sajjad++
کاربر سایت
تنت شاهکاره و ۲ تا اسکار گرفته، ولی هنوز اتفاق نیفتادهیکی از اورریت ترین کارگردانای تاریخ میره که به تنهایی اورریت ترین کارگردان تاریخ بشه
تنت نیومده لقب شاهکار گرفته به خودش
تنت شاهکاره و ۲ تا اسکار گرفته، ولی هنوز اتفاق نیفتادهیکی از اورریت ترین کارگردانای تاریخ میره که به تنهایی اورریت ترین کارگردان تاریخ بشه
تنت نیومده لقب شاهکار گرفته به خودش
فیلم خارق العاده لوسی اسکارلت یوهانسون سرچشمه هیوجکمن یا کوهستان مقدس که من ازش حالم بهم میخوره یا اینک اخرالزمان یا اپوکالیپتو یا فیلم as above so below..یا فیلم کلبه ای در میان درختان با این حال که ترسناکه بر اساس صورتهای فلکی ساخته شده...دانی دراگو مضنونین همیشگی و مفاهیم پشتش و وکیل مدافع شیطان..شاینینگ ..انیمشن کمدی سوسیس پارتی و هانگر گیمز و شهر امبر حتی ماتریکس..همشون درباره جهان بینی هستنددوستان میشه چنتا فیلم در مورد جهان بینی ،رویاپردازی، ماورا و ناخودآگاه ذهنی بهم معرفی کنید
مثل همون تو مایه های inception , interstellar و تا حدودی doctor strange ( بدون درنظر گرفتن بخش های تخیلی )
در کل نمیخوام تخیلی ببنیم ، میخوام اشراف و ادراکم باهاش تقویت بشه
اورریت امثال اون دنیس ویلنوو بی استعداد هستن که اینجا اینقدر طرفدار دارهبصورت جدی میتونم بگم نولان به قدری کاراش تاثیر گذار بودن که من اورریتد نمیتونم بگم هست
حالا فیلم رو کسی خبر نداره ولی از همین تریلر میشه فهمید مثل اینسپشن قراره اثر جاه طلبانه ایی باشه.
والا من ایشون رو هم اصلا آدم بی استعدادی نمیدونم...ایشون هم فیلمساز عالی هستن.اورریت امثال اون دنیس ویلنوو بی استعداد هستن که اینجا اینقدر طرفدار داره حرف دهنتو بفهم
نبوغ بی نظیر نولان غیرقابل انکاره. این بشر یه نویسنده-کارگردان بالفطره س. یک نابغه نادر سینما
حالا کاری با فورتنایت ندارم، ولی یه جور میگین انگار نولان یه کارگردان nicheه که فقط مخاطب خاص خودشو داره. از اینترستلار و اینسپشن هم بگذریم، سهگانه بتمن رو فیلمباز و غیر فیلمباز و پیر و جوون دیدن. دیگه عکسای جوکر با یه نقل قول واقعی یا چرت و پرت رو قطعا دیدین.اون از کارکتر های فیلم های هارور که به لطف مورتال کامبت خز شدن هر فنچی دیگه می شناختشون . حالا هم باید منتظر یک ارتش نولان فن فنچ باشیم که برامون دم از سینما بزنن . متاسفانه پول دوستی داره بیداد می کنه و برای فروش بیشتر و دیدن شدن بیشتر حتی نولان هم تن به این مسخره بازی ها میده که فیلم اش رو از طریق یک بازی پرفروش ولی کم عمق تبلیغ کنه . به قول دوستی مگه درک و سن قالب طرفدارهای اون بازی به فیلم نولان میخوره ؟
درسته کارگردان مخاطب خاص نیست . ولی موفقیت اش تو این بود که مثل خیلی ها کاملا خودش رو بازیچه موج ها و جو گیری ها نمی کرد تا یک پدیده اتفاق می افتاد خودش رو بچسبونه بهش . این روشش بیشتر مثل همراه شدن با یک موج هست تا عقب نمونه . بتمن اش رو هم خیلی ها دیدن و جوکر رو خز کردن ولی بازهم درصد کمی از اون ها که از نظر سنی با پلیر های فورتنایت همخوانی دارن به اسم می شناسنش . من هم بحث هم همین بود که فیلم هرچقدر هم بلاک باستر باشه و گیشه ای باشه باز هم یک قشر مخاطب رو مد نظر قرار داده که کمتر سراغ بازی هایی مثل فورتنایت میرن .حالا کاری با فورتنایت ندارم، ولی یه جور میگین انگار نولان یه کارگردان nicheه که فقط مخاطب خاص خودشو داره. از اینترستلار و اینسپشن هم بگذریم، سهگانه بتمن رو فیلمباز و غیر فیلمباز و پیر و جوون دیدن. دیگه عکسای جوکر با یه نقل قول واقعی یا چرت و پرت رو قطعا دیدین.
اصولا فیلم های زاک اسنایدر فرم خوبی دارن . حتی چرت ترین و تو دیوار ترین فیلم اش هم از نظر فیلم برداری فوق العاده استبعد اینکه بحث پخش بخشهای اضافی Justice League مطرح شد امروز یه بار دیگه دیدمش. فارغ از ضعفهای کلی شدید فیلم، اما به نظرم فیلمبرداری فوق العاده درخشانی داشت. خوش فکری عمیق فابین واگنر فیلمبردار آلمانی تو ارائه ناب یه فیلم کمیک بوکی کاملا محسوسه و دقیقا به فرمول درستی رسیده. به نظرم جزو خوش ساخت ترین، لذت بخشترین و کمیک بوکی ترین فیلمبرداریهای سینمای سوپرهیرویی بود.
فقط توی بحث اسلوموشن و CGI اضافی جدا گندش رو در میارهاصولا فیلم های زاک اسنایدر فرم خوبی دارن . حتی چرت ترین و تو دیوار ترین فیلم اش هم از نظر فیلم برداری فوق العاده است
خب دو روز پیش مسعود فراستی به برنامه دورهمی دعوت شد و همان طور که انتظار می رفت جز پربیننده ترین قسمت های این شو تلویزیونی بوده است. بسیاری از مردم پس از دیدن برنامه، با نظرات مسعود فراستی هم عقیده بودند و با طومار کامنت های خوانده ام، همه شان به حمایت از مسعود می پرداختند. من همانند شمشیر دو لبه نظری متناوب به مسعود فراستی دارم. ابتدا ایرادهای این قسمت را بگویم. انتظار داشتم که مهران مدیری در هنگام بحث با مسعود پا به پا پیش بیاید و حتی گاهی اوقات با او به مخالفت بپردازد، ولی این طور نشد و همه چیز در این برنامه مختص مسعود بود. مسعود صحبت می کرد، مسعود اظهار نظر می کرد و مسعود مهران را خفه می کرد. احتمالا در پشت پرده برنامه این طور پیش رفته که بزار فرمون در دست مسعود باشد که ناگهان اقدام انتحاری و برنامه را نیمه رها نکند. چون مسعود سابقه ترک برنامه روی آنتن را داشته. حالا کوتاه آمدن مدیری از مسعود به کنار. ولی صحبت های مسعود جالب بود.
نمی دانم ولی احساس می کنم که از همان ابتدا فراستی زاده ی روشن فکر بوده و در خاطراتش کاملا هویداست. تیپ هم از خود در نمی آورد که شبه روشنفکر باشد. نظرش پیرامون سینمای ایران درست بود؛ تمام کمدی ها را آشغال دانست و حتی به کمدی مدیری هم رحم نکرد و آن را آشغال دانست. خنده مردم و مدیری به آشغال گفتن مسعود عجیب بود. احساس کردم که مسعود یک لحظه به عنوان شومن ظاهر شده است که با گفتن هر آشغالی و هر کاغذی بودن، مخاطب در سالن را بخنداند. همچنان متر و معیارش را سینمای کلاسیک می داند و همه چیز را با آن می سنجد. بیان می کند که تمام سینماگران امروز نه کتاب فیلم خوانده اند و نه فیلم کلاسیک. متلکی هم به فیلم پلتفرم انداخت و گفت این همان فیلمی است که مخاطبان به ظاهر فیلم شناس به سراغش می روند (اینجا هم کاربران زیاد تحویلش گرفتند.) از نکته خوبی اشاره کرد این بود که صنعت سریال سازی در آمریکا نسبت به سینمایش پیشرفت کرده است. حرفی که با آن موافق هستم ولی ای کاش بیشتر پیرامون این مورد صحبت می کرد. مسئله این که ما مسعود را دوست نداریم به علت گذشته اش و این را بارها اعلام کرد که همیشه تنهاترین در بین منتقدان است؛ به نظرم ما و شاید بسیاری آدم را بر اساس گذشته شان قضاوت می کنیم. مسعود هم سر همین مورد ضربه خورده است و چون چنین گذشته ای داشته، ینی باید بایکوت شود. گذشته مسعود دقیقا مرا یاد یکی از اپیزودهای خوب سریال مد من می اندازد؛ همان اپیزودی که سریال را 180 درجه چرخاند. اپیزود Nixon Vs Kennedy که پیت (رقیب کاری دان دریپر) از گذشته مخوف و جنجالی دان سر در می آورد و برای چقلی و اخراج کردنش، سعی دارد آن را به رییس شرکت علنی کند. جواب رییس شرکت (برت کوپر) به پیت عالی است. دیالوگ را به طور دقیق به خاطر ندارم ولی می گوید که گذشته اش این بود که خب چه؟ گذشته هر چی باشد به وضعیت کنونی ما ربطی ندارد. ما هم دیدگاهمان نسبت به مسعود همین گونه است. قلاده های طلا را چون دوست دارد ینی منتقد نیست؟! خب من هم از تمام آثار ترنس مالیک بدم میاد و کاربری از فیلم فلان که بدش می آید و دیگری هم همینطور. همیشه عقیده فرد همان طوری که گفتم بر نقد یا نظر تاثیر دارد. مسعود همین گونه است. دوست دارم نظر شما را هم پیرامون مسعود و مسعودها بشنوم.
دقیقا. یه سری هم هستن که فاز برداشتن نولان و طرفداراش رو مسخره کنن و بگن خیلی خفنن و خیلی حالیشونه و سینما از بدو تولد تو دی ان ای هاشون ثبت شده بوده. اینا به بقیه گیر میدن در حالیکه باید یه نگاه به خودشون بندازن.این مشکل از این ور بوم یا از اون ورش افتادن همه جا هست، یه سری افراط می کنن یه سری تفریط!
خیلی دوست داشتم در مخالفت با این بخش از حرف شما مطلب بنویسم ولی قابل پخش نیست. چقدر نوشتم و پاک کردم. بحث من سینماتوگرافی و اینا... نیست ، چون مسلط نیستم بهش. ولی نمیشه این فیلم و امثال این فیلم ها مثل لاتاری، شبی که ماه و ... رو دوست داشت دوست من. چون هدف پشتشون غلطه!شاید منتقد باشه ولی لابد فاقد یه سری ویژگیهای دیگه میشه.قلاده های طلا را چون دوست دارد ینی منتقد نیست؟! دوست دارم نظر شما را هم پیرامون مسعود و مسعودها بشنوم.