خب کوجیما نمیاد با افزایش سطح توقع گیمرها و رسانه ها بخودش ضرر بزنه چون اگر بازی نهائی یک اپسیلون از این چیزی که نشون دادن کمتر باشه (که نیست!) این بابا زیر سئوال میره به عنوان کسی که قرباغه رنگ کرده و جائی سوفیا لورن جا زده!.من تریلر رو دیدم بیشتر شبیه به tech demo بود, توی یه demo با اینکه ریل تایم باشه و حتی بخشی از cut scene های داخل بازی باشه یا ... نیازی به هوش مصنوعی و کنترل data base بازی و خیلی چیزای دیگه نیست میشه راحت همه قدرت منابع سیستم رو برای فوکاس روی گرافیک هزینه کرد بعد از تموم شدن دمو هم حتی اگه cutscene بازی بدون وقفه تبدیل به گیم پلی بشه معمولا به علت دور شدن فاصله کاراکترها به دوربین خیلی چیزا از جمله کم شدن جزئیات و ضعیفتر شدن shader ها و پائین اومدن رزولوشن تکسچرها و کیفیت مولفه های آلفا و ... به عنوان یه ترفند به کار گرفته میشه که اگه آدم یکم دقت کنه متوجه میشه با اینکه تریلر خوبی بود ولی خیلی چیز خاصی نبود سعی شده بود با لرزش دوربین و استفاده از پلت رنگهای مرده (اما سینمایی و مناسب جو همون محیط) و افکتهای سنگین موشن بلور و DOF و fog قدرت تمرکز از آدم گرفته بشه و در عوض چشم آدم ناخودآگاه روی سوژه هایی که پر جزئیات کار شده بودن تمرکز میکرد در کل از نظر من مثل بقیه متال گیرها بیشتر یه کارگردانی جالب با استفاده از اصول خطای دید و تمرکز مغز و البته استفاده از جزئیات بالا در مورد سوژه های انتخاب شده بود .... اما خدارو شکر که این تاپیک تو بخش 360 هست وگرنه همین حرفارو اگه میخواستیم جای دیگه بگیم هم انگ فن بویی خورده بودیم هم اینکه الان یه 200-300 نفری رگ غریتشون برای کنسول معصوم الهی قلمبه شده بود.