Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,038
نام
سهند
Kings Of Summer

url


در مورد 2-3تا بچه پر رو هستش که میزنن از خونه در میرن و خونه جنگلی میسازن بدون آقا بالاسر زندگی کنن . بعدش بینشون اختلاف میوفته و ...
من که حوصلم سر رفت . فیلم بی خودی بود
4/10
 

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
من حرفم رو در جواب این گفتم:
وگرنه در مورد نظر جمعی یا اصلا انتقال اشتباه این نظرات جمعی (نمره هایی که متاکریتیک از ریویو ها استخراج میکنه معمولا استنباط خودشه و کمتر منتقد درست درمونی از 100 نمره میده این روزا!) یا سیاست های بعضی رسانه ها شکی نیست.

آهان فکر کردم با من بودی. شرمنده. ولی این جمله‌ی آخر رو من موافق نیستم باهاش. به نظر من این روز‌ها منتقد‌ها بیشتر نمره‌ی کامل می‌دن تا دهه‌های قبل. نمره‌های فیلم‌های متوسط الان تقریباً با امتیاز فیلم‌های خوب گذشته برابری می‌کنه.

این ایرادی بود که فراستی هم گرفته بود:biggrin1: در هر صورت یه سری از اتفاقایی که تو فیلم نشون میده (اکثرا اتفاق های خیلی ریز) خیلی با نُرم جامعه نیمه سنتی ایرانی همخونی نداره، حالا اینکه چرا پاریس رو انتخاب کرده به جای لیون یا برلین نمیدونم، ولی در هر صورت این فیلم به این شکل اگه توی تهران ساخته میشد خیلی انتزاعی میشد.

آره. :d منم قبول دارم حرفت رو. ولی خب پاریس هم به نظرم برای این فیلم مناسب نبود. حداقل یک ذره می‌رفت اون جا زندگی می‌کرد با فرهنگشون آشنا می‌شد، یه چیزی. نه این که تا فیلمش جهانی شد بره setting فیلمش رو عوض کنه.

اولا که ارزش کار فرهادی تو مخلوط کردن ملودرام با حس تعلیقه، پس خیلیم نیازی نیست که حتما بحث گریه کردن پیش بیاد:biggrin1: دوما تو اون صحنه خاص بیشتر به نظرم میخواست مصیبت های مختلف زندگی پیمان معادی رو نشون بده تا بدبختی باباهه!

می‌دونستی اون صحنه‌ی گریه کردن کاملاً بداهه بوده؟ :d یه سریال طنز بود قدیما، یه قسمت داشت می‌رن فیلم می‌سازن، همش تو فیلم از بدبختی و نداری حرف می‌زنن. فرداش می‌بینن جایزه‌های مختلف جهانی رو بردن. :d وقتی می‌گم اسکار پسند هست فیلم یا هر چیز دیگه‌ای، منظورم این هست. خب منم نگفتم که می‌خواست بدبخت بودن باباش رو نشون بده. :d در رابطه با تاثیرگذاری این سکانس صحبت کردم که چرا اونقدر تاثیرپذیر نیست (تو پست قبلی).


بازم اولا که دلیلی نداره هر فیلمی که ساخته میشه یه موضوع خاص رو هدف قرار بده و اونو تحلیل کنه.
همیشه میشه سری مفهوم خیلی کلی مثل "زوال ارزشهای مدنی" یا همچین چرندیاتی رو واسه خیلی از فیلما استفاده کرد:biggrin1: ولی بازم میگم، چرا یک ملودرام باید یه مفهومی رو تحلیل کنه؟! به نظرم فرهادی بیشتر قصه گو هستش تا چیز دیگه ای، دنبال مفهوم گشتن تو فیلم فرهادی مثل دنبال مفهوم گشتن تو فیلمای فینچره.

منم موافق باهات. ولی هیچ کدوم از این موضوعات به نتیجه نمی‌رسه. همه‌شون به صورت نیمه‌باز تموم می‌شن که تحلیل رو بذاره به عهده‌ی تماشاگر. خب هر فیلمسازی در وهله‌ی اول قصه‌گو هستش. یعنی فیلمی که نتونه قصه بگه همون بهتر که ساخته نشه. در وهله‌ی دوم بحث مفهومی بودن پیش میاد. اتفاقاً به نظر من فرهادی خیلی تلاش می‌کنه که شخصیت‌هاش رو از بعد اجتماعی تحلیل کنه. ولی چیزی که نشون می‌ده یک طرفه هست. مثلاً آژانس شیشه‌ای رو که خیلی دوستش دارم و به شدت خوش‌ساخت بود. ولی یه ایراد داشت، همه‌ی مردم رو (به جز اون‌هایی که به جنگ رفته بودن) بد نشون می‌داد. همه رو! انگار می‌خواست حمله کنه به جامعه. فرهادی ولی راه‌حلی ارائه نمی‌ده، نتیجه‌گیری هم نمی‌کنه. فقط نشون می‌ده. خب این کار رو من هم می‌تونم بکنم. :d

من نمیگم جدایی چون اسکاره برده فیلم خوبیه، من تا قبل از امسال تقریبا 7-8 سالی میشد که شدیدا پیگیر Awards Season بودم و تقریبا مطمئنم که جایزه ها و نامزدی های جدایی اون سال، تو این تقریبا یه دهه گذشته راحت بین 20 تا انتخاب کاملا محبوب و مقبول اسکار بود.
وگرنه یه سری فیلما مثل King's Speech یا Slumdog رو من خودم دوباره امکان نداره ببینم!

منم معتقدم اون سال به جز 1-2 تا فیلم خارجی که نامزد شده بودن تقریباً به اندازه‌ی جدایی بودن. ولی خب این فیلم‌هایی که گفتی فکر نکنم تو یه بخش بودن با جدایی. اگر اون طور بخوایم بررسی کنیم که کلی فیلم اون سال اومد که بهتر از این فیلم‌ها بودن. بحث من اینه که تا یه فیلم اسکار می‌بره اینقدر گنده‌اش نکنید. اصلاً هم منظورم با شما نیست. عیار14 به نظر من ارزش بیشتری داشت تا جدایی ولی چرا اون نامزد نشد؟ چون موضوعش مطابق با مد روز نبود.

یعنی هیچکاک و برگمن همیشه روند کیفی کاراشون صعودی بوده؟! منظور من این نبود که کم کم مغز کارگردان تحلیل بره، منظورم اینه بالاخره هر کارگردانی ممکنه یه سری قدمهای اشتباهی هم ورداره.
من از هیچکاک و برگمن رو هم اگه خیلی بشه 15 تا فیلم دیدم، ولی در مورد اسکورسیزی کاملا این قضیه که بعضی وقتا میزنن تو جاده خاکی رو با پوست و گوشت لمس کردم

وقتی تو سن 84 سالگی میاد Saraband رو می‌سازه دیگه باید تا تهش بری. :d مثل یه سری کارگردان نیستن که تا پولدار شدن برن برج‌سازی کنن :d خب چند تا قدم اشتباه؟ یکی دوتا. حالا ببینیم فیلم بعدی فرهادی پیشرفت می‌کنه، اگه 10 تا فیلم خوب ساخت اون موقع خودم میام ازش طرفداری می‌کنم. :d هیچکاک هم با فیلم اولش هیچکاک نشد، 20 تا فیلم خوب ساخت تا آخرش شد "هیچکاک". فرهادی که اول راهه. چند سال دیگه معلوم می‌شه. :d


در مورد Shining من چون فقط داشتم میترسیدم تو کل فیلم (تنها فیلم ژانر Horror ای هست که به زندگیم دیدم) هیچ نظری ندارم، خیلی فیلم محبوبی هم نبوده برام

کتابش رو بشینی بخونی کلاً نظرت عوض می‌شه. :d البته من این فیلم رو انتخاب کردم چون خیلی‌ها قبولش دارن. من خودم آواتارم 2-3 سال کوبریک بود و هست. ولی خب نمی‌شه از ایرادهاش گذشت.


الان تقریبا یکی از بهترین دوران نقد فیلمه، هم منتقدای قدیمی مثل A.O Scott و مک کارتی فعال هستن(که قطعا دستشون تو جیب هیچ کمپانی ای نیست!) هم منتقدای جوون و بلاگر های خفنی که به معنای واقعی Cinephile هستن، و هم یه آدمی مثل دیوید بوردول هنوز هم اکتیوه که وقتی احساس کنه نیازه، به صورت تخصصی وارد یه فیلم میشه

یک منتقد زن بود، اسمش رو یادم نمیاد. :d قبولش دارم اون رو. Scott رو هم کم و بیش نقد‌هاش رو می‌خونم، اما باز هم هر منتقدی بعضی مواقع می‌زنه جاده خاکی. قبول داری؟ :d

اگه بخوایم فیلمای ایرانی رو که تو دنیا معروف شدن از نظر سیاه نمایی ایران (به هر نحوی) بررسی کنیم، "جدایی" راحت تو ده درصد غیر سیاه نماس:biggrin1: این رو میتونم قبول کنم که اگه به خاطر کمپین قوی Sony Pictures نبود شاید جدایی اونقدری دیده نمیشد، ولی اینکه چون سیاه نمایی کرده پس تحویل گرفته شده اصلا!
اگه اینطوری باشه "سگ کشی" بیضایی باید سی و دو تا اسکار میگرفت (البته از نظر سیاه نشون دادن، وگرنه حقش بود:biggrin1:)

منم نگفتم صد‌درصد به خاطر همین قضیه هست. یکی از دلایلش هست. چون نسبت به فیلم‌های دیگه ایرانی خوش‌ساخت تر هست فیلم مناسبی برای اسکار بود. 10 سال پیش رو هم با الان مقایسه نکن. خیلی چیزها عوض شده. :d

این بدبخت که اصلا دیگه ایران فیلم نمیسازه:biggrin1:
اگه فیلمای فرهادی و کیارستمی سیاه نشون میدن، پس مخملباف و قبادی و پناهی چیکار میکنن؟! تازه اینا تو دنیا معروفن، وگرنه نصف فیلمایی که تو سینما اکران میشد یه مدت در مورد فقر و دختر فراری و اینا بود (البته با مضمون شاد:biggrin1:)

ولی یه زمانی می‌ساخت که، نه؟ حتی همین الانش هم بیشتر فیلم‌هاش در رابطه با ایران هستن. مخملباف رو که اصلاً حرفش رو نزن. :d خیلی سیاه‌نمایی می‌کنه. پناهی باز یه ذره منطقی‌تره ولی باز همه‌شون سیاه‌نمایی تو کارشونه. سیاه‌نمایی می‌کنید؟ خب راه حل هم نشون بدید! من هم بلدم بدبختی رو نشون بدم. وگرنه که هست که نمی‌دونه اوضاع جامعه چقدر خراب هست... .

هیچی لیست نُه فیلمه اولیه اومد، "گذشته" و نماینده اسرائیل و نماینده عربستان توشون نبودن با اینکه تقریبا همه فکر میکردن حداقل دو تاشون کاندید نهایی بشن.
اسکار بر خلاف چیزی که خیلیا فکر میکنن از سیاست های کلی و اصلی امریکا پیروی نمیکنه (حداقل در حال حاضر، شاید 40 سال پیش مدل دیگه ای بود)، اما خیلی وقتا خود همین هالیوودیا احساس میکنن که باید Politically Relevant باشن یا با trend جامعه و ذهن مردم همراه باشن (که البته اینا هیچ ربطی به اسکار بردن "جدایی" نداره) و واسه همین یه سری جایزه هایی رو میدن که این طرز تفکر پیش میاد که جایزه های اسکار به نوعی از بالا به پایین دیکته میشن.
جایزه بردن "آرگو" هم به نظرم رو همین قضیه بود نه اینکه یه لابی مخفیانه ای باشه که بخواد "آرگو" رو تبلیغ کنه.

وقتی زن رییس‌جمهور میاد برنده رو اعلام می‌کنه تا تهش برو. :d دیگه از این واضح‌تر؟ چند بار شده بود که تو اسکار یک فرد سیاسی به یک فیلم سیاسی جایزه بده؟ البته اسکار رو کلاً قبول ندارم چون به فیلم‌های هیچکاک اسکار ندادن. دیگه دلیل از این بهتر؟ :d

در مورد فیلم فینچر نظری ندارم چون احساس میکنم فیلم اون موقع یه جورایی بحث برانگیز بوده و هیچوقت هم نتونست تو گذر زمان خودشو اثبات کنه به خاطر اینکه کلا سبک فیلمسازی فینچر عوض شد (Se7en و Fight Club در مقابل Zodiac و TSN).
اما در مورد Leon که به نظرم واقعا فیلم ضعیفی بود:biggrin1: و هر بار که دیدمش آبکی تر و ضعیف تر از قبل به نظرم اومد (البته لئون رو سه بار دیده بودم قبل اینکه سامورایی ملویل رو ببینم، یعنی بحث مقایسه نبوده)
ولی در مورد باقی حرفا موافقم، منم از لیست IMDb حرفی نزدم، حتی همون نمره های متاکریتیک و اینا هم همیشه معیار درستی نیست ولی حداقل از نظر شخصی معیار محکم تریه!

خب همین دیگه، الان همین حرف رو من این‌جا می‌زدم می‌گفتن می‌خوای خودت رو باسواد نشون بدی. :d دیگه فیلمی که تحویل گرفته بشه خود به خود بزرگ می‌شه و نمی‌شه ازش انتقاد کرد، حتی اگه بد باشه. باقی رو هم موافقم.

من دفاعی از اسکار و آکادمی ندارم، اما وقتی که یه چیزایی رو تو یه بازه زمانی خاص بررسی میکنین، شرایط اون موقع رو هم در نظر بگیرین. چرا الان یکی مثل فون ترایر اینکارو نمیکنه؟!!

چی نمی‌کنه؟ :d


چرا هرکی میخواد تریپ سینما شناسی و نرد بودن برداره یدور گیر میده به فرهادی و مزخرف بودن جدایی؟:biggrin1:​




چرا هر کی می‌خواد خودش رو خفن جلوه بدن تیکه میندازه به بقیه؟ :d من دقیقاً کجا گفتم جدایی مضخرف هست؟ اگه حرفی داری که خب بیا بحث کنیم ولی اگه نه پس خواهشاً این رفتار‌ها رو کنار بذار تا ما به بجث‌مون ادامه بدیم. با کمال احترام. :d
 

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
منم موافق باهات. ولی هیچ کدوم از این موضوعات به نتیجه نمی‌رسه. همه‌شون به صورت نیمه‌باز تموم می‌شن که تحلیل رو بذاره به عهده‌ی تماشاگر. خب هر فیلمسازی در وهله‌ی اول قصه‌گو هستش. یعنی فیلمی که نتونه قصه بگه همون بهتر که ساخته نشه. در وهله‌ی دوم بحث مفهومی بودن پیش میاد. اتفاقاً به نظر من فرهادی خیلی تلاش می‌کنه که شخصیت‌هاش رو از بعد اجتماعی تحلیل کنه. ولی چیزی که نشون می‌ده یک طرفه هست. مثلاً آژانس شیشه‌ای رو که خیلی دوستش دارم و به شدت خوش‌ساخت بود. ولی یه ایراد داشت، همه‌ی مردم رو (به جز اون‌هایی که به جنگ رفته بودن) بد نشون می‌داد. همه رو! انگار می‌خواست حمله کنه به جامعه. فرهادی ولی راه‌حلی ارائه نمی‌ده، نتیجه‌گیری هم نمی‌کنه. فقط نشون می‌ده. خب این کار رو من هم می‌تونم بکنم. :d
این چیزی که داری میگی به نظر من سلیقه ایه، البته نفهمیدم آژانس شیشه ای رو چرا وسط کشیدی چون فرهادی دیگه کاراکتراش انتهای خاکسترین ولی آژانس شیشه ای تقریبا سیاه و سفید بودن کاراکتراش.
ولی من به هر حال از همین که داستان خوب روایت میشه راضیم:D
ولی خب این فیلم‌هایی که گفتی فکر نکنم تو یه بخش بودن با جدایی.
اصلا اون فیلما که مال سال های مختلفن، منظورم این بود که اسکار Best Picture اش رو هم خیلی وقتا خراب میکنه، فیلم خارجی که جای خود دارد:D
عیار14 به نظر من ارزش بیشتری داشت تا جدایی ولی چرا اون نامزد نشد؟ چون موضوعش مطابق با مد روز نبود.
عیار 14 همونی نیست که یه جا در یک حرکت ترکیبی مخلوطی از زوم و کرین رو به سمت شیشه خالی نوشابه کامبیز دیرباز شیرجه میره؟:D
من اصلا از این فیلم خوشم نیومد:D
وقتی تو سن 84 سالگی میاد Saraband رو می‌سازه دیگه باید تا تهش بری. :d مثل یه سری کارگردان نیستن که تا پولدار شدن برن برج‌سازی کنن :d خب چند تا قدم اشتباه؟ یکی دوتا. حالا ببینیم فیلم بعدی فرهادی پیشرفت می‌کنه، اگه 10 تا فیلم خوب ساخت اون موقع خودم میام ازش طرفداری می‌کنم. :d هیچکاک هم با فیلم اولش هیچکاک نشد، 20 تا فیلم خوب ساخت تا آخرش شد "هیچکاک". فرهادی که اول راهه. چند سال دیگه معلوم می‌شه. :d
الان دقیقا چطوری شد که بحث مقایسه هیچکاک و فرهادی شد؟:D من کل منظورم این بود که نباید گفت "این فیلم کارگردان نسبت به فیلم قبلیش چه چیز جدیدی داره" چون چیزیه که فقط گفتنش راحته:D
وگرنه من بخوام فیلمای فرهادی از نظر خودم رو به ترتیب بگم:
چهارشنبه سوری - جدایی - درباره الی - گذشته - شهر زیبا - رقص در غبار
یک منتقد زن بود، اسمش رو یادم نمیاد. :d قبولش دارم اون رو. Scott رو هم کم و بیش نقد‌هاش رو می‌خونم، اما باز هم هر منتقدی بعضی مواقع می‌زنه جاده خاکی. قبول داری؟ :d
بهرحال نظرات متفاوته! من تقریبا هیچ کسی رو به اندازه Guy Lodge قبول ندارم ولی بعضی از فیلمایی که میذاره تو لیستای آخر سالش رو حتی نمیتونم نگاه کنم!!
یا مثلا همون راجر ایبرت که خیلی معروفه و اینا، یادمه به این قسمت آخر Mummy سه و نیم ستاره از چهار داده بود:D
ولی یه زمانی می‌ساخت که، نه؟ حتی همین الانش هم بیشتر فیلم‌هاش در رابطه با ایران هستن.
احساس میکنم چندان کیارستمی رو دنبال نکردی، دو سه تا فیلم معروفش مثل طعم گیلاس یا "ده" رو دیدی و یکمم پیش خودت قضاوت کردی:D
من خودم طرفدار کیارستمی نیستم ولی جدای اینکه این دو تا فیلم آخرش که اصلا ربطی به ایران ندارن، تو فیلمای گذشته ش یه سری فیلم خیلی خوب داره که سیاه نمایی ای نمیکنن.
کپی برابر اصل، خانه دوست کجاست، کلوز آپ، باد ما را خواهد برد. حتما این چهار تا فیلم رو ببین از کیارستمی اگه ندیدی، خیلی قضیه شون فرق میکنه با طعم گیلاس.
من هم بلدم بدبختی رو نشون بدم.
مطمئنی؟:D من خودم به شخصیه وقتی فیلم میبینم خیلی نظر مولف واسم اهمیت نداره! بیشتر خود فیلم و در مواقع لزوم برداشتی که خودم میکنم:D
وقتی زن رییس‌جمهور میاد برنده رو اعلام می‌کنه تا تهش برو. :d دیگه از این واضح‌تر؟ چند بار شده بود که تو اسکار یک فرد سیاسی به یک فیلم سیاسی جایزه بده؟
مسئله اینه که اصلا آرگو فیلم جریان سازی نبوده و نیست و پتانسیلش رو هم نداشت که بشه:D
چی نمی‌کنه؟ :d
چرا مثلا الان فون ترایر برنمگیرده بگه اسکار برای من به مانند آب دهان بز بی ارزش است؟:D
من نمیگم اسکار خیلی مهمه، اما شرایط سیاسی دنیا و ایدئولوژی برگمن تو اون زمانی که برگمن اون حرفو در مورد اسکار زده خیلی تاثیر گذار بوده.
من اگه بخوام اسکارو نقد یا نفی کنم، بیشتر به این استناد میکنم که مثلا وقتی The Social Network وجود داشت، جایزه هاشونو دادن به King's Speech. یا مثلا L.A Confidential و تایتانیک یا هفتصد تا مورد اینطوری:D
 
آخرین ویرایش:

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
من کلا قضیه سیاه نمایی رو نمی فهمم یکی به من توضیح بده یعنی چی؟ چرا طلای سرخ میشه سیاه نمایی.چرا کارگردان نباید راجع به چیزی که عزیتش میکنه فیلم بسازه.چرا پناهی نباید راجع به اختلاف طبقاتی فیلم بسازه. چرا فرهادی نباید بیاد راجع به اعتقادات توی طبقات مختلف ایران فیلم بسازه؟کسانی که اسم این رو سیاه نمیایی میزارن آیا کازمو پلیس کرنبرگ ،فارگو کوئن ها و مالهلند درایو لینچ رو هم سیاه نمایی میدونن؟ جدا برام سئواله
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,038
نام
سهند
Special Forces 2011

url


فیلم قشنگی بودو بر اساس داستانی واقعیه .
طالبان یه خبرنگار فرانسوی رو گروگان میگیرن و دولت فرانسه گروهی ویژه واسه نجات این زن میفرسته
صحنه های اکشن خوب و اتفاقات احساسی و ناراحت کننده هم کم توش نیست
7/10
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,303
نام
بابک
painted skin the resurrection
قسمت دوم فیلمی که بر اساس یه افسانه قدیمی چینی ساخته شده. نسبت به قسمت اول خیلی قشنگ تر بود و جلوه های ویژه بهتری داشت.
8/10
 

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
این چیزی که داری میگی به نظر من سلیقه ایه، البته نفهمیدم آژانس شیشه ای رو چرا وسط کشیدی چون فرهادی دیگه کاراکتراش انتهای خاکسترین ولی آژانس شیشه ای تقریبا سیاه و سفید بودن کاراکتراش.
ولی من به هر حال از همین که داستان خوب روایت میشه راضیم:D

خب اگه بحث سلیقه باشه که کلاً این بحث رو هم باید ببندیم. :d آژانس شیشه‌ای رو برای این وسط کشیدم چون بحث یک طرفه بودن بودن. خب همین دیگه. این دو تا با این که متضاد هم دیگه هستن ولی درست هم نیستن. دیگه تو فیلم‌های نوآور هم اکثر وقت‌ها یک شخصیت مثبت هست که راه حلی ارائه بده. نه این که همه‌اش بدبختی رو نشون بده آخرش هم باز تموم بشه. فیلم‌های این چنینی معمولاً راه حل هم ارائه می‌دن. وگرنه الان چی شد که من زندگی نادر رو دیدم؟ :d


اصلا اون فیلما که مال سال های مختلفن، منظورم این بود که اسکار Best Picture اش رو هم خیلی وقتا خراب میکنه، فیلم خارجی که جای خود دارد:D
عیار 14 همونی نیست که یه جا در یک حرکت ترکیبی مخلوطی از زوم و کرین رو به سمت شیشه خالی نوشابه کامبیز دیرباز شیرجه میره؟:D
من اصلا از این فیلم خوشم نیومد:D

نه من کلی گفتم در رابطه با بخش‌بندیشون تو اسکار. :d البته اسکار کی خراب نکرده؟ :d

نزن این حرفو. :d داستان ساده‌ای داشت، ولی کاملاً منطقی بود و نکته‌های خوبی هم داشت. من خودم نمی‌خواستم فیلم رو ببینم ولی برادرم اینقدر اصرار کردم نشستم دیدم. پشیمون هم نیستم. :d فقط این کات‌هایی که یکدفعه می‌شد اعصابم رو خورد می‌کرد.

الان دقیقا چطوری شد که بحث مقایسه هیچکاک و فرهادی شد؟:D من کل منظورم این بود که نباید گفت "این فیلم کارگردان نسبت به فیلم قبلیش چه چیز جدیدی داره" چون چیزیه که فقط گفتنش راحته:D
وگرنه من بخوام فیلمای فرهادی از نظر خودم رو به ترتیب بگم:
چهارشنبه سوری - جدایی - درباره الی - گذشته - شهر زیبا - رقص در غبار

با اسم بازی نکن. :d مفهومی که می‌خوام برسونم رو دریاب. :d بحث سر پیشرفت بود.

بهرحال نظرات متفاوته! من تقریبا هیچ کسی رو به اندازه Guy Lodge قبول ندارم ولی بعضی از فیلمایی که میذاره تو لیستای آخر سالش رو حتی نمیتونم نگاه کنم!!
یا مثلا همون راجر ایبرت که خیلی معروفه و اینا، یادمه به این قسمت آخر Mummy سه و نیم ستاره از چهار داده بود:D

آره بحث سلیقه هست.

احساس میکنم چندان کیارستمی رو دنبال نکردی، دو سه تا فیلم معروفش مثل طعم گیلاس یا "ده" رو دیدی و یکمم پیش خودت قضاوت کردی:D
من خودم طرفدار کیارستمی نیستم ولی جدای اینکه این دو تا فیلم آخرش که اصلا ربطی به ایران ندارن، تو فیلمای گذشته ش یه سری فیلم خیلی خوب داره که سیاه نمایی ای نمیکنن.
کپی برابر اصل، خانه دوست کجاست، کلوز آپ، باد ما را خواهد برد. حتما این چهار تا فیلم رو ببین از کیارستمی اگه ندیدی، خیلی قضیه شون فرق میکنه با طعم گیلاس.

دیدم اینا رو به جز باد ما را خواهد برد. ببین تو اونایی که من دیدم همه‌اش جمع بندی می‌کنه. می‌گه شما این‌جوری هستید. چطور در مقابل حرف "ما ایرانی‌ها..." بعضی‌ها خوب مقاومت می‌کنن که نه! جمع نبند. ولی سر فیلم‌های کیارستمی و ... می‌شه همه ژست می‌گیرن که نه داره حقیقت رو می‌گه و ...؟ یه مثال خارج از فیلم بزنم. ش.نجفی (حالا بیا بگو چرا این رو وسط کشیدی. :d به موضوع دقت کن. :d) چرا اینقدر مخالف داره؟ مگه نامجو هم تقریباً همین حرف‌ها رو نمی‌زنه؟ چون نجفی میاد می‌گه شما این جوری هستید، جامعه اینجوری هست. ولی من نیستم. نامجو ولی جمع می‌بنده، خودش رو هم حساب می‌کنه. حتی تو "الکی" میاد به کنسرت خودش هم تیکه میندازه. هنرمند هم جزوی از جامعه هست. اگه قرار باشه جدا باشن که خب حق ندارن اصلاً در رابطه با جامعه و مردم فیلم بسازن.

مطمئنی؟:D من خودم به شخصیه وقتی فیلم میبینم خیلی نظر مولف واسم اهمیت نداره! بیشتر خود فیلم و در مواقع لزوم برداشتی که خودم میکنم:D
مسئله اینه که اصلا آرگو فیلم جریان سازی نبوده و نیست و پتانسیلش رو هم نداشت که بشه:D

چه دیدی شاید رفتم کارگردان شدم. :d یادم اومد کدوم سریال بود. نقطه چین مهران مدیری بود فکر کنم. یه قسمت هست می‌رن از بدبختی‌ها فیلم می‌گیرن، فرداش همه‌ی جایزه‌ها رو درو می‌کنن. :d
البته کارگردان‌های بزرگ هم معمولاً توضیحی در رابطه با معنا و مفهوم فیلمشون نمی‌دن. فیلم خوب فیلمی هست که بدون توضیح کارگردان بتونه منظورش رو برسونه. دیگه سخت‌تر از کاری که برگمان تو پرسونا انجام نیست که. هست؟ :d

چرا مثلا الان فون ترایر برنمگیرده بگه اسکار برای من به مانند آب دهان بز بی ارزش است؟:D
من نمیگم اسکار خیلی مهمه، اما شرایط سیاسی دنیا و ایدئولوژی برگمن تو اون زمانی که برگمن اون حرفو در مورد اسکار زده خیلی تاثیر گذار بوده.
من اگه بخوام اسکارو نقد یا نفی کنم، بیشتر به این استناد میکنم که مثلا وقتی The Social Network وجود داشت، جایزه هاشونو دادن به King's Speech. یا مثلا L.A Confidential و تایتانیک یا هفتصد تا مورد اینطوری:D

به جز Dogville و The Kingdom فیلم دیگه‌ای ازش ندیدم. آشنایی ندارم باهاش به اون صورت. بیشتر توضیح بده که چرا اون رو برای این موضوع انتخاب کردی.
خب این مثال‌ها که همه‌اش درست هست، ولی من می‌خواستم نظر خود کارگردان‌ رو بهت نشون بدم. وگرنه همین اسکار نگرفتن فیلم‌های هیچکاک خودش بهترین دلیل هست برای نفی کردن اسکار. :d
 

Tαylor Swift

کاربر سایت
Apr 25, 2012
3,676
نام
N ! M A
11e.jpg


یکی از بهترین انیمیشن هایی بود که امسال دیدم! اصلا گذر زمان رو من متوجه نشدم از بس که خوب بود! شوخی های جالبی هم داشت و شخصیت هاشون هم همشون یسری قابلیت دارن که خیلی جالبن:d + 1-2 تا هم شوخی بزرگسال داشته که باید بری تو عمق تا پیداشون کنی:whistling:

9/10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر