Ori and the Will of the Wisps

عنوان Ori and the Will of the Wisps دومین ساخته استدیو Moon در سبک پلتفرم ماجراجویی میباشد که در E3 سال 2017 توسط مایکروسافت با یک نمایش بسیار زیبا معرفی شد.

داستان بازی دنباله ایی مستقیم بر Ori and the Blind Forest است، حال Ori با فراگذاشتن پا از جنگل Nibel ماجراجویی جدیدی را اغاز میکند تا با سرنوشت رو به رو شود.

ori_and_the_will_of_the_wisps-1.jpg

Ori and the Will of the Wisps

سازنده: استدیو Moon
ناشر: Xbox Game Studios
ژانر: پلتفرمر ماجراجویی
مدها: تکنفره
تاریخ عرضه: 21 اسفند 98
قیمت: 30 دلار
پلتفرم ها: Xbox و PC

بازی از روز اول عرضه بر روی سرویس Xbox Game Pass برای کنسول و پی سی دردسترس خواهد بود

تریلرها:

ox04_mqdefault.jpg

Ori and the Will of the Wisps - E3 2018 - Gameplay Trailer
2160


طبق انتظار بازی شاهکار از آب درامد و موفق به کسب متای 90 شده است.
 

Attachments

  • 1576247368367.png
    1576247368367.png
    5.5 KB · مشاهده: 20
  • 1576247403363.png
    1576247403363.png
    4.6 KB · مشاهده: 28
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
امیدوارم چنتا مرحله فرار درست حسابی سخت هم‌ داشته باشه که عرقمون دربیاد. :D

نسخه قبل خیلی از هالو نایت بهتر بود. :-":-":-"
اتفاقا همیم هفته پیش بعد مدت ها باز هالو نایت رو دانلود کردم و همزمان اری هم میرفتم و خب واقعا اری تو سطح دیگه ای بود.
من یه مرحله دیدم در حین فرار، وسطش یه بخش پازل مانند هم بود :|

محدودیت استریم بازی برداشته شده و سایت‌ها دارن استریم میکنن، البته فقط چپتر اول رو میتونن استریم کنم.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
چیزی که در مورد Ori 2 گفتن اینه که دیگه زیادی لایه به لایه هست :D هر چند به نظرم Ori صرفا تو قالب مترویدوانیا قرار نمیگیره و المان‌های پلتفرمر بازی هم خیلی قوی هست، برخلاف Hollow Knight. در کل Ori 2 احتمالا HK رو می‌کنه تو گونی :>:D حالا که بحثش شد مترویدوانیا فقط Dead Cells، هر چند به حدی سخت بود (این قضیه که هر وقت میمردی برمیگشت اول بازی)، باعث شد اینم نیمه کاره بمونه :D

اه درسته هالوو نایت پلتفرمر معمولی ای بود
اکشن فوق العاده خوبی بود، برخلاف ori :>
دد سلز هم کلا 10 20 درصد المان هاش مترویدوانیا یی اند 80 درصد مابقی از دم روگ لایکه و خفنیش هم به همونه
و این که برو عامو :D
تازه اگه بیاد "شاید" تهش همون HK 2017 رو کنه تو گونی:-"
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اه درسته هالوو نایت پلتفرمر معمولی ای بود
اکشن فوق العاده خوبی بود، برخلاف ori :>
دد سلز هم کلا 10 20 درصد المان هاش مترویدوانیا یی اند 80 درصد مابقی از دم روگ لایکه و خفنیش هم به همونه
و این که برو عامو :D
تازه اگه بیاد "شاید" تهش همون HK 2017 رو کنه تو گونی:-"

نمیخوام وارد بحث هالو نایت و اری بشم ولی منظورت از روگ لایک چیه؟
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
مسئله اینه Hollow knight و ori 1 با هم خیلی تفاوت دارن از نظر گیم پلی و حتی نوع بازی که هستن! HK یه مترویدوانیای کامل و خیلی شبیه به بازی های کلاسیک این سبک هست و تمام مواردی که یه بازی خوب توی این سبک لازم داره رو میشه توی hk پیدا کرد.
Ori 1 ولی خیلی خطی تر و تمرکزش بیشتر روی پلتفرمینگ و داستان بود. هر دو بازی های عالی توی سبک های مختلف (ولی شبیه به هم) هستن و نمیشه مستقیم مقایسشون کرد...
در وصف HK هم فقط میشه گفت بهترین مترویدوانیای منتشر شده چندین سال اخیر هست :-"

+
نمیخوام وارد بحث هالو نایت و اری بشم ولی منظورت از روگ لایک چیه؟
بازی هایی مثل the binding of issac که اکثرشون مراحلشون اتوماتیک درست میشه (یا خود مراحل، یا نحوه قرار گرفتن دشمن ها و ..... توی مراحل)، توی اینجور بازی ها هدف بیشتر پیدا کردن ایتم های مختلف هست که بتونید کاراکترتون رو به مقدار کافی قوی کنید و اگه بمیرید بازی کلا از اول شروع میشه.
اینجور بازی ها معمولا اینطور ساخته میشن که مدام و مدام بازی رو از اول شروع کنید، برعکس بازی هایی مثل ori.
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
مسئله اینه Hollow knight و ori 1 با هم خیلی تفاوت دارن از نظر گیم پلی و حتی نوع بازی که هستن! HK یه مترویدوانیای کامل و خیلی شبیه به بازی های کلاسیک این سبک هست و تمام مواردی که یه بازی خوب توی این سبک لازم داره رو میشه توی hk پیدا کرد.
Ori 1 ولی خیلی خطی تر و تمرکزش بیشتر روی پلتفرمینگ و داستان بود. هر دو بازی های عالی توی سبک های مختلف (ولی شبیه به هم) هستن و نمیشه مستقیم مقایسشون کرد...
+

بازی هایی مثل the binding of issac که اکثرشون مراحلشون اتوماتیک درست میشه (یا خود مراحل، یا نحوه قرار گرفتن دمشن ها و ..... توی مراحل)، توی اینجور بازی ها هدف بیشتر پیدا کردن ایتم های مختلف هست که بتونید کاراکترتون رو به مقدار کافی قوی کنید و اگه بمیرید بازی کلا از اول شروع میشه.
اینجور بازی ها معمولا اینطور ساخته میشن که مدام و مدام بازی رو از اول شروع کنید، برعکس بازی هایی مثل ori.

جالبه اطلاع خاصی از این سبک نداشتم ولی دد سلز رو کمی بازی کردم و این مکانیزم از اول برگشتن برام خیلی پوج به نظر میرسید و بیخیالش شدم همون اوایل
 

DFSHINNOK7

کاربر سایت
Dec 20, 2018
1,622
جالبه اطلاع خاصی از این سبک نداشتم ولی دد سلز رو کمی بازی کردم و این مکانیزم از اول برگشتن برام خیلی پوج به نظر میرسید و بیخیالش شدم همون اوایل
من میدونستم که این مکانیزم رو داره ولی برای من بهترین روند یک روگ لایک ارتقا سختی بازی متناسب با پیشرفت هست. اگه همون اول دشمنا راحت نابودت کنن دیگه انگیزه ای نداری که سعی کنی با روش های دیگه به نتیجه برسی چون فکر میکنی بازی بالانس نیست.
با تمام احترامی که برای دد سلز و استودیوش دارم، ولی این بازی به یک شروع آروم تر و "با رحم" تر نیاز داشت.
اگه میخوای یک بازی با همین المان ها ولی به مراتب ساده تر رو تجربه کنی، Octogeddon رو پیشنهاد میکنم (ساخت چند تن از خالقین PvZ)


Easy to pick up, hard to put down :D
 
  • Like
Reactions: Ali Venom

Peyman_sata

کاربر سایت
Mar 7, 2020
25
جالبه اطلاع خاصی از این سبک نداشتم ولی دد سلز رو کمی بازی کردم و این مکانیزم از اول برگشتن برام خیلی پوج به نظر میرسید و بیخیالش شدم همون اوایل
منم به همین دلیل پاکش کردم دد سلز رو و فکرم نمیکنم دیگ برم سراغ هیچ روگ لایک دیگه ای
ولی خدایی فک نمیکنین این تاپیک چرا اینقد خلوته؟باور کنین اگ این بازی واسه سونی بود الان ۶۰۰ صفحه رفته بود جلو ولی متاسفانه مایکروسافت اینقد مارکتینگش خوبه که من با خیلیا صحبت میکنم حتی اسم این بازی رو هم نشنیدن در حالی که پی سی و اکس باکس دارن
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
مسئله اینه Hollow knight و ori 1 با هم خیلی تفاوت دارن از نظر گیم پلی و حتی نوع بازی که هستن! HK یه مترویدوانیای کامل و خیلی شبیه به بازی های کلاسیک این سبک هست و تمام مواردی که یه بازی خوب توی این سبک لازم داره رو میشه توی hk پیدا کرد.
Ori 1 ولی خیلی خطی تر و تمرکزش بیشتر روی پلتفرمینگ و داستان بود. هر دو بازی های عالی توی سبک های مختلف (ولی شبیه به هم) هستن و نمیشه مستقیم مقایسشون کرد...
در وصف HK هم فقط میشه گفت بهترین مترویدوانیای منتشر شده چندین سال اخیر هست :-"

+

بازی هایی مثل the binding of issac که اکثرشون مراحلشون اتوماتیک درست میشه (یا خود مراحل، یا نحوه قرار گرفتن دشمن ها و ..... توی مراحل)، توی اینجور بازی ها هدف بیشتر پیدا کردن ایتم های مختلف هست که بتونید کاراکترتون رو به مقدار کافی قوی کنید و اگه بمیرید بازی کلا از اول شروع میشه.
اینجور بازی ها معمولا اینطور ساخته میشن که مدام و مدام بازی رو از اول شروع کنید، برعکس بازی هایی مثل ori.
نظر منم در مورد دو تا بازی همینه... و خب دوتاشون هم نسخه های بعدیشون دقیقا دارن تو نقاطی که بهشون گیر دادن تقویت میشن که خیلی درجه هایپ رو واسه منی که عاشق بازی های دو بعدی ام میبره بالا :x

جالبه اطلاع خاصی از این سبک نداشتم ولی دد سلز رو کمی بازی کردم و این مکانیزم از اول برگشتن برام خیلی پوج به نظر میرسید و بیخیالش شدم همون اوایل

اولش این جوریه چون
اگه دیزاین یه روگ لایک خوب باشه به مرور زمان به طرز ترسناکی بازی اعتیاد آوری میشه. چون هر بار که از اول میرید یه سری چیزهای بیشتری از جلوترت میدونی و به نوعی از Exp ـی که تو بازی ها دیگه تو قالب عدد بهت میدن این جا به طرز عملی Experience طور میره تو کله ات، بعد هی میخوای بری جلوتر، سریع تر بری، بیشتر آیتم جمع کنی و...
هر دفعه کلی کار میتونی کنی :D
سبک محشریه، ولی تو اون سبک کلا Spelunkey کار بهتریه برای آشنایی تا یه چیز سخت و هاردکوری مثل Dead Cells که تازه کلی المان عجیب غریب دیگه هم بهش اضافه کرده (این بازی بچه های Dead Mage خودمون، Children of Morta هم روگ لایکه، ولی نه کامل و خیلی اکشن- آر پی جی هم قاطیش کردن ولی اتفاقا اونم برای شروع و فهمیدن Appeal و خوبی های سبک خیلی جای خوبی اند برای شروع)
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,159
نام
سبحان
همون نسخه اول Ori هم از Hollow Knight بهتر بود :-" تا نیمه اول من از بازی خیلی خوشم اومد ولی بعدش یه روند کسالت آور به خودش گرفت که باعث شد نیمه کاره رها بشه. حالا اگه فرصت شد یه دور دیگه میرم سراغش ببینم چی میشه! :D
نمیشه گفت کدوم بهتره چون هرکدوم توی یه زمینه های بهترن
هالو نایت خیلی طولانی تر بود و داستان عمیق تری داشت و بعد از عرضه نسخه نهایی هم کلی محتوای جدید اومد واسش
بازی جوری بود که حتی بعد از اتمام بازی کلی چیز جدید برای کشف کردن و کلی محل جدید برای گشتن و آیتمای مختلف وجود داشت
از طرفی اوری گیم پلی نرم و روون و موسیقی دیوانه کننده و گرافیک چشم نواز و رنگارنگی داشت که تو همون ۷ ۸ ساعتی که بازیش میکردیم ذره ذره اش لذت بود
هرکدوم به یه نحوی خوب بودن ولی متفاوت بودن و از نظر من هر دو شاهکارای این نسل بودن
در ضمن هالو نایت حدود ۳۰ ۴۰ ساعت گیم پلی داره که از ۱۰ ساعت به بعد تازه اصل ماجرا شروع میشه :D
 
