Multi Platform Metal Gear Solid Δ Snake Eater

سازنده
Konami
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

top_logo.png

Developer: KDE, Virtuos
Publisher: Konami
Genre: Tactical Espionage Action
Platforms: PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Microsoft Windows
Release Date: 2024


Xbox - Xbox Tokyo Game Show 2024 Broadcast [RKNhGrXYiHg - 1066x600 - 46m40s].jpg


پس از مدت‌ها انتظار در نهایت بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین عناوین نسل شش توسط کونامی معرفی شد؛ این بار با پسوند دلتا که به معنای تولدی دوباره برای این سری محسوب می‌شود.
بازی توسط استدیو داخلی کونامی به همراه استدیو سنگاپوری Virtuos به عنوان استدیو پشتیبان در دست ساخت قرار دارد.


ss_02.jpg ss_09.jpg

یوجی کارکادو کارگردان خلاق The Phantom Pain به عنوان کارگردان این عنوان معرفی شده است و بر پروسه ساخت بازی نظارت دارد.
David Hyter به عنوان صداگذار اسنیک باز‌می‌گردد؛ نقشی که Kiefer Sutherland در Ground Zero و The Phantom Pain عهده‌دار آن بود.


ss_12.jpg ss_17.jpg

زخم‌هایی که اسنیک در طول بازی برمی‌دارد به صورت دائم بر روی بدن او باقی خواهد ماند.
این دائمی بودن اثرات دنیای اطراف بر روی اسنیک برای لباس وی نیز صدق می‌کند، برگ درختان، گل و لای باتلاق‌ها و جای گلوله اثری دائمی بر روی پوشش وی خواهد داشت.


ss_mt_01.jpg ss_mt_02.jpg

دوربین سوم شخص بازی حالتی شبیه فانتوم پین دارد. سازندگان همچنین برای بازیکنان قدیمی دوربین Legacy Style را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها پا را از این هم فراتر گذاشته و فیلتر رنگی متعلق به عنوان اصلی را هم برای این اثر بازسازی کرده‌اند که بازیکنان به راحتی می‌توانند در بخش تنظیمات آن را تغییر دهند.
کونامی تأیید کرده است هیدئو کوجیما (خالق سری متال گیر) و یوجی شینکاوا (کانسپ آرتیست سری) هیچ نقشی در ساخت این بازسازی ندارند، با این حال سازندگان تمام تلاش خود را برای وفادار ماندن به عنوان اصلی به کار خواهند گرفت.

ss_mt_04.jpg ss_mt_03.jpg




 
آخرین ویرایش:
این حجم به روز شدن که ذکر میکنید ،
با توجه به رویکرد اصلی سازنده یعنی پایبندی به اثر اصلی ، میزانش واسه هر کس متفاوته ،
قطعا این میزان با میزان شما متفاوت بوده!
شاید اگه یه مقدار بیشتر میشد با
جمله ی " این دیگه متال گیر نیست یا بازی اصلی نیست" روبرو می‌شدیم!
من که بازیش نکردم‌ هنوز قطعا میگیرمش ولی امیدوارم این پایبندی به محصول اصلی بهانه کم کاری سازنده نشده باشه.
من توقع داشتم حداقل چند تا انیمیشن جدید داشته باشه بازی ولی نداره کاملا همون بازی 21 سال پیشه من تا اولین ملاقات با باس رفتم جلو بازی رو و واقعا هیچ فرقی نداره با بازی اصلی. نمیشه اسمش رو ریمیک گذاشت بیشتر شبیه یه ریمستره تا ریمیک
 
بازی نسبت به اون گرافیک و تصویری که ارائه میده بهینه نیست و فشار بیخودی به سیستم میاره. در مورد انیمیشن و کات سین ها دقیقا همون نسخه اصلی هست و خدا رو شکر فاجعه ای مثل The Twin Snakes ندادن
فقط کاش نوع حرکات و بدن و چهره و .. هم بروزتر میشدن

برای تجربه اول درجه سختی نرمال انتخاب کردم. زاویه دوربین و هدفگیری باعث شده کل بازی و باس ها نسبت به نسخه اصلی خیلی آسون بشن
the end نمیدونم باگ بود یا کلا همینطوره از پشت گیر اوردم با ak47 زدم بعد مقداری که جونش رفت یه فلش که میندازه بعد که تصویر اومد باز چند متر اونطرفتر بود دوباره با ak۴۷ و....کلا یک دقیقه ای فایت تموم شد :|البته در مورد توجه دشمنان به صدای پا نسبت به mgs5 مقایسه کنم خیلی حساس تر شدن
 
  • Like
Reactions: Love Console
من فعلاً یه ۳،۴ ساعتی بازی کردم و Pain رو ترکوندم. :دی واقعاً حس خوبی داره که بعد از قرن‌ها یه بار دیگه وارد دنیای MGS3 شدم و یاد و خاطرات قدیم با گرافیک مدرن و یه سری بهبودها زنده شد.
چون سطح انتظارم خیلی زیاد نبود و از اول هم می‌شد حدس زد که ریمیک اساسی نیست و بیشتر یه چیزی تو مایه‌های بازی‌های بلوپوینت به حساب میاد، توی ذوقم نخورد و حتی بهبودهای گیم‌پلی و دوربین از چیزی که فکر می‌کردم هم بهتر هستن. از طراحی‌های جدید اکثر کاراکترها هم راضی هستم و با اینکه بعضی جاها در حد نسخه اصلی نیستن، ولی خیلی هم داغون نیستن و جلوی لذت بردن از بازی رو نمی‌گیرن. خوبه که هنوز هم ژانگولربازی‌های کوجیما توی کاتسین‌ها رو می‌شه انجام داد و مثلاً بعضی جاها R1 بزنیم و به معنویت برسیم و این جور چیزها رو حذف نکردن! :-"
من با اینکه درصد زیادی از بازی‌های ژاپنی رو با زبون ژاپنی تجربه می‌کنم ولی برای بازی‌های کوجیما همیشه سراغ زبون انگلیسی می‌رم، چون کیفیت صداها بالاست و تیم تولید سراغ افراد مناسبی برای کاراکترها می‌رن. ولی این دفعه گفتم چون قبلاً نسخه اصلی MGS3 رو انگلیسی بازی کردم، توی این ریمستر (یا هر اسمی که داره) برم سراغ ژاپنی. :دی خیلی هم راضی هستم و صداها واقعاً خوب کار شدن. از اسنیک و باس که صداهاشون عالیه، تا کاراکترهای جانبی و بروبچ پشت بی‌سیم و... البته این صداها خیلی هم برام تازگی ندارن و یه زمانی قبل از انتشار نسخه اصلی انقدر تریلرهای ژاپنی بازی رو دیده بودیم که دیگه بعضی از جملات ژاپنی رو حفظ شده بودیم! :دی مخصوصاً یه سری از جملات باس و همین‌طور اعضای گروه کبرا که بعد از ۲۰ و خرده‌ای سال هنوز توی ذهنم موندن و الآن که دارم توی بازی می‌شنوم، کلی ذوق‌زده می‌شم! صبر و تحمل هم ندارم برای بخش مربوط به Sorrow و اون Kanashii گفتنش که توی تریلرهای نسخه اصلی وجود داشت. :دی
چقدر هم مکالمات رادیویی عالی هستن! یادمه ۲۰ سال پیش هم خیلی حال می‌کردم باهاشون، ولی الآن حتی بیشتر از قبل برام جذابیت دارن و یه سری نکات توشون هست که اون زمان شاید در حد الآن متوجه نمی‌شدم. از ارجاعات مختلف به فیلم‌های سینمایی تا شوخی‌هایی که بین اسنیک و بقیه انجام می‌شه (مثل اون بحث John Doe و Jane Doe که اول بازی با پارامدیک انجام می‌دن).
تا اینجا دو تا نکته منفی دیدم که یکی‌شون خیلی مهم نیست، ولی اون یکی جای کار بیشتری داشته. یکی اینکه تم محشر Snake Eater که اوایل بازی پخش می‌شه رو انگار کلاً از اول ضبط کردن و نسبت به نسخه اصلی تغییر داشته که من آهنگ اصلی رو بیشتر دوست داشتم. یکی هم افت فریم اساسی توی بعضی از بخش‌ها (حداقل توی حالت پرفورمنس که من دارم بازی می‌کنم) که انگار یه دفعه ۲۰،۳۰ فریم میاد پایین! با توجه به اینکه بازی اپن‌ورلد نیست و پردازش خیلی خاص و عجیبی هم اتفاق نمی‌افته، انتظار داشتم روون‌تر از این باشه.
ولی به طور کلی تجربه جالبیه و خوشحالم که بازی بعد از دو دهه این‌طوری زنده شده و امیدوارم یه روزی نسخه‌های اول و دوم هم به این سبک احیا بشن. فقط این وسط نمی‌دونم نسل جدید تا چه حدی از بازی استقبال می‌کنه و یه ذره شک و تردید دارم نسبت به این قضیه. :دی بازی‌های کوجیما توی همون دوران عرضه هم متهم می‌شدن به اینکه خیلی کاتسین داشتن و «مگه اومدیم فیلم ببینیم؟» و از این صحبت‌ها. حالا وقتی در نظر بگیریم که دنیا به سمتی رفته که ملت دیگه حال و حوصله خوندن دو تا دونه مقاله ساده رو هم ندارن و فیلم و سریال رو 2X می‌بینن و ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای هم براشون طولانیه و نهایتاً باید یک دقیقه باشه یا حتی کمتر، احتمالاً خیلی از گیمرهای نسل جدید نتونن به اندازه ما فسیل‌ها این قضیه رو تحمل کنن که ۱۵ دقیقه کاتسین ببینن و بعدش ۵ دقیقه راه برن و ۲۰ دقیقه کاتسین و ۷ دقیقه اکشن و باز ۲۵ دقیقه کاتسین به همراه مرور اطلاعات تاریخی و... :دی ولی به نظرم اگه تحمل کنن و اوایل بازی رو دووم بیارن، بعد از یه مدت عادت می‌کنن و از تجربه یه اثر به‌یادموندنی با داستان و کاراکترهای جالب لذت می‌برن.
 
آخرین ویرایش:
باورم نمیشه بعد این همه سال هیچ ریمستری هنوز از MGS4 نداریم. دو نسل کنسول گذشته و بازی که همین الانم عرضه میشد. زیاد تفاوت خاصی با بازی های مدرن نداشت باید این بلا سرش بیاد.
امیدوارم به زودی خبری از این و Rising بشه.

اگر ادامه Rising ساخته بشه شاید پلاتینیوم گیمز هم به یک نون و نوایی رسید و درش تخته نشد.
 
احتمالاً به دوره شما نمی خوره ولی ما یه زمانی وقتی بازی می کردیم یه دیکشنری لانگمن زرد کنار دستمون بود و یه دفتر ۱۰۰ برگ و خودکار و اگه شانس یارمون بود و بازی ازش کتاب راهنما:دی (Walk through) فارسی یا انگلیسی چاپ شده بود، یه کتاب راهنما.
مورد داشتیم یکماه یک کلاس یک مدرسه توی یه پازل یا مرحله گیر می کردن تا اینکه یکی ردش می کرد اون طرف هم دو هفته همه رو بازی می‌داد و اخاذی می کرد که به بقیه بگه باید چه طوری ردش کرد:دی
متولد کدوم دهه هستی ؟ ۵۰ ؟

من ۶۸ هستم
 
IMG_20250829_124112_132.jpg IMG_20250829_124114_273.jpg IMG_20250829_124117_338.jpg
بصری بازی فوق‌العادس با Unreal 5 قشنگ کارو در اوردن اما بزرگترین ویژگی فنی بازی نور پردازی محشرشه،سیستم نوررپردازی lumen امکان تابش نور واقعی، بازتاب‌های محیطی، سایه‌های با کیفیت و عمق واقعی رو فراهم کرده و یه تجربه تمیز و بدون ایراد رو ساخته.کیفیت بافتا بینهایت عالی و همه چیز تمیزو پالیش در اومده،تنها ایراد بازی فریم دراپ و افت فریمه که زور میزنه تا ۶۰ برسه که با اپدیتای بعدی گمونم حل بشه، تو یوتوب دیدم احتمالا upscale را دست به کار شن و ماد های خوبی بدن ،کلا تو سخت افزارهای خیلی خفنم گوستینگ موقع چرخش دوربین هست که امیدوارم هرچه زودتر با هات فیکسا حل بشه. درکل محشره .
 

گیم پلی بازی قدیمی و یکجوریه . حالا بیشتر بروم ولی کلا توی ذوق می خوره مثل دد اسپیس ریمیک . اونم یکجوری بود ولی تمومش کردم

ریمیک های کپکام سالاره. کاری ندارم با عناوین قدیمی چکار می کنه ولی مهم اینه که خروجی دلچسبه ولی آدم دوست داره چند دور تموم کنه


بماند که کوجیما کلا یکجوریه بازی هاش (مورینیو صنعت گیمه). اول MGS3 طرف از چتر نجات فرود میاد بعد اون حرکات هندی طور چیه . خنده داره :D
 

گیم پلی بازی قدیمی و یکجوریه . حالا بیشتر بروم ولی کلا توی ذوق می خوره مثل دد اسپیس ریمیک . اونم یکجوری بود ولی تمومش کردم

ریمیک های کپکام سالاره. کاری ندارم با عناوین قدیمی چکار می کنه ولی مهم اینه که خروجی دلچسبه ولی آدم دوست داره چند دور تموم کنه


بماند که کوجیما کلا یکجوریه بازی هاش (مورینیو صنعت گیمه). اول MGS3 طرف از چتر نجات فرود میاد بعد اون حرکات هندی طور چیه . خنده داره :D
گیم پلی‌ش شبیه MGSV هست یا V جلوش مدرن بحساب میاد؟
 
  • Cool
Reactions: Thundersky
نظر شخصیم بعد 3 4 ساعت تجربه این بازی اینه که mgs 3 زمان خودش تا الان برای من قطعا جزو 3 تا بازی تاپ زندگیم بود جوری که من موزیک معروفشو بعد دو دهه هنوز گوش میدم ولی متاسفانه این ریمیک جذبم نکرد.گیم پلیش در زمان حاظر دیگه برام جذاب نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or