Movie Center

سلام
با توجه به مهجور واقع شدن Primer خواستم یه تبلیغی دربارش بکنم. این فیلم توسط Shane Carruth نوشته, کارگردانی, تهیه, بازیگری و آهنگ پردازی شده :D. یعنی تقریبا همه کارای فیلم توسط خودش انجام شده. هزینه فیلم هم ۷۰۰۰ دلار شده و همین که در جمع بزرگان حضور داره نشان از موفقیت این فیلم داره. موضوع فیلم هم درباره دو نفره که قابلیت سفر در زمان رو کشف میکنند و ازش برای پول به دست اوردن از بازار سهام استفاده میکنند.
آقای Carruth یه فیلم دیگه به اسم Upstream Color هم داره که اون هم ارزش دیدن داره. به نظرم با توجه به پیچیدگی Primer به نظرم اول این فیلم رو ببینید.
 
تام هالند چه شکری خورده باز؟
گفته بود اسکورسیزی خودش نمیتونه مثل فیلمسازای مارول فیلم بسازه. اگه بلد بود حتماً می‌ساخت و نظرش رو تغئیر میداد در مورد اینگونه فیلما!!
فکرش رو بکن! اسکورسیزی یه عمره داره توی سینما کار می‌کنه، هیچ وقت هم ادعایی نداشته. اما همه به عنوان یه فیلمساز مستعد و کار درست در تمام این سال‌ها بهش نگاه کردن و کاراش رو مورد تمجید قرار دادن. اما یه بچه که هنوز چهارتا کار توی کارنامه‌ش نداره میاد اینجوری نظر میده که هی تو؛ چیزی حالیت نیست پیرمرد!
زمونه‌ی عجیبیه...
(البته که همه حق دارن نظر بدن، اما خداوکیلی ببین کی چی میگه!)
.
.
دوستی جرف جالبی زد. گفت در دوره‌ای هستیم که هالیوود یه سری هنرمند مستعد مثل اسپیسی و دپ رو بخاطر یه سری مسائل خصوصی کنار گذاشته تا این جوونایِ بی استعداد بیان جولون بدن!
فقط فکرش رو بکنید؛ جانی دپ و اسپیسی این چندساله که دوران طلایی سنشون هست چه کارایی می‌تونستن عرضه کنن اما هردو بواسطه‌ی سیاست‌های مرسوم در این دنیا کنار رفتن تا ما شاهد زوال اکتینگ و سنیما باشیم...
.
.
اگه تام هالند و تیموتی و امثالهم تونستن فقط ۵ دقیقه اکت‌های اسپیسی در خانه‌ی پوشالی رو تقلید کنن؛ من تا آخر عمر فیلم دیدن رو میزارم کنار:D
 
گفته بود اسکورسیزی خودش نمیتونه مثل فیلمسازای مارول فیلم بسازه. اگه بلد بود حتماً می‌ساخت و نظرش رو تغئیر میداد در مورد اینگونه فیلما!!
فکرش رو بکن! اسکورسیزی یه عمره داره توی سینما کار می‌کنه، هیچ وقت هم ادعایی نداشته. اما همه به عنوان یه فیلمساز مستعد و کار درست در تمام این سال‌ها بهش نگاه کردن و کاراش رو مورد تمجید قرار دادن. اما یه بچه که هنوز چهارتا کار توی کارنامه‌ش نداره میاد اینجوری نظر میده که هی تو؛ چیزی حالیت نیست پیرمرد!
زمونه‌ی عجیبیه...
(البته که همه حق دارن نظر بدن، اما خداوکیلی ببین کی چی میگه!)
.
.
دوستی جرف جالبی زد. گفت در دوره‌ای هستیم که هالیوود یه سری هنرمند مستعد مثل اسپیسی و دپ رو بخاطر یه سری مسائل خصوصی کنار گذاشته تا این جوونایِ بی استعداد بیان جولون بدن!
فقط فکرش رو بکنید؛ جانی دپ و اسپیسی این چندساله که دوران طلایی سنشون هست چه کارایی می‌تونستن عرضه کنن اما هردو بواسطه‌ی سیاست‌های مرسوم در این دنیا کنار رفتن تا ما شاهد زوال اکتینگ و سنیما باشیم...
.
.
اگه تام هالند و تیموتی و امثالهم تونستن فقط ۵ دقیقه اکت‌های اسپیسی در خانه‌ی پوشالی رو تقلید کنن؛ من تا آخر عمر فیلم دیدن رو میزارم کنار:D

تام هالند بازیگر بدی نیست . ولی سینما تغییر کرده ‌‌ . هالیودم از اول همین کسافط خونه بودن ک الان هست . تشکر های ملت بعد گرفتن اسکار از هاروی واینستین ام شاهدی بر اینا .
رسما بازیگری ب شهرت ربط داره یعنی شما فیلم رد نوتیث ۳ تا بازیگر معمولی بزار هیچکی نگاش نمیکنه ملت دیگ دیوانه سلبریتی ها شدن . و این دیوانگی پول وحشتناکی داره . پولم ک همچی باش میاد .

یکم افکارم گسسته اس :D
ولی قطعا نمیشه کوین اسپیسی رو بخشید رسما ب.چ ه باز بوده . رو دستش نیست.البته مایکل جکسنم پدوفیل بود ولی بخشیدنش شاید چون سفید پوست نبود.
 
گفته بود اسکورسیزی خودش نمیتونه مثل فیلمسازای مارول فیلم بسازه. اگه بلد بود حتماً می‌ساخت و نظرش رو تغئیر میداد در مورد اینگونه فیلما!!
فکرش رو بکن! اسکورسیزی یه عمره داره توی سینما کار می‌کنه، هیچ وقت هم ادعایی نداشته. اما همه به عنوان یه فیلمساز مستعد و کار درست در تمام این سال‌ها بهش نگاه کردن و کاراش رو مورد تمجید قرار دادن. اما یه بچه که هنوز چهارتا کار توی کارنامه‌ش نداره میاد اینجوری نظر میده که هی تو؛ چیزی حالیت نیست پیرمرد!
زمونه‌ی عجیبیه...
(البته که همه حق دارن نظر بدن، اما خداوکیلی ببین کی چی میگه!)
.
.
دوستی جرف جالبی زد. گفت در دوره‌ای هستیم که هالیوود یه سری هنرمند مستعد مثل اسپیسی و دپ رو بخاطر یه سری مسائل خصوصی کنار گذاشته تا این جوونایِ بی استعداد بیان جولون بدن!
فقط فکرش رو بکنید؛ جانی دپ و اسپیسی این چندساله که دوران طلایی سنشون هست چه کارایی می‌تونستن عرضه کنن اما هردو بواسطه‌ی سیاست‌های مرسوم در این دنیا کنار رفتن تا ما شاهد زوال اکتینگ و سنیما باشیم...
.
.
اگه تام هالند و تیموتی و امثالهم تونستن فقط ۵ دقیقه اکت‌های اسپیسی در خانه‌ی پوشالی رو تقلید کنن؛ من تا آخر عمر فیلم دیدن رو میزارم کنار:D
حالا حرف این شلغم هیچ، ولی اسکورسیزی هم نباید به اون شکل به مارول حمله می کرد، البته بعدا موضعشو تغییر داد، من با این گفته موافقم که سینما توی یه مرگ تدریجیه، ولی اینو قبول ندارم که یک ژانر فقط می تونه درخور سینما و مخاطب باشه، در هر ژانری سینما مخاطبین زیادی داره و مارول نشون داده مردم رو با فیلم هاش خیلی خوب می تونه سرگرم کنه، هدف سینما همینه و هر کس که این توانایی رو داشته باشه مطمئنا موفقه. ایشون می تونست مثال بهتری در خصوص ساخته های آبکی بزنه، مثلا ادامه برخی فیلم ها یا اسپین آف ها یا.. عملا توهین به مخاطبه و هر روز داره به تعداد این زباله ها اضافه می شه
 
