Movie Center

دیشب Nocturnal Animals رو دیدم. چقدر قشنگ بود و چه پایان باشکوهی داشت! به نظرم به بهترین شکل ممکن داستان رو تموم کرد و واقعا لذت بردم از فیلم. تام فورد همچین کارگردانی بود خبر نداشتیم؟:دی

و اینش برام جالب بود که ایده هاش توی فشن رو توی فیلم هم پیاده کرده بود!:دی
 
راستش چیزی که من دیدم الان اتفاق افتاد این بود که یک نفر یک متنی درباره‌ی اون فیلم "هم سبکه" نوشت و یک مقایسه هایی کرد و به تفاوتهای این دو تا اشاره کرد، و این که مثلا نولان چه کاری میکنه و این فیلم برخلاف اون چه کاری کرده؛ و این که به نظرش کار اون فیلمه کار ارزشمندتریه. و بعد یک مدافع نولان اومد سریع جبهه گرفت و زد اون یکی فیلمو ترکوند و آبکی و احمقانه و مزخرف خطابش کرد :D
بخاطر همین بحث‌هایی که توی تاپیک رخ می‌ده پستم رو پاک کردم ولی دیگه نقل قول کردی باید جواب بدم :D

والا من نگفتم حق با کدوم طرفه و هیچ سمتی رو تو این بحث مسخره که هر چند ماه یه بار توی تاپیک رخ می‌ده نمی‌گیرم.
ولی این رو می‌دونم که هر فیلمی که ساخته می‌شه، مسلما طرفدارها و مخالف‌های خودش رو خواهد داشت. من دلیل این همه حساسیت روی نولان رو متوجه نمی‌شم. یه عده می‌گن چون طرفدارهاش رو اعصابن ما ازش انتقاد می‌کنین و تا حد ده‌نمکی (!) پایینش میاریم که به نظرم توجیه مسخره‌ایه. طبیعتا اگه طرفدارهاش هم هرچندماه یه بار بی‌دلیل نولان رو تسبیح کنند، واکنش مخالفان قابل انتظاره.
 
  • Like
Reactions: Torch Bearer
بخاطر همین بحث‌هایی که توی تاپیک رخ می‌ده پستم رو پاک کردم ولی دیگه نقل قول کردی باید جواب بدم :D

والا من نگفتم حق با کدوم طرفه و هیچ سمتی رو تو این بحث مسخره که هر چند ماه یه بار توی تاپیک رخ می‌ده نمی‌گیرم.
ولی این رو می‌دونم که هر فیلمی که ساخته می‌شه، مسلما طرفدارها و مخالف‌های خودش رو خواهد داشت. من دلیل این همه حساسیت روی نولان رو متوجه نمی‌شم. یه عده می‌گن چون طرفدارهاش رو اعصابن ما ازش انتقاد می‌کنین و تا حد ده‌نمکی (!) پایینش میاریم که به نظرم توجیه مسخره‌ایه. طبیعتا اگه طرفدارهاش هم هرچندماه یه بار بی‌دلیل نولان رو تسبیح کنند، واکنش مخالفان قابل انتظاره.
آره اگر کسی توجیهش این باشه برا کوبیدن نولان که واقعا حرف مسخره ای زده، ولی خب اتفاقی که این دفعه افتاد از نظر من یک کوبیدن نبود، طرف به صورت خیلی منطقی مقایسه کرد دو تا فیلمو و بعد از مقایسه کردن هم دلایلشو آورد که چرا معتقده که این فیلم از اینترستلار بهتره.
این بحث ها هم طبیعیه، چه بسا وقتی در مورد فیلمای جنگی و به خصوص جنگ جهانی دوم بحث میشه اسم سرباز رایان میاد وسط، یا وقتی در مورد فیلمای علمی تخیلی با محوریت فضا بحث میشه اسم اینتراستلار میاد وسط (همون طور که موقع بحث در مورد خود اینترستلار اسم 2001 کوبریک هم کم وسط کشیده نشده). یا موقع بحث در مورد فیلم هایی با روایت غیر خطی اسم پالپ فیکشن و ممنتو میاد. این اصلا به این معنی نیست که اون کسی که داره بحث میکنه دنبال بهانه ای بوده برای کوبیدن اون اثر قبلیه و الان داره از این فیلم جدیده به عنوان فرصت استفاده میکنه.
اتفاقی که اغلب میفته اینه که انگار یک سری فن نولان هستن که چنان قداستی برای آثارش قائل ان که حتی اجازه نمیدن اسم فیلمی در کنار فیلمای اون بیاد یا خدای نکرده در موردی بهتر از اونا دونسته بشه. و ری اکشنشون به چنین حرفایی هم معمولا مشابه همون جبهه‌گیری ایه که دیدیم.
فکر کنم واضح ترین مثالش هم تو مبحث سوپرهیرویی و به خصوص بتمن باشه، فقط کافیه یک نفر بیاد بگه بتمن افلک اقتباس وفادارانه‌تریه از بتمن بیل و دلایلشو ارائه بده، در جواب حرفایی از جانب طرفدارای نولان زده میشه که کلا ماهیت بتمن و کل مدیوم کامیک بوک و تاریخچه‌ی 80 ساله‌ی این کاراکترو نابود میکنه :D
 
