PlayStation, Xbox and The Wardrobe (pro discussion)

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
با نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های Xbox Series X و PlayStation 5 تصمیم بر آن گرفتیم تا این تاپیک را جهت قرار دادن اخبار، شایعات و مقایسه ویژگی و سخت افزار این دو کنسول در نظر بگیریم.
با توجه به آن که تاپیک قبلی باعث ایجاد فضای نامناسبی برای فروم و دل‌خوری بین گروهی از کاربران شد، پس سعی می‌کنیم این تاپیک را با جوی دوستانه پیش ببریم و محفل مناسبی برای بحث‌های تخصصی که برای کاربران در جهت خرید کنسول‌های نسل بعدی مفید عمل کند، ایجاد کنیم.

مقایسه سخت افزار، ویژگی‌ها و بازی‌هایی که در نسل بعد برای دو کنسول منتشر خواهند شد در این تاپیک آزاد است، اما به نحوی که کاربران از منابع خبری در جهت اثبات صحبت‌هایشان استفاده کنند.


قوانین :

بر اساس قوانین کلی فروم و بقیه تاپیک ها بررسی خواهد شد
 
Last edited by a moderator:

nihilnigritude

کاربر سایت
Feb 24, 2007
2,391
بيشتر منظور به كبير بود كه خبر گذاشته كه hdmi 2.1 تو بازار كمه در صورتيكه تمام تي وي هاي گيمينگ حتي vizio و tcl هم اين قابليت رو دارن و كاملا جا افتاده اين قابليت بهمراه vrr.

منظور tvهایی هست که ملت دارن استفاده میکنن، برای داشتن 2.1 باید tvـشون عوض بشه و درصد کمی این کارو میکنن و این قصدو هم ندارن ارتقاع بدن وگرنه بله در بازار موجود هست و میشه بری tv با 2.1 بخری
کل جامعه ی کاربرای 2.1 دار درصدش نهایت یک رقمی هست.
البته این یه ضعف سونی هست و با داشتنش میتونه موجب انگیزه برای ارتقاع بشه
 
  • Like
Reactions: PlayStation5

Khashayarthegrea

کاربر سایت
Jan 11, 2020
686
نام
كيارش
منظور tvهایی هست که ملت دارن استفاده میکنن، برای داشتن 2.1 باید تلویزیونشون عوض بشه و درصد کمی این کارو میکنن و این قصدو هم ندارن ارتقاع بدن وگرنه بله در بازار موجود هست و میشه بری tv با 2.1 بخری
کل جامعه ی کاربرای 2.1 دار درصدش نهایت یک رقمی هست.
اين چه مقايسه اي هست؟
پس نسل جديد يعني چي؟ شما حداقل ٥ سال با كنسول كار ميكني و قطعا اگه كنسولت رو بروز كردي تي وي هم بروز بايد بشه
مثل اينكه يه گوشي 5g رو ساپورت كنه و بگيم تو ايران بدرد نمي خوره
بالاخره دير يا زود مياد .
حالا اينكه ما تو كشورمون نداريم يا كمه كه دليل نميشه كه كنسول اين قابليتها رو ساپورت نكنه ...
 

nihilnigritude

کاربر سایت
Feb 24, 2007
2,391
اين چه مقايسه اي هست؟
پس نسل جديد يعني چي؟ شما حداقل ٥ سال با كنسول كار ميكني و قطعا اگه كنسولت رو بروز كردي تي وي هم بروز بايد بشه
مثل اينكه يه گوشي 5g رو ساپورت كنه و بگيم تو ايران بدرد نمي خوره
بالاخره دير يا زود مياد .
حالا اينكه ما تو كشورمون نداريم يا كمه كه دليل نميشه كه كنسول اين قابليتها رو ساپورت نكنه ...
شما tvـتو ارتقاع دادی؟
درصد کمی تو فکر ارتقاع هستن حتی تو همین فروم خودمون خیلیها هنوز رو 1080 هستن دلشون نمیخاد منابع کنسول صرف 4k بشه بجاش گرافیک بهتر و فریم بالاتر گیرشون بیاد نه آخرین تکنولوژی روز که خیلیها بهش دسترسی ندارن این یعنی انتظار درصد بزرگتر بازار فقط هم کشور ما نیست جاهای دیگم همین داستان هست
بازم میگم این یه ضعف سونی هست و با داشتنش میتونه موجب انگیزه برای ارتقاع بشه
 

Khashayarthegrea

کاربر سایت
Jan 11, 2020
686
نام
كيارش
شما tvـتو ارتقاع دادی؟
درصد کمی تو فکر ارتقاع هستن حتی تو همین فروم خودمون خیلیها هنوز رو 1080 هستن دلشون نمیخاد منابع کنسول صرف 4k بشه بجاش گرافیک بهتر و فریم بالاتر گیرشون بیاد نه آخرین تکنولوژی روز که خیلیها بهش دسترسی ندارن این یعنی انتظار درصد بزرگتر بازار فقط هم کشور ما نیست جاهای دیگم همین داستان هست
بازم میگم این یه ضعف سونی هست و با داشتنش میتونه موجب انگیزه برای ارتقاع بشه
من براي همين پرو هم ميخواستم ارتقا بدم
منتهي قطعا قبل از خريد كنسول تي وي رو عوض ميكنم
فارغ از خروجي كنسولها واقعا تي وي هاي گيمينگ لذت تصوير رو چند برابر ميكنه
و قطعا با كانفيگ فعليم سراغ نسل بعد نميرم چون عملا اون خروجي با كيفيت رو به هدر ميدم
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
این تست ها
هیچ فشاری به cpu وارد نشده
هیچ استفاده ای از هسته های RT نشده
خود GPU هم کامل زیر لود نیست
تنها بازی CPU زیر لود برده حالت 120 فریم GEARS 5 که دما به 60 درجه رسیده
باید دید در بازی های نسل بعد دما در چه حدود
کوروش جان اگه خروجی هوا گرمتر از چیپ ها باشن اتفاق خیلی خوبیه!
کلی تست لیکوئید متال تو اینترنت ریخته یه سرچ کن!
وقتی استفاده از لیکوئید میشه دمای خروجی حتی بیشتر میشه! دلیلشم انتقال بهتر گرما هست!
اینکه هیت سینک سریز ایکس 45 درجس و هوای خروجی 55 پس انتقال گرما خیلی خوب اتفاق افتاده و کنسول خیلی خوب دما رو خارج کرده!
همه اینا به کنار! شما میگی اگه cpu بره زیر فشار چی میشه! خوب واضحه فن کنسول بیشتر کار میکنه و همیشه خروجی همون 55 خواهد بود!
در کل با وجود vapor chamber مشکل خاصی نخواهد بود
 
  • Like
Reactions: Adam

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
کوروش جان اگه خروجی هوا گرمتر از چیپ ها باشن اتفاق خیلی خوبیه!
کلی تست لیکوئید متال تو اینترنت ریخته یه سرچ کن!
وقتی استفاده از لیکوئید میشه دمای خروجی حتی بیشتر میشه! دلیلشم انتقال بهتر گرما هست!
اینکه هیت سینک سریز ایکس 45 درجس و هوای خروجی 55 پس انتقال گرما خیلی خوب اتفاق افتاده و کنسول خیلی خوب دما رو خارج کرده!
همه اینا به کنار! شما میگی اگه cpu بره زیر فشار چی میشه! خوب واضحه فن کنسول بیشتر کار میکنه و همیشه خروجی همون 55 خواهد بود!
در کل با وجود vapor chamber مشکل خاصی نخواهد بود
55 درجه ؟ :-??
لیکوئید متال چه ربطی به سری X داره :-??
سونی در ساخت PS5 از liquid metal استفاده کرده و سری X خمیر معمولی
بررسی دیجتال فاندری نتیجه مشخص کرده
حداکثر دمای سری X حدود 62 درجه
1605083856958.png
The top of the machine is essentially at room temperature, and even in the centre of the unit where the SoC lurks, the console's skin temperature is in the mid-30s Celsius. Some of the excess heat leaves the console via the vents in the centre, where temperatures rise to the mid 40s. However, the back of PlayStation 5 is the main escape route for heat - the whole rear of the unit is basically a big vent and temperatures hit around 50 Celsius max here, generally​
12 درجه اختلاف دما در حالی که سری X در حال اجرای GEARS 5 در حالت 1080P 120 فریم بوده , هنوز یه بازی نسل بعدی با RT تست نکردن

اینکه هیت سینک سریز ایکس 45 درجس ؟ :-??
این ؟ 48.7 درجه
1605084248264.png
دمای بدنه کیس ارتباطی با هیت سینک نداره
PS5
1605084368785.png 1605084425289.png
 
  • Like
Reactions: PlayStation5

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
لیکوئید متال چه ربطی به سری X داره
دارم میگم وقتی انتقال دما درست باشه هوای خروجی بهتر میشه! مایکرو چون از Vapor chamber استفاده کرده خروجی هوای بالاتری داره و طبیعی هست
حداکثر دمای سری X حدود 62 درجه
بله حداکثر هوای خروجی! اما حداکثر دمای هیت سینک 48 بوده که خیلی خوبه حتی بهتر از one x
12 درجه اختلاف دما در حالی که سری X در حال اجرای GEARS 5 در حالت 1080P 120 فریم بوده , هنوز یه بازی نسل بعدی با RT تست نکردن
قرار نیست با استفاده از RT دما بره بالاتر که:D فن کار میوفته دما رو روی همون 48 نگه میداره!
این ؟ 48.7 درجه
حالا 45 نه 48! هرچند این یه ذره تفاوت بیشتر بخاطر تفاوت دمای محیطه
 
  • Like
Reactions: g4mer

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
مقایسه DF از DMC V منتشر شده ...
برتری تو حالت های Normal mod و 4K 120Hz و RT با SX هست و XSX همچنین VRR داره خیلی از جاها که فریم دراپ وجود داره به کمکش میاد.....
اما ....
به شکل عجیبی تو حالت High Frame Rate پلی استیشن 5 فریم ریت بسیار بهتری نسبت به SX داده که از نظر اونا بخاطر تفاوت API و زمان بیشتر برای بهینه سازی نسخه PS5 هست.
تو مقایسه لودینگ هم کنسول سونی حدود 1:25 ثانیه سریع تر از SX(3:36s هست .

***
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
مقایسه DF از DMC V منتشر شده ...
برتری تو حالت های Normal mod و 4K 120Hz و RT با SX هست
اما ....
به شکل عجیبی تو حالت High Frame Rate پلی استیشن 5 فریم ریت بسیار بهتری نسبت به SX داده که از نظر اونا بخاطر تفاوت API و زمان بیشتر برای بهینه سازی نسخه PS5 هست.
تو مقایسه لودینگ هم کنسول سونی حدود 1:25 ثانیه سریع تر از SX(3:36s هست .
نه :-?? کجا دیجیتال فاندری چنین ادعای کرده ؟:-??

Normal Mode: The standard way to play Devil May Cry on both PlayStation 5 and Xbox Series X systems is to use the normal mode, which operates with native resolution rendering at full HD - 3840x2160. It's an impressive boost over PS4 Pro, which used image reconstruction techniques to hit 1800p, with Xbox One X also using reconstruction to target 4K. Gameplay on the new systems is mostly at 60fps or higher, but there can be drops below - and cutscenes are especially impacted. In normal mode, Xbox Series X is consistently faster than PlayStation 5 but only in single digit percentage terms - around eight per cent​
8 درصد برتری سری x

High Frame-Rate Mode: This mode retains a 3840x2160 target resolution, but achieves it using image reconstruction techniques - effectively smart upscaling from a smaller native resolution. In fairness, Capcom's solution here is excellent and the increase to frame-rate is substantial. Across a range of content tested in this mode, both consoles delivered a 100fps average. However, the average does not tell the real story. Xbox retains an advantage in cutscenes and in some gameplay content, but again, the boost is typically small. Meanwhile, in many of the gameplay areas we tested, PS5 is significantly faster and more consistent that Series X overall. It's conjecture on our part, but there is the sense that there's a graphics API bottleneck here that impacts performance on the Xbox side in some scenarios, while PS5 simply powers on​
برتری مطلق با PS5 بعضی صحنه ها تا 50 فریم

Ray Tracing Performance Mode: This runs at native 1080p on both platforms, with full ray traced reflections plus frustrum-aligned voxel fog, which transforms the lighting. Broadly speaking, dropping resolution allows RT to run at similar frame-rates to the normal mode, albeit with a big resolution penalty. In matched like-for-like content such as cutscenes, Xbox Series X enjoys a very small performance advantage - but this seems to be even lower than it was in the normal mode. And again, perhaps it's down to the dynamic nature of gameplay where like-for-like, pixel-for-pixel matched content is not possible, but there do seem to be some areas where PlayStation 5 enjoys its own tiny lead. The overall takeaway here is that both systems are essentially like-for-like.​
نمی شه گفت برتری با کدوم و تقریبا مساوی
Ray Tracing Quality Mode: This ramps resolution back up to 3840x2160, but it's using the same image reconstruction technique used in the high frame-rate mode in order to boost performance. The impact of RT is pretty large, however, and much of the experience plays out beneath 60 frames per second. On paper, Xbox has a lead - but it is vanishingly small - and in matched like-for-like content, PS5 actually manages to match Xbox performance for much of the duration, while in other scenes it's just 2-3fps behind. However, while difficult to pinpoint exactly owing to the lack of exact like-for-like gameplay, Xbox's gameplay performance advantage seems to open up here.​
تقریبا مساوی 2 یا 3 فریم اختلاف برتری سری X

در کل گرافیک و کیفیت rt هر دو کنسول کاملا یکسان

Devil May Cry 5: Special Edition - the first PS5 vs Xbox Series X platform comparison
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
نه :-?? کجا دیجیتال فاندری چنین ادعای کرده ؟:-??

