک هلمز
به عنوان یک سریال دهه 80 به نظرم میامی وایس جذاب ترین سریال آن دوران با این تعداد قسمت به حساب میاد.
شاید برای درک بهتر باید میامی وایس با سریال های ایرانی که زمانی غوغا به پا کردن قیاس کرد.
سریال های همچون خط قرمز ، هزاردستان ، دایی جان ناپلئون ، خواب و بیدار و کلانتر و زیر آسمان شهر و برره قیاس کرد
تمامه سریال های بالا زمان پخش جزو پر مخاطب ترین سریال های ایرانی بودند.
میامی وایس نیز برای جامعه امریکا همچین حکمی را داراست.
زمان تماشای سریال وجه اشتراک زیادی بین جزئیات سریال با بازی GTA VICE CITY نمایان هست. البته اگه اشتباه نکنم پادکست یازیسنتر در یوتیوب که در مورد ساخت GTA VICE CITY صحبت شد و بیان شد که سام هوسر و برادرش برای ساخت این عنوان از فیلم اسکار فیس دی پالما و سریال میامی وایس الهام گرفتند.
خصوصا از نظر داستانی و خودروها وقایق ها شباهت وحشتناکی بین GTA VICE CITY و MIAMI VICE هست.
نمی خوام متن طولانی شه ولیشاید بشه نزدیک ترین سریال به میامی وایس یا به عبارتی ورژن ایرانییزه میامی وایس رو سریال کلانتر بدونیم. با اکشن کمتر و اسلامی تر
در حقیقت فکر میکنم کلانتر و سریال های ایرانی شبیه کلانتر از روی میامی وایس ساخته شده
مواد لازم برای ساخت سریال میامی وایس ایرانی
برای شخصیت دان جانسون --------- ایرج نوذری رو انتخاب میکنیم به جای کفش هم گیوه سفید بهش میدیم
برای شخصیت فیلیپ مایکل توماس -------------- جمشید هاشمپور یا بروز وثوقی را سیاه میکنیم در نقش زینال بندری
لوکیشن کیش و قشم
ماشین کارگاه ها مثلا یک عدد فراری یا لامبورگینی که تو چشم باشه
دقیقا مشکل سریال از همین جا شروع میشه
نمیدونم چقدر مایکل من قدر ساخت سریال قدرت داشته ولی چیزی که مشخصه علاقه خاصی به فراری داره و اگر اشتباه نکنم فیلمی با عنوان فراری میسازه که 2023 عررضه میشه
چطور میشه یک کاراگاه با فراری دیتونا ( معروف به فراری فقرا ) تو شهر در پی باندهای مواد و خلاف باشه
شاید کارگردان دارایی های سانی با بازی دون جانسونو با ربط دادن به گذشته او سعی در عادی سازی داشتند
ولی بازم کسی با فراری به تعقیب مجرم ها نمیره
اما در ادامه میگم چرا
مشکلات سریال رو به جز این میشه به اکت های مصنوعی بازیگرها ربط داد به صورتی تا یک سرنخ جدید به دست میاد 2 کارآگاه 5 دقیقه به حالت تعجب تو چشای هم نگاه میکنند.
به این حالت :
داستان برای مخاطب الان جذابتی ندارد ولی بعضی قسمتا ها ارزش دیدن رو دارند.
بعضی صحنه ها سر سری فیلمبرداری شدن خصوصا صحنه های تیراندازی که با این حجم از اکشن و تخریب و آمادسازی برای نمایش هفتگی قابل چشم پوشی هست.
اما بالا گفتن یکم شخصیت پردازی پلیس با ماین فراری و تمساح به عنوان حیوان خانگی عجیبه
مسئله اینجاست میامی وایس یک سریال پر زرق و برق برای دهه 80 و ایالت فلوریدا به حساب میاد
کادر بندی های جذاب ، لباس های زیبا ، ساندترک های زیبا و..... همگی حالت ژورنالی به سریال داده
تمامه ین ها در کنار لیست بلند بالای از بازیگران که در هر قسمت حضور دارند کاری کرده که برای مخاطب دهه 80 امریکا جذاب بوده.
شما تصور کن دهه 80 میلادی زندگی میکنید . محدودیت اینترنت و تلویزیون با کنسول های بازی 2D اون زمان و...... من هم اگر در دهه 80 با محدودیت هایِ اون زمان زندگی میکردم هر هفته لحظه شماری میکردم برای دیدن قسمت جدید. خلاصه مطلب میامی وایس برای مخاطب الان و کیفیت ساخت بالای سریال های کنونی خصوصا از یک دهه پیش و علل خصوص بچه های اهل فیلم و سریال بازیسنتر هیچ جذابیتی ندارد.
شاید بشه نسخه های ضعیف تر و امروزی میامی وایس رو سریالای امثال CSI یا HAWAII FIVE 0 و..... دونست که البته از دید من فرضا میامی وایس در این دوره زمونه ساخته میشد با بودجه بزرگی در حد حد اندازه GAME OF THRONES احتمالا اکشن ترین و پر زد و خرد ترین سریال حال حاضر میشد. که عملا میشد چیزی شبیه خود فیلم میامی وایس نسخه 2006 یا سری فیلم بد بویز و چیزی شبیه به هیت
اما با عرضه بازی GTA VI و بازگشت به میامی شاید فرصت خوبی باشه که ریبوتی از میامی وایس ساخته بشه . قطعا با کمترین هزینه مارکتینگ و تداخل با عرضه عنوان بعدی GTA تاثیر مثبتی خواهد گذاشت دقیقا کاری که الان خواننده معروف 50CENT داره انجام میده و احتمالا بر روی عنوانی سریالی با اسمه VICE CITY کار میکنه که همزمان با GTA پخش خواهد شد.
در انتها اینو بیان کنم که اگه قصد تماشای سریال رو دارید نسخه 1080 رو تماشا کنید و موضوع بعدی اینکه سریال زیرنویس فارسی ندارد
بهترین قسمت های سریال رو اینجا میذارم چون تمامی قسمت ها ارزش دیدن نداره
و به علت اینکه هر قسمت داستانش متفاوت هست مخاطب میتونه اوایل / اواسط فصل سریال رو دراپ کنه یا زمان دیگه ای نگاه کرد.
فصل دوم سریال میامی وایس از دید من افت وحشتناکی داشت نسبت به فصل اول
و تعداد سمت های جذاب کمتر از فصل قبل بود.
4
9
12 (حضور PHIL COLLINS)
13
16
17
20
22
23
(قسمت 1 و 2 هم بد نیست ولی من خوشم نیومد)
3- Out Where the Buses Don't Run
8- Bushido
11- Phil the Shill (PHIL COLLINS)
12- Definitely Miami
15- Little Miss Dangerous
16- Florence Italy
19- Payback
21- Trust Fund Pirates
22- Sons and Lovers (به قسمت 1-2-4-5 فصل 1 ربط داره)
اگر کسی روزی از من بپرسه بهترین سریالی که دیدی و به نظرت به شدت underrated هست رو اسم ببر قطعا انتخاب من The Knick خواهد بود.
8 سال پیش زمانی که برای بار اول این سریال رو دیدم به شدت بهش علاقه پیدا کردم بارها اپیزود هاش رو نگاه کردم و اون موسیقی بینظیر و سینتی سایزر گونه اش تو ذهنم هک شد. چند مدت پیش تصمیم گرفتم یادی از گذشته ها بکنم و دوباره ببینم همون قدر که بار اول دیدمش
عاشقش هستم یا نه . و همینطور هم شد جادوی این سریال با اون قاب های فوق العاده اش موسیقی فراموش نشدنیش اتمسفر عالی سریال در به تصویر کشیدن نیویورک سال 1900 پروداکشن دیزاین عالی سریال دوباره عطش مجدد نگاه کردن و تکرار صحنه های سریال رو برای من زنده کرد.
به عقیده من این سریال بهترین نقطه کاری سودربرگ در مقام کارگردان هست . بدجور هر اپیزود تو ذهن شما نقش میبنده و اعتیاد آور هست تماشای این سریال. وقتی میفهمید که فقط دو فصل ادامه پیدا کرد بیشتر دچار غم و افسوس میشید که چرا به این سریال شانس دوباره داده نشد.
اگر تا به حال این سریال رو ندیدید یا اسمش به گوشتون نخوره فقط می تونم بگم که شک نکنید در نگاه کردن این سریال قطعا پشیمان نمیشید .
کلایو اوون بهترین بازی عمرش رو اینجا انجام داده شما از همون اول با وجود بدخلقی و منزوی بودن شخصیت دکتر تکری چشم نمی تونید ازش بردارید هر کدوم از شخصیت های جانبی سریال پرداخت عالی بهشون شده
شما بازی بد تو این سریال نمی بینید لحظه ای نیست که بخواهید سریال رو بزنید جلو و سر سری ازش رد بشید.
در آخر باید بگم این سریال همون 8 سال قبل هم جزو 5 سریال برتری بود که تو عمرم دیده بودم الانم همونه.
"یکی بود، یکی نبود؛ زیر گنبد کبود هیچکس نبود؛ شهری بود به نام «بنشی»؛ مردم این شهر با صلح و آرامش کنار یکدیگر زندگی میکردند؛ قبیلهها با مذاکره بر مشکلات خود غلبه میکردند؛ جرم و جنایت هرگز به سمت این شهر نمیرفت؛ به نحوی که شهر پاک شعار اصلی ساکنان «بنشی» شد؛ همهچیز خوب بود تا زلزلهای به نام «لوکاس هوود» پایش را در این شهر گذاشت؛ این زلزلهای به قدری بزرگ بود که تاریخ شهر «بنشی» را به پیش و پس از خود تقسیم کرد...."
توضیحات فوق اگرچه به صورت کنایه و طنز نوشته شده است اما در حقیقت بیانگر Premise سریال محسوب میشود. «بنشی» شروع پاستوریزهای دارد؛ شخصیتهایش مقوایی هستند؛ دیالوگهایش گویا توسط هوشمصنوعی نوشته شدهاند؛ خشونت افراطی و شهوت سافتکورش از متن بیرون میزنند؛ فصل اول به قدری ضعیف است که فاصله اندکی با گزینه Drop برای مخاطب نمیگذارد. اما ناگهان از فصل دوم سریال 180 درجه عوض میشود؛ «بنشی» از انگشتشمار سریالهایی است که شروع بدی دارد اما در ادامه با قدرت به کار خود ادامه میدهد؛ از فصل دوم همهچیز بهتر میشود؛ داستان روایت میکند و ارتباط با شخصیتها جان میگیرد؛ از همه مهمتر «لوکاس هوود» با بازی دیوانهکننده «آنتونی استار» بهترین لحظات سریال را خلق میکند؛ کرئوگرافی سریال عالی است؛ این کرئوگرافی با فیلمبرداری و تدوین شلاقی وجه نوینی را در ژانر سریالهای اکشن میگذارد؛ با این پیشرفتها؛ مخاطب با بیرحمی و اکشن بیپروایش (البته کارتونی) کنار میآید؛ با تمام کاستیها و گاهی سوتیهایش، «بنشی» بدون ادعا کار خود را پیش میبرد و اپیزود پایانی خوبی را هم به نمایش میگذارد.
Season One 6.8/10 Season Two 9.3/10
Season Three 9.6/10
Season Four 9.1/10
اگر میامی وایس رو عمر انسان در نظر بگیریم فصل 3 عملا بخش بلوغ و پختگی این 3 فصل اول به حساب میاد.
به شکلی که فصل از اول که بودجه سنگینی به تیم سازنده داده شده که از قسمت اول هرچی دمه دستشونه منفجر میکنند
کیفیت ساخت این سریال درتمام قسمت های فصل خیلی عجیبه ، به شکلی که بعضی قسمت ها چنان زیبا نوشته شده که از دید من مخاطب خیلی حیفه که به عنوان یه اپیزود از یک سریال شناخته شه و باید تبدیل به یک فیلم سینمایی شه (نمونش فصل 3 قسمت 11)
از سمت دیگه بعضی قسمت ها چنان ضعیفه که انگار سناریو توسط علیرضا 5 ساله از گنبد کاووس نوشته شده
که این خودش باعث تعجب من شده که چرا باید بین این قسمت ها اینقدر اختلاف باشه
شاید اولین دلیل تعداد قسمت های هر فصل باشه به نحوی که دیدن 5 فصل سریال عملا مساویست با تماشایِ 3-4 سریال
ای سوال مطرح میشه که چرا هر فصل باید بین 22 الی 24 قسمت داشته باشه که نصف قسمت ها در سطح خیلی پایینی هستند.
عملا زمان پخش این سریال که اصولا به صورت هفتگی بوده شاید نزدیک به160-200 روز از 365 روز سال طول میکشیده.
ضعف های عجیب بعدی که خیلی تو چشم هست انتخاب بازیگران تکراری برای بعضی بخش هاست
مثلا بازیگری که فصل پیش قاچاقچی بود و کشته شده این فصل در نقش یه مسافر و توریست در هتل در نقش سیاهی لشکر ایفای نقش میکنه (کلا 2 مورد دیدم از این مشکل)
یا اشتباه عجیب بعدی نوع چینش قسمتاست به صورتی که قسمت اول فصل 3 ماشین یکی از کاراکترا منفجر میشه
در قسمت دوم ماشین طرف عوض میشه
تا اینجا همه چی طبیعیه
4 قسمت بعدتر کاراکتر فیلم با همون ماشین منفجر شده تو یک قسمت وارد میشه
ولی از نظر موزیک و ساندترک واقعا عالیه
در کل تمام قسمت های هر فصل ارزش دیدن نداره در حد 5-7 قسمت از هر فصل در سطح خوبی قرار داره و با توجه به قدرت گرفتن سریال ها از 2009 به این سمت برای مخاطب حال این سری جذابیت نداره
سریال های بروز تری تو این سبک هست مثله HAWAII FIVE 0 و.........
بهترین قسمت های فصل 3 از دید من بر اساس لیست IMDB Miami Vice (TV Series 1984–1989) - IMDb
چون هر قسمت داستانی جداست راحت میشه در هم دید یا دراپ کرد
این فصل خیلی بازیگران مهمان اسم و رسم داری داشت مثل لیام نیسون و........
47/10
سریال فوق العاده ناب و خفنیه جوری که قسمت اول ببینید عمرا راهاش کنید
بی نهایت ظریف و دقیق ساخته شده ایرادی نمیتونید بگیرید از هیج جای فیلم فوق العاده بی نقصه
تم سریال crime که بیشتر جنبه آموزشی داشته پیشنهادی از من....
Season One 9.3/10
Season Two 9.4/10
Season Three 8.1/10
Season Four 8.3/10 Season Five 5.6/10
در بازیسنتر زیاد مشاهده نکردهام که کاربران پیرامون سریال «فرار از زندان» صحبت کنند؛ قبلاً هم گفته بودم اگر قاچاق «فرار از زندان» با زیرنویس درشت زرد رنگ نبود، ما ایرانیها هرگز با عصر طلایی تلویزیون آشنا نمیشدیم. تنها در اینجا یک یادداشت از کاربر گرامی @Sir Daniel در مورد افت فاحش سریال مذکور پس از فصل اول خواندهام. شاید دارم برای بار ششم سریال «فرار از زندان» را تماشا میکنم؛ چیزی که در وصف انیمیشن سریالی «گرویتی فالز» گفته بودم این بود اگر سریال بتواند ریتم خود را ثابت نگهدارد، ارزش تمجید و تحسین را دارد. درست است؛ «فرار از زندان» از باگها و سوتیهای عجیبی در روند قصه برخوردار است؛ این سوتیها تنها به فصل پنجم ختم نمیشود. من میتوانم با شش بار دیدن سریال «فرار از زندان»، سوتیهای کل مجموعه را در این جا فهرست کنم اما مجدد تاکید کنم برگ برنده «فرار از زندان» ریتم توقفناپذیر آن است. ریتم با ژانر باید همخوانی داشته باشد و «فرار از زندان» مولفههای ژانر خود را به خوبی رعایت میکند. من معتقد هستم فصل دوم سریال از فصل آغازین بهتر عمل میکند؛ چیزی که نیاز بود در داستان باشد، خلق یک نیروی منفی و رقیب برای مایکل اسکوفیلد بود؛ ماهون برگبرنده بخش عمدهای از اوج سریال «فرار از زندان» است؛ کسی که تعادل را برقرار میکند و اسکوفیلد را به چالش میکشاند؛ البته تغییر نگرش شخصیت ماهون در فصل سوم و در ادامه در فصل چهارم کمی مخاطب را دلسرد میکند؛ شاید دوستی مایکل با ماهون غیرمنطقی جلوه کند اما همچنان از جذابیت شخصیت کاسته نشده است؛ فاجعه فصل پنجم را همه از آن اطلاع دارند و وارد جزئیات آن نمیشوم اما در پایان اعلام کنم «فرار از زندان» همچنان پس از 18 سال از طراوت و هیجان مثالزدنی برخوردار است
واقعا دیگه خیلی حوصله سر بر شده
فصل 4 افت فاحشی نسبت به فصل 3 داشت ، به صورتی که انگار تیم سازنده الکی سعی در کش دادن سری داره
پایان بندی این فصل به گونه ای شبیه به کارهای اصفغر فرهادی کاملا باز بوده به طوری که در زمان خودش هم میتوان به عنوان پایان کل مجموعه یاد کرد و هم ادامه دار بودن سری
در کل من که با هیجان و لذت این سریال را تماشا میکردم واقعا خسته شدم و لحظه شماری میکنم که بعد از دیدن فصل 5 یک نفس راحتی بکشم.
ولی فیلمبرداری این سری واقعا برای دوره خودش فرای عالی به بود.
بازم تاکید میکنم اصلا این سریال هیچ جذبیتی برای مخاطب امروزی نخواهد داشت .
شاید در حد فیلم های سینمای یا فیلم های شبکه های کابلی نباشه ، هنوز هم تاکید دارم به عنوان یک سریال دهه 80 عالی بود.
چند فکت در مورد سری MIAMI VICE
Trivia
Don Johnson was ready to leave the show at the end of its second season, and the studio lined up Mark Harmon or Treat Williams to take over the role of Sonny Crockett. The only one not happy with this solution was executive producer Michael Mann, who convinced Johnson to stay on. As a result, Johnson became the best paid actor in the history of television series. Johnson subsequently had to turn down roles in quite a few movies, such as the leads in both The Untouchables (1987) and Die Hard (1988).
The series' commitment to the visual quality of every episode made it one of the most expensive shows to produce at the time. In fact, the cost to produce one episode of the show was greater than that of the entire annual budget of the Miami Police Department's Vice Unit.
The Ferrari Daytona Spider Crockett and Tubbs drive in seasons one and two was in actuality a kit car; a plexiglass body on top of a Chevy Corvette chassis with a Corvette power plant, on Pirelli tires. It was cheaper than using a genuine Daytona Spider. Ferrari CEO Enzo Ferrari offered the use of a new white Ferrari Testarossa for seasons three to five.
Michael Mann told Jay Leno on Jay Leno's Garage (2015) that Enzo Ferrari had watched the series and was dismayed that it featured a fake Ferrari Daytona. (It was widely known, thanks to press reports at the time, that it was a Corvette with a fiberglass replica Daytona body.) Ferrari asked Mann what he could do to replace the fake car. Mann replied, "You could send us a couple of Testarossas. I'll even blow up the Daytona." Enzo Ferrari sent the Testarossas, and the Daytona went boom in the first show of season 3.
شاید علاقه مایکل مان به فراری از اینجا شروع شد که فیلم فراری 2023 رو ساخت.
بهترین اپیزودها از دید من بر اساس لیست IMDB Miami Vice (TV Series 1984–1989) - IMDb
با شروع 2 قسمت اول میگی عجب چیزی
ولی باقی قسمت ها تو افساید
مثلا بازیگری که 2 فصل پیش برادر زن یکی از پلیس ها بود (کاراگاه رنگین پوست)
تو این فصل یه کاراکتر جدیده که اصلا همو نمیشناسند
درباره شهری کوچک به نام ددوود که مردم برای یافتن طلا و ساختن آینده ای روشن به آنجا گسیل شده اند اما جو خشن و بخت و اقبال با همه مهربان نیست .
درام قوی توام با غم و اندوه از شبکه HBO با تیم بازیگری قوی . اما روند سریال آرام و یکنواخت هست . انتظارم بیشتر بود . پایان سریال (قسمت 36) خیلی معمولی و پایان باز بود اما 13 سال بعد فیلم سینمایی برای جمع و جور کردن سریال ساخته شده که بعد از دیدن آن نظرم در پایان بندی سریال بهتر شد . فقط نمی دونم چرا شبکه HBO این همه طول داده تا فیلم سینمایی رو بسازه !!!!
در جهان جان ویک در دهه 70 میلادی در آمریکا نشان می دهد که چگونه وینسنت توانسته هتل کانتیننتال را تصاحب کند . حال و هوای دهه 70 به زیبایی در این مینی سریال 3 قسمتی نمایش داده شده و بار درام و طراحی سکانس های اکشن خوش ساخته .
درباره آهسوکا تانو و تلاش او برای مبارزه با باقی مانده افراد وفادار به امپراتوری شیطانی در کهکشان هست .
فلش بک های سریال و نمایش آناکین اسکای واکر (استاد آهسوکا) خیلی نوستالژی هست . روند سریال خوبه . خوش ساخت . مبارزات و تنوع محیطی خوبی دارد . بازیگر ری استوینسون (بازیگر سریال Rome) هم بعد فیلم برداری از دنیا رفته (روحش شاد) .
نمره من : 7.5 از 10
(مثل اینکه سریال ماندولوریان برای فصل 4 کنسل گردیده)
Season One 9.3/10
Season Two 9.4/10
Season Three 8.1/10
Season Four 8.3/10 Season Five 5.6/10
در بازیسنتر زیاد مشاهده نکردهام که کاربران پیرامون سریال «فرار از زندان» صحبت کنند؛ قبلاً هم گفته بودم اگر قاچاق «فرار از زندان» با زیرنویس درشت زرد رنگ نبود، ما ایرانیها هرگز با عصر طلایی تلویزیون آشنا نمیشدیم. تنها در اینجا یک یادداشت از کاربر گرامی @Sir Daniel در مورد افت فاحش سریال مذکور پس از فصل اول خواندهام. شاید دارم برای بار ششم سریال «فرار از زندان» را تماشا میکنم؛ چیزی که در وصف انیمیشن سریالی «گرویتی فالز» گفته بودم این بود اگر سریال بتواند ریتم خود را ثابت نگهدارد، ارزش تمجید و تحسین را دارد. درست است؛ «فرار از زندان» از باگها و سوتیهای عجیبی در روند قصه برخوردار است؛ این سوتیها تنها به فصل پنجم ختم نمیشود. من میتوانم با شش بار دیدن سریال «فرار از زندان»، سوتیهای کل مجموعه را در این جا فهرست کنم اما مجدد تاکید کنم برگ برنده «فرار از زندان» ریتم توقفناپذیر آن است. ریتم با ژانر باید همخوانی داشته باشد و «فرار از زندان» مولفههای ژانر خود را به خوبی رعایت میکند. من معتقد هستم فصل دوم سریال از فصل آغازین بهتر عمل میکند؛ چیزی که نیاز بود در داستان باشد، خلق یک نیروی منفی و رقیب برای مایکل اسکوفیلد بود؛ ماهون برگبرنده بخش عمدهای از اوج سریال «فرار از زندان» است؛ کسی که تعادل را برقرار میکند و اسکوفیلد را به چالش میکشاند؛ البته تغییر نگرش شخصیت ماهون در فصل سوم و در ادامه در فصل چهارم کمی مخاطب را دلسرد میکند؛ شاید دوستی مایکل با ماهون غیرمنطقی جلوه کند اما همچنان از جذابیت شخصیت کاسته نشده است؛ فاجعه فصل پنجم را همه از آن اطلاع دارند و وارد جزئیات آن نمیشوم اما در پایان اعلام کنم «فرار از زندان» همچنان پس از 18 سال از طراوت و هیجان مثالزدنی برخوردار است
فرار از زندان جز معدود سریال هایی هست که بعد از اتمام هر قسمت سریع قسمت بعد رو پلی می کردم . آنقدر این روند رو تکرار می کردم تا اینکه چشم هایم قرمز شود . فوق العاده هست . هنوز هیجان این سریال را توی سریال دیگه در این سطح ندیدم .
فرار از زندان و لاست اکثر ایرانی ها را سریال بین حرفه ای کرد وگرنه قدیم کسی سریال خارجی بین نبود و همه محدود به سریال های گلچین شده تلویزیون ملی (میلی) بودیم