PlayStation Horizon Forbidden West

سازنده
Guerrilla Games
تاریخ انتشار
February 2022
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
170764
Horizon Forbidden West یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط استودیوی Guerrilla Games ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment برای PS5 منتشر خواهد شد. داستان بازی در آینده‌ای دور و هزار سال پس از زمان حال اتفاق می‌افتد، جایی که نسل تمدن بشری سقوط کرده و جهان در سلطهٔ موجوداتی شبیه به دایناسور با بافت‌های فلزی قرار گرفته و آن‌ها تبدیل به نیرومندترین مخلوقات این جهان شده‌اند. این بازی دنباله ای بر Horizon Zero Dawn است، در دنیای پساآخرالزمانی با دیدگاه سوم شخص و جهان باز روایت می شود. بازیکنان باری دیگر کنترل کارکتر بسیار محبوب، الوی را به دست خواهند گرفت، الوی در قسمت جدید به نقاط دوردست، کالیفرنیای غربی که توسط طوفان های گسترده و ماشین های کشنده ویران شده است سفر می کند. لوکیشن های بازی یادآور مکان های واقعی هستند، Yosemite Valley از دیگر مکان های برجسته بازی خواهد بود، امکان کاوش در زیر آب برای اولین بار به بازی افزوده شده‌است. گوریلا گیمز در این تریلر نوع جدیدی از دشمنان و محیط‌های جدید از بازی را با جلوه‌های بصری خیره کننده بر روی کنسول نسل بعدی پلی استیشن به نمایش گذاشت. همچنین خانم Ashly Burch بازیگر نسخه اول، در این قسمت نیز در نقش الوی به ایفای نقش خواهد پرداخت.
آپدیت: گیمپلی منتشر شده بخشی از بازی را نشان می‌دهد که ایلوی دوست وفادار خود، ارند را به سان فرانسیسکو فرستاده تا تکنولوژی خاصی را برای او پیدا کند، اما با قبلیه‌ای به‌نام Tenakth درگیر می شود و حال ایلوی باید ارند را نجات دهد. نمایش 14 دقیقه‌ای بازی، مبارزات با دشمنان انسانی و غیرانسانی را شامل می‌شود. همچنین کمی جلوتر، سازندگان از تجهیزات جدید ایلوی که برای جابجایی سریع‌تر در محیط استفاده می‌شود نیز رونمایی کردند.
همانطور که در تریلر معرفی اشاره شده بود، محیط‌های زیر آب اکنون بر خلاف نسخه اول قابل کاوش هستند. داستان Horizon Forbidden West شش ماه پس از وقایع نسخه اول اتفاق می‌افتد و ماجراجویی‌های ایلوی اینبار، در میان خرابه‌های مناطق غرب آمریکا که در زیر آب فرو رفته‌اند، جریان دارد. سازندگان در خصوص گیمپلی بازی تأکید دارند که تاکتیک‌ها و انتخاب‌های بازیکنان نقش مهمی را در نسخه دوم ایفا می‌کند.
استودیوی Guerrilla Games در پایان نمایش رویداد State of Play اعلام کرد که در هنگام نزدیک‌تر شدن به عرضه بازی، اطلاعات بیشتری را از آن به اشتراک خواهد گذاشت. بازی Horizon Forbidden West هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و در زمان نامشخصی از سال 2021 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.
148728
"پس از پایان یافتن جهان چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد ―Sylens"​
Sylens یک پژوهشگر سرگردان و بنیانگذار Eclipse است. او شیفتگی زیادی به تاریخ و فن آوری های باستانی دارد، او درقسمت اول با الوی متحد می شود تا حقیقت موجود در ماشین ها و سرنوشت افراد را قبل از مرگشان کشف کند. او در طول بازی سعی می کند اعتماد الوی را نسبت به هدفی که در سر می پروراند بدست بیاورد، کسی که تا پایان بازی به الوی مشاوره می داد مشخص می شود خود، خطرناکترین آنتاگونیست بازی است، در قسمت جدید بازی نقشی پررنگ خواهد داشت.

image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0006.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0003.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0002.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0001.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_000422.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_000522.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0007222.jpg
 
آخرین ویرایش:
فقط در مورد بخش اول، اگر هر دو کنسول رو داشته باشید، میتونید با اتصال کابل lan همه فایل بازی ها+سیو ها رو انتقال بدید
اگر نباشه، دیگه فقط همون گزینه پلاس:-"


برای هورایزن نمیدونم که saveه نسخه PS4 رو میخونه روی PS5 یا خیر:-" (سوشیما میخوند ، ولی مثلا توی FF7 باید از منو نسخه PS4 آپلود میکردید رو سدور اسکوئر انیکس و از منوی نسخه PS5 ، سیو ورژن PS5 تحویل میگرفتید:-" )
ولی کلا برای اون بقیه لیست بازی هاتون، اگر نسخه ی PS4 هستن و صرفا بکواردی دارن روی PS5 اجرا میشن، مشکلی برای سیوها ندارید:-"
چرا الان گفتی اینو ؟ من همه سیوام روی 4 رو پاک کردم وقت فروش کنسول
شت:(:(:(

کلا من برعکس خیلیا از ایلوی و ستینگ و دنیای هورایزن خوشم میاد. Zero Dawn از جمله معدود بازی های نسل هشت بود که پلت اش کردم و یکی از بهترین بازی های نسل برای من بود.
فوربیدن وست تا اینجایی که بازی کردم به نظرم همون فرمول را ارتقا دادن و روی بعضی نقاط ضعف هم کار کردن و نتیجه جالبه در کل. مثلا ساید کویئست ها به میزان قابل توجهی بهتر از Zero Dawn هست. یا npc ها واقعا جزییات طراحی فوق العاده ای دارن که همین باعث میشه بیشتر با شخصیتشون بتونی ارتباط برقرار کنی.
گچت های جدید و سلاح های بازی به نظرم به مبارزات و هم گشت و گذار بازی عمق بیشتری داده. به خصوص دوتا امکان گرب کردن و گلایدینگ به بازی ورتکالیتی بیشتری داده و این مورد را خیلی دوست داشتم.
درسته شماره 2 اکثر ایرادات شماره 1 رو رفع کرده یا سعی کرده رفع کنه ولی یه مورد هنوز هم منو آزار میداد و همین باعث شد اونطور که باید و شاید بازی برام جدید و جذاب نباشه
اونم اینه که هنوزم مثه شماره 1 نحوه کشتن 99 درصد دشمنا و نقاط ضعفشون شبیه همه و ابتدایی ترین سلاحای بازی تقریبا تا اخر بازی جواب میدن - کلا این عدم تنوع و عدم چالش در از بین بردن دشمنا برای من که به شخصه بازی رو تکراری میکرد.

به جز اون واقعا بازی نسبت به شماره 1 پیشرفت های خوبی داشت(گرافیکشم که با اینکه رو 4 بازیش کردم بازم خیلی وحشتناک و خفن بود)

.
 
اون قضیه کابل لن را نمیدونستم. فکر میکردم فقط با پلاس میشه :D ولی همون قضیه اینکه بازی به بازی فرق داره یکم رو مخه. ولی خب حالا من تاکیدم رو اینه ملت هورایزن را رو PS5 باز کنن.
یعنی اینقدر روی ps4 معمولی داغونه؟
شما با آخرین آپدیت بازی میکنی؟
چون من روی ps4 pro بازی میکنم و به جز اینکه بعد از فست تراول بعضی از تکستچرا دیر لود میشن مشکل دیگه ای ندیدم، کیفیت تصویر هم عالیه، بعد 80 ساعت بازی افت فریم و باگی هم ندیدم، حتی لودینگها هم خیلی سریعن
 
اون قضیه کابل لن را نمیدونستم. فکر میکردم فقط با پلاس میشه :D ولی همون قضیه اینکه بازی به بازی فرق داره یکم رو مخه. ولی خب حالا من تاکیدم رو اینه ملت هورایزن را رو PS5 باز کنن.
البته برای مثال شما الان بازی های PS4 رو بخواید بزنید هیچ مشکلی ندارید رو PS5
اون تفاوته برای وقتیه که بخواید نسخه PS5 رو بزنید(و چون فایل های بازی رو هم میتونید انتقال بدید، انگار فقط نیاز به دانلود نسخه ی PS5 دارید)... حالا بگذریم

آره به نظر منم بازی هایی که یه جورایی شوکیس هستن، مثل اکثر بازی های سونی، حیفه روی PS4 زده بشن و باید گذاشته بشن برای سخت افزار بهتر


چرا الان گفتی اینو ؟ من همه سیوام روی 4 رو پاک کردم وقت فروش کنسول
شت:(:(:(
من روزی که کنسول رو گرفتم از بچه ها پرسیدم راهی هست جز پلاس؟
گفتند آره و چنین چیزیست!
البته فایل بازی ها خیلی زمان بره، و من فقط بازیی که اون زمان در حال بازی بودم رو انتقال دادم
ولی برای Saveها وقت گیر نبود:-"
اگر راه انتقال نداشت منم هنوز داشتم روی PS4 بازی میکردم:-"
 
  • Like
Reactions: HalfLife G
چرا الان گفتی اینو ؟ من همه سیوام روی 4 رو پاک کردم وقت فروش کنسول
شت:(:(:(


درسته شماره 2 اکثر ایرادات شماره 1 رو رفع کرده یا سعی کرده رفع کنه ولی یه مورد هنوز هم منو آزار میداد و همین باعث شد اونطور که باید و شاید بازی برام جدید و جذاب نباشه
اونم اینه که هنوزم مثه شماره 1 نحوه کشتن 99 درصد دشمنا و نقاط ضعفشون شبیه همه و ابتدایی ترین سلاحای بازی تقریبا تا اخر بازی جواب میدن - کلا این عدم تنوع و عدم چالش در از بین بردن دشمنا برای من که به شخصه بازی رو تکراری میکرد.

به جز اون واقعا بازی نسبت به شماره 1 پیشرفت های خوبی داشت(گرافیکشم که با اینکه رو 4 بازیش کردم بازم خیلی وحشتناک و خفن بود)

.

این قضیه را من مشکلی ندارم. تو هورایزن 30-40 نوع دشمن داری که مثلا میتونی اسکن کنی به نقاط ضعفشون شلیک کنی یا مثلا از سلاح هایی که ضعف دارن نسبت بهش استفاده کنی. حالا نود درصد بازی ها کلا یکی دونوع دشمن داری در این صورت که خیلی باید اونا برات کسل کننده تر باشه.


یعنی اینقدر روی ps4 معمولی داغونه؟
شما با آخرین آپدیت بازی میکنی؟
چون من روی ps4 pro بازی میکنم و به جز اینکه بعد از فست تراول بعضی از تکستچرا دیر لود میشن مشکل دیگه ای ندیدم، کیفیت تصویر هم عالیه، بعد 80 ساعت بازی افت فریم و باگی هم ندیدم، حتی لودینگها هم خیلی سریعن

الته داغون به اون معنی غیر قابل بازی منظورم نیست. من PS4 Pro ندارم ولی خب قابل حدس هست که روی پرو مثلا کیفیت تکسچر بیشتر باشه یا افت فریم کمتر. مثلا اینجا روی فور معمولی همون اوایل بازی که میخای وارد فوربیدن وست بشی و درگیری بزرگ ایجاد میشه به شدت من افت فریم داشتم.

البته برای مثال شما الان بازی های PS4 رو بخواید بزنید هیچ مشکلی ندارید رو PS5
اون تفاوته برای وقتیه که بخواید نسخه PS5 رو بزنید(و چون فایل های بازی رو هم میتونید انتقال بدید، انگار فقط نیاز به دانلود نسخه ی PS5 دارید)... حالا بگذریم

آره به نظر منم بازی هایی که یه جورایی شوکیس هستن، مثل اکثر بازی های سونی، حیفه روی PS4 زده بشن و باید گذاشته بشن برای سخت افزار بهتر



من روزی که کنسول رو گرفتم از بچه ها پرسیدم راهی هست جز پلاس؟
گفتند آره و چنین چیزیست!
البته فایل بازی ها خیلی زمان بره، و من فقط بازیی که اون زمان در حال بازی بودم رو انتقال دادم
ولی برای Saveها وقت گیر نبود:-"
اگر راه انتقال نداشت منم هنوز داشتم روی PS4 بازی میکردم:-"


البته من چک کردم گویا با USB هم میشه سیو ها را کپی و انتقال داد که من نمیدونستم و خیلی خوب شد فهمیدم چون میخاستم کلا پاک کنم بره.
 
من یکم تجربه ام را به روز کنم. حدود 20 ساعت بازی کردم تا اینجا حس میکنم به 1/5 هم نرسیدم چون فعلا که 70 درصد نقشه پوشیده است. نصف جک و جونور ها را ندیدم و...

حس میکنم یک 60-70 ساعتی حداقل باید بازیش کنم.

در مجموع همونطور که خیلی ها گفتن بازی بیشتر روی بهبود و تکمیل اون چیزی که قبلا ارائه کرده تمرکز داشته، ولی من مجموعا از بهبودهایی که داشته راضی ام. چون زیرو داون را هم همون موقع 2017 تموم و پلت کرده بودم مدت ها از این دنیا دور بودم برام زیاد تکراری نشده. بیشتری چیزی که باعث میشه برای من هورایزن نسبت به اپن ورلدهای دیگه مشابه جذابیت داشته باشه یکی سیستم اکشن و شوتینگ و مبارزاتش هست که خیلی سریع و با جزییات هست و یکی هم دنیای متفاوت اونه.

خلاصه تا اینجا که خیلی راضی بودم به شخصه و تقریبا روزی متوسط 1 ساعت بازی کردم که برای من فراتر از حد معمول بازی کردنم هست. برعکس خیلی ها من برام این دنیا و حتی خود ایلوی خیلی جذاب هستن و همین باعث میشه لذت ببرم.

یک مورد هم اضافه کنم که اون مشکلات گرافیکی که قبلا گفتم نمیدونم چرا ولی خیلی کمتر شده رفته رفته. اون حس شمیرینگ هم به دیگه خیلی به چشمم نمیاد، فریم ریت هم خیلی خیلی ثبات بیشتری پیدا کرده که عجیبه برام:-?. جلوتر هم بعضی جاها واقعا گرافیک مو به تن آدم سیخ میکنه. حالا بریم جلو میخایم پلت کنیم :D
 
این قضیه را من مشکلی ندارم. تو هورایزن 30-40 نوع دشمن داری که مثلا میتونی اسکن کنی به نقاط ضعفشون شلیک کنی یا مثلا از سلاح هایی که ضعف دارن نسبت بهش استفاده کنی. حالا نود درصد بازی ها کلا یکی دونوع دشمن داری در این صورت که خیلی باید اونا برات کسل کننده تر باشه.
اخه همشون یجور میمیرن تازه با یکی دو تا اسلحه اول بازی هم میشه بازی رو تموم کرد
یعنی میخوام بگم سلاح ها و دشمن ها تنوع ظاهری دارن ولی تنوع مکانیمزی ندارن - البته رباتیک بودن بازی هم بی تاثیر نیس تو این حسه من

ولی در کل من انتظار سوپرایز شدن از شماره 2 داشتم نه بهبود صرف(اینم خودش یه دلیله دیگس که خیلی حال نکردم با بازی) به نظرم اینقدری که میتونستن از پتانسیل بازی استفاده نکردن

.
 
آخرین ویرایش:
اخه همشون یجور میمیرن تازه با یکی دو تا اسلحه اول بازی هم میشه بازی رو تموم کرد
یعنی میخوام بگم سلاح ها و دشمن ها تنوع ظاهری دارن ولی تنوع مکانیمزی ندارن - البته رباتیک بودن بازی هم بی تاثیر نیس تو این حسه منه

ولی در کل من انتظار سوپرایز شدن از شماره 2 داشتم نه بهبود صرف(اینم خودش یه دلیله دیگس که خیلی حال نکردم با بازی) به نظرم اینقدری که میتونستن از پتانسیل بازی استفاده نکردن

.

مراد این قضیه ای که میگی را متوجه نمیشم.

خب الان تیرکمون عادی هست با چند نوع تیر و المان های مختلف، یک سلاح هست که Trap میکاری رو زمین، یک سلاح داری دشمن را Tie میکنی رو زمین، سلاح داری بمب پرتاپ میکنی، میتونی رو زمین دستی مین بکاری، Melee هم که هست میتونی از نزدیک درگیر بشی، هرکدوم از سلاح ها هم باز قابلیت این را دارن که چندتا همزمان شات کنی، میتونی ربات Override کنی کمک کنه، ترورسال داری میتونی تو اکثر مبارزات بری بالای تیری چیزی و...

این بحث که با همون سلاح های عادی هم میشه بازی را تموم کرد را باز قبول ندارم. چون یکی دوتا از دشمن های بازی را مثلا اگر Tie نکنی بیچاره ات میکنن. ولی خب حتی اگه بشه کاملش کرد با دوتا سلاح هم بازی به خودی خودش چیز بدی نیست. یک آپشن محسوب میشه . شاید یکی دوست نداشته باشه مثلا از مکانیزم A کلا استفاده کنه.

حالا هرچند خیلی از اینا تو نسخه قبلی هم بود ولی خب همونجا هم واقعا سیستم خیلی تکمیل بود نمیشد زیاد بهبودش داد.
 
مراد این قضیه ای که میگی را متوجه نمیشم.

خب الان تیرکمون عادی هست با چند نوع تیر و المان های مختلف، یک سلاح هست که Trap میکاری رو زمین، یک سلاح داری دشمن را Tie میکنی رو زمین، سلاح داری بمب پرتاپ میکنی، میتونی رو زمین دستی مین بکاری، Melee هم که هست میتونی از نزدیک درگیر بشی، هرکدوم از سلاح ها هم باز قابلیت این را دارن که چندتا همزمان شات کنی، میتونی ربات Override کنی کمک کنه، ترورسال داری میتونی تو اکثر مبارزات بری بالای تیری چیزی و...

این بحث که با همون سلاح های عادی هم میشه بازی را تموم کرد را باز قبول ندارم. چون یکی دوتا از دشمن های بازی را مثلا اگر Tie نکنی بیچاره ات میکنن. ولی خب حتی اگه بشه کاملش کرد با دوتا سلاح هم بازی به خودی خودش چیز بدی نیست. یک آپشن محسوب میشه . شاید یکی دوست نداشته باشه مثلا از مکانیزم A کلا استفاده کنه.
مساله اینه که من بازی رو بدون استفاده از ترپ تموم کردم ...از بقیه سلاحها هم به ندرت استفاده کردم - همین باعث شد بازی برام کسل کننده بشه(که ایراد بازیه و تو رو تو شرایطی قرار نمیده که استفاده متنوع کنی از تجهیزاتت) و دشمنا هم همینطورن و مکانیزم مبارزه باهاشون خیلی ثابت بود(این تجربه رو چند تا از دوستام داشتن و فقط نظر من نیست که بگم یدونه من حال نکردم با بازی)

خیلی خیلی کارای زیادی میشد انجام داد برای تنوع بخشی به مبارزات و دشمن ها و .... که اینا خیلی سراغش نرفتن و در مورد داستان هم با اینکه موضوع گایا و ...باحاله ولی خود بازی خیلی جدی نمی گیرتش و روایت خیلی نسبت به شماره 1 بهتر نشده (ولی کیفیت مامموریت های فرعی اره بهتر شده)

البته با همه این انتقاداتی که میکنم بگم که بازی عالیه و حال میده ولی اونی که انتظار داشتم نشده

.
 
  • Like
Reactions: hp3in_pro
مساله اینه که من بازی رو بدون استفاده از ترپ تموم کردم ...از بقیه سلاحها هم به ندرت استفاده کردم - همین باعث شد بازی برام کسل کننده بشه(که ایراد بازیه و تو رو تو شرایطی قرار نمیده که استفاده متنوع کنی از تجهیزاتت) و دشمنا هم همینطورن و مکانیزم مبارزه باهاشون خیلی ثابت بود(این تجربه رو چند تا از دوستام داشتن و فقط نظر من نیست که بگم یدونه من حال نکردم با بازی)

خیلی خیلی کارای زیادی میشد انجام داد برای تنوع بخشی به مبارزات و دشمن ها و .... که اینا خیلی سراغش نرفتن و در مورد داستان هم با اینکه موضوع گایا و ...باحاله ولی خود بازی خیلی جدی نمی گیرتش و روایت خیلی نسبت به شماره 1 بهتر نشده (ولی کیفیت مامموریت های فرعی اره بهتر شده)

البته با همه این انتقاداتی که میکنم بگم که بازی عالیه و حال میده ولی اونی که انتظار داشتم نشده

.

حالا بحث داستان را که من هنوز تموم نکردم نظری ندارم ولی تا اینجا کشش لازم را برام داشته و جالبه بدونم مثلا چه اتفاقی قراره بیفته.

برعکس تو من تقریبا همه سلاح ها را دارم استفاده میکنم (به جز Trap دستی) و مدام دستم روی Wheel هست دارم عوض میکنم . نمیدونم شاید نظراتمون فرق داره ولی برای من به شخصه مثلا مبارزه با یک Tunderjaw حس مبارزه با یک Stormbird را نداره :D

به شخصه تا اینجا برای من بزرگ ترین ایراد نیاز به لوت کردن زیاد تو اوایله بازیه. خیلی زود تیرها تموم میشن
 
  • Like
Reactions: blak and HalfLife G
حالا بحث داستان را که من هنوز تموم نکردم نظری ندارم ولی تا اینجا کشش لازم را برام داشته و جالبه بدونم مثلا چه اتفاقی قراره بیفته.

برعکس تو من تقریبا همه سلاح ها را دارم استفاده میکنم (به جز Trap دستی) و مدام دستم روی Wheel هست دارم عوض میکنم . نمیدونم شاید نظراتمون فرق داره ولی برای من به شخصه مثلا مبارزه با یک Tunderjaw حس مبارزه با یک Stormbird را نداره :D

به شخصه تا اینجا برای من بزرگ ترین ایراد نیاز به لوت کردن زیاد تو اوایله بازیه. خیلی زود تیرها تموم میشن
توی تنظیمات,ایزی لوت رو on کن تا هر رباتی رو که کشتی دیگه کل محوطه رو دنبال لوت نباشی.همشون رو جنازه ی رباط جمع میشن و راحت میتونی یکجا لوت کنی
 
اخه همشون یجور میمیرن تازه با یکی دو تا اسلحه اول بازی هم میشه بازی رو تموم کرد
یعنی میخوام بگم سلاح ها و دشمن ها تنوع ظاهری دارن ولی تنوع مکانیمزی ندارن - البته رباتیک بودن بازی هم بی تاثیر نیس تو این حسه من

ولی در کل من انتظار سوپرایز شدن از شماره 2 داشتم نه بهبود صرف(اینم خودش یه دلیله دیگس که خیلی حال نکردم با بازی) به نظرم اینقدری که میتونستن از پتانسیل بازی استفاده نکردن

.
دقیقا منم همین مشکل رو با بازی داشتم کل بازی یکی دو تا بیشتر تیرکمون و زره عوض نکردم حتی تیر ها هم از همون معمولیا استفاده کردم یا اینکه تنوع سلاح و زره داشت ولی یازی مجبورت نمیکرد از اونا استفاده کنی همین باعث شد بازی یکنواخت بشه واسم و فقط ماموریت های اصلی رو تموم کردم که زودتر تموم شه
 
  • Like
Reactions: HalfLife G
منم بعد 20 ساعت بازی کردن نظرمو بگم. بازی بهم نمیچسبه حقیقتش. من اتفاقا رباتا پدرمو در میارن و از هرچی سلاح هست سعی میکنم استفاده کنم. هرکدوم از رباتا انگار یه باس هستن. من همزمان الدن رینگ هم بازی میکنم. انقد اذیت نمیشم اونجا. بعد به شدت روایت و شخصیت ها واسم خسته کننده هستن. بازی رو یه مدت ول کردم رفتم iki island سوشیما رو بازی کردم واقعا تفاوت کیفیت روایت احساس میشه اونجا.
 
مساله اینه که من بازی رو بدون استفاده از ترپ تموم کردم ...از بقیه سلاحها هم به ندرت استفاده کردم - همین باعث شد بازی برام کسل کننده بشه(که ایراد بازیه و تو رو تو شرایطی قرار نمیده که استفاده متنوع کنی از تجهیزاتت) و دشمنا هم همینطورن و مکانیزم مبارزه باهاشون خیلی ثابت بود(این تجربه رو چند تا از دوستام داشتن و فقط نظر من نیست که بگم یدونه من حال نکردم با بازی)

خیلی خیلی کارای زیادی میشد انجام داد برای تنوع بخشی به مبارزات و دشمن ها و .... که اینا خیلی سراغش نرفتن و در مورد داستان هم با اینکه موضوع گایا و ...باحاله ولی خود بازی خیلی جدی نمی گیرتش و روایت خیلی نسبت به شماره 1 بهتر نشده (ولی کیفیت مامموریت های فرعی اره بهتر شده)

البته با همه این انتقاداتی که میکنم بگم که بازی عالیه و حال میده ولی اونی که انتظار داشتم نشده

.
عزیز شرمنده که من صحبت شمارو ریپلای میکنم - ولی فکر میکنم یا شما خیلی خیلی مهارت خاصی در مبارزات بازی داری (مثل این دوستایی که چشم بسته الدن رینگ رو به اتمام میرسونن) که میگی با یدونه سلاح بازی رو به انتها رسوندی و باقی سلاح های بازی رو عملا استفاده نکردی (که اینجا فکر میکنم شما اگر خیلی هاردکور گیمر باشی - انتظاراتت رو در حد این گیم و عمومیت کاربرهاش پائین میاری - نه اینکه توقع سولز لایک بودن رو از بازی داشته باشی)
یا اینکه بازی رو - رو یک درجه سختی آسون داری تجربه میکنی! (یا کاستوم کردن درجه سختی ...) میشه مگه رباتی رو که مینیمم رو درجه سختی یکی مونده به آخر باید 5000 هیت با انواع و اقسامِ متریال ها بدی! با یک تیرکمون که اصلا بهش اثر نداره یا نهایت هر تیر 15 تا هیت میده بکشی ؟!
باس فایت های اصلی رو که بگذریم - بعضی از ربات ها که تو اواخر بازی درجه پردیتور پیدا میکنن (فکر کنم اسمشون همچین چیزی یا ایپکس میشد) رو اصلا و ابدا نمیشه حتی با 3 یا 4 تا از اسلحه ها زد! ده بار باید ترپ بکاری - سلاح عوض کنی - از کلی ابیلیتی ها (همون OverPower ها ) استفاده کنی تا بزنی 8-| من بیش از 90 ساعت فوربیدن وست رو بازی کردم - الان هم که الانه تو فایت هااگر از تمام سلاح ها و ترپ ها و ... استفاده نکنم الوی نهایت 5 ثانیه دووم میاره :D
مثال استفاده از مکانیزم های متفاوت رو و احتیاجِ تغییر دادنشون محیط آرِنای بازیه - شما رو مُد های آسون زیر 15 ثانیه میزنی - رو درجه سختی های بالاتر 5 دقیقه هم نمیتونی چالش هاش رو انجام بدی ...

من رو یاد یکی از دوستانمون انداختین که میگفت لست پارت 2 اصلا مکانیزم های فایتینگش سخت نیست و پلیر رو درگیر نمیکنه - حالا طرف رو ایزی مد با 18 تا خشاب پرُ داشت بازی میکرد (به واسطه سیستم لوت بازی) - ما رو درجه سختی یکی مونده به آخر (الان چندتا مونده به آخر) 18 تا اتاق رو میگشتیم که یدونه تیر پیدا کنیم -بعد اگر تیرهامون به هدف نمیخورد لست چک پوینت میکردیم که تیرها دوباره حفظ بشن :D
 
عزیز شرمنده که من صحبت شمارو ریپلای میکنم - ولی فکر میکنم یا شما خیلی خیلی مهارت خاصی در مبارزات بازی داری (مثل این دوستایی که چشم بسته الدن رینگ رو به اتمام میرسونن) که میگی با یدونه سلاح بازی رو به انتها رسوندی و باقی سلاح های بازی رو عملا استفاده نکردی (که اینجا فکر میکنم شما اگر خیلی هاردکور گیمر باشی - انتظاراتت رو در حد این گیم و عمومیت کاربرهاش پائین میاری - نه اینکه توقع سولز لایک بودن رو از بازی داشته باشی)
یا اینکه بازی رو - رو یک درجه سختی آسون داری تجربه میکنی! (یا کاستوم کردن درجه سختی ...) میشه مگه رباتی رو که مینیمم رو درجه سختی یکی مونده به آخر باید 5000 هیت با انواع و اقسامِ متریال ها بدی! با یک تیرکمون که اصلا بهش اثر نداره یا نهایت هر تیر 15 تا هیت میده بکشی ؟!
باس فایت های اصلی رو که بگذریم - بعضی از ربات ها که تو اواخر بازی درجه پردیتور پیدا میکنن (فکر کنم اسمشون همچین چیزی یا ایپکس میشد) رو اصلا و ابدا نمیشه حتی با 3 یا 4 تا از اسلحه ها زد! ده بار باید ترپ بکاری - سلاح عوض کنی - از کلی ابیلیتی ها (همون OverPower ها ) استفاده کنی تا بزنی 8-| من بیش از 90 ساعت فوربیدن وست رو بازی کردم - الان هم که الانه تو فایت هااگر از تمام سلاح ها و ترپ ها و ... استفاده نکنم الوی نهایت 5 ثانیه دووم میاره :D
مثال استفاده از مکانیزم های متفاوت رو و احتیاجِ تغییر دادنشون محیط آرِنای بازیه - شما رو مُد های آسون زیر 15 ثانیه میزنی - رو درجه سختی های بالاتر 5 دقیقه هم نمیتونی چالش هاش رو انجام بدی ...

من رو یاد یکی از دوستانمون انداختین که میگفت لست پارت 2 اصلا مکانیزم های فایتینگش سخت نیست و پلیر رو درگیر نمیکنه - حالا طرف رو ایزی مد با 18 تا خشاب پرُ داشت بازی میکرد (به واسطه سیستم لوت بازی) - ما رو درجه سختی یکی مونده به آخر (الان چندتا مونده به آخر) 18 تا اتاق رو میگشتیم که یدونه تیر پیدا کنیم -بعد اگر تیرهامون به هدف نمیخورد لست چک پوینت میکردیم که تیرها دوباره حفظ بشن :D
شرمندگی چرا داریم تبادل اطلاعات می کنیم خب
من منظورم این نیست که از سلاحای دیگه اصلا استفاده نکردم ولی این اتفاق بندرت افتاد و در حدی بود که نیاز چندانی به سلاحای دیگه حس نمیکردم ( شاید تو 4....5 درصد موقعیت ها بغیر از یکی دو تا سلاح اصلیم از بقیشون استفاده کردم)

ولی ترپ اصلا استفاده نکردم .....چون خیلی هم دردسر بود برام و مزیت زیادی برام نداشت

اینم بگم همه اینا رو روی درجه سختی نرمال مد نظره.....اینکه یکی رو هارد یا وری هارد بازی میکنه طبیعیه که از کل سلاح ها استفاده کنه و این چون عمومیت نداره بحث ما هم نیست.(عمومیت رو نرمال بازی میکنن )

.
 
شرمندگی چرا داریم تبادل اطلاعات می کنیم خب
من منظورم این نیست که از سلاحای دیگه اصلا استفاده نکردم ولی این اتفاق بندرت افتاد و در حدی بود که نیاز چندانی به سلاحای دیگه حس نمیکردم ( شاید تو 4....5 درصد موقعیت ها بغیر از یکی دو تا سلاح اصلیم از بقیشون استفاده کردم)

ولی ترپ اصلا استفاده نکردم .....چون خیلی هم دردسر بود برام و مزیت زیادی برام نداشت

اینم بگم همه اینا رو روی درجه سختی نرمال مد نظره.....اینکه یکی رو هارد یا وری هارد بازی میکنه طبیعیه که از کل سلاح ها استفاده کنه و این چون عمومیت نداره بحث ما هم نیست.(عمومیت رو نرمال بازی میکنن )

.
نه خوب چون میون گفتمان با دوستی بودید و من دخالت کردم - شرمندگیم رو اعلام کردم که دم شما گرم از این طرز رفتار :Lovestruck:

کاملا حرفتون درسته - بازی متاسفانه یا خوشبختانه شما رو اصلا و ابدا محدود و قفل نمیکنه که از یک سلاح خاص استفاده کنید (حتی با عوض کردن درجه سختی ها) - مثلا رو درجه سختی آخر بازی هم شما میتونید با Melee اتک ها سخت ترین دشمن ها رو از پا در بیارید - اما میشه همون تعریفی که کردم براتون - دشمن های تو بازی هستن که شما حداقل باید 5000 دمیج رو بهشون بزنین - حالا میتونین با ترکیب لباس ها + ابیلیتی ها + آپگرید های سلاح ها و اون اصطلاحا پرک ها یک ضربه 1000 دمیجی وارد کنید یا با یک ابزاری که اصلا برای زدن اون دشمن تعبیه نشده 3 تا 3 تا هیت بدین :)
حالا این موارد بالا رو ترکیب کنید با هوش مصنوعی دشمن ها و استفاده از نوع ضربه زدنشون به کاراکتر اصلی + میزان مقاوت دشمن و میزان مقاومت خودتون + منابعی که شما باید کنترلشون کنید برای کرفتینگ تیرها
من دقیقا یادمِ اون اوایل بازی یک باگی داشت - لوت های یکی از ربات ها رو نمینداخت (روی زمین) یا اگر مینداخت نمیشد بعد از کشتنش رفت و لوتش کرد + نهایت مقاومت الوی از این ربات 2 ضربه بود!! من 10 - 12 بار میمردم تا بتونم یکبار اون ربات رو بزنم - حالا اگر باگ میشد - دوباره باید میرفتم میزدمش 8-|:D (اتفاقا اینجا هم ریپورت کردم اون باگ رو و دیدم که در آپدیت ها فیکس شد) - باز میگم این مربوط به درجه سختی یکی مونده به آخر میشد - هنوز هم جرات نمیکنم با درجه سختی آخر بچرخم تو مپ :D

البته این نکته رو اضافی کنم - به نظر شخص من که عاشقانه این فرنچایز رو دوست دارم (یعنی همین الان بگن هفته ی بعد نسخه ی بعدی میاد - همچنان براش هیجان دارم و هر هزینه ی رو پرداخت میکنم 8-|) - هورایزن فوربیدن وِست اصلا بازی کامل و بی عیبی نیست - قشنگ یادمِ بخاطر خیلی از مکانیزم های بازی - ساعت ها به این فکر میکردم که تو اون استدیو به اون بزرگی و قدرتمندی - با اون همه سابقه و هنرمند - یکی نبوده به اینها بگه این مکانیزم ساده باید به این شکل پیاده سازی بشه تا بیشترین درگیری رو برای بازیباز به همراه بیاره ؟! یا این مکانیزم به خوبی عمل نمیکنه و میتونه به روند سیستم (مثلا) لوت کردن ضربه وارد کنه ؟!

مثلا همین محدود نکردن پلیر ها به استفاده کردن از یک سلاح - چرا نباید همچین چیزی باشه وقتی تو اونقدر زیبا سلاح های بازی رو طراحی کردی - براشون Passive پرک طراحی کردی و اونقدر آپگریدهای جذاب رو دارن ؟ (چطور که اگر اشتباه نکنم در بازی God Of War برای زدن یک نوع دشمن خاص باید از ترکیب خاصی استفاده میکردی - اینجا هم این عمل ها باید قفل میشد (اگر اشتباه نکنم یک سری از دشمن های Gow رو شما باید فقط با Melee میزدی! به هیچ وجه با هیچ مکانیزم دیگه ی دمیج نمیخوردن - البته من رو درجه سختی آخر بازی می کردم - اما مطمئن هستم مکانیزم بازی تو هر سطحی شمارو مجبور به استفاده از اون مدل ضربه زدن میکرد))
یکی از بزرگترین عیب های بازی , باز تو همین بخشِ که شما رو مجبور به آپگرید نهایی سلاح ها نمیکنه! با اینکه یک سیستم عظیمی (واقعا عظیم!) از چگونگی آپگرید سلاح ها و بدست آوردن متریال پیش نیازشون طراحی شده - اما از یک جایی به بعد شما پیش خودت میگی چرا من باید اینکار رو انجام بدم ؟ اصلا دلیلی نداره که من بخوام تو این دنیا با این جزئیات نقش شکارچی رو بازی کنم . بازی و مراحلش تموم بشه - دیگه چیزی نمیخوام - در نهایت هم من با هزاران هزار واحد پول بازی که به هیچ کاریم نمیومد بازی رو تموم کردم 8-| (مطمئنم تو اون دنیای پسا پس آخر زمانی شخصیت من پولدار ترین فردِ اون اکو سیستم بود:)))

یا یک مکانیزم ابتدایی و جذابِ دیگه - برای پر کردن ترپ ها - متریال های اولیه و پویزن ها - شما حتما و حتما باید میرفتی به کمپ های بازی که اون صندوقچه رو داشته باشه و شارژشون کنی (خدا پدر مادر سازنده SSD رو ببخشِ و بیامرزه که این بازی تقریبا صفحه ی بارگذاری نداشت - من برای اینکار بعد از هر فایت سریع فست ترول میکردم :D چون بعد از هر فایت واقعا خالیه خالی می شدم...) - چرا روی ربات هایی که شما سوارشون میشدی مکانیزمی تعبیه نشده بود که مثلا یک کیفی باشه - شما همونجا موارد مورد نیازت رو شارژ کنی - مثال این مکانیزم هم شاهکاری بود به اسم رد دد 2 - اسب شما حکم یک صندوقچه ثانویه رو برای شما بازی میکرد که میتونستی حتی سلاح های اضافیت رو درش عوض کنی - امکان نداشت در صحنه های مبارزه ی شما به یکباره بتونی از اسنایپی که روی دوشِ کاراکتر هست به یک سِمی اتوماتیک رایفل یا شاتگان دسترسی داشته باشی - حالا شما حساب کن این مکانیزم جذاب به فوربیدن وست اضافی میشد و دنیای استفاده از سلاح ها به این صورت طراحی میشد - این طراحی مکانیزم هاست که کاربرها رو دعوت یا گاها مجبور به استفاده از مکانیزم های طراحی شده میکنه
من ساعت ها شده که تو رد دد 2 زمان رو صرف شکار حیاط وحش بازی میکنم و چقــــدر جذابِ این اتفاق - حالا تو فوربیدن وست الان چه دشمن کوچیک ببینم / چه بزرگ - سعی میکنم از منطقه بزارم برم - چون تقریبا بازی من رو مجبور به این اتفاق نمیکنه 8-|

در نهایت همونقدر که از بازی چه از لحاظ بصری و روایی لذت بردم / همونقدر هم در نقاطی واقعا از بازی دلسرد شدم - خیلی امیدوار بودم که این بازی چیزی برای دلسردی طرفدارها نداشته باشه , اما اینطور نشد و متاسفانه برای من هم گاها دلسردی رو به همراه داشت :-<
 
  • Like
Reactions: HalfLife G

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or