Normal Mode: The standard way to play Devil May Cry on both PlayStation 5 and Xbox Series X systems is to use the normal mode, which operates with native resolution rendering at full HD - 3840x2160. It's an impressive boost over PS4 Pro, which used image reconstruction techniques to hit 1800p, with Xbox One X also using reconstruction to target 4K. Gameplay on the new systems is mostly at 60fps or higher, but there can be drops below - and cutscenes are especially impacted. In normal mode, Xbox Series X is consistently faster than PlayStation 5 but only in single digit percentage terms - around eight per cent​
8 درصد برتری سری x

High Frame-Rate Mode: This mode retains a 3840x2160 target resolution, but achieves it using image reconstruction techniques - effectively smart upscaling from a smaller native resolution. In fairness, Capcom's solution here is excellent and the increase to frame-rate is substantial. Across a range of content tested in this mode, both consoles delivered a 100fps average. However, the average does not tell the real story. Xbox retains an advantage in cutscenes and in some gameplay content, but again, the boost is typically small. Meanwhile, in many of the gameplay areas we tested, PS5 is significantly faster and more consistent that Series X overall. It's conjecture on our part, but there is the sense that there's a graphics API bottleneck here that impacts performance on the Xbox side in some scenarios, while PS5 simply powers on​
برتری مطلق با PS5 بعضی صحنه ها تا 50 فریم

Ray Tracing Performance Mode: This runs at native 1080p on both platforms, with full ray traced reflections plus frustrum-aligned voxel fog, which transforms the lighting. Broadly speaking, dropping resolution allows RT to run at similar frame-rates to the normal mode, albeit with a big resolution penalty. In matched like-for-like content such as cutscenes, Xbox Series X enjoys a very small performance advantage - but this seems to be even lower than it was in the normal mode. And again, perhaps it's down to the dynamic nature of gameplay where like-for-like, pixel-for-pixel matched content is not possible, but there do seem to be some areas where PlayStation 5 enjoys its own tiny lead. The overall takeaway here is that both systems are essentially like-for-like.​
نمی شه گفت برتری با کدوم و تقریبا مساوی
Ray Tracing Quality Mode: This ramps resolution back up to 3840x2160, but it's using the same image reconstruction technique used in the high frame-rate mode in order to boost performance. The impact of RT is pretty large, however, and much of the experience plays out beneath 60 frames per second. On paper, Xbox has a lead - but it is vanishingly small - and in matched like-for-like content, PS5 actually manages to match Xbox performance for much of the duration, while in other scenes it's just 2-3fps behind. However, while difficult to pinpoint exactly owing to the lack of exact like-for-like gameplay, Xbox's gameplay performance advantage seems to open up here.​
تقریبا مساوی 2 یا 3 فریم اختلاف برتری سری X

در کل گرافیک و کیفیت rt هر دو کنسول کاملا یکسان

Devil May Cry 5: Special Edition - the first PS5 vs Xbox Series X platform comparison
تو ویدئو توضیح میدن دلیل این پرفورمنس غیر منتظره رو که میگن نرم افزاری هست ...
نزدیک بودن دو کنسول تو حالت RT Quality هست .به غیر از حالت High Frame Rete سری ایکس پرفورمنس بهتری میده که به معنی لغوی یعنی برتری ...
تو لودینگ هم پلی استیشن 5 برتری 1:25 ثانیه داره ...
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,032
نام
نیما
مقایسه DF از DMC V منتشر شده ...
برتری تو حالت های Normal mod و 4K 120Hz و RT با SX هست و XSX همچنین VRR داره خیلی از جاها که فریم دراپ وجود داره به کمکش میاد.....
اما ....
به شکل عجیبی تو حالت High Frame Rate پلی استیشن 5 فریم ریت بسیار بهتری نسبت به SX داده که از نظر اونا بخاطر تفاوت API و زمان بیشتر برای بهینه سازی نسخه PS5 هست.
تو مقایسه لودینگ هم کنسول سونی حدود 1:25 ثانیه سریع تر از SX(3:36s هست .

***

ویژوالی کاملا مساوی

Normal Mode برتری با XSX

Frame Rate Mode برتری با PS5

Quality RT Mode تقریبا مساوی
 

Khashayarthegrea

کاربر سایت
Jan 11, 2020
686
نام
كيارش
قبلا تو رزيدنت ٣ هم همين مساله فريم ريت پيش اومده بود كه كپكام با يه پچ حلش كرد.
در اصل تو هيچكدوم از موارد پلي فايو برتري نداره.
اما بخوايم بگيم همين امروز اره تو فريم برتري داره كه خوب تقريبا بي اهميته...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر