Movie Center

نتفلیکس تا پارسال کیفیت فیلم ها و سریال هاش خیلی خیلی بالا بود! یک دفعه امسال اینقدر خراب شده :|
کلاور فیلد، میوت، bright و این...
بیشتر به حساسیت شدید منتقدین نسبت به فیلم‌هایی تولیدیِ نتفلیکس برمی‌گرده. همین فیلم‌ها رو اگه استودیوهای اصلی هالیوود عرضه می‌کردند، به‌مراتب نمرات بهتری می‌گرفتند. Bright که واقعا فیلم خوبی بود. Mute رو هم من ندیدم ولی تعریفات مثبتی ازش شنیدم. نسخه‌ی جدیدِ Cloverfield هم که نتفلیکس هیچ دخالتی توی ساختش نداشت و فقط قبل از انتشار، حقوقش رو خرید.
 
بیشتر به حساسیت شدید منتقدین نسبت به فیلم‌هایی تولیدیِ نتفلیکس برمی‌گرده. همین فیلم‌ها رو اگه استودیوهای اصلی هالیوود عرضه می‌کردند، به‌مراتب نمرات بهتری می‌گرفتند. Bright که واقعا فیلم خوبی بود. Mute رو هم من ندیدم ولی تعریفات مثبتی ازش شنیدم. نسخه‌ی جدیدِ Cloverfield هم که نتفلیکس هیچ دخالتی توی ساختش نداشت و فقط قبل از انتشار، حقوقش رو خرید.
راستش بنظر من bright اصلا فیلم خوبی نبود :دی لول !
 
44r0_3252362362.png


prin_3634634737.png


Netflix ـه دیگه اگه این نمیشد باید تعجب میکردیم ...
مشکوکه نمرات ، انگار یه عده نمیخوان بپذیرن نتفلیکس هم میتونه وارد عرصه هالیوود بشه
 
  • Like
Reactions: all4u and arash1996
بیشتر به حساسیت شدید منتقدین نسبت به فیلم‌هایی تولیدیِ نتفلیکس برمی‌گرده. همین فیلم‌ها رو اگه استودیوهای اصلی هالیوود عرضه می‌کردند، به‌مراتب نمرات بهتری می‌گرفتند. Bright که واقعا فیلم خوبی بود. Mute رو هم من ندیدم ولی تعریفات مثبتی ازش شنیدم. نسخه‌ی جدیدِ Cloverfield هم که نتفلیکس هیچ دخالتی توی ساختش نداشت و فقط قبل از انتشار، حقوقش رو خرید.
خودت تو این پست حرفی زدی که خودتم نقضش کردی
Cloverfield فیلمیه که استودیوی هالیوودی ساختتش و طبق حرفت باید نمرش خوب میشد دیگه ولی تر زد.
این خرافات و تئوری توطئه هاتون رو بریزین دور، همین نتفلیکس امسال Mudbound رو ساخت که همه تعریف کردن ازش و نامزد چندتا اسکار هم شد.
اینکه اون فیلم هایی که اسم بردی بی ارزش و تف مالی شده هستن یه فکته و چیزی که مشخصه اینه که تو این شبکه اکثرا دارن میان یه چیزی بسازن و برن و یه پولی به جیب بزنن، کسی به کیفیت توجه نمیکنه...
 
خودت تو این پست حرفی زدی که خودتم نقضش کردی
Cloverfield فیلمیه که استودیوی هالیوودی ساختتش و طبق حرفت باید نمرش خوب میشد دیگه ولی تر زد.
این خرافات و تئوری توطئه هاتون رو بریزین دور، همین نتفلیکس امسال Mudbound رو ساخت که همه تعریف کردن ازش و نامزد چندتا اسکار هم شد.
اینکه اون فیلم هایی که اسم بردی بی ارزش و تف مالی شده هستن یه فکته و چیزی که مشخصه اینه که تو این شبکه اکثرا دارن میان یه چیزی بسازن و برن و یه پولی به جیب بزنن، کسی به کیفیت توجه نمیکنه...
شما برو تیتر نقد فیلم‌های نتفلیکس رو بخون، همشون اسم نتفلیکس رو توی تیترشون میارن. این موضوع چه قدر برای فیلم‌های وارنر یا دیزنی صدق می‌کنه؟! این نشون می‌ده که فیلم‌سازی نتفلیکس هنوز برای رسانه مسئله‌ی جدیدیه و دارن باهاش می جنگن. همین Bright شاهکار سینمایی نیست ولی قطعا از فیلم‌هایی مثل سری Fast توی ژانر اکشن بهتره (هرچند که این فیلم فانتزی هم بود ولی منظورم رو متوجه می‌شی). یه استودیوی اصلی هالیوودی اگه ساخته بودش هم باز جوایز رو درو نمی‌کرد ولی قطعا نمرات بهتری می‌گرفت و اینجور کوبیده نمی‌شد.
فیلم‌هایی بودن که نتفلیکس ساخته و تحویل گرفته شدند، مثل Okja؛ ولی این نمونه‌ها زیاد نیستند. همه‌ی فیلم‌های بلاک‌باسترش رو بدون استثنا دارن می‌کوبن. کلاورفیلد هم اسم نتفلیکس روش بود و حرف خودم رو نقض نکردم. توی نقدها اشاره می‌کردند که نتفلیکس چه اشتباه تجاری‌ای انجام داده. آخه جای چنین حرفی توی نقده؟!
Mudbound هم که کارگردانش زنه و از اون هم مهم‌تر، فیلم‌بردارش زنه. یه نگاهی به همین مراسم اسکارِ گذشته بنداز: "Here are the four men and the one trailblazing woman". یه درصد فکر کن چنین فیلمی تحویل گرفته نشه. زنان توی وضعیت فعلی هالیوود زباله هم بسازند، پرستیده می‌شه. نمونه‌های زیادی هم توی این چند سال اخیر می‌شه اسم برد که واضح‌ترینش Certain Women بود. فیلم زباله‌ی محض بود، 30 دقیقه از فیلم فقط صرف مذاکره برای خرید سنگ شد، از لنز قدیمی استفاده کرده بود که نمی‌دونم مثلا بگه زمان گذشته ولی موقعیت برای زن‌ها هنوز مثل گذشته‌است، یا یه همچین چیزی. به جز اون دختر مزرعه دارِ و مردِ گروگانگیره، همه بدترین بازی‌های کارنامه‌ی کاریشون رو انجام دادند. با این حال چیزی جز مدح و ستایش روانه‌ی فیلم نشد. امتیاز 92 از Rotten Tomatoes!

پ.ن: به هیچ وجه منظورم این نیست که Mudbound فیلم بدیه. اتفاقا عالی هم هست. فقط خواستم بگم چرا مثل خیلی دیگه از فیلم‌های نتفلیکس امکان سلاخیش حتی در صورت بد بودنش (که بد نیست) هم نبود.
 
آخرین ویرایش:
جدا اسکار امسال افتضاح بود. بدتر از سال پیش. هر سال هم بدتر میشه. یه زمانی Annual Award show ها عشق من بودن و با دیدن بازیگرای مورد علاقم توی یه سالن بشدت حال میکردم. منتها هر سال داره بیشتر از آرت فیلمسازی فاصله میگیره و سیاسی تر میشه. چند سال پیش ملت عصبانی بودن بخاطر عدم وجود نامزد های سیاه. سال بعدش همه راجب حقوق مساوی بازیگرای زن و مرد صحبت کردن. سال پیش چپ و راست راجب ترامپ. امسالم که sexual harassment و ترامپ. تا 5 سال آینده احتمالا یه لیست برنده هارو همون اول مراسم اعلام میکنن و 3 ساعت بعدش رو اختصاص میدن به یه مشت سلبریتی (با حقوق های 7 رقمی) و تیکه هاشون به سیاست و مشکلات جامعه.
 
  • Like
Reactions: RealMadrid C.F.
شما برو تیتر نقد فیلم‌های نتفلیکس رو بخون، همشون اسم نتفلیکس رو توی تیترشون میارن. این موضوع چه قدر برای فیلم‌های وارنر یا دیزنی صدق می‌کنه؟! این نشون می‌ده که فیلم‌سازی نتفلیکس هنوز برای رسانه مسئله‌ی جدیدیه و دارن باهاش می جنگن. همین Bright شاهکار سینمایی نیست ولی قطعا از فیلم‌هایی مثل سری Fast توی ژانر اکشن بهتره (هرچند که این فیلم فانتزی هم بود ولی منظورم رو متوجه می‌شی). یه استودیوی اصلی هالیوودی اگه ساخته بودش هم باز جوایز رو درو نمی‌کرد ولی قطعا نمرات بهتری می‌گرفت و اینجور کوبیده نمی‌شد.
فیلم‌هایی بودن که نتفلیکس ساخته و تحویل گرفته شدند، مثل Okja؛ ولی این نمونه‌ها زیاد نیستند. همه‌ی فیلم‌های بلاک‌باسترش رو بدون استثنا دارن می‌کوبن. کلاورفیلد هم اسم نتفلیکس روش بود و حرف خودم رو نقض نکردم. توی نقدها اشاره می‌کردند که نتفلیکس چه اشتباه تجاری‌ای انجام داده. آخه جای چنین حرفی توی نقده؟!
این هفته یه فیلم داریم به اسم A Wrinkle in Time ساختۀ یکی از اون استودیوهای بزرگ و با کارگردانی یک کارگردان زن و با ترکیب بازیگران رنگارنگ که نقدهای متوسطی گرفته. تقریباً با همۀ تئوری‌های این پست در تضاده.
به فیلمی که خوششون بیاد نمرۀ بالا میدن و به فیلمی خوششون نیاد نمرۀ پایین. هیچ ربطی به کارگردان و موضوع و استودیوی سازنده‌ش نداره.
از نظر من قطعاً Bright از F&F بهتر نیست. چون شما از فیلمی خوشت میاد اون فیلم رو قرار نیست بقیه هم بپسندن. منم از Speed Racer و Prince of Persia خوشم میاد ولی نمیام بگم که قطعاً از فلان و فلان بهترن.
تو بعضی نقدهای فیلمهای کامیک بوکی هم نگاه کنی می‌بینی اشارۀ مستقیم دقیقاً به DC و Marvel (و به عبارتی غیر مستقیم به وارنر و دیزنی) وجود داره.
منتقد چرا باید با فیلمسازی نتفلیکس بجنگه آخه؟ خیلی حرف عجیبیه.
جدا اسکار امسال افتضاح بود. بدتر از سال پیش. هر سال هم بدتر میشه. یه زمانی Annual Award show ها عشق من بودن و با دیدن بازیگرای مورد علاقم توی یه سالن بشدت حال میکردم. منتها هر سال داره بیشتر از آرت فیلمسازی فاصله میگیره و سیاسی تر میشه. چند سال پیش ملت عصبانی بودن بخاطر عدم وجود نامزد های سیاه. سال بعدش همه راجب حقوق مساوی بازیگرای زن و مرد صحبت کردن. سال پیش چپ و راست راجب ترامپ. امسالم که sexual harassment و ترامپ. تا 5 سال آینده احتمالا یه لیست برنده هارو همون اول مراسم اعلام میکنن و 3 ساعت بعدش رو اختصاص میدن به یه مشت سلبریتی (با حقوق های 7 رقمی) و تیکه هاشون به سیاست و مشکلات جامعه.
اسکار به نظر من همیشه از این سخنرانی ها و جبهه گیری‌ها توش بوده، از حرفهای ال گور و مایکل مور و پاتریشا آرکت و ... در 10-15 سال اخیر تا عقب افتادن مراسم بعد از ترور مارتین لوتر کینگ و صحبتهای ونسا ردگریو در حمایت از فلسطین و ...
احساس می‌کنم بیشتر از اینکه اسکار خیلی جبهه‌گرایانه‌تر شده باشه چنتا اتفاق دیگه افتاده. به واسطۀ 24hour news cycle تو به عنوان یه مخاطب دیگه از این حرفهای بی‌فایده خسته شدی و ترجیح میدی تو اسکار از این حرفا نباشه چون در نهایت شرایط دنیا به سمت بدتر شدن میره و این سخنرانی‌ها بی فایده‌ست. اتفاق‌ دیگه Socially Conscious تر شدن هنرمندها نسبت به دهه‌های قبله که باعث میشه از بزرگترین تریبون ممکن برای گفتن حرفهاشون استفاده کنن.
بازیگری که حقوق بالا می‌گیره هم علتش اینه که فیلمش می‌فروشه. حقوق بالای بازیگرها (و فوتبالیستها و ... ) بخش کوچکی از مشکلات دنیاست اما مقصر همۀ مشکلات اونایی هستن که حقوق هنرمندها و ورزشکارها رو امضا می‌کنن.
هنرمند و ورزشکار می‌تونه از تریبونهایی که در اختیارش قرار می‌گیره معترض بشه به مشکلات و ما هم می‌تونیم به خاطر زندگی پرزرق و برقشون بهشون بگیم مقصر خودتونید ولی حقیقتاً مشکل اصلی جای دیگه‌ست.
 
آخرین ویرایش:
پس کی این نمرات Tomb Raider میادش؟:D 16 مارس اکرانشه. ببینیم می ترکونه یا نه!!!:D

البته تو اینترنت چنتا نقد ازش هست که توی متاکریتیک ازشون خبری نیست ولی مثل اینکه اونقدر ها هم بد نیست :D نه که خوب باشه ! :D ولی خب میگن اشغال هم نیست :D دو سایت دیدم 2.5 از 5 دادن که نمره خوبی نیست ولی خب میشه انتظار داشت جامعه گیمر ها لذت ببرن لااقل :D
و گویا الیسیا ویکندر خوبه خیلی :D و همینطور گویا فیلم خیلی ریبوته :D یعنی مثل بازی 2013 کاملا یک ریبوت حساب میشه و لارا رو از ابتدا نشون میده :D

بنظرم کورسوی امیدی هست قرمز نشه :D

-----------------------------
اینا به کنار من منتظر نقدای Ready Player One اسپیلبرگم ~X( ولی خب خیلی مونده هنوز :-< 29 مارچ
 
من تریلرای این تامل رایدر رو دیدم، خوب بود که!
جاستیس لیگ رو دیدم! خوشم نیومد که‌... بدم اومد!
تو تاپیک بغلی نمره میدم بهش و تو اسپویلر میکوبونمش!

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 
البته تو اینترنت چنتا نقد ازش هست که توی متاکریتیک ازشون خبری نیست ولی مثل اینکه اونقدر ها هم بد نیست :D نه که خوب باشه ! :D ولی خب میگن اشغال هم نیست :D دو سایت دیدم 2.5 از 5 دادن که نمره خوبی نیست ولی خب میشه انتظار داشت جامعه گیمر ها لذت ببرن لااقل :D
و گویا الیسیا ویکندر خوبه خیلی :D و همطور گویا فیلم خیلی ریبوته :D یعنی مثل بازی 2013 کاملا یک ریبوت حساب میشه و لارا رو از ابتدا نشون میده :D

بنظرم کورسوی امیدی هست قرمز نشه :D

خوبه. همین که ما گیمرا ازش لذت بی ببریم کافیه، منتقدا رو ولشون کن.:D

خوب حالا که همه پایه شدن:D. به نظرم یه نظر سنجی بذاریم براش.:D

pacific_rim_uprising_ver26_xlg.jpg
بنر جدید از فیلم Pacific Rim Uprising

تاریخ اکران: 23 مارس



دوستان، خوراک بک گرانده:D
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or