با همه حرفاتون موافقم جز جمله اخراصلاً و ابداً افت فروش فیلمها و «نرفتن به سینما» ربطی به Woke و Moke نداره؛ میتونم این افت رو به سه دلیل توضیح بدم: اولین دلیل حجم زیاد پلتفرمهای میناستریم هست که تقریباً حدود 50 درصد از مردمان آمریکا به این پلتفرمها دسترسی همهجانبه دارند؛ هر جمعه نتفلیکس یا آمازون یک فیلم سینمایی با بازیگران مطرح سینما پخش میکنه که میلیونها نفر اونهارو میبینند. پس کی بلند میشه میره سینما؟! دلیل دوم سیاستگذاری فاجعه کمپانیهای فیلمسازی پس از کرونا هست؛ اینکه فیلمها بلافاصله پس از اکران 14 روزه یا 30 روزه، روی نمایش خانگی قرار میگیرند؛ این سیاستگذاری قشنگ تِر میزنه به موقعیت فیلم و تهیهکنندگان و ضرر؛ به همین دلیل بود که نولان نرفت فیلم «اوپنهایمر» رو زیر نظر Warner Bros تولید کنه و در قراردادش با «یونیورسال»، زمان عرضه نسخه نمایش خانگی فیلمش رو خودش به نوعی تعیین کرد (چون یونیورسال هم معمولاً فیلمهاشو 3 هفته بعد میده آنلاین)
دلیل سوم که بهتازگی باید قبولش کنم؛ اینکه در عصر تکنولوژی و سرگرمیهای دیجیتال، عملاً ویدئوگیم در جذب مخاطب دست پیش رو گرفته.
که ویدیو گیم از سینما پیشی گرفته
دلیلی برای این حرفتون دارین ؟
مخاطب های ویدیو گیم قابل مقایسه نیست با سینما
چه از نظر سوددهی و چه تعداد مخاطبان ویدیوگیم فاصله خیلی زیادی داره با صنعت فیلم و سریال و سینما
اتفاقا کاملا برعکس دیگه کسی حوصله ی ویدیوگیم نداره
اون تعداد مخاطب نسل هفت و هشت ویدیو گیم کمتر شدن در نسل ۹
و تمام شرکت های بازیسازی در حال اخراج کارکنان و تعدیل یا ورشکستگی
صنعت ویدیوگیم بدترین دوران خودش داره سپری میکنه