اره هست.30- نما بهتره ولی.با تشكر از همه دوستان.
اون ايران وارز چى شد؟ هست هنوز؟
خداشاهده این امیلیا کلارک بشینه جلوت فقط بخنده از اونورم انا درارماس بیاد فقط حرف بزنه... اخ اخ ... امبر هرد کیه بابا وحشیشیخ جان اگه میتونی هر ماه 100 هزینه کنی که حله دیگه
از bitso دات آی آر سیدباکس 150 گیگی (ماهیانه 48 هزار تومن) بخر تا برای شروع به این 3 تا دعوتت کنم و از دست سایت های ایرانی خلاص بشی:
IPtorrents
AlphaRatio
UHDBits
سایت های ایرانی رو دم به دقیقه میبندن و مرتب دامنه عوض میکنن و مدیر بعضیاشون هم کم کم تسلیم میشن و میزارن میرن.
تازه سایت های تورنت خصوصی مثل سایت های تورنت عمومی نیستن که اگه فیلمی قدیمی بشه سیدرهاش بی خیال سید دادن بشن.
مگه اینکه فیلمش محبوب نباشه و خیلی داغون باشه.
فقط یک نکته اینکه اگه با پیشنهادم موافق بودی حتما یه کاری بکن بشه بهت PM داد.
چون توی تاپیک این بحث ها رو نمیشه ادامه داد و پست های این مدلی معمولا توسط مدیر پاک میشن.
"امیلیا کلارک" به زیبایی "امبر هرد" نیست اما بخاطر مشکلاتی که امبر هرد برای جانی دپ به وجود آورد توی اینستا خیلی ها ازش متنفر شدن (خودمو نمیگما، مردم رو میگم)
در مقابل امیلیا کلارک واقعا فروتن و خاکیه و همه دوسش دارن و فالوورهای اینستاش هم از امبر هرد خیلی بیشتره
ببین تو این دو عکس اینجا با کامیلا کابیو چه وضعیتی داره https://imgpile.com/images/7pHp0h.jpg https://imgpile.com/images/7pHvvG.jpg
با همون خنده های معروفش دل همه رو برده
وارز برای آرشیو جمع کردن افتضاحه.ولی بخوای به روز دانلود کنی همه کیفیت ها رو میزاره.نمیدونم چرا بعدش داغون ترین کیفیت رو نگه میداره!لینک غیر فیلتر هم داره.با تشكر از همه دوستان.
اون ايران وارز چى شد؟ هست هنوز؟
اتفاقا با نظر دوستمون موافقم . امیلیا لبخند ملیح بزنه خوبه . ولی وای به حال این که نیشش کامل باز شه لامصب شبیه شتره تو زندگی جدید امپراطور میشهخداشاهده این امیلیا کلارک بشینه جلوت فقط بخنده از اونورم انا درارماس بیاد فقط حرف بزنه... اخ اخ ... امبر هرد کیه بابا وحشی
دیدی بیخودی نبود که توی Movie Release Center معرفیش کردم.آب دستتونه، بذارید رو زمین و این The Mitchells vs The Machines رو ببنید.
فوق العاده بود همه چیزش برام
بعد از دهه ۲۰۰۰ میلادی و انیمیشن های فوق العاده ای که اون زمان منتشر شده، بالاخره یه انیمیشن دوست داشتنی و به قول معروف درست و حسابی که در مورد خانواده است رو دیدم.
The Hurt Lockerتدوین بسیییار خوبی داره . واقعا ادم سر ذوق میارهبه مناسبت اسکار که چند روز پیش بود گفتم یادی بکنم از یکی از شاهکارهای تاریخ معاصر اسکار!!
فیلم مهلکه 2008 (The Hurt Locker)
View attachment 204286
فیلم تقریبا فاقد داستانه، ما فقط با چند نفر از سربازان شناسایی بمب ارتش آمریکا در عراق مواجهیم که عملا هیچ فرمانده بالاسری ندارن و به صورت کاملا خودمختار در بغداد و ... برای خودشون می چرخن و بمب خنثی می کنن! یکی از شاهکارهای فیلم توی سکانس اولیه ـش رخ میده یعنی زمانی که متخصص خنثی کردن بمب جاده ای در حال بازگشته که ناگهان یک عراقی با یه گوشی توی دستش نشون داده میشه که یکی از روش های منفجر کردن این مدل بمب ها استفاده از سیگنال موبایله! یکی از سربازان آمریکایی جنتلمن ما در حالی که اسلحه هم داره در این صحنه وقتی این مرد عراقی رو می بینه فقط داد میزنه: تلفن همراهتو بنداز زمین!! تلفن همراه بنداز زمین! پلیززززز، آآآآآآآ چقدر مهربون، چقدر این سرباز آمریکایی رئوف و آقاست! ? اما اون فرد عراقی چون خیلی آدم بدیه این هشدارهارو دایورت میکنه و با فشردن یه کلید بمبی رو که متخصص ما ندیده رو منفجر میکنه و کتلتش میکنه!
فقط یک در میلیارد فرض کنید که همچین سناریویی در واقعیت و در ارتش آمریکا (و اصلا ارتش هر کشوری) رخ بده! در اون ارتشو باید گِل گرفت!
بعد از گذر این سکانس فانتزی فیلم، متخصص خنثی سازی بمب ما با یک متخصص جدید جایگزین میشه و اون کسی نیست جز Jeremy Renner (ویلیام جیمز در فیلم)! شخصیت ویلیام باز هم شمارو غافل گیر میکنه چون یک کاراکتر کاملا بی کله و جو گیره (تیپیکال فیلمای اکشن هالیوودی) که واقعا توی این فیلم به ظاهر جدی و اونم در نقش یک سربازی که با خنثی کردن بمب سرو کار داره واقعا باعث ایجاد WTF در ذهن هر بیننده ای میشه! مسئله عدم انطباق این فیلم با واقعیت و نمایش فانتزی فیلم صدای بسیاری از کهنه سربازای خود آمریکا رو هم درآورد که با یه سرچ ساده می تونید پیداشون کنید
من چند نمونه از نوشته های سربازانی که عملا توی عراق بودن یا کلا توی ارتش آمریکا خدمت کردن رو براتون میارم:
View attachment 204283View attachment 204284View attachment 204285
مسئله دیگه شیوه فیلمبرداری با دوربین روی دست و تدوین بسیار هیجانی فیلم بود که تقریبا آخرای فیلم دیگه برای من سرگیجه آورد! اصولا این مدل فیلمبرداری برای ایجاد هیجان در فیلمای این چنینی رایجه اما در این فیلم از اونور بوم افتاده و ظاهرا قراره بوده جای خلا داستان و هیجان فیلمو هم پر کنه.
به نظر من خانم کاترین بیگلو کارگردان این فیلم خیلی خیلی خوب سلیقه اعضای آکادمی و اون لابی که در خصوص این تیپ فیلما وجود داره رو میشناخته و با سر هم کردن المان هایی مثل مظلومیت و فشار عصبی زیاد بر سربازان جنتلمن آمریکایی و در عین حال عدم انتقاد مستقیم به سیاست های خارجی دولت آمریکا! و ایجاد یک حس همدردی فقط و فقط هدفش شکار اسکار بوده که کاملا هم موفقه در اینکار. البته نامزدهای اسکار اون سال هم فیلمای خیلی چشمگیری نبودن (نهایتا میشد آواتارو در نظر گرفت که به دلیل CGI بسیار سنگینش کلا با زائقه اسکار جور نمیاد) اما با اینحال هم این فیلم به نظر من حتی لیاقت نامزد شدن رو هم نداشت. (هر چند که معتقدم اگه پدرخوانده هم اونسال نامزد میشد بازم اسکارو به این فیلم میدادن!)
در رابطه با دریافت اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم توسط فیلم مهلکه یادآوری دوتا مطلب رو لازم میدونم که احتمالا بیشتر کمک تون بکنه متوجه بشید اسکار در خیلی از سال ها (نه لزوما سال های اخیر) از جشنواره فجر خودمان هم نازل تره:
1- فیلمایی مثل نجات سرباز رایان، غلاف تمام فلزی، اینک آخرالزمان و ... که همگی در کنار عناوین دیگه احتمالا جزو بهترین های ژانر جنگ هستن، هیچ کدوم اسکار بهترین فیلم رو نبردن!
نجات سرباز رایان اسکار بهترین فیلم رو به زباله ای به نام شکسپیر عاشق (احتمالا یکی از بدترین اسکارهای تاریخ) باخت
غلاف تمام فلزی کلا در هیچ رشته ای جز بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد نشد و همونم نگرفت
و اینک آخرالزمان هم اسکار بهترین فیلمو به فیلم کریمر علیه کریمر باخت (OMG) ?
2- در شرایطی که کاترین خانم (همسر سابق حیمز کامرون) جایزه بهترین کارگردانی رو برای این فیلم گرفت! یادی هم بکنم از تعدادی از کارگردان های معروف و محبوبی که هرگز اسکار نگرفتن:
اورسن ولز
آلفرد هیچکاک
استنلی کوبریک
اینگمار برگمن
دیوید لینچ
ریدلی اسکات
و حتی کریستف نولان! (بگیم که طرفداراش ناراحت نشن)
و ....
