Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
اکانت توییتر بازی 2تا Alternative Cover Art نشون داده و از ملت خواسته رای بدن:




با توجه به اینکه بازی ریبوت حساب میشه اون اولیه خیــــــــــــلی بهتر از دومیه است! قشنگ همون کاور ارجیناله اما ریبوت شده! :دی
کجا بریم رای بدیم؟
 
اینا رو به عنوان Reverse Sleeve یا همون عکس پشت جلد میخوان استفاده کنند و کاور قبلی سر جای خودش هست یعنی اگه از کاور قبلی خوشتون نمیاد میتونید کاور رو برگردونید و برعکس بذارید... البته از موقع ایی که id این رای گیری رو شروع کرده خیلی ها پیشنهاد دادند که کاور B رو به عنوان کاور اصلی و A رو هم به عنوان Reverse Sleeve استفاده کنند یعنی کلا بیخیال کاور اصلی بشند که منم شخصا باهاشون موافقم، البته نظر من برعکسه یعنی دوست دارم A کاور اصلی باشه:d

پ.ن: شما رو نمیدونم ولی من که به طرز وحشتناکی عاشق A (همون کاور تمام سیاه) شدم! خیـــــلــــــی نـــــازه!:d

VoteLikeHell#
 
عجب قشنگه هردوشون، فوق العادس طراحیاش:x. اون کاور تمام مشکی واقعا فوق العاده دیزاین تمیز و شیکی داره، انصافا باید همونو بزارن. البته بیشتر به جو نسخه قبلی میخوره، ولی در هر حال برای این نسخه هم استفاده کنن فوق العادس، اون یکی هم خیلییی قشنگه، به قول آریا قشنگ ریبوت شده کاور نسخه های کلاسیکه، چقدرم قشنگ درآوردن از کار.
 
اینم شد مثل بایوشاک اینفینایت، کلی کاور خفن آماده کرده بودن، آخرش مزخرف ترینشون شد کاور اصلی8-| امیدوارم بیخیال اون کاور اصلیه شن کلا:دی
 
فردا نظر سنجی تموم میشه و از همین الان معلومه اولی انتخاب میشه:d

ای کاش دومی انتخاب میشد، خیلی با روح سری Doom منطبقه:). ولی اگه کلا یکی از این دوتا رو به عنوان کاور اصلی انتخاب میکردن واقعا عالی میشد، من نمیدونم id software چی با خودش حساب کرد که اون باکس آرت رو برای بازی انتخاب کرد در حالی که Doom جزو معدود عناوینی هست که قابلیت فوق العاده بالایی برای طراحی کانسپت آرت های فراوان رو داره و میشه طراحی ها فوق العاده براش انجام داد، از هیولاها استفاده میکردن هم بازم خیلی بهتر بود به نظرم، الان اون کاور دوم واقعا درونمایه Doom رو خیلی تمیز و شیک به مخاطب القا میکنه، رنگ های مشکی و قرمز حس خشونت و وحشیگری، و پنتاگرام و اون جمجمه گارگویل ( که شبیه icon of sin هم هست بسیار زیاد ) درون مایه داستانی بازی رو به خوبی بیان کرده. نمیدونم والا اون طرح فوق العاده تکراری و منسوخ رو برای چی انتخاب کردن برای کاور بازی.....:|:(
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or