نمایشگاه/رویداد Nintendo Direct | دایرکت نینتندو سوییچ 2 | 13 فروردین | 16:30

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
139379

Nintendo Direct Center | نینتندو دایرکت سنتر
تاپیک خبری پیرامون پوشش اخبار و معرّفی های برنامه نینتندو دایرکت

نینتندو دایرکت برنامه های ضبط شده نینتندو برای ارائه اطّلاعات پیرامون برنامه های شرکت در ماه های آتی و معرّفی و تبلیغ بازی های آینده دستگاه های این کمپانی است که در تاریخ های مشخّصی در شبکه های آنلاین استریم و پخش می شوند
این مجموعه برنامه از اکتبر سال 2011 میلادی به دست ساتورو ایواتا، مدیر کل وقت نینتندو در آن زمان، کلید خورد و تا به اکنون ادامه دارد.
برنامه های دایرکت نینتندو به 4 دسته تقسیم می شوند:
  • دایرکت های عادی: از 25 تا 50 دقیقه طول می کشند و عموماً تمرکز بر بازی ها، نرم افزار و سخت افزار و برنامه های آتی کمپانی نینتندو و شرکای ترد پارتی دارد. به طور طبیعی نینتندو هر ربع سال یک دایرکت عادی برگزار می کند
  • مینی دایرکت: از لحاظ محتوا، مشابه دایرکت های معمولی است، با این تفاوت که طول مدت آن به شدّت کوتاه تر است و از 5 تا 15 دقیقه متغیّر است.
  • دایرکت های مخصوص: این مدل دایرکت ها عموماً مختص به تنها یک بازی می شود و اطّلاعات جزئی و کلّی این بازی را به اشتراک قرار می دهد. Fire Emblem, Super Smash Bros, Pokemon از نمونه بازی هایی هستند که طی این سال ها، دایرکت مختص به خود را دریافت کرده اند.
  • نیندی دایرکت: دایرکت های مختص به عناوین مستقل که اسامی شان با توجه به سه ریجن پخش آن کمی متفاوت است. هدف این دایرکت ها، پوشش عناوین مستقل در انتظاری هستند که برای سیستم های نینتندو منتشر می شوند و در میان دایرکت های معمولی نمی توان قرارشان داد. طول این دایرکت ها عموماً 20 دقیقه است.
این تاپیک به قصد پوشش خبری موارد معرّفی شده در دایرکت ها، اعلام زمان پخش هر کدام، پوشش شایعات و بحث و صحبت پیرامون اخبار آن ایجاد شده.

Direct Template 02.jpg

قسمت جدید برای چهارشنبه 13 فروردین، ساعت 16:30 عصر تایید شده

برای مشاهده دایرکت های نینتندو در زمان پخش از لینک های زیر می توانید استفاده کنید

Twitch | YouTube
 
آخرین ویرایش:
باز خوبه این تیم یوزو و ریوجینکس نسل قبل ی ضرر هرچند کم ب نینتندو زدن از نظر مالی. یادم نیست ولی Totk تعداد خیلی بالایی پایرت شده بود مثکه. امیدوارم این نسلم تکرار بشه.

اگه نینتندو مث استیم بود حتی کسایی که تمایل به پایرت دارن رو جذب میکرد. ولی کاملا برعکسه ینی یکار میکنه ملت بخوان پایرت کنن.
 
در مورد انتخاب بین هندهلد ها مثلا بین سوییچ ۲ و استیم دک ۱ یا ۲ ، اولین چیزی که مهمه آرشیو قبلی طرفه. مشخصه کسی که قبلا کلی بازیهای نینتندو تو اکانتش داره قاعدتا نباید بره سمت استیم دک یا هر کنسول دستی دیگه‌ و برعکس.
دلیل اینکه سوییچ ۲ هم فروش خوبی مثل ۱ خواهد کرد همینه. نینتندو تو یه ریجن هایی مثل شرق آسیا فروشش تضمین شده هست اصلا مشخصه عامه مخاطبش کیا هستن.
اما برای کسی که تازه میخواد با هندهلد شروع کنه و احیاناً تو ایران هم زندگی میکنه و بحث بازی‌های تردپارتی هم وسط باشه اینو در نظر داشته باشه، اولا قرار نیست همه بازی‌های تردپارتی رو سوییچ ۲ بیاد. اگر هم بیان احتمالا اکثرا سازنده ها بازیها رو دیرتر پورت میکنند برای سوییچ ۲ به این اضافه کنید اگر سوییچ ۲ کپی خور نشه چطوری میخوایین هزینه بازیها رو بدید وقتی رو استیم دک میشه حتی کرکی زد.
نکته بعدی سرویس هایی مثل گیمپس یا حتی فروشگاه های غیر از استیم مثل اپیک هم هست که خب رو سوییچ نیست. ساپورت از طرفی برای انلاین بازی کردنم پولی نیازی نیست بدید. پس سوییچ فقط به درد بازیهای خود نینتندو میخوره. حالا استیم دک مثلا ۲۰ تومنم گرونتر باشه بازم برای کسی که همه بازی‌ها را میخواد خیلی با ارزش تره. کلا همش میشه قضیه اینکه صرفا بازی‌های فرست پارتی نینتندو رو میخوای یا تردپارتی هم برات مهمه. اگر تردپارتی برات مهمه سوییچ اصلا گزینه خوبی نیست بخصوص که بازیها کیفیت پایین‌تری خواهند داشت به نسبت هندهلد های دیگه و تازه اونایی که قراره بیان مثل دک۲ و کنسول دستی مایکروسافت.
 
در مورد انتخاب بین هندهلد ها مثلا بین سوییچ ۲ و استیم دک ۱ یا ۲ ، اولین چیزی که مهمه آرشیو قبلی طرفه. مشخصه کسی که قبلا کلی بازیهای نینتندو تو اکانتش داره قاعدتا نباید بره سمت استیم دک یا هر کنسول دستی دیگه‌ و برعکس.
دلیل اینکه سوییچ ۲ هم فروش خوبی مثل ۱ خواهد کرد همینه. نینتندو تو یه ریجن هایی مثل شرق آسیا فروشش تضمین شده هست اصلا مشخصه عامه مخاطبش کیا هستن.
اما برای کسی که تازه میخواد با هندهلد شروع کنه و احیاناً تو ایران هم زندگی میکنه و بحث بازی‌های تردپارتی هم وسط باشه اینو در نظر داشته باشه، اولا قرار نیست همه بازی‌های تردپارتی رو سوییچ ۲ بیاد. اگر هم بیان احتمالا اکثرا سازنده ها بازیها رو دیرتر پورت میکنند برای سوییچ ۲ به این اضافه کنید اگر سوییچ ۲ کپی خور نشه چطوری میخوایین هزینه بازیها رو بدید وقتی رو استیم دک میشه حتی کرکی زد.
نکته بعدی سرویس هایی مثل گیمپس یا حتی فروشگاه های غیر از استیم مثل اپیک هم هست که خب رو سوییچ نیست. ساپورت از طرفی برای انلاین بازی کردنم پولی نیازی نیست بدید. پس سوییچ فقط به درد بازیهای خود نینتندو میخوره. حالا استیم دک مثلا ۲۰ تومنم گرونتر باشه بازم برای کسی که همه بازی‌ها را میخواد خیلی با ارزش تره. کلا همش میشه قضیه اینکه صرفا بازی‌های فرست پارتی نینتندو رو میخوای یا تردپارتی هم برات مهمه. اگر تردپارتی برات مهمه سوییچ اصلا گزینه خوبی نیست بخصوص که بازیها کیفیت پایین‌تری خواهند داشت به نسبت هندهلد های دیگه و تازه اونایی که قراره بیان مثل دک۲ و کنسول دستی مایکروسافت.

این که همون منطق PC Master Race برای ترجیح PC به کنسوله. :-? فقط جای کنسول با کنسول هندهلد و PC با هندهلد PC عوض شده. :D

یعنی نمیگم منطقی نیست حرفت
ولی خب با این حساب اصولا PC همه رقمه نسبت به کنسول ارجحیت داره. بازی ها رو میشه کرکی زد، برای آنلاین نیازی به پول دادن نیست، ماد کردن بازی های خیلی بهتر و خفن تره توش، به همه بازی های تردپارتی دسترسی داری و تمام گرون بودنش به این چیزا می ارزه. کلی کار دیگه هم میشه باهاش کرد.

ولی خب بازم من حس می کنم جور در نمیاد. چون نه PS5 و نه سوییچ فقط به خاطر فرست پارتی ها نفروختن و جفت مون این رو خوب میدونیم :دی
 
این که همون منطق PC Master Race برای ترجیح PC به کنسوله. :-? فقط جای کنسول با کنسول هندهلد و PC با هندهلد PC عوض شده. :D

یعنی نمیگم منطقی نیست حرفت
ولی خب با این حساب اصولا PC همه رقمه نسبت به کنسول ارجحیت داره. بازی ها رو میشه کرکی زد، برای آنلاین نیازی به پول دادن نیست، ماد کردن بازی های خیلی بهتر و خفن تره توش، به همه بازی های تردپارتی دسترسی داری و تمام گرون بودنش به این چیزا می ارزه. کلی کار دیگه هم میشه باهاش کرد.

ولی خب بازم من حس می کنم جور در نمیاد. چون نه PS5 و نه سوییچ فقط به خاطر فرست پارتی ها نفروختن و جفت مون این رو خوب میدونیم :دی
ببین بحث کنسول دستیه دیگه درسته؟ استیم دک هم PC نیست و در درجه اول یک کنسوله. اینجا اصلا بحث PC master Race نیست چون مثلا دک ۱ یا ۲ خیلی خیلی محدودتر از حتی یک لپتاپ رده متوسط هستند چه برسه به یه PC High End.
یعنی یه چیزی مثل دک در نهایت هدف اصلیش بازیه دقیقا همون چیزی که کنسولها از اول خلقت داشتند. پس اینجا انتخاب بین دو کنسوله که یکیش یعنی دک به دلایلی که میدونیم خیلی دستش برای دسترسی به محتوای مختلف بازه. یکیش ولی فوکوس داره روی محتوای انحصاری خودش که بهش میرسیم و همین دلیل خیلی مهمیه برای خیلی ها.

پلی استیشن و اکسباکس شاید به دلایلی غیر از انحصاری هم خوب فروختند اگرچه اینا هم موفقیت اصلیشون همون انحصاریا بود‌ و هست. حداقل تاریخچه 360 بخوبی نشون میده اون نسل چرا اکسباکس انقدر موفق بود. اگر دلایل دیگه مثل راحتی و کم دردسر بودن کنسول و کلا اکوسیستمی که خیلیا از سالها پیش باهاش راحتن یا گزینه هایی مثل گیمپس و پلاس رو هم فاکتور بگیریم ، اما در مورد حداقل همین اکسباکس دیدیم که سه سال اول این نسل و چه بسا نسل قبل به دلیل اینکه تو همین بازار رقابتی انحصاری شکست خوردند فروشش کم و کمتر شد‌ . حالا هم که استودیو هایی که خریده بودند بازیاشون به ثمر نشسته و سیل انحصاری میخواد سرازیر بشه ولی اکسباکس در یک چاهی بنام اکتی بلیزارد گیر افتاد که حالا باید خرج اینو در بیاره و بخاطر همین سیاست انحصاری رو جمع کردند.

حالا در مورد نینتندو خودت بهتر میدونی همین سوییچ و کنسول‌های نینتندو از اوایل دهه ۲۰۰۰ به بعد ، دیگه نینتندو فقط فروخت بخاطر بازیهای انحصاریاش و سبک جدیدی از بازیا ارائه داد که بهترین تجربه شون همون رو همون حالت دستی ، تو مترو و پارک بازی کردن ، تو تخت بازی کردن و کلا مناسب برای فرهنگ هایی که مرتب تو این فضاها هستن مثل شرق آسیا نه مثلا یه خونه بزرگ که یه TV بزرگ و با کیفیت ۶۵ اینچی بندازی توش و لم بدی رو مبل و نه بازی کردن با کیفیت گرافیکی دهن پر کن‌.
آیا دلیل فروش نینتندو تو ۱۵ سال اخیر چیز دیگه ای غیر از انحصاریها و محتوای با کیفیتی و سبک یونیک خودش بوده که مداوم هم این محتوا رو بیرون داده ؟ اصلا چرا ویتا موفق نشد همش بخاطر همین کم بودن محتوا‌ دیگه.
 
این که همون منطق PC Master Race برای ترجیح PC به کنسوله. :-? فقط جای کنسول با کنسول هندهلد و PC با هندهلد PC عوض شده. :D

یعنی نمیگم منطقی نیست حرفت
ولی خب با این حساب اصولا PC همه رقمه نسبت به کنسول ارجحیت داره. بازی ها رو میشه کرکی زد، برای آنلاین نیازی به پول دادن نیست، ماد کردن بازی های خیلی بهتر و خفن تره توش، به همه بازی های تردپارتی دسترسی داری و تمام گرون بودنش به این چیزا می ارزه. کلی کار دیگه هم میشه باهاش کرد.

ولی خب بازم من حس می کنم جور در نمیاد. چون نه PS5 و نه سوییچ فقط به خاطر فرست پارتی ها نفروختن و جفت مون این رو خوب میدونیم :دی
من کل حرفم اینه ، اینکه نینتندو داره همون فرمول یونیک قبلی و موفق خودش را داره میده خیلی خوبه. حالا چرا مثلا سایر سازنده ها حاضر بودن ویچر ۳ یا مورتال کامبت رو با اون وضع رو سوییچ بیرون بدن دلیلش فقط اینستال بیس هست‌ . سازنده چرا قلاب نندازه تو جایی که خیلی ماهی داره؟ اونا فکر پول هستن و کسی هم که رو سوییچه قطعا اهل رزولوشن شمردن و بالا پایین کردن کیفیت گرافیکی و جنگهای بین کنسولی و PC نیست پس خیال سازنده از این نظرم راحته اگر پورت خیلی خوبی نباشه.

ولی اینکه فن بیس بیاد و تو بخش تردپارتی از سوییچ توقعات در حد پلی استیشن و اکسباکس و PC داشته باشه واقعا اشتباهه. اونقدر رقبا کت و کلفت هستن که فن بیس نینتندو وارد این بحثها نشه بهتره.

ماموریت کنسول دستی چیز دیگس و خود بازیای نینتندو هم انگار برای همون DNA دستی ساخته شدن نه مثلا اینکه بشینی سایبرپانک باهاش بزنی اونم در حالیکه رو پلتفرم های دیگه خیلی تجربه بهتری میشه باهاش داشت. این حرفو برای استیم دک هم میزنم و به نظر یه سری بازی‌های خاص به درد این مدل کنسول می‌خورن نه هر نوع بازیی..

ولی کلا چون بحث این بود که اگر فرض کنیم تو ایران هستیم و از ابتدا میخواییم تجربه هندهلد رو شروع کنیم چه کنسول دستی بهتره من میگم دک چون دست طرف خیلی تو محتوا بازتره ولی اگر مساله طرف صرفا بازیهای نینتدوعه که صدردصد سوییچ و امولاتور هم چندان نمیارزه به دردسرش
 
  • Like
Reactions: sony_boy
در مورد انتخاب بین هندهلد ها مثلا بین سوییچ ۲ و استیم دک ۱ یا ۲ ، اولین چیزی که مهمه آرشیو قبلی طرفه. مشخصه کسی که قبلا کلی بازیهای نینتندو تو اکانتش داره قاعدتا نباید بره سمت استیم دک یا هر کنسول دستی دیگه‌ و برعکس.
دلیل اینکه سوییچ ۲ هم فروش خوبی مثل ۱ خواهد کرد همینه. نینتندو تو یه ریجن هایی مثل شرق آسیا فروشش تضمین شده هست اصلا مشخصه عامه مخاطبش کیا هستن.
اما برای کسی که تازه میخواد با هندهلد شروع کنه و احیاناً تو ایران هم زندگی میکنه و بحث بازی‌های تردپارتی هم وسط باشه اینو در نظر داشته باشه، اولا قرار نیست همه بازی‌های تردپارتی رو سوییچ ۲ بیاد. اگر هم بیان احتمالا اکثرا سازنده ها بازیها رو دیرتر پورت میکنند برای سوییچ ۲ به این اضافه کنید اگر سوییچ ۲ کپی خور نشه چطوری میخوایین هزینه بازیها رو بدید وقتی رو استیم دک میشه حتی کرکی زد.
نکته بعدی سرویس هایی مثل گیمپس یا حتی فروشگاه های غیر از استیم مثل اپیک هم هست که خب رو سوییچ نیست. ساپورت از طرفی برای انلاین بازی کردنم پولی نیازی نیست بدید. پس سوییچ فقط به درد بازیهای خود نینتندو میخوره. حالا استیم دک مثلا ۲۰ تومنم گرونتر باشه بازم برای کسی که همه بازی‌ها را میخواد خیلی با ارزش تره. کلا همش میشه قضیه اینکه صرفا بازی‌های فرست پارتی نینتندو رو میخوای یا تردپارتی هم برات مهمه. اگر تردپارتی برات مهمه سوییچ اصلا گزینه خوبی نیست بخصوص که بازیها کیفیت پایین‌تری خواهند داشت به نسبت هندهلد های دیگه و تازه اونایی که قراره بیان مثل دک۲ و کنسول دستی مایکروسافت.

کنسول wii u هم ساپورت کنسول قبلیش یعنی wii داشت

10861400-1381390915-108551.jpg


کنسول nintendo wii پرفروش‌ترین کنسول خونگی تو نسل ۷ بود

کنسول wii u هم ساپورت کامل کنسول wii داشت
هم ساپورت کامل بازی ها nintendo gamecube داشت
هم vc داشت کنسول مجازی بود
و توش بازی کنسول ها nintendo 64 , super nintendo , nes و ... داشت
هم wiiu eshop داشت که استور بود ، بازی ها به صورت آنلاین می‌تونستی بخری ، شامل مینی گیم ها و ...بود
گیم پد ها کنسول ها قبلی نینتندو بهش متصل میشد
حتی wii u به صورت رسمی بازی ها nintendo ds اجرا میکرد
و ...

ولی بازم wii u شکست خورد اونم بد جور
پس بکوارد دلیل بر فروش بالا نخواهد بود
بهترین و کاملترین بکوارد wii u داشت
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Love Console
ببین بحث کنسول دستیه دیگه درسته؟ استیم دک هم PC نیست و در درجه اول یک کنسوله. یعنی در نهایت هدف اصلیش بازیه دقیقا همون چیزی که کنسولها از اول خلقت داشتند. پس اینجا انتخاب بین دو کنسوله که یکیش یعنی دک به دلایلی که میدونیم خیلی دستش برای دسترسی به محتوای مختلف بازه. یکیش ولی فوکوس داره روی محتوای انحصاری خودش که بهش میرسیم و همین دلیل خیلی مهمیه برای خیلی ها.

نه، استیم دک کامل تو دسته Handheld PC قرار میگیره.
سوییچ یه کنسول هیبریدی ـه.
به هم نزدیکن ولی یکی نیستن.

پلی استیشن و اکسباکس شاید به دلایلی غیر از انحصاری هم خوب فروختند اگرچه اینا هم موفقیت اصلیشون همون انحصاریا بود‌ و هست . حداقل تاریخچه 360 بخوبی نشون میده اون نسل چرا اکسباکس انقدر موفق بود. اگر دلایل دیگه مثل راحتی و کم دردسر بودن کنسول و کلا اکوسیستمی که خیلیا از سالها پیش باهاش راحتن یا گزینه هایی مثل گیمپس و پلاس رو هم فاکتور بگیریم ، اما در مورد حداقل همین اکسباکس دیدیم که سه سال اول این نسل و چه بسا نسل قبل به دلیل اینکه تو همین بازار رقابتی انحصاری شکست خوردند فروشش کم و کمتر شد‌ . حالا هم که استودیو هایی که خریده بودند بازیاشون به ثمر نشسته و سیل انحصاری میخواد سرازیر بشه ولی اکسباکس در یک چاهی بنام اکتی بلیزارد گیر افتاد که حالا باید خرج اینو در بیاره و بخاطر همین سیاست انحصاری رو جمع کردند.

ایکس باکس از پلی استیشن بود که به خاطر کمبود انحصاری شکست خورد
من دارم ماهیت کلی کنسول رو میگم. بماند که انحصاری همیشه یه عامل موفقیت ـه. مثلا عمده دلیلی شکست XB1 از PS4 در حقیقت به خاطر قیمت احمقانه اش بود. :دی
یا مثلا عمده دلیل شکست Wii U نه به خاطر بازی بلکه به خاطر مارکتینگ ضعیف و فرم فکتور خود کنسول بود. (وگرنه که اتفاقا خیلی از انحصاری های Wii U که نتونستن نجاتش بدن حسابی تو دوره سوییچ درخشش داشتن)

ولی میگم قبول دارم عامل اصلی شکست و موفقیت یه کنسول همیشه بازی اند. ولی مسئله من اینه که فقط انحصاری ها این عامل نیستند و اتفاقا تردپارتی ها به همون میزان مهم اند.

حالا در مورد نینتندو خودت بهتر میدونی همین سوییچ و کنسول‌های نینتندو از اوایل دهه ۲۰۰۰ به بعد ، دیگه نینتندو فقط فروخت بخاطر بازیهای انحصاریاش و سبک جدیدی از بازیا ارائه داد که بهترین تجربه شون همون رو همون حالت دستی ، تو مترو و پارک بازی کردن ، تو تخت بازی کردن و کلا مناسب برای فرهنگ هایی که مرتب تو این فضاها هستن مثل شرق آسیا نه مثلا یه خونه بزرگ که یه TV بزرگ و با کیفیت ۶۵ اینچی بندازی توش و لم بدی رو مبل و نه بازی کردن با کیفیت گرافیکی دهن پر کن‌.

خب این عملا اشتباهه :دی
نینتندو از اوایل 2000 یه مسیر متفاوتی رو گرفت.
ولی این که فقط خود نینتندو رو کنسول هاش فروخت اشتباهه. اینا مسیر رو عوض کردن ولی یه کنسول بسته ندادند. تقریبا همه کنسول ها به یه نحوی ساپورت تردپارتی داشتند که درجه های موفقیت به شدت متفاوتی برای هر ناشر داشت
رو سوییچ این درجه موفقیت به وضوح بیشتر بوده و اون فاصله ای که نینتندو تو اوایل 2000 انداخت بین خودش و بقیه الان داره کمتر میشه

در مورد فرهنگ هندهلد بازی کردن. طبیعتا فرهنگ پلیرها تو جاهای مختلف فرق داره. مثلا شما تو یه جایی مثل کره جنوبی اصن نمیتونی کنسول بفروشی چون رقیب دهه ها فرهنگ PC Gaming نمیشی :D
ایضا ایران خودمون که اساسا با هندهلد گیمینگ قهره
البته همه اینا میتونن تغییر کنن و ثابت نیستن. مثلا این چند ساله PC Gaming خیلی تو ژاپن رواج پیدا کرده و از اون طرف هم Console Gaming خیلی پیشرفت خوبی تو چین داشته و ....

آیا دلیل فروش نینتندو تو ۱۵ سال اخیر چیز دیگه ای غیر از انحصاریها و محتوای با کیفیتی و سبک یونیک خودش بوده که مداوم هم این محتوا رو بیرون داده ؟ اصلا چرا ویتا موفق نشد همش بخاطر همین کم بودن محتوا‌ دیگه.

هاع بله :دی

دلیل اصلی که همیشه بازی ـه.
ولی سه تا دلیل دیگه هم هست
یکی فرم فکتور کنسوله که همیشه موثر بوده تو موفقیت نینتندو
اون یکی هم کاتالوگ بازی های غیر نینتندویی بوده که مکمل تجربه دستگاه می شدن.
و نهایتا هم Family Friendly بودن برند و قرار داشتن کنسول تو رنج قیمتی پایین بوده

در حقیقت این عامل فرم فکتوره که به نظرم در نهایت سوییچ 2 رو موفق می کنه. داریم در مورد یه کنسول هیبریدی صحبت می کنیم که دسته اش با 90 درجه چرخوندن مچ ات و گذاشتنش رو پات میشه موس :D اگه سوییچ به خاطر بازی هاش فقط میفروخت، سوییچ لایت پرفروش ترین نسخه اش می شد. در حالی که برعکس، سوییچ اولد پرفروش ترین ورژن دستگاه تو چند سال اخیره. چرا؟ چون بهترین فرم فکتور رو داره علی رغم گرون تر بودنش. وگرنه که سخت افزارش همونه خو و همون بازی ها رو اجرا می کنه. این جویکان های لعنتی رو هر چقدر میخواید فحش بدید ولی عملا داره سخت افزار میفروشه.

در مورد Vita، عامل اصلی شکست همون طور که گفتم کماکان بازی ـه. ولی تنها عامل نیست
در حقیقت مشابه Wii U کلی عامل دیگه دخیلی بودن.
اگه عامل فقط بازی بود باید 3DS هم تو همون سال ها شکست می خورد. چون وضع 3DS از حیث بازی اون سال ها به همون میزان خراب بود (حتی بدتر!!) ولی نینتندو اون رو تونست جمع کنه ولی Vita و Wii U رفتن ته چاه.
چرا؟
1. قیمت زیاد دستگاه که تو بازار اون موقع هندهلد واقعا باعث می شد ابروها بره بالا
2. کل قضیه حافظه داخلی دستگاه و گزینه های محدود حافظه های خارجی و فاجعه ای که پشتش به وجود اومد.
3. قابلیت های صرفا دهن پر کن که بیخود قیمت دستگاه رو بالا برده بود (که بهترین اش صفحه اولد بود که تو ریویژن بعدی کنسول با یه LCD جایگزین شد :دی)
4. بیشتر از هر چیز به نظرم کل کانسپت دستگاه به عنوان هندهلدی که هدفش اجرای بازی های AAA بود باعث شد کنسول هم چوب رو بخوره هم پیاز. چون نه میتونست برگرده و تو ابعاد 3DS و PSP بازی بزنه و موفق شه و نه خیلی چیزی بزنه که تو بازار در حال جهش بازی های AAA کنسولی جلوه داشته باشه. یا به صورت خلاصه ترکیب هدف گذاری دستگاه و مارکتینگ زد از پشت دستگاه رو زد زمین.

میگم وگرنه 3DS شروع اش از ویتا هم بدتر بود. ولی موفق شد نهایتا.

من کل حرفم اینه ، اینکه نینتندو داره همون فرمول یونیک قبلی و موفق خودش را داره میده خیلی خوبه. حالا چرا مثلا سایر سازنده ها حاضر بودن ویچر ۳ یا مورتال کامبت رو با اون وضع رو سوییچ بیرون بدن دلیلش فقط اینستال بیس هست‌ . سازنده چرا قلاب نندازه تو جایی که خیلی ماهی داره؟ اونا فکر پول هستن و کسی هم که رو سوییچه قطعا اهل رزولوشن شمردن و بالا پایین کردن کیفیت گرافیکی و جنگهای بین کنسولی و PC نیست پس خیال سازنده از این نظرم راحته اگر پورت خیلی خوبی نباشه.

خب این دلیل اینستال بیس دلیل کمیه؟ :|
بقیه کنسول ها برای چی بازی میگیرن؟ صدقه سری ناشره؟ :دی
خب چون میخرن دیگه :دی
یه چیزی میگی ها :D

داری عملا حرف من رو میگی. چون پلتفرم مشتری داره، بازی میگیره. و این متقاعبا برمیگرده. وقتی بازی هست، مشتری دوباره جذب کنسول میشه. برای همین تک تک این تردپارتی ها، چه دیر، چه بعضا زشت تر از ورژن ها دیگه، بازم اهمیت دارن چون به این چرخه دارن بیشتر جون میدن.

ولی اینکه فن بیس بیاد و تو بخش تردپارتی از سوییچ توقعات در حد پلی استیشن و اکسباکس و PC داشته باشه واقعا اشتباهه. اونقدر رقبا کت و کلفت هستن که فن بیس نینتندو وارد این بحثها نشه بهتره.

توقع فن بیس نزدیک شدن به این داستان و کم شدن اختلاف تو این زمینه بود.
انتظاری که به نظرم جوابش رو تو همین دایرکت به خوبی گرفتیم و کامل تاثیرشو رو فروش دستگاه میذاره.

ماموریت کنسول دستی چیز دیگس و خود بازیای نینتندو هم انگار برای همون DNA دستی ساخته شدن نه مثلا اینکه بشینی سایبرپانک باهاش بزنی اونم در حالیکه رو پلتفرم های دیگه خیلی تجربه بهتری میشه باهاش داشت. این حرفو برای استیم دک هم میزنم و به نظر یه سری بازی‌های خاص به درد این مدل کنسول می‌خورن نه هر نوع بازیی..

این رو منم قبول دارم. ولی خب اگه یه چی مثل Hades میتونه رو کنسول خونگی مخاطب داشته باشه (WHY؟ :دی) طبیعتا یه چیزی مثل سایبرپانک هم رو کنسول دستی مخاطب داره. من خودم ویچر 3 رو با این که رو PC داشتم جدی رو سوییچ تمومش کردم :دی چندتا بازی AAA تردپارتی دیگه مثل بایوشاک اینفینیت و... هم بودن :دی یه گزینه ایه و گزینه خیلی خوبی هم هست برای پلیرها. خیلی ها دوست دارن بازی های AAA رو هندهلد بزنن. و یه عامل موفقیت سوییچ و این هندهلد پی سی ها همینه
 
۱-یه چیزی کلی نظرمو جلب کرد اونم رزولوشن که این تو چشم کرده اول نوشته، رزولوشن اصلا برای کنسول دستی اونقدرها مهم نیست تو اون صفحه کوچیک، اونم وقتی کنسول خونگی نسل نه یه جاهایی برای اینکه حالت پرفورمنس بازیهای سنگین رو بکشه رزولوشن میاد نزدیک همین ۱۰۸۰
۲-کنسول دستی قرار نیست به داک وصل شه سوییچم که میشه کنسول هیبریدی هست مگه اینکه نسخه تماما دستی براش بدن
۳-باید بذاره استیم دک ۲ معرفی شه این چجور مقایسه ایه!

در کل مقایسه ش کلا غلطه والا.
هیچ دستگاهی که چند سال پیش عرضه شده رو با دستگاه جدید مقایسه نمیکنن.
سوییچ ۲ vs استیم دک ۲ درسته.
 
  • Like
Reactions: sony_boy
برخی حافظه داخلی کنسول رو در نظر نمی گیرن و صرفا با نسل قبلی سوئیچ مقایسه می کنن و می گن پیشرفت داشته از 32 به 256، ولی خب نمی گن نسل قبل روی عناوین TP نینتندو مانور نمی داد و یا اگر مانور می داد نتیجه مثل مورتال کامبت دست کمی از فاجعه نداشت، الان چون سخت افزار و مخصوصا حالت داک طبق تبلیغ خودشون توانایی هندل کردن رزولوشن بالاتر و با کیفیت از مشخصاتش ارائه می ده، این میزان حافظه اگر مثل عناوین tp نسل قبل، نخوان از همه جای بازی مخصوصا تکسچرها بزنن برای کسی که دنبال تجربه عناوین مختلف با توجه به اعدادی که رسمی اعلام شده هست کفاف نمی ده، قابلیت ارتقا یا گزینه دومی هم نداره و به حافظه میکرو که فقط موارد اعلامی خودش می خوره بسنده کرده که سرعتشون متفاوت از حافظه های دیگه برای ران کردن بازیه. عنوانی مثل Cyberpunk 2077 بین 60 تا 70 گیگ حافظه رو اشغال می کنه، Star Wars Outlaws با حجم تقریبا 60 گیگ. 256 حافظه خام کنسول نیست و مقداری برای سیستم بر می داره. همونطور که سوئیچ از 32 گیگ 25.9 رو در اختیارتون می ذاشت. پس از لانچ این مورد کمبود حافظه اصلی فکر می کنم بیشتر بولد بشه، همین استیم دکی که مثال می زنید با حافظه 512و 1ترا هم موجوده و امکانات مختلفی برای باز گذاشتن دست بازیکن ارائه می ده، ولی نینتندو دست از محدودیت ها هنوز بر نداشته و تمام تلاششو می کنه حرکتای منسوخ گذشتشو جهت انحصار کردن موارد مختلف روی کنسولش اعمال کنه
 
آخرین ویرایش:
نه، استیم دک کامل تو دسته Handheld PC قرار میگیره.
هندهلد پی سی یه مفهوم نسبتا جدیده و قبلا واقعا چیزی در این فرم فکتور که کار کنه نداشتیم. و به نظرم به لحاظ عملکردی اون چیزی که استیم دک داره عرضه می‌کنه، به سمت کنسول‌ها تمایل داره
اما کنسولی که تو رو به یک استور خاص محدود نمی‌کنه (هرچند که خود دک عملا این کار رو می‌کنه و مخاطب دنبال استور دیگه براش نیست چون سخت افزاریه برای بالا آوردن یک استور مثل کنسول‌های دیجیتال)

فکر نمی‌کنه کسی برنامه داشته باشه روی استیم دک آفیس نصب کنه یا باهاش کار مهندسی انجام بده. کاملا مرز بین پی سی و کنسول رو کمرنگ کرده و من به عنوان یه نفر که بیشتر زمان گیمینگش روی پی سی بوده، حس یه پی سی رو ازش نمی‌گیرم.

بقیه هندهلدها هم فعلا بحران هویت دارن و این بحرانشون هم ناشی از ویندوزه. اما استیم دک کاملا هویتی نزدیک به کنسول‌ها داره.

برخی حافظه داخلی کنسول رو در نظر نمی گیرن و صرفا با نسل قبلی سوئیچ مقایسه می کنن و می گن پیشرفت داشته از 32 به 256، ولی خب نمی گن نسل قبل روی عناوین TP نینتندو مانور نمی داد و یا اگر مانور می داد نتیجه مثل مورتال کامبت دست کمی از فاجعه نداشت، الان چون سخت افزار و مخصوصا حالت داک طبق تبلیغ خودشون توانایی هندل کردن رزولوشن بالاتر و با کیفیت از مشخصاتش ارائه می ده، این میزان حافظه اگر مثل عناوین tp نسل قبل، نخوان از همه جای بازی مخصوصا تکسچرها بزنن برای کسی که دنبال تجربه عناوین مختلف با توجه به اعدادی که رسمی اعلام شده هست کفاف نمی ده، قابلیت ارتقا یا گزینه دومی هم نداره و به حافظه میکرو که فقط موارد اعلامی خودش می خوره بسنده کرده که سرعتشون متفاوت از حافظه های دیگه برای ران کردن بازیه. عنوانی مثل Cyberpunk 2077 بین 60 تا 70 گیگ حافظه رو اشغال می کنه، Star Wars Outlaws با حجم تقریبا 60 گیگ. 256 حافظه خام کنسول نیست و مقداری برای سیستم بر می داره. همونطور که سوئیچ از 32 گیگ 25.9 رو در اختیارتون می ذاشت. پس از لانچ این مورد کمبود حافظه اصلی فکر می کنم بیشتر بولد بشه، همین استیم دکی که مثال می زنید با حافظه 512و 1ترا هم موجوده و امکانات مختلفی برای باز گذاشتن دست بازیکن ارائه می ده، ولی سوئیچ 2 دست از محدودیت ها هنوز بر نداشته و تمام تلاششو می کنه حرکتای منسوخ گذشتشو جهت انحصار کردن موارد مختلف روی کنسولش اعمال کنه
حافظه هم مساله مهمیه. از این جهت خیلی شبیه حافظه فاجعه بار سریز اس شده.
 
حافظه هم مساله مهمیه. از این جهت خیلی شبیه حافظه فاجعه بار سریز اس شده.
همون سری S درگاه ارتقا حافظه داشت حالا با هر قیمتی، ولی ایشون هیچ گزینه ای پیش روی بازیکن نذاشته و نظر خودم اینه این اعداد دهن پرکن مثل سری S نباید بهش کسی بهش دل ببنده وگرنه می خوره تو ذوقش منظورم کاربرانیه که می گن هک بشه برای عناوین مولتی خوبه
 
برخی حافظه داخلی کنسول رو در نظر نمی گیرن و صرفا با نسل قبلی سوئیچ مقایسه می کنن و می گن پیشرفت داشته از 32 به 256، ولی خب نمی گن نسل قبل روی عناوین TP نینتندو مانور نمی داد و یا اگر مانور می داد نتیجه مثل مورتال کامبت دست کمی از فاجعه نداشت، الان چون سخت افزار و مخصوصا حالت داک طبق تبلیغ خودشون توانایی هندل کردن رزولوشن بالاتر و با کیفیت از مشخصاتش ارائه می ده، این میزان حافظه اگر مثل عناوین tp نسل قبل، نخوان از همه جای بازی مخصوصا تکسچرها بزنن برای کسی که دنبال تجربه عناوین مختلف با توجه به اعدادی که رسمی اعلام شده هست کفاف نمی ده، قابلیت ارتقا یا گزینه دومی هم نداره و به حافظه میکرو که فقط موارد اعلامی خودش می خوره بسنده کرده که سرعتشون متفاوت از حافظه های دیگه برای ران کردن بازیه. عنوانی مثل Cyberpunk 2077 بین 60 تا 70 گیگ حافظه رو اشغال می کنه، Star Wars Outlaws با حجم تقریبا 60 گیگ. 256 حافظه خام کنسول نیست و مقداری برای سیستم بر می داره. همونطور که سوئیچ از 32 گیگ 25.9 رو در اختیارتون می ذاشت. پس از لانچ این مورد کمبود حافظه اصلی فکر می کنم بیشتر بولد بشه، همین استیم دکی که مثال می زنید با حافظه 512و 1ترا هم موجوده و امکانات مختلفی برای باز گذاشتن دست بازیکن ارائه می ده، ولی نینتندو دست از محدودیت ها هنوز بر نداشته و تمام تلاششو می کنه حرکتای منسوخ گذشتشو جهت انحصار کردن موارد مختلف روی کنسولش اعمال کنه

حافظه بعیده خیلی مسئله شه

استیم دک به خاطر دردسرهای افزایش حافظه SSD ـشه که والو چند تا SKU تو قیمت های مختلف براش زده

سوییچ و به دنبالش سوییچ 2 با Micro SD Card قابل افزایشه حافظه اش خیلی راحت

منتها این قضیه MicroSD Card Express ها، الان شاید یخورده اذیت کنند ولی از اون جایی که محدود به برند و چیزی نیستن و مسئله تکنولوژی ایه که قدم بعدی MicroSD Card هاست بعیده به مشکلی بربخوره

هندهلد پی سی یه مفهوم نسبتا جدیده و قبلا واقعا چیزی در این فرم فکتور که کار کنه نداشتیم. و به نظرم به لحاظ عملکردی اون چیزی که استیم دک داره عرضه می‌کنه، به سمت کنسول‌ها تمایل داره
اما کنسولی که تو رو به یک استور خاص محدود نمی‌کنه (هرچند که خود دک عملا این کار رو می‌کنه و مخاطب دنبال استور دیگه براش نیست چون سخت افزاریه برای بالا آوردن یک استور مثل کنسول‌های دیجیتال)

فکر نمی‌کنه کسی برنامه داشته باشه روی استیم دک آفیس نصب کنه یا باهاش کار مهندسی انجام بده. کاملا مرز بین پی سی و کنسول رو کمرنگ کرده و من به عنوان یه نفر که بیشتر زمان گیمینگش روی پی سی بوده، حس یه پی سی رو ازش نمی‌گیرم.

بقیه هندهلدها هم فعلا بحران هویت دارن و این بحرانشون هم ناشی از ویندوزه. اما استیم دک کاملا هویتی نزدیک به کنسول‌ها داره.

خب استیم دک به عنوان یه کنسول که نمی تونه کرکی بازی کردن بازی های تردپارتی روش ممکن باشه
لذا وقتی اون رو تو مقایسه به عنوان امتیاز لحاظ می کنی یعنی عملا داری OS دستگاه رو تغییر میدی به ویندوز که همچین چیزی روش ممکن شه
که در اون صورت کامل کانسپت دستگاه چپه می کنه به سمت هندهلد پی سی بودن و محدودیت ها و امتیازاتی که همچین فرم فکتوری با خودش داره.

طبیعتا اگه سوییچ 2 هک بشه که خب همون امتیاز هم از دست میره کامل :دی

اگه به استیم دک به چشم یه کنسول نگاه کنیم که OS فعالش همون استیم ـه. که خب یکی دو صفحه پیش خودم گفتم. کامل وابسته به لایبرری ای که روش ساختی بستگی داره کدوم رو انتخاب کنی. وگرنه قیمت بازی ها که چندان تفاوت نداره در دراز مدت (طبیعتا هر بازی ای الان رو سوییچ 2 عرضه شه تو بازه لانچ خیلی گرون تره) و از اون طرف هم کیفیت اجرای بازی ها و مصرف باتری و اینا هم به نظر نمیاد برتری ای باشه با استیم دک در حال حاضر. اگه استیم دک 2 هم بیاد دوباره بازه قیمتی شه که اثرگذاره رو سنجش و مقایسه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: benjohn
به نظرم برای کسی که سوپر نینتندو فن نیست و عجله نداره، 2027 2028 و مدل جدید سوییچ 2 که بهینه شده و ارتقا پیدا کرده، در کنار بازی های اصلی که تا اون موقع همه میاد، بهترین وقت برای خرید کنسول هست، اگرم سوپرفن باشه که خب از روز اول طبیعتا ارزش داره...
 
حافظه بعیده خیلی مسئله شه

استیم دک به خاطر دردسرهای افزایش حافظه SSD ـشه که والو چند تا SKU تو قیمت های مختلف براش زده

سوییچ و به دنبالش سوییچ 2 با Micro SD Card قابل افزایشه حافظه اش خیلی راحت

منتها این قضیه MicroSD Card Express ها، الان شاید یخورده اذیت کنند ولی از اون جایی که محدود به برند و چیزی نیستن و مسئله تکنولوژی ایه که قدم بعدی MicroSD Card هاست بعیده به مشکلی بربخوره
دیگه داری فن بویانه کامنت می دی، "بعیده مسئله شه" براش مثال بزن ما هم بدونیم، چون من با مثال دقیق توضیح دادم چرا مسئله می شه
پستو نمی خونی، خودم مثال زدم میکرو رو می خونه ولی برای ران کردن، میکروها محدودیت سرعت دارن حالا هر اسمی روش از جمله اکسپرس می خوان بذارن، اگر نینتندو بخواد چنین کاری بکنه همون اتفاقات نسل قبل تکرار می شه از این نظر که تکنولوژی ران شدن عناوین چه بخوای یا نخوای با حافظه های پر سرعت nvme بروز شده. اینا برای حافظه خارجی هنوز با کارتریج و میکرو اس دی ها کلنجار می رن، این اپشن ها رو استیم دک گذاشته حالا هر کسی با توجه به خواستش می ره سراغ یکیش، اینکه سوئیچ 2 متحول شده و چیزی که بولد می کنه رو می خواد اجرایی کنه باید دست بازیکنانی هم که برای عناوین مولتی طبق تبلیغ خودش سراغ این کنسول میان یرای انتخاب باز بذاره. 5 سال از لانچ کنسول های نسل نهمی گذشته، موارد مختلفی جایگزین یا امتحانشونو پس دادن، اینکه نینتندو هنوز بر یک سری اشتباهات برای محدودیت و صرفا سودجویی خودش پافشاری می کنه جای دفاعی باقی نمی ذاره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cait Sith

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or