Trunks
کاربر سایت
s
مشکل اینجاست که این ماسک angelicـی که هالییودها دارن روی خودشون میکشن و تظاهر میکنن چقدر مردم عادی براشون مهمه یه نمایش احمقانه هست که برای اکثر مردم واضحه.
مشکل من با استفاده از تریبون نیستش. به قول خودتون، بزرگترین اوینت سینمای دنیاست. اگه میخوان از تریبون استفاده کنن و به قول خودشون shine a light on a subject، من مشکلی ندارم و خوشحال هم میشم. منتها الان دیگه راجب فیلمها و آرتیست ها نیستش. فوکوس مراسم ها افتاده فقط روی مسائل سیاسی، ترامپ، immigration، و...
استفاده از تریبون یعنی دیکاپریو بعد از 5 بار نامزد شدن میاد راجب climate change صحبت میکنه. یعنی جرد لتو میاد از بیماران ایدز صحبت میکنه. یعنی راسل کرو میاد از بچه های معمولی توی سابرب های معمولی مثل خودش صحبت میکنه. یعنی ادرین برودی میاد از مردم جنگ زده و عقایدشون صحبت میکنه.
و اینکه اسکار امسال 20 درصد دراپ و 5.5میلیون بیننده کمتر از سال 2008 (پایینتر سال از لحاظ بیننده) داشتش. من به عنوان یه بیننده میخوام بهترین آثار و بهترین آرتیست های سال رو ببینم. این مراسم دیگه راجب بهترین ها نیستش.
منظور من رو اشتباه متوجی شدی. منظور من کیفیت Hurt Locker یا اینکه حقش نبود برنده بشه نبودش. وقتی حق یه نامزد زن بود که جایزه رو ببره، برنده شده. منتها SJWها تظاهر میکنن که نامزدهای زن نادیده گرفته میشن یا اصلا کاندید نمیشن بخاطر زن بود. کدوم کارگردان زنی از زمان Hurt Locker فیلمی ساخته که حقش بوده برنده بشه و snub شده؟ کدوم سینماگتافر زن بوده و کاندید نشده؟ دقیقا عین سناریو هم سر اون داستان black nominees صدق میکنه. سالی که ویل اسمیت و سپایک لی اسکار رو بخاطر عدم وجود کاندیدهای سیاه بایکت کردن، 2 سال قبلش استیو مکئوین و لوپیتا برای 12 Years a slave جوایز رو بردن.اون سالی که کاترین بیگلو برد نمیگفتن به خاطر زن بودنش بهش جایزه دادن، چون اون موقع این فضای SJW/Anti-SJW برقرار نبود. اون موقع میگفتن به خاطر اینکه به ارباب قدرت خوش خدمتی کرده بهش جایزه دادن.
Hurt Locker از نظر فیلمسازی هیچ جوره جلوی Avatar کم نمیاره. با 15 میلیون دلار (ساخت) پا شد رفت تو بیابونهای اردن هزار ساعت راش گرفت و اومد یه همچین فیلم intenseی درآورد که از نظر پیام و مفهوم با شرایط ساخت خودش در تضاد نیست. جرمی رنر و آنتونی مکی رو مطرح کرد.
حالا آواتار میاد پوکوهانتس رو با بهرهگیری از تکنولوژیهایی که خودشون تولید کردن و بودجۀ 400-500 میلیونی (ساخت+تبلیغ که از نظام سرمایهداری گرفته) میسازه و تو فیلمش میاد از نظام سرمایهداری انتقاد میکنه. آواتار یه بلاکباستر جاهطلبانه بود که کاملاً همه چیزش (به جز اکثر بازیها) درست از آب در اومده بود.
جنگ جهانی سوم؟؟ جنگ جهانی قبلی فقط 6 میلیون جهود خاکستر شدن. چجوری ما الان بین جنگ جهانی سوم هستیم؟ اوضاع دنیا هیچوقت بهتر از الان نبوده و فقطم بهتر میشه. هم از لحاظ racial. هم از لحاظ حقوق برابر زن ها. هم از لحاظ پیشرفت و آزادی همجنسگرایان. اوضاع الان قطعا واسه امریکا بدتر از سپتامبر2001 نیستش. ولی همون اسکار بعد با وجود اتفاقاتی که رخ داد، هالیوود ترجیح داد به مهم بودن فیلم و فیلمسازی توی اون دوران سیاه اشاره کنه.من فکر میکنم اسکار به عنوان مهم ترین یا حداقل یکی از مهم ترین ایونت های هنری دنیا، خصوصا تو مدیومی (سینما) که مستقیم با جامعه و مردم طرفه، خواه ناخواه تحت تاثیر شرایط سیاسی اجتماعی دنیا هست، حالا به قول تو چرا شبیه سیرک شده چون دنیای امروز واقعا یک سیرک پر از خشونته. ما عملا وسط جنگ جهانی سوم هستیم، فقط اینکه فرمت جنگ ها عوض شده و پی ام سی ها یا مستقیما ارتش ها توی خاورمیانه میجنگن. شرایط اقتصادی بهم ریختس. شرایط فرهنگی هم همینطور و کلا جهان امروز دیگه آرام نیست. باید این رو پذیرفت. اما الان بخاطر اینترنت دیگه اخبار سانسور شده و به صورت محدود دست کسی نمیرسه. فقط BBC و CNN برای دنیا صحبت نمیکنن. کوچک ترین اتفاقی به سرعت تو کل دنیا مخابره میشه. الان وقتی یکی شالش رو میزنه سر چوب میره رو باکس برق عکسش میره روی صفحه روزنامه های اروپایی اما 30 سال پیش وقتی ان هزار نفر رو اعدام کردن حتی کسی متوجه نشد. پس طبیعی هست که انعکاس اوضاع و احوالات آشفته دنیا رو توی مراسم های این مدلی دید.
شخصا فکر میکنم بد هم نیست. برعکس اینکه چند سال پیش اسکار فقط یه مراسم پر زرق و برق برای دادن جایزه به فیلم ها بود تا اینطور القا کنن که آمریکا قطب فرهنگ و هنر دنیاست، بدون اینکه واقعا هیچ رسالتی غیر از تبلیغات نظام سرمایه داری و پروپاگانداهای ریگانی داشته باشه افتضاحه. اینکه الان مساله حذف سیاه پوست ها برای بازیگرها دغدغه میشه که ایراد نیست، برعکس باید ایراد گرفت که چرا قبلا برای کسی اهمیتی نداشته. همینطور مساله برابری زن و مرد، محترم شمردن حقوق همجنسگراها و دست برداشتن از این تفکر که اینا فرزندخونده های شیطانن و.... من این اسکارهای اخیر رو به مراسم های صرفا پولداری و پر زرق و برق چندسال قبل که تو میگی ترجیه میدم.
مشکل اینجاست که این ماسک angelicـی که هالییودها دارن روی خودشون میکشن و تظاهر میکنن چقدر مردم عادی براشون مهمه یه نمایش احمقانه هست که برای اکثر مردم واضحه.
مشکل من با استفاده از تریبون نیستش. به قول خودتون، بزرگترین اوینت سینمای دنیاست. اگه میخوان از تریبون استفاده کنن و به قول خودشون shine a light on a subject، من مشکلی ندارم و خوشحال هم میشم. منتها الان دیگه راجب فیلمها و آرتیست ها نیستش. فوکوس مراسم ها افتاده فقط روی مسائل سیاسی، ترامپ، immigration، و...
استفاده از تریبون یعنی دیکاپریو بعد از 5 بار نامزد شدن میاد راجب climate change صحبت میکنه. یعنی جرد لتو میاد از بیماران ایدز صحبت میکنه. یعنی راسل کرو میاد از بچه های معمولی توی سابرب های معمولی مثل خودش صحبت میکنه. یعنی ادرین برودی میاد از مردم جنگ زده و عقایدشون صحبت میکنه.
و اینکه اسکار امسال 20 درصد دراپ و 5.5میلیون بیننده کمتر از سال 2008 (پایینتر سال از لحاظ بیننده) داشتش. من به عنوان یه بیننده میخوام بهترین آثار و بهترین آرتیست های سال رو ببینم. این مراسم دیگه راجب بهترین ها نیستش.
آخرین ویرایش: