Movie Center

Variety گفته.
اره،ولی اون قسمت Cape Fear رو هالیوود ریپورتر گفته بود.

خداروشکر ریویوهای جدید فیلم پولانسکی هم بهتر شدن.یکی دونفر فیلم رو کسل کننده و سطحی خوندن چند نفر هم فیلم رو در حد یه تریلر هیچکاکی خوب با مایه های سیاسی دونستن.

در مورد شاینیگ به نظر منم فیلم خیلی بزرگی نیست ولی تو اون چیزی که میخواد نشون بده به نظرم موفقه.

سلام بچه ها.میشه لیست بهترین فیلم های سال2009روبذارین؟
این دو جارو نگاه کن:
http://www.imdb.com/search/title?ye...feature&num_votes=1000,&sort=user_rating,desc

http://www.metacritic.com/film/awards/2009/toptens.shtml
 
اسکورسیزی هم در تله 3D افتاد :دی

آقای جزیره‌‌خَر هم دارن رمان می‌نویسن برا آواتار،‌ نظر شما رو جلب میکنم به جمله تاریخی از MovieBlog:
While we expect James Cameron to be hard at work writing a sequel to the well contained story for Avatar 2 (with Disney’s Pocahontas 2 and The Holy Road on hand to avoid similarities)
تارانتینو هم که جدی نمیگیریم حرفاشو ولی خب گفته میخواد یه فیلم هیجانی برده‌داری بسازه، به جای وسترن هم بهش بگه جنوبی :دی من دارم فکر می‌کنم قراره تارانتینو انقدر سوژه اوریجینال بسازه که دیگه این مفهوم از بین بره :دی

بعله آدم وقتی از یک فیلمی لذت ببره چه حرکت‌هایی که نمیکنه، این تابلو رو قاطی کلی تابلوی عشقولکی و اینای مزخرف و نمیدونم تابلوی انریکه و اینجور خزعبلات پیدا کردن دوستان برام، منم رفتم ترتیبشو دادم :دی

 
آخرین ویرایش:
چی شد؟!
این "ضد مسیح" رو دیدم...عجب!!!
چه لحنی داشت،چه پرداختی،تازه اومدم دست بندازم این فن تریر رو ولی یهویی این ظاهر شد که اتفاقا از لحاظ بصری خوشم اومد،البته هنوزم گیجم که چی دیدم ولی اتفاقا از این بحث کوبریک و اسکورسیزی من نمی دونم چرا تو چپترهای بعدی که دفو زنش رو میبره جنگل یاده همین شاینیگ مادر مرده افتادم،البته به نظرم تا جایی معکوسش،اونجا نیکلسون تحت تاثیر تصویر دهشتناک خارج همچون دگرگونی بهش وارد میشه،اما اینجا گویا انسان به طبع درنده زاده شده،یکی از عجیب ترین سکانسای سینما رو تجربه کردم تو همون افتتاحیه فیلم،ضربآهنگ کند با موسیقی ای که یاد پاورتی افتادم (تو بازیه hitman blood money فک کنم منو ش بود) زن و مرد در حال آمیزش عملا تعلیق رو خنثی،عکسش پرت شدن بچه انفجار تعلیق...
اردلان یه توضیحی در این مورد بده،قضیه چیه...ارتباطی دارن اون فضای جنگل...؟
 
آنتی کرایست رو من درست نتونستم ببینم که بخوام کامل متوجه شم(چند دفعه فاصله افتاد بین دیدنش) و نظرم سردرگمه. البته باید در نظر داشت که فیلم محصول نهایی افسردگی شدید فن تریر بوده و تقریبا می شه گفت یجورایی پذیرش آتئیسم بعد از افسردگی خود فن تریر رو نشون می ده. دین رو کاملا رد می کنه.کلا خیلی رفرنسهای مذهبی داشت که الان درست یادم نیست. انگار کارگردان به یجور آگاهی نسبت به زشتی طبیعت, تولد, مرگ و اساس زندگی رسیده.اصلا تاکید می کنه همه چی نادرسته همین الانشم تو جهنمیم. طبیعت همیشه بی رحم و منزجر کننده و بی تفاوت بوده.هرچقدر تارکوفسکی طبیعتو مقدس می دونه این برعکسه. حتی طبیعت انسان رو بدتر هم نشون می ده. انگار زن هم خودش از خودش آشفته اس هم منزجر کننده اس بخاطر اینکه تجسمی از طبیعته.قادر به بدنیا آوردن و خلق کردنه. که باعث تنفر زنه از خودش و در نهایت نقص عضو می شه.
نظرم خیلی میکسه نسبت به فیلم.یه ایده هایی انگار از Cries and Whispers گرفته و یه حالت ناامیدی آنتونیونی وار بهش اضافه کرده نتیجش این شده قسمتهایی از فیلم قوی ولی در نهایت چیپه.
------------------------------------------
ریمیک راننده تاکسی که ظاهرا شایعه اس ولی از اونجایی که فن تریر مثنکه عشقه ریمیک به سبک خودش داره مثه همون کاری که با The Five Obstructions کرد بعید نیست اینجا هم یه همچین چیزی درنظر داشته. گرچه من که کار چه موفق چه ناموفق چندان از ریمیک حتی اگه سازنده اصلیش هم باشه استقبال نمی کنم.
در مورد فیلم اسکورسیزی و شاینینگ بعید می دونم همونطور که گفتم جز شباهت مکانی و تا حدی استفاده از موسیقی که البته کم رفرنسی هم نیست شباهت دیگه ای داشته باشه مگر اینکه تو استفاده از ترکینگ شاتها هم نزدیک باشه. البته می گفتن به هیچکاک نزدیکه ولی اگه خودشو به کوبریک نزدیک کرده باشه کار ضعیفم باشه ما هم استقبال می کنیم.
پولانسکی هم که کلا کارای امروزه اش کمتر در سطح دوران محله چینی ها و سه گانه آپارتمانشه که بنظرم بهترین کاراشن(مخصوصا مستاجر و رزمری جزو بهترین فیلمایین که کافکا رو درست بتصویر اوردن.بهتر از محاکمه ولز) ولی امیدوارم بخاطر اینکه آینده اش یه جورایی رو هواست بهتر از اون چیزی باشه که بنظر میاد.
 
آخرین ویرایش:
جاش تیلر به فیلم اسکورسیزی 4.5/5 داده، پس یعنی فیلم خوبیه :دی من چقدر به این بشر علاقه پیدا کردم :دی
For me it’s my favorite Scorsese
harkening back to old school suspense thrillers like the work of Hitchcock while incorporating the new ideas of modern movie magic
Shutter Island is a fiercely twisted, complex film built on a foundation of character-driven emotion.
بعد من و سینا روی شاینینگ اصلا توافق نخواهیم داشت، من بسیار دوستش دارم، هرکس نمیترسه از این فیلم بخاطر اینه که خیلی چیزاش خیلی سنگینه، ترس تو فرم فیلم نیست، تو محتواشه.
اما این جزیره عمو مارتین کاملا هیچکاکیه.
 
پولانسکی هم که کلا کارای امروزه اش کمتر در سطح دوران محله چینی ها و سه گانه آپارتمانشه که بنظرم بهترین کاراشن
منم موافقم که بهترین کاراش مال همون زمانن ولی هر چند وقت یه بار یه سورپرایز داره.به جز Tess که تقریبا مال همون دورانه فیلم عجیب غریبی و کم نظیری مثل Bitter Moon که به طرز عجیبی underrate شده رو داره،تریلر خوشساختی مثل دوشیزه و مرگ و همچنین پیانیست که به نظر من فیلم خیلی خوبیه.
الان تو مووی میکر نوشته بود گوست رایتر بهترین فیلمش تو 30 سال اخیره (یعنی از همون تس به بعد).امیدوارم که باشه.
اسکورسیزی هم اگه خودشو به هیچکاک نزدیک کرده باشه حتی اگه ضعیفم باشه ما استقبال می کنیم:biggrin1:.
-------------------
این عکسای تکن رو برید از اینجا ببینید.به عنوان یه فردی که چندین سال با شماره 3و 4 این بازی زندگی کرده به نظرم باید منتظر فاجعه ای در حد استریت فایتر باشیم:
New Photos From Tekken

یونیورسال هم مثل اینکه میخواد ریبوت از سری امریکن پای بسازه!

وارنر هم دنبال ساخت سومین مورتال کومبته.

پاچینو هم جانشین دنیرو تو فیلم Son of No One شد.یه تعداد دیگه مثل ترنس هاوارد ،ری لیوتا،کتی هولمز و جیمز گاندولفینی در حال صحبت کردنن.
 
دوشیزه و مرگ
اینم کار کوچیک ولی خوبیه.قبلا گفته بودم این شخصی ترین کارشه از اونجایی که اشاراتی هم احتمالا به شارون تیت داره و همینطور فرنتیک. ولی بنظر میاد بعضی فیلمای دیگشم یه حالت شخصی دارن و جلوه هایی از رنجی که کشیده تو زندگیش تو اونام دیده می شه مثه پیانیست و الیور توئیست.
اسکورسیزی هم خودشو به کسی نزدیک نکرده جز یه سری رفرنسها. اگرچه مثنکه تو استایل شناخته شده خودش موفق تره.
 
میگم،منم هنوز گیجم،به نظرم این تقدیمش به تارکوفسکی مشابه همون دنیای انتزاعی تارکوفسکی نسبت به دنیای عینی ماست،تو بعضی صحنه ها وجود دیالوگ کم مخصوصا تو افتتاحیه به همراه موسیقی تصنیفی با اسلوموشن بی ارتباط با اون نمی تونه باشه،و چون تارکوفسکی ساختارش با مضامینش کلا متفاوت هست فک می کردم به لحاظ مضمون و ایدئولوژی غیر متعارف(که می گم،استفاده از بیانش تو آنتی کرایست رو بی شباهت با تارکوفسکی نمیشه گفت) در نتیجه با یه چیزی مثه آشنازدایی از این مضامین برخورد کردم...از طرفی از منظر ابهام توو "آینه" به نظرم اصلا مشابه ش نیست،بیشتر از ابزار نمادین بهره گرقته یعنی ساختار پیچیده به اون صورت نداره برای همین موندم الان این بازم از این نظر که ارتباطی ندارن،پس اون احتمالی که دادم در مورد آشنایی زدایی نادرسته...با توجه اینکه خودتم اشاره به مفاهیم تماتیک آنتونیونی مثه بحران هویت کردی،آخه آنتونیونی منحصرا به شخصیت هاش تمرکز داره تا به حوادث پیرامون،یعنی نسبت این دو کمتر از همدیگه هست،ولی بازم اینجا اصلا به نظرم روو هر دو تاکید میشه که وقتی خودت روو شخصیت تاکید کردی بازم نظرم برگشت،ولی آخه تا این حد همه چیز رو بالفطره ریشه کن نمی کرد این آنتونیونی،مثه یه دوره تاریخی،که با یه سری سلسله مراتبی بوجود میاد،اول تک سلولیا و چی می دونم بی مهره ها و از این قبیل بودن که بعد گیاه و حیوونات شدن،این آنتی کرایست خلاف اینه انگار...کلا قاطی کردم الان :biggrin1:
 
اینم از گو(ست) رایتر :دی

The Ghost Writer is not nearly as good as it could have been, a squandered opportunity both to take on the real-life crimes of the Iraq War and create genuine tension and suspense. By working fleetingly, it only teases you about what might have been.
 
دیروز توتال فیلم گفته بود که کامرون وظیفه mentoring اسپایدرمن جدید رو داره.اسپایدرمن هم با حضور مارک وب و کامرون دورنمای خوبی پیدا کرده.

انجمن منتقدین لندن هم بهترینای سال رو انتخاب کرد که نکته جالبش انتخاب A Prophet به عنوان بهترین فیلمه.اینم لیست کاملش:
FILM OF THE YEAR
Avatar
The Hurt Locker
A Prophet
The White Ribbon
Up in the Air
DIRECTOR OF THE YEAR
Jacques Audiard – A Prophet
Kathryn Bigelow – The Hurt Locker
James Cameron – Avatar
Michael Haneke – The White Ribbon
Jason Reitman – Up in the Air

THE ATTENBOROUGH AWARD: BRITISH FILM OF THE YEAR
Bright Star
An Education
Fish Tank
In the Loop
Moon
FOREIGN LANGUAGE FILM OF THE YEAR
The Class
Katyn
Let the Right One In
A Prophet
The White Ribbon
BRITISH DIRECTOR OF THE YEAR
Andrea Arnold – Fish Tank
Armando Iannucci – In the Loop
Duncan Jones – Moon
Kevin Macdonald – State of Play
Sam Taylor-Wood – Nowhere Boy
ACTOR OF THE YEAR
Jeff Bridges – Crazy Heart
George Clooney – Up in the Air
Tahar Rahim – A Prophet
Michael Stuhlbarg – A Serious Man
Christoph Waltz – Inglourious Basterds
ACTRESS OF THE YEAR
Abbie Cornish – Bright Star
Vera Farmiga – Up in the Air
Mo’Nique – Precious
Carey Mulligan – An Education
Meryl Streep – Julie & Julia
BRITISH ACTOR OF THE YEAR
Peter Capaldi – In the Loop
Colin Firth – A Single Man
Tom Hardy – Bronson
Christian MacKay – Me and Orson Welles
Andy Serkis – *** & Drugs & Rock & Roll
BRITISH ACTRESS OF THE YEAR
Emily Blunt – The Young Victoria
Helen Mirren – The Last Station
Carey Mulligan – An Education
Katie Jarvis – Fish Tank
Kristin Scott Thomas – Nowhere Boy
BRITISH ACTOR IN A SUPPORTING ROLE
Michael Fassbender – Fish Tank
John Hurt – 44 Inch Chest
Jason Isaacs – Good
Alfred Molina – An Education
Timothy Spall – The Damned United
BRITISH ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE
Emily Blunt – Sunshine Cleaning
Anne-Marie Duff – Nowhere Boy
Rosamund Pike – An Education
Kierston Wareing – Fish Tank
Olivia Williams – An Education
SCREENWRITER OF THE YEAR
Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci & Tony Roche – In the Loop
Thomas Bidegain & Jacques Audiard – A Prophet
Joel & Ethan Coen – A Serious Man
Michael Haneke – The White Ribbon
Nick Hornby – An Education
Olivia Williams – An Education
THE NSPCC AWARD: YOUNG BRITISH PERFORMER OF THE YEAR
Katie Jarvis – Fish Tank
Aaron Johnson – Nowhere Boy and Dummy
George MacKay – The Boys Are Back
Bill Milner – Is Anybody There? and *** & Drugs & Rock & Roll
Saoirse Ronan – The Lovely Bones
DILYS POWELL AWARD FOR EXCELLENCE IN CINEMA
Quentin Tarantino

امتیاز شاتر ایلند هم تو متاکریتیک 62 شد.اسکات منتقد اصلی نیویورک تایمز هم که رسما گفته فیلم مزخرفه .مثل اینکه یه جور سردرگمی تو فیلم وجود داره یه جورایی که خود اسکورسیزی هم دقیق نمیدونسته داره چیکار میکنه و کلا فیلم خیلی هدفمند نیست.البته ایبرت به فیلم سه و نیم ستاره داده.
 
جشنواره برلین هم برگزار شد و رمان پولانسکی عزیز جایزه بهترین کارگردانی رو برد.که البته به دلیل زندانی بودن تو خونش نتونست جایزه رو بگیره.خرس طلا رو هم یه فیلم ترکی به اسم Honey برد که درباره یه پسر 6 سالس که میره تو جنگل دونبال باباش که پرورش‌ دهنده‌ء‌ زنبور عسله.سینمای ترکیه هم تو این سال های اخیر پیشرفت فوق العاده ای داشته.

WGA Awards:
Boal, The Hurt Locker
Jason Reitman, Sheldon Turner for Up in the Air
Long form original – Georgia O’Keefe
Long form adapted – Taking Chance
Documentary – The Cove
Comedy Series – 30 Rock
Episodic Comedy – 30 Rock and Modern Family
Comedy Variety – The Daily Show, Saturday Night Live
احتمالا تو اسکار فیلمنامه اورجینتال رو تارانتینو ببره.

شاتر ایلند هم جمعه 14 میلیون فروخت.بهترین فروش Opening Day بین 4 تا فیلمی که دیکاپریو و اسکورسیزی ساختنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or