  • Like
Reactions: Frobary and Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
دقیقا منم HK و Dead Cells رو به همین دلایلی که شما و بقیه گفتن نیمه کاره ول کردم.
صحبت از Silksong هم به میون اومد، چرا هر وقت اسمش میاد من فکر میکنم دی‌ال‌سی HK هست و اصلا حس یه بازی جدید بهش ندارم. اگه اشتباه نکنم قرار بود از اول DLC باشه و تغییر دادن به یه بازی جداگونه، درسته؟

اینا دو تا آپدیت مجانی واسه بازی دادن اندازه یه DLC Expansion کامل محتوا داشت لعنتی با دو تا پایان اضافه برای بازی
معلومه DLC پولی شون یهو یه بازی کامل میشه :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
منم به همین دلیل پاکش کردم دد سلز رو و فکرم نمیکنم دیگ برم سراغ هیچ روگ لایک دیگه ای
ولی خدایی فک نمیکنین این تاپیک چرا اینقد خلوته؟باور کنین اگ این بازی واسه سونی بود الان ۶۰۰ صفحه رفته بود جلو ولی متاسفانه مایکروسافت اینقد مارکتینگش خوبه که من با خیلیا صحبت میکنم حتی اسم این بازی رو هم نشنیدن در حالی که پی سی و اکس باکس دارن

هِه ;)) این جا تازه یه ملتی فکر می کنن انجمن خیلی پر شور و ذوقه و دارن خرابش می کنن:-@
انجمن از دید خیلی ها خیلی وقته به فنا رفته وقتی خارج از سه چهار تا سبک خاص و بازی معروف و فرنچایز های تبیین شده عملا نمیشه سر چیزی بحث کرد و دورهمی میرن همون تلگرام گروه های خودمونی میزنن
به سونی و مایکروسافت هم ربطی نداره
اون ور هم الان تاپیک Persona 5 Royal داره میپوسه... خبرهای Persona 5 Scramble هم توش میذاریم چیزی نمیشه
بازی های ایندی هم آدم حساب نمی کنن، مگه پشتشون اسم های گنده باشه، مثلا استاد کوجیما بخواد بازی ایندی بزنه و.. :D
بخش نینتندو که کلا اوت :D فقط تاپیک هک اشه که جلو میره، بعضی وقت ها فکر می کنم ملت فقط سوییچ رو هک می کنن، باهاش بازی نمی کنن :D
با همه اوصاف این که این تاپیک، با وجود ژانر پلتفرمر دو بعدی و مترویدوانیا (استغفرالله... چجوری این سبک ها تو انجمن کبیر بازیسنتر تاپیک دارن :D) هم تاپیک داره، هم آدم داره توش بحث می کنن و هایپش بدون حضور پای ثابت این بازی ها، آقا @mondas کبیر برقراره خودش یه قدم مثبته تازه به نظرم :D و به نظرم خیلی خوبه
ژانر همه گیری نیست طبیعتا، ولی به نظرم همین که دو سه تا آدم هم باشن با ذوق همین بازی رو کنن تو چشم بقیه که منتظر Halo: Infinite و Tlou: Part 2 اند به نظرم چیزیه که باید بیشتر تو انجمن دیده شه، چون واقعا ارزش خیلی خفنی دارن این مدل بازی ها:x
 
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
هِه ;)) این جا تازه یه ملتی فکر می کنن انجمن خیلی پر شور و ذوقه و دارن خرابش می کنن:-@
انجمن از دید خیلی ها خیلی وقته به فنا رفته وقتی خارج از سه چهار تا سبک خاص و بازی معروف و فرنچایز های تبیین شده عملا نمیشه سر چیزی بحث کرد و دورهمی میرن همون تلگرام گروه های خودمونی میزنن
به سونی و مایکروسافت هم ربطی نداره
اون ور هم الان تاپیک Persona 5 Royal داره میپوسه... خبرهای Persona 5 Scramble هم توش میذاریم چیزی نمیشه
بازی های ایندی هم آدم حساب نمی کنن، مگه پشتشون اسم های گنده باشه، مثلا استاد کوجیما بخواد بازی ایندی بزنه و.. :D
بخش نینتندو که کلا اوت :D فقط تاپیک هک اشه که جلو میره، بعضی وقت ها فکر می کنم ملت فقط سوییچ رو هک می کنن، باهاش بازی نمی کنن :D
با همه اوصاف این که این تاپیک، با وجود ژانر پلتفرمر دو بعدی و مترویدوانیا (استغفرالله... چجوری این سبک ها تو انجمن کبیر بازیسنتر تاپیک دارن :D) هم تاپیک داره، هم آدم داره توش بحث می کنن و هایپش بدون حضور پای ثابت این بازی ها، آقا @mondas کبیر برقراره خودش یه قدم مثبته تازه به نظرم :D و به نظرم خیلی خوبه
ژانر همه گیری نیست طبیعتا، ولی به نظرم همین که دو سه تا آدم هم باشن با ذوق همین بازی رو کنن تو چشم بقیه که منتظر Halo: Infinite و Tlou: Part 2 اند به نظرم چیزیه که باید بیشتر تو انجمن دیده شه، چون واقعا ارزش خیلی خفنی دارن این مدل بازی ها:x
این بحثش گسترده تر از این فرومه
جدا از اینکه کلا تو کامیونیتی های گیم ایرانی گرافیک رو در درجه اول مهم میدونن، سوییچ هم تقریبا اکثر جاهای دنیا یه کنسول همراه با پلتفرم دیگه هستش.
ینی طرف pc gamer عه یا اکس باکس یا ps4 داره و کنارش یه سوییچ هم داره.
ولی خب ایران با این شرایط اقتصادی همین ۱ پلتفرمم جور کنیم هنر کردیم. سوییچ به عنوان کنسول دوم خیلی لاکچری حساب میشه
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
جدا از اینکه کلا تو کامیونیتی های گیم ایرانی گرافیک رو در درجه اول مهم میدونن،

من حتی اینم فکر نمی کنم، بیشتر بحث عدم تجربه چیزهای جدیده، یا بهتر بگم، عدم مطرح شدن موضوعات جدیده
مثلا میگم، من این جا اهل بازی های فایتینگ نیستم... ولی یعنی هیچ احد دیگه ای پیگیر Evo و کوفت و زهرمار نیست که هیچ خبری ازش نمیره رو سایت
ربطی به گرافیک و کامیونیتی ایران هم نداره و مبحث EVO و FGC و خارج از این حیطه است و همه جای دنیا هم پیگیر داره، چون من خودم آدم میشناسم که ذوق این چیزها رو داشته باشن تو ایران و لای رفقا
صرفا دیگه نمیان این جا و دلایلشم سطحی و عمده نیست و یه مشت دلایل ریز روی هم باعث این قضیه میشه
بعد وقتی مطرح نمیشه کسی هم کنجکاو نمیشه و همین جوری بحث ها محدود به همین چند تا تاپیک پرطرفدار خاص میمونه و هی کامیونیتی ها ریز تر و ریزتر میشن
بیا نیگاه، من مطمئنم همین الان تو این بحث حداقل سه نفر یه چی از مترویدوانیا و روگ لایک حالی شون شد
بعد یه تاپیک دیگه من یه مثال "خنثی" (بدون تیکه انداختن و رخ کشیدن و اینا) از نینتندو برای یه بحثی انداختم، یه کاربر ارزشمندی که یه مدت کوتاهیه خداحافظی کرده، منو و نینتندو و مثال و همه رو به فحش کشید! 8-| نذاشت دو تا آدم رو کنجکاو یه قضیه ای کنیم و...
اینا تو انجمن رو مخ مه

سوییچ هم گفتم، ملت دارن، انگار باهاش بازی نمی کنن :D و این که مشکل ملت با بازی های ایندی چیه این وسط؟ اون ها که رو همه پلتفرم ها هستن :D
این که خود تحریریه سایت هم علاقه ای به پوشش این نقاط ضعف نداره هم مزید بر علته ولی خب بهشون خرده نمی گیرم، بودم تو این کار میدونم کلیک گرفتن و مخاطب داشتن چقدر حیاتی (هر چنده رو مخ) ـه
 
آخرین ویرایش:

Peyman_sata

کاربر سایت
Mar 7, 2020
25
این بحثش گسترده تر از این فرومه
جدا از اینکه کلا تو کامیونیتی های گیم ایرانی گرافیک رو در درجه اول مهم میدونن، سوییچ هم تقریبا اکثر جاهای دنیا یه کنسول همراه با پلتفرم دیگه هستش.
ینی طرف pc gamer عه یا اکس باکس یا ps4 داره و کنارش یه سوییچ هم داره.
ولی خب ایران با این شرایط اقتصادی همین ۱ پلتفرمم جور کنیم هنر کردیم. سوییچ به عنوان کنسول دوم خیلی لاکچری حساب میشه
شما همون یه دونه کنسول رو هم داشته باشی اینجا لاکچری حساب میشه
من یه هفتست کنسولمو فروختم به دلیل مشکل مالی و الان فقط یه پی سی کم زور دارم که فقط به عشق همین اوری۲ دارم طاقت میارم
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
من حتی اینم فکر نمی کنم، بیشتر بحث عدم تجربه چیزهای جدیده، یا بهتر بگم، عدم مطرح شدن موضوعات جدیده
مثلا میگم، من این جا اهل بازی های فایتینگ نیستم... ولی یعنی هیچ احد دیگه ای پیگیر Evo و کوفت و زهرمار نیست که هیچ خبری ازش نمیره رو سایت
ربطی به گرافیک و کامیونیتی ایران هم نداره و مبحث EVO و FGC و خارج از این حیطه است و همه جای دنیا هم پیگیر داره، چون من خودم آدم میشناسم که ذوق این چیزها رو داشته باشن تو ایران و لای رفقا
صرفا دیگه نمیان این جا و دلایلشم سطحی و عمده نیست و یه مشت دلایل ریز روی هم باعث این قضیه میشه
بعد وقتی مطرح نمیشه کسی هم کنجکاو نمیشه و همین جوری بحث ها محدود به همین چند تا تاپیک پرطرفدار خاص میمونه و هی کامیونیتی ها ریز تر و ریزتر میشن
بیا نیگاه، من مطمئنم همین الان تو این بحث حداقل سه نفر یه چی از مترویدوانیا و روگ لایک حالی شون شد
بعد یه تاپیک دیگه من یه مثال "خنثی" (بدون تیکه انداختن و رخ کشیدن و اینا) از نینتندو برای یه بحثی انداختم، یه کاربر ارزشمندی که یه مدت کوتاهیه خداحافظی کرده، منو و نینتندو و مثال و همه رو به فحش کشید! 8-| نذاشت دو تا آدم رو کنجکاو یه قضیه ای کنیم و...
اینا تو انجمن رو مخ مه

سوییچ هم گفتم، ملت دارن، انگار باهاش بازی نمی کنن :D و این که مشکل ملت با بازی های ایندی چیه این وسط؟ اون ها که رو همه پلتفرم ها هستن :D
این که خود تحریریه سایت هم علاقه ای به پوشش این نقاط ضعف نداره هم مزید بر علته ولی خب بهشون خرده نمی گیرم، بودم تو این کار میدونم کلیک گرفتن و مخاطب داشتن چقدر حیاتی (هر چنده رو مخ) ـه

همه حرفات درسته منتها تو مملکت ما با این وضعیت که داریم مشغله فکری و ذهنی انقدر زیاده که فکر آزادی وجود نداره که بره به سمت اینایی که گفتی

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر