Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 
Shame 2011
از دیروز که دیدمش همش تو ذهنمه یا من هنوز گرمم یا واقعاً یکی از بهترین فیلماییه که از 2010 به این طرف ساخته شده. :D
فعلاً که 10

ویرایش: آها راستی، فسبندر واقعاً بازیگر آندرریتیه، بازیش تو این فیلم باور نکردنی بود.
 
آخرین ویرایش:
82929


10/10
حتی خوابشم نمیدیدم که روزی چنین دنباله بی نقصی برای Blade Runner ساخته بشه. دنباله‌ای که خیلی راحت میتونم بگم که حتی از فیلم اصلی هم بهتره. فقط واقعا میتونم افسوس بخورم که چرا انقدر استقبال ازش کم بود...
 
Blade Runner (1982 ) 5/10
220px-Blade_Runner_poster.jpg


شاید این فیلم برای زمانه خودش عالی بوده اما برای سال 2017 ( کم کم هم میشیم 2018 ) اصلا چیز جالبی نیست ... هیچ چیز خاصی منو جذب خودش نکرد به جز سطح CGI و طراحی و دکورها که برای زمانه خودش عالی کاری شده

بیشترین چیزی که در ذوقم زد روایت ضعیف شخصیت ها بود .. پلیسی ( یا همون بلید رانر ) که اینقدر ضعیف هست در صورتی که شکارچی روبات هاست !؟ و از اون طرف که روباتهایی که راحت خودشون را به کشتن میدهند

فقط اخرش سوالی برام پیش اومد:
چرا ربات اخری، دکارد را نجات داد؟ در صورتی که کلی وقت دنبالش بود بکشتش ! :|
البته متوجه شدم زمان مرگش رسید و مرد
 
  • Like
Reactions: TheGodfather
با کمال احترام به سلایق و آرای دوستان،
ولی آقا انصافا بزارید این شاهکار بی بدیل ریدلی اسکات برای ما بمونه :D. Blade Runner اسکات نه تنها بهترین فیلم Sci-fi دوران از نظر منه، بلکه مدت مدیدی هست که در top 10 من جا خوش کرده. حالا حال و حوصله نیست که بیام در مورد عظمت و توان بی نظیر فیلم تایپ کنم، چون مستلزم رجوع به زوایای خفیه احساساتمه :D. طوری که اگه بخوام روزی چند خط در مورد فیلم بنویسم، باید خیلی خیلی فکر کنم تا اون چیزی که راجع بهش فهمیدم رو کاغذ بیارم.
 
Blade Runner (1982 ) 5/10
220px-Blade_Runner_poster.jpg


شاید این فیلم برای زمانه خودش عالی بوده اما برای سال 2017 ( کم کم هم میشیم 2018 ) اصلا چیز جالبی نیست ... هیچ چیز خاصی منو جذب خودش نکرد به جز سطح CGI و طراحی و دکورها که برای زمانه خودش عالی کاری شده

بیشترین چیزی که در ذوقم زد روایت ضعیف شخصیت ها بود .. پلیسی ( یا همون بلید رانر ) که اینقدر ضعیف هست در صورتی که شکارچی روبات هاست !؟ و از اون طرف که روباتهایی که راحت خودشون را به کشتن میدهند

فقط اخرش سوالی برام پیش اومد:
چرا ربات اخری، دکارد را نجات داد؟ در صورتی که کلی وقت دنبالش بود بکشتش ! :|
البته متوجه شدم زمان مرگش رسید و مرد
ديالوگ هاي فيلم براي الان و حتي اينده هم عاليه
فقط عنوان كتابي كه بليد رانر از روش ساخته شده (ايا اندرويدها خواب گوسفند برقي ميبينند) به تنهايي نشون دهنده مفهوم عظيم فيلم هست
اول اينكه بتي دنبال كشتن دكارد نبود فقط ميخواست از مرگ برنامه ريزي شده كسي كه دوستش داشت جلوگيري كنه ، اگر دكارد مانعش نبود و دختره رو نميكشت كاري بهش نداشت ، اما راجب نجات دكارد علت هاي زيادي رو فن ها گفتن ، از اينكه روي بتي در اخرين لحظات زندگيش با بخشيدن دكارد اخرين قدم به سمت انسان شدن رو برداشت و يك انسان واقعي شد، اينكه خواست ثابت كنه داراي اراده هست و يك ماشين نيست ، اينكه خواست نشون بده زندگي اونقدر كوتاه و كم ارزشه كه انتقام بي معني هست ، اينكه واقعا احساس كرد دكارد پتانسيل يك انسان خوب شدن رو داره ، اينكه با نزديك شدن مرگش دست از مقاومت كشيد تقديرشو قبول كرد و كشتن دكارد رو بدون هدف ديد ، شايد هم بتي فقط ميخواست تو تنهايي نميره !
 
Shame 2011
از دیروز که دیدمش همش تو ذهنمه یا من هنوز گرمم یا واقعاً یکی از بهترین فیلماییه که از 2010 به این طرف ساخته شده. :D
فعلاً که 10

ویرایش: آها راستی، فسبندر واقعاً بازیگر آندرریتیه، بازیش تو این فیلم باور نکردنی بود.

shame انگاری یه fragmentیه از eyes wide shut . لعنتی فیلمای کوبریک مث سفره ای پهن برا الهام گرفتنه و هر کس به اندازه استعدادش میتونه ازش سود میبره :دی اون barry lyndon مثلا خودش میتونه 7 تا فیلم جدا بشه :دی

نمره منم به shame 9/10 .
 
Justice_League_film_poster.jpg

Justice League 2017
4.5/10

پس از دیدن لیگ عدالت و آشفتی کامل فیلم،این سوال تو ذهن من اومد که واقعا پس از پایان فیلم،کی را مقصر اصلی این آشفتگی بدانم؟آیا کارگردانی زک اسنایدر را مقصر بدونم؟تصمیمات وارنر؟فیلم نامه تو دیوار؟واقعا نمی دانم. احساس میکنم راهی که DC Universe و Warner Bros برای گسترش این فرانچایز پیش گرفتند، کاملا اشتباه هست. احساس میکنم که هیچ کدوم از عوامل سر جای خود نیستند. نه تیم بازیگری سر جای خود هستند و نه عوامل پشت صحنه از جمله خود اسنایدر. به نظرم، به تصویر کشیدن DC Comics نسبت به Marvel یک مقداری سخت تر هست و باید کارگردان و طراح کاربلدی این کار را انجام بدهد. دنیای DC Comics کمتر به شوخی یا به قول به معروف Sense Of Humour دارد و به شدت Dark تر از Marvel هست. وارنر شاید در فضاساری فیلم های دی سی، دنیای تاریکی را به وجود آورده که صد البته با CGI به شدت تو ذوق می زند اما باید در فیلم نامه ان تاریکی و جدی بودن حس شود.حضور سوپرمن هم من را یاد سریال های درجه سه CW یا CBS می اندازد که مثل یک Guest Star وارد می شود و سریع همه چی را حل و فصل می کند و فیلم به پایان می رسد. آیا واقعا باید سوپرمن می بود که بتوانند شخصیت منفی را شکست دهند؟از شخصیت منفی که واقعا یک فاجعه است. نه احساس می کنیم که یک ویلن خفن و یک شخصیت درست و حسابی. این چهارمین فیلم از دنیای دی سی که ویلن ها به شدت داغون هستند. قطعا باید این بساط Extended را جمع کند و فکر دیگری برای نجات این فرانچایز داشته باشد. تا لان با وجود ابهت زیاد وارنر در ساخت Super Heroes ها، غافله را از مارول باخته!​
 
Lady_Bird_poster.jpeg

Lady Bird 2017
7.5/10

لیدی برد داستان آشنایی دارد. داستان Coming -To -Age که بار ها در سینمای هالیوود دیده ایم که پسر یا دختری وارد یک شهر غریبه یا یک محیط غریبه مثل مدرسه یا دانشگاه می شود و سعی می کند خود را با این محیط وفق دهد و شخصیت خود را پیدا کند.به همین دلیل داستانی نیست که بتوانم بگویم که ایده تازه و نوآوری در آن وجود دارد. در کنار این داستان آشنا، یک Silly Comedy هم در آن نهفته شده است. این کمدی می تواند در چند سکانس شما را بخنداند، مثل سکانس تست بازیگری یا دیالوگ های خوب که بین لیدی برد و دوستش ردوبدل می شود.فیلم های زیادی از این بازیگر که فکر کنم اسمش چند بار شما را دچار اشتباه بیاندازد؛ سرشی رونان! ندیده ام اما بازی قابل قبولی را ارائه کرد. پایان فیلم برایم ناامید کننده و در بعضی از جهات کلیشه ای بود، همان پایانی که در همه فیلم ها این ژانری در آن دیده می شود!​
 
Bright
7/10
BrightPoster.jpeg


تا نیمه فیلم امتیازم کامل بود ولی...
خیلی هندی شد ازون به بعد!:|
نکات مثبت از نظرم:
+موسیقی فیلم
+دیالوگای جالب و فان
+ویل اسمیت:D
نکات منفی از نظرم
-بعضی اوقات بیش از حد هندی شد:|
-نیمه دوم فیلم داستان لوس و بیخود شد!
سال 2017 فیلم رو شروع به تماشا کردم و سال 2018 تمومش کردم:D:|:|
 
  • Like
Reactions: ce7en44
I%2C_Tonya.png

I, Tonya 2017
7/10


فیلم من تانیا هستم، در نگاه اول، همه ی ویژگی ها و خصوصیات سینمای مدرن موردعلاقه ی من را دارد؛ کمدی سیاه است، روند ماکیومنتری دارد، با مخاطب سخن می گوید...داستان جالبی دارد و فکر کنم دومین تراژدی ورزشی در ایالات متحد آمریکا (بعد از قضیه فاکس کچر) است را به خوبی مخاطب القا می کند. بازی های خوبی دارد؛ مارگوت رابی به نظر می آید بعد از گرگ وال استریت، بازی پخته تری را ایفا کرده و مادر بد قصه با بازی الیسون جنی،کاملا لحظات Rude و Offensive یی را به وجود می آورد. در کل فیلمی قابل تحملی است.


 
TheDisastorArtistTeaserPoster.jpg

The Disaster Artist 2017
7/10

احساس میکنم فیلم هایی که ست روگان و جیمز فرانکو می سازند؛ به خصوص از نوع کمدی ای که استفاده می کنند،یک جور توهین به شعور مخاطب است! قبل از دیدن هنرمند فاجعه هم چنین حسی رو داشتم که قراره همان طوری باشد اما هنرمند فاجعه یک فیلم قابل تحمل از جیمز فرانکو بود. داستان واقعی از روی همین کتاب در مورد بدترین فیلم آمریکا به نام The Room هست که داستان روند چگونگی ساخت فیلم را به بیننده نشان می دهد.فیلم نوآوری چندانی در روند داستان ندارد و انگار تک تک صفحات کتاب بر فیلم نامه قرار گرفته شده و فیلم ازش ساخته شده است. چیزی که در سال 2017 می بینم، عدم نوآوری در فیلم ها است. از داستان بگذریم، می رسیم به بازی خود جیمز فرانکو؛گرچه منتقدان ادعا می کنند که بهترین بازی او است، اما به دل من آنچنان نشست که در لیست Top 5 برای Best Actors Of 2017 قرار بدهم. قطعا فیلم در چند سکانس را شما را می خنداند، سکانس فراموش کردن دیالوگ توسط تونی و سکانس اکران فیلم در سینما.

 
The Killing of a Sacred Deer
بعد از دو فیلم لابستر و دندان نیش ، لانتیموس شد کارگردان مورد علاقم که شیفته ی نوع نگاهش شدم. لانتیموس با اغراق شرایط اجتماعی و رفتاری ، محیطی سورئالی رو ترسیم میکرد که با تمام عجیب بودن کاملا قابل لمس بود که من رو به تامل فرو میبرد. فقط خلاصه داستان دو فیلمش رو شما ببینید ، در دندان نیش پدر مادری رو میبینیم که اجازه خروج فرزندانشون از خونه رو نمیدن و جهان خارج از خونه براشون افسانه است و در لابستر مجردها ۴٠ روز فرصت دارن که ازدواج کنن درغیر اینصورت به حیوان مورد علاقشون تبدیل میشن! توی هردو فیلم با محیطی عجیب روبروییم که شخصیتها تحت تاثیر اون قرار دارند اما در فیلم کشتن گوزن مقدس شرایط کمی متفاوته. برخلاف دو فیلم قبلی کنایه ها مستتر تر بودند و برای من خیلی سخت بود که جدا از اونچه که فیلم داشت تعریف میکرد منظور پنهان اون رو متوجه بشم! اگر فیلم های قبلی این کارگردان رو دیده باشین توی هر کدوم صحنه به صحنه کنایه هایی جالب به مخاطب میزنه که باتوجه به فهم مخاطب گاه ممکنه متوجه بشه و گاه نه و در اخر با پایان باز روبرو میشیم که شاید این منظور رو میخواد برسونه که اونچه که برای فیلم مهمه اونچه هست که در طول فیلم گفته شد و جالب اینکه هر نتیجه گیری کنید با توجه به انچه که دیدید فیلم کاملا شما رو راضی میکنه. اینجا اما در فیلم جدید کمتر از این نوع کنایه های اجتماعی/رفتاری میبینیم و با یک پایان بسته روبروییم. از طرفی مثل دو فیلم قبلی دیگه از اون محیط سورئال عجیب غریب خبری نیست و بیشتر فیلم رازالود/ماورایی شده بود! هر چند که باز شخصیت فیلم در شرایط عجیبی قرار میگیره. در نتیجه با توجه به دو فیلم قبلی که دیده بودم و انتظاری که داشتم فیلم اونی نبود که میخواستم، مخصوصا دندان نیش که بی نظیر بود. با اینحال دیدن فیلم های لانتیمو تجربه جالب و منحصر به فرده.
٧ از ١٠
پ.ن: امتیازم برای دو فیلم دیگه
Dogtooth 9/10
The lobster 8.5/10
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Jaw

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or