Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
متاسفانه فایده نداره.

اینایی که نقل قول کردی یکم درسته!، چون GS فقط این نشان ها رو به بازی PC داده:
  • good_brutal_s.gif
  • good_outstanding_design_s.gif
  • good_terrific-animation_s.gif
  • good_terrific_voiceacting_s.gif
مهمترینش این پایینی هست و فقط نسخه ی کنسولی این نشان رو گرفت، نه PC ! :

good_t_proficient_graphics_s.gif

  • که نشان برتری گرافیک تکنیکی هست و Crysis 2 با نسخه ی اصلی گرفت و این بازی نگرفت. Rage مهمترین نشانش که توی توصیف محاسن GS از بازی اومده اینه:

  • Impressive artistic design
  • A host of charismatic characters
  • Enjoyable array of weapons and items
  • Speedy and gratifying vehicular action
که عبارت قرمز همون طراحی هنری زیبا هست،


حالا چرا مطالبی راجع به انجین بازی در دست نیست!؟ شما که میگفتی من هیچی نمی دونم از امکانات موتور گرافیک، خودت هم میگی اطلاع زیادی در دست نیست، چه فرقی کرد پس؟
حالا توی این بازی شما اون امکانات رو دیدید؟
مثلا lighting داره؟
HDR داره؟
volumetric lighting داره؟
soft particles داره؟؟
dynamic water surfaces کجای بازی بود؟ اصلا دینامیک کجای بازی بود؟؟
cloth simulation داشت؟ لباساشون حرکت داشت؟؟

اما depth of field, and motion blur رو داشت، قبول دارم، همون 6 سال پیش جدید بودن، الان دیگه پیش پا افتادن.
شما مکرر می گی برای کنسول ساخته شده پس توی تاپیک PC چرا اینقد ازش تمجید می کنی؟؟ ما که تمام انتقادمون همینه که کنسولیزه شده و بی کیفیت، راجع به همین داریم بحث می کنیم، بحث کنسولی توی تاپیک کنسولی بازی هست خب.

عزیزم چرا نمیدونی دارم چی میگم؟! دارم میگم این بازی بر اساس قدرت کنسول ساخته شده به خدا بر اساس قدرت کنسول ساخته شده ! بازم تکرار کنم ؟!
پس شما نمیتونی این بازی را با یه بازی که بر اساس pc ساخته شده مقایسه کنی . همین طور که کارمک هم گفته .
ولی برگردی به مبحث کنسول این بازی روی کنسول یه بازی تمام عیار هست و کاملا تکنیکی همین طور که برات نشون دادم .
pc مدال تکنیکی نگرفت به خاطر مشکلات دیر لود شدن تکسچرها چندتا چیز دیگه که با یک پچ ساده حل شد وگرنه pc هم مدال تکنیکی میگرفت .
lightingداره ؟
نه پس چراغ قوه داره ؟
volumetric lighting داره؟
نه پس نداره ؟!
cloth simulation
اینم نداره پس ؟!
dynamic water surfaces
اینم ندیدی ؟!
HDR داره؟
اینم نداره به نظرت ؟!
اصلا فکر کنم به نظر شما تو بازی نور نیست ؟!
خیلی جالبه میرم برات قابلیت انجین را هم میزارم باز میای حرفه خودت را میزنی شما که دوست نداری چیزی را قبول کنی اینش دیگه به من ربط نداره .
سعی نکن چیزی را که ازش اطلاع نداری را من بخوام قبولش کنم وگرنه تک تکه اینها را میتونم برات ثابت کنم ولی به شرط اینکه دوباره نشینی برام بهانه چینی کنی !
 
آخرین ویرایش:

azimihesam

کاربر سایت
Mar 17, 2007
13
نام
حسام
یه بار دیگه میگم واقعا اگه آخرین درایور رو بگیرید و اون فایل config رو هم در پوشه بازی بریزید 100٪ مشکل تکسچر حل میشه.من هی میگم ولی باز افرادی پیدا میشن همش میگن مشکل تکسچر داره.من رو چندین کامپیوتر امتحان کردم مشکل به کلی رفع شد و اون موقع می فهمین که چه گرافیک خیره کننده ای داره.
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,762
نام
فرشید
عزیزم چرا نمیدونی دارم چی میگم؟! دارم میگم این بازی بر اساس قدرت کنسول ساخته شده به خدا بر اساس قدرت کنسول ساخته شده ! بازم تکرار کنم ؟!
پس شما نمیتونی این بازی را با یه بازی که بر اساس pc ساخته شده مقایسه کنی . همین طور که کارمک هم گفته .
ولی برگردی به مبحث کنسول این بازی روی کنسول یه بازی تمام عیار هست و کاملا تکنیکی همین طور که برات نشون دادم .
pc مدال تکنیکی نگرفت به خاطر مشکلات دیر لود شدن تکسچرها چندتا چیز دیگه که با یک پچ ساده حل شد وگرنه pc هم مدال تکنیکی میگرفت .

نه پس چراغ قوه داره ؟

نه پس نداره ؟!

اینم نداره پس ؟!

اینم ندیدی ؟!

اینم نداره به نظرت ؟!
اصلا فکر کنم به نظر شما تو بازی نور نیست ؟!
خیلی جالبه میرم برات قابلیت انجین را هم میزارم باز میای حرفه خودت را میزنی شما که دوست نداری چیزی را قبول کنی اینش دیگه به من ربط نداره .
سعی نکن چیزی را که ازش اطلاع نداری را من بخوام قبولش کنم وگرنه تک تکه اینها را میتونم برات ثابت کنم ولی به شرط اینکه دوباره نشینی برام بهانه چینی کنی !

قابلیت انجین مورد بحث ما نیست، اونی که توی بازی پیاده شده مهم هست، از قابلیتهای گفته شده اونایی که گفتم توی این بازی وجود خارجی به مفهموم تکنیکی ندارن، فهمیدنش برای کاربرانی که اطلاعات پایه از تکنیکهای گرافیکی و یا تجربه ی کار با نرم افزارهای سه بعدی داشته باشن بسیارآسونه، شما از اول فقط توهین کردی بدون اینکه بفهمی طرف بحث کیه و جواب قانع کننده ندادی، اثبات اینکه فن یه طرف بودن دلیلی نمی خواد و منطق بردار هم نیست.

دیگه ادامه نمی دم چون ارزشش رو نداره و تبدیل به مشاجره ی بی حاصل میشه، اما با دوستانی که اطلاعات فنی داشته باشن و بی ادعا خوشحال میشم تبادل اطلاعات کنم.

آقا چرا اسلحه هایی که رو زمین میفته غیب میشن و نمیشه ازشون استفاده کرد؟
خنده دار این هست که غیب میشن. :|

بله، منم برای اولین بار که می خواستم اسلحه رو بردارم از این کار شکه شدم، حتما فرصت پیاده سازیش رو نداشتن.
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
منم بازی رو دارم میرم ! بعده 6 سال من نا امید نشدم .... اما Gameplay بعد از 4-5 ساعت حال و هوای تکراری به خودش میگره اما طراحی هنری بازی به قدری عالی که ادم رو تا ته میکشونه.....از نظر گرافیک به نظر من خیلی خوبه ! من به جنبه هنری بیشتر اهمیت میدم تا بافت texture ها ! همین که واقعا جای جای بازی ما هیچ محیط تکراری نمیبینیم خودش خیلی خوبه !!!! کلا من با این بازی حال میکنم ....
نکات منفی هم نهایتا مسکلات زیاد زمان عرضه ---- کیفت بده بافتها از نزدیک . داستان معمولی ....
اما به نظر من نکات مثبت بازی بسیار زیادتره .... شاید بازی یک اکشن خطی هست که به ظاهر توی دنیای بزرگ اتفاق میفته اما همین بزرگ بودن دنیاش به ادم این حس رو میده حده اقل توی یک محیط قابل باور در حال بازی هستی و یک جهانی ساخته شده است تا اینکه مثل FEAR و ... در یک خط در حال حرکت باشی و احساس کنیم دنیای پیرامون در حال جراین نیست....
کلا بازی بسیار عالی هست !!! من 9 از 10 میدم
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
قابلیت انجین مورد بحث ما نیست، اونی که توی بازی پیاده شده مهم هست، از قابلیتهای گفته شده اونایی که گفتم توی این بازی وجود خارجی به مفهموم تکنیکی ندارن، فهمیدنش برای کاربرانی که اطلاعات پایه از تکنیکهای گرافیکی و یا تجربه ی کار با نرم افزارهای سه بعدی داشته باشن بسیارآسونه، شما از اول فقط توهین کردی بدون اینکه بفهمی طرف بحث کیه و جواب قانع کننده ندادی، اثبات اینکه فن یه طرف بودن دلیلی نمی خواد و منطق بردار هم نیست.
.
لابد من حتما هیچی از گرافیک سرم نمیشه و شما همه چی را بلدی؟ تخصص من گرافیک نیست ولی خوب میدونم چی به چیه اونقدرا دنباله این تکنیک ها بودم که بدونم تو یک بازی در حد توانم از چه تکنیک هایی استفاده شده .
شاید تند حرف بزنم ولی توهینی نکردم .
اون قابلیت ها که دونه گفتم تو تک تکشون تو بازی هست منتها توجه ندارید اینا را من میتنم دونه دونه تو حتی تو تریلرشهاش نشون بدم . از اول شما سعی داشتی که انجین بازی را ضعیف جلوه بدی که برات قابلیت های انجین را نشون دادم .
بعد هم سعی داشتی که بگی نسخه کنسوی هم چیزه خاصی نیست که برات نشون دادم که سایتها از لحاظ تکنیکالی هم خیلی تعریفش کردند .

انالیز DF هم اومده بهتره یه نگاه بکنید براش !

با توجه به اتفاق های اخیر به نظرم نه ...
yahoo_65.gif
.
کافر همه را به کیش خود پندارد ! البته خودم را اصلا نمیخوام توکاسه جا بدم ولی ببین کی به کی این حرف را میزنه !

والا من که هیچ ادعایی ندارم. اکثر مواقع هم میگم نظر شخصیم هست.
توئی که کلا نظراتت و نظر منتقد هارو اصولا به عنوان Fact میشناسی، بازی جلومونه بازی میکنیم تموم میکنیم میریم میبینیم نه فیزیک داره، نه داستان داره، نه نورپردازی رئال داره نه انیمیشن های درست چون IGN بهش نمره 9 داده میای میگی بهترین گرافیک (میدونی کدومو میگم که)

اره فهمیدم کدوم بازی را میگی ولی DF چی ؟حتما اونم جوگیره نه ؟!
 
آخرین ویرایش:

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
کیفیت تسکچر Rage از دور خوش است :D.

امروز رفتم بگیرم بازی رو 6 تا دی وی دی بود زور اومد بهم:( نصبش چه طوریه؟ اینستال رو میریزه رو کامپیوتر بعد نصب میکنه؟ مگه جومونگ ساختن اینقدر DVD داره؟ :|.

لابد من حتما هیچی از گرافیک سرم نمیشه ؟ تخصص من گرافیم نیست ولی خوب میدونم چی به چیه اونقدرا دنباله این تکنیک ها بودم که بدونم تو یک بازی در حد توانم از چه تکنیک هایی استفاده شده .
با توجه به اتفاق های اخیر به نظرم نه ... :-".

کافر همه را به کیش خود پندارد ! البته خودم را اصلا نمیخوام توکاسه جا بدم ولی ببین کی به کی این حرف را میزنه !
والا من که هیچ ادعایی ندارم. اکثر مواقع هم میگم نظر شخصیم هست.
توئی که کلا نظراتت و نظر منتقد هارو اصولا به عنوان Fact میشناسی، بازی جلومونه بازی میکنیم تموم میکنیم میریم میبینیم نه فیزیک داره، نه داستان داره، نه نورپردازی رئال داره نه انیمیشن های درست چون IGN بهش نمره 9 داده میای میگی بهترین گرافیک (میدونی کدومو میگم که)
 
آخرین ویرایش:

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
یه بار دیگه میگم واقعا اگه آخرین درایور رو بگیرید و اون فایل config رو هم در پوشه بازی بریزید 100٪ مشکل تکسچر حل میشه.من هی میگم ولی باز افرادی پیدا میشن همش میگن مشکل تکسچر داره.من رو چندین کامپیوتر امتحان کردم مشکل به کلی رفع شد و اون موقع می فهمین که چه گرافیک خیره کننده ای داره.
گلپسر اون فایل بهبود میبخشه ! ولی مشکل رو حل نمیکنه !!!
تاثیرش خیلی خیلی کمه توی این امر !
در ضمن لود شدن به موقع تکسچر چه توفیقی به حال خیره کننده بودن گرافیک داره ؟
برا شما بلافاصله لود میشه، برا ما در کسری از ثانیه !!!
اونوقت این گرافیک خیره کننده کجاست که ما نمیبینیم ؟ |-)
اهان دور نماها منظورته ؟ اره گرافیکش خیره کنندست !!!!
 

se7en123456

کاربر سایت
Dec 22, 2009
451
نام
محمد رضا
من كه دارم بازي مي كنم و گرافيكش خوب است مشكل لود شدن تکسچر را هم ندارم از نزديك هم عالي است اون هايي هم كه مي گويند مشكل دارند از روي كينه مي گويند همين مشكل دارد بازي نكند نه بيايد بگويد اين طور است اون طور است مگر كسي مجبور كرده بازي كنيد خوب مشكل دارد نكنيد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر