Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
الان گیم پلی رو دیدم، یعنی مخم سووت کشید، در بهترین حالت هم نمیتونستم تصور یه همچین چیزی رو داشته باشم/ دیوانه وار زیبا بود....
یه لحظه حس کردم دارم اون قسمت فیلم سینماییی Doom 2005 رو میبینم همون قسمتی که از دید اول شخص کارگردانی شده بود، یعنی در این حد واقعی و طبیعی بود...
خشونت و گیم پلی بازی ورای تصوره، عمرا هیچ کمپانی ای جز id در خلق تصاویر خونبار اینچنینی نمیتونه موفق باشه دست مریزاد.
گیم پلی و فضاسازی ها بیشتر سمت نسخه های کلاسیک رفته، ولی جو Doom 3 خیلی Doom تر بود از نظر من، یعنی بازسازی جو نسخه های کلاسیک چیزی شبیه به نسخه ی 3 باید باشه از نظر من تا این Doom جدید. تجسم نیروهای شیطانی و اهریمینی نسخه های کلاسیک توی Doom 3 خیلی نمود مدرنتر و زیباتری داشت تا این، ولی در کل میتونم بگم نمایش بازی کاملا id software دهه ی 90 رو آورد جلوی چشمم، بی نهایت لذت بردم، دشمنان ، اسلحه ها ، Science fiction و... کاملا برازنده ی نام Doom و حتی بیشتر از اون هستش، تا عرضه ی بازی دیوونه نشم خیلیه.
 
1 بازی سیار خشن فقط امیدوارم تکراری نشه طولانی هم نباشه. در کل نمایش عالی بود گرافیکشم عالی بود اگر مشکل تکسچر هم نداشته باشه همه چیز حله
 
بی نظیر بود نمایش بازی :x فقط محیطش زیادی ترو تمیز بود :دی موتور بازی چی هست؟ همونی که باهاش Rage رو ساختن؟ اسمش یادم نیست :|

انجین بازی id tech 6 یا به قول خودشون id tech666 :d، نه انجین بازی Rage ویرایش 5 بود ، این ورژن جدیده.
محیط ها تر و تمیز بودن؟ بابا اینهمه خون و....:d مرحله ی Hell هم که خارق العاده بود از نظر فضاسازی، پنتاگرام هم توی یه قسمت کاملا از بالا مشهود بود.
کلا Doom یه سری محیط صنعتی و در حال ساخت داره، یه سری محیط که بیشتر office و دفتر مانند هست، توی Doom 3 اگه خاطرتون باشه مراحل اول و دلتاها بیشتر office بودن و مراحل آخر و بعضی مرحله ها مثل recycling و... همین حالت صنعتی رو داشتن، که خب خون و خشونت و به هم ریختگی توی office ها بیشتر بود، اینم احتمالا همونجوریه.


majidred2011: این Aim رو که صد در صد داره، حالا اینجا بیشتر درگیری ها نزدیک بود ولی مطمئنن وجود داره. یه اسلحه rifle مانند داشت که حالت zoom هم داشت و توی مرحله ی hell ازش استفاده میکرد.
 
انجین بازی id tech 6 یا به قول خودشون id tech666 :d، نه انجین بازی Rage ویرایش 5 بود ، این ورژن جدیده.
محیط ها تر و تمیز بودن؟ بابا اینهمه خون و....:d مرحله ی Hell هم که خارق العاده بود از نظر فضاسازی، پنتاگرام هم توی یه قسمت کاملا از بالا مشهود بود.
کلا Doom یه سری محیط صنعتی و در حال ساخت داره، یه سری محیط که بیشتر office و دفتر مانند هست، توی Doom 3 اگه خاطرتون باشه مراحل اول و دلتاها بیشتر office بودن و مراحل آخر و بعضی مرحله ها مثل recycling و... همین حالت صنعتی رو داشتن، که خب خون و خشونت و به هم ریختگی توی office ها بیشتر بود، اینم احتمالا همونجوریه.


majidred2011: این Aim رو که صد در صد داره، حالا اینجا بیشتر درگیری ها نزدیک بود ولی مطمئنن وجود داره. یه اسلحه rifle مانند داشت که حالت zoom هم داشت و توی مرحله ی hell ازش استفاده میکرد.

جسد مسد توش نبود برخلاف Doom های قبلی :-"
 
این نمایش DOOM بهترین نمایشی بود که میشد برای یک بازگشت باشکوه ارائه داد :bighug: همه چیز بازی عالی بود. سرعتش، خشونتش، سلاح هاش، فینیشر ها و ... جالبه که خیلی حس تازگی داشت و در عین حال هنوزم کلاسیک بود. یک شوتر کلاسیک واقعی :x
 
نمایش Doom 4 فوق العاده بود

من شدیدا بعد دیدن گیم پلی بازی عاشقش شدم ، بعد مدت ها یه بازی شدیدا گیم پلی محور و لذت بخش در انتظارمونه

اصلا گانینگش فوق العادس، شما وزن و لگد سلاح ها رو قشنگ حس میکنین، بیخود نیست که میگن طعم شاتگان های id software رو توی هیچ بازی ای نمیشه حس کرد، الان توی این نمایش هم اون doubl barrel shotgun و هم شاتگانش واقعا بی نهایت لذت بخش بود. مورد بعدی هم گرافیک بازیه، مجموعه ای از افکت ها، تخریب، انیمیشن و... با بالاترین کیفیت ممکن. افکت آتیشش فوق العادس. وقتی دشمنا دارن اسپان میشن با تمام وجود میشه انرژی اطراف محل اسپان رو حس کرد، روی آبجکت های اطراف هم مثل جعبه و... تاثیر میزاره. یه جایی وقتی imp داشت اسپان میشد، لامپ های اطرافش خاموش شدن و بعد از اسپان شدن دوباره روشن شدن، یاد Doom 3 افتادم :d. حالا منتظرم تا تریلر با کیفیت ترش بیاد، اونوقت تازه میشه فهمید گرافیک بازی چقدر عالیه، بیشتر از 10 باره دارم نمایششو میبینم و هر دفعه جزییاتی که داخلش میبینم بیشتر شگفت زدم میکنه. در ضمن یه جایی توی مرحله Hell اون spectre های Doom 1&2 ( همون pinky demon هایی که بصورت نامرئی بودن) هم دیدم، طراحیشون خیلی عالی شده.
در کل نمایشش فوق العاده بود، واقعا دمشون گرررم.
 
دقیقا خیلی باحال بود قشنگ مثل گوشت یک تیکه جدا میکرد مینداخت اونور :دی

دوتای اول یه انیمیشن داشت، نگران شدم کمبود انیمیشن داشته باشه، یهو زد رگباری کلی شون رو بدون انیمیشن تکراری شرحه شرحه کرد! واقعاً بی نظیر بود! فینیشر ها هم که چشمم بود! هر طوری که دستش رسید کشت!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or