Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,073
نام
آریا
دوستان حتماً این ویدئو رو ببینین! :D
watch?v=6A4-SVUHQYI
فرقی نمیکنه از فن های قدیمی Doom باشین یا زیاد باهاش آشنا نباشین، در هر صورت دیدنش پیشنهاد میشه. ویدئوی خیلی جالبی هست و توضیحات خوبی در مورد تاریخچه سری و هیولاها و اسلحه ها و ... میده.
 
  • Like
Reactions: Kainé

.MARSHAL.

کاربر سایت
May 29, 2012
119
نام
سیاوش
امروز داشتم پیش خودم فکر میکردم منم مثل هر آدم دیگه ای اشتباهات زیادی تو زندگیم کردم و خوشبختانه خیلی اوقات راه های برگشت و جبران زیادی هم براشون وجود داشته، ولی متاسفانه یک بار یک اشتباهی کردم که واقعا یکی از بزرگترین و اسف بار ترین اشتباهات کل زندگیم بوده و واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم و به کدوم در بزنم تا بتونم جبرانش کنم:|

آقا ما یه شکری خوردیم عنوان معظم Wolfenstein The New Order رو قبل از تاریخ May 26, 2014 پیش خرید نکردیم، من نمیدونم تا کی دیگه باید تاوان این قضیه رو پس بدیم؟!:d اون از Alpha اینم از Beta!/:)


به هرحال با این مقدمه میخواستم بگم که Closed Beta بازی در تاریخ 31 مارچ ساعت 10 شب به وقت امریکا (اول اپریل ساعت 6:30 صبح به وقت ایران) شروع میشه؛ و پایانش هم 3 آپریل ساعت 12 شب به وقت امریکا (و 4 آپریل ساعت 8:30 صبح به وقت ایران) هست و فقط برای کسانی در دسترس هست که Wolfenstein TNO رو قبل از May 26, 2014 پیش خرید کردند (البته تو بعضی نسخه های فیزیکی هم این کد بتا بوده). سیستم مورد نیاز برای این بتا هم به شرح زیر هست:

97k5i7euh3h50503r768.jpg


1jx9fe7uoyq6cdsyrvrd.jpg


خوشا به حال عزیزانی که معمولا بعد از تاریخ May 26 اشتباه میکنند، و قبل از اون زیاد از این اشتباها نمیکنند...:|:d


پ.ن: اون کاور خوشگله هم که انتخاب نشد، من برم دردم رو به کی بگم آخه:d
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,841
دوستان حتماً این ویدئو رو ببینین! :D
watch?v=6A4-SVUHQYI
فرقی نمیکنه از فن های قدیمی Doom باشین یا زیاد باهاش آشنا نباشین، در هر صورت دیدنش پیشنهاد میشه. ویدئوی خیلی جالبی هست و توضیحات خوبی در مورد تاریخچه سری و هیولاها و اسلحه ها و ... میده.

آریا میتونی لینک دانلودش رو بزاری؟!:d:">
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,841

دستت درد نکنه احمد جان بسیاااار تشکر:bighug::d.

ویرایش: الان ویدئو رو دیدم، فوق العاده بود، نزدیک به یک ساعته ولی حتما ببینید، کاملا متوجه میشید که 3 نسخه گذشته این بازی چه تاثیری توی صنعت بازی سازی داشته، از گیم پلی و روند پیشروی تا تکنیک های گرافیکی و عناصر وحشتش و تاثیر اون روی باقی بازی های این ژانر.... همه رو توضیح میده، همینطور اطلاعات فوق العاده ای از چگونگی شکل گیری بازی و مادها و.... خلاصه حتما ببینید:d.
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,841
cinematic trailer بازی:
http://dl.sh2.4upld.com/files/b8/b8...md5=3Hte3FSXMaDo21e3VhQE2g&expires=1459790566
خیلی متال شده بازی:D
راستی با توجه به نزدیک شدن به زمان عرضه ، پیشنهاد میکنم یه نظرسنجی بزارین برای پیش بینی نمرات بازی. من فکر میکنم بازی توی بخش مولتی خیلی قوی عمل کنه ولی فکر میکنم منتقدا خیلی خوب از خجالت بازی توی بخش سینگل در بیان:D. گیم پلی بازی به نظر خیلی خوب میاد ولی متاسفانه چون داستان خیلی قوی ای نداره ظاهرا، احتمال میدم بدجور بزنن توی سر بازی.
 
آخرین ویرایش:

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
cinematic trailer بازی:
http://dl.sh2.4upld.com/files/b8/b8...md5=3Hte3FSXMaDo21e3VhQE2g&expires=1459790566
خیلی متال شده بازی:D
راستی یه نظرسنجی بزارین برای پیش بینی نمرات بازی. من فکر میکنم بازی توی بخش مولتی خیلی قوی عمل کنه ولی فکر میکنم منتقدا خیلی خوب از خجالت بازی توی بخش سینگل در بیان:D. گیم پلی بازی به نظر خیلی خوب میاد ولی متاسفانه چون داستان خیلی قوی ای نداره ظاهرا احتمال میدم بدجور بزنن توی سر بازی.
کلا محصولات id چیزی بنام داستان ندارن. چهارتا خط می نویسن که فقط بهانه ای بشه واسه گیم پلی بی نظیرشون.
بشخصه تو بازی های id اهمیتی به داستان نمی دم، فقط گیم پلی و گانینگ محشرشون برام مهمه. :kissingheart:
هنوز که هنوزه لذت شاتگان Doom 3 یادم نمیره و از نظر من بهترین شاتگان تاریخ بازیهاست :hearteyecat::hearteyes:
 
  • Like
Reactions: sadegh93 and uriel

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,841
doom 3 داستانش برای این سبک و در زمان خودش واقعا خوب بود از نظر من، نقطه قوت داستان بازی ها توی عناوین id رو میشه wolfenstein دونست تقریبا. توی بقیه بازی هاش داستان عنصر آخر مخسوب میشه. ولی این doom جدید رو خودشون هم دیگه به زبون آوردن که داستانش خیلی خیلی سطحیه ظاهرا:D. واسه همینه که من نگرانم یه عده بدجور از خجالتش دربیان. البته شخصا برام اصلا اهمیتی نداره که چه نمره هایی میخواد بگیره، برای من خود بازی مهمه، امیدوارم به همین جذابی تریلرها و گیم پلی هاش باشه.
من دوست داشتم رویکرد شماره 3 رو در پیش بگیرن و عنصر وحشت به همون میزان استفاده بشه، واقعا توی زمان خودش بدجور کرک و پر میریخت، ولی این شماره شدیدا سمت اکشن رفته، البته خوبه یه دیزاین جدیدیه ولی خب من تم horror رو بیشتر دوست داشتم که ...
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
من همین دو سه ساعت پیش Resurrection of evil رو تموم کردم.:D بعد نشستم اکثر چیز‌هایی‌ که از بازی نشون دادن رو دیدم؛به نظرم DOOM خیلی‌ نزدیک به RoE هست.RoE هنوز اون فضای تاریک D3 رو داره ولی‌ از نظر گیمپلی و طرز مواجه با دشمن‌ها خیلی‌ سریع تر هست و بیشتر در خدمت خود گیمپلی هست تا عنصر فضاسازی و ترس،به خاطر همین هم یکم از اون جو‌Occult ای که تو D3 بود خارج می‌شه.

تو این DOOM جدید هم به نظر من با حفظ فضاسازی تاریک،بیشتر لذت بازی شامل کشتار سپاه جهنم می‌شه تا فهمیدن واقعیت و ترس از ناشناخته ها.:D اتفاقا من تو سبک دووم از این نوع پردازش بیشتر خوشم میاد،یکی‌ از ایرادات D3 به نظر من این بود که اومده بودن یه گیمپلی سریع رو با یه Grower, Setting و آرام ترکیب کرده بودن،همین مورد در مواقع‌ی بازی رو برا من خسته کننده میکرد.
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
من همین دو سه ساعت پیش Resurrection of evil رو تموم کردم.:D بعد نشستم اکثر چیز‌هایی‌ که از بازی نشون دادن رو دیدم؛به نظرم DOOM خیلی‌ نزدیک به RoE هست.RoE هنوز اون فضای تاریک D3 رو داره ولی‌ از نظر گیمپلی و طرز مواجه با دشمن‌ها خیلی‌ سریع تر هست و بیشتر در خدمت خود گیمپلی هست تا عنصر فضاسازی و ترس،به خاطر همین هم یکم از اون جو‌Occult ای که تو D3 بود خارج می‌شه.

تو این DOOM جدید هم به نظر من با حفظ فضاسازی تاریک،بیشتر لذت بازی شامل کشتار سپاه جهنم می‌شه تا فهمیدن واقعیت و ترس از ناشناخته ها.:D اتفاقا من تو سبک دووم از این نوع پردازش بیشتر خوشم میاد،یکی‌ از ایرادات D3 به نظر من این بود که اومده بودن یه گیمپلی سریع رو با یه Grower, Setting و آرام ترکیب کرده بودن،همین مورد در مواقع‌ی بازی رو برا من خسته کننده میکرد.
Doom جدید ترکیبی از Doom های قبلی با Quake هست.
گانینگ عالی، فضاسازی خفن و تاریک به سبک Doom های قبلی (بخصوص Doom 3)
و گیم پلی سریع و جذاب به سبک Quake
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,841
من همین دو سه ساعت پیش Resurrection of evil رو تموم کردم.:D بعد نشستم اکثر چیز‌هایی‌ که از بازی نشون دادن رو دیدم؛به نظرم DOOM خیلی‌ نزدیک به RoE هست.RoE هنوز اون فضای تاریک D3 رو داره ولی‌ از نظر گیمپلی و طرز مواجه بن‌ها خیلی‌ سریع تر هست و بیشتر در خدمت خود گیمپلی هست تا عنصر فضاسازی و ترس،به خاطر همین هم یکم از اون جو‌Occult ای که تو D3 بود خارج می‌شه.

تو این DOOM جدید هم به نظر من با حفظ فضاسازی تاریک،بیشتر لذت بازی شامل کشتار سپاه جهنم می‌شه تا فهمیدن واقعیت و ترس از ناشناخته ها.:D اتفاقا من تو سبک دووم از این نوع پردازش بیشتر خوشم میاد،یکی‌ از ایرادات D3 به نظر من این بود که اومده بودن یه گیمپلی سریع رو با یه Grower, Setting و آرام ترکیب کرده بودن،همین مورد در مواقع‌ی بازی رو برا من خسته کننده میکرد.
کاوه doom 3 خیلی بیشتر شبیه نسخه اول quake بود از لحاظ جو و اتمسفر و حتی داستان، تا نسخه های یک و دو خودش.
البته نمیدونم اینجا چند نفر نسخه های ۱و۲ رو توی‌
بازه زمانی عرضه اش بازی کرده، اون موقع هم بازی جزو عناوین مطرح وحشت شناخته میشد.
تیم سابق id software خیلی بیشتر روی اتمسفر تاریک و‌ترسناک فوکوس داشتن، این تیم‌جدید به هر حال ایده های جدیدی هم دارن.
البته من خودم واقعا از گیم پلی بازی خوشم اومده با توجه به نمایش هاش. خیلی دوست دارم که منتقدین هم باهاش خوب برخورد کنن، باید دید چجوری میشه.
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
ایمیل من اومد برای این بتا، فکر کنم الان راه افتاده باشه امشب برسم خونه ببینم چی به چیاس! آلفا که اصلا راضی نبودم، در مقایسه با Unreal Tournament که الان F2P هست چیزی برای گفتن نداشت.



این الان نوشته تو آلفا بودید نمی خواد کاری کنید، یعنی الان این کد رو کس دیگه بزنه میگه قبلا اکتیو شده؟
 

bacheh mosbat

کاربر فعال
Oct 3, 2005
4,249
آدم هاش چرا این جوری راه میرن, انگار داری رو سرعت 2x بازی میکنی, یک جور حالت کارتونی داره.
یک ربع بازی کردم, سرگیجه گرفتم اومدم بیرون./:)
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
آدم هاش چرا این جوری راه میرن, انگار داری رو سرعت 2x بازی میکنی, یک جور حالت کارتونی داره.
یک ربع بازی کردم, سرگیجه گرفتم اومدم بیرون./:)
اون Motion Blur رو مخ من رفت، نمی دونم چرا نمیشه خاموشش کرد. کلا character models اش هم خیلی مرده هست، یه جورایی ادای Halo رو در اوردن. کلا یه جوریه! صفحه زیادی شلوغه و درست نمی تونی ببینی چی به چیه. رنگ بندیش هم که انگار همه چیز نارنجیه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر