Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
حالا کم کم دارید به حرفه من میریسید زبون ما مو در اورد از گفتن که محیطهای دور رو دست rage نیست . رزولیشن تکچسرها تو rage بزرگه عینه اینو در نظر بگیرید که شما یک tv خیلی بزرگ 100 اینچ گرفتید و میخواید از نزدیک بهش نگاه کنید ! ولی وقتی ازش فاصله بگیرید tv بزرگ به مراتب بسیار بهتر از یک tv کوچیک تصاویر را به نمایش میذاره .
این عکس هم برای pc هست واقعا بینظیره :

در کل مگاتکسچر حتی میتونه 128k تکسچر داشته باشه فقط تنها مشکل ظرفیت دیسکها هست که نتونستن جاش بدن ولی گفتند با پچ برای دانلود میذارن که اونم بیاد حتی از نزدیک هم عالی به نظر میاد .
تکسچر تکسچر که میکنند منظورشون همین هست . محیطی که rage بوجود اورده یه چیز بدون تکرار و و با جزئیات فوق العاده است . کافیه از دور به همین سخره ها نگاه کنید .
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
اخه مسئله اینجاست که "دورنما" 40% کیفیت بصری بازیه !!!
60% بقیه توی بازی، فاصله دومتری ادمه :d
مخصوصا توی محیط های بسته ی بازی !!
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,947
نام
حسین


خوب بلاخره باز ی را اجرا کردم
مشکلات گرافیکی را که بزاریم کنار گیم پلی بازی خیلی جذاب هست به نظرم .
از اون بهتر صدا گذاری بازی هست که من تونستم باهاش ارتباط خوبی بر قرار کنم
ولی به نظرم یکی از بهترین موارد بازی که می توان به ان اشاره کرد سلاح ها و مبارزه های بازی هست

البته این را نباید منکر بشیم که گرافیک بازی فدای پورت شدن نسخه هست .اما به نظرم یک حسی بهم میگه یک پچ در راه هست چون از هیچ ابشن گرافیکی در بازی خبری نیست و این واقعا جای ناراحتی داره
دقیقا همون چیزی که تو کرایسس2 شاهد بودیم البته بااین تفاوت که در اون نسخه شاهد تنظیماتی نیز بودیم اما در این نسخه فقط به رزولیشن و انتی ختم می شود


 
آخرین ویرایش:

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
من اگه تأیید شه بازی پچ داره میزارمش وقتی پچ اومد بازی می کنم :D چون احتمالا موقعی میاد که بنده امتحانام رو دادم تموم شده رفته :D
 

Molana

کاربر سایت
Nov 21, 2009
1,975
نام
آکام سیستم ویانا


خوب بلاخره باز ی را اجرا کردم
مشکلات گرافیکی را که بزاریم کنار گیم پلی بازی خیلی جذاب هست به نظرم .
از اون بهتر صدا گذاری بازی هست که من تونستم باهاش ارتباط خوبی بر قرار کنم
ولی به نظرم یکی از بهترین موارد بازی که می توان به ان اشاره کرد سلاح ها و مبارزه های بازی هست

البته این را نباید منکر بشیم که گرافیک بازی فدای پورت شدن نسخه هست .اما به نظرم یک حسی بهم میگه یک پچ در راه هست چون از هیچ ابشن گرافیکی در بازی خبری نیست و این واقعا جای ناراحتی داره
دقیقا همون چیزی که تو کرایسس2 شاهد بودیم البته بااین تفاوت که در اون نسخه شاهد تنظیماتی نیز بودیم اما در این نسخه فقط به رزولیشن و انتی ختم می شود







































داداش حسین از گیم پلی بازی بیشتر توضیح بده ببینیم چجوریاست ...
مشکلاتی که خودت در زمینه ی گرافیک دیدی چیا هستن ؟
 

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
quote_icon.png
نوشته شده توسط kolange_edalat
خوب AMD هم درایور مخصوص این بازی رو ارائه داد که از زیر میتونید دان کنید


http://support.amd.com/us/kbarticles...eDriverV2.aspx


مگه چند روز پیش درایور جدیدشو نداده بود، که واسه خاطرش گیم اسپات بازی رو دیر نقد کرد؟

آره، به اسم Rage performance هم بود ، من اون فبلیه رو دان کردم، هنوز بازی رو نگرفتم، کسی تست نکرده؟!
 

Molana

کاربر سایت
Nov 21, 2009
1,975
نام
آکام سیستم ویانا
خوب AMD هم درایور مخصوص این بازی رو ارائه داد که از زیر میتونید دان کنید

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU122AMDCat1110PreDriverV2.aspx

amd_catalyst_11.10_preview2_win7_vista.exe

منظورش از preview2 چیه !؟ یعنی نسخه ی نهایی نیست !؟
من اون نسخه ی قبلی که برای rage داده بود رو دانلود و نصب کردم اینم نیازه دوباره بریزم !؟
 

azimihesam

کاربر سایت
Mar 17, 2007
13
نام
حسام
سلام بر گیمر های عزیز.
بچه ها حتما اون درایور جدید ATi 11.10 Perview و این فایل rege config.zip رو دانلود کیند.ببینیند بازی چه روان اجرا میشه و مشکل دیر لود شدن تکسچر بکلی برطرف میشه.
من امتحان کردم و فوق العاده جواب داد و روان شد.
گرافیکش فوق العادس.
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اخه مسئله اینجاست که "دورنما" 40% کیفیت بصری بازیه !!!
60% بقیه توی بازی، فاصله دومتری ادمه :d
مخصوصا توی محیط های بسته ی بازی !!

این چیزی من تو عکس ها میبینم یه چیز فوق العادست از لحاظ نورپردازی فوق العادست شاید زیاد داینامیک نباشه ولی نوع نورپردازی فوق العاده پیشرفته و دقیق انجام شده سایه زنی ها هم بسیار دقیق هست .از لحاظ جزئیات هم که رسما کولاکه .
بنظر من فقط کافیه یک پچ تکسچر عرضه کننده که گرافیکش تبدیل تاپ بشه .
جالبه بدونید کارمک همین دیروز گفته که بازی کاملا بر مبنای کنسول ساخته شده البته قبلا هم گفته بود. چیزی که حدس میزنم حتی از یک پنجم قدرت انجینشون استفاده نشده هم به خاطر ضعیف بودن کنسولها که خودش میگه pc های اروزی 10 برابر قویترند هم اینکه بازی را خواستن 60 فریم کنند البته فرقه کارمک با بقیه سازندگان اینه که کارمک وقتی بگه 10 برابر مطمئنا از قدرت اون 10 برابر تمام کمال استفاده میکنه .
این عکس کاملا real time از انجین بازیه که میزان تکسچری که تو محیط میتونه به کار بره را نشون داده :
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/8/8/0/5/9/rage4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/8/8/0/5/9/rage.jpg.jpg
یه همچین چیزی را اگه بخوان بزارن واسه پچ که محشر میشه البته فکر نکنم چون حجمش فوق العاده زیاد میشه ولی نصفش را هم بزارن کافیه :D البته کارمک قبلا هم گفته بود که doom4 از خجالت همه چیز در میام :D
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
این چیزی من تو عکس ها میبینم یه چیز فوق العادست از لحاظ نورپردازی فوق العادست شاید زیاد داینامیک نباشه ولی نوع نورپردازی فوق العاده پیشرفته و دقیق انجام شده سایه زنی ها هم بسیار دقیق هست .از لحاظ جزئیات هم که رسما کولاکه .
بنظر من فقط کافیه یک پچ تکسچر عرضه کننده که گرافیکش تبدیل تاپ بشه .
جالبه بدونید کارمک همین دیروز گفته که بازی کاملا بر مبنای کنسول ساخته شده البته قبلا هم گفته بود. چیزی که حدس میزنم حتی از یک پنجم قدرت انجینشون استفاده نشده هم به خاطر ضعیف بودن کنسولها که خودش میگه pc های اروزی 10 برابر قویترند هم اینکه بازی را خواستن 60 فریم کنند البته فرقه کارمک با بقیه سازندگان اینه که کارمک وقتی بگه 10 برابر مطمئنا از قدرت اون 10 برابر تمام کمال استفاده میکنه .
این عکس کاملا real time از انجین بازیه که میزان تکسچری که تو محیط میتونه به کار بره را نشون داده :
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/8/8/0/5/9/rage4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/8/8/0/5/9/rage.jpg.jpg
یه همچین چیزی را اگه بخوان بزارن واسه پچ که محشر میشه البته فکر نکنم چون حجمش فوق العاده زیاد میشه ولی نصفش را هم بزارن کافیه :D البته کارمک قبلا هم گفته بود که doom4 از خجالت همه چیز در میام :D
حالا 10 برابر قوی تر از کنسول که نخواستیم :d
ولی یه پچ بدن که حداقل در حد پی سی های امروزی باشه خیلی خوب میشه
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
این چیزی من تو عکس ها میبینم یه چیز فوق العادست از لحاظ نورپردازی فوق العادست شاید زیاد داینامیک نباشه ولی نوع نورپردازی فوق العاده پیشرفته و دقیق انجام شده سایه زنی ها هم بسیار دقیق هست .از لحاظ جزئیات هم که رسما کولاکه .
بنظر من فقط کافیه یک پچ تکسچر عرضه کننده که گرافیکش تبدیل تاپ بشه .
جالبه بدونید کارمک همین دیروز گفته که بازی کاملا بر مبنای کنسول ساخته شده البته قبلا هم گفته بود. چیزی که حدس میزنم حتی از یک پنجم قدرت انجینشون استفاده نشده هم به خاطر ضعیف بودن کنسولها که خودش میگه pc های اروزی 10 برابر قویترند هم اینکه بازی را خواستن 60 فریم کنند البته فرقه کارمک با بقیه سازندگان اینه که کارمک وقتی بگه 10 برابر مطمئنا از قدرت اون 10 برابر تمام کمال استفاده میکنه .
این عکس کاملا real time از انجین بازیه که میزان تکسچری که تو محیط میتونه به کار بره را نشون داده :
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/8/8/0/5/9/rage4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/8/8/0/5/9/rage.jpg.jpg
یه همچین چیزی را اگه بخوان بزارن واسه پچ که محشر میشه البته فکر نکنم چون حجمش فوق العاده زیاد میشه ولی نصفش را هم بزارن کافیه :D البته کارمک قبلا هم گفته بود که doom4 از خجالت همه چیز در میام :D
میگم فرخ بنظرت بهتر نبود انتشار نسخه pc یه مقدار عقب تر مینداختن بعد قدرت واقعی انجین رو pc نشون میدادن :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر