Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:
شاید به وازات پروژه ی rage داشتن رو اون هم کار می کردن ، چون اگه اختلاف گرافیک خیلی بالا بود فروش نسخه کنسولی ( نسخه پول ساز تر ) کمتر می شد ، به نظرم برای اثبات قدرت id tech 5 هم که شده باید هم چین کاری کنه ، مشتری های جدیدی برای موتورش پیدا می شن با این کار . کسایی که مثلا یه پروژه ی چندین ساله میخوان داشته باشن ( مثه مثلا بازی بعدی TES طبق روال هر 5 6 سال 1 بار میاد بیرون :biggrin1: ) که بهشون اجازه میده برای آینده راحت تر برنامه ریزی کنن .

کی گرافیک بالاتر از کنسول خواست:d همون گرافیک کنسول بدون باگ گرافیکی تحویل ما میدادن راضی بودم Id کلا با این کارش هم خودشو هم انجین Id Tech 5 برد زیر سال حالا چه برای Rage پچ بده چه نده. من که از همین الان Doom 4 تحریم میکنم:d
 
کلا خیلی سلیقه ای نمره دادن به بازی. هر سایتی یه جوری نمره داده الان توی تاپیک امتیازات بازی فرخ چند تا سایت مربوط به ps3 رو گذاشته که گفتن بهترین گرافیکی بوده که تا به حال دیدن و AI بازی رو گفتن که پیشرفته ترین هوش مصنوعی ای بوده که تا حالا توی بازی های fps خلق شده. واقعا نمیدونم باید چی گفت فقط باید خودمون تجربه کنیم ببینیم چی به چیه انگار.
 
شاید به وازات پروژه ی rage داشتن رو اون هم کار می کردن ، چون اگه اختلاف گرافیک خیلی بالا بود فروش نسخه کنسولی ( نسخه پول ساز تر ) کمتر می شد ، به نظرم برای اثبات قدرت id tech 5 هم که شده باید هم چین کاری کنه ، مشتری های جدیدی برای موتورش پیدا می شن با این کار . کسایی که مثلا یه پروژه ی چندین ساله میخوان داشته باشن ( مثه مثلا بازی بعدی TES طبق روال هر 5 6 سال 1 بار میاد بیرون :دی ) که بهشون اجازه میده برای آینده راحت تر برنامه ریزی کنن .
موتور اینا انحصاری برای استفاده استودیو های زیر مجموعه zenimax هست نمیتونن بفروشنش:d
البته قول یه پچ خیلی سنگین(!) رو برا pc دادن...
 
امان از دست کارمک و دار و دسته اش ! ببینید چیکار کردن با نسخه ی پی سی ؟ کارمک با خودش گفت ببین اون Doom 3 ماله 78 سال پیش بود کنسول ها هنوز واسه ما پا نگرفته بودن ! الان خیلی بازار حساسه ! بزار یه دستی تو نسخه PC ببریم بگن نسخه کنسولیش بهتر از پی سی هست >:) ! بعد خوب که فروخت رو کنسول و آب از آسیاب گذشت با یه پچ سنگین پلیر های پی سی :o:o:o:o:o میشن ! :d;;)
فکر کنم مغز متفکر که مگن همینه ! آقا فرشید تو میگی تو این چند سال وقت داشتن همه چیزشو تست کنن این نظریه به ذهنت رسیده بود ؟ :-/
 
ببینید گیم اسپات در بدترین شرایط 0.5 نمره به خاطر گرافیک کم می کرد این دفعه یک نمره کم کرده یعنی یه فاجعه بزرگ اونم برای pc اخه که راحترین ساخت رو داره خاک بر سر کارمک دیگه نمی تونستم اینو نگم
 
دوستان چرا اینقدر بحث میکنید ؟؟؟ بابا بیخیال شید!یکی بگه بازی کی میاد ؟؟روی 360 یا ps3 یا pc کسی بازی کرده ؟؟؟؟ دوستان اگه کسی بازی کرده بگه بازی چطوره ؟؟ هنوز بازی نیومده هیچ کس هم بازی رو نرفته زود قضاوت نکنید !
 
یعنی اوضاعش اینقدر خراب هست !
حسین یعنی تو یه نقد از نسخه PC نخوندی؟ یا این همه ویدئو که آپ شده رو ندیدی تو نت؟! بازی وحشتناک از نظر گرافیکی باگ داره.
این دو تا از ضعف های که GS بهش اشاره کرده Numerous visual bugs - Inconsistent textures
 
آقا چرا عادت کردید که می خواید هر چیزی رو تحلیل کنید اینقد افراطی باهاش برخورد می کنید آخه؟ اونقدرا هم وحشتناک نیست، اونقدرا هم عالی نیست، فقط نسخه های کنسولی مشکلات اینطوری نداشتن چون سخت افزارشون مشخصه و با همونا ساخته شدن و تست شدن

منم ویدیوهای یو تی وب رو دیدم، اونایی که مشکل لود شدن تکسچراشون زیاد بوده به نسبت سیستمهای متوسط و ضعیفی واسه بازی داشتن، اما خب سیستمای خیلی قوی هم این مشکل رو داشتن، ولی خیلی کمتر، مشکلات دیگه بجز این یکی شامل خرابی آبجکتها توی کارتای گرافیک AMD بوده و یکی هم Screen Tearing توی کارتای NVIDIA ، این یعنی اینکه با هیچ کدوم از این کمپانیا قبلا بازی رو تست نکردن و راهکاراشون رو پیاده نکردن، بدترین بی احترامی به کاربرای PC! ، تنظیمات گرافیکی هم نذاشتن که بشه به نسبت سخت افزار مشکل رو کم کرد. GS هم واسه همین نمرش رو اینقد کم کرد.
 
بازی رسید دستم الانم بازی کردم بازی مشکل خاصی نداره فقط به خاطر سرعت بالای موس هر موقع سریع تکون بدید ابجکت ها نیم ثانیه بعدش لود می شن ازار دهنده نیست اما یه ایراده

بازی 60 فریم ثابت هست و از sli پشتیبانی می کنه برخلاف شایعه ای که شده بود کاملا سازگار هست

تا چند دقیقه دیگه عکس ها اضافه می شن
 
آقا چرا عادت کردید که می خواید هر چیزی رو تحلیل کنید اینقد افراطی باهاش برخورد می کنید آخه؟ اونقدرا هم وحشتناک نیست، اونقدرا هم عالی نیست، فقط نسخه های کنسولی مشکلات اینطوری نداشتن چون سخت افزارشون مشخصه و با همونا ساخته شدن و تست شدن

منم ویدیوهای یو تی وب رو دیدم، اونایی که مشکل لود شدن تکسچراشون زیاد بوده به نسبت سیستمهای متوسط و ضعیفی واسه بازی داشتن، اما خب سیستمای خیلی قوی هم این مشکل رو داشتن، ولی خیلی کمتر، مشکلات دیگه بجز این یکی شامل خرابی آبجکتها توی کارتای گرافیک AMD بوده و یکی هم Screen Tearing توی کارتای NVIDIA ، این یعنی اینکه با هیچ کدوم از این کمپانیا قبلا بازی رو تست نکردن و راهکاراشون رو پیاده نکردن، بدترین بی احترامی به کاربرای PC! ، تنظیمات گرافیکی هم نذاشتن که بشه به نسبت سخت افزار مشکل رو کم کرد. GS هم واسه همین نمرش رو اینقد کم کرد.

فرشید جان چرا حرف غیر منطقی میزنی! من نمی دونم برای شما دیز لود شدن تکسچر ها و اشکالات گرافیکی مختلف اصلا چیز مهمی نیست برا من و خیلی ها وحشتناکه اونم بازی که چند سال دارن روش کار میکنن شما انتظار داری بگیم مشکل جدی نیست این باگ ها؟! بعد چه زبطی به گرافیک متوسط داره مگه همه سیستم های خیلی قوی دارن همه طیفی هست!
Id روی PC شد Id حداقل میتونست یه کم به PC باز ها احترام بذاره و کلا نسخه PC کنسل میکرد:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or