TheGodfather

ALI
Gold User
Jun 21, 2011
1,068
نام
Ali
آپدیت:جیمز فرانکو هم اضافه شد :|:|:-&:-&
View attachment 134535
کل شهر خانوم رو ما-لوندن!8->
من که منتظرم بگن با کامران دانشجو هم بوده!!:D
کامران‌مون خودش این آساسنسور بازیا رو راه انداخت یه زمانی:))
 

Destro

Gold User
Apr 18, 2010
3,465
نام
Nightwing
بیا یه لطفی به خودت کن، اون 3 تای اصلی (4 و 5 و 6) رو ببین، فرض کن دیگه غیر از اون هیچ فیلمی ندادن (یه خلاصه ای از 3 تای اولی هم بخون بد نیست:D) و برو سراغ Clone Wars و Mandalorian و سریال هاش:D
Star wars episode 3 حرف نداره :D
 

ArefTheGreat

کاربر سایت
Jul 7, 2009
1,179
نام
عارف واعظ قائمی

uwuajac97myv8aeoho55.jpg


Edge of Tomorrow

پس از دیدن فیلم "لبه فردا" اولین چیزی که در ذهن بسیاری از بینندگان القا میشه مسئله تقلید هست، اما سوال اینجاست: آیا تقلید همیشه بد هست؟ این فیلم ثابت میکنه که میشه با یک تقلید هوشمندانه فیلمی بسیار جذاب تر و ارزشمندتر از فیلم‌های مشابه قبلی ساخت.
واضح است که ایده اصلی این فیلم تقلیدی از فیلم "Source Code" و سری فیلم‌های "Back to The Future" هست اما اینطور نیست که فیلمنامه‌ی آن روایتی صد در صد تقلیدی از محتوای این دو فیلم باشد بلکه ایده‌هایی در فیلمنامه ی آن وارد شده که آن را از این دو فیلم و سایر فیلم های مشابه متمایز میکنه. همچنین برتری‌های زیادی در زمینه‌های دیگر از جمله جلوه‌های ویژه و تدوین، کات‌های به‌ موقع و سیر روایتی بهتر نسبت به "سورس کد" داره.
فیلم در ابتدا به خوبی هرچه تمام‌تر روایت میشه و با کات‌های به موقع و همینطور با تدوین مناسب به خوبی ادامه پیدا میکنه. ریتم فیلم تا حدود یک ساعت ابتدایی ایده‌آل هست اما مشکل اساسی عجله در پایان بندی‌ست، توجه شود که منظور از پایان‌بندی تنها در سکانس پایانی خلاصه نمیشه بلکه سکانس پایانی این فیلم تقریبأ مناسب هست ولی وقایع و جمع‌بندی نیم ساعت پایانی عجولانه هست. جلوه‌های ویژه و فیلمبرداری این فیلم خارق العاده هست و بی‌شک در این زمینه تمام بیننده‌هایش را راضی میکنه و این از ویژگی‌های بسیاری از فیلم‌های این کارگردان توانا یعنی "داگ لیمان" هست. از دیگر ویژگی‌های این فیلم قابلیت وفق دادن بیننده با محیط‌های مختلف فیلم هست، به طوری که در صحنه‌های جنگی بیننده دچار فیلم‌زدگی نمیشه!
تأثیر موسیقی متن فیلم درجایی که باید حس ترس در بیننده القا شود کاملأ حس میشه و مورد تحسین است.
بازیگری ها همگی فوق العاده بوده و میشه ادعا کرد که تام کروز و امیلی بلانت یکی از بهترین تجربه‌های سینمایی خودشون رو رقم زدن و اینطور احساس میشه که کاراکتر ریتا وِراتاسکی (تمام فلزی!!) به خوبی در فیلم جا افتاده است.
همه این ویژگی‌های بسیار خوب به همراه فیلمنامه جذاب آن قطعأ بینندگان بسیاری را راضی خواهد کرد. اوسط فیلم چند سکانس طلایی وجود دارد، سکانس های پایانی نیز به شدت غافلگیرکننده هستند و من هم قصد ندارم سکانس اصلی آن را لو بدهم فقط دوست دارم به این نکته اشاره کنم که بعد از منقرض شدن نسل میمیک‌ها و تمام شدن این جنگ میبینیم باز جنگی دیگر در پیش است! و این نشان می دهد که بشر همیشه به دنبال جنگ است و همیشه بهانه‌ای برای شروع جنگ دارد.
این فیلم حقیقتأ شبیه یک بازی کامپیوتری هست که تمام وقایع از قبل برنامه ریزی شده و معین هستن، حالا بریم چپ حالا بریم راست، جاخالی بده، شلیک کن ، گیم‌ اُوِر... دوباره از اول... اما آیا این یک عیب برای این فیلم محسوب میشه؟ اگر کمی دقت کنید زندگی هم شبیه یک بازی کامپیوتری بسیار پیشرفته هست، ما هیچ وقت در شرایط صد در صد مشابه با وضعیت قبلیمان قرار نگرفتیم پس نمیتونیم قضاوت کنیم که اگر تمام شرایط یکسان باشن افکارمان متفاوت یا یکسان با وضعیت قبلی خواهد بود. بگذارید یک مثال جالب بزنم، بازی‌ The Neverhood بازی هست که میتونی آخرش را به انتخاب و اختیار خودت تغییر بدی! (به دلایلی بازی‌های Heavy Rain یا Red Dead Redemption 2 مثال‌های چندان مناسبی برای این موضوع نیستن ولی در آنها نیز گیمر میتونه با انتخاب‌های قبلی‌اش پایان‌های متفاوتی رقم بزنه) در بازی نورهود تو میتونی در انتها تاج را بر سر خودت بذاری و پادشاه بدی باشی و به مردم ستم کنی! و میتونی پادشاه حقیقی رو نجات بدهی و تاج رو بر روی سر اون بگذاری! یعنی یک بازی که تمام وقایع آن از قبل برنامه‌ریزی شده و خطی جلو میره ولی قابلیت تغییر داره. زندگی شبیه یک بازی پیشرفته‌ست، یعنی تعداد انتخاب ها و تغییراتی که فرد میتونه انجام بده محدود نیستن ولی همگی از قبل برنامه‌ریزی شده هستن. بعضی از کارها را اگر در زمانی انجام بدهی ممکن هست فوایدی را برایت داشته باشن و اگر همان کارها را در شرایط دیگری انجام بدهی ممکن است فقط ضرر داشته باشن. برای زندگی بینهایت شرایط وجود دارد که هیچگاه یک فرد نمیتونه ادعا کنه که در دو زمان متفاوت در شرایط صد در صد مشابه قرار گرفته بوده.
فیلمنامه این اثر خوبه اما میتونست پایان‌بندی خیلی بهتری داشته باشه. نمیشه بدون دلیل ایراد وارد کرد:
در جایی از فیلم متوجه میشویم که "بیل کیج" حقیقتی را از زبان "ریتا وِراتاسکی" بیرون میکشه و آن نام وسطی "رز" هست اما در پایان بندی فیلم هیچ استفاده‌ای از این حقیقتی که به زور یافته شده! نمیشه. همانطور که در فیلم های مشابه همچون "اینسپشن" مشاهده کردیم که حقیقتی از درون خواب های تو در تو (خوابی درون خوابی دیگر) یافته میشد و کارگردان از این حقیقت در طول فیلم استفاده میکرد. اما بد نیست از یکی از سکانس‌های پایانی مناسب این فیلم نیز یادی کنیم‌، آنجا که مفاهیمی مانند ریخته شدن خون یک آلفای خاص بر روی بدن باعث میشد که در صورت مرگ شخص به نقطه ی آغازین برگردد و کارگردان از این حقیقت که در اواسط فیلم فهمیده میشه در انتهای اثر به خوبی بهره برده.
امتیاز من: 7.5/10




البته جسارتا این فیلم از رو مانگای All you need is kill اقتباس کردند ولی داستان کمی برای فیلم تغییراتی داشته. ولی در کل نمیشه گفت که ایده اصلی فیلم از دو نامی که اشاره کردید گرفته شده. درباره تحلیلتون و ربطش به بازی ها نظر خاصی ندارم. این حس ها در من به وجود نیامد درکل.
 

peyman_eun

کاربر سایت
Mar 18, 2020
108
البته جسارتا این فیلم از رو مانگای All you need is kill اقتباس کردند ولی داستان کمی برای فیلم تغییراتی داشته. ولی در کل نمیشه گفت که ایده اصلی فیلم از دو نامی که اشاره کردید گرفته شده. درباره تحلیلتون و ربطش به بازی ها نظر خاصی ندارم. این حس ها در من به وجود نیامد درکل.
آره اینکه از مانگای All you need is kill اقتباس شده رو واقعأ میدونستم ولی یادم رفت بنویسم. مطمئنأ فیلم الهاماتی از فیلم‌های Source Code و Back to the Future و حتی Groundhog Day داشته (خودم مانگا All you need is kill رو نخوندم ولی فیلم Source Code و سری Back to the Future رو دیدم). ایده اش تقلیدی هست ولی همونجوری که گفتم یک تقلید موفق بود.
در هرصورت ممنون که خوندید.
 

rabin88

کاربر سایت
Dec 18, 2018
701
departed 2006
9/10
View attachment 134630

هرکس مثل من تا الان ندیده درجا دانلود کنه ببینه :)

لیست بازیگرها و کارگردانش کافیه که به ایمان بیاورید
بیش از 10 بار دیدمش و هنوز هم وقتی دارم کانال عوض میکنم اگه شبکه ای پخشش کنه هر جای فیلم هم باشه بازم میخکوب میشم و میبینم
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
این فیلم Black Mirror نسخه ALL ENDINGSش 5 ساعته :| اون نسخه معمولیه که یک ساعت و نیمه رو ببینمش؟ چطوریه؟
اگه میتونی برو تو نماشا ببینش. مثل نتفلیکس میتونی خودت انتخاب کنی
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر