PlayStation, Xbox and The Wardrobe (pro discussion)

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
با نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های Xbox Series X و PlayStation 5 تصمیم بر آن گرفتیم تا این تاپیک را جهت قرار دادن اخبار، شایعات و مقایسه ویژگی و سخت افزار این دو کنسول در نظر بگیریم.
با توجه به آن که تاپیک قبلی باعث ایجاد فضای نامناسبی برای فروم و دل‌خوری بین گروهی از کاربران شد، پس سعی می‌کنیم این تاپیک را با جوی دوستانه پیش ببریم و محفل مناسبی برای بحث‌های تخصصی که برای کاربران در جهت خرید کنسول‌های نسل بعدی مفید عمل کند، ایجاد کنیم.

مقایسه سخت افزار، ویژگی‌ها و بازی‌هایی که در نسل بعد برای دو کنسول منتشر خواهند شد در این تاپیک آزاد است، اما به نحوی که کاربران از منابع خبری در جهت اثبات صحبت‌هایشان استفاده کنند.


قوانین :

بر اساس قوانین کلی فروم و بقیه تاپیک ها بررسی خواهد شد
 
Last edited by a moderator:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
آپگرید نسل بعد فورتزا هورایزن 4 ..
4K 60 فریم تنظیمات الترا پی سی با حداکثر پارتیکل و رزولوشن رفلکشن
لودینگ 2 ثانیه ای!
تنظیمات الترا پی سی با حداکثر پارتیکل و رزولوشن رفلکشن ؟؟؟؟
لودینگ 2 ثانیه ای ؟؟؟
منبع این ادعا ها کی بوده ؟
Forza Horizon 4 on Xbox Series X and S is upgraded in key areas but downgraded in others
لودینگ
Another upgrade that comes with the generational shift is derived from the faster storage and CPU, resulting in a big reduction in lag in the interface. There are also highly significant loading time improvements: loading from the menu to the open world takes 61 seconds on Xbox One X, dropping to just 18.5 seconds on Series X. Loading up a user-made racing event on Xbox One X takes 25.5 seconds, reduced to just 11.5 on Series X​
گرافیک
Looking closely at textures, Xbox Series X delivers improved texture quality compared to its Series S counterpart. Partially, this is due to resolution but environmental texture quality is also improved
رزولوشن
سری X
4K 60
سری S
1080P 60 با اندکی افت فریم
در مورد عملکرد دو کنسول
Again, performance between both machines seems to be essentially like-for-like, but a few more dropped frames did manifest on Series S. It's mostly irrelevant to the gameplay experience, but the fact they are there at all is puzzling: Xbox Series S is designed to run native 4K content at 1440p. Here, 33 per cent of the rendering power is deployed to deliver just 25 per cent of the pixels - there should be overhead here, but that doesn't quite seem to be the case with actual in-game performance
و نا امیدی از پورت و خروجی کنسول ها

Of course, there's more to a game than resolution and frame-rate - the quality of the pixels is of paramount importance. Back in 2018, I found that Xbox One X's two graphical modes ran at different settings for various aspects of the game. To hit 1080p60, Playground pared back motion blur, reflection quality and world car detail, and disabled night shadows cast by your headlights. Car reflections in the 60fps mode were a mix of ultra and high for their resolution and the amount of objects drawn, but they ran at 30fps like PC's low setting. So for Xbox Series X, I expected all of these compromises to be gone; I came in expecting One X's 4K30 quality mode running at 60fps but unfortunately that is not the case
You do get some upgrades - car model quality is improved, while the real-time probe reflections applied to vehicles now run at 60fps as well, unlike Xbox One X. Unfortunately, not much else is improved over the 1080p60 mode on Xbox One X, so by extension, we're missing features found in One X's quality mode. For the Series consoles, that means that headlight shadows at night are not present in races, only in the open world - they're present in both at 4K30 on One X. Most confusing of all is the complete absence of screen-space ambient occlusion (SSAO) - so while areas in shadow on Xbox Series X may possess a high resolution, they lack believable shading and look very plain. Although not as important, motion blur is still using the similar, lower sample count found on the Xbox One X 1080p60 mode and it is also using the short shutter speed option as found on PC, so it is nearly invisible in most scenes. My biggest problem here is that overall, the visuals simply don't look as good as the 4K30 quality mode on Xbox One X.
There are other issues too - like the fact that third-person driver models update their animations at 30fps on Series consoles, while everything else runs at 60fps. This is not an issue with Playground's original code, as the PC version runs these animations at the correct frame-rate. It's also worth pointing out that all of these issues are present on both Xbox Series X and Series S - they are effectively the same game, simply operating with different resolution targets. However, focusing on Series X specifically, given the GPU and CPU differential here gen on gen, I do wonder why there are any concessions to visual quality at all - you look at the wealth of enhancements found in Gears 5 on Series X, not to mention the resolution differential between X and S consoles and it's clear that Forza Horizon 4 isn't delivering the​
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
بررسی سری S دیجیتال فاندری
Xbox Series S review: next-gen gaming on a budget - and in style
دما
179851
مصرف
179859

خروجی کنسول
DF تایید می کنه که سری S یه کنسول 1080P

The problem with this marketing is straightforward enough: games incur different rendering demands on different hardware configurations, something I verified back in March when I put together an AMD RDNA 4TF PC and stacked it up against higher-specced equivalents closer to PS5 specification. So, on the one hand, we have Gears 5 which sees the Coalition broadly achieve Microsoft's spec claims - though even this is difficult to verify owing to the use of dynamic resolution scaling on both X and S consoles. Elsewhere though, the claim holds less water. Forza Horizon 4 hits native 4K on Series X, but only 1080p on Series S - and it's the same story with Sea of Thieves. In effect then, Microsoft's own studios don't fully back up the platform holder's marketing.

My problem is not with the machine, however, but with the messaging - because if there is indeed feature parity between Series X and S at 4K and 1080p respectively, that's fine. That's certainly what's happening with Forza Horizon 4, and there are actually some rather lovely surprises elsewhere. Ori and the Will of the Wisps - one of the most beautiful games in the Xbox library - runs at 4K60 or alternatively at 1080p120. It does so flawlessly. Meanwhile, the Touryst runs at the same 4K60 as Xbox One X. However, on the flipside, Watch Dogs: Legion may well retain hardware accelerated ray tracing and very stable 30fps performance, but the reductions in texture quality, shadow quality and much more are clearly apparent. It also highlights another issue: if 4K Series X equates to 1080p Series S in some cases, what happens when X uses dynamic resolution scaling? In the case of Watch Dogs: Legion, it seems that the DRS range is 900p-1080p up against 1440p to 2160p on Series X - and as the direct screenshot comparisons on this page demonstrate, that can be an issue when blown up on a large living room display.​
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
این لینک ویدئو هست و زیرنویس انگلیسی هم داره
دیجیتال فاندری خودش همه چیز رو توضیح داده نیازی نیست کسی تفسیرش کنه!


View attachment 179602

View attachment 179605
تو حالت اصلی که 4k native هست برتری رو چک کن. حالت های فریم ریت رزولوشن رو داینامیک می‌کنه و تلاش می‌کنه فریم ۱۲۰ رو ثابت نگه داره. تو حالت دیفالت نرمال هیچ مشکلی نیست و برتری کامل داره.
تو ویدئو هم حدس زدن تو قسمت های فریم ریت مشکل api شاید داشته باشه. باید دید مشکل از نرم افزار کنسول بوده یا از سمت سازنده بازی. ولی حالت عادی هیچ مشکلی نداره و بر عکس ps5 که فریم ۴۰ هم می‌رسه افت فریم اونجوری نداره.
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
بررسی سری S دیجیتال فاندری
Xbox Series S review: next-gen gaming on a budget - and in style
دما
View attachment 179851
مصرف
View attachment 179859

خروجی کنسول
DF تایید می کنه که سری S یه کنسول 1080P

The problem with this marketing is straightforward enough: games incur different rendering demands on different hardware configurations, something I verified back in March when I put together an AMD RDNA 4TF PC and stacked it up against higher-specced equivalents closer to PS5 specification. So, on the one hand, we have Gears 5 which sees the Coalition broadly achieve Microsoft's spec claims - though even this is difficult to verify owing to the use of dynamic resolution scaling on both X and S consoles. Elsewhere though, the claim holds less water. Forza Horizon 4 hits native 4K on Series X, but only 1080p on Series S - and it's the same story with Sea of Thieves. In effect then, Microsoft's own studios don't fully back up the platform holder's marketing.

My problem is not with the machine, however, but with the messaging - because if there is indeed feature parity between Series X and S at 4K and 1080p respectively, that's fine. That's certainly what's happening with Forza Horizon 4, and there are actually some rather lovely surprises elsewhere. Ori and the Will of the Wisps - one of the most beautiful games in the Xbox library - runs at 4K60 or alternatively at 1080p120. It does so flawlessly. Meanwhile, the Touryst runs at the same 4K60 as Xbox One X. However, on the flipside, Watch Dogs: Legion may well retain hardware accelerated ray tracing and very stable 30fps performance, but the reductions in texture quality, shadow quality and much more are clearly apparent. It also highlights another issue: if 4K Series X equates to 1080p Series S in some cases, what happens when X uses dynamic resolution scaling? In the case of Watch Dogs: Legion, it seems that the DRS range is 900p-1080p up against 1440p to 2160p on Series X - and as the direct screenshot comparisons on this page demonstrate, that can be an issue when blown up on a large living room display.​
چندین بار گفتم دمای خروجی هوا اصلا اهمیتی نداره! خروجی هوای ps4 pro راحت تا 75 میره اما درصد خرابی بسیار کمی داره! مهم انتقال دما از چیپ به هیت سینک هست که با این تستا نمیشه فهمید مگر اینکه کسی کامل کنسول رو باز کنه دماسنجی چیزی روی چیپ نصب کنه
 

PlayStation5

کاربر سایت
Sep 12, 2020
308
مقایسه بین خروجی کنسولهای نسل نهمی: PS5 و Xbox Series X/S
تو این پست 5 تا ویدئو مربوط به مقایسه 5 تا بازی مولتی پلتفرم گذاشتم همگی از دیجیتال فاندری

پیشنهاد میکنم اگه زبان انگلیسیتون خوب نیست فایل زیرنویس رو تو گوگل ترنسلیت (لینک مترجم گوگل) کپی کنید و ترجمه فارسی رو بخونید، هیچ نیازی نیست تفسیرهای گلچین شده رو بخونید! البته ویدئو رو بدون زیرنویس هم ببینید کافیه، چیزی که با چشم میشه دید رو نمیشه انکار کرد


Devil May Cry 5 SE: PS5 vs Xbox Series X - The First Next-Gen Performance Face-Off

لینک

فایل زیر نویس انگلیسی:
Devil May Cry 5 SE_ PS5 vs Xbox Series X.txt - یو آپلود
Devil May Cry 5 SE_ PS5 vs Xbox Series X.srt - یو آپلود

------------------

Assassin's Creed Valhalla: PS5 vs Xbox Series X/ Series S Next-Gen Comparison!

لینک

فایل زیر نویس انگلیسی:
Assassin's Creed Valhalla_ PS5 vs Xbox Series ... - یو آپلود
Assassin's Creed Valhalla_ PS5 vs Xbox Series ... - یو آپلود

------------------

Dirt 5: PS5 vs Xbox Series X/ Series S Comparison + Performance - Every Game Mode Tested!

لینک

فایل زیر نویس انگلیسی:
Dirt 5_ PS5 vs Xbox Series X.srt - یو آپلود
Dirt 5_ PS5 vs Xbox Series X.txt - یو آپلود

------------------


COD Black Ops Cold War: PS5 vs Xbox Series X - Ray Tracing, 120Hz Mode Tests + Series S Analysis!

لینک

فایل زیر نویس انگلیسی:
COD Black Ops Cold War_ PS5 vs Xbox Series X.srt - یو آپلود
COD Black Ops Cold War_ PS5 vs Xbox Series X.txt - یو آپلود


------------------


Watch Dogs Legion: PlayStation 5 vs Xbox Series X/ Series S - Graphics, Performance, Ray Tracing!

لینک

فایل زیر نویس انگلیسی:
Watch Dogs Legion_ PlayStation 5 vs Xbox Series X.... - یو آپلود
Watch Dogs Legion_ PlayStation 5 vs Xbox Series X.... - یو آپلود
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
Weak Cooler Design: PlayStation 5 Thermals, Power, & Noise Testing

یکی یه توضیح درست راجب این میده؟
چون میدونم ssd تو دمای بالا مشکل نداره و پرفورمنسش افت هم نمیکنه .
میخوام بدونم دلیلی که سونی مموری رو بدون هیت سینک گذاشته چیه؟

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
یعنی چی "قطعا آمار همه پلیراش نیست" ؟
اگه نیست پس چطور مقایسه میکنی؟ اگر هست چرا میگی نیست؟!

از اونجایی که این تاپیک در مورد مقایسه دوتا کنسول هست باید اثر این آمار در فروش دوتا کنسول (که نشون دهنده محبوبیت دوتا کنسول هست) مقایسه بشه
همین ماه سونی یه سری بازی رو رایگان کرد که من درحالت عادی حتی نگاشون نمیکردم ولی دانلود کردم و بازی کردم (و البته طبق حدس قبلی خودم خوشم هم نیومد :D ) اینکه یه بازی میاد روی یک سرویس اشتراکی و تعداد زیادی امتحانش میکنن هم به همین صورته و کاملا طبیعیه، باید دید اثر این سرویس در موفقیت اون کنسول چقدر بوده؟؟؟ (قاعدتا موفقیت یک کنسول براساس میزان فروشش هست دیگه)
 
  • Like
Reactions: nihilnigritude

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
تو دعوای اخیر بین اپل و اپیک، مایکروسافت پشت اپیک رو گرفت و حالا سندی از دادگاه لو رفته که نشون میده نه تنها قراره کارمزدشو از فروش بازی ها تو استور ویندوز به 12 درصد کاهش بده بلکه برنامه دارن تا
این کاهش رو روی بازی های تردپارتی استور ایکس باکس هم اجرا بکنند.
پ.ن 1: تو نگاه اول شاید با این کار ضرر بکنه ولی 1- این حرکت باعث کشیده شدن دولوپر ها به استور مایکروسافت میشه 2-کشیده شدن دولوپر به استودیو ها به استور خود ب خود باعث اقبال بیشترشون به گیم پس میشه 3- درآمد فروش بازی ها برای مایکروسافت تو یک سه ماهه در بهترین حالت 3 میلیارد دلار هست که 1/5 درآمد خالصشون تو هر سه ماهه میشه پس ککشون هم نمی گزه این وسط :D
پ.ن 2 : باید دید سونی توانایی مالی مقابله با همچین حرکت انتحاری از سمت مایکروسافت رو داره، چون تفاوت Fee این وسط قطعا باعث دلسردی توسعه دهنده تو استور پلی استیشن میشه مگه اینکه قیمت بازی هارو افزایش بدن که منطقی نیست
1619955134652.png
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
تو دعوای اخیر بین اپل و اپیک، مایکروسافت پشت اپیک رو گرفت و حالا سندی از دادگاه لو رفته که نشون میده نه تنها قراره کارمزدشو از فروش بازی ها تو استور ویندوز به 12 درصد کاهش بده بلکه برنامه دارن تا
این کاهش رو روی بازی های تردپارتی استور ایکس باکس هم اجرا بکنند.
پ.ن 1: تو نگاه اول شاید با این کار ضرر بکنه ولی 1- این حرکت باعث کشیده شدن دولوپر ها به استور مایکروسافت میشه 2-کشیده شدن دولوپر به استودیو ها به استور خود ب خود باعث اقبال بیشترشون به گیم پس میشه 3- درآمد فروش بازی ها برای مایکروسافت تو یک سه ماهه در بهترین حالت 3 میلیارد دلار هست که 1/5 درآمد خالصشون تو هر سه ماهه میشه پس ککشون هم نمی گزه این وسط :D
پ.ن 2 : باید دید سونی توانایی مالی مقابله با همچین حرکت انتحاری از سمت مایکروسافت رو داره، چون تفاوت Fee این وسط قطعا باعث دلسردی توسعه دهنده تو استور پلی استیشن میشه مگه اینکه قیمت بازی هارو افزایش بدن که منطقی نیست
View attachment 204288
با گیم پس داره علاوه بر پلیرها به دولوپرها هم حال میده! اینجور رسما بیخیال سود خفن فروش بازیها شده، مایکروسافت واسه موفقیت گیم پس عزمش رو حسابی جزم کرده!
 
  • Like
Reactions: samijavid

Roozbeh7

کاربر سایت
Mar 20, 2019
2,014
نام
روزبه
با گیم پس داره علاوه بر پلیرها به دولوپرها هم حال میده! اینجور رسما بیخیال سود خفن فروش بازیها شده، مایکروسافت واسه موفقیت گیم پس عزمش رو حسابی جزم کرده!
این کار باعث میشه سونی و نیتندو هم‌ دست به حرکتی بزنن یا سود رو کمتر کنن‌یا خرکت دیگه ای

در هر صورت فروش بازی رو باکس زیاد مالی نبود با این حرکت مایکرو زیرکی کرد
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
تو دعوای اخیر بین اپل و اپیک، مایکروسافت پشت اپیک رو گرفت و حالا سندی از دادگاه لو رفته که نشون میده نه تنها قراره کارمزدشو از فروش بازی ها تو استور ویندوز به 12 درصد کاهش بده بلکه برنامه دارن تا
این کاهش رو روی بازی های تردپارتی استور ایکس باکس هم اجرا بکنند.
پ.ن 1: تو نگاه اول شاید با این کار ضرر بکنه ولی 1- این حرکت باعث کشیده شدن دولوپر ها به استور مایکروسافت میشه 2-کشیده شدن دولوپر به استودیو ها به استور خود ب خود باعث اقبال بیشترشون به گیم پس میشه 3- درآمد فروش بازی ها برای مایکروسافت تو یک سه ماهه در بهترین حالت 3 میلیارد دلار هست که 1/5 درآمد خالصشون تو هر سه ماهه میشه پس ککشون هم نمی گزه این وسط :D
پ.ن 2 : باید دید سونی توانایی مالی مقابله با همچین حرکت انتحاری از سمت مایکروسافت رو داره، چون تفاوت Fee این وسط قطعا باعث دلسردی توسعه دهنده تو استور پلی استیشن میشه مگه اینکه قیمت بازی هارو افزایش بدن که منطقی نیست
View attachment 204288
به نظر من که سادست...با توجه به اینستال بیس دوبرابری سونی سازنده هرگز دلسرد نمیشه چون داره نسخه بسیار بیشتری از بازیشو میفروشه...نتیجه این معادله هم بسیار سادست و به خودتون میسپارم?
 
  • Like
Reactions: Bellic

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
تو دعوای اخیر بین اپل و اپیک، مایکروسافت پشت اپیک رو گرفت و حالا سندی از دادگاه لو رفته که نشون میده نه تنها قراره کارمزدشو از فروش بازی ها تو استور ویندوز به 12 درصد کاهش بده بلکه برنامه دارن تا
این کاهش رو روی بازی های تردپارتی استور ایکس باکس هم اجرا بکنند.
پ.ن 1: تو نگاه اول شاید با این کار ضرر بکنه ولی 1- این حرکت باعث کشیده شدن دولوپر ها به استور مایکروسافت میشه 2-کشیده شدن دولوپر به استودیو ها به استور خود ب خود باعث اقبال بیشترشون به گیم پس میشه 3- درآمد فروش بازی ها برای مایکروسافت تو یک سه ماهه در بهترین حالت 3 میلیارد دلار هست که 1/5 درآمد خالصشون تو هر سه ماهه میشه پس ککشون هم نمی گزه این وسط :D
پ.ن 2 : باید دید سونی توانایی مالی مقابله با همچین حرکت انتحاری از سمت مایکروسافت رو داره، چون تفاوت Fee این وسط قطعا باعث دلسردی توسعه دهنده تو استور پلی استیشن میشه مگه اینکه قیمت بازی هارو افزایش بدن که منطقی نیست
View attachment 204288
بنده خدا یه چیزی میدونست میگفت اسپنسر کمر بسته به نابودی سونی ما میخندیدیم بهش
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: samijavid

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
تو دعوای اخیر بین اپل و اپیک، مایکروسافت پشت اپیک رو گرفت و حالا سندی از دادگاه لو رفته که نشون میده نه تنها قراره کارمزدشو از فروش بازی ها تو استور ویندوز به 12 درصد کاهش بده بلکه برنامه دارن تا
این کاهش رو روی بازی های تردپارتی استور ایکس باکس هم اجرا بکنند.
پ.ن 1: تو نگاه اول شاید با این کار ضرر بکنه ولی 1- این حرکت باعث کشیده شدن دولوپر ها به استور مایکروسافت میشه 2-کشیده شدن دولوپر به استودیو ها به استور خود ب خود باعث اقبال بیشترشون به گیم پس میشه 3- درآمد فروش بازی ها برای مایکروسافت تو یک سه ماهه در بهترین حالت 3 میلیارد دلار هست که 1/5 درآمد خالصشون تو هر سه ماهه میشه پس ککشون هم نمی گزه این وسط :D
پ.ن 2 : باید دید سونی توانایی مالی مقابله با همچین حرکت انتحاری از سمت مایکروسافت رو داره، چون تفاوت Fee این وسط قطعا باعث دلسردی توسعه دهنده تو استور پلی استیشن میشه مگه اینکه قیمت بازی هارو افزایش بدن که منطقی نیست
View attachment 204288
هنوز اتفاق نیفتاده
1619958837193.png
مگه الان نسل 6 که دنبال کشیده شدن دولوپر ها به سمت XBOX باشه
البته اگه این 12 درصد در استور XBOX هم انجام بشه یک تله هوشمندانه است
1619958975171.png
مایکروسافت از یک طرف با تبلیغات عجیب و غریب گیم پس فروش بازی ها رو پلتفرم خودش نابود کرده , تا ثرد پارتی ها مجبور به عرضه بازی روی گیم پس بشن
از طرف دیگه در اینده کسانی که بازی روی گیم پس عرضه نمی کنن هم به شرط انحصاری شدن استریم بازی روی XCloud در اختیار مایکرو قرار بدن , از 70 به 88 درصد می رسه
----------
در مورد گیم پس
هیچ استودیوی الکی بازی خودش روی گیم پس عرضه نمی کنه
مایکروسافت از چند ده هزار دلار برای بازی مستقل تا چند صد میلیون دلار برای بازی بزرگ داره هزینه می کنه
--------------
نگران توانایی مالی سونی نباش
------------
خوب Daniel Ahmad میگه بعید این اتفاق بی افته
روی کنسول ها مثل PC رقابتی وجود نداره که کاهش سهم تاثیری روی عرضه بازی ها داشته باشه , ناشر ها مجبورا بازی روی استور خود کنسول منتشر کنن

1619960574296.png
1619960783311.png
در مورد حق استریم هم می گه هر ناشری قراداد خودش داره
بعضی ناشر ها اجازه میدن /بعضی هم مثل اپیک قبول نمی کنن
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر