Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
این دووم بود ؟! اصلا خوشم نیومد :| من یه چیزی تو مایه های دووم 3 میخوام :|

اینا اصلا رویکردشون در قبال نسخه جدید بازی رو عوض کردن. بیشتر پیرو نسخه های کلاسیک هست بازی تا شماره 3 . البته تقریبا مجموعه ای از 3 نسخه رو سعی کردن کنار هم قرار بدن ولی سبک مبارزات و گیم پلی خیلی زیاد شبیه نسخه های کلاسیکه. دشمنا هم که میبینید، اکثرشون طراحی های مدرن نسخه های کلاسیکن. pinky خیلی باحال خداییش:d.
baron of hell هم یه ابهتی مثل hell night توی doom 3 داره به نظرم:d.
راستی طراحی تمام هیولاها واقعا فوق العادس به جز این imp ....:|.
من نمیدونم چرا برداشتن اینشکلیش کردن؟ همون حال E3 رو داشت بازم بهتر بود...
در کل طراحیش اصلا در حد بقیه هیولاهای بازی نیست.
 
آخرین ویرایش:
نه تاوقتی که شاتگان به اون بزرگی رو گرفته دستش :دی

اصلا از این کاور خوشم نیومد. انگار از رو یه بازی دیگه اسکی رفتن. کاری به بزرگ و کوچیک بودن شاتگانش ندارم :-"
این کاور برازنده DOOM نیست. من از اون یکی کاورش بیشتر خوشم میاد
 
من تریلر رو دیدم !
آقا فکر کنم هایپم سقف رو رد کرده ! و ترکانده سقف رو ! خخخخ
این چیه !
سختتر شد صبر برای این بازی !
دقیقا کی میاد به تاریخ شمسی ؟
تشکر
کلا خیلی جالب شده گیم پلیش به نظرم

به نظرم اون کاورش رو یه اسکرین شات میگذاشتند بهتر بود ! تا این ! چیه انصافا ! ببخشیدا

راستی شخصی با کیفیت بهتر داره تریلر رو ؟
ممنون
 
اصلا از این کاور خوشم نیومد. انگار از رو یه بازی دیگه اسکی رفتن. کاری به بزرگ و کوچیک بودن شاتگانش ندارم :-"
این کاور برازنده DOOM نیست. من از اون یکی کاورش بیشتر خوشم میاد
من تا حالا کمتر بازی دیدم هم کاورش قشنگ باشه هم خود بازی .این که خود بازیش معرکست. کاور قبلیش بهتر بود موافقم با شما.
 
خدایا یعنی امکانش هست ؟ میشه بعد از عمری یه fps ناب کلاسیک ببینیم؟؟!
من که هنوز هنگم ! با دیدن تریلر چسبیدم به صندلی از دیروز تا حالا ... تا نرسه دستم یه چندساعتی با شاتگانش هدشات نکنم باور نمیکنم! 1080p 60fps فوق الادس
البته شاید عده ای سایت و مجله و اعضای همین سایت خودمون عیب و نقص بگیرن که مثل Doom قبلی نیست، باید در جواب به این اشخاص بگم که همون 10 سال قبل که نسخه سوم منتشر شده بود هم دنبال عیب و نقص بودن که چرا مثل سری قبلترش نیست... :dیکی از ویژگی های منحصر به فرد این عنوان اینه که تا پیشرفت قابل ملاحظه نباشه منتشرش نمیکنن، جوری میشه که وقتی هرکی این عنوانو واسه اولین بار ببینه میگه WoooooW ! عجب بازی خفنی! طرف رسماً میخکوب میشه رو صندلی. سر Doom3 هم همین اوضاع و بساط بود نمیدونه به گیم پلیش برسه یا گرافیک منحصر بفردش، یا خشونتش!
 
Last edited by a moderator:
به قول دوستم امیر اینا باید از ما بترسن.

داخل هر تریلر هی بخشی از بدن ما رو می کنن می برن انگار پاستیله باز سر هم می شیم:d
 
gsmarena_001.jpg

بازی doom بصورت 1080p و با نرخ فریم 60 بر روی کنسول های نسل حاضر اجرا خواهد شد.
با توجه به گفته های استودیوی id software ، سازنده عنوان Doom ، میتوان انتظار داشت که بازی با رزولوشن و نرخ فریم گفته شده بر روی تمامی پلتفرم ها اجرا شود.
بیلی کین سرپرست برنامه نویسان این عنوان در http://bethesda.net/بیان داشت که : ما میخواهیم بازیکنان را با جلوه های بصری خیره کننده آن هم در حالت 60 فریم بر ثانیه شگفت زده کنیم ، این در حالیست که سایر عناوین موجود حتی در حالت 30 فریم بر ثانیه هم نمیتوانند از لحاظ جلوه های بصری به این امر دست پیدا کنند.
وی بیان داشت که هدف ما خلق بهترین تجربه بصری موجود در حالت 60 فریم و رزولوشن 1080p میباشد.
مطالب ذکر شده شامل نسخه pc بازی نمیباشد، زیرا شکی نیست که بازی بر روی کامپیوترهای شخصی روزولوشن های بالاتر را نیز ساپورت خواهد کرد با این وجود نکته ای که باقی می ماند نرخ فریم بازی می باشد که مانند سایر عناوینی که بر پایه انجین id tech تولید میشوند بصورت پیش فرض بالاتر از 60 فریم بر ثانیه نخواهد رفت.
کین همچینین اضافه کرد که انجین بازی ( id tech 6 ) تکنینک های نوین گرافیکی را پوشش خواهد داد از قبیل physicaly- based rendering و dynamic lighting و نیز به طراحان اجازه خلق کرکترها و محیط های پیرامون را بسیار واقعی تر و خیره کننده تراز آنچه که در گذشته شاهد بودیم خواهد داد.
تیم توسعه گرافیکی بازی را تعداد زیادی از کارمندان سابق استودیوی crytek تشکیلی داده اند که در گذشته بر روی cryengin ( انجین اختصاصی کمپانی کرایتک) نیز کار کرده بودند.
بازی doom در تاریخ 13 may برای کنسول های XONE و PS4 و همچنین PC منتشر خواهد شد.



لینک منبع:
Doom to run at 1080p/60fps on all platforms | VG247

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or