Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
میگم فرخ بنظرت بهتر نبود انتشار نسخه pc یه مقدار عقب تر مینداختن بعد قدرت واقعی انجین رو pc نشون میدادن :d
الان تمام بازسازها زیاد نمیخوان تفاوت بین پیتفرمها ایجاد کنن :D
فقط از این زورم میگیره که بعضی ها فکر میکنن id tech 5 اله و بله ولی خبر ندارند حتی یه گوشه از قدرتش را نشون ندادند تصاویر را گذاشتم که ببین تکسچرها تا چه میزان میتونه بره بالا .
اصلا لازم به این کارها نیست برید تک دموی 4 سال پیش 5 id thech را ببینید که همون rage را تبلغ میکرد هنوزم که هنوزه میبینمش از خود بیخود میشم :D
به نظر من بازی افته کیفی داشته ! این تریلر را روی pc داشتند نشون میدادن هنوز انجینی ندیدم به صورت real time بتونه اینهمه فیس یکی را با این جزئیات و رئال نمایش بده اون زمون اون چیزی که نشون دادند یه چیز خدایی بود اینطور میشه که بعضیا به کنسول ها فحش میدم :D حتی تم و حالت گرافیکی بازی هم عوض شده :|
حالا ویدئو کیفیت انچنانی نداره ولی به کیفیت بافت ها و جزئیاتش تواین تک دمو دقت کنید !
9hvef7gnvq8iqbtt9sg.jpg
yhmmxpw0s9wa3vy6f7nc.jpg

mc58jn42808n5ga9jt62.jpg
kzntwfb4fl4h6ehx5e.jpg
 

GTX@580

کاربر سایت
Sep 16, 2011
416
نام
GTX@580
الان تمام بازسازها زیاد نمیخوان تفاوت بین پیتفرمها ایجاد کنن :D
فقط از این زورم میگیره که بعضی ها فکر میکنن id tech 5 اله و بله ولی خبر ندارند حتی یه گوشه از قدرتش را نشون ندادند تصاویر را گذاشتم که ببین تکسچرها تا چه میزان میتونه بره بالا .
اصلا لازم به این کارها نیست برید تک دموی 4 سال پیش 5 id thech را ببینید که همون rage را تبلغ میکرد هنوزم که هنوزه میبینمش از خود بیخود میشم :D
به نظر من بازی افته کیفی داشته ! این تریلر را روی pc داشتند نشون میدادن هنوز انجینی ندیدم به صورت real time بتونه اینهمه فیس یکی را با این جزئیات و رئال نمایش بده اون زمون اون چیزی که نشون دادند یه چیز خدایی بود اینطور میشه که بعضیا به کنسول ها فحش میدم :D حتی تم و حالت گرافیکی بازی هم عوض شده :|
حالا ویدئو کیفیت انچنانی نداره ولی به کیفیت بافت ها و جزئیاتش تواین تک دمو دقت کنید !

kzntwfb4fl4h6ehx5e.jpg

این عکس ها که گذاشتی از گیم پلی بازی نبوده و تریلر هست !
شاید می تونستن نزدیک به این بازی رو درست کنن! اما به هر دلیل که یکیش کنسول عقب مونده هستش نکردن !
ما بههمون تکسچر پکش راضی هستیم ! بقیه اش برای خودشون ! موتوری که از تمام قدرتش استفاده نشه بدرد نمی خوره !
حالا میخواد idtech 5 باه cryengine 3 باشه یا هر چیز دیگه ای !
کلا از هر بازی تکسچرهاشو بگیری چی باقی می مونه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,582
نام
حسین
خوب چه فایده داره ID TECH قوی باشه اما ازش تو بازی درست استفاده نشه و نتیجش بشه ریج حالا شما هی بگو موتور قویه
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
عکس ها همگی از نمایش تک دموی id tech 5 هست که نشون میداد مثلا با این انجین چطور میشه محیط rage را خلق کرد .
خب وقتی کنسول نمیتونه همه توانایی های انجین را نشون بده چطور بتونن همش را عملی کنن ؟!
گفتم که doom4 فرق میکنه کاملا قرارi قدرت اصلیه انجین را نشون بده یعنی دیگه اینبار اصلا به کنسول اینا ربطی نداره و بازی کاملا بر اساس pc ساخته میشه مگر اینکه کنسولهای نسل جدید هم به زودی در راه باشن و قرار باشه برای اونها هم بیاد !

خوب چه فایده داره ID TECH قوی باشه اما ازش تو بازی درست استفاده نشه و نتیجش بشه ریج حالا شما هی بگو موتور قویه
گفتم که این بازی بر اساس کنسول ساخته شده . دوما نتیجش برای کنسول درخشان بوده !
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,762
نام
فرشید
اخه مسئله اینجاست که "دورنما" 40% کیفیت بصری بازیه !!!
60% بقیه توی بازی، فاصله دومتری ادمه :d
مخصوصا توی محیط های بسته ی بازی !!

نه آقا کورش، دیگه به گفته ی فرخ خان باید فاصلمون رو از تمام اشیا و لوازم حفظ کنیم تا کیفیت تکسچرها رو ببینیم، حالا توی کدوم بازی دیگه باید اینکارو می کردیم نمی دونم.

مگه چند روز پیش درایور جدیدشو نداده بود، که واسه خاطرش گیم اسپات بازی رو دیر نقد کرد؟

amd_catalyst_11.10_preview2_win7_vista.exe

منظورش از preview2 چیه !؟ یعنی نسخه ی نهایی نیست !؟
من اون نسخه ی قبلی که برای rage داده بود رو دانلود و نصب کردم اینم نیازه دوباره بریزم !؟

این فرق داره، دیگه اسم قبلیه Beta بود مجبور شد اسم اینو عوض کنه که با اون متمایز بشه و علاوه بر این اگر تمام مشکلات رو حل نکرد بگه خب پیش نمایش درایور اصلی بوده دیگه.

میگم فرخ بنظرت بهتر نبود انتشار نسخه pc یه مقدار عقب تر مینداختن بعد قدرت واقعی انجین رو pc نشون میدادن :d

سال پیش یکبار به عقب انداخته بودن انتشار بازی رو، برای Polish بیشتر!!

الان تمام بازسازها زیاد نمیخوان تفاوت بین پیتفرمها ایجاد کنن :D
فقط از این زورم میگیره که بعضی ها فکر میکنن id tech 5 اله و بله ولی خبر ندارند حتی یه گوشه از قدرتش را نشون ندادند تصاویر را گذاشتم که ببین تکسچرها تا چه میزان میتونه بره بالا .
اصلا لازم به این کارها نیست برید تک دموی 4 سال پیش 5 id thech را ببینید که همون rage را تبلغ میکرد هنوزم که هنوزه میبینمش از خود بیخود میشم :D
به نظر من بازی افته کیفی داشته ! این تریلر را روی pc داشتند نشون میدادن هنوز انجینی ندیدم به صورت real time بتونه اینهمه فیس یکی را با این جزئیات و رئال نمایش بده اون زمون اون چیزی که نشون دادند یه چیز خدایی بود اینطور میشه که بعضیا به کنسول ها فحش میدم :D حتی تم و حالت گرافیکی بازی هم عوض شده :|
حالا ویدئو کیفیت انچنانی نداره ولی به کیفیت بافت ها و جزئیاتش تواین تک دمو دقت کنید !
9hvef7gnvq8iqbtt9sg.jpg

دموی از پیش رندر شده فقط امکانات موتور بازی رو نشون می ده و دلیلی هم نداره که بشه روی تمام پلاتفرمها اجرا کرد. کیفیت Ingame این بازی خیلی با این دموها فرق داره،واسه همین ما اینقدر مایوس شدیم.

در کل هر کاری هم بکنیم با این وضعیت کیفیت بافتهای بازی به طرز خارق العاده ای از بیشتر عنوانهای اخیر پایینتر هست و علاوه بر این از بیشتر Visual ها و افکت های بصری انجین های نوین هم بی بهره هست، اما برتری مشهودش قابلیت بکارگیری بافتهای زیاد و بزرگ هست که اونم فعلا باگی بوده، اصلا چیزی نیست که انتظارش می رفت، مخصوصا با بلایی که سر PCگیمرها درآوردند بخاطر کمینی که واسه اسکناسای کنسولی کرده بودند،
 

Nusq

کاربر سایت
Aug 11, 2007
89
حالا سوای همه ی حرف و حدیثها درباره ی گرافیک، اونایی که تجربه ی بازی رو از سر گذروندن، آیا گیم پلی و داستان و سایر المانهای مهم رو اونقدر ارزیابی می کنن که بازی کردنش رو پیشنهاد کنن، یا نه؟
 
آخرین ویرایش:

GTX@580

کاربر سایت
Sep 16, 2011
416
نام
GTX@580
حالا سوای همه ی حرف و حدیثها درباره ی گرافیک، اونایی که بازی کردن آیا گیم پلی و داستان و سایر المانهای مهم رو اونقدر ارزیابی می کنن که بازی کردنش رو پیشنهاد کنن، یا نه؟

بله داره ! 100% !!!!!!!!!!!!!!!!!

الان نزدیک به 5 ساعت گیم پلی دارم ! سوای مشکلات گرافیکیش که من اصلا ندارم ! (فقط بی کیفیت بودن تکسچرها که برای همه هست ) ولی گیم پلی نرم و روونی داره !
معتاد می کنه آدم رو ! یک شوتر تمام عیاره تو سبک خودش ! دارم لذت می برم !
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
دموی از پیش رندر شده فقط امکانات موتور بازی رو نشون می ده و دلیلی هم نداره که بشه روی تمام پلاتفرمها اجرا کرد. کیفیت Ingame این بازی خیلی با این دموها فرق داره،واسه همین ما اینقدر مایوس شدیم.
در کل هر کاری هم بکنیم با این وضعیت کیفیت بافتهای بازی به طرز خارق العاده ای از بیشتر عنوانهای اخیر پایینتر هست و علاوه بر این از بیشتر Visual ها و افکت های بصری انجین های نوین هم بی بهره هست، اما برتری مشهودش قابلیت بکارگیری بافتهای زیاد و بزرگ هست که اونم فعلا باگی بوده، اصلا چیزی نیست که انتظارش می رفت، مخصوصا با بلایی که سر PCگیمرها درآوردند بخاطر کمینی که واسه اسکناسای کنسولی کرده بودند،
عزیز من از پیش رندر شده چیه ؟ دارم میگم اون تک دمو کاملا real time هست !
این همه از قابلیت های انجین حرف نزن شما از قابلیت های انجینش خبر داری این همه راحت حرف میزنی ؟ یعنی قرار یک بازی که بر حسب محدودیت های کنسولی ساخته شده تمام قابلیت های انجینش به رخ کشیده بشه ؟!
اگر بازی از نمای نزدیک روزلیشن پایینه ولی در عوض از دور از همه عناوین عرضه شده هم بهتره ! حالا چون نتونستن تو یک حافظه 512 مگ کنسولی نتایج بهتر بگیرن دلیل نیست بیای اینجا از ضعف قابلیت های انجینش حرف بزنی برات تصویر گذاشتم برو نگاه کن .
خوبه از 2 سال پیش کارمک گفته بود که این بازی بر اساس قدرت کنسولی ساخته شده و همه نسخه ها به یک اندازه خوب هستند اون زمان پس کجا بودید ؟ وقتی یه بازی از لحاظ تکنیکال اینهمه مورد توجه سایتها قرار میگیره این صحبت های شما هیچ معنی نمیده 1 حالا تا صبح بشن بگو که من راست میگم !
خیلی ببخشید که کارمک یه بار نخواست منحصر به pc بازی بسازه و پول زیادی جلو چشماش را گرفت تا برای کنسول ها هم بازی بسازه ! اخه نکه الان همه بازیسازها به خاطر دلخوشیه گیمرها بازی میسازن ؟! به همین خاطر !
فردا هم اوصلا اگه doom4 را نمایش بدند حرف از فوق خفن بودن انجین به میان میاد نه ؟!
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,762
نام
فرشید
حالا سوای همه ی حرف و حدیثها درباره ی گرافیک، اونایی که تجربه ی بازی رو از سر گذروندن، آیا گیم پلی و داستان و سایر المانهای مهم رو اونقدر ارزیابی می کنن که بازی کردنش رو پیشنهاد کنن، یا نه؟

بله، حتما باید امتحان کنی، بنظر من ارزش داره، منم دارم بازی می کنم.

عزیز من از پیش رندر شده چیه ؟ دارم میگم اون تک دمو کاملا real time هست !
این همه از قابلیت های انجین حرف نزن شما از قابلیت های انجینش خبر داری این همه راحت حرف میزنی ؟ یعنی قرار یک بازی که بر حسب محدودیت های کنسولی ساخته شده تمام قابلیت های انجینش به رخ کشیده بشه ؟!
اگر بازی از نمای نزدیک روزلیشن پایینه ولی در عوض از دور از همه عناوین عرضه شده هم بهتره ! حالا چون نتونستن تو یک حافظه 512 مگ کنسولی نتایج بهتر بگیرن دلیل نیست بیای اینجا از ضعف قابلیت های انجینش حرف بزنی برات تصویر گذاشتم برو نگاه کن .
خوبه از 2 سال پیش کارمک گفته بود که این بازی بر اساس قدرت کنسولی ساخته شده و همه نسخه ها به یک اندازه خوب هستند اون زمان پس کجا بودید ؟ وقتی یه بازی از لحاظ تکنیکال اینهمه مورد توجه سایتها قرار میگیره این صحبت های شما هیچ معنی نمیده 1 حالا تا صبح بشن بگو که من راست میگم !
خیلی ببخشید که کارمک یه بار نخواست منحصر به pc بازی بسازه و پول زیادی جلو چشماش را گرفت تا برای کنسول ها هم بازی بسازه ! اخه نکه الان همه بازیسازها به خاطر دلخوشیه گیمرها بازی میسازن ؟! به همین خاطر !
فردا هم اوصلا اگه doom4 را نمایش بدند حرف از فوق خفن بودن انجین به میان میاد نه ؟!

Real time هم باشه باز در حد بازی فعلی نیست، توی دموهای بازی شاید بشه اینطوری دید ولی In game به هیچ وجه،

راجع به قابلیتهای موتورش هم گفتم بلد نیستم دیگه! قرار شد شما چن تاشو نام ببری ما هم آشنا بشیم که حواله دادیش به کنفراس کارمک، شما اگه دیدی بگو چیا گفته خب
بجز این خیلی بازیهای دیگه بر اساس قدرت کنسولی ساخته شدن ولی امکاناتشون در همین حد پایین بوده؟؟ مگه Crysis 2 اولش همین داستانای کنسولی رو نداشت، در همین حد ضعیف بود ؟

یه نکته ی مهم رو یادآوری کنم تا شائبه پیش نیاد، بازی از لحاظ گرافیک هنری و طراحی مورد تحسین بوده و نه گرافیک تکنیکال، حتی IGN هم که 10 داده به همین خاطر بوده و نه افکتهای نداشته ی بازی و آبجکتهای استاتیک.

در کل من نظرم رو می دم، قصد مقابله ندارم، اما اصلا از فن بازی و حمایت همه جانبه از یه شرکت یا یه عنوان بشدت پرهیز می کنم، اینو توی تاپیک Crysis 2 قبل و بعد از عرضه ی بازی ثابت کردم، اولین طرفدارش خودم بودم و اولین منتقد سفت و سخت محدودیتهای نسخه ی PC قبل از عرضه ی DX11 Patch هم خودم بودم.

توی Crysis 2 همیشه می رفتیم کنار اشیا عکس می گرفتیم می گفتیم ببین تکسچر گذشتن کنسولیه، حالا اینجا بخاطر فرخ خان نزدیک که می شیم باید چشامونو ببندیم، اصلا هم بد نیست. ;)
 
  • Like
Reactions: kayne

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
من نتونستم درک کنم چرا برای یک 60 فریم آخه ...
تا آخر هفته میرم نسخه ی PC رو بگیرم ببینم چه کرده. له میکنم جان کارمک( AKA فرخ ) رو اگر 6 سال هایپ کردنش الکی بوده باشه :D.
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
بازی به غیر از تکسچر ضعف های زیاد دیگه ای هم داره !!
بدترینشون فیزیک ضعیف ( اصلا عدم وجود فیزیک) و ابجکت های استاتیک توی محیطه !!!!!
در واقع هیچ چیز رو نمیشه تکون داد
با نارنجکو انفجار هم هیچ چیز جابجا نمیشه، چه برسه بخواد تخریب بشه !!!!
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
بله، حتما باید امتحان کنی، بنظر من ارزش داره، منم دارم بازی می کنم.
Real time هم باشه باز در حد بازی فعلی نیست، توی دموهای بازی شاید بشه اینطوری دید ولی In game به هیچ وجه،
راجع به قابلیتهای موتورش هم گفتم بلد نیستم دیگه! قرار شد شما چن تاشو نام ببری ما هم آشنا بشیم که حواله دادیش به کنفراس کارمک، شما اگه دیدی بگو چیا گفته خب
بجز این خیلی بازیهای دیگه بر اساس قدرت کنسولی ساخته شدن ولی امکاناتشون در همین حد پایین بوده؟؟ مگه Crysis 2 اولش همین داستانای کنسولی رو نداشت، در همین حد ضعیف بود ؟
یه نکته ی مهم رو یادآوری کنم تا شائبه پیش نیاد، بازی از لحاظ گرافیک هنری و طراحی مورد تحسین بوده و نه گرافیک تکنیکال، حتی IGN هم که 10 داده به همین خاطر بوده و نه افکتهای نداشته ی بازی و آبجکتهای استاتیک.
در کل من نظرم رو می دم، قصد مقابله ندارم، اما اصلا از فن بازی و حمایت همه جانبه از یه شرکت یا یه عنوان بشدت پرهیز می کنم، اینو توی تاپیک Crysis 2 قبل و بعد از عرضه ی بازی ثابت کردم، اولین طرفدارش خودم بودم و اولین منتقد سفت و سخت محدودیتهای نسخه ی PC قبل از عرضه ی DX11 Patch هم خودم بودم.
توی Crysis 2 همیشه می رفتیم کنار اشیا عکس می گرفتیم می گفتیم ببین تکسچر گذشتن کنسولیه، حالا اینجا بخاطر فرخ خان نزدیک که می شیم باید چشامونو ببندیم، اصلا هم بد نیست. ;)

وقتی دارم بهت 100 بار میگم بازی بر حسب کنسول ساخته شده سعی کن درکش کنی ok ؟ چیز سختی نیست یکم فکر کنی همه چی حله !
پس اینطور سایتها به خاطر هنری بودنش امتیاز کامل دادند نه ؟! استدلال جدید !
محض اطلاع شما که بی خبر از هر چیز !
ign :
That Rage is a visual marvel should be no surprise. id Software has consistently set new industry standards since the days of Wolfenstein 3D. Rage, built using id Tech 5 engine, is one of the best looking games ever made, boasting an incredible blend of artistry, animation and smooth performance

VideoGamer
Rage is a technical powerhouse

gamespot
Rage proclaims its technical and artistic mastery
5cipg6fv2115ogmof1zr.jpg


از انجین برزی هم اطلاعات زیادی نیست ولی این اطلاعات همون ماله 5 سال پیشه که اطلاعات بروز هم نشده :
The engine will likely feature numerous other advanced graphical effects such as various materials for lighting, high dynamic range rendering-centric effects, bloom, crepuscular rays (volumetric lighting), radiosity,[7] soft particles, pixel shader effects, alpha to coverage, post processing, dynamic water surfaces, procedural animation, cloth simulation, depth of field, and motion blur. The engine will also support multi-threaded processing on the CPU for many of its tasks, including rendering, game logic, AI, physics, and sound processing.

امیدوارم حرفی نباشه هرچند فایده ای نداره !
 
آخرین ویرایش:

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,762
نام
فرشید
وقتی دارم بهت 100 بار میگم بازی بر حسب کنسول ساخته شده سعی کن درکش کنی ok ؟ چیز سختی نیست یکم فکر کنی همه چی حله !
پس اینطور سایتها به خاطر هنری بودنش امتیاز کامل دادند نه ؟! استدلال جدید !
محض اطلاع شما که بی خبر از هر چیز !
ign :
That Rage is a visual marvel should be no surprise. id Software has consistently set new industry standards since the days of Wolfenstein 3D. Rage, built using id Tech 5 engine, is one of the best looking games ever made, boasting an incredible blend of artistry, animation and smooth performance

VideoGamer
Rage is a technical powerhouse

gamespot
Rage proclaims its technical and artistic mastery
5cipg6fv2115ogmof1zr.jpg


از انجین برزی هم اطلاعات زیادی نیست ولی این اطلاعات همون ماله 5 سال پیشه که اطلاعات بروز هم نشده :
The engine will likely feature numerous other advanced graphical effects such as various materials for lighting, high dynamic range rendering-centric effects, bloom, crepuscular rays (volumetric lighting), radiosity,[7] soft particles, pixel shader effects, alpha to coverage, post processing, dynamic water surfaces, procedural animation, cloth simulation, depth of field, and motion blur. The engine will also support multi-threaded processing on the CPU for many of its tasks, including rendering, game logic, AI, physics, and sound processing.

