Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:
خوشحال باشید انویدیا و AMD درایور جدید واسه این باز منتشر کردند...

http://www.vg247.com/2011/10/06/rag...be-fixed-with-updated-amd-and-nvidia-drivers/
توی بررسی سایت گیم اسپات (که توی امضام ترجمه اش هست) یکی از بزرگ ترین ایرادهای گرفته شده همین مشکلات تکنیکی مربوط به تکسچرها و Screen Tearing و فریز کردن و ... است که باعث شده بهش 7 بدن و حتی بنویسن بازی روی کنسول ها بهتره!
a037.gif


اصلا نمی فهمم چرا این درایورها نباید یک هفته قبل می اومدند که انقدر روی امتیازهای بازی تاثیر منفی نذاره!
 
یعنی نسخه PC در این حد فاجعست که بهتره رو کنسول بازی کنم ؟ :-O

من که فعلا گذاشتمش رو اینستال واسه پی سی ! نسخه کنسولشم فردا پس فردا میگیرم ببینم چجوریاست !
 
بازی که فاجعه نیست ولی خوب از کارمک کسی توقع نداره یه بازی واسه PC بسازه اینقدر کیفیت بازی پایین باشه ،الان تو چندتا فروم نگاه میکردم ملت میگفتن من میخوام بازی را پس بدم ،واقعا حیف پولی که دادم و...
تست با ATI 5870 : (رزولوشن 1080 بود حجم زیاد بود که سایز رو عوض کردم )



 
460 sli

اما تازه فهمیدم sli ساپورت نیست تک هسته ای می ره داخل بازی هر چند ابدا زیر 60 فریم نمیاد فرقی هم نمی کنه

یه مشکل دیگه هم پیدا شد فریز شدن البته ول می کنه اما دو دفعه 10 ثانیه فریز شد با شک الکتریکی برگشت:d



این چیه مد شده تا می گیم کارمک می گید فلان من گفتم بازی های کارمک نگفتم به خاطر کارمک هر چند خودشم این بار گند زده یه بازی با کلی باگ ساخته

گیم پلی بازی هم تا اینجا خیلی حال داده طبق معمول:d

نوش:d

بازی مشکلی نداره ! لود شدن تکسچرها هم در حد هزارم ثانیه هستش نه بیشتر ! تازه گزینه GPU TRANSCODE هم روشن کردم ! screen tearing و texture pop up هم نداشتم ! بازی تا به حال فریز نداشته ! البته درایور من همون 285.38 بتا هستش! V-SYNC رو هم از داخل کنترل پانل روشن کردم ! گرافیک بازی بسیار چشم نوازه ! نورپردازی محشره ! گیم پلی روان و در حد یک FPS هست ! همه چیز دقیق و بدون سردرگم شدن شما جلو میره ! نقشه و مسیر کاملا مشخصه !

چش نیست:d
نسخه ی PC متأسفانه از نظر گرافیکی مشکلاتی داره که مهمترینش مدت زمان بارگذاری بافت های بازی هستش به عبارتی texture های بازی با Loading همراهه.
البته باگ های بازی هم زیاد هست این طور که Gamespot گفته .در ضمن GS به نسخه PC امتیار 7 رو داد و به کنسول 8.

نسخه PC هیچ مشکلی نداره سیستم های بعضی دوستان مناسب بازی نیست ! زمان بارگذاری بافت ها 1 میلینیوم ثانیه هستش! تا اینجا باگی ندیدم !

خوشحال باشید انویدیا و AMD درایور جدید واسه این باز منتشر کردند...

http://www.vg247.com/2011/10/06/rag...be-fixed-with-updated-amd-and-nvidia-drivers/


با همین درایور 285.38 هم مشکلی نداره و خیلی نرم و روان اجرا میشه ! بدون هیچ باگ و فریز شدن!

توی بررسی سایت گیم اسپات (که توی امضام ترجمه اش هست) یکی از بزرگ ترین ایرادهای گرفته شده همین مشکلات تکنیکی مربوط به تکسچرها و Screen Tearing و فریز کردن و ... است که باعث شده بهش 7 بدن و حتی بنویسن بازی روی کنسول ها بهتره!
a037.gif


اصلا نمی فهمم چرا این درایورها نباید یک هفته قبل می اومدند که انقدر روی امتیازهای بازی تاثیر منفی نذاره!

گیم اسپات حرف زیاد میزنه ! قبول دارم وقتی خیلی به بعضی تکسچرها نزدیک میشی خیلی بی کیفیت هستن ! اما در مورد درایورها که انویدیا با درایور 285.38 بتا قبل از بازی و حتی قبل از BF3 کارشو به نحو احسن انجام داده بود !

یعنی نسخه PC در این حد فاجعست که بهتره رو کنسول بازی کنم ؟ :-O

من که فعلا گذاشتمش رو اینستال واسه پی سی ! نسخه کنسولشم فردا پس فردا میگیرم ببینم چجوریاست !

نه محمد جان نسخه PC واقعا خوبه ! این حرف رو نزن ! دارم بازی می کنم ! اتمسفریکش حرف نداره ! صدا گذاری در حد بهترین فیلم های هالیوودی هستش که چندین اسکار گرفتن ! اینقدر با کیفیت و DOLBY !!!!!! ... در کل بازی رو نکوبید و دست از انتقاد بردارید ! مسلما یک HD TEXTURE PACK که بیاد این مشکلات کوچک هم حل میشه ! اما تنها نکته ای که باقی می مونه اینه که با اینکه بازی هیچ مشکلی نداره اما دمای کارت از 47 درجه بیشتر نمیشه ! این یعن یموتور بازی توانی استفاده ی بهینه از کارت گرافیک رو نداره !!!!!!

نکته قوت بازی سینماتیک کراکترها و صحبت کردنشون هست که کاملا صحبت کردن با کلماتی که تلفظ میشه همخوانی و هماهنگی کامل داره !!!!

در آخر چند تصویر از گیم پلی خودم !









 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mahi58 and uriel
اما تنها نکته ای که باقی می مونه اینه که با اینکه بازی هیچ مشکلی نداره اما دمای کارت از 47 درجه بیشتر نمیشه ! این یعن یموتور بازی توانی استفاده ی بهینه از کارت گرافیک رو نداره !!!!!!

به نظر من که این جای خوشحالی داره نه انتقاد :دی
 
اما تنها نکته ای که باقی می مونه اینه که با اینکه بازی هیچ مشکلی نداره اما دمای کارت از 47 درجه بیشتر نمیشه ! این یعن یموتور بازی توانی استفاده ی بهینه از کارت گرافیک رو نداره !!!!!!

خو الان این بده که دمای کارتت بالا نمیره ؟! اگه Load ـه کارتت بالا نمیرفت و افت فریم داشتی میشد استفاده ی غیر ِ بهینه ، ولی وقتی داری با 20 درصد ِ اون کارت ِ وحشیت 60 فریم میگیری ، معلومه که دمای کارتت که خیلی هم کارت ِ خنکی هست بالای 47 نمیره !
شما VSync رو فعال نکن ، Load ـه کارت میرسه به 99% ، دمای کارت هم میره بالا ولی 300 فریم هم میگیری :d
در ضمن دو تا عکس ِ بزرگ بزار ببینیم بازی چطوره ، این عکسایی که گذاشتی که همشون کوچیکن !
 
اینم اطلاعات از یه ادم کلفت که هم در انویدیا هست هم همکاری نزدیک با id داشته

Transcode basically converts from the disk format to an in-memory format usable by the GPU. GPU Transcode performs this costly operation on the GPU instead of the CPU, which massively increases the number of pages that can be transcoded at a time (while maintaining 60 or near 60 hz). This has the visual effect of reducing the time between an item coming on screen and that item having the full, correct texture data available.

Why is this NVIDIA only?
The underlying code is written in C for CUDA. When the engineer working on this started, OpenCL wasn't an option. Later, preliminary tests into porting the code to OpenCL showed poor performance compared to the C for CUDA implementation.

ساده نوشته شده اما اگه کسی نفهمید بگه براش ترجمه کنم

متاسفانه این تکنیک به خاطر عجله ای شدنش و کامل نشدنش باعث یه سری مشکلات شده

این بازی بیشتر از 60 فریم نیز به شما نخواهد داد af با vs با پروفایل انویدیا تنظیم کنید که برای بازی های خاص هست(لازم نیست برای همه ی بازی ها تنظینات رو تغییر بدید)
 
خو الان این بده که دمای کارتت بالا نمیره ؟! اگه Load ـه کارتت بالا نمیرفت و افت فریم داشتی میشد استفاده ی غیر ِ بهینه ، ولی وقتی داری با 20 درصد ِ اون کارت ِ وحشیت 60 فریم میگیری ، معلومه که دمای کارتت که خیلی هم کارت ِ خنکی هست بالای 47 نمیره !
شما VSync رو فعال نکن ، Load ـه کارت میرسه به 99% ، دمای کارت هم میره بالا ولی 300 فریم هم میگیری :d
در ضمن دو تا عکس ِ بزرگ بزار ببینیم بازی چطوره ، این عکسایی که گذاشتی که همشون کوچیکن !

عکس های پست قبلی ویرایش شد! روش کلیلک کنید تا بزرگ بشه !

تا اونجایی که من اطلاع دارم ! V-SYNC باعث افت فریم میشه و فریم ها رو کم میکنه ! چون باید هر فریم رو دو دفعه یک بار عمودی و یک بار افقی رندر کنه !

منظورم از اینکه بهینه با کارت گرافیک کار نمیکنه این نبود که فریم بد بشه ! منظورم این بود که موتورش توانایی استفاده از کل قدرت گرافیک رو نداره ! برای همین فقط از 20 درصدش استفاده می کنه ! دمای کارت تو دسکتاپ بین 28 تا 31 هست ! تو این بازی تا 47 و بازی های دیگه مثل BF3 تا 61 هم میرسه !

---------- نوشته در 01:27 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:20 AM ارسال شده بود ----------

اینم اطلاعات از یه ادم کلفت که هم در انویدیا هست هم همکاری نزدیک با id داشته

Transcode basically converts from the disk format to an in-memory format usable by the GPU. GPU Transcode performs this costly operation on the GPU instead of the CPU, which massively increases the number of pages that can be transcoded at a time (while maintaining 60 or near 60 hz). This has the visual effect of reducing the time between an item coming on screen and that item having the full, correct texture data available.

Why is this NVIDIA only?
The underlying code is written in C for CUDA. When the engineer working on this started, OpenCL wasn't an option. Later, preliminary tests into porting the code to OpenCL showed poor performance compared to the C for CUDA implementation.

ساده نوشته شده اما اگه کسی نفهمید بگه براش ترجمه کنم

متاسفانه این تکنیک به خاطر عجله ای شدنش و کامل نشدنش باعث یه سری مشکلات شده

این بازی بیشتر از 60 فریم نیز به شما نخواهد داد af با vs با پروفایل انویدیا تنظیم کنید که برای بازی های خاص هست(لازم نیست برای همه ی بازی ها تنظینات رو تغییر بدید)

نوژن البته تو فروم های خود بازی هم راهی رو گفته بود که با ساختن یک فولدر روی هارد دیسک بازی مجبور میشه این تکسچرها رو بریزه روی هارد و از روی هارد بخونه تا اینکه دوباره اون ها رو در گرافیک بار گذاری کنه و گفته بود این برای دارندگان کارت های ATI که اتفاقا CPU ضعیفی هم دارن مناسبه ! خیلی ها هم مشکلشون حل شده بود ! اما من مشکل لود شدن تکسچر ندارم ! ولی میشه فهمید که با چرخوندن موس به اطراف در کسری از صدم ثانیه تکسچرها REFRESH میشن ! اما لود نمیشن ! فقط بسیار سریع که خیلی وقت ها هم اصلا متوجه این مسئله نمیشی REFRESH میشن ! در کل با درایور بتای انویدیا فعلا مشکلی نیست !
 
عکس های پست قبلی ویرایش شد! روش کلیلک کنید تا بزرگ بشه !

تا اونجایی که من اطلاع دارم ! V-SYNC باعث افت فریم میشه و فریم ها رو کم میکنه ! چون باید هر فریم رو دو دفعه یک بار عمودی و یک بار افقی رندر کنه !

منظورم از اینکه بهینه با کارت گرافیک کار نمیکنه این نبود که فریم بد بشه ! منظورم این بود که موتورش توانایی استفاده از کل قدرت گرافیک رو نداره ! برای همین فقط از 20 درصدش استفاده می کنه ! دمای کارت تو دسکتاپ بین 28 تا 31 هست ! تو این بازی تا 47 و بازی های دیگه مثل BF3 تا 61 هم میرسه !

بله VSync بطور عمومی شاید باعث ِ افت ِ فریم بشه ولی ناچیز ، این در مورد ِ بازیهایی صادقه که کارت ِ شما از پس ِ بازی بر نمیاد.
ولی کارت ِ جنابعالی از سر بازی هم زیادیه ، وقتی VSync رو فعال میکنی تنها تغییری که ایجاد میشه از بین رفتن ِ Tears Of Screen هست + ایجاد ِ FPS Cap ، که باعث میشه فریم از 60 بالاتر نره!
اگه VSycn خاموش باشه ، دیگه اون FPS Cap برداشته میشه و کارت هر چقدر بتونه فریم میگیره ، امتحانش ضرر نداره که ، این کار رو بکن ، کارتت تا 200-300 فریم هم میده .
توی بازی BF هم اگه دماش بالاتر میره علتش اینه که واسه 60 فریم گرفتن Load ـه بیشتری دارید و خب طبیعیه که دمای کارت بالاتر بره !
شما توی ریج مثلا با 20 درصد ِ قدرت ِ کارتت 60 فریم میگیری
توی BF3 با 70 درصد ِ قدرت ِ کارتت.
البته اگه VSync رو خاموش کنی و بازی مشکل ِ گرافیکی نداشته باشه باید FPS Cap برداشته بشه و کارتت تا جایی که میتونه فریم بده.
 
بله VSync بطور عمومی شاید باعث ِ افت ِ فریم بشه ولی ناچیز ، این در مورد ِ بازیهایی صادقه که کارت ِ شما از پس ِ بازی بر نمیاد.
ولی کارت ِ جنابعالی از سر بازی هم زیادیه ، وقتی VSync رو فعال میکنی تنها تغییری که ایجاد میشه از بین رفتن ِ Tears Of Screen هست + ایجاد ِ FPS Cap ، که باعث میشه فریم از 60 بالاتر نره !
اگه VSycn خاموش باشه ، دیگه اون FPS Cap برداشته میشه و کارت هر چقدر بتونه فریم میگیره ، امتحانش ضرر نداره که ، این کار رو بکن ، کارتت تا 200-300 فریم هم میده .

دیگه 300 فریم توهین مستقیم به بازیه !!!!!!!!!!!!!!:d از 60 که بگذره چه 1 فریم چه 100 فریم بازی دیگه نرمه و مشکلی نداره ! منتظرم که اینا ی HD TEXTURE PACK برای بازی بدن ! ;)
 
دیگه 300 فریم توهین مستقیم به بازیه !!!!!!!!!!!!!!:d از 60 که بگذره چه 1 فریم چه 100 فریم بازی دیگه نرمه و مشکلی نداره ! منتظرم که اینا ی HD TEXTURE PACK برای بازی بدن ! ;)

مگه من گفتم بیشتر از 60 بشه تو متوجه میشی ؟ میگم علت ِ این که کارتت خنک مونده اینه که واسه همون 60 فریم گرفتن ، Load ِ کمتری در مقایسه با بازیهای سنگین تری مثل ِ BF 3داره.و وقتی VSync رو روشن میکنی مجبورش میکنی که بیشتر از 60 فریم نده ، خب معلومه که کارتت سرد تر از موقعی هست که BF3 بازی میکنی.
 
بله VSync بطور عمومی شاید باعث ِ افت ِ فریم بشه ولی ناچیز ، این در مورد ِ بازیهایی صادقه که کارت ِ شما از پس ِ بازی بر نمیاد.
ولی کارت ِ جنابعالی از سر بازی هم زیادیه ، وقتی VSync رو فعال میکنی تنها تغییری که ایجاد میشه از بین رفتن ِ Tears Of Screen هست + ایجاد ِ FPS Cap ، که باعث میشه فریم از 60 بالاتر نره!
اگه VSycn خاموش باشه ، دیگه اون FPS Cap برداشته میشه و کارت هر چقدر بتونه فریم میگیره ، امتحانش ضرر نداره که ، این کار رو بکن ، کارتت تا 200-300 فریم هم میده .
توی بازی BF هم اگه دماش بالاتر میره علتش اینه که واسه 60 فریم گرفتن Load ـه بیشتری دارید و خب طبیعیه که دمای کارت بالاتر بره !
شما توی ریج مثلا با 20 درصد ِ قدرت ِ کارتت 60 فریم میگیری
توی BF3 با 70 درصد ِ قدرت ِ کارتت.
البته اگه VSync رو خاموش کنی و بازی مشکل ِ گرافیکی نداشته باشه باید FPS Cap برداشته بشه و کارتت تا جایی که میتونه فریم بده.

اقا این بازی بیشتر از 60 فریم نمی ده حرفت درسته ها اما بیشتر از 60 فریم نمی ده حالا خودتو جر بده:d بازی ای روی کنسول 60 فریم بده با 580 اگه 60 فریم بده معلومه که از سرش زیاده

کسایی که ati دارن cpu بیشتری احتیاجی دارن به خاطر نبود gpu transcode
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or