Movie Center

چند وقت پیش شنیدم یکی از شبکه های تلویزیونی یکی از معروفترین فیلم های کلاسیک بعلت نژادپرستی حذف کرده

دیروز فیلم مردی که زیاد می‌دانست اثر آلفرد هیچکاک با بازی اسطوره بی بدیل سینمای کلاسیک یعنی جیمز استوارت می‌دیدم یه سکانسی تو مراکش پسر بچه شیرین زبون دکتر مک کنا(جیمز استوارت) ازش می‌پرسه اینجا چقدر آشنا بنظر میرسه پدرش میگه بله ولی ما الان تو مراکش هستیم یه جای کاملا متفاوت بعد پسربچه برمیگرده میگه yeah but it looks like blacked Las Vegas بعد کل شخصیت ها می‌زنن زیرخنده
در کل خواستم بگم ریسیسم تا پوست خون آمریکایی ها رخنه کرده و با حذف کردن یکی دو فیلم بهار نمیشه
 
  • Like
Reactions: MOHSEN 007
استاد امبر هرد هم دوباره خبر حماسه آفرینیش گل کرده.... رابطه ج.ن.س.ی همزمان با ایلان ماسک وکارا دلوین....!!!! بیچاره جانی دپ واقعا....
ایلانماسک رد کرده گفته با دلوین دوستیم فقط...!!!!
بانو دست رد به سینه هیچکس نمیزنه از بس مهربونه میترسه دلشون بشکنه:D
لامصب باطنش شبیه کراکن تو دزدان دریایی کاراییب هست
 
استاد امبر هرد هم دوباره خبر حماسه آفرینیش گل کرده.... رابطه ج.ن.س.ی همزمان با ایلان ماسک وکارا دلوین....!!!! بیچاره جانی دپ واقعا....
ایلانماسک رد کرده گفته با دلوین دوستیم فقط...!!!!
اینو دیدم خیلی خوب درآوردن
149048
 
149098

سر ایان هولم، بازیگر نقش بیلبو بگینز، در سن ۸۸ سالگی درگذشت

مدیر برنامه‌های او در گفتگو با نشریه گاردین تایید کرد که هولم امروز صبح با آرامش در کنار خانواده‌اش از دنیا رفته است. او پیش‌تر به بیماری پارکینسون مبتلا شده بود.

نقش‌آفرینی خاطره‌انگیز او هرگز از خاطر ما نمی‌رود و امیدواریم که روحش در آرامش و یادش ماندگار باشد.

به نقل از کانال تلگرامی آردا (طرفدارهای ارباب حلقه ها به نظرم بد نیست یه نگاهی به این کانال بندازن، تبلیغ نمیکنم 10 سال سایتشون رو چک می کردم الان کانالشونم دارم بد نیست خواستید یه سر بزنید. احساس میکنم نیاز به حمایت دارن)
@ArdaOfficial
 
View attachment 149098

سر ایان هولم، بازیگر نقش بیلبو بگینز، در سن ۸۸ سالگی درگذشت

مدیر برنامه‌های او در گفتگو با نشریه گاردین تایید کرد که هولم امروز صبح با آرامش در کنار خانواده‌اش از دنیا رفته است. او پیش‌تر به بیماری پارکینسون مبتلا شده بود.

نقش‌آفرینی خاطره‌انگیز او هرگز از خاطر ما نمی‌رود و امیدواریم که روحش در آرامش و یادش ماندگار باشد.

به نقل از کانال تلگرامی آردا (طرفدارهای ارباب حلقه ها به نظرم بد نیست یه نگاهی به این کانال بندازن، تبلیغ نمیکنم 10 سال سایتشون رو چک می کردم الان کانالشونم دارم بد نیست خواستید یه سر بزنید. احساس میکنم نیاز به حمایت دارن)
@ArdaOfficial


Farewell

149121

 
هنرمندها و هالیوود به خصوص همیشه در جنبش‌های اجتماعی پیشرو بوده، هستند، خواهند بود و باید باشن. اگر اونها برای حقوق اقلیت مبارزه نکنن، هیچ پیشرفت اجتماعی پیش نمیاد. بعضی وقتها ممکنه تند برن، اشتباه کنن یا نتیجه عکس بگیرن، ولی همینجوریه که پیشرفت حاصل میشه در نهایت

یک ابرارگانیسم بزرگ مثل سیستم جهانی شامل چندین تک‌سلولی می‌شه؛ یعنی ما. تک‌سلولی‌های هیچ ارگانیسمی توان جهت‌دادن به ارگانیسم رو ندارن. شما به‌عنوان ارگانیسم راه خودت رو می‌ری: می‌تونی خودکشی کنی، سیگار بکشی، بی‌تحرک باشی، رگت رو بزنی و کلاً کارهایی کنی که به سود تک‌سلولی‌ها نیست.

سیستم، به‌عنوان یک ابرارگانیسم، ارزش‌هاش بر اساس نیازهاش از قبل تعیین شده و راه خودش رو می‌ره و چهارتا سنگ پرت کردن از تو تاریکی از سوی چندتا هنرمند هیچ تغییری در مسیر این سیستم نمی‌ده. افزایش حق زن، آزادی ادیان، بی‌اهمیتی گرایش جنسی شما و... صرفاً به‌خاطر این‌که فعلاً سیستم و روابط حاکم بر اقتصاد بازار اقتضاء می‌کنه که چنین چیزی به سود ارگانیسم هست. شما تا زمانی که می‌تونی به سیستم خدمت کنی دیگه چه اهمیتی داره در تخت‌خوابت با کی می‌خوابی یا چه رنگ‌ پوستی داری؟

First, the achievement of the earlier feminists' well-chosen central objective-the right to vote-has given women collective power: No politician who hopes to win an election can afford to ignore women's wants. More importantly, the tide of history has been working in the feminists' favor. Ever since the onset of the Industrial Revolution there has been a powerful trend toward "equality"-meaning the elimination of all distinctions between individuals other than those distinctions that are demanded by the needs of the technological system. Thus, a mathematician is to be evaluated in terms of his/her mathematical talent, a mechanic in terms of his/her knowledge of engines, a factory manager in terms of his/her ability to run a factory, and with the passage of time it has increasingly been expected that the religion, social class, race, gender, etc., etc. of the mathematician, the mechanic, and the manager are to be treated as irrelevant. Because the feminists' goal of equality has been in harmony with this historical trend, opposition to feminism has steadily declined over time

پس با نشون دادن سکانس بوسه و باسن‌باسنک‌بازی در گیم و سینما هیچ کُن‌فَیَکونی برای جامعه پیش نمی‌آد. هنرمند صرفاً مقابل تغییرات یک واکنش‌دهنده‌‌ی ساده‌ست، به استثنای این‌که مقابل این واکنش‌ها هم هر از گاهی کارنامه‌ی آبروبری داشته و بیشتر برای خودنمایی فکری‌ست. همه‌ی مشکلات هم حل بشه باز چپ نونش از طریق قربانی خطاب کردن کسانی که دیگه قربانی نیستن تأمین می‌شه. نگاه کنید به تمجید امثال سارتر و برنارد شاو از وضعیت حقوق کارگرهای شوروی، یا واکنش قشری که از امپریالیسم سفیدپوست آمریکایی گله‌مندن اما وقتی همین امپریالیسم با شدت بیشتری از سوی آسیایی و خاورمیانه‌ای اتفاق می‌افته سکوت معناداری می‌کنن. اینجا حق با توکویل بود که می‌گفت عقل سیاسی جوامع رو دست هنرمند جماعت ندید.
 
هرچقدر با خودم کلنجار میرم، احساس میکنم که فیلم The Big Short با دقت ترین فیلم دهه اخیراست. فیلم نامه اش را با دقت دیشب خواندم و محوش شدم و با برخی سکانس ها مقایسه کردم و چیزهایی را ازش یاد گرفتم و دیدم که دیگر فیلم نامه ها نبود. آن قدر آدام مک - کی حساس است که حتی اسم آهنگی که باید در آن سکانس از فیلم پخش شود را در فیلم نامه ذکر کرده است. (اهنگ پیرامون پول که در فیلم نامه نوشته آهنگ یا گولد دیگر کاینا ویست یا مانی میکر لوداریکس باشد.) تدوین فیلم بی نقص است. سخت می شود که تدوین آن در یک حرکت حشو و زائد باشد. یادمه یکی گفت که هر کسی که فیلم نامه نویسی یاد گرفت، کنارش تدوین را هم یاد بگیرد. مک کی کاملا هنک کوین (تدوین گر فیلم) تسلط و نظارت کامل داشته. فیلم پر جزییات، جذاب، طنز تند، آموزنده است. امیدوارم روزی سینماگران ایران در آینده چنین فیلم خوش ذوقی مثل Big Short بسازند.

شما رو دعوت میکنم به یکی از بهترین سکانس های فیلم

 
چند وقت پیش کل کست ارباب حلقه ها از طریق زوم دور هم جمع شدن و یک ساعت خاطره بازی و عشق رو برای ما رقم زدن.
طرفدارای ارباب حلقه ها از دستش ندن

وااای واااای واااای عالی بود این
چقدر پیر شدن و شدیم:)
 
  • Like
Reactions: che-jaleb
جویل شوماخر کارگردان فیلم بتمن و رابین، ۸ میلی متر، خانه پوشالی، فلتلاینرز در سن ۸۰ سالگی درگذشت
روحش شاد. کارگردان درجه یکی نبود ولی تا حدی رگ خواب مخاطب دستش بود و یک دوره ای . فیلم هایی زیادی ساخته که در سنین مختلف با دیدنشون لذت بردم . حتی اون قدر که بقیه از بتمن هاش بدشون میاد من بدم نمیاد و به نظرم به خصوص در دوران کودکی لذت بخش بود
 
یعنی چون یه کارگردان اکستریمیست تر هستش نسبت به بقیه پس یعنی آشغال سازه؟:D هر چیزی رو در کانتکست خودش بررسی کنید و ببینید نسبت به چیزی که داره ارائه میده چقدر موفقه.
به عنوان مثال من یه دوستی دارم که سینما خونده و افکارش کاملا نقطه مقابل امثال ون تریه هستش ولی فیلماش رو از منظر سینمایی بشدت قبول داره و معترفه که ون تریه بسیار آدم باسوادیه در سینما، حالا هرچقدرم که موافق طرز فکرش نباشه.
البته از شما و دوستان عذر میخوام که یکم دیر وارد بحث میشم و دیگه موضوع جمع شده اما نکته ای به ذهنم اومد که بگم.
درباره این که نباید یک فرمول یکسان و ثابت برای برخورد با همه فیلم ها و کارگردان ها داشت حرف شما درسته. اما بعضی وقتا پیش میاد که یک فرد در مدیوم و لول خودش جزو معدود افراد فعاله . برای همین حکم یک چشم تو شهر کورها میشه و خب به معنی این نیست که کارش عالیه . حالا من خودم خیلی درباره وون تریه نظرم منفی نیست و با شما هم نظر هستم البته قبلا مثل دوستان برخورد اولم با فیلم هاش جالب نبود ولی خب هرچه گذشت بیشتر نسبت بهش کنجکاو شدم و تونستم به برداشتی درباره اش برسم که دیگه مثل قبل فیلم هاش برام مزخرف نبودن. چون به نظرم اتفاقا اون قدر که خیلی ها میگن آشغال ساز نیست . پیام فیلم هاش مشخصه فقط کافیه که یکم عمقی به فیلم هاش نگاه کرد تا متوجه المان مشترک اکثر فیلم هاش شد و جهان بینی اثرش رو درک کرد . اما خب بعضی کارگردان ها به نظر من ناتوان در القای پیام ذهنی اشون و ترکیب درست ایده ی داخل ذهنشون و روش پیاده سازی اش هستن . مثلا گاسپار نوئه . به نظر من ایشون هرچقدر هم کارگردان موفقیه فرم رو خوب میشناسه و حتی بعضی جاها اون فرم درست اش به تنهایی پیامش رو میرسونه ولی خب از نظر محتوایی مشکل داره فیلم هاش . بعضی ها کارگردان خوبی هستن ولی فیلم نامه نویس خوبی نیستن . و به نظر من فیلم درست باید ترکیبی از این دو باشه . وگرنه میشه یک فیلم کولاژ شده از تک لحظه های خوشساخت . صرف این بی پردگی رو نمیگم مشکل فیلمه . نکته اینجاست که یک فرد از اون بی پردگی میخواد به چی برسه وون تریر میاد تو ضد مسیح و نیمفومنیاک هاش در بی پرده ترین شکل ممکن پیام اکثر فیلم هاش که ذات حیوانی بشریته رو نشون میده ولی واقعا از کلوزآپ های خوش آب و رنگ از دم و دستگاه یک فرد تو عشق قراره به چه مفهومی برسیم ؟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or