Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 
فیلم رابین هود ، داستان زندگی رابین رو قبل از اینکه تبدیل به رابین هود معروف بشه و تحت پیگرد قرار بگیره و از پادشاه دزدی کنه و بین فقرا تقسیم کنه رو نشون میده ! واسه همینه که تو هیچ وجه مشترکی به جز تیر اندازی رابین ، بین فیلم و کارتون پیدا نکردی :دی !

نوید احتمالا عکس های فیلم رو فقط نیگا نمیکنی ؟! :دی

من که خوشم اومد از فیلم ! نمره من 7.5/10

خُب اینجا یه چیز مشخص شد اونم اینکه مشکل از من بوده چون اطلاعات کافی نداشتم از شخصیت رابین هود :d
نه باو 2 ساعت و نیم وقت گذاشتم فیلمو دیدم تو میگی عکس دیدی ؟ :d منم نگفتم بده که اتفاقا خوشم اومد اما چون اطلاعات دقیقی نداشتم فکر کردم کلا یه چیز بی ربط با شخصیت رابین هود ساختن . من فکر میکرم از همون طفولیت به مردم کمک میکرده و براشون پول و غذا میاورده :d پس ازینجا به بعد با پرنس جان به مقابله میپردازه و میشه همون رابین هودی که قبلا دیدم . عجب :d
 
من موقع دیدن Avatar هم چند بار به یاد Dances With Wolves افتادم!
دقیقا برای منم پیش اومد . حتی من موقع دیدن آوتار ، یاده پوکوهانتس هم افتادم :دی ! البته علاقه زیادی به این فیلم و کلا Sci-Fi ها دارم .
 
حالا من یک دوستی دارم که اونم از طرفدارای سودربرگ هست و قبل از اینکه من Inception رو ببینم، بهم گفت که شباهت هایی بین این فیلم و فیلم سولاریس سودربرگ و بخصوص فیلم اصلی که تارکوفسکی ساخته، هست. خب منم نشستم اول فیلم تارکوفسکی رو دیدم و بعد Inception رو و اتفاقا اون شباهت های داستانی (البته نه در اون حدی که دوستم میگفت) رو هم دیدم.
بشین سال گذشته در مارین باد آلن رنه رو ببین.
 
The Devil Wears Prada
movie2604.jpg

خب این فیلم از 2006 جا مونده بود ببینم که بالاخره وقت کردمو دیدمش.
به نظرم بهترین بازیگر زن تمام دوران حیاط سینماست این مریل استریپ!یکی از یکی بازیاش بهتر از آب در میاد.تو این فیلم که باورنکردنی بود ولی خب هلن نزاشت اون سال اسکار بگیره.
عاشق این تیکه کلامش شدم که هی میگه Thats All!:d
این فیلم به شدت ارزش دیدن داره چون توش مریل استریپ داره!
7/10
 
True-Grit.jpg

TRUE GRIT
فیلم قشنگ و خوش ساختی بود در مورد بازی های فیلم هم بازی مت دیمون به نظرم یک مقدار به دور از واقعیت بود و کلا انتخاب خوبی برای این نقش نبود.
امتیاز 8/10
 
Fear and Loathing in Las Vegas
برای بار دوم این رو دیدم چون برای بار دوم کتابش رو خونده بودم. این فیلم رو ببینید که ندیدنش حرامه. به لینک درون امضام هم به شدت مرتبطه و حرفهایی که وسطش زده میشه برای جامعه ی امروز کشورهایی مثل ایران حیاتیه.
7/10
 
خُب اینجا یه چیز مشخص شد اونم اینکه مشکل از من بوده چون اطلاعات کافی نداشتم از شخصیت رابین هود :d
نه باو 2 ساعت و نیم وقت گذاشتم فیلمو دیدم تو میگی عکس دیدی ؟ :d منم نگفتم بده که اتفاقا خوشم اومد اما چون اطلاعات دقیقی نداشتم فکر کردم کلا یه چیز بی ربط با شخصیت رابین هود ساختن . من فکر میکرم از همون طفولیت به مردم کمک میکرده و براشون پول و غذا میاورده :d پس ازینجا به بعد با پرنس جان به مقابله میپردازه و میشه همون رابین هودی که قبلا دیدم . عجب :d
البته فقط یه احمق مثل ریدلی اسکات فعلی میتونه همچین چیز چرندی راجع به رابین هود بسازه که اصلا ربطی به ذهنیت ما نداره و اسمش رو هم بزاره رابین هود !! کلا شکست پشت شکست برای سر ریدلی اسکات ، انشالا باشیم و 2 تا پریکوئل Alien رو هم ببینیم و با مخ تو زیرزمین فرو رفتنش رو باز هم ببینیم !
 
سلام
انشالا باشیم و 2 تا پریکوئل Alien رو هم ببینیم و با مخ تو زیرزمین فرو رفتنش رو باز هم ببینیم !
الان دایناسور میخوردت :دی
-----
برای نمیدونم چندمین بار نشستم " لارنس عربستان " رو دیدم .
واقعاً این فیلم فوق العادست .
یه کلاس آموزشی برای کارگردانهای امروزی که یاد بگیرن چجوری بدون کاراکتر زن و وجود سکانسهای آنچنانی میشه یه فیلم عالی ساخت .
فکر کنم تنها فیلمی باشه که کاراکتر زن نداره . البته چنتا رقاصه عرب داره که اونا اصلاً بازیگر نیست . تو پس زمینه هم هستن .
و همچنان معتقدم بزرگترین حق خوریه تمت اسکارها رو اون سال انجام دادن که اسکار رو ندادن " پتر اوتول "
10/10
 
یه کلاس آموزشی برای کارگردانهای امروزی که یاد بگیرن چجوری بدون کاراکتر زن و وجود سکانسهای آنچنانی میشه یه فیلم عالی ساخت .
اینها از دستاورد انقلاب فرهنگی سالهای 1960 هست. (امضام). قبل ازینها، Hay-Code در هالیوود اجازه نمیداد که حتی یک حرف از مسائل جنسی زده بشه. ولی از اول سالهای 60 هِی کود که از سال 1934 ببعد حکومت میکرد بر هالیوود کم کم شروع به ریزش کرد مخصوصا با اکران فیلمهای بریتانیایی کوبریک. Psycho شروع کرد و Bonnie and Clyde زد به سیم آخر. اونوقت یکی عده اومدن ازش به عنوان هنر استفاده کردن، یک عده باهاش فیلم پـورن بلند ساختن مثل Deep Throat و عده ای هم کلا ازش سوء استفاده کردن.

و این سوء استفاده ی بعضی رو نباید به تقصیر همه انداخت. بعضیها صرفا برای خنده ش ازین آزادی استفاده میکنن ولی کلا لارنس عربستان توی کتابش زن نبود، و آخه توی عربستان سعودی زمان جنگ جهانی زن کجا بود :دی.
 
همچنان معتقدم بزرگترین حق خوریه تمت اسکارها رو اون سال انجام دادن که اسکار رو ندادن " پتر اوتول "
اتفاقا یکی از عجایب هشتگانه جهان همین اسکار نگرفتن پیتر اوتول بعد از این همه مدته! بازیگر به این با استعدادی که اصلا یه بازی بد هم از خودش به جا نزاشته واقعا عجیبه هنوز اسکار نگرفته.
 
knight and day
Knight%20and%20Day.bmp


فیلمی که اکشنهاش مخلوط جیمز باند و ماموریت غیر ممکنه ولی 10 برابر سطح پایینتر. طنز به کار رفته توی فیلم خیلی ضعیفه و اتفاقاتی که صورت میگیره خیلی غیر منطقیه. یه فیلم صرفا سرگرم کننده که تنها چیزی که در آخر فیلم نصیب بیننده میشه گذران 2 ساعت وقته. فقط از بازیه تام کروز خوشم اومد و اینکه هنوز توی این سن و سال چه بدن آماده ای داره.

5/10
 
خوشم میاد تاپیک داره پربار میشه!
بذار اینطوری بگم...
داری از یه فیلم صحبت میکنی که جارموش ساختتش.پس یک این که مطمعنا دیالوگ تو فیلم از اهمیت بالایی یرخورداره..........
اساسا فیلمای جارموش کالبدی بصری دارن،حالا مرد مرده که توو بطنش بری قابل شناختنه،نه فقط این،از نشونه های قبلی و بعدی جارموش مثه:عجیب تر از بهشت،سقوط قانون،گوست داگ و ... حتی قهوه و سیگار (بصری اینجا منظورم/به نظرم استایل کارگردانی هست...).حالا سوای این قضیه اگه بخوایم منحصرا راجب مرد مرده بحث کنیم،اولین چیزی که یه تماشاگر مدرن از وسترن کلاسیک متوجه میشه الگوی دراماتیک فیلم یعنی تعقیب و گریز توو وسترنه،ولی اولین چیزی که تماشاگر پست مدرن توو این فیلم متوجه میشه خلاف این قضیه اس و اون تضادیه که با ژانر وسترن ایجاد شده،پس این قضیه نمی تونه دیالوگی یا سماعی باشه،برای این دلیل لازم نیست چاله چوله های وسترن کلاسیک رو ورق بزنیم،کافیه که با استایل وسترنی مثه نابخشوده رو ترازو بذاریم تا متوجه بیان غیر متعارف فیلم بشیم.
حالا اگه بخوایم این ژانر رو تحت الشعاع قرار بدیم، عناصر وسترن کلاسیک و مدرن رو دونه دونه توو فیلم باید ببینیم (نه بشنویم) که کاملا در مقابل این عناصره،از قهرمان داستان توو تغییر شناختی که پیدا می کنه (خلاف ویژگی وسترن کلاسیک) تا شخصیت مکمل با جثه/صورتی عجیب.از ویژگی های شهر صنعتی (خلاف کلاسیک:تگزاس خاک و خوک خورده،با مشغله های گاوداری یا بار الکی توو گرمای مضاعف...) کنش/واکنش های مردم شهر،حکایت از رفتاری ماشینی دارن (سکانس اول فیلم،نمای جانی دپ+قطع به نمای اجزای قطار به تاکید این قضیه اس،و البته با موسیقی نیل یانگ با سبک و سیاقی غیر متعارف که مشهوده...).
حالا اگه بازم بیشتر عملکردارو ببینیم،متوجه وجه کمیک فیلم میشیم که خیلی از صحنه ها/اتفاقات/تعقیب ها/شلیک ها/زد و خوردها،همه دست انداخته میشن (این وجه فیلم مغایرت داره با بوچ کسیدی،منظورم کمدی،کمدی ایه که ناشی از اکشن فیلم باشه نیست،به طور زمختی داره تلنگر میزنه و مثه هجویه اس!) و خیلی چیزای دیگه...
کلا بخوایم جمعش کنیم می بینیم یه جورایی هم دیالوگ زیر سلطه ی تصویر هست(توو این فیلم) و اگه تصویر های فیلم،نماد های فیلم،مثه خشونت های غربی و کشتار های سرد و بی روح و عواملی از وسترن که جارموش به نوعی آشنایی زدایی می کنه،حکایت از پس زدن وسترن، از خشونت سفید پوست تا سرخ پوست میشه...
قبل ازینها، Hay-Code در هالیوود اجازه نمیداد که حتی یک حرف از مسائل جنسی زده بشه. ولی از اول سالهای 60 هِی کود که از سال 1934 ببعد حکومت میکرد بر هالیوود کم کم شروع به ریزش کرد مخصوصا با اکران فیلمهای بریتانیایی کوبریک. Psycho
یه موسسه ای بود تا اواسط دهه 50 که اگه اشتباه نکرده باشم به اسم MPAA،قانون سانسور،شامل مسائل جنسی،زنانگی،مواد مخدر،کلمات رکیک،صحنه های شنیع و خشن و ... که بالاخره توو اواسط 50 فیلم ماه آبی است اون رو شکوند.بعد از اون وایدلر هم خیلی موثر بود برای شکستنش ولی کوبریک خیلی سال ها بعد چیزای جدیدی روو کرد ....
گفتم اشاره کنم:d

دقت کردین که آئورلیتو ملایم تر شده؟! :D قبلا همه رو رد می کرد...
 
آخرین ویرایش:
یه موسسه ای بود تا اواسط دهه 50 که اگه اشتباه نکرده باشم به اسم MPAA،قانون سانسور،شامل مسائل جنسی،زنانگی،مواد مخدر،کلمات رکیک،صحنه های شنیع و خشن و ... که بالاخره توو اواسط 50 فیلم ماه آبی است اون رو شکوند.قبل از اون وایدلر هم خیلی موثر بود برای شکستنش ولی کوبریک خیلی سال ها بعد چیزای جدیدی روو کرد ....
گفتم اشاره کنم
سلام. اینبار هم رد میکنم :دی
MPAA دلیل از بین رفتن هِی-کود در اواخر دهه ی شصت بود. تا اون زمان در آمریکا درجه بندی سنی نبود. قبل از هِی-کود هم درجه ی سنی نبود، و مسائل جنسی هم اونقدر شدید نبودن اما سر چهارتا پر و پای لخت به هم افتادن و این قوانین رو گذاشتن. یکمی طول کشید تا یادشون بیفته میتونن فیلمها رو درجه بندی سنی کنن. تازه بعد ازون هم مدتی طول کشید تا فیلمهای بزرگسالانه تر اومدن. در اواخر دهه ی هفتاد تا 80 وضعیتی بر رسانه ی آمریکا حاکم بود که فیلمهای تلوزیونیِ اون زمان رو الان با سانسور نشون میدن.
اطلاعات زیادی درین مورد توی این سایت هست میتونید ببینید.
 
خوب انسان از اول که انسان نبود،دوره تکاملش هم می دونیم از میمون شروع شد...
این مسائل جنسی که میگی هم که قرار نبود خیلی حاد باشه،همونطور که به پا لخت اشاره کردی،یواش یواش شکسته شد دیگه،نه اینکه توو فیلمای وایدلر خیلی صحنه های شنبع داشته باشه،ولی منظورم اینه که وایدلر هم یکی از پلای ارتباطی بود برای مفاهیم بیشتر...هر چند منظورم انحراف وایدلر نیست،و اگه انحراف باشه،اون هم پایه گذارش نیست،و کلا منظورم اینه که پایه گذارش مشخص نمی تونه باشه اینطوری که میگی،ولی با یه سلسله مراتبی به اون شکل شد که تونستن همه چی رو به تصویر بکشن.
در مورد درجه بندی اطلاعی ندارم،لینکه هم شیلتره ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or