پ.ن: چرا واقعا فیلمایی از این دست که چیزی بیشتر از سرگرمی هستن و فکر و دهن بیننده رو به کار میگیرن هر روز دارن کمرنگ تر میشن؟حیف واقعا
رسما فیلم بی محتوا بود!!! قبول دارید؟درباره Annihilation که کیفیت خوبش اینقدر زود اومده یه نکته ای بگم
فیلم تابستون 2017 screening داشته و بازخوردای منفی گرفته، نه به خاطر کیفیت یا داستان بد، بلکه به خاطر اینکه کسایی که فیلمو دیدن هیچی نفهمیدن. یکی از تهیه کننده ها از عبارت “too intellectual” و “too complicated,” استفاده کرده. به خاطر همین پیشنهاد میدن که چنتا صحنه به فیلم اضافه کنن که شخصیت ناتالی پورتمن برای قشر بیشتری از بیننده ها قابل باور باشه (توی نقدا اگه دقت کنین تقزیبا اکثر منتقد ها از همین صحنه ها اتفاقا انتقاد کردن که زیادی هست برا فیلم) و حتی پیشنهاد عوض کردن پایان فیلم رو میدن که خداروشکر اون یکی تهیه کننده که دوست گارلند هست و ex machina رو تهیه کرده طرف گارلند رو میگیره. پارامونت هم برای اینکع قضیه بخوابه و از اونور فروش فیلم رو بهتر کنه میاد با نتفلیکس قرارداد میبنده که 17 روز بعد از انتشار تو آمریکا استریم کنه فیلم رو.
'Annihilation': Behind-the-Scenes of a Producer Clash and That Netflix Deal (Exclusive)
گارلند ولی ناراحته از این موضوع و میگه درسته که پخش کننده هایی مثل نتفلیکس باعث میشن افراد بیشتری فیلم رو ببینن و دیگه آخر هفته ها تو صف بلیط و درگیری هاش ، گیر نکنن ولی میگه که من و عوامل فیلم، این فیلم رو برای پرده بزرگ سینما درست کردیم و دوست داشتیم اون جا بیشتر باشه.
Alex Garland on the Surreal Originality of ‘Annihilation’, Book Changes, and Netflix Distribution
پ.ن: چرا واقعا فیلمایی از این دست که چیزی بیشتر از سرگرمی هستن و فکر و دهن بیننده رو به کار میگیرن هر روز دارن کمرنگ تر میشن؟حیف واقعا
من عشق فیلمهای مفهومی هستم ولی این فیلم یک زباله به درد نخور بود داستانش هم کلا تو 4 تا خط بیشتر نمی گنجیددرباره Annihilation که کیفیت خوبش اینقدر زود اومده یه نکته ای بگم
فیلم تابستون 2017 screening داشته و بازخوردای منفی گرفته، نه به خاطر کیفیت یا داستان بد، بلکه به خاطر اینکه کسایی که فیلمو دیدن هیچی نفهمیدن. یکی از تهیه کننده ها از عبارت “too intellectual” و “too complicated,” استفاده کرده. به خاطر همین پیشنهاد میدن که چنتا صحنه به فیلم اضافه کنن که شخصیت ناتالی پورتمن برای قشر بیشتری از بیننده ها قابل باور باشه (توی نقدا اگه دقت کنین تقزیبا اکثر منتقد ها از همین صحنه ها اتفاقا انتقاد کردن که زیادی هست برا فیلم) و حتی پیشنهاد عوض کردن پایان فیلم رو میدن که خداروشکر اون یکی تهیه کننده که دوست گارلند هست و ex machina رو تهیه کرده طرف گارلند رو میگیره. پارامونت هم برای اینکع قضیه بخوابه و از اونور فروش فیلم رو بهتر کنه میاد با نتفلیکس قرارداد میبنده که 17 روز بعد از انتشار تو آمریکا استریم کنه فیلم رو.
'Annihilation': Behind-the-Scenes of a Producer Clash and That Netflix Deal (Exclusive)
گارلند ولی ناراحته از این موضوع و میگه درسته که پخش کننده هایی مثل نتفلیکس باعث میشن افراد بیشتری فیلم رو ببینن و دیگه آخر هفته ها تو صف بلیط و درگیری هاش ، گیر نکنن ولی میگه که من و عوامل فیلم، این فیلم رو برای پرده بزرگ سینما درست کردیم و دوست داشتیم اون جا بیشتر باشه.
Alex Garland on the Surreal Originality of ‘Annihilation’, Book Changes, and Netflix Distribution
پ.ن: چرا واقعا فیلمایی از این دست که چیزی بیشتر از سرگرمی هستن و فکر و دهن بیننده رو به کار میگیرن هر روز دارن کمرنگ تر میشن؟حیف واقعا
Annihilation اتفاقا یه فیلم خیلی ساده و روون بود از نظر من، این حجم از نظرات منفی بنظرم بخاطر عادت کردن چشم و مغز به فیلم های Easy to watch هست. اسم انگلیسی فیلم خیلی طولانیه پس از همون معنیش استفاده میکنم، نابودی اتفاقا خیلی ساده حرفش رو به مخاطب میزنه فقط کافیه یکم این حرف ساده رو تو بستر دیوانه وارش بفهمید، البته برداشت من از این فیلم کاملا شخصیه و بخاطر همین هم خیلی دوست داشتم فیلم رو و برامم مهم نیست که بقیه چه برداشتی ازش کردن ولی این برداشتی که من ازش کردم و زیاد هم دور از انتظار و غیر واقعی نیست فیلم رو خیلی زیبا و جذاب میکنه.
نابودی یه فیلم روانشناختی درباره شخصیت هایی هست که خودش معرفی میکنه و احتمالا تو خیلیامون هست این نمونه ها (در واقع مثال هایی هستن از مشکلات انسان ها در جامعه ) و تو موقعیتی قرارشون میده که با همین شخصیت هاشون روبرو میشن و موقعیت های جالبی رقم میخوره.
شخصیت جوسی رو داریم که با خودکشی و خودزنی میخواسته بفهمه که زنده هست و یجورایی حتی از مرگ میترسه و سعی میکنه به خودش به طرز عجیبی یادآوری کنه که زنده هست چون زندگی شخصیش تو موقعیتی قرارش داده که این حس زنده بودن رو نتونسته درک کنه و همین باعث بهم ریختن ارامش ذهنش شده، در نهایت وقتی تو شیمر قرار میگیره ژن هاش به چیزی که شاید از درون میخواسته تغییر حالت پیدا میکنن و عملا تبدیل به گیاهی میشه که میتونه تا ابد زندگی کنه.
ونترس رو داریم که سرطان گرفته تمایل زیادی به فهمیدن حقیقت خودش و نهایت خودش یا همون مرگ داره و در نهایت میبینم که میفهمه پس از مرگ چیزی جز نابودی نیست و خبری از دنیای بعد و این قضایا نیست.
لینا هم بعنوان کاراکتر اصلی که فکر کنم دیگه نیازی به گفتن نداره و این خط داستانی تو فیلم خیلی مشخص هست و اخر فیلم هم که عوض شده کاملا مشخص میکنه قضیه رو، همون عذاب وجدان خیانت به شوهرش و صد البته اینکه خود شوهرش هم یه ادم افسرده بوده و تمایل زیادی به خودکشی داشته.
پایان اصلی فیلم از این قرار بوده که ما اصلا حتی نمیفهمیدیم که کدوم لینا منفجر شده و از اون لایت هاوس بیرون اومده
و شپرد و تورنسن هم به همین منوال که در حال حاضراز حوصله ام خارجه
البته مشکلات این فیلم به پیچیده بودن زیادی و قابل درک نبودن خلاصه نمیشه، یه همچین فیلمی همه شخصیت های اصلیش زن باشن اونم تو همچین موضوعی برای ملت امریکا هنوز یکم درکش سخته
خلاصه به کسایی که فیلم های عجیب و غریب که با داستان های روانشناسی بازی میکنن علاقه دارن توصیه میکنم حتما ببین فیلم رو.
گارلند عاشق رسوندن پیام های انسانی تو ظاهر پیچیده هست![]()
البته چون وقتی اخر فیلم کولون کین(شوهر لینا )از لینا میپرسه که لینای واقعیه یا نه و لینا هم جوابی نمیده و چشمای لینا هم وقتی بغلش میکنه عادی نبود احتمالا کولون لینا بوده و لینا هم مثل کین مرده
کل دنیا میگن!!!Annihilation بي محتوا بود؟O_O اتفاقا يكي از بهترين حركت هاي نتفليكس بود كه حق پخش فيلم رو بگيره
فکر نمیکنم مرده باشهبنظر میاد اون محیط روش اثر گذاشته و ژن اون هم دچار تغییرات شده
احتمال کلون بودنش هم کم نیست، اگه پایان اصلی که گارلند تو نظرش بود اجرایی میشد بحث جالبی میشد ولی خب دیدیم که لینای اصلی فرار کرد! بخاطر همین یکم قضیه بنظر سر راست میاد.