Movie Center

یکی از او‌رریت ترین کارگردانای تاریخ میره که به تنهایی اورریت ترین کارگردان تاریخ بشه
:-":D
تنت نیومده لقب شاهکار گرفته به خودش
تنت شاهکاره و ۲ تا اسکار گرفته، ولی هنوز اتفاق نیفتاده:دی
 
دوستان میشه چنتا فیلم در مورد جهان بینی ،رویاپردازی، ماورا و ناخودآگاه ذهنی بهم معرفی کنید
مثل همون تو مایه های inception , interstellar و تا حدودی doctor strange ( بدون درنظر گرفتن بخش های تخیلی )
در کل نمیخوام تخیلی ببنیم ، میخوام اشراف و ادراکم باهاش تقویت بشه
فیلم خارق العاده لوسی اسکارلت یوهانسون سرچشمه هیوجکمن یا کوهستان مقدس که من ازش حالم بهم میخوره یا اینک اخرالزمان یا اپوکالیپتو یا فیلم as above so below..یا فیلم کلبه ای در میان درختان با این حال که ترسناکه بر اساس صورتهای فلکی ساخته شده...دانی دراگو مضنونین همیشگی و مفاهیم پشتش و وکیل مدافع شیطان..شاینینگ ..انیمشن کمدی سوسیس پارتی و هانگر گیمز و شهر امبر حتی ماتریکس..همشون درباره جهان بینی هستند
 
بصورت جدی میتونم بگم نولان به قدری کاراش تاثیر گذار بودن که من اورریتد نمیتونم بگم هست:D

حالا فیلم رو کسی خبر نداره ولی از همین تریلر میشه فهمید مثل اینسپشن قراره اثر جاه طلبانه ایی باشه.
اورریت امثال اون دنیس ویلنوو بی استعداد هستن که اینجا اینقدر طرفدار داره
نبوغ بی نظیر نولان غیرقابل انکاره. این بشر یه نویسنده-کارگردان بالفطره س. یک نابغه نادر سینما
 
Last edited by a moderator:
اورریت امثال اون دنیس ویلنوو بی استعداد هستن که اینجا اینقدر طرفدار داره حرف دهنتو بفهم:D
نبوغ بی نظیر نولان غیرقابل انکاره. این بشر یه نویسنده-کارگردان بالفطره س. یک نابغه نادر سینما
والا من ایشون رو هم اصلا آدم بی استعدادی نمیدونم...ایشون هم فیلمساز عالی هستن.

کلا بنظر بنده اشتباهه برای بالا بردن کسی، کس دیگه ایی رو بکوبی:D
 
اون از کارکتر های فیلم های هارور که به لطف مورتال کامبت خز شدن هر فنچی دیگه می شناختشون . حالا هم باید منتظر یک ارتش نولان فن فنچ باشیم که برامون دم از سینما بزنن . متاسفانه پول دوستی داره بیداد می کنه و برای فروش بیشتر و دیدن شدن بیشتر حتی نولان هم تن به این مسخره بازی ها میده که فیلم اش رو از طریق یک بازی پرفروش ولی کم عمق تبلیغ کنه . به قول دوستی مگه درک و سن قالب طرفدارهای اون بازی به فیلم نولان میخوره ؟
 
بعد اینکه بحث پخش بخشهای اضافی Justice League مطرح شد امروز یه بار دیگه دیدمش. فارغ از ضعفهای کلی شدید فیلم، اما به نظرم فیلمبرداری فوق العاده درخشانی داشت. خوش فکری عمیق فابین واگنر فیلمبردار آلمانی تو ارائه ناب یه فیلم کمیک بوکی کاملا محسوسه و دقیقا به فرمول درستی رسیده. به نظرم جزو خوش ساخت ترین، لذت بخشترین و کمیک بوکی ترین فیلمبرداریهای سینمای سوپرهیرویی بود.
 
اون از کارکتر های فیلم های هارور که به لطف مورتال کامبت خز شدن هر فنچی دیگه می شناختشون . حالا هم باید منتظر یک ارتش نولان فن فنچ باشیم که برامون دم از سینما بزنن . متاسفانه پول دوستی داره بیداد می کنه و برای فروش بیشتر و دیدن شدن بیشتر حتی نولان هم تن به این مسخره بازی ها میده که فیلم اش رو از طریق یک بازی پرفروش ولی کم عمق تبلیغ کنه . به قول دوستی مگه درک و سن قالب طرفدارهای اون بازی به فیلم نولان میخوره ؟
حالا کاری با فورتنایت ندارم، ولی یه جور میگین انگار نولان یه کارگردان nicheه که فقط مخاطب خاص خودشو داره. :D از اینترستلار و اینسپشن هم بگذریم، سه‌گانه بتمن رو فیلم‌باز و غیر فیلم‌باز و پیر و جوون دیدن. دیگه عکسای جوکر با یه نقل قول واقعی یا چرت و پرت رو قطعا دیدین. :D
 
حالا کاری با فورتنایت ندارم، ولی یه جور میگین انگار نولان یه کارگردان nicheه که فقط مخاطب خاص خودشو داره. :D از اینترستلار و اینسپشن هم بگذریم، سه‌گانه بتمن رو فیلم‌باز و غیر فیلم‌باز و پیر و جوون دیدن. دیگه عکسای جوکر با یه نقل قول واقعی یا چرت و پرت رو قطعا دیدین. :D
درسته کارگردان مخاطب خاص نیست . ولی موفقیت اش تو این بود که مثل خیلی ها کاملا خودش رو بازیچه موج ها و جو گیری ها نمی کرد تا یک پدیده اتفاق می افتاد خودش رو بچسبونه بهش . این روشش بیشتر مثل همراه شدن با یک موج هست تا عقب نمونه . بتمن اش رو هم خیلی ها دیدن و جوکر رو خز کردن ولی بازهم درصد کمی از اون ها که از نظر سنی با پلیر های فورتنایت همخوانی دارن به اسم می شناسنش . من هم بحث هم همین بود که فیلم هرچقدر هم بلاک باستر باشه و گیشه ای باشه باز هم یک قشر مخاطب رو مد نظر قرار داده که کمتر سراغ بازی هایی مثل فورتنایت میرن .
 
  • Like
Reactions: The Listener
بعد اینکه بحث پخش بخشهای اضافی Justice League مطرح شد امروز یه بار دیگه دیدمش. فارغ از ضعفهای کلی شدید فیلم، اما به نظرم فیلمبرداری فوق العاده درخشانی داشت. خوش فکری عمیق فابین واگنر فیلمبردار آلمانی تو ارائه ناب یه فیلم کمیک بوکی کاملا محسوسه و دقیقا به فرمول درستی رسیده. به نظرم جزو خوش ساخت ترین، لذت بخشترین و کمیک بوکی ترین فیلمبرداریهای سینمای سوپرهیرویی بود.
اصولا فیلم های زاک اسنایدر فرم خوبی دارن . حتی چرت ترین و تو دیوار ترین فیلم اش هم از نظر فیلم برداری فوق العاده است
 
دوتا تریلر از tenet اومده که از رو همین دو تریلر میشه گفت با فیلم خوبی طرفیم که موفق میشه، هم تو بحث تجاری هم منتقدها به نظرم tenet رو می پسندن.

نمی دونم حالا چه کاریه که یه سری بگن آشغاله یا خوب نیست، به نظرم کسی که چهار تا فیلم دیده باشه بتونه تشخیص بده که احتمال اینکه tenet فیلم خوبی در بیاد بیشتر از بیخود بودنشه!

این مشکل از این ور بوم یا از اون ورش افتادن همه جا هست، یه سری افراط می کنن یه سری تفریط!
 
خب دو روز پیش مسعود فراستی به برنامه دورهمی دعوت شد و همان طور که انتظار می رفت جز پربیننده ترین قسمت های این شو تلویزیونی بوده است. بسیاری از مردم پس از دیدن برنامه، با نظرات مسعود فراستی هم عقیده بودند و با طومار کامنت های خوانده ام، همه شان به حمایت از مسعود می پرداختند. من همانند شمشیر دو لبه نظری متناوب به مسعود فراستی دارم. ابتدا ایرادهای این قسمت را بگویم. انتظار داشتم که مهران مدیری در هنگام بحث با مسعود پا به پا پیش بیاید و حتی گاهی اوقات با او به مخالفت بپردازد، ولی این طور نشد و همه چیز در این برنامه مختص مسعود بود. مسعود صحبت می کرد، مسعود اظهار نظر می کرد و مسعود مهران را خفه می کرد. احتمالا در پشت پرده برنامه این طور پیش رفته که بزار فرمون در دست مسعود باشد که ناگهان اقدام انتحاری و برنامه را نیمه رها نکند. چون مسعود سابقه ترک برنامه روی آنتن را داشته. حالا کوتاه آمدن مدیری از مسعود به کنار. ولی صحبت های مسعود جالب بود.

نمی دانم ولی احساس می کنم که از همان ابتدا فراستی زاده ی روشن فکر بوده و در خاطراتش کاملا هویداست. تیپ هم از خود در نمی آورد که شبه روشنفکر باشد. نظرش پیرامون سینمای ایران درست بود؛ تمام کمدی ها را آشغال دانست و حتی به کمدی مدیری هم رحم نکرد و آن را آشغال دانست. خنده مردم و مدیری به آشغال گفتن مسعود عجیب بود. احساس کردم که مسعود یک لحظه به عنوان شومن ظاهر شده است که با گفتن هر آشغالی و هر کاغذی بودن، مخاطب در سالن را بخنداند. همچنان متر و معیارش را سینمای کلاسیک می داند و همه چیز را با آن می سنجد. بیان می کند که تمام سینماگران امروز نه کتاب فیلم خوانده اند و نه فیلم کلاسیک. متلکی هم به فیلم پلتفرم انداخت و گفت این همان فیلمی است که مخاطبان به ظاهر فیلم شناس به سراغش می روند (اینجا هم کاربران زیاد تحویلش گرفتند.) از نکته خوبی اشاره کرد این بود که صنعت سریال سازی در آمریکا نسبت به سینمایش پیشرفت کرده است. حرفی که با آن موافق هستم ولی ای کاش بیشتر پیرامون این مورد صحبت می کرد. مسئله این که ما مسعود را دوست نداریم به علت گذشته اش و این را بارها اعلام کرد که همیشه تنهاترین در بین منتقدان است؛ به نظرم ما و شاید بسیاری آدم را بر اساس گذشته شان قضاوت می کنیم. مسعود هم سر همین مورد ضربه خورده است و چون چنین گذشته ای داشته، ینی باید بایکوت شود. گذشته مسعود دقیقا مرا یاد یکی از اپیزودهای خوب سریال مد من می اندازد؛ همان اپیزودی که سریال را 180 درجه چرخاند. اپیزود Nixon Vs Kennedy که پیت (رقیب کاری دان دریپر) از گذشته مخوف و جنجالی دان سر در می آورد و برای چقلی و اخراج کردنش، سعی دارد آن را به رییس شرکت علنی کند. جواب رییس شرکت (برت کوپر) به پیت عالی است. دیالوگ را به طور دقیق به خاطر ندارم ولی می گوید که گذشته اش این بود که خب چه؟ گذشته هر چی باشد به وضعیت کنونی ما ربطی ندارد. ما هم دیدگاهمان نسبت به مسعود همین گونه است. قلاده های طلا را چون دوست دارد ینی منتقد نیست؟! خب من هم از تمام آثار ترنس مالیک بدم میاد و کاربری از فیلم فلان که بدش می آید و دیگری هم همینطور. همیشه عقیده فرد همان طوری که گفتم بر نقد یا نظر تاثیر دارد. مسعود همین گونه است. دوست دارم نظر شما را هم پیرامون مسعود و مسعودها بشنوم.
 
خب دو روز پیش مسعود فراستی به برنامه دورهمی دعوت شد و همان طور که انتظار می رفت جز پربیننده ترین قسمت های این شو تلویزیونی بوده است. بسیاری از مردم پس از دیدن برنامه، با نظرات مسعود فراستی هم عقیده بودند و با طومار کامنت های خوانده ام، همه شان به حمایت از مسعود می پرداختند. من همانند شمشیر دو لبه نظری متناوب به مسعود فراستی دارم. ابتدا ایرادهای این قسمت را بگویم. انتظار داشتم که مهران مدیری در هنگام بحث با مسعود پا به پا پیش بیاید و حتی گاهی اوقات با او به مخالفت بپردازد، ولی این طور نشد و همه چیز در این برنامه مختص مسعود بود. مسعود صحبت می کرد، مسعود اظهار نظر می کرد و مسعود مهران را خفه می کرد. احتمالا در پشت پرده برنامه این طور پیش رفته که بزار فرمون در دست مسعود باشد که ناگهان اقدام انتحاری و برنامه را نیمه رها نکند. چون مسعود سابقه ترک برنامه روی آنتن را داشته. حالا کوتاه آمدن مدیری از مسعود به کنار. ولی صحبت های مسعود جالب بود.

نمی دانم ولی احساس می کنم که از همان ابتدا فراستی زاده ی روشن فکر بوده و در خاطراتش کاملا هویداست. تیپ هم از خود در نمی آورد که شبه روشنفکر باشد. نظرش پیرامون سینمای ایران درست بود؛ تمام کمدی ها را آشغال دانست و حتی به کمدی مدیری هم رحم نکرد و آن را آشغال دانست. خنده مردم و مدیری به آشغال گفتن مسعود عجیب بود. احساس کردم که مسعود یک لحظه به عنوان شومن ظاهر شده است که با گفتن هر آشغالی و هر کاغذی بودن، مخاطب در سالن را بخنداند. همچنان متر و معیارش را سینمای کلاسیک می داند و همه چیز را با آن می سنجد. بیان می کند که تمام سینماگران امروز نه کتاب فیلم خوانده اند و نه فیلم کلاسیک. متلکی هم به فیلم پلتفرم انداخت و گفت این همان فیلمی است که مخاطبان به ظاهر فیلم شناس به سراغش می روند (اینجا هم کاربران زیاد تحویلش گرفتند.) از نکته خوبی اشاره کرد این بود که صنعت سریال سازی در آمریکا نسبت به سینمایش پیشرفت کرده است. حرفی که با آن موافق هستم ولی ای کاش بیشتر پیرامون این مورد صحبت می کرد. مسئله این که ما مسعود را دوست نداریم به علت گذشته اش و این را بارها اعلام کرد که همیشه تنهاترین در بین منتقدان است؛ به نظرم ما و شاید بسیاری آدم را بر اساس گذشته شان قضاوت می کنیم. مسعود هم سر همین مورد ضربه خورده است و چون چنین گذشته ای داشته، ینی باید بایکوت شود. گذشته مسعود دقیقا مرا یاد یکی از اپیزودهای خوب سریال مد من می اندازد؛ همان اپیزودی که سریال را 180 درجه چرخاند. اپیزود Nixon Vs Kennedy که پیت (رقیب کاری دان دریپر) از گذشته مخوف و جنجالی دان سر در می آورد و برای چقلی و اخراج کردنش، سعی دارد آن را به رییس شرکت علنی کند. جواب رییس شرکت (برت کوپر) به پیت عالی است. دیالوگ را به طور دقیق به خاطر ندارم ولی می گوید که گذشته اش این بود که خب چه؟ گذشته هر چی باشد به وضعیت کنونی ما ربطی ندارد. ما هم دیدگاهمان نسبت به مسعود همین گونه است. قلاده های طلا را چون دوست دارد ینی منتقد نیست؟! خب من هم از تمام آثار ترنس مالیک بدم میاد و کاربری از فیلم فلان که بدش می آید و دیگری هم همینطور. همیشه عقیده فرد همان طوری که گفتم بر نقد یا نظر تاثیر دارد. مسعود همین گونه است. دوست دارم نظر شما را هم پیرامون مسعود و مسعودها بشنوم.


من با نقد هاش در مورد سینما و فیلم های ایران تا الان 99% موافق بودم . به جز یه فیلم ابد و یک روز که دوست داشتم فراستی نه. اما صحبتاش در مورد مثلا فیلم های اصغر فرهادی رو هم نظرم باش ، زمانی که جدایی نادر از سیمین رو دیدم و خانوادگی رفته بودیم سینما من همون موقع گفتم حال نکردم اونچنان که سر و صدا کرده فیلم ( نظر شخصیم) که بعدا شنیدم فراستی هم نظرش مثبت نبوده. فیلم های بعدیش که دیگه بدتر (باز هم نظر شخصیم)

دو سه سال اخیر هم کلا دو تا فیلم خوب دیدم سینما ایران که سرخپوست و متری شیش و نیم جزشون بود و فراستی هم تعریف کرد.

فیلم شبی که ماه کامل شد رو تصمیم گرفتم اول خودم ببینم بدون هیچ ذهنیتی ، در طول فیلم واقعا ثانیه به ثانیه که میگذشت دوست داشتم نقش اصلی زن گیر بیفته اینقدر که شل مغز و ضعیف بود همه چیزش. با آدم بد های قصه بیشتر حس همدردی میکردیم ! از سینما که اومدم خونه جلسه نقد همین فیلم رو دانلود کردم نظر فراستی رو بشنوم دیدم واقعا همون حسی رو که گرفتم از فیلم داره میگه و درست هم بود .

در مورد زباله هایی مثل مطرب به شدت موافقم باش. درسته سینما بخش سرگرمی هم داره ، نه اینجوری دیگه واقعا.

یا در مورد کارای مدیری ( تا یکی دو سال پیش من خودم از فن های جدی مدیری بودم حقیقت) واقعا نظرش درسته، کارای جدید مدیری داغونه . آخرین کار خوبش قهوه تلخ بود و بعد از اون تمام شد. دورهمی هم که مخصوصا این فصلش فاجعه بوده .

حالا جالبه این قسمت میگفت این برنامه جدی تر از اونه که بخوایم جنجالیش کنیم و فلان . یکی نیست بش بگه برادر بشین همین 2، 3 اپیزود اخیر برنامتو ببین چقدر سبک بوده همه چیز ! سوال های خاله زنکی از مهمانایی که هر کدوم 3 بار اومدن باشون حرف زدی. زدی رو دست برنامه رامبد جوان اینقدر که سبک کردی برنامتو


اما حالا این وسط مسطا یه کامنت هم میده که به فکر فرو میبره منو . مثلا تعریف زیادیش از ابراهیم حاتمی کیا .


در مورد سینمای هالیوود هم من خودمو اصلا در حدی نمیدونم نظر بدم. حرفه ای دنبال نمیکنم که از سینمای کلاسیک و اینا سر در بیارم. هالییود به نظرم آدم با سواد و اینکاره که حرفه ای دنبال کنه میخواد که من نیستم. ولی در حد سینمای ضعیف ایران نظرمو میتونم بگم که گفتم


در کل نمیدونم شاید حرف اکثر مردم در مورد ایده اش و اینکه داره یه خط فکر خاص رو پیش میبره و فلان جا از فلان فیلم ارزشی تمجید میکنه درست باشه. ولی من با نقد هاش در مورد فیلم های ایرانی تو این 10 سال اخیر که دنبال میکنم موافقم تقریبا
 
این مشکل از این ور بوم یا از اون ورش افتادن همه جا هست، یه سری افراط می کنن یه سری تفریط!
دقیقا. یه سری هم هستن که فاز برداشتن نولان و طرفداراش رو مسخره کنن و بگن خیلی خفنن و خیلی حالیشونه و سینما از بدو تولد تو دی ان ای هاشون ثبت شده بوده. اینا به بقیه گیر میدن در حالیکه باید یه نگاه به خودشون بندازن.
ولمون کنین بابا. ما دوست داریم تا ابد نفهم و بچه بمونیم. به شما هم تبریک میگم که اتم رو شکافتین و کهکشان ها رو درنوردیدین. یادم نبود سلیقه مردم به شماها ربط داره و هر ثانیه رصد میکنین که کی چی دوست داره.
 
قلاده های طلا را چون دوست دارد ینی منتقد نیست؟! دوست دارم نظر شما را هم پیرامون مسعود و مسعودها بشنوم.
خیلی دوست داشتم در مخالفت با این بخش از حرف شما مطلب بنویسم ولی قابل پخش نیست. چقدر نوشتم و پاک کردم. بحث من سینماتوگرافی و اینا... نیست ، چون مسلط نیستم بهش. ولی نمیشه این فیلم و امثال این فیلم ها مثل لاتاری، شبی که ماه و ... رو دوست داشت دوست من. چون هدف پشتشون غلطه!شاید منتقد باشه ولی لابد فاقد یه سری ویژگیهای دیگه میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or