آره اگر کسی توجیهش این باشه برا کوبیدن نولان که واقعا حرف مسخره ای زده، ولی خب اتفاقی که این دفعه افتاد از نظر من یک کوبیدن نبود، طرف به صورت خیلی منطقی مقایسه کرد دو تا فیلمو و بعد از مقایسه کردن هم دلایلشو آورد که چرا معتقده که این فیلم از اینترستلار بهتره.
این بحث ها هم طبیعیه، چه بسا وقتی در مورد فیلمای جنگی و به خصوص جنگ جهانی دوم بحث میشه اسم سرباز رایان میاد وسط، یا وقتی در مورد فیلمای علمی تخیلی با محوریت فضا بحث میشه اسم اینتراستلار میاد وسط (همون طور که موقع بحث در مورد خود اینترستلار اسم 2001 کوبریک هم کم وسط کشیده نشده). یا موقع بحث در مورد فیلم هایی با روایت غیر خطی اسم پالپ فیکشن و ممنتو میاد. این اصلا به این معنی نیست که اون کسی که داره بحث میکنه دنبال بهانه ای بوده برای کوبیدن اون اثر قبلیه و الان داره از این فیلم جدیده به عنوان فرصت استفاده میکنه.
اتفاقی که اغلب میفته اینه که انگار یک سری فن نولان هستن که چنان قداستی برای آثارش قائل ان که حتی اجازه نمیدن اسم فیلمی در کنار فیلمای اون بیاد یا خدای نکرده در موردی بهتر از اونا دونسته بشه. و ری اکشنشون به چنین حرفایی هم معمولا مشابه همون جبهه‌گیری ایه که دیدیم.
فکر کنم واضح ترین مثالش هم تو مبحث سوپرهیرویی و به خصوص بتمن باشه، فقط کافیه یک نفر بیاد بگه بتمن افلک اقتباس وفادارانه‌تریه از بتمن بیل و دلایلشو ارائه بده، در جواب حرفایی از جانب طرفدارای نولان زده میشه که کلا ماهیت بتمن و کل مدیوم کامیک بوک و تاریخچه‌ی 80 ساله‌ی این کاراکترو نابود میکنه :D
اتفاقا من خودم با نقد منفی فیلم هیچ مشکلی ندارم و فیلم باید خودش از خودش دفاع کنه ولی تو همین مثال‌هایی که زدی بیشتر خود فیلم‌ها نقد شدند (حالا اسپیلبرگ بعضا بخاطر اینکه عقایدش رو وارد فیلم‌هاش می‌کنه نظرات منفی‌ای درموردش داده می‌شه)، ولی موقع نقد‌ فیلم‌های نولان ملت فقط به گفتن ایرادات فیلم کفایت نمی‌کنن و به ایرادات نولان تعمیمش می‌دند که من خودم نمی‌پسندم. کار عجیب و غیر معمولی نیست،‌ ولی تو مورد این بنده خدا داره زیاده‌روی می‌شه. می‌دونم این حساسیت نسبت به نولان تا حدودی بخاطر رفتار طرفدارانشه،‌ طرفدارایی که بعضیاشون سینما رو فقط با نولان می‌شناسند :D، ولی تکرار بیش از حد این صحبت‌ها کمی روی مخه.
 
  • Like
Reactions: Torch Bearer
سوال در مورد پایان فیلم Nocturnal Animals

دوستان به نظر شما آخر این فیلم چیشد؟ به نظرم خودم که نویسنده خودش رو کشت آخر فیلم همونطور که قبلا گفته بود من داستان زندگی خودم رو مینویسم، وقتی عاشق کسی هستی باید تلاش کنی نگهش داری چون ممکنه دیگه نداشته باشیش، یا سکانس آخر فیلم که سوزی انگار فهمید که خودشو کشته ...
من با یکی از دوستام بحث کردم اون میگفت یارو خودشو نکشته ولی من میگم کشته :D
فکر نمیکنم کشته باشه چون دیدیم جواب ایمیلش رو داد، یعنی صبر کرده جواب ایمیلشو بده بعد خودکشی کنه؟عاقلانه به نظر نمیاد.
بنظر من هدف ادوارد انتقام بود همونطور که چندجای فیلم به یجوری این نکته نشون داده شد مثل همون تابلو که بارزترینش بود و با اینکارش به بدترین نحو انتقامشو از سوزان گرفت.
اول خوب داستان نوشتنش چون سوزان بهش باور نداشت، بعد روایت داستان با الهام گیری از زندگی مشترکشون و ناگوار جلوه دادنش، جلب محبت و دلسوزی و درکل عشق دوباره سوزان وقتی داشت کتابو میخوند، در آخر اون مرگ ناراحت کنندش و نشون دادن کاری که سوزان با رفتنش با اون کرد و درآخر هم ترک کردن سوزان مثل همونکاری که اون باهاش کرد. به نظر من این هدف ادوارد بود.
واقعا امیدوارم از اینجور فیلما بیشتر تو هالیوود ببینیم.
 
  • Like
Reactions: arash1996
Untitled.png

به نظر می رسد مذاکرات کمپانی وارنر بروس با مت ریوز برای کارگردانی فیلم مستقل بت من به سرانجام نرسید.در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

یک منبع به The Hollywood Reporter اعلام کرد که، مذاکرات به جایی نرسید. با این حال امکان وجود از سرگیری مذاکرات وجود دارد. بن افلک قرار بود وظیفه کارگردانی را بر عهده بگیرد ولی بنا به دلایلی از این وظیفه کناره گیری کرد و با این حال در نقش خود بتمن با قدرت باقی می ماند.

قبل از اینکه وارنر بروس کارگردانی را به مت ریوز پیشنهاد دهند در نظر داشت با ریدلی اسکات و فده آلوارز وارد مذاکره شود.

لینک منبع
 
نوشته شده توسط aliahmadiost: 4186860:
سوال در مورد پایان فیلم Nocturnal Animals

دوستان به نظر شما آخر این فیلم چیشد؟ به نظرم خودم که نویسنده خودش رو کشت آخر فیلم همونطور که قبلا گفته بود من داستان زندگی خودم رو مینویسم، وقتی عاشق کسی هستی باید تلاش کنی نگهش داری چون ممکنه دیگه نداشته باشیش، یا سکانس آخر فیلم که سوزی انگار فهمید که خودشو کشته ...
من با یکی از دوستام بحث کردم اون میگفت یارو خودشو نکشته ولی من میگم کشته :D

تو رمان اخرش تونی میوفته و خودش نا خواسته به خودش تیر میزنه و میمیره ولی تو فیلم مرگشو نشون نداد. صحنه آخرم اصلا مردن ادوارد رو نمیرسونه.
ادوارد فقط میخواست به سوزان نشون بده ضعیف نیست و بهش نیازی نداره و صحنه آخرم اینکه نرفت سر قرار اینو فقط خواست برسونه!
 
Arrival می شه گفت خیلی راحت بهترین توییست چند سال اخیر رو داشت. در مقایسه با اینتراستلار، به نظرم اینکه برعکس اینتراستلار نیومد خودشو علمی جلوه بده بعد همینطور تخیل بچپونه توی علمش یه نکته مثبته. امیدوارم از این جور فیلم های Sci-Fi بیشتر ببینیم. کاش یا مثل Martian کلا علمی جلو برن یا مثل Arrival کلا زیاد ادعای علمی بودن نکنن.
 
امروز دکتر استرنج رو دیدم و فقط میتونم بگم wow چقدر خوب بود خیلی بیشتر از انتظارم بود :D
واقعا خالق / خالقین این دنیای سینمایی مارول باید یکی از نابغه ترین افراد تاریخ سینما به نظرم لقب بگیره. خلق همچین یونیورسی تو مدیوم سینما واقعا سخت و یکجورایی غیر ممکن بود. مخصوصا اینکه جدا از داستان مستقل تمام فیلم ها، همشون تو یک داستان اصلی هم بهم وابسته هستند.
الان که حدوده 13 14 تا فیلم تو این ده سال اخیر ازشون دیدم اکثرا با کیفیت بودند
 
تو رمان اخرش تونی میوفته و خودش نا خواسته به خودش تیر میزنه و میمیره ولی تو فیلم مرگشو نشون نداد. صحنه آخرم اصلا مردن ادوارد رو نمیرسونه.
ادوارد فقط میخواست به سوزان نشون بده ضعیف نیست و بهش نیازی نداره و صحنه آخرم اینکه نرفت سر قرار اینو فقط خواست برسونه!
البته فکر کنم منظور مرگ تونی این بود که به سوزان بفهمونه که اون ادوارد شکننده و مردی همه بهش میگفتن تو مرد خوبی هستی مرد. و حالا یه شخصیت جدید و محکمی پیدا کرده
 
  • Like
Reactions: HIGH DEVS
Nocturnal Animals به نظر من نقدی از یکی از مهمترین مباحث بشری رو کرد که خصوصا در کشور خودمون به وفور دیده میشه و واقعا باعث تاسف هستش. ازونجایی که حتی تم داستان هم یکجورایی اسپویل داره میزارشم این تو:
بحث ending این فیلم فراتر از این برمیگرده که شخصیتی که شکننده بود مرد. مرگ تونی تو رمان و نیومدن ادوارد سر قرار یکی از مهم ترین تم های زندگی بشری امروز هست به نظرم که از زمان شکسپیر تا الان همیشه مورد بحث بوده: مرد بودن. این فیلم به زیبایی نشون داد که مرد بودن رو به تعریف سنتی اون نبینیم که باید شخصیتی جذاب، قوی، کم احساس و نون آور داشته باشه. در واقع تاثیری که روی زندگی سوزان مرد به اصطلاح "ضعیفی" گذاشت خیلی بیشتر از تمام مردهای سنتی ای هست که باید بیرون برند و کار کنند و خرج خونه بدن و ... بعد از پایان فیلم، این مردانگی واقعی بود که با نگاهی ضعیف از طرف سوزان مرد، مردانگی ای که باید همه جا وجود داشته باشه اما اگه به دور و ورمون نگاه کنیم چنین چیزی نمیبینیم. چیزی که حداقل تو جامعه ی ما مورد تمسخر قرار میگیره همین بحث هست، اینکه اگه یکی بیاد با پدر خانواده دعوا کنه و مشتی به اون بزنه، باید پدر قدرت خودشو با مشتی قوی تر نشون بده! اگه نشون نده نشانه ی ضعف هست، یعنی انگار اگه آدم شعور داشته باشه، احساس داشته، نشونه ی ضعف هستش برای مرد. اینجا اگر مردی کمی احساسی و یا به قول معروف "رومانتیک" باشه یا همه گ__ی خطابش میکنند یا میگن طرف عرضه نداره، و وای به حال اون روزی که دنیا بخواد به این سمت بره.
 
الان آخر فیلم که دکتر با ثور ملاقات میکنه, تبدیل به ساحر اعضم شده؟! همه اون کارایی که باستانی و کایسلیوس انجام مدادند رو میتونه نجام بده!؟ تغییر مکان و...؟!
 
این سریال سازی های مارول دیگه واقعا کلیشه ای و نخ نما شدن
پیش خودم گفتم دکتر استرنج که هیچی هم از دنیاش نمیدونم حتما میتونه فیلم متفاوت تری باشه نسبت به اونجرزها و ... ولی از همون اول فیلم فرمول به شدت تکراری شده ی فیلم هاشون زد تو ذوقم.بدمن افتضاح ، داستان مسخره ، صحنه های اکشن معمولی و از همه بدتر ارتباط همه این دنیاها به هم دیگه واقعا دیگه بیات و خسته کننده شده.
امیدوارم اسپایدرمن جدید زیاد قاطی این فرمول کلیشه ای مارول نشده باشه چون دنیای خودش پتانسیل بالایی پشتش هست و میتونه فیلم متفاوت تری باشه نسبت به بقیشون...
 
این سریال سازی های مارول دیگه واقعا کلیشه ای و نخ نما شدن
پیش خودم گفتم دکتر استرنج که هیچی هم از دنیاش نمیدونم حتما میتونه فیلم متفاوت تری باشه نسبت به اونجرزها و ... ولی از همون اول فیلم فرمول به شدت تکراری شده ی فیلم هاشون زد تو ذوقم.بدمن افتضاح ، داستان مسخره ، صحنه های اکشن معمولی و از همه بدتر ارتباط همه این دنیاها به هم دیگه واقعا دیگه بیات و خسته کننده شده.
امیدوارم اسپایدرمن جدید زیاد قاطی این فرمول کلیشه ای مارول نشده باشه چون دنیای خودش پتانسیل بالایی پشتش هست و میتونه فیلم متفاوت تری باشه نسبت به بقیشون...
منم تازه دیدم دکتر رو. اما ترسیدم بیام اینجا در موردش نظرم رو بگم :دی واقعا هیچ چیز جذابی نداشت این فیلم. سریال سازی های مارول هم واقعا دیگه دارن خسته کننده میشن به نظرم منم. داستان هم خیلی معمولی و ساده بود و جدا بعضی وقت ها احساس میکردم فیلم داره به من به چشم یه بچه 10 ساله نگاه میکنه :| شوخی های بیمزه و بیموقع هم از نکاتی بود که اصلا خوشم نیومد. به هر حال :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or