گفته بود اسکورسیزی خودش نمیتونه مثل فیلمسازای مارول فیلم بسازه. اگه بلد بود حتماً می‌ساخت و نظرش رو تغئیر میداد در مورد اینگونه فیلما!!
فکرش رو بکن! اسکورسیزی یه عمره داره توی سینما کار می‌کنه، هیچ وقت هم ادعایی نداشته. اما همه به عنوان یه فیلمساز مستعد و کار درست در تمام این سال‌ها بهش نگاه کردن و کاراش رو مورد تمجید قرار دادن. اما یه بچه که هنوز چهارتا کار توی کارنامه‌ش نداره میاد اینجوری نظر میده که هی تو؛ چیزی حالیت نیست پیرمرد!
زمونه‌ی عجیبیه...
(البته که همه حق دارن نظر بدن، اما خداوکیلی ببین کی چی میگه!)
.
.
دوستی جرف جالبی زد. گفت در دوره‌ای هستیم که هالیوود یه سری هنرمند مستعد مثل اسپیسی و دپ رو بخاطر یه سری مسائل خصوصی کنار گذاشته تا این جوونایِ بی استعداد بیان جولون بدن!
فقط فکرش رو بکنید؛ جانی دپ و اسپیسی این چندساله که دوران طلایی سنشون هست چه کارایی می‌تونستن عرضه کنن اما هردو بواسطه‌ی سیاست‌های مرسوم در این دنیا کنار رفتن تا ما شاهد زوال اکتینگ و سنیما باشیم...
.
.
اگه تام هالند و تیموتی و امثالهم تونستن فقط ۵ دقیقه اکت‌های اسپیسی در خانه‌ی پوشالی رو تقلید کنن؛ من تا آخر عمر فیلم دیدن رو میزارم کنار:D
بحث اصلی اینه که گنده های مارول یا سکوت کردن و به نظر اسکورسیزی احترام گذاشتن . یا مثل کوین فایگی و جان فاوریو محترمانه مخالفت کردن . بعد این چرا یک دفعه بهش فشار اومده معلوم نیست . اصلا سوال این جاست اگه این قدر نظر اسکورسیزی براتون مهمه که به جلز ولز افتادین پس چرا مثل بچه آدم به نظرش احترام نمی گذارید . اگه برعکسشه پس چرا این قدر براتون مهم باید باشه . بعد تازه ادعا کرده هم فیلم اسکاری بازی کرده هم فیلم بلاک باستری . لابد منظورش از فیلم اسکاری devil all the time باشه که دیگه هیچی . فیلمی که تو سال خودش به خاطر این که سینما برهوت بود دیده شد و حکم تک چشم پادشاه تو شهر کور هارو داشت .همون فیلمش که ازش آویزون میشه چند لول از بدترین فیلم اسکورسیزی عقبه .
به بچه که رو بدن همین میشه . انگار نه انگار که کل دنیا همین فیلم آخرش رو به خاطر یک سری بازیگر دیگه می دیدن . یکی دو روز جدی اش گرفتن فکر کرده خبریه

البته قبل این هم مارک روفالو قاطی کرده بود که خب اون هم حق داشت . یک عمر سگ دو می زد و خودش رو به هر در و دیواری میزد تو فیلما ولی دیده نمیشد و نخودی حساب میشد . حالا به لطف مارول دیده شده بود طبیعی بود این طوری دفاع کنه . این جوجه ولی نمیدونه طول عمر بازیگری اش تو دنیای مارول به زودی تموم میشه و بعدش باید به پای همین کارگردان ها بیفته که بهش نقش بدن . خوبه از همین الان یک سری هشتگ راه افتاده که اندرو گارفیلد برگرده که خب با قابلیت هایی که گارفیلد داشت اگه فیلم بهتری بهش بدن کاری می کنه که کسی تف هم کف دست اسپایدرمن این نندازه . قطعا اگه این اتفاق بیفته دیر یا زود دکمه ایشون رو زدن :))
آنچارتد اش هم که داد میزنه که یک چرتیه مثل این رزیدنت اویل جدیده که قراره فقط بیاد و شکست بخوره و بره . خیلی زود داره خودش رو درگیر جو های زرد می کنه
 
بحث اصلی اینه که گنده های مارول یا سکوت کردن و به نظر اسکورسیزی احترام گذاشتن . یا مثل کوین فایگی و جان فاوریو محترمانه مخالفت کردن . بعد این چرا یک دفعه بهش فشار اومده معلوم نیست . اصلا سوال این جاست اگه این قدر نظر اسکورسیزی براتون مهمه که به جلز ولز افتادین پس چرا مثل بچه آدم به نظرش احترام نمی گذارید . اگه برعکسشه پس چرا این قدر براتون مهم باید باشه . بعد تازه ادعا کرده هم فیلم اسکاری بازی کرده هم فیلم بلاک باستری . لابد منظورش از فیلم اسکاری devil all the time باشه که دیگه هیچی . فیلمی که تو سال خودش به خاطر این که سینما برهوت بود دیده شد و حکم تک چشم پادشاه تو شهر کور هارو داشت .همون فیلمش که ازش آویزون میشه چند لول از بدترین فیلم اسکورسیزی عقبه .
به بچه که رو بدن همین میشه . انگار نه انگار که کل دنیا همین فیلم آخرش رو به خاطر یک سری بازیگر دیگه می دیدن . یکی دو روز جدی اش گرفتن فکر کرده خبریه

البته قبل این هم مارک روفالو قاطی کرده بود که خب اون هم حق داشت . یک عمر سگ دو می زد و خودش رو به هر در و دیواری میزد تو فیلما ولی دیده نمیشد و نخودی حساب میشد . حالا به لطف مارول دیده شده بود طبیعی بود این طوری دفاع کنه . این جوجه ولی نمیدونه طول عمر بازیگری اش تو دنیای مارول به زودی تموم میشه و بعدش باید به پای همین کارگردان ها بیفته که بهش نقش بدن . خوبه از همین الان یک سری هشتگ راه افتاده که اندرو گارفیلد برگرده . قطعا اگه این اتفاق بیفته دیر یا زود دکمه ایشون رو زدن :))
احتمالا منظورش The Impossible بوده که فیلم خیلی خوبی هم بود
سعی کنید از کسی قدیس نسازید، هرکسی رو هم میشه نقد کرد و انتقاد کرد
 
احتمالا منظورش The Impossible بوده که فیلم خیلی خوبی هم بود
سعی کنید از کسی قدیس نسازید، هرکسی رو هم میشه نقد کرد و انتقاد کرد
اگه منظورش اون فیلم باشه که این قدر سنی نداشته که بخواد چم و خم فیلم سازی بلاک باستری و اسکاری و فرق بین اشون رو درک کنه . هر دو فیلم اسم برده فیلم های خوبی بودن ولی در حدی نبودن که کسی بخواهد اون هارو به عنوان معیار و بهونه برای حمله این چنینی به یک کارگردان با سابقه حساب کنه و ادعا کنه با بازی تو این دو فیلم به درک کامل سینمایی رسیده
بحث قدیس ساختن نیست . بحث اینه که به هر حال اسکورسیزی یک چهره ی شناخته شده و دارای جایگاه تو سینماست . این که یکی سر دو تا فیلم بازی کردن و اومدن تو کانون توجه ها خودش رو علامه دهر بدونه که همچین نظری بده بحث اصلیه . و این که چرا باید این قدر این قضیه براشون بولد بشه و چرا یک نظر مخالف هرچه قدر هم تند باید این قدر ری اکشن تند داشته باشه
 
در سینمایی که از کرونا آسیب زیاد دیده است و همانند ایران، برخی از سینماهای کشور امریکا به همین علت تعطیل شده اند. هر فیلم از یک شرکت سینمایی بتواند در این موقعیت ها، فروش بی نظیری را تجربه کند، به عنوان ناجی سینما تلقی می شود. این همان برداشتی است که از سخنان پاول توماس اندرسون می کنم. او در جواب یکی از خبرنگاران صریحا گفت که «اسپایدرمن» می تواند سینما را نجات بدهد نه لیکریش پیتزا خودش :D و عملا با سینمای مارول مخالفت نکرد. بله، سینما با «اسپایدرمن» نجات پیدا کرد و فروش فیلم در اوج مجدد شیوع ویروس کرونا (از نوع اومیکرون) در ظرف تنها چند روز به فروش یک میلیارد دلار دست پیدا کرد. بررسی فرم و محتوای سینمای ابرقهرمانی با سینمای اسکورسیزی مبحث اصلی نیست، مبحث اصلی فروش است تا بررسی سینما اسکورسیزی و ساخته های مارول.

پ.ن: میزان توهین و نکوهش از فیلم «گشت ارشاد 3» در ایران نسبت به سایر مقاطع اکران فیلم های مبتذل به شدت پایین بود. علت را می خواهید که چرا؟ خب، فیلم اکران شد و فروش فیلم در بحبوحه کرونا نزدیک به 10 الی 12 میلیارد تومان رسیده است. سینمای ایران که پایه های سستی دارد و جایی برای اکران و ساخت سایر ژانرهای سینمایی وجود ندارد، گشت ارشاد سهیلی ها یک قهرمان محسوب می شود. به این میگن یک حرکت مارکتینگ هوشمدانه از «سهیلی ها»!
 
اگه منظورش اون فیلم باشه که این قدر سنی نداشته که بخواد چم و خم فیلم سازی بلاک باستری و اسکاری و فرق بین اشون رو درک کنه . هر دو فیلم اسم برده فیلم های خوبی بودن ولی در حدی نبودن که کسی بخواهد اون هارو به عنوان معیار و بهونه برای حمله این چنینی به یک کارگردان با سابقه حساب کنه و ادعا کنه با بازی تو این دو فیلم به درک کامل سینمایی رسیده
بحث قدیس ساختن نیست . بحث اینه که به هر حال اسکورسیزی یک چهره ی شناخته شده و دارای جایگاه تو سینماست . این که یکی سر دو تا فیلم بازی کردن و اومدن تو کانون توجه ها خودش رو علامه دهر بدونه که همچین نظری بده بحث اصلیه . و این که چرا باید این قدر این قضیه براشون بولد بشه و چرا یک نظر مخالف هرچه قدر هم تند باید این قدر ری اکشن تند داشته باشه
همونطور که اسکورسیزی اومد نظرش رو گفت و انتقادش رو کرد بقیه هم این حق رو دارن که نظرشون رو بگن
دلیل نمیشه که چون حالا اسکورسیزی همه فیلم هاش شاهکار هستن و خفن هستن هر حرفی که میزنه فکت مطلق باشه و کسی نباید مخالفش رو بگه یا نظرش رو بگه
دیکتاتوری که نیست. هالیوود هم از وقتی که بوده، هم فیلم هنری زیاد داشته هم فیلم بلاک باستر
 
گفته بود اسکورسیزی خودش نمیتونه مثل فیلمسازای مارول فیلم بسازه. اگه بلد بود حتماً می‌ساخت و نظرش رو تغئیر میداد در مورد اینگونه فیلما!!
فکرش رو بکن! اسکورسیزی یه عمره داره توی سینما کار می‌کنه، هیچ وقت هم ادعایی نداشته. اما همه به عنوان یه فیلمساز مستعد و کار درست در تمام این سال‌ها بهش نگاه کردن و کاراش رو مورد تمجید قرار دادن. اما یه بچه که هنوز چهارتا کار توی کارنامه‌ش نداره میاد اینجوری نظر میده که هی تو؛ چیزی حالیت نیست پیرمرد!
زمونه‌ی عجیبیه...
(البته که همه حق دارن نظر بدن، اما خداوکیلی ببین کی چی میگه!)
.
.
دوستی جرف جالبی زد. گفت در دوره‌ای هستیم که هالیوود یه سری هنرمند مستعد مثل اسپیسی و دپ رو بخاطر یه سری مسائل خصوصی کنار گذاشته تا این جوونایِ بی استعداد بیان جولون بدن!
فقط فکرش رو بکنید؛ جانی دپ و اسپیسی این چندساله که دوران طلایی سنشون هست چه کارایی می‌تونستن عرضه کنن اما هردو بواسطه‌ی سیاست‌های مرسوم در این دنیا کنار رفتن تا ما شاهد زوال اکتینگ و سنیما باشیم...
.
.
اگه تام هالند و تیموتی و امثالهم تونستن فقط ۵ دقیقه اکت‌های اسپیسی در خانه‌ی پوشالی رو تقلید کنن؛ من تا آخر عمر فیلم دیدن رو میزارم کنار:D
وقتی تو پیج های اینستایی میبینم ملت کامنت میزنن اسپایدرمن جدید بهترین فیلم دهه !! یا حتی بهترین فیلم قرن !!!=)) نتیجه اش همین میشه دیگه !
هالیوود فعلی یعنی فقط پول و شهرت و فالوور کم سن و سال !
دیگه مبحث هنر و اکادمی و اینجور چیز ها کلا فراموش شده. البته فقط سینما نیست موسیقی و حتی گیم ها هم تغییر کردن
 
یه چیزی تو جامعه امروز مد شده اینه که یه سندرومی هست اسمشو نمیدونم چیه ولی سندرومش اینه که تو باید چیزی که ترنده تو جامعه رو قبول کنی و مثلش رفتار کنی
مثلا دخترا خیلیاشون فوتبالی نیستند ولی ازشون بپرسی یه تیم فوتبال دارن اکثرا هم به خاطر تیم محبوب خانواده یا بازیکنی که روش کراش دارن مثه رونالدو تو رئال
یا نوجونای که همین طوری تیم فوتبال یا فیلم یا حتی لایف استایل انتخاب میکنند
در مورد فیلم اگه یه فیلم بلاک باستر باشه 2-3 ساعت پر از زد و خرد باشه و تخریبای سنگین باشه و چند کاراکتر نوجون توش باشه که کرش اینو اون باشه میشه بهترین فیلم مثله suicide squad 1
اگه نبینی یا ازش تعریف نکنی از دید جامعه تو یه منگول عقب افتادی
حتما باید گوشی جدید ایفون اومد بری بخری
ps5/sbox بخری اگه اشتراک نتفلیکس نداشته باشی آدم بروزی نیستی درست مثالش منو یاد پیج اینستاگرام thteen (یه همچین چیزی میندازه )یه مشت آدم فیک که فقط کارشون اینه که بگن ما مهمونی میری ما شنگولیم ما طبیعت گریم ما لاکچریم ما عکس میگیریم باید معلوم باشه ایفون 13 داریم
این دسته از آدما بعد اسکار تازه میفتن دنبال دانلود فیلمهای برنده اسکار (ببخشید منظورم تماشا از نتفلیکس بود چون اونا مثله ما نیستند دانلود کنند)
و اگه فیلمای برنده اسکار رو نبینند انگار از قافله عقب موندن
اگه امثال اسکورسیزی بخوان فیلم های بر اساس ابر قهرمانانه درست کنند قطعا شاید فروش آنچنانی نکنند چون بر اساس هنر داستان و دیالوگ ها و روانشناختی شخصیت اصلی کل زوایای زندگی ابرقهرمان رو مورد بررسی قرار میدن و کمتر به جلوهای ویژه و اکشن اضافی توجه میکنند
به عبارتی تماشاگر عام امروزی بیشتر دنبال یه نمایشه پرزرق و برق بی محتوا میگرده
یه عده ابر قهرمان از مقصد A به سمت مقصد B حرکت میکنند و یه ضد قهرمانو میکشن و جهانو نجات میدن
نمونش یه چندتا جون دی وی دی دزد بودن تو لس آنجلس مسابقات غیر قانونی برگزار میکردن بعد 4-5 نسخه وارد فاز نجات دنیا شدن
خیلی سینمای مدرن چرت شده به شخصه اگه اشتباه نکنم فیلمای 2021 فقط coda رو دیدم شاید dune هم ببینم ولی باقی فیلمای ابر قهرمانی و.... سمتش نمیرم
و برام سواله چرا باید امثال تام هالند و راک اینقدر فیلم بازی کنند و دستمزد بگیرند
راک شخصیت دوست داشتنیه ولی این همه پول و دستمزد انصافا حقش نیست
هیچ هنر خاصی جز رزمی تو فیلماش نداره که اونا هم اکثرا کامپیوتری و دمو دستگاه بهشون وصله یه تیشرت جذب میپوشه با همون استایل سایر فیلماش ظاهر میشه به طوری که اگه وسط فیلم تلویزیونو روشن کنی نمیدونی داره تو کدوم فیلم بازی میکنه (یه پرودی بود در مورد f&f یه فیلم خیلی ضعیف) خیلی خوب دواین جانسون رو مسخره کرده بود که کاراکترش تو فیلم اینه که دیر به صحنه جرم میرسه یه لباس تنگ میپوشه روغن بچه و روغن نارگیل به بازوهاش میزنه که براق شه بعد یه چشو ابرو میاد بعدش با وین دیزل بزن بزن میکنن آخرش هم با هم خوب میشن و درنهایت میلیون ها میلیون به جیب میزنند
تو دنیای امروز مهم نیست چقدر استعداد داری و سخت تلاش میکنی مهم اینه که شانس باهات یار باشه
 
ببینید من یه آدم بدبینم. پس اگه نظرم باب میل خیلی‌ها نبود بدونن حرفام از کجا آب می‌خوره!
.
من گمان می‌کنم در بدترین زمان ممکن دارم زندگی می‌کنم. هیچ چیزی از هنر نمونده. همه‌ش شده دنیای مجازی و شبکه‌هاش.
با یکی از دوستام که صحبت میکردم،
گفت: آقا شما خیلی بدبینی! دنیا همین‌جوری بوده از اول!
میگم آقا کجا این جوری بوده؟!
سطح هنر هیج وقت به این اندازه تنزل پیدا نکرده!
ببینید از دالی و پیکاسو توی نقاشی رسیدیم به کجا!
از موسیقی مخ ترکون و باحال راک و کارای راک استارا رسیدیم به چی!
از سینمای نابِ محمدی این و اون رسیدیم به کجا!
چطور در بد زمانه‌ای نیستیم؟!، والا هستیم!
مطلع هستم که یه زمانی همین سینمای هالیوود هزار و یک جنگولک بازی در میاورد تا به فلان آرتیست کار داده نشه اما باور کنید نه به اندازه‌ی زمانه جاری. متاسفانه سینمای این روزا؛ یا بهتره بگم هنر این روزا شده برای بچه دامبولا!
فقط یک دقیقه، یک دقیقه از کارای جاستین بیبر و بیلی آیلیش (اگه درست نوشته باشم) رو مقایسه کنید با nick cave !
به مقدسات عالم قسم زمین تا آسمونه فرقشونه!
اونا گرمی می‌گیرن، اون وقت این آقا هیچ...
اکثریت دیگه حال و حوصله‌ی فکر کردن رو ندارن؛ به همین دلیله هنر به این حد از افول رسیده!
اصلا دنیای امروز یعنی دنیای راحت طلبی!
کسی دوست نداره فکر بکنه. همه چی رو راحت می‌خوان. احتمالا شما هم دوستانی داشتید که یه زمانی خیلی ادمای معقولی بودن و الان رد دادن! من هر روز دارم باهاشون سر و کله میزنم که فازتون چیه؟ چرا اینجوری شدید؟ چطور ممکنه از شجریان گوش دادن و شناختن تمام دستگاه‌ها حالا رسیدید به رپ گوش دادن؟(البته که خودمم رپ گوش میدم)
میگن: حاجی حقیقتا دیگه حوصله‌ی فکر کردن نداریم. همینقدر که می‌دونیم برای دنیا و آخرتمون بسه! میخوایم راحت باشیم. شما هم بهتره زیاد ندونی!
من این حرفا رو که از دوستام میشنوم، متوجه میشم که کل جماعت این جوری شدن؛ کل دنیا اینجوری شده!
دیگه واسه همین هم هست وقتی می‌بینم فلان فیلم و فلان بازیگر دوزاریش توی فصل جوایز و یا در کسب نمره‌ی منتقدین سربالا هستند دیگه پشمام نمی‌ریزه!
من نا امیدم نسبت به ادبیات و هنر. گمان می‌کنم تا وقتی زنده‌ام دیگه نتونم عصر طلایی هیچ کدومشون رو ببینم و متاسفم برای همه چیز...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or