در آخر اگه بخوام جمع بندی کنم، مهلکه یک فیلم ظاهرا جدی در ژانر جنگه که تقریبا هیچ انطباقی با واقعیت نداره که خودش به تنهایی ایراد بسیار بسیار بزرگی برای این سبک فیلمه، تقریبا فاقد داستان و پیوستگی بین بخش های مختلفشه، نقش اول فیلم عملا چیزی تو مایه های جیمز بانده (دنیل کریگ احتمالا می تونست بهتر از جرمی رنر این نقشو در بیاره!) و اعضای آکادمی اسکار و حتی خود کارگردان فیلم هم احتمالا هیچ شناختی از جنگ، سلسه مراتب ارتش، اینکه اصلا عراق کجای کره زمینه و خیلی از مسائل دیگه ای که در فیلم نمایش داده میشه نداشتن! جدی توضیه میکنم این فیلمو حتما ببینید اگه ندیدید!
با تشکر از اعضای آکادمی اسکار و شما خواننده عزیز از وقتی که برای خوندن این مطلب گذاشتین
دوست عزیز الان مشکلت با فیلم فانتزی بودنشه؟!! اینطوری بخوایم حساب کنیم که hurt locker در برابر apocalypse now میشه مستند قرون وسطی در برابر سه گانه ارباب حلقه ها!! بعد چطور از یکی تمجید میکنی اون یکی رو میکوبی؟!به مناسبت اسکار که چند روز پیش بود گفتم یادی بکنم از یکی از شاهکارهای تاریخ معاصر اسکار!!
فیلم مهلکه 2008 (The Hurt Locker)
View attachment 204286
فیلم تقریبا فاقد داستانه، ما فقط با چند نفر از سربازان شناسایی بمب ارتش آمریکا در عراق مواجهیم که عملا هیچ فرمانده بالاسری ندارن و به صورت کاملا خودمختار در بغداد و ... برای خودشون می چرخن و بمب خنثی می کنن! یکی از شاهکارهای فیلم توی سکانس اولیه ـش رخ میده یعنی زمانی که متخصص خنثی کردن بمب جاده ای در حال بازگشته که ناگهان یک عراقی با یه گوشی توی دستش نشون داده میشه که یکی از روش های منفجر کردن این مدل بمب ها استفاده از سیگنال موبایله! یکی از سربازان آمریکایی جنتلمن ما در حالی که اسلحه هم داره در این صحنه وقتی این مرد عراقی رو می بینه فقط داد میزنه: تلفن همراهتو بنداز زمین!! تلفن همراه بنداز زمین! پلیززززز، آآآآآآآ چقدر مهربون، چقدر این سرباز آمریکایی رئوف و آقاست! ? اما اون فرد عراقی چون خیلی آدم بدیه این هشدارهارو دایورت میکنه و با فشردن یه کلید بمبی رو که متخصص ما ندیده رو منفجر میکنه و کتلتش میکنه!
فقط یک در میلیارد فرض کنید که همچین سناریویی در واقعیت و در ارتش آمریکا (و اصلا ارتش هر کشوری) رخ بده! در اون ارتشو باید گِل گرفت!
بعد از گذر این سکانس فانتزی فیلم، متخصص خنثی سازی بمب ما با یک متخصص جدید جایگزین میشه و اون کسی نیست جز Jeremy Renner (ویلیام جیمز در فیلم)! شخصیت ویلیام باز هم شمارو غافل گیر میکنه چون یک کاراکتر کاملا بی کله و جو گیره (تیپیکال فیلمای اکشن هالیوودی) که واقعا توی این فیلم به ظاهر جدی و اونم در نقش یک سربازی که با خنثی کردن بمب سرو کار داره واقعا باعث ایجاد WTF در ذهن هر بیننده ای میشه! مسئله عدم انطباق این فیلم با واقعیت و نمایش فانتزی فیلم صدای بسیاری از کهنه سربازای خود آمریکا رو هم درآورد که با یه سرچ ساده می تونید پیداشون کنید
من چند نمونه از نوشته های سربازانی که عملا توی عراق بودن یا کلا توی ارتش آمریکا خدمت کردن رو براتون میارم:
View attachment 204283View attachment 204284View attachment 204285
مسئله دیگه شیوه فیلمبرداری با دوربین روی دست و تدوین بسیار هیجانی فیلم بود که تقریبا آخرای فیلم دیگه برای من سرگیجه آورد! اصولا این مدل فیلمبرداری برای ایجاد هیجان در فیلمای این چنینی رایجه اما در این فیلم از اونور بوم افتاده و ظاهرا قراره بوده جای خلا داستان و هیجان فیلمو هم پر کنه.
به نظر من خانم کاترین بیگلو کارگردان این فیلم خیلی خیلی خوب سلیقه اعضای آکادمی و اون لابی که در خصوص این تیپ فیلما وجود داره رو میشناخته و با سر هم کردن المان هایی مثل مظلومیت و فشار عصبی زیاد بر سربازان جنتلمن آمریکایی و در عین حال عدم انتقاد مستقیم به سیاست های خارجی دولت آمریکا! و ایجاد یک حس همدردی فقط و فقط هدفش شکار اسکار بوده که کاملا هم موفقه در اینکار. البته نامزدهای اسکار اون سال هم فیلمای خیلی چشمگیری نبودن (نهایتا میشد آواتارو در نظر گرفت که به دلیل CGI بسیار سنگینش کلا با زائقه اسکار جور نمیاد) اما با اینحال هم این فیلم به نظر من حتی لیاقت نامزد شدن رو هم نداشت. (هر چند که معتقدم اگه پدرخوانده هم اونسال نامزد میشد بازم اسکارو به این فیلم میدادن!)
در رابطه با دریافت اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم توسط فیلم مهلکه یادآوری دوتا مطلب رو لازم میدونم که احتمالا بیشتر کمک تون بکنه متوجه بشید اسکار در خیلی از سال ها (نه لزوما سال های اخیر) از جشنواره فجر خودمان هم نازل تره:
1- فیلمایی مثل نجات سرباز رایان، غلاف تمام فلزی، اینک آخرالزمان و ... که همگی در کنار عناوین دیگه احتمالا جزو بهترین های ژانر جنگ هستن، هیچ کدوم اسکار بهترین فیلم رو نبردن!
نجات سرباز رایان اسکار بهترین فیلم رو به زباله ای به نام شکسپیر عاشق (احتمالا یکی از بدترین اسکارهای تاریخ) باخت
غلاف تمام فلزی کلا در هیچ رشته ای جز بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد نشد و همونم نگرفت
و اینک آخرالزمان هم اسکار بهترین فیلمو به فیلم کریمر علیه کریمر باخت (OMG) ?
2- در شرایطی که کاترین خانم (همسر سابق حیمز کامرون) جایزه بهترین کارگردانی رو برای این فیلم گرفت! یادی هم بکنم از تعدادی از کارگردان های معروف و محبوبی که هرگز اسکار نگرفتن:
اورسن ولز
آلفرد هیچکاک
استنلی کوبریک
اینگمار برگمن
دیوید لینچ
ریدلی اسکات
و حتی کریستف نولان! (بگیم که طرفداراش ناراحت نشن)
و ....
در آخر اگه بخوام جمع بندی کنم، مهلکه یک فیلم ظاهرا جدی در ژانر جنگه که تقریبا هیچ انطباقی با واقعیت نداره که خودش به تنهایی ایراد بسیار بسیار بزرگی برای این سبک فیلمه، تقریبا فاقد داستان و پیوستگی بین بخش های مختلفشه، نقش اول فیلم عملا چیزی تو مایه های جیمز بانده (دنیل کریگ احتمالا می تونست بهتر از جرمی رنر این نقشو در بیاره!) و اعضای آکادمی اسکار و حتی خود کارگردان فیلم هم احتمالا هیچ شناختی از جنگ، سلسه مراتب ارتش، اینکه اصلا عراق کجای کره زمینه و خیلی از مسائل دیگه ای که در فیلم نمایش داده میشه نداشتن! جدی توضیه میکنم این فیلمو حتما ببینید اگه ندیدید!
با تشکر از اعضای آکادمی اسکار و شما خواننده عزیز از وقتی که برای خوندن این مطلب گذاشتین
خب ضد جنگ داریم تا ضد جنگدوست عزیز الان مشکلت با فیلم فانتزی بودنشه؟!! اینطوری بخوایم حساب کنیم که hurt locker در برابر apocalypse now میشه مستند قرون وسطی در برابر سه گانه ارباب حلقه ها!! بعد چطور از یکی تمجید میکنی اون یکی رو میکوبی؟!
کلا اگه فیلمی همین که نامزد اسکار میشه یعنی اسکار بهش روی خوش نشون داده. لازم نیست حتما جایزه رو هم ببره. هر دوی apocalypse now و hurt locker هم در یک چیز مشترک هستن: اینکه ضد جنگ هستن. و این خوراک آکادمی اسکاره!
LOLخب ضد جنگ داریم تا ضد جنگ
اینک آخرالزمان رو هر کی بشینه پاش سریع متوجه میشه با یه فیلم چند لایه ضدجنگی مواجه میشه که حرفش صرفا نمایش مستندوار درد و رنج سربازای آمریکا توی ویتنام نیست بلکه نقد خود ماهیت جنگ ویتنام (و اصلا جنگ به صورت کلی) و سیاست آمریکا توی این جنگه، به همین دلیلم کوپولا توی روند ساخت اون فیلم بیچاره شد چون عملا هیچ حمایت مالی معنوی نداشت (در همین راستا توصیه میکنم مستند Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse که حواشی ساخت این فیلمو رو ببینید) در ضمن من از اینک آخرالزمان تمجید نمیکنم تقریبا شما هر لیستی از بهترین فیلمای جنگی پیدا کنی این فیلمم توشه
اما توی مهلکه برداشتی که من داشتم صرفا ترسیم دراماتیک درد و رنجی بود که سربازای آمریکایی توی عراق باهاش مواجه میشن (فیلم لایه های عمیق تری نداشت اگه داره بگید منم بدونم)! (که انتظار تماشای یه اثر مستندتر رو حداقل توی من ایجاد کرد) که این نمایشش نه به گفته من بلکه به گفته کهنه سربازای خود آمریکا توی خیلی موارد کلیدی اصلا انطباقی با واقعیت نداشت پس ما الان با چی طرفیم؟ نمایش سختی های سربازای آمریکایی توی یه جهان موازی؟ فیلم در عمل هیچ انتقاد خاصی هم به سیاست های دولت آمریکا که یکی از عاملین اصلی گرفتاری این سربازا توی این وضعیت بود نشد در نتیجه به نظر من این ضدجنگ با اون ضدجنگ غلاف تمام فلزی یا اینک آخرالزمان خیلی فرق می کنه، در آخرم اینکه آیا این فیلم هم مثل بعضی دیگه از فیلمای جنگی جاویدان شد؟ هنوزم توی واچ لیست فیلمای جنگی افراد دیده میشه؟!
من سعی میکنم همیشه نگاه کنم ببینیم حرف فیلم چیه بعد بشینم پیش خودم تحلیل کنم که این حرفو تونست درست بزنه و به من بیننده برسونه یا نه، یه متر واحد ندارم
من برام مهم نیست که این فیلما اسکار بردن یا نه صرفا میخواستم سلایق جالب و غیرقابل درک اسکار در اهدای جایزه بهترین فیلم در سالهای مختلفو نشون بدم (حالا توی زمینه فیلمای جنگ)
----------------------------------------
ادامه بحث اینجا آف تاپیک میشه!
استاد ازین جهت آف تاپیکه که اینجا تاپیک امتیاز به فیلماست که توی سر در این تاپیکم اگر نگاه میکردید نوشته اینجا از پستای دیگران نقل قول نگیرید و بحثارو ببرید تاپیک Movie! در نتیجه یه LOL هم تقدیم شماLOL
مطمئنی فیلم رو درست دیدی؟! (سرسری ندیدی؟!)
فیلم به سیاست های دولت آمریکا کاری نداره؟!! صدالبته این موضوع مستقیما تو فیلم عنوان نمیشه اما کلیت فیلم و یه سری از دیالوگ ها به این موضوع "تلویحا" اشاره داره. و همین پیام فیلم رو تاثیرگذار کرده. این همه توجه و جایزه مایزه هم که بهش دادن بخاطر همین"تلویح" هاست. هنر کلا خودش یه پدیده تلویحیه.
ولی باز هم اگه قانع نشدی دیگه اون آهنگ متالی که کاترین بیگلو واسه فیلمش لایسنس کرده (همون که میگه Where's Bin Laden/ بن لادن کجاست؟) دیگه از این واضح تر نمیشد به سیاست های آمریکا در جنگ خاورمیانه انتقاد کرده باشه.
بعلاوه همین انتقاداتی که کهنه-سربازان آمریکایی به غیرواقعی بدون hurt locker گرفتن به فیلم فرانسیس کاپولا ده برابر بیشترش رو میشه گرفت.
اصلا خود فیلم کلی از apocalypse now اقتباس داشته و یه جورایی مُرید و دنباله روش محسوب میشه. نمیگم hurt locker فیلم شاهکار و بدون مشکلیه. بحثم سر اینه نمیشه یکی رو ستود و دیگری رو به انتقاد گرفت!! چون جفتشون ماهیتا یکی هستن!!
_________________________________
ادامه بحث چرا آف تاپیک؟! اینجا تاپیک فیلمه و فروم جای بحث. LOL