Movie Center

هشت فیلم فهرست اولیه معرفی به اسکار اعلام شدند .

«ابد و یک روز» (سعید روستایی)
«اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)
-«ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)
«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)
-«دختر» (سیدرضا میرکریمی)
-فروشنده» (اصغر فرهادی)
-«لانتوری» (رضا درمیشیان)
-«ناهید» (آیدا پناهنده)

همون فروشنده بفرستن شانس نامزد شدن داره شایدم دوباره ببره:دی
 
هشت فیلم فهرست اولیه معرفی به اسکار اعلام شدند .

«ابد و یک روز» (سعید روستایی)
«اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)
-«ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)
«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)
-«دختر» (سیدرضا میرکریمی)
-فروشنده» (اصغر فرهادی)
-«لانتوری» (رضا درمیشیان)
-«ناهید» (آیدا پناهنده)

همون فروشنده بفرستن شانس نامزد شدن داره شایدم دوباره ببره:D
من اگه جای اینا بودم فروشنده رو نمیفرستادم. :دی با اینکه از نظر کیفیت یکی از بهترین های این لیست هست، ولی خیلی بعید میدونم به جایی برسه. به نظرم حال و هوای این جور فیلم ها بعد از جدایی نادر از سیمین برای بروبچ اسکار تکراری شده و شانس زیادی برای فروشنده نمیبینم. ابد و یک روز هم همین طور. اون هم توی همین مایه ها هست و با اینکه فیلم به شدت خوش ساختیه، ولی یه فیلم متفاوت رو برای معرفی به اسکار ترجیح میدم.
چهارشنبه 19 اردیبهشت هم مثل دو گزینه قبلی هست. دختر یه کم متفاوته ولی اصلا در حد اسکار نیست. ناهید رو هم ندیدم.
ایستاده در غبار رو خیلی دوست داشتم، ولی خب یه بچه 2 ساله هم میدونه که این فیلم همون لحظه اول منهدم میشه و به خاطر موضوعی که داره، حتی آوردنش توی فهرست اولیه هم احمقانه هست! :دی
می مونه لانتوری و اژدها وارد می شود. لانتوری فیلم خوبیه و نسبت به خیلی از فیلم های ایرانی که توی فرنگ به جایی رسیدن هم متفاوته. با اینکه همون حالت بدبختی و بیچارگی رایج رو داره، ولی یه حس و حال دیگه ای داره و این قضیه شاید بتونه بهش کمک کنه. ولی به شخصه اگه مسئول بودم 100% اژدها وارد می شود رو می فرستادم. هم یکی از متفاوت ترین فیلم های ایرانی این سال ها هست، هم کلهم یه فضای دیگه ای نسبت به فیلم های همیشگی این سال ها داره که بهشون میگن اجتماعی و شهری و این حرفا. اژدها واقعا چیز دیگه ای هست و به نظرم برای خارجی ها هم خیلی تازگی داره. برای خود من که این فیلم بهترین فیلم 95 بوده. :دی (البته توی فجر پارسال دیدمش، ولی فیلم 95 محسوب میشه دیگه)
 
هشت فیلم فهرست اولیه معرفی به اسکار اعلام شدند .

«ابد و یک روز» (سعید روستایی)
«اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)
-«ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)
«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)
-«دختر» (سیدرضا میرکریمی)
-فروشنده» (اصغر فرهادی)
-«لانتوری» (رضا درمیشیان)
-«ناهید» (آیدا پناهنده)

همون فروشنده بفرستن شانس نامزد شدن داره شایدم دوباره ببره:D
من به غیر از چهارشنبه و ناهید, بقیه رو دیدم.
سه تا مورد علاقم هم ابد و یک روز, فروشنده و اژدها وارد میشود هستند. اژدها واردم میشود رو خیلی دوست و دارم و من اگه بودم میفرستادمش. ولی شانس فروشنده بیشتره.
اژدها وارد میشود رو باس تو سینما دیدم. خیلی خارق العاده و فک براندازه میشه! :x :D
 
هشت فیلم فهرست اولیه معرفی به اسکار اعلام شدند .

«ابد و یک روز» (سعید روستایی)
«اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)
-«ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)
«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)
-«دختر» (سیدرضا میرکریمی)
-فروشنده» (اصغر فرهادی)
-«لانتوری» (رضا درمیشیان)
-«ناهید» (آیدا پناهنده)

همون فروشنده بفرستن شانس نامزد شدن داره شایدم دوباره ببره:دی
درصدي امكان نداره فروشنده بره و برنده بشه!:D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
View attachment 65576
تصویر جدید منتشر شده از طراحی جدید لباس شخصیت " بتمن " با بازی بن افلک در فیلم Justice League
طراحی ماسک و شاخکاش یجوریه زشته یکم!
نمیدونم چه شرایطی پیش میاد که اینو بپوشه ولی اگه لباس زرهی چیزیه خیلی بهتر میتونستن دربیارنش!:Dلباس BVS که عالی بود لباس تریلر JL هم همینطور ولی این جلو اونا یجوریه!
 
من اگه جای اینا بودم فروشنده رو نمیفرستادم. :D با اینکه از نظر کیفیت یکی از بهترین های این لیست هست، ولی خیلی بعید میدونم به جایی برسه. به نظرم حال و هوای این جور فیلم ها بعد از جدایی نادر از سیمین برای بروبچ اسکار تکراری شده و شانس زیادی برای فروشنده نمیبینم. ابد و یک روز هم همین طور. اون هم توی همین مایه ها هست و با اینکه فیلم به شدت خوش ساختیه، ولی یه فیلم متفاوت رو برای معرفی به اسکار ترجیح میدم.
چهارشنبه 19 اردیبهشت هم مثل دو گزینه قبلی هست. دختر یه کم متفاوته ولی اصلا در حد اسکار نیست. ناهید رو هم ندیدم.
ایستاده در غبار رو خیلی دوست داشتم، ولی خب یه بچه 2 ساله هم میدونه که این فیلم همون لحظه اول منهدم میشه و به خاطر موضوعی که داره، حتی آوردنش توی فهرست اولیه هم احمقانه هست! :D
می مونه لانتوری و اژدها وارد می شود. لانتوری فیلم خوبیه و نسبت به خیلی از فیلم های ایرانی که توی فرنگ به جایی رسیدن هم متفاوته. با اینکه همون حالت بدبختی و بیچارگی رایج رو داره، ولی یه حس و حال دیگه ای داره و این قضیه شاید بتونه بهش کمک کنه. ولی به شخصه اگه مسئول بودم 100% اژدها وارد می شود رو می فرستادم. هم یکی از متفاوت ترین فیلم های ایرانی این سال ها هست، هم کلهم یه فضای دیگه ای نسبت به فیلم های همیشگی این سال ها داره که بهشون میگن اجتماعی و شهری و این حرفا. اژدها واقعا چیز دیگه ای هست و به نظرم برای خارجی ها هم خیلی تازگی داره. برای خود من که این فیلم بهترین فیلم 95 بوده. :D (البته توی فجر پارسال دیدمش، ولی فیلم 95 محسوب میشه دیگه)

آریا فروشنده بخاطر تعلیق هیچکاکی که داره، به مذاق آکادمی خوش میاد و دیده میشه، یعن فرم فیلم، تدوین سریع آمریکاییش (برخلاف مثلا تدوین آروم گذشته که استاندارد اروپا هست)، و همینطور موضوعی و پلات داستان که منحصر به یه نژاد نیست.
ابد و یک روز رو که خودت گفتی، واسه اسکار تحویل نمیگیرن، اول اینکه به نظر من محتوی فیلم برای یه مخاطب ایرانی قابل درکه، و مثلا یه آمریکایی یحتمل ارتباط برقرار نمیکنه. ضمن اینکه به خاطر کارگردان ناشناختش محجور میمونه. آکادمی بعیده علاقه ای به کشف سعید روستایی نشون بده! دختر و ناهید و ایستاده در غبار و ... هم که شوخین، هیچی. به نظر منم گزینه های خوب دیگه لانتوری و اژدها هستن. باز فکر میکنم لانتوری با اینکه فیلم خوبیه در حدی نیست که تو اسکار تحویل گرفته بشه. ولی اژدها یه کار کاملا متفاوته. ولی باز فروشنده در قیاس با اژدها شانس بیشتری داره. ضمن اینکه چون قبل مراسم تو آمریکا اکران میشه شاید تو رشته های دیگه هم نامزدش کنن. مثل جدایی دوباره تو سناریو باشه.
 
ابد و یک روز تقریبا تو هیچ جشنواره ای بجز داخلی ها نتونست شرکت کنه درحالی که یه پخش کننده ی خیلی خوب پشتش بود و فیلم رو همه جا فرستادن. از جمله برلین که قرار بود بین فیلما باشه ولی بعد ردش کردن به دلیل حجم زیاد دیالوگ که برا بیننده ی خارجی خوندن اون همه زیرنویس و دیدن فیلم تقریبا غیرممکنه. همه ی جشنواره های دیگه هم فقط به همین دلیل ردش کردن. خیلی باید کند ذهن باشن اگه برا اسکار بفرستنش.
 
به شخصه امیدوارم اژدها فرستاده بشه، حداقل بزارن یه دید و یه نگاه متفاوت به سینمای ایران بشه، اژدها علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم های ایرانی هست که دیدم جز فیلم های خوب مورد علاقم در کل هم هست.
یه فیلم فانتزی، مرموز با زیر لایه های داستانی فوق العاده و تاریخی بهمراه فیلمبرداری و موزیک خیلی خوب، مانی حقیقی هم لیاقتش رو داره، حالا فکر نکنم جایزه رو بگیره ولی میتونه تو لیست نهایی اسکار باشه.
 
به شخصه امیدوارم اژدها فرستاده بشه، حداقل بزارن یه دید و یه نگاه متفاوت به سینمای ایران بشه، اژدها علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم های ایرانی هست که دیدم جز فیلم های خوب مورد علاقم در کل هم هست.
یه فیلم فانتزی، مرموز با زیر لایه های داستانی فوق العاده و تاریخی بهمراه فیلمبرداری و موزیک خیلی خوب، مانی حقیقی هم لیاقتش رو داره، حالا فکر نکنم جایزه رو بگیره ولی میتونه تو لیست نهایی اسکار باشه.

عمرا حتی تو لیست اولیه بره!:دی تنها شانس واقعی ایران همین فروشنده هست. تازه اونم نه اینکه اگه بره حتما قراره جایزه ببره. اما تو حد و اندازه هایی هست که رقابت کنه. حالا بگذریم که تو ایران یه سری ایرادات عجیب غریب میگیرن ازش! مثلا

یارو منتقده امده ایراد بگیره میگه پیره مرده که موبایل و سوییچش رو جا گذاشته، چرا کارت ملیش رو جا نزاشته؟ چون ما قیافش رو نبینیم! خوب یه نفر که میره با یه فاحشه بریزه رو هم واسه چی باید کارت ملیش رو بگیره دستش بره تو؟ سوییچ و موبایل رو دست میگیرن دیگه، شرط سنی نداره که کارت ملی داشته باشه. کلا از این ایرادات بنی اسراییلی میگیرن زیاد.
 
با اینکه اژدها فیلم خیلی خوبی بود اما به شخصه فکر میکنم بخاطر تضاد فرم و محتوا، زیاد به مزاج منتقدین خوش نیاد. می دونید که چی میگم ...
فرم مستند گونه ولی محتوای مرتبط با سمبولیسم. برای خیلی ها این حرکت توی ذوق زدن بود. حتی خیلی از نویسنده ها هم این فیلم رو برای تماشاگر عامه قابل هضم نمی دونن.
 
  • Like
Reactions: RealMadrid C.F.
عمرا حتی تو لیست اولیه بره!:D تنها شانس واقعی ایران همین فروشنده هست. تازه اونم نه اینکه اگه بره حتما قراره جایزه ببره. اما تو حد و اندازه هایی هست که رقابت کنه. حالا بگذریم که تو ایران یه سری ایرادات عجیب غریب میگیرن ازش! مثلا

یارو منتقده امده ایراد بگیره میگه پیره مرده که موبایل و سوییچش رو جا گذاشته، چرا کارت ملیش رو جا نزاشته؟ چون ما قیافش رو نبینیم! خوب یه نفر که میره با یه فاحشه بریزه رو هم واسه چی باید کارت ملیش رو بگیره دستش بره تو؟ سوییچ و موبایل رو دست میگیرن دیگه، شرط سنی نداره که کارت ملی داشته باشه. کلا از این ایرادات بنی اسراییلی میگیرن زیاد.
البته من یه نکته ای و بگم یه جا هم خوندم به نظرم واقعا یکم بعضی چیزاش غیرمنطقی بود .پیرمرده کلا جون نداشت راه بره چه جوری تونسته فرار کنه؟اونم از اون همه پله؟ اونم با پای زخمی؟یعنی می خوام بگم یکم این چیزاش غیر منطقی بود.
بعد یه نکته دیگه ای که هست اینه که واقعا چرا کسی به پلیس زنگ نزد؟یعنی اون همه همسایه وقتی دیدند یه دزدی کسی اومده تو خونه چرا به پلیس زنگ نزدند؟من خودم اعتقاد دارم فروشنده از جدایی فیلم ضعیف تری بود.حتی از درباره الی هم شاید ضعیفتر بود.ولی کارگردانی و بازی ها همچنان عالی هستند.
مخصوصا بازی پیرمرده با اون بغض و خنده آخر فیلمش.
 
  • Like
Reactions: Origami 2008
البته من یه نکته ای و بگم یه جا هم خوندم به نظرم واقعا یکم بعضی چیزاش غیرمنطقی بود .پیرمرده کلا جون نداشت راه بره چه جوری تونسته فرار کنه؟اونم از اون همه پله؟ اونم با پای زخمی؟یعنی می خوام بگم یکم این چیزاش غیر منطقی بود.
بعد یه نکته دیگه ای که هست اینه که واقعا چرا کسی به پلیس زنگ نزد؟یعنی اون همه همسایه وقتی دیدند یه دزدی کسی اومده تو خونه چرا به پلیس زنگ نزدند؟من خودم اعتقاد دارم فروشنده از جدایی فیلم ضعیف تری بود.حتی از درباره الی هم شاید ضعیفتر بود.ولی کارگردانی و بازی ها همچنان عالی هستند.
مخصوصا بازی پیرمرده با اون بغض و خنده آخر فیلمش.

فکر کنم فیلم رو یکم بی دقت دیدی!:دی
اول اینکه خوب پیرمرد میره تو حموم، با علم به اینکه آهو نیست و یه زن غریبس و به گفته خودش وسوسه شده، وقتی میبینه رعنا خودش رو به شیشه میکوبه و از هوش میره میترسه و فرار میکنه. طبیعی هست که وقتی ترسیده و هول کرده هم آدرنالین خونش میره بالا و میتونه سریع بپیچه در بره، و هم اینکه وسایلش رو جا بزاره. مورد دوم اینکه رعنا بیهوشه و همسایه ها هم اولش واکنش نمیدن چون فکر میکنن دعوا زن و شوهریه و از صدای پایین امدن پیرمرد رو پله مشکوک میشن. پس طبیعی هست که به راحتی فرار کنه، ضمن اینکه وقت هم نمیکنه وسایلش رو برداره.
دوم در مورد اینکه چرا به پلیس زنگ نزدن، اول اینکه تو اون وضعیت اولین اقدامی که باید صورت بگیره بردنش به بیمارستان هست، عماد هم اونارو تو بیمارستان میبینه، پس اون لحظه کسی فرصت نداشته زنگ بزنه، بعدشم که عماد میاد طبیعی هست کاسه داغ تر از آش نشن و همسایه ها زنگ نزنن. اینکه چرا عماد زنگ نمیزنه هم به وضوح داستان میگه، چون رعنا نمیخواد و معذبه. دلیل کاملا واضحی هم داره که قابل درکه. چون از توضیح ماجرا راحت نیست و این یه تابو تو فرهنگ ما هست. حتی اگه به یه زن تجاوز بشه نمیتونه راحت این رو بگه. چون در نهایت نگرش منفی روی زن هست نه مرد. خون رو هم از تو دستشویی میشورن و مدرک از بین میره. پس دیگه دلیلی نمیمونه که پلیس بیاد.

در کل به نظر من فروشنده نقد اجتماعیش به دقت و برندگی جدایی نیست، اما به وضوح از درباری الی بهتره و تو بعضی موارد هم از جدایی. مثلا از حیث تعلیق خاص فرهادی، تو این فیلم به استادی رسیده و بهترین کارش هست. و در کل من شخصا میپسندم فیلم رو.
اینکه یه سری هم نقدها عجیب غریب میکنن بخشیش که به هیت ورزیدن به فرهادی برمیگرده که مده. مثل امثال فراستی که فقط دری وری میگن. یه سری هم رو حساب اینکه تو اکران خصوصی دعوت نشدن بایکوت کردن و انتقام میگیرن. به هر صورت فیلمنامه فروشنده خیلی خوب چفت و بست شده و به این سادگی نمیشه بهش ایراد وارد کرد!
 
  • Like
Reactions: RealMadrid C.F.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or