Movie Center

جشنواره فیلم فجر یه بخشی داره به اسم «بهترین فیلم از نگاه ملی» و خب معلومه چه فیلم‌هایی معمولا برنده این جایزه میشن.

عنکبوت مقدس از جنس همین فیلم‌ها بود. انقدر درگیر شعار بود که تقریبا هیچ ارزش سینمایی نداشت. تصویرها حتی برای بدبین‌ترین آدم‌هایی که با فضای ایران هم آشنا باشن در محدوده غیرواقعی قرار می‌گرفت.

بعید می‌دونم کسی تا حالا پلیسی دیده باشه که در محل کارش سیگار بکشه. اصرار عجیب فیلم به سیگار کشیدن شخصیت‌ها هم زننده بود. انگار تنها راه نشون دادن عصبانیت، ناراحتی، اضطراب، غم، نفرت و ... برای فیلم ساز سیگار کشیدن بوده.

فیلم ساز هیچ تلاشی نمی‌کنه به ذهنیت شخصیت‌ها و انگیزه‌هاشون وارد بشه بلکه شخصیت‌ها (که چندان شخصیت هم نیستند) فقط کارکرد رسوندن پیام فیلم ساز رو دارن.

امیرابراهیمی بازی خاصی از خودش نشون نمیده و انگار به خاطر تعارف بهش جایزه دادن.

به خاطر سرگرمی که ابداً نباید به فیلم نزدیک شد اما اگر به خاطر موضوع فیلم می‌خوایید ببینیدش، کمی فکر کنید شاید تصمیم‌تون عوض شد.

یکی دو تا صحنه به شدت کرینجی هم توی فیلم هست. انقدر حالم رو به هم زد که اول این پست رو توی تاپیک خرابی‌های PS4‌ ارسال کردم.
 
سلام
مستند "و عنکبوت آمد" به نظرم جذابیت بیشتری نسبت به این فیلم داره و دیدنش پیشنهاد میشه.
اگر موضوع قاتلان سریالی ایرانی براتون جذاب هست به نظرم پادکست ردرام (Redrum) که دو قسمت راجع به محمد بیجه داره رو گوش بدید. وصف قتل هایی که انجام شده فکر نکنم هیچوقت از ذهنتون پاک بشه.
 
آخرین ویرایش:
توصیه میکنم فیلم و حوادث این روز ها رو در ارشیو داشته باشید ! چون مطمئنا 20 سال دیگه اگر یک شخصی برای مهر و ابان 1401 فیلم بسازه همان موقع هم متهم خواهد شد که این شات و سکانس ها حتی برای بدبین ترین ادم ها هم غیر واقعی هست ! البته فیلم ارگو هم همین شرایط رو داشت که وحشی گری و خشم شرایط واقعی اون دوران رو حتی خیلی کمتر در فیلم نشون میداد ولی خب خیلی ها باور نداشتن
 
به نظرم غیرتی دارید به فیلم «ع.م» نظر می‌دهید، پیشنهاد می‌دهم فیلم «عنکبوت» ابراهیم ایرج‌زاد را ببینید و بعد با اثر علی عباسی مقایسه کنید، بعد بیایم بررسی مقایسه‌ای انجام بدیم.
نظر خودتون چه بود؟
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
Best Motion Picture, Drama
“Avatar: The Way of Water” (20th Century Studios)

“Elvis” (Warner Bros.)

“The Fabelmans” (Universal Pictures)

“Tár” (Focus Features)

“Top Gun: Maverick” (Paramount Pictures)

Best Picture, Musical or Comedy

“Babylon” (Paramount Pictures)

“The Banshees of Inisherin” (Searchlight Pictures)

“Everything Everywhere All at Once” (A24)

“Glass Onion: A Knives Out Mystery” (Netflix)

“Triangle of Sadness” (Neon)

Best Director, Motion Picture

James Cameron (“Avatar: The Way of Water”)

Daniel Kwan, Daniel Scheinert (“Everything Everywhere All at Once”)

Baz Luhrmann (“Elvis”)

Martin McDonagh (“The Banshees of Inisherin”)

Steven Spielberg (“The Fabelmans”)

Best Screenplay, Motion Picture

“Tár” (Focus Features) — Todd Field

“Everything Everywhere All at Once” (A24) — Daniel Kwan, Daniel Scheinert

“The Banshees of Inisherin” (Searchlight Pictures) — Martin McDonagh

“Women Talking” (MGM/United Artists Releasing) — Sarah Polley

“The Fabelmans” (Universal Pictures) — Steven Spielberg, Tony Kushne




Best Performance by an Actor in a Motion Picture, Drama

Austin Butler (“Elvis”)

Brendan Fraser (“The Whale”)

Hugh Jackman (“The Son”)

Bill Nighy (“Living”)

Jeremy Pope (“The Inspection”)

Best Performance by an Actress in a Motion Picture, Drama

Cate Blanchett (“Tár”)

Olivia Colman (“Empire of Light”)

Viola Davis (“The Woman King”)

Ana de Armas (“Blonde”)

Michelle Williams (“The Fabelmans”)

Best Performance by an Actress in a Motion Picture, Musical or Comedy

Lesley Manville (“Mrs. Harris Goes to Paris”)

Margot Robbie (“Babylon”)

Anya Taylor-Joy (“The Menu”)

Emma Thompson (“Good Luck to You, Leo Grande”)

Michelle Yeoh (“Everything Everywhere All at Once”)

Best Performance by an Actor in a Motion Picture, Musical or Comedy

Diego Calva (“Babylon”)

Daniel Craig (“Glass Onion: A Knives Out Mystery”)

Adam Driver (“White Noise”)

Colin Farrell (“The Banshees of Inisherin”)

Ralph Fiennes (“The Menu”)

Best Supporting Actor – Motion Picture

Brendan Gleeson (“The Banshees of Inisherin”)

Barry Keoghan (“The Banshees of Inisherin”)

Brad Pitt (“Babylon”)

Ke Huy Quan (“Everything Everywhere All at Once”)

Eddie Redmayne (“The Good Nurse”)

Best Supporting Actress, Motion Picture

Angela Bassett (“Black Panther: Wakanda Forever”)

Kerry Condon (“The Banshees of Inisherin”)

Jamie Lee Curtis (“Everything Everywhere All at Once”)

Dolly De Leon (“Triangle of Sadness”)

Carey Mulligan (“She Said”)

Best Television Series, Drama

“Better Call Saul” (AMC)

“The Crown” (Netflix)

“House of the Dragon” (HBO)

“Ozark” (Netflix)

“Severance” (Apple TV+)

Best Television Series, Musical or Comedy

“Abbott Elementary” (ABC)

“The Bear” (FX)

“Hacks” (HBO Max)

“Only Murders in the Building” (Hulu)

“Wednesday” (Netflix)

Best Performance by an Actor in a Television Series, Drama

Jeff Bridges (“The Old Man”)

Kevin Costner (“Yellowstone”)

Diego Luna (“Andor”)

Bob Odenkirk (“Better Call Saul”)

Adam Scott (“Severance”)

Best Performance by an Actress in a Television Series, Drama

Emma D’Arcy (“House of the Dragon”)

Laura Linney (“Ozark”)

Imelda Staunton (“The Crown”)

Hilary Swank (“Alaska Daily”)

Zendaya (“Euphoria”)

Best Actress in a TV Series, Musical or Comedy

Quinta Brunson (“Abbott Elementary”)

Kaley Cuoco (“The Flight Attendant”)

Selena Gomez (“Only Murders in the Building”)

Jenna Ortega (“Wednesday”)

Jean Smart (“Hacks”)

Best Actor in a TV Series, Musical or Comedy

Donald Glover (“Atlanta”)

Bill Hader (“Barry”)

Steve Martin (“Only Murders in the Building”)

Martin Short (“Only Murders in the Building”)

Jeremy Allen White (“The Bear”)

Best Supporting Actor, Television

John Lithgow (“The Old Man”)

Jonathan Pryce (“The Crown”)

John Turturro (“Severance”)

Tyler James Williams (“Abbott Elementary”)

Henry Winkler (“Barry”)

Best Supporting Actress, Television

Elizabeth Debicki (“The Crown”)

Hannah Einbinder (“Hacks”)

Julia Garner (“Ozark”)

Janelle James (“Abbott Elementary”)

Sheryl Lee Ralph (“Abbott Elementary”)

Best Limited Series, Anthology Series or a Motion Picture made for Television

“Black Bird” (Apple TV+)

“Monster: The Jeffrey Dahmer Story” (Netflix)

“The Dropout” (Hulu)

“Pam & Tommy” (Hulu)

“The White Lotus” (HBO)

Best Performance by an Actor, Limited Series, Anthology Series or Motion Picture made for Television

Taron Egerton (“Black Bird”)

Colin Firth (“The Staircase”)

Andrew Garfield (“Under the Banner of Heaven”)

Evan Peters (“Monster: The Jeffrey Dahmer Story”)

Sebastian Stan (“Pam & Tommy”)

Best Performance by an Actress, Limited Series, Anthology Series or a Motion Picture made for Television

Jessica Chastain (“George and Tammy”)

Julia Garner (“Inventing Anna”)

Lily James (“Pam & Tommy”)

Julia Roberts (“Gaslit”)

Amanda Seyfried (“The Dropout”)

Best Performance by an Actress in Supporting Role, Limited Series, Anthology Series or a Motion Picture made for Television




Jennifer Coolidge (“The White Lotus”)

Claire Danes (“Fleishman Is in Trouble”)

Daisy Edgar-Jones (“Under the Banner of Heaven”)

Niecy Nash-Betts (“Monster: The Jeffrey Dahmer Story”)

Aubrey Plaza (“The White Lotus”)

Best Performance by an Actor in Supporting Role, Limited Series, Anthology Series or a Motion Picture made for Television

F. Murray Abraham (“The White Lotus”)

Domhnall Gleeson (“The Patient”)

Paul Walter Hauser (“Black Bird”)

Richard Jenkins (“Monster: The Jeffrey Dahmer Story”)

Seth Rogen (“Pam & Tommy”)

Best Original Score, Motion Picture

“The Banshees of Inisherin” (Searchlight Pictures) — Carter Burwell

“Guillermo del Toro’s Pinocchio” (Netflix) — Alexandre Desplat

“Women Talking” (MGM/United Artists Releasing) — Hildur Guðnadóttir

“Babylon” (Paramount Pictures) — Justin Hurwitz

“The Fabelmans” (Universal Pictures) — John Williams

Best Picture, Non-English Language

“All Quiet on the Western Front” (Germany)

“Argentina, 1985” (Argentina)

“Close” (Belgium)

“Decision to Leave” (South Korea)

“RRR” (India)

Best Original Song, Motion Picture

“Carolina” from “Where the Crawdads Sing” (Sony Pictures) — Taylor Swift

“Ciao Papa” from “Guillermo del Toro’s Pinocchio” (Netflix) — Roeben Katz, Guillermo del Toro

“Hold My Hand” from “Top Gun: Maverick” (Paramount Pictures) — Lady Gaga, BloodPop

“Lift Me Up” from “Black Panther: Wakanda Forever” (Marvel Studios) — Tems, Ludwig Göransson, Rihanna, Ryan Coogler

“Naatu Naatu” from “RRR” (Variance Films) — Kala Bhairava, M. M. Keeravani, Rahul Sipligunj

Best Motion Picture, Animated

“Guillermo del Toro’s Pinocchio” (Netflix)

“Inu-Oh” (GKIDS)

“Marcel the Shell With Shoes On” (A24)

“Puss in Boots: The Last Wish” (DreamWorks Animation)

“Turning Red” (Pixar)
 
رجب 7 چه آشغالی شده !!! :|
شماره قبلی یکم ضعیف بود ولی اونو رو حساب قالب داستانش گذاشته بودم که زیاد کشش کمدی نداشت، مطمئن هم بودم که واسه شماره بعدیش جبران میکنه ولی این یکی خیلی مضخرف شده!
65 درصد فیلم رو دیدم اونم بزور...باقیش هم میخوام بعدا ببینم چون اصلا ارزش یه کله دیدن رو نداشت!
فقط همین مونده بود پای رجب به موج حمایتی فمینیستی باز بشه که ظاهرا همین تپه هم فتح شد!
 
رجب 7 چه آشغالی شده !!! :|
شماره قبلی یکم ضعیف بود ولی اونو رو حساب قالب داستانش گذاشته بودم که زیاد کشش کمدی نداشت، مطمئن هم بودم که واسه شماره بعدیش جبران میکنه ولی این یکی خیلی مضخرف شده!
65 درصد فیلم رو دیدم اونم بزور...باقیش هم میخوام بعدا ببینم چون اصلا ارزش یه کله دیدن رو نداشت!
فقط همین مونده بود پای رجب به موج حمایتی فمینیستی باز بشه که ظاهرا همین تپه هم فتح شد!
رجب دو سه قسمت اولش عالی بود ولی بقیه رفته رفته خراب شد
رجب 7 کِی اومد؟ لینک داری ازش؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or