Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
بتای بازی تونستم 1 ساعتی بازی کنم .بازی دو مد داره tdm-warpathتیم دد مچ مشکلی نداشت راحت پیدا کرد اما اون مد پیدا نکرد.اما گیمپلی بازی روان و گرافیک معمولی برامداشت چیزی جدید نداشت یا بهتره بگم انتظارات منو براورده نکرد گیمپلی خیلی شبیه unreal tournament 3 هست .اما کاستومایز جالبی داره .متای 80 پیش بینی میشه





 
  • Like
Reactions: msf and sadegh93
دوستان مشکل مچ میکینگ ندارید ؟
برای من مثلا 3 تا پلیر میشه اما هی هرچی هم وای میسم هیچی نمیشه در اصل :(
================
نمیدونم چرا ؟ ولی تونستم برم؟
من نمیدونم چرا انگار تصویر مات هست ؟ حتی chromatic .... رو هم off کردم . اما خیلی فرق نکرد . به نظرم بافت ها کیفیتش خیلی خوب نی .
مشکل دیر رولد شدن فقط برای شروع هر مچ بود برای من .
فریم ریت تقریبا عالیه برام و فکر کنم 99 درصد مواقع 60 فریم بودش
یه بتا بود خیلی وقت پیش (که کرکم شد و حدود 4 گیگ بودش) اون به نظرم کیفیتش بهتر بود کمی؟ البته دقیق نمیتونم بگم
 

Attachments

  • DOOMx64 2016-04-15 10-35-03-87.jpg
    DOOMx64 2016-04-15 10-35-03-87.jpg
    87 KB · مشاهده: 11
آخرین ویرایش:
Doom Beta (closed
fh8oj2hp4phc.jpg


Doom Open Beta
47rank9a92jp.jpg


فرق های بصری که به نظرم اومدش :

در اپن بتای جدید تصویر مات تر شده -
نویز اضافه شده (مثل QB ) - ا
فکت chromatic aberration اضافه شده -
نور پردازی و رنگ بندی تغییرات داشته (روشن تر شده یکسری جاهابه نظرم؟)

-فریم دهی بهتر شده
 
آخرین ویرایش:
امتیاز من 0/10
واقعا هدفشون از این چرندی که به اسم مولتی پلیر با حجم 14 گیگ دادن چی بوده ؟؟!!!!!
حداقل ی مرحله از بخش کمپین رو میزاشتن اونم فقط 10 دقیقه بود نه بیشتر خیلی ارزشش بالاتر از این بود !
86198457275883474096.jpg

36275868334642134002.jpg

34823675363816028392.jpg
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Coffee Addicted
امتیاز من 0/10
واثعا هدفشون از این چرندی که به اسم مولتی پلیر با حجم 14 گیگ دادن چی بوده ؟؟!!!!!
حداقل ی مرحله از بخش کمپین رو میزاشتن اونم فقط 10 دقیقه بود نه بیشتر خیلی ارزشش بالاتر از این بود !
86198457275883474096.jpg

36275868334642134002.jpg

34823675363816028392.jpg
حجم دانلود حدود 10 گیگ بوده - اما نصب میشه حدود 14 گیگ . (موافقم زیاده این حجم برای این محتوا)
اما هدفشون واضح هست جدای از اینکه ببین کامنت ها و فیدبک ها مخاطبان چی هستش - به نظرم قصد جمع کردن بیشتر پلیر هم دارند . یا تبلیغ بیشتر بازیشون
تشکر
 
امتیاز من 0/10
واثعا هدفشون از این چرندی که به اسم مولتی پلیر با حجم 14 گیگ دادن چی بوده ؟؟!!!!!
حداقل ی مرحله از بخش کمپین رو میزاشتن اونم فقط 10 دقیقه بود نه بیشتر خیلی ارزشش بالاتر از این بود !

DOOM به ذات یک بازی Single-Player محور بوده و هست؛ حالا در کنار کمپین یک مالتی بسیار خوب هم به بازی اضافه کردند که به نظرم فوق العاده لذت بخش و درگیر کننده هست، ضمن اینکه این هم همونطور که اسمش روش هست فقط یک Beta برای تست سرورها، نت کد و پرفورمنس کلی انجین هست و بازی از لحاظ تکنیکی مانند Quake یکی از بهترین و بهینه ترین نت کد های صنعت گیم رو داره و از لحاظ responsive بودن اسلحه ها و نداشتن هیچ گونه delay (منظور فاصله زمانی بین فشار دادن دکمه توسط گیمر و شلیک اصلی اسلحه توسط کاراکتر در بازی و همچنین فاصله زمانی دقیق برخورد به هدف هست) به لطف برنامه نویسی فوق العاده جان کارمک در ساختار بیس انجین بازی بدون اغراق جز بهترین ها و شاید بهترین هست! گرافیک بازی و پرفورمنس کلی انجین هم با اینکه هنوز گزینه های Advanced فعال نیستند کاملا عالی و کم نقص هست، کیفیت تکسچر ها بسیار خوب هست، نورپردازی و سایه پردازی داینامیک و افکت های مدرن Particle و فیزیک بازی فوق العاده عالی رو کالبد بازی و انجین نشستند و به زحمت میشه ایراد خاصی ازشون گرفت، حتی تصور سینگل بازی با این گرافیک و پرفورمنس خوب واقعا وسوسه کننده است!

شخصا از موقعی که بتا شروع شده هرموقع فرصت گیر میارم میپرم تو بازی، مالتی پلیرِ فوق العاده سریع و خوش ساختی شده و خیلی از خاطرات Quake رو برام زنده کرد، ضمن اینکه این تازه یک مپ و تنها دو مود بازی و همچنین فقط یک demon هست، حالا نسخه نهایی با تمام مپ ها، مودها، دیمون ها و همچنین DLC هایی که قرار هست ریلیز بشه بماند.

مقایسه بازی با UT هم از بیخ و بن اشتباه هست؛ UT یک بازی کاملا براساس مالتی پلیر هست و به نظرم اصلا ربطی به DOOM نداره، قطعا هرچیزی که گرد بود قرار نیست بهش بگیم گردو...

موسیقی بازی هم واقعا فوق العاده است و همچنان تم بی نظیر Industrial Metal مخصوصا شاهکار های Nine Inch Nails رو داره که لذت بازی رو شخصا برای من چند برابر میکنه.

 
آخرین ویرایش:
بتای بازی تونستم 1 ساعتی بازی کنم .بازی دو مد داره tdm-warpathتیم دد مچ مشکلی نداشت راحت پیدا کرد اما اون مد پیدا نکرد.اما گیمپلی بازی روان و گرافیک معمولی برامداشت چیزی جدید نداشت یا بهتره بگم انتظارات منو براورده نکرد گیمپلی خیلی شبیه unreal tournament 3 هست .اما کاستومایز جالبی داره .متای 80 پیش بینی میشه





تا شب 17 ام برپاست دیگه؟ بیا بزنیم یکم. :V
 
  • Like
Reactions: sadegh93
دقیقا. منم خبرش رو توی vg247 خوندم. والا من که واقعا نفهمیدم مشکل بازی چیه؟! یه عده میگن بازی شبیه کال اف دیوتی و هیلو شده، یه عده میگن بازی خیلی سرعتیه و تاکتیک خاصی نداره ، یه عده میگن بازی اصلا سرعت نداره و خیلی کنده، یه سری میگن بازی خیلی جاه طلبانه هست ولی ایده ها خوب در نیومده و جذاب نشده، یه سری میگن بازی اصلا چیز تازه ای نداره...‌
خلاصه واقعا گیج شدم، من متاسفانه تایمم محدود بود نتونستم خودم بازی رو تجربه کنم واسه همین الان بدجوری گیج شدم با این نظرات.
از اونطرف گری ریچز یکی از بازیسازا و طرفدارای سری doom گفته بازی توی بخش مولتی شبیه یه سیکوئل برای quake یا unreal هست تا doom و گفته با اینکه بازی خوبیه ولی چون از المان های سری فاصله گرفته براش خوشایند نبوده.
من نظر ایشون رو بیشتر قبول دارم ، البته doom واقعا هیچوقت مولتی خیلی شاخصی نداشته و بیشتر برای بخش نک نفره اش مورد توجه بوده، حالا اینکه اونو شبیه quake یا unreal دونستن تا doom بازم عجیبه. در هر حال حرفش منطقی تره به نظرم، حرف کاربرا رو که ما نفهمیدیم.
در کل انتظار یه متای بالا رو از بازی نداشته باشین، من حس میکنم از اون دست بازیا بشه که به شدت سلیقه ای باهاش برخورد میشه و تلورانس شدیدی در امتیازاتش خواهیم دید. مشکلی که این بازی باهاش مواجه شده یه مشکل لاینحله، بازی در برزخ classic vs modern داره دست و پا میزنه، نه میشه تماما شبیه نسخه های پیشین ساخته بشه و نه میتونن کاملا ساختار شکن و مدرن بسازنش چون در هر صورت یه عده ناراضی خواهند بود و این مشکلیه که عنوانی در قد و قواره doom دچارش شده و مدام داره از همین ناحیه ضربه میخوره، دقیقا مثل نسخه ۳ .
از دید من رویکرد id برای نسخه ۳ عالی ترین رویکرد بود، انصافا با وجود اینکه شماره ۳ رو بعضی ها نپسندیدن ولی گام هایی که id برای اون نسخه برداشت بی نظیر بود، واسه همینه که شاید توی زمان خودش بعضا نقد منفی هم در پی داشتولی بعد از ۱۱ ۱۲ سال به عنوان یه شاهکار ازش یاد میشه چون دقیقا زنده کردن نسخه های کلاسیک و مدرن کردن اون با حفظ اصالت بازی چیزی شبیه نسخه ۳ باید میشد که شد.
در هر حال باید منتظر موند دید سرنوشت بازی چی میشه امیدوارم که id . با ساخت این بازی مجازات نشه :دی.
 
دقیقا. منم خبرش رو توی vg247 خوندم. والا من که واقعا نفهمیدم مشکل بازی چیه؟! یه عده میگن بازی شبیه کال اف دیوتی و هیلو شده، یه عده میگن بازی خیلی سرعتیه و تاکتیک خاصی نداره ، یه عده میگن بازی اصلا سرعت نداره و خیلی کنده، یه سری میگن بازی خیلی جاه طلبانه هست ولی ایده ها خوب در نیومده و جذاب نشده، یه سری میگن بازی اصلا چیز تازه ای نداره...‌
خلاصه واقعا گیج شدم، من متاسفانه تایمم محدود بود نتونستم خودم بازی رو تجربه کنم واسه همین الان بدجوری گیج شدم با این نظرات.
از اونطرف گری ریچز یکی از بازیسازا و طرفدارای سری doom گفته بازی توی بخش مولتی شبیه یه سیکوئل برای quake یا unreal هست تا doom و گفته با اینکه بازی خوبیه ولی چون از المان های سری فاصله گرفته براش خوشایند نبوده.
من نظر ایشون رو بیشتر قبول دارم ، البته doom واقعا هیچوقت مولتی خیلی شاخصی نداشته و بیشتر برای بخش نک نفره اش مورد توجه بوده، حالا اینکه اونو شبیه quake یا unreal دونستن تا doom بازم عجیبه. در هر حال حرفش منطقی تره به نظرم، حرف کاربرا رو که ما نفهمیدیم.
در کل انتظار یه متای بالا رو از بازی نداشته باشین، من حس میکنم از اون دست بازیا بشه که به شدت سلیقه ای باهاش برخورد میشه و تلورانس شدیدی در امتیازاتش خواهیم دید. مشکلی که این بازی باهاش مواجه شده یه مشکل لاینحله، بازی در برزخ classic vs modern داره دست و پا میزنه، نه میشه تماما شبیه نسخه های پیشین ساخته بشه و نه میتونن کاملا ساختار شکن و مدرن بسازنش چون در هر صورت یه عده ناراضی خواهند بود و این مشکلیه که عنوانی در قد و قواره doom دچارش شده و مدام داره از همین ناحیه ضربه میخوره، دقیقا مثل نسخه ۳ .
از دید من رویکرد id برای نسخه ۳ عالی ترین رویکرد بود، انصافا با وجود اینکه شماره ۳ رو بعضی ها نپسندیدن ولی گام هایی که id برای اون نسخه برداشت بی نظیر بود، واسه همینه که شاید توی زمان خودش بعضا نقد منفی هم در پی داشتولی بعد از ۱۱ ۱۲ سال به عنوان یه شاهکار ازش یاد میشه چون دقیقا زنده کردن نسخه های کلاسیک و مدرن کردن اون با حفظ اصالت بازی چیزی شبیه نسخه ۳ باید میشد که شد.
در هر حال باید منتظر موند دید سرنوشت بازی چی میشه امیدوارم که id . با ساخت این بازی مجازات نشه :D.
مطمینا بازی که بیاد راضی میشید گیم پلی e3 رو باز ببینید. برا مخالفان هم باید گفت مولتیپلیر فازش جداست. دوم=سینگل . الان اینی که از سینگل نشون دادن همون دوومیه که همه انتظار دارند البته برای اونایی که دووم های قبلیو رفتن نه این همه نوویس زیر 20 سال.طرف نمیدونه دووم مادر این سبکه میاد میگه بنظرم بازیش اصالت نداره یا حس نمیده. این همه چیز دووم 3 رو هم توش داره با نگاه به شوتینگ کلاسیک دوم 1 و 2 با یک گرافیک بینظر. اخه گرافیک درمولتیپلیر کی ملاک بوده که اونم مسیله زیادی نداره. اگه کسی می خواد بدونه دووم چیه بره از دووم3 بازی کنه حداقل بعد بیاد نظربده.
 
  • Like
Reactions: uriel
من واقعا امیدوارم همینطوری بشه، امیدوارم بخش سینگل بتونه برگ برنده این بازی باشه مثل همیشه. ۳ نسخه گذشته این بازی حزو جریان سازترین بازی های تاریخ بودن، هر نسخه جدا نوآوری و لول کیفی بازی هارو به چند سطح بالاتر هدایت کرد، یه جوری به عنوان یه برند شاخص و الگو برای ژانر fps محسوب میشه.
دقیقا مشکل همینه که فرمودید، گیمرهای جدید و گیمرهای قدیم، واسه همین عرض کردم بازی توی برزخ گیر افتاده، البته من واقعا دوست داشتم اپن بتا رو تست میکردم و خودم میتونستم نظر بدم ولی الان واقعا نمیدونم بتا دقیقا چجوری بوده؟! چجوریه که توی ps store و xbox با این همه جامعه آماری امتیاز ۵/۵. و ۴:۵/۵ رو میگیره ولی توی استیم ۶۳ درصد نقد منفی داشته؟!!! بعد هیلو و کال اف دیوتی کجا و آنریل و کوئک کجا؟! شباهتشون خیلی کمه به هم اونوقت نظرات کامنت های بازی به یکی از این دو طرف گرایش داره، من واقعا متوجه نمیشم ...
در کل صبر باید کرد و دید چی میشه.
 
  • Like
Reactions: mehran3500
من از دسته سوم هستم و معتقدم بازی چیز تازه ای برای ارایه نداره !
یک ساعت وقت گذاشتن کافی بود تا متوجه بشید چی به چی بوده
شخصی سازی کرکتر به همراه ادوات در مقایسه با سایر شوتر هایی که مالتی پلیر دارن بسیار پیش پا افتادست . تم و رنگ قرمز و زرد تو همه چی نفوذ کرده
بازی وزن نداره ی جورایی همه چی سریع و تو کسری از ثانیه اتفاق می افته . این بازی به هیچ عنوان نباید بخش چند نفره میداشت و همون کمپین سینگل پلیر براش کافی بود .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mehran3500

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or