Movie Center

چقدر دوست داشتم من این green knight رو عالی بود واقعا دوست داشتم منتها خب جون کتاب رو نخوندم یه سوال داشتم اگه کسی میتونه جواب بده تو اسپویل میزارم .
اون کمربند که به gawainداده شد ، واقعا باعث می شد در مقابل مرگ ازش محافظت بشه یا فقط یه تیکه پارچه بود فقط برای اینکه تستش کنن بهش داده شد ؟ چندتا تحلیل هم خودندم ولی هیچجا به این اشاره نشده بود
 
مدتی پیش شایعه شده بود که تریلر Spider-Man: No Way Home، فردا در مراسم سینما کان منتشر میشه و امروز یه سری شایعه دیگه منتشر شده که تریلر کلا تو این هفته انتشار میشه؛ بیشترشون هم گفتن که بین دوشنبه و سه شنبه!:D

البته شاید منظورشون این بود که تریلر این هفته در دسترس عموم قرار میگیره؛ چون قبلا شایعه شده که اگر در سینما کان منتشر شد، خبری از در دسترس قرار گرفتن برای عموم نیست! :|
 
عبدالرضا کاهانی، فیلمساز ایرانی در توییتی اعلام کرد، فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» را در خارج از کشور بدون هیچ سانسوری منتشر خواهد کرد.



پ.ن. :-"

View attachment 221280

منتظر تماشای این فیلم بودم؛ شاید بیشتر به خاطر مهران غفوریان که در یک نقش نیمه جدی - نیمه کمدی چگونه ظاهر می شود (که البته در سریال قورباغه توانایی خودش در ایفای نقش جدی را نشان داد). منظور از نسخه بدون سانسور کاهانی، همان نسخه ای حتما هست که دیالوگ ها بیراهه بیان می شوند و الفاظ رکیک و دشنام برخلاف فیلم استراحت مطلق، وسطشان بوق گذاشته نمی شود. هرچند در سینمایش هسته قصه در پرده و سوم گم می شود ولی جنس سینمای کمدی اش (تنها کمدی اش)، شبیه سینمای مستقل هالیوود است که کوین اسمیت نخستین بار برای Clerks به کار برد. نبود داستان مرکزی و استفاده بیش از حد از دیالوگ های جنسی و نیمه جنسی و تیپ سازی کاراکترها. امیدوارم فیلم به اندازه خانم یایا، بد نباشه!
 
33666.jpg
یکی از دوستان ما گفت برو بشین Aftermath رو بیین با اینکه دیدم امتیازات داغوونی داره ولی بصورت fast-forward نگاش کردم. :D
فقط یکی از صحنه هاش کافی بود تا فیلم رو شیفت دلیلیت کنم و یه مشت فحش نثار دوستم :D

لامصبا فیلم میسازید حداقل خودتون هم یه بار نگاهش کنید که اینقدر ضایع نباشید، این چیه آخه ! :D
445588.JPG
 
چقدر دوست داشتم من این green knight رو عالی بود واقعا دوست داشتم منتها خب جون کتاب رو نخوندم یه سوال داشتم اگه کسی میتونه جواب بده تو اسپویل میزارم .
اون کمربند که به gawainداده شد ، واقعا باعث می شد در مقابل مرگ ازش محافظت بشه یا فقط یه تیکه پارچه بود فقط برای اینکه تستش کنن بهش داده شد ؟ چندتا تحلیل هم خودندم ولی هیچجا به این اشاره نشده بود
در کل از اینطور موارد و اینطور فیلم ها میشه برداشت های مختلف داشت اما:

به نظر من در کل اون کمربند یه نشانه دیگه از اماده نبودن گاوین برای شوالیه شدن هست و اینکه کارهایی که انجام میده شوالیه مانند نیست (کمربند رو به اون صاحب قصر/قلعه ای که بهش کمک کرد نداد و خودخواهانه زندگی و زنده بموندن خودش رو ترجیح داد تا اینکه جواب خوبی های اون طرف رو بده.) و تاثیرش روی گاوین هم بیشتر روانی بود تا اینکه واقعا جونش رو نجات بده، توی اون نیم نگاه به اینده میبینیم که با اینکه در خطر مرگ نیست ولی بازم همیشه کمربند رو داره :-" و این 2 تا تعبیر میتونه داشته باشه، یا اینکه هنوزم گاوین از مرگ میترسه (حتی اگه در امنیت کامل باشه) و یا اینکه اون کمربند رو به نشانه شرم و یادگاری از فرار کردنش همیشه به همراه داره.

یکی از دوستان من میگفت گوین اینطور فکر میکنه که کمربند نجاتش داد و نه بزدل بودن خودش، شبیه زندگی که ادم ها معمولا دوست دارن اتفاقاتی که میوفته (و خودشون باعثشون هستن) رو بندازن گردن افراد یا وسایل دیگه و واقعیت رو قبول نکنن.

ولی در کل به نظرم پیچیدش نکنیم بهتره و بگیم کمربند فقط نشانه ای هست که نشون میده گاوین دست به دامن موارد مختلف میشه تا یجورایی سرنوشتش رو دور بزنه و دینش رو ادا نکنه،
شبیه این جمله عالی اخر فیلم:

is this all there is?

?What else ought there be

در کل یکی از دلیل هایی که فیلم رو من خیلی دوست دارم همینه، هم میشه یه برداشت خیلی ساده داشت و راضی موند و هم اینکه دنبال معنای بیشتر و ... گشت توی فیلم، و در هر دو حالت فیلم و اتفاقاتش خیلی عالی هستن.
 
فیلم قدیمیه ولی اسپویل نشین.
چقدر اینجا تعریف the mist رو کردن. من ندیده بودمش تازه رفتم سراغش. احساس میکنم همه تعریف ها جنبه ترول داشته و من رو سر کار گذاشتن.
اخه یه فیلم چقدر چرت. چقدر بی منطق. چقدر مضخرف میتونه باشه که این بزنه رو دست همه شون.
واکنش ها همه مصنوعی و خنگ و احمق. نمیدونم چه کلماتی به کار ببرم که عمق چرت بودنش رو توصیف کنم.
بازم صبر کردم چون اینجا چند نفر نوشته بودن پایانش قشنگ بود.
خواستم بگم به اون چند نفر شما سلیقه تون رو از کجا اوردین؟
پایان مضخرف تر و بی منطق تر از این؟ طرف یه دیقه هم صبر نکرد و در کمال خونسردی همه رو کشت. اخه در حد 30 ثانیه؟
مشکلی با تلخ بودن و شیرین بودنش ندارم. مشکلم فقط سر منطق و زمان بندی هست.
آدمی ناخود اگاه خودش رو جای کاراکتر میذاره و تصمیمش رو میسنجه. اخه از بین اون صد نفر یکی نفهمید حشرات به نور جذب میشن.
ادمی که میخواد چند نفر دیگه و بچه خودش رو بکشه یکمی تردید نداره و یکمی زمان نمیبره؟ لااقل lets wait it out. برای چند دیقه یا چند ساعت.
بازم میگم زمان بندی مهمه. مثلا اگر یه 12 24 ساعت زمان فیلم تو ماشین بودن و بعد این اتفاق میفتاد و دوباره بعد 12 24 ساعت بعد نیروهای کمکی رو میدید 90 درصد ایرادش برطرف میشد. نه اینکه تمام سکانس پایانی از کشتن همه تا دیدن نیروی ارتش توی 30 ثانیه اتفاق بیفته.
یا مثلا هیچ رادیو و تلویزیون یا بیسیمی نبود تو فروشگاه؟
نمیدونم چطور میشه این 2 ساعت از دست رفته از زندگیم رو پس بگیرم ولی میتونم 2 ساعت در وصف چرت بودن فیلم صحبت کنم.
در نهایت ممنونم از اونایی که از این فیلم تعریف کردن. جایگاه جدیدی برای بدترین فیلمی که دیدم برام باز کردن.
 
فیلم قدیمیه ولی اسپویل نشین.
چقدر اینجا تعریف the mist رو کردن. من ندیده بودمش تازه رفتم سراغش. احساس میکنم همه تعریف ها جنبه ترول داشته و من رو سر کار گذاشتن.
اخه یه فیلم چقدر چرت. چقدر بی منطق. چقدر مضخرف میتونه باشه که این بزنه رو دست همه شون.
واکنش ها همه مصنوعی و خنگ و احمق. نمیدونم چه کلماتی به کار ببرم که عمق چرت بودنش رو توصیف کنم.
بازم صبر کردم چون اینجا چند نفر نوشته بودن پایانش قشنگ بود.
خواستم بگم به اون چند نفر شما سلیقه تون رو از کجا اوردین؟
پایان مضخرف تر و بی منطق تر از این؟ طرف یه دیقه هم صبر نکرد و در کمال خونسردی همه رو کشت. اخه در حد 30 ثانیه؟
مشکلی با تلخ بودن و شیرین بودنش ندارم. مشکلم فقط سر منطق و زمان بندی هست.
آدمی ناخود اگاه خودش رو جای کاراکتر میذاره و تصمیمش رو میسنجه. اخه از بین اون صد نفر یکی نفهمید حشرات به نور جذب میشن.
ادمی که میخواد چند نفر دیگه و بچه خودش رو بکشه یکمی تردید نداره و یکمی زمان نمیبره؟ لااقل lets wait it out. برای چند دیقه یا چند ساعت.
بازم میگم زمان بندی مهمه. مثلا اگر یه 12 24 ساعت زمان فیلم تو ماشین بودن و بعد این اتفاق میفتاد و دوباره بعد 12 24 ساعت بعد نیروهای کمکی رو میدید 90 درصد ایرادش برطرف میشد. نه اینکه تمام سکانس پایانی از کشتن همه تا دیدن نیروی ارتش توی 30 ثانیه اتفاق بیفته.
یا مثلا هیچ رادیو و تلویزیون یا بیسیمی نبود تو فروشگاه؟
نمیدونم چطور میشه این 2 ساعت از دست رفته از زندگیم رو پس بگیرم ولی میتونم 2 ساعت در وصف چرت بودن فیلم صحبت کنم.
در نهایت ممنونم از اونایی که از این فیلم تعریف کردن. جایگاه جدیدی برای بدترین فیلمی که دیدم برام باز کردن.

بی دقتی در تماشای یک اثر سینمایی یا تلویزیونی یا شناخت فیلم ساز از دسته معدودی از مخاطبان که مو را از ماست بیرون می کشند (چه منطقی یا غیرمنطقی)؟ مسئله این است! احساس می کنم که در تماشای فیلم میست، این اتفاق برای شما رخ داده است، همان طوری که ممکن است برای همه رخ بدهد. (اینکه فصل اول و دوم سوپرانوها رو دوست ندارم ولی بعضی ها عاشقشن و ممکنه به من بگویند که کمی بی دقتی کردی و Dramatization نمیدونی!). می توانم علت نبود رادیو، سیگنال و بی سیمی را به حساب وقوع طوفان اول فیلم بگذارم که خط های مخابراتی را قطع کرده بود. (فکر کنم در فیلم بهش اشاره کرده بودند). دوم اینکه شهر مین به تصویر کشیده در فیلم دارابانت، شهری بسیار کوچک است که امکانات یک مگاشهر را ندارد. سر آن پایان بندی و زمان بندی، فکر کنم باید یه دقت کوچک کنی. آن لحظه ورود به ماشین و حرکتشان به سمت خروج از شهر، به صورت تک پلان سکانس گرفته نشده و می بینیم وقتی شخصیت اصلی به خانه خودش می رسد که توسط تارهای عنکبوت، نابود شده است. کارگردان یک کات می زند. فیلم در آن جا دو تا کات میخوره تا میرسه به لحظه تصمیم به خودکشی و تمام شدن بنزین. کارگردان این دو کات را به همان گذراندن به تقریب 1 الی 2 ساعت حضور در ماشین پیوند زده است و قطعا در طی زمان بندی، دوست نداشته فیلم 2 ساعتش، به 2 ساعت و 40 دقیقه تقسیم کند. در گل متریال فیلم به کتاب بسیار نزدیک است، هرچند از نظر کارشناسان، این فیلم در کنار مجستیک قرار می گیرد.
 
بی دقتی در تماشای یک اثر سینمایی یا تلویزیونی یا شناخت فیلم ساز از دسته معدودی از مخاطبان که مو را از ماست بیرون می کشند (چه منطقی یا غیرمنطقی)؟ مسئله این است! احساس می کنم که در تماشای فیلم میست، این اتفاق برای شما رخ داده است، همان طوری که ممکن است برای همه رخ بدهد. (اینکه فصل اول و دوم سوپرانوها رو دوست ندارم ولی بعضی ها عاشقشن و ممکنه به من بگویند که کمی بی دقتی کردی و Dramatization نمیدونی!). می توانم علت نبود رادیو، سیگنال و بی سیمی را به حساب وقوع طوفان اول فیلم بگذارم که خط های مخابراتی را قطع کرده بود. (فکر کنم در فیلم بهش اشاره کرده بودند). دوم اینکه شهر مین به تصویر کشیده در فیلم دارابانت، شهری بسیار کوچک است که امکانات یک مگاشهر را ندارد. سر آن پایان بندی و زمان بندی، فکر کنم باید یه دقت کوچک کنی. آن لحظه ورود به ماشین و حرکتشان به سمت خروج از شهر، به صورت تک پلان سکانس گرفته نشده و می بینیم وقتی شخصیت اصلی به خانه خودش می رسد که توسط تارهای عنکبوت، نابود شده است. کارگردان یک کات می زند. فیلم در آن جا دو تا کات میخوره تا میرسه به لحظه تصمیم به خودکشی و تمام شدن بنزین. کارگردان این دو کات را به همان گذراندن به تقریب 1 الی 2 ساعت حضور در ماشین پیوند زده است و قطعا در طی زمان بندی، دوست نداشته فیلم 2 ساعتش، به 2 ساعت و 40 دقیقه تقسیم کند. در گل متریال فیلم به کتاب بسیار نزدیک است، هرچند از نظر کارشناسان، این فیلم در کنار مجستیک قرار می گیرد.
وجود یک رادیو fm و یا mw و یا داشتن یه تلویزیون چیز خیلی پیچیده ای نیست. ولی این اصلا مهم نیست مشکل اصلی اینجا نیست..
برای اون سکانس ماشین که در پایان بود و نشون دادن گذشت 24 ساعت مثلا نیاز نبود فیلم 40 دیقه طولانی تر بشه. با یه سکانس 2 دقیقه ای هم میشد گذشت 24 ساعت رو نشون داد.
بحث دوم هم سر واکنش ها هست.
ذات و غریزه انسان در همچین شرایطی یا دست به حمله میزنه و یا پا به فرار میذاره. هیچ مرد گنده 40 50 ساله ای توی روی موجود ناشناخته ای وای نمی ایسته و 15 ثانیه فقط جیغ بزنه.
سکانس های تشکیل یه کالت و مذهبی شدن رو میشه صرفا برای انتقال مفهوم قبول کرد که ظرف 2 روز اتفاق بیفته. ولی داشتن iq زیر 70 برای همه کارکتر ها رو نمیشه قبول کرد.
جذب حشرات به نور رو دیگه فکر میکنم هر انسانی از دوره بچگی متوجه جمع شدن حشرات به نور بشه.
و کشتن همه در سکانس پایانی هم خیلی بی منطق هست. چه چیزی بالا تر از کشته شدن؟ خوب برای پیشگیری از کشته شدن چه منطقی پشتش هست که خود کشی کنیم؟ مردن با درد کمتر؟
کاری به اوریجین موجودات و جلوه های ویژه فیلم ندارم. فیلم از نظر من در جزئیات به شدت بی منطق عمل کرد.
هر فیلمی که شاید از نظر منتقد ها جالب بوده باشه لزوما پرفکت نیست.
حالا یکی مثل من به چند تا ایراد از فیلم که از نظر من عدم وجود این منطق ها حس و حال فیلم رو عوض میکنه، اشاره کنه. دلیل نمیشه اسمش رو کم دقتی و یا بی دقتی تماشاگر بذاریم.
 
منتظر تماشای این فیلم بودم؛ شاید بیشتر به خاطر مهران غفوریان که در یک نقش نیمه جدی - نیمه کمدی چگونه ظاهر می شود (که البته در سریال قورباغه توانایی خودش در ایفای نقش جدی را نشان داد). منظور از نسخه بدون سانسور کاهانی، همان نسخه ای حتما هست که دیالوگ ها بیراهه بیان می شوند و الفاظ رکیک و دشنام برخلاف فیلم استراحت مطلق، وسطشان بوق گذاشته نمی شود. هرچند در سینمایش هسته قصه در پرده و سوم گم می شود ولی جنس سینمای کمدی اش (تنها کمدی اش)، شبیه سینمای مستقل هالیوود است که کوین اسمیت نخستین بار برای Clerks به کار برد. نبود داستان مرکزی و استفاده بیش از حد از دیالوگ های جنسی و نیمه جنسی و تیپ سازی کاراکترها. امیدوارم فیلم به اندازه خانم یایا، بد نباشه!
سلام
واقعاً منتظر دیدن بازی مهران غفوریانی!؟
توانایی در سریال قرباغه!؟
اذیتمون نکن خدا وکیلی...!!!
 
منتظر تماشای این فیلم بودم؛ شاید بیشتر به خاطر مهران غفوریان که در یک نقش نیمه جدی - نیمه کمدی چگونه ظاهر می شود (که البته در سریال قورباغه توانایی خودش در ایفای نقش جدی را نشان داد). منظور از نسخه بدون سانسور کاهانی، همان نسخه ای حتما هست که دیالوگ ها بیراهه بیان می شوند و الفاظ رکیک و دشنام برخلاف فیلم استراحت مطلق، وسطشان بوق گذاشته نمی شود. هرچند در سینمایش هسته قصه در پرده و سوم گم می شود ولی جنس سینمای کمدی اش (تنها کمدی اش)، شبیه سینمای مستقل هالیوود است که کوین اسمیت نخستین بار برای Clerks به کار برد. نبود داستان مرکزی و استفاده بیش از حد از دیالوگ های جنسی و نیمه جنسی و تیپ سازی کاراکترها. امیدوارم فیلم به اندازه خانم یایا، بد نباشه!
فکر نمی کنم فرق زیادی با خانم یایا داشته باشه . چون کلا سبک کاری کارگردانش همین بوده . یک نیمچه حرفی برای گفتن در هیچ و بیست داشت و هرچی در چنته داشت در همون اسب حیوان نجیبی است رو کرد . بقیه فیلم هاش فقط ایده ی های تک خطی بودن که وقتی مشغول استعمال با رضا عطاران و برادر محترم بودن به ذهنشون اومده . تجربه ای که به نظر میاد دستمایه برادرش برای نوشتن فیلم نامه ایه که نتیجه اش فیلم زیر نظر شده بود . برای همین فکر نمی کنم فیلم جز ایده ی جنجالی شغل شریف کاراکترش چیز خاصی داشته باشه و اگه در زمان خودش می اومد یکی دو ماهی نقل محافل بود و بعد به زباله دان تاریخ کنار خانم یایا ملحق میشد
کاملا هم با مثالی که زدید موافقم . به نظرم جایگاه کاهانی در سینما دقیقا مثل جایگاه کوین اسمیت در هالیووده . خود اسمیت هم در هالیوود به زباله ساز معروفه و گواهش هم شوخی باحالیه که در فصل هشتم بیگ بنگ باهاش کردن . و البته افتضاح اخیرش در ریبوت سری انیمیشنی
برام جالبه که به بازی متفاوت غفوریان در قورباغه اشاره کردید . به نظر من همچین هم بازی متفاوتی نداشت . قیافه اش که کمدی بود خودش هم قبلا در خیلی از تجربه های کمدی اش سی می کرد لات باشه همین گفتار و بیان رو داشت .
 
فکر نمی کنم فرق زیادی با خانم یایا داشته باشه . چون کلا سبک کاری کارگردانش همین بوده . یک نیمچه حرفی برای گفتن در هیچ و بیست داشت و هرچی در چنته داشت در همون اسب حیوان نجیبی است رو کرد . بقیه فیلم هاش فقط ایده ی های تک خطی بودن که وقتی مشغول استعمال با رضا عطاران و برادر محترم بودن به ذهنشون اومده . تجربه ای که به نظر میاد دستمایه برادرش برای نوشتن فیلم نامه ایه که نتیجه اش فیلم زیر نظر شده بود . برای همین فکر نمی کنم فیلم جز ایده ی جنجالی شغل شریف کاراکترش چیز خاصی داشته باشه و اگه در زمان خودش می اومد یکی دو ماهی نقل محافل بود و بعد به زباله دان تاریخ کنار خانم یایا ملحق میشد
کاملا هم با مثالی که زدید موافقم . به نظرم جایگاه کاهانی در سینما دقیقا مثل جایگاه کوین اسمیت در هالیووده . خود اسمیت هم در هالیوود به زباله ساز معروفه و گواهش هم شوخی باحالیه که در فصل هشتم بیگ بنگ باهاش کردن . و البته افتضاح اخیرش در ریبوت سری انیمیشنی
برام جالبه که به بازی متفاوت غفوریان در قورباغه اشاره کردید . به نظر من همچین هم بازی متفاوتی نداشت . قیافه اش که کمدی بود خودش هم قبلا در خیلی از تجربه های کمدی اش سی می کرد لات باشه همین گفتار و بیان رو داشت .
استراحت مطلق ش هم بد نبود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or