امیدوارم حرفی نباشه هرچند فایده ای نداره !

متاسفانه فایده نداره.

اینایی که نقل قول کردی یکم درسته!، چون GS فقط این نشان ها رو به بازی PC داده:
  • good_brutal_s.gif
  • good_outstanding_design_s.gif
  • good_terrific-animation_s.gif
  • good_terrific_voiceacting_s.gif
مهمترینش این پایینی هست و فقط نسخه ی کنسولی این نشان رو گرفت، نه PC ! :

good_t_proficient_graphics_s.gif

  • که نشان برتری گرافیک تکنیکی هست و Crysis 2 با نسخه ی اصلی گرفت و این بازی نگرفت. Rage مهمترین نشانش که توی توصیف محاسن GS از بازی اومده اینه:
  • Impressive artistic design
  • A host of charismatic characters
  • Enjoyable array of weapons and items
  • Speedy and gratifying vehicular action
که عبارت قرمز همون طراحی هنری زیبا هست،


حالا چرا مطالبی راجع به انجین بازی در دست نیست!؟ شما که میگفتی من هیچی نمی دونم از امکانات موتور گرافیک، خودت هم میگی اطلاع زیادی در دست نیست، چه فرقی کرد پس؟
حالا توی این بازی شما اون امکانات رو دیدید؟
مثلا lighting داره؟
HDR داره؟
volumetric lighting داره؟
soft particles داره؟؟
dynamic water surfaces کجای بازی بود؟ اصلا دینامیک کجای بازی بود؟؟
cloth simulation داشت؟ لباساشون حرکت داشت؟؟

اما depth of field, and motion blur رو داشت، قبول دارم، همون 6 سال پیش جدید بودن، الان دیگه پیش پا افتادن.
شما مکرر می گی برای کنسول ساخته شده پس توی تاپیک PC چرا اینقد ازش تمجید می کنی؟؟ ما که تمام انتقادمون همینه که کنسولیزه شده و بی کیفیت، راجع به همین داریم بحث می کنیم، بحث کنسولی توی تاپیک کنسولی بازی هست خب.
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
یکی بیاد تو چندتا جمله بگه بازی چطور بود.
توی چندتا عبارت میگم !!
گیم پلی خوبه (نزدیک 3 ساعت پیشروی کردم) اما کم کم داره به سرنوشت تکرار دچار میشه !
اینور ماموریت بگیر سوار ماشین شو، تو راه چهار تا ماشین بترکون، برو تونل فلان ایتم رو بردا، برگرد، تو راه دو تا ماشین بترکون، ایتم رو تحویل بده، پول بگیر، برو ماموریت بعدی .....
این وسط یک ریسینگ و mutant bash داره ( تا اینجا) که کمی تنوع میبخشه به بازی !! اونم دفعه ی اولش فقط !!!

گرافیک تعریفی نداره نسبت به گیمی در سال 2011 !
دورنماها عالیه، نمای نزدیک افتضاح ! جزئیات تعطیل !
بدترین قسمتش دیر لود شدن تکسچرها در چرخش سریع هست که اذیت مکینه !! فریز بازی تا حدود زیادی با اون فایل اقا فرشید برطرف میشه !

فیزیک نداره، اجسام داینامیک نداره، کلا داینامیک نیست :d

اکشن ها فوق العادست، هم اکشن های تیراندازی هم درایوینگ !
تنوع اسلحه خوبه، تنوع مهمات خوبه، تنوع ایتم های قابل استفاده در مبارزات خوبه

خودت میتونی ایتم بسازی ! خرید و فروش اسلحه و مهمات و ایتم ها، اپگرید ماشین ها و اسلحه ها و ارمور !

داستان تعطیل !

صداگذاری خوب، موسیقی خیلی خوب

در کل جزو عناوینیه که "باید" بازیش کرد !

----------------------

یادمه گفته بودن ماموریت ها خطی هستن، ولی در حالت بدون ماموریت بازی اپن وورد خواهد بود !!
ولی چیزی که هست اینه که بازی در اون شرایط هم اپن وورد نیست !!
ینی مسیر یکیه، منطقه ها یکسانه !!
فضایی نداری برا کنکاش و بررسی !
فقط همون حدفاصل شهرک هارو میتونی ازادانه طی کنی در مسیر مستقیم !!
هیچ عنصر اچن ووردی در بازی ندیدم !!!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر