Metal Gear Solid V: The Phantom Pain | Xbox 360

  • Thread starter Thread starter Fratos
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
من تریلر رو دیدم بیشتر شبیه به tech demo بود, توی یه demo با اینکه ریل تایم باشه و حتی بخشی از cut scene های داخل بازی باشه یا ... نیازی به هوش مصنوعی و کنترل data base بازی و خیلی چیزای دیگه نیست میشه راحت همه قدرت منابع سیستم رو برای فوکاس روی گرافیک هزینه کرد بعد از تموم شدن دمو هم حتی اگه cutscene بازی بدون وقفه تبدیل به گیم پلی بشه معمولا به علت دور شدن فاصله کاراکترها به دوربین خیلی چیزا از جمله کم شدن جزئیات و ضعیفتر شدن shader ها و پائین اومدن رزولوشن تکسچرها و کیفیت مولفه های آلفا و ... به عنوان یه ترفند به کار گرفته میشه که اگه آدم یکم دقت کنه متوجه میشه با اینکه تریلر خوبی بود ولی خیلی چیز خاصی نبود سعی شده بود با لرزش دوربین و استفاده از پلت رنگهای مرده (اما سینمایی و مناسب جو همون محیط) و افکتهای سنگین موشن بلور و DOF و fog قدرت تمرکز از آدم گرفته بشه و در عوض چشم آدم ناخودآگاه روی سوژه هایی که پر جزئیات کار شده بودن تمرکز میکرد در کل از نظر من مثل بقیه متال گیرها بیشتر یه کارگردانی جالب با استفاده از اصول خطای دید و تمرکز مغز و البته استفاده از جزئیات بالا در مورد سوژه های انتخاب شده بود .... اما خدارو شکر که این تاپیک تو بخش 360 هست وگرنه همین حرفارو اگه میخواستیم جای دیگه بگیم هم انگ فن بویی خورده بودیم هم اینکه الان یه 200-300 نفری رگ غریتشون برای کنسول معصوم الهی قلمبه شده بود.
خب کوجیما نمیاد با افزایش سطح توقع گیمرها و رسانه ها بخودش ضرر بزنه چون اگر بازی نهائی یک اپسیلون از این چیزی که نشون دادن کمتر باشه (که نیست!) این بابا زیر سئوال میره به عنوان کسی که قرباغه رنگ کرده و جائی سوفیا لورن جا زده!.
 
من تریلر رو دیدم بیشتر شبیه به tech demo بود, توی یه demo با اینکه ریل تایم باشه و حتی بخشی از cut scene های داخل بازی باشه یا ... نیازی به هوش مصنوعی و کنترل data base بازی و خیلی چیزای دیگه نیست میشه راحت همه قدرت منابع سیستم رو برای فوکاس روی گرافیک هزینه کرد بعد از تموم شدن دمو هم حتی اگه cutscene بازی بدون وقفه تبدیل به گیم پلی بشه معمولا به علت دور شدن فاصله کاراکترها به دوربین خیلی چیزا از جمله کم شدن جزئیات و ضعیفتر شدن shader ها و پائین اومدن رزولوشن تکسچرها و کیفیت مولفه های آلفا و ... به عنوان یه ترفند به کار گرفته میشه که اگه آدم یکم دقت کنه متوجه میشه با اینکه تریلر خوبی بود ولی خیلی چیز خاصی نبود سعی شده بود با لرزش دوربین و استفاده از پلت رنگهای مرده (اما سینمایی و مناسب جو همون محیط) و افکتهای سنگین موشن بلور و DOF و fog قدرت تمرکز از آدم گرفته بشه و در عوض چشم آدم ناخودآگاه روی سوژه هایی که پر جزئیات کار شده بودن تمرکز میکرد در کل از نظر من مثل بقیه متال گیرها بیشتر یه کارگردانی جالب با استفاده از اصول خطای دید و تمرکز مغز و البته استفاده از جزئیات بالا در مورد سوژه های انتخاب شده بود .... اما خدارو شکر که این تاپیک تو بخش 360 هست وگرنه همین حرفارو اگه میخواستیم جای دیگه بگیم هم انگ فن بویی خورده بودیم هم اینکه الان یه 200-300 نفری رگ غریتشون برای کنسول معصوم الهی قلمبه شده بود.
مهدی همون DOF و FOG رو هم امکان نداره بتونن رو 360 و ps3 با این کیفیت اجرا کنن :d ، مطمئناً یکی از مولفه ها که تو نسل بعد تفاوت فاحشی با این نسل پیدا میکنه کیفیت همین افکت هاست، فرضاً اگه DOF نسخه pc عناوینی چون witcher 2 یا Crysis 2 با نسخه کنسولی مقایسه کنی میبینی از لحاظ کیفیت اصلاً قابل قیاس نیستن ، یا الان برو تنظیمات گرافیکی C2 بذار رو ultra بعد رو high و مقایسه ـشون کن ، احتمالاً میبینی در ظاهر فرق چندانی ندارن ولی از لحاظ کیفیت افکت ها فوق العاده متفاوت میشن که این مورد فقط تو گیم پلی نمود پیدا میکنه و با عکس مشخص نمیشه .
تو این تریلر همه چیز در سطح فوق العاده بالایی هست دود حجمی بود ، فیزیک لباس ، کیفیت تکسچرها ، نورپردازی و سایه زنی و . . . همه چیز در بالاترین سطح ممکن . بعد یه نکته ایی هم اینکه مهدی جان مطمئن باش من و بقیه دوستان از خدامون هست همچین گرافیکی رو کنسول های این نسل ببنیم ولی واقعاً احتمالش کمه :d تو فقط همین دوتا تصویر ببین :
73738633579959308205.jpg

11367833179571581747.jpg
خداییش هرچقدرم بخوایم بهونه بیاریم بگیم فرضاً اسکریپت شدست ، پردازش خاصی نداره و . . .باید قبول کرد نصف چینین کیفیتی رو حتی تو بازی های خطی با دوبین Fixed هم ندیدم ! البته قبول دارم بعضی موارد تو ذوق میزنه مثل همون طراحی علف های رو زمین یا بعضی تکسچرها ولی کلیتش بنظرم به هیچ عنوان با بازی های دیگه این نسل قابل قیاس نیست.
 
ولی مصطفی این دمو رو که گفته رو pc ای رندر کرده با قدرت تقریبا معادل با ps3 و 360 ... که البته کوجیما باید بره دهنشو آب بکشه چون هنوز PC ای که قدرت PS3 رو داشته باشه ساخته نشده نسل بعدم که هیچی نسل بعد از اونم ساخته نمیشه تا زمانیکه سونی خودش اجازشو بده بگه اشکال نداره میتونید بسازید :d
 
مصطفی تو هم زیاد بزرگش میکنی :دی درسته بعضی چیزها فراتر این نسل کنسولهاست مثلا تکسچرهاش از لحاظ high رزولوشن بودن یا مثلا فیزیک لباس .
ولی افکت FOG را همین AW خیلی بهتر این را داره !:دی حالا میگن دهنمون را سرویس کرد با AW ولی همینطوره :دی همین که مهدی گفت بعضی از افکتها را خیلی غلیظ کاری کردن :دی بهمین خاطر سینمایی به نظر میاد ولی از نظر من از لحاظ بار افکتهای گونالگون چیز زیاد شاخی نیست که این همه تعجب کنیم .

میدونم میدونم :دی از لحاظ بصری در نوع خودش یعنی محیطی که قرار داره واقعا بینظیره ولی از لحاظ فنی و تکنیکهای گوناگون نمیشه گفت که بینظیره .
 
مصطفی تو هم زیاد بزرگش میکنی :دی درسته بعضی چیزها فراتر این نسل کنسولهاست مثلا تکسچرهاش از لحاظ high رزولوشن بودن یا مثلا فیزیک لباس .
ولی افکت FOG را همین AW خیلی بهتر این را داره !:دی حالا میگن دهنمون را سرویس کرد با AW ولی همینطوره :دی همین که مهدی گفت بعضی از افکتها را خیلی غلیظ کاری کردن :دی بهمین خاطر سینمایی به نظر میاد ولی از نظر من از لحاظ بار افکتهای گونالگون چیز زیاد شاخی نیست که این همه تعجب کنیم .

میدونم میدونم :دی از لحاظ بصری در نوع خودش یعنی محیطی که قرار داره واقعا بینظیره ولی از لحاظ فنی و تکنیکهای گوناگون نمیشه گفت که بینظیره .
فرخ والا بخدا من هنوز نفهمیدم تو چطوری جو گیر میشی !:d مثلاً یه تریلری که ملت از دیدنش کف میکنن و به وجد میان تو یهو میای میگی چیزه خاصی درش ندیدم ( مثل نمایش tech demo کرایسیس 3 :d ) . افکت های غلیظ و این حرفا رو هم من اصلاً قبول ندارم ! اگه به این راحتی بود که استدیوهایی مثل ND ، Crytek ، epic ، santa monica و . . . بیکار نشسته بودن ! بعد چطوری داری این موارد به جنبه های بصری ربط میدی یا میگی از لحاظ بار افکت سنگین نیست من موندم !:d

در کل بهترین کار صبر کردنه. :d
یادت بیاد سر AC3 هم زیاد جوگیر شده بودی :دی ولی بعدش پشیمون شدی :دی
باو سره AC 3 که یوبی سافت CG بخوردمون داد و گفت ریل تامه ! همون موقع هم گفتم امکان نداره ریل تام باشه ! اگه کیفیت بازی در حد همون تریلر CG میبود آره من هنوز اعتقاد دارم آدم باید با دیدنش جوگیر میشد حالا تو نشدی تقصیر من نیست .:d
 
آخرین ویرایش:
والا همین santa monica روی GOW3 بعضی از افکتهای خیلی غلیظ استفاده کرده بود :دی اونم سال 2009 نه یه بازیه 2013 ! همین الانش هم از بعضی چنبه ها بینظیره !
یا همین AW از لحاظ نورپردازی و افکتهای مه و موشن بلور خیلی غلیظه :دی و به نظرم هنوز هم رو دستش نیست که خود DF هم گفته :دی
مثلا تو صحبت از کدوم بار افکت از لحاظ گوناگونی :دی حرف میزنی که نظیر نداره ؟:دی

یادت بیاد سر AC3 هم زیاد جوگیر شده بودی :دی ولی بعدش پشیمون شدی :دی
 
آخرین ویرایش:
من به کوجیما درود میفرستم به چنین نمایشی زیبا و فوق العاده که من یکی رو بعد از مدت ها به هیجان انداخت ..........خیلی وقت بود که در صنعت گیم این چنین هیجان زده نشده بودم .
 
پس نتیجه میگیریم :

1 _ کوجیما داره به ما دروغ میگه و یا 2 _ ما از کوجیما بیشتر میدونیم و اون چیزی حالیش نیست !

از این دو حالت خارج نیست !

:-?
 
پس نتیجه میگیریم :

1 _ کوجیما داره به ما دروغ میگه و یا 2 _ ما از کوجیما بیشتر میدونیم و اون چیزی حالیش نیست !

از این دو حالت خارج نیست !

:-?

دقیقا همینه. کوجیما از معدود افرادی هست که واقعا به وعده هایی که میده عمل می کنه.یا اصلا چیزی که شدنی نباشه رو وعدش رو نمی ده یا اگه

گیم پلی رو نشون داد قطعا اون رو به سیل مشتاقانش عرضه می کنه با بالاترین کیفیت.

این نسخه قطعا مثل همیشه صف شکن خواهد بود و باز هم همه ما رو میخکوب زیبایی های وحشتناکش می کنه. وقتی با کوجیما طرفم من به شخصه هیچ نگرانی ندارم.
 
هم این بازی هم wd واسه همین نسله من میگم بعضی شرکتها سواد ساخت بازی ای که بتونه از این کنسولها کار بکشه رو ندارن بهونشون هم نسل بعد من چیز شاخی ندیدم نه توی این بازی نه توی wd که شگفت زده بشم و بگم واقعا واسه نسل بعد هستش همش واسه همین نسله فقط روفتن توی رزولیشن های بالا و AA بالا بازی رو اجرا کردن میگن در توانه کنسولهای الان نیست بله قبول که در اون رزولیشن و AA بالا در توان این کنسول ها نیست اما در رزولیشن پایین و AAپایین همش قابل اجراست کنسولهای این نسل خیلی جا دارن اینا حالشو ندارن یه بازی خوب با گرافیک خوب بدن بیرون مگر همین چند شرکت نسل بعد هم گفته باشم جز یه رزولیشن 1024 و dx11 چیزی تحویل ما نمیدن
 
اول اینکه من از خدامه این نسل بیاد بتونیم همه باهم ازش لذت ببریم!. دوم اینکه مجموع این تکنولوژی های جالبی که توی این ویدئو بکار رفته بود درکنار هم این قضیه رو جالب و فک انداز میکنه و بدون دستکاری و کم و زیاد کردنشون روی این سخت افزارها اجرا نمیشه عمراً :دی.
اینجاست که باید به Beyond3d سر بزنید و بحث کارشناسی اونها رو بخونید.
 
کاری به بحث تاپیک ندارم :دی فقط این عکس رو پیدا کردم که ظاهرا از اونجایی که این تریلر همه رو گیج کرده که شخصیت اصلی کی بوده (یکی میگه "بیگ باس پیر شده" اون یکی میگه " سالیداس ـه " بعضی ها هم که فکر میکنند " این همون Old Snake ـه " :دی )

کوجیما این تصویر رو داده بیرون و تایید کرده که شخصیت بازی همون بیگ باس ( یا همون N@ked Snake ) ـه و به دلیل نورپردازی موهاش سفید به نظر میاد در صورتی که در کل موهاش همون قهوه اییه و پیر نشده

20120906_metal_gear_solid_ground_zeroes.jpg



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پ.ن : چون کل تاپیک رو خوندم و نمیخوام از موضوع بحث دور بشیم برای تازه وارد ها یه جمع بندی کلی میکنم :دی الان بحث سر این نسل یا نسل بعد بودن بازیه ، این هم وضعیت گروه ها :دی

گروه اول : آریا (Dinosaur) ، علی (IcE_bOy) ، مصطفی (kayne) و تعداد دیگه ایی از دوستان میگن که بازی مال همین نسله ولی این گرافیکی که اینجا دیدیم با گرافیک نهایی بازی خیلی فرق خواهد داشت و امکان نداره همچین چیزی روی کنسول های نسل حاضر اجرا بشه :دی

گروه دوم : ابوالفضل (Abolfazl3007) ، فرخ (Gartall) ، مهرداد (Justice) و تعدادی دیگه از دوستان حرف گروه اول رو رد میکنند و میگن که بازی برای همین نسله و میشه توی همین نسل و با همین کیفیت روی کنسول ها عرضه اش کرد :-?:d

گروه آخر : فریدون (Fratos) یه تنه جلوی همه ایستاده و میگه این بازی کلا نسل بعدیه >:):دی

اگه اشکالی توی گروه بندی ها هست بگین تا اصلاحشون کنم :دی

پ.ن 2 : آها داشت یادم میرفت :دی فقط دوستان یادشون باشه نسل قبل هیچکس فکرش رو نمیکرد با اون سخت افزار PS2 بتونیم بازی هایی مثل MGS2 , MGS3 و GOW II ببینیم ............... Just Saying !
 
آخرین ویرایش:
بعد از اولین نمایش MGS 2 ،فک همه خبرنگارا و گیمر ها افتاد رو زمین:dچون تا اونموقع گرافیکی به اون شکل ندیده بودن.درسته این قضیه ولی باید در نظر بگیریم نسل قبل هنوز غول های گرافیکی با انجین هاشون وارد رقابت کنسول ها نشده بودن.حالا که این نسل ما هم از اپیک و هم از کرایتک یه عنوان Triple A رو روی کنسول ها دیدیم میتونیم تا حدی مطمئن بشیم قدرت سخت افزاری کنسول ها به پایان رسیده.یه عده هم بنظر از نسل جدید میترسن چون هر چی ما میگیم یه برداشت غلط میکنن!
 
بعد از اولین نمایش MGS 2 ،فک همه خبرنگارا و گیمر ها افتاد رو زمین:dچون تا اونموقع گرافیکی به اون شکل ندیده بودن.درسته این قضیه ولی باید در نظر بگیریم نسل قبل هنوز غول های گرافیکی با انجین هاشون وارد رقابت کنسول ها نشده بودن.حالا که این نسل ما هم از اپیک و هم از کرایتک یه عنوان Triple A رو روی کنسول ها دیدیم میتونیم تا حدی مطمئن بشیم قدرت سخت افزاری کنسول ها به پایان رسیده.یه عده هم بنظر از نسل جدید میترسن چون هر چی ما میگیم یه برداشت غلط میکنن!

کسی از نسل بعد ترسی نداره فقط از این آدم میترسه که نسل بعد همین گرافیک نسل حاضر رو بدن با یه لول رزولیشن بالاتر با dx11.من هیچ چیزی که بخواد نشونه ای از پیشرفت توی این بازی و wd باشه رو نمیبینم چوت همه اینارو در نسل حاضر هم میشه پیاده کرد این خبرهای مفت هم بزارید کنار که wd رو با ابر کامپیوتر اجرا کردن یا اینم میخوان با 2 ابر کامپیوتر نشون بدن اینا همش تبلیغ واسه دور زدن من و تو واسه بعضی شرکتهای بازیسازی متاسفم که این نسل از کنسولها رو از کار افتاده میدونن الان اگه بخوای همین سخت افزار رو بری ببندی 2 تومن رو افتادی شاید بیشتر من هنوز با کتمپیوتر نفتیم که 4 گیگ رم cpu 2 هسته ای amd کارت گرافیک 8600 همیه بازیارو بدون مشکل اجرا میکنم خنده داره که ایکس باکسم بخواد از این کمتر توان اجرا داشته باشهکه میدونم 10 برابر کامپیوترم یا بیشتر قدرت داره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or