Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
فیلم اصغر آقا(جدایی این از اون) : 7/10

خدایی به کجاش گلدن گلوب دادن؟ :D
من به شخصه به این فیلم زرشک طلایی میدم.

که فقط سر ماجرای سال ه8ه8 و کل کل مردم برای مخالفت با اخراجی ها گنده شد . اگه اون سال فیلم خاله سوسکه رو هم توی عید پخش میدکردن توی انیمیشن امسال گلدن میگرفت:D(نظر شخصیه 110%)




در مورد ماجرای انیمیشن ها ،واقعا حرف شهاب و اریا درسته UPوقتی قشنگ بود که روی زمین بود و برای اولین بار رفتش توس فضا تا اونجایی که خونه به سمت زمین سقوط نکرده بود عالی بود ولی وقتی خونه نشست روی زمین . شلنگ اب رو گرفتن توی فیلم(منظور از شلنگ اب گرفتن اونی نیست که تو ایران انجام میدن. اینه که سطحش اومد پایین و سعی کردن با چنتا نیمچه داستان زمانش رو بالا ببرن و گرنه اصل کلیت داستان نیم ساعت بود) . البته یه مقدار بسیار زیادی ماهرانه گرفتن.الان هم اسم اپ میاد ،موسیقیش توی ذهنم زنده میشه . کلیت انیمیشن قشنگ نبود

بهترین ضخصیت انیمیش زندگیم Wall.E هست. عکس دسکتاپم .همه چیم.زندگیمه این کوچولو .البته عاشق شخصیتش هستم چون اعتقاد دارم از شلنگ اب توی wall.e هم استفاده شده:D
ولی اگه یه نگاه به Toy Story 1و 2 بندازیم واقعا لحظه به لحظش قشنگ بود. راتاتویی هم فوق العاده بود .
Cars که واقعا اونقدر بی کار بد بخت نشدم بشینم ببینم .نه 1 نه دو ........

RANGO رو دیدم ولی اونقدرا حال نکردم باهاش .حوصلم سر رفت. :D فعلا هم برنامه ای ندارم تا تن تن کیفیت خوب بیاد روی نت:D
 
آخرین ویرایش:

Modern Samurai

کاربر سایت
Aug 31, 2007
1,333
نام
نوین
دو تا فیلم از رومن پولانسکی ملعون دیدم:

Pirates / 1986

اول که داشتم اینو میدیدم با خودم گفتم این چیه نشستی داری نگاه میکنی! حال و حوصله دیدن چنین فیلمی هم اصلا نداشتم. اگه نمیدونستم کی ساختتش هرگز نمیدیدمش. ژانرش هم کمدی/فمیلی بود ولی برخلاف معمول این جور فیلما معمول شوخیاش آنچنان هم بنجل و سبک نبود.
کلا چیز داغونی بود :D ولی خوب از اون فیلم هایی بود که با شخصیت هاش همراه میشی. حتی اگه از خود فیلم هم خوشت نیاد. نقش دزد دریایی حریص و بدون مغزی که فقط عاشق طلا بود رو هم جناب walter matthau بازی کرده که تازه فهمیدم قدیم تر ها هم یه فیلم قدیمی ازش دیده بودم (با جک لمون فقید همبازی بود)
دیگه با ارفاق مرفاق 6/10 !

==

carnage / 2011


29495573180614527930.jpg


پولان ماشالا تو تمام ژانرها فیلم ساخته دیگه؟! فیلم جنگ که ساخته. هارور که ساخته. جنایی هم chinatown کمدی و درام هم که بعله :D
با وجود فقط 4 بازیگر و یه لوکیشن ثابت کسل کننده که نبود هیچ جذاب هم بود. اگه یکی از بازیگرا بد بازی میکرد کل فیلم به هم میریخت. ولی همه بازیا عالی بود. به خصوص john c.reilly که کلا تهشه این بشر :D 7/10
در بین فیلمای پولانسکی که من دیدم به نظرم به ترتیب پیانیست - بچه رزمری - مرگ و دوشیزه از همه تاپ تر بودن.


پ.ن: من اگه اسم بچه های آیندم رو بخوام انتخاب کنم هرچی که بزارم نادر و سیمین و اصغر نمیزارم. آلرژی حاد پیدا کردم به این سه اسم!!!
 
آخرین ویرایش:

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
پولانسکی ملعون
طرف 13 سالش بوده و ادعای تجاوزمیکرده. 13 سال سن کاملیه و در اکثر کشورها سن قانونیه جز آمریکا. تجاوز هم چیز کاملاً نسبی ای هست. نذار این اتهامات نام تنها کارگردانی که تنها فیلم آبجکتیو نسبت به هولوکاست رو ساخته رو خدشه دار کنه. (گرچه الان آمریکا مونده بود وردست آقای اسپیلپرگ ساینتولوجیست شده بود و هزار کوفت و زهر مار دیگه، مطمئنم).
 

The Jackal

کاربر سایت
Nov 29, 2008
425
نام
امير
که فقط سر ماجرای سال ه8ه8 و کل کل مردم برای مخالفت با اخراجی ها گنده شد .
یعنی مثلا اونوری‌ها هم همینجوری صرف اینكه دماغ ده نمكی بسوزه به این جایزه دادن؟
 

dani8gb

کاربر سایت
Jan 15, 2009
2,142
نام
دانیال
امشب 2 تا فیلم دیدم بعد مدتی طولانی

Drive : 8
Warrior :7.5 8
در مورد وریور
خیلی حال کردم
به نظرم تنها ایرادش این بود که میشد فهمید این 2 تا داداش میرن رو رینگ فینال !!! شاید اگه یه جوری جلوه میدادن که آحرای فیلم ما بهفمیم اینا داداشن خیلی جذاب تر میشد !!
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
یه ذره فیلمای اروپایی مخصوصا ایتالیا که خودشون تجربه اش رو داشتن بیشتر ببین.

تجربه ی چی رو؟ جز 4 نفر کسی شاهد عینی نداریم ازین قضیه. (مستند)
منظورم از آبجکتیو اینه که مثل پیانیست وارد جزئیات نشه. از فیلم برمیاد که جهودها رو بردن تبعید و دیگه مثل اسپیلپپرگ وارد جزئیات دروغ نمیشه که مرزی با شست و شوی ذهنی نداره.
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
215px-Warrior_Poster.jpg


Warrior

فیلم فوقالعاده ای بود . سر شار از هیجان . داستانش رو میشد حدس زد ولی واقعا صحنه های فیلم لذت بخش بود . در کل اینقدر میارزید که تا 4 براش بیدتر موندم

:-*
9/10













یعنی مثلا اونوری‌ها هم همینجوری صرف اینكه دماغ ده نمكی بسوزه به این جایزه دادن؟
جایزه بردن این فیلم برای ایرانی ها افتخاره ،خودم رو نمیام بزنم که بگم جایزه بدی برده . ولی ..... بیخیال حس بحث نیست . کلا ادم جو زده ای نیستم و از یه طرف قضیه بهش فکر نمیکنم.


نظر من بود . .قرار نیست که بزور به کسی بخورونم. شرایط گرفتن جایزش هم اونقدرا برام پیچیده نیست و از جایزه گرفتنش هم تعجب نکردم
 
آخرین ویرایش:

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
من با چندتا از دوستام که تو کار سینما هستن حرف میزدن میگفتن اهالی سینما ایرونی میگن این بهرین فیلم ایرونیه ولی بهترین فیلم گلدن گلوب یا..کلا لایق این جایزه ها نیست...من باهاشو مخالفم ولی دیگه جماعت ایرونی خسلی جوگیر شدن اینو قبول دارم..من که بافیلم خیلی حال کردم من که میتونستم فیلم تو ایران بسازم همچین فیلمی میساختم دو جامعه متفاوت ایرونی که هردو فکر میکنن کارشون درسته رو نشون میده درست مثل این تاپیک :D
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
هر کی فک میکنه مسائل سیاسی و شرایط ایران تو گلدن گلوب بردن جدایی این از اون تاثیر نداشته احتمالا خیلی دلش خوشه.

با اینکه من جدایی رو تاپِ تاپ نمیدونم و به نظرم درباره الی سطح بهتری نسبت بهش داره و یه جورایی بهترین فیلم سینمای ایرانه اما ما نسبت به رقیب هاش باید نظر بدیم .
که بزرگترینش پوستی که توش زندگی میکنیم بود و مطمئنن جدایی ازش شایسته تره .
شاید اگه پارسال بود اصلن هیچی بهش نمیدادن ینی حتمن
 

clockwork orange

کاربر سایت
Aug 17, 2007
793
نام
اردلان
تجربه ی چی رو؟ جز 4 نفر کسی شاهد عینی نداریم ازین قضیه. (مستند)
منظورم از آبجکتیو اینه که مثل پیانیست وارد جزئیات نشه. از فیلم برمیاد که جهودها رو بردن تبعید و دیگه مثل اسپیلپپرگ وارد جزئیات دروغ نمیشه که مرزی با شست و شوی ذهنی نداره.
هولوکاست بدون واژگون شدن فعالیتهای عادی روزانه در بین پیش پاافتادگیهای زندگی روزمره در روز روشن بوجود اومد. هیچ چیز بیگانه ای در مورد هولوکاست وجود نداشت. دنیا نه یهو درهم شکست نه خشونت یهو فوران کرد. نه horror movie بود نه سیاه و سفید و نه در فوتج مستند دوربین روی دست اتفاق افتاد. به جاش با یجور پذیرفتگی دلسرد کننده همگانی در زیر آسمون روشن بتدریج بوجود اومد(The Garden of the Finzi-Continis رو ببین) 4تا شاهد عینی کی بود....
اینکه می گم کارگردانان ایتالیایی بطور ثابت فیلمهای موفقی درباره هولوکاست ساختن به دلیل ترکیب جو اجتماعی/تاریخی/فرهنگی زمانشون و نزدیکی و حتی مشارکتشون در واقعه است. ایتالیاییها بر خلاف کشورهای متفقین, ترس و وحشت هولوکاست رو بطور مستقیم تجربه کردن, در شرارتهاش شرکت داشتن و ترکیبی واقعی از سرزنش, درون نگری, خشم و تنفر رو در خود داشتن تا بتونن هولوکاست رو بطور صادقانه نمایش بدن.
فیلمهای غربی ذهن بیننده ها رو با دید خیلی آمریکایی از هولوکاست پوشش داده. هالیوود کلا نمی تونه بخاطر ذاتی که کلا فیلم داره, تصویری بدون فریبندگی و رومانتیزه کردن واقعه و بدون تبدیل کاراکترهاش به قهرمان یا ناجی ارائه بده.
نمایش سینمایی هولوکاست بنظرم به دو دلیل از نظر منطقی مخالف هم ولی درعین حال متقاعد کننده مشکل داره. از یه طرف ترس و وحشت واقعه توسط هر تلاشی برای نمایشش پیش پاافتاده می شه. فیلمی مثه Shoah از Claude Lanzmann توجه بیننده رو به غیر قابل نمایش بودن هولوکاست بعنوان یه موضوع هدایت میکنه. از طرف دیگه هولوکاست بعنوان نشانه ای از اهمیت بسیار بالا و صداقت دیده می شه و بعنوان اسلحه ای برای خاموش کردن نگرانیها و بحثهای دیگه(شاید با جوک ریکی جرویس در مورد اسکار بردن بدون تلاش کیت وینسلت از طریق بازی در فیلمهای هولوکاست آشنا باشینExtras: Kate Winslet hopes for a holocaust oscar - YouTube
Ricky Gervais told Kate Winslet to do a Holocaust-movie! - YouTube)
فیلمهای هولوکاست دقیقا اسکار می برن چون خود موضوع هر سوالی درباره ارزشهای زیباشناسی و صداقت هنری رو منحرف می کنه. بحث تکنیک و craft فیلم که هنوزم بنظرم از این نظر بهترین کار اسپیلبرگه کنار شاید بدونین خیلی افراد از سکانس دوش شیندلرز لیست انتقاد کردن. دلیلش اینه که وجود سکانس بهانه ای برای بوجود اوردن تعلیقه. یهودیها به آشویتس به درون ساختمونی به ظاهر وحشتناک فرستاده می شن, همزمان باید قلب بیننده بشدت بتپه و مشغول جویدن ناخنهاش باشه فقط بخاطر اینکه در نهایت متوجه بشه اینجا اصلا اتاق گاز نیست و واقعا دوشه. به همین صورت تقریبا کل فیلم بر اساس سکانسهای تعلیقی ساخته شده. آیا اتاق گار کار می کنه؟ آیا نازیها دختر با کت قرمز قرمز رو پیدا می کنن؟ آیا اسنایپر می ذاره زن زنده بمونه؟ آیا پسربچه مخفیگاه رو پیدا می کنه؟ آیا قطار می ایسته؟ آیا تیر بهش می خوره؟ فیلم مثه War of the Worldsه سیاه و سفیده. نازیها مثه گروهی دیوانه اینور اونور راه می رن و یهودی ها رو له و لورده می کنن. شاید بخاطر این باشه که بعضیها مثل دیوید ممت گفتن فهرست شیندلر یجور exploitation filmه. بعد پایان عجیب صهیونیستی فیلم هست که یهودی ها به اسرائیل می رن چون: "جای دیگه ای نمی برنت"(نقل بیانی از یه سرباز در آخر فیلم)
مردم حتی نگاهی هم به فیلمهای قدیمی هولوکاست نمی کنن. شاید چون فیلمهای اروپایی و ایتالیایی اون هیجان هولوکاستی رو نداره؟ از طرف دیگه چشم انداز خیلی غربی از یهودیها بصورت مردمی با صفات معصوم بچه ها نمایش می دن. اینو مقایسه کنین با یهودیهای فیلمهای هولوکاست ایتالیایی و اروپایی(Finzi Continis, Seven Beauties, The Boat is Full و...) یا حتی نیمه اول پیانیست....
از طرف دیگه نگاه کنین فیلم چطور پشت بیننده اش رو نوازش می کنه برای باور اینکه مثل شیندلر همه ثروتشون رو فدای هزاران زندگی می کنن. بعد نگاه کنین فیلمی مثه Europa, Europa چطور نشون می ده بدلیل وضع بغرنج اینجور morality اصلا غیر ممکنه. یا فیلمی مثه Finzi Continis نشون میده چطور ناهمبستگی هولوکاست, غیر ممکن می کرد که مردم خودشون رو مسئول ببینن, غیر ممکن می کرد که بدونن چه اتفاقی داره می افته و غیر ممکن می کرد که علیه اش خودشون رو سازمان بدن. بعد فیلمی مثه Seven Beauties هست که سوال می کنه آیا حاضر هستی هویتت رو سرکوب کنی, جامعه ات رو انکار کنی, زندگی خودت و بچه هات رو فدا کنی, خودت رو در درد فیزیکی و احساسی قرار بدی, برای نجات یکی دیگه.... به این جواب بله گفتن راحته وقتی یه نازی کارخونه دار قدرتمند و ثروتمند باشی البته با این فرض که اسطوره نوع دوست بودن شیندلر رو قبول داشته باشی. یه صحنه بیمره هست در مونیخ که یه دختربچه با یه بمب در یه اتاق قرار داره. اینجور صحنه ها از بیننده بهره برداری می کنن, با ترس غلغلکش می دن که ممکنه دختر منفجر بشه و این امید که ای کاش نشه. صحنه, شیندلرز لیسته دوباره و دوباره و دوباره...
"Why is it, do you think, that in a film that is three hours long, that so little time is devoted to what exactly it was that was lost - namely the Jewish civilization that existed in Poland? There was a tremendous variety among Polish Jews, not to mention the other European Jews who were deported to Poland. Why is it that the film could spare so little for that? I'm not suggesting that Spielberg show everything, I'm saying that, in a three-hour film, he doesn't show anything." - J Hoberman
------------------------------------------------
"It goes back to the central fact that the film is not about Jews or, arguably, even the Holocaust. Jews make people uncomfortable. It's a movie about Clinton. It's about the benign aspects of capitalism. Capitalism With a Human Face. We're in Ayn Rand country: the Businessman as hero. Capitalism can give us a health care program and it can give us a Schindler." - Art Spiegelman
---------------------------------------

"Spielberg's film is a melodrama, a kitschy melodrama. Although many take me for a Zionist I would never dare to give such sledgehammer blows as those Spielberg gives at the end of Schindler's List. Israel cannot buy off the holocaust. The six million did not die to justify Israel's existence." - Claude Lanzmann

خارج از ایتالیا فقط کارگردانهایی که نه بصورت واقعگرا بلکه با زاویه کاملا انتزاعی به هولوکاست پرداختن بنظرم کارای نسبتا صادقانه ای ساختن. پیانیست نیمه اول خیلی خوبی داره ولی مثل مشکل اکثر فیلمهای هولوکاست وقتی به کمپها می رسه به همون ترکیب معمول ترس و احساسات گرایی این فیلمها نزول می کنه.
 
آخرین ویرایش:

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
هر کی فک میکنه مسائل سیاسی و شرایط ایران تو گلدن گلوب بردن جدایی این از اون تاثیر نداشته احتمالا خیلی دلش خوشه.
ایرانی ها کلا انسانهای جو زده ای هستن(خودم از همه خفن تر!!!)
در مورد اینجور چیزا بحث نکن:D

جدایی اقا اصغر بهترین فیلم تاریخه و هم سطح شیندرلیست و تایتانیک و اوتار و شاتر ایلند و غیره!لیاقتش کل جایزه هاست!حتی بهترین انیمیشن سال و حتی حتی جلوه های ویژه:D

خوب بید؟
عشق است اصغر اقا
 
آخرین ویرایش:

βehdad

کاربر سایت
Feb 3, 2010
1,179
نام
بهداد
50/50
کلی با فیلم حال کردم
هم خنده دار بود هم غم انگیز
از دست ندینش
9/10
-------
ویرایش:
یه حسی میگه به یه فیلم کمدی و درام زیاد دادم :d
8/10
ولی این چیزی از خوب بودنش کم نمیکنه
 
آخرین ویرایش:

Sweet Jesus

کاربر سایت
Oct 11, 2007
3,036
نام
امیر آزاد
Drive

یکی از بهترین فیلمایی که تو چند وقت اخیر ساخته شده. یه جور ِ مریضی برای من مارک میلار و تارانتینو و فینچر و لینچ رو قاطی کرده بود. یه بی مووی نوآر پست مدرن. از نظر فنی بی نظیر. از نظر محتوایی قابل بحث. رفرنسای فیلم به اینور اونور رو نمیشه شمرد. چیزی که خیلی حال میکنم. اصولا تو یه بار همیشه اون یارویی مخ دختره رو میزنه که بتونه هی از پاپ کالچر چیزی دربیاره بزنه تو صورت دختره. من همون دختره ام الان :D از کلینت ایستوود ِ لئونه بودن راننده تا نوع تصویربرداری فیلم، پیرَن و لباسای یارو و این گزینش موسیقی بی نظیر. ترکیب ِ این همه "پاپ" با زیبایی شناسی اروپایی، خصوصا سینمای فرانسه به نظر یه شیرنارگیل ِ مخصوص میاد که توش سالاد شیرازی ریختن، ولی در واقع خوردن ِ این فیلم خیلی خوشمزه تر از هر فیلم ِ دیگه ی امسال بوده تا الان برام :D زنده باد سالاد شیرازی با شیرنارگیل

10/10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر