High Definition Center

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
نظر به اینکه هر روز داره اخبار مربوط به HDDVD و BD توی سایت زیاد میشه به نظرم بد نیومد که یه تاپیک مستقل درباره این موضوع داشه باشیم و این بحثو اینجا ادامه بدیم. دوستان خواهشا لطف کنن و اخبار مربوطه رو اینجا بزارن :
1) اخبار مربوط به HDDVD وBD
2) اطلاعات درباره پلیر ها و دستگاه های مربوطه
3) تاریخ انتشار فیلم ها
4) درایو های کامپیوتر برای HDDVD وBD
5)نحوه ستاپ بر روی تیوی و Home Theatre توسط Standalone Player
6)نحوه استفاده از HDDVD و BD روی کامپیوتر
7) review ها و مقاله های مزبوطه درباره HDDVD و BD از سایت های مختلف
8) نحوه استفاده از PS3 و X360 به عنوانHDDVD/BD پلیر

امیدوارم این هم تاپیک پرکاری بشه و بچه ها استفاده کنن.. از مدیران هم خواهش میکنم اون چند پست اخر توی تاپیک اخبار داغ کنسول ها که دریاره این موضوعات هست اگر زحمتی نیست به اینجا منتقل کنن
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
منم دقیقا منظورم همون ثبت مکان اینترنتی برای تماشای نسخه اچ دی فیلم بود . بعد از کلی زمان و هزینه که فیلم رو تهییه کردم بد جور خورد تو پرم !
البته توی همون دیسک 2 اونجایی که پیتر جکسون تپل میادو در مورد تاثیر اون فیلم بر ساخته شدن لوتر میگه خیلی باحاله ! یزره روحیه داد بهمون ...

منم با کلی امیدو ارزوم گرفتمش و بی نتیجه!

Terminator 2 یکی از فیلم های top 5 من محسوب میشه منتها هنوز ورژن درست حسابی HD ازش نیومده. ورژن بلوری فیلم تصویر زیاد جالبی نداره و صداشم lossless نیست. ورژن فرانسوی هم چیز تحفه ای نیستش و extras نداره هیچی
اما یک ورژن جدید داره میاد توی المان به نام Terminator 2 Ultimate HD DVD که روی HD DVD منتشر میشه و اینم مشخصاتش :

t2(de)HDa.jpg


Main feature will be presented in
1080/24p Full High-Definition 2.35:1
dts-HD 7.1 (English & German)
Dolby Headphone-surround (English & German)
German & Turkish subtitle options
Special Features include:

Interactive Features: Picture in Picture (storyboards and script - both in English - running concurrently with the main feature)
Personal Bookmarking feature
Photo galleries
Various viewing modes:
- Quiz Mode
- Spy Mode
- Inside T2 Mode
Integrated online functionality with access to more features (via dynamic HD)
Making-of documentary/featurettes
Two audio commentaries
Deleted Scenes
Trailer
Detailed Biography/Filmographies
Hidden Features/Easter Eggs

این فیلم از یک مستر جدید انکود شده و صدا هم DTS-MA 7.1 هستش. از نظر interactivity هم فوق العاده روی این HD DVD کار شده و فیلمش توی youtube هستش که به چه شکله. اینم لینک فیلمش توی youtube
در ضمن این نسخه Director's Cut فیلم هستش
من منتظر این نسخه هستم که بیاد بیرون واز امازون هم pre order کردمش. با توجه به اینکه HD DVD هم Region code نداره فقط میمونه import کردنش که یکم گرون در میاد ولی به نظرم ارزش داره.

آقا من تو این زمینه چیزی بارم نیست ببخشین اگه هی میپرسم!البته یه سوال بی ربطه اونم اینکه هنوزم با اینهمه تکنولورژی دیسکای گرامافون طرفدار داره اونجا؟تا اونجایی که من میدونم طرفدار های شدید موسیقی یا به قولی Geek ها تا چند سال پیش هنوزم از اینا میخریدن(و طبیعتا یه سری آلبوم ها هم احتمالا انطوری ریلیز میشدن)احتمالا به دو دلیل علاقه مندی به تیریپ کلاسیک و شاید هم آنالوگ بودن صدا،حالا مسئله اینه که الان که دیگه تقریبا صدای دیجیتال نزدیک شده به کیفیت آنالوگ بازم از این خبرا هست؟

اره LP هنوز یک بازار محدودی برای خودش داره (و البته DJ ها) و منم تا چند وقت پیش کمو بیش میخریدم ولی دیگه نمیخرم۰
در مورد کیفیت صدا عماد بزرگترین مشکل سیدی ها امروز مسترینگ هستش که روی صدا انجام میدن. به قدری Dynamic Range صدا رو کم میکنن و volume اهنگ رو بالا میبرن که گوش کردنش مثل عذابه. نمونه تابلو هم سیدی اخر bruce springsteen که چند وقت پیش بیرون اومد و افتضاح بود از نظر کیفیت. در LP ها چون برای بازار audiophile داره اماده میشه از این کارا روش نمیکنن و برای همین کیفیت بهتره.
من خودم یک سیدی که خوب مستر شده باشه رو به LP ترجیح میدم از نظر کیفیت هرچند بعضی ها هنوز روی LP تعصب زیادی دارن چون معتقدن که دیجیتال هیچوقت نمیتونه جای انالوگ رو بگیره
در مورد کیفیت صدای دیجیتال بستگی به خیلی چیزا داره. اگر صدا در 192/96 ضبط شده و 24bit هم باشه کیفیت transparent هست و هیچ فرقی نداره و تازه بهتر هم میتونه باشه به خاطر کم تر بودن noise ratio و lossless بودن کل پروسس میکسینگ
حتی صدای 44/16 هم که روی سیدی هست اگه به صورت درست master بشه میتونه کیفیت خیلی خوبی داشته باشه ولی خوب در مقایسه با DVD-A وحتی SACD که اون از DSD استفاده میکنه زیاد حرفی نداره.
ضبط و میکیسنگ به صورت انالوگ امروزه دیگه مرده و همه پروسس ها توی domain دیجیتال هستش. تنها مدیمومی که هنوز روش صدا به صورت انالوگ عرضه میشه LP هستش.
LP هم یک سری die hard fan داره که حاضر نیستن با هیچ چیزی عوض کنن LP رو و معتقدن LP بهترین کیفیت رو داره.
 
آخرین ویرایش:

fictionarea

کاربر سایت
Dec 23, 2007
338
نام
حسین
این ترمیناتور 2 هوارتا نسخه داره :
Regular , extreme , limited ultimate , ultimate , japan limited , korea ultimate , ....
تازه نسخه یو کی با یو اس فرق داره . تو فرانسه یه مدل خفن دیگه داره . آلمانیش یه پک دیگه داره ....
تازه جزو اولین بی دی های منتشره هم بود که گویا ( مصادف با حرف شما ) داره دوباره یه نسخه اج دی جدید ریلیز میشه !
البته خوب فیلم محبوبیه . من 6 - 7 سالم بود ( فیلم تازگی اکران شده بود ) همه جا حرف این آرنولد بود ! مام بیلمز ، مونده بودیم این آرنولند چیه ؟؟؟
راستی در مورد این محیط های اینتراکتیو ، باید چیز جالبی باشه . بلوری هایی که من دارم فقط پاپ آپ منو دارن . البته یه چیزایی هم از این پی آی پی شنیدم ! کلا یه توضیح بدی ممنون می شم !
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
این ترمیناتور 2 هوارتا نسخه داره :
Regular , extreme , limited ultimate , ultimate , japan limited , korea ultimate , ....
تازه نسخه یو کی با یو اس فرق داره . تو فرانسه یه مدل خفن دیگه داره . آلمانیش یه پک دیگه داره ....
تازه جزو اولین بی دی های منتشره هم بود که گویا ( مصادف با حرف شما ) داره دوباره یه نسخه اج دی جدید ریلیز میشه

ترمیناتور اصولا مثل Dark Side of The Moon در دنیای موسیقی محسوب میشه که روی هر فرمتی که بگی ریلیز شده و باز هم فروخته. از VHS تا Laserdisc تا ورژن های مختلف دیویدی و همین BD/HD DVD خودمون
نسخه روی بلوری رو Lionsgate منتشر کرده ولی زیاد کیفیت جالبی نداره مخصوصا توی تصویر و ظاهرا از همون مستر Extreme Version برداشتن این فیلم رو انکود کردن. و نظر به اینکه روی BD-25 هستش و توسط MPEG2 انکود شده میشه گفت کار زیادی هم از lionsgate برنمیومده و یه طورایی این تایتل رو چون مستر اماده بوده به صرف اینکه فقط یک چیزی منتشر کنن دادن بیرون. در ضمن این ریلیز صدای lossless هم نداره و ورژن theatrical فیلم هستش.

بعدا یک نسخه توی فرانسه توسط Studio Canal روی HD DVD منتشر شد که Director's Cut فیلم هستش. فیلم توسط VC1 انکود شده و صدا هم lossless و DTS-MA 5.1 هستش. توی همون پکیج یک دیسک دیگه هم هست که Theatrical version فیلم رو شامل میشه. مستر این فیلم احتمالا متعلق به خود Studio Canal بوده و با مال Lionsgate فرق داشته. این ورژن چه از نظر تصویر یه صدا به ورژن بلوری برتری داره.
ورژن UK فیلم عین ورژن فرانسوی هستش ولی فقط دیسک دوم رو که Theatrical cut هست رو نداره و انکود ها دقیقا یکیه.

این ورژن المانی از یک مستر جدید داره بیرون میاد و علاوه برای صدای DTS-MA 7.1 که فکر کنم اولین دفعه باشه ترمیناتور صداش 7.1 میشه کلی امکانات interactivity هم بهش اضافه کردن.

خلاصه هرفرمتی که وارد بازار میشه ترمیناتور از اولین فیلم هایی هست که روش میاد و البته به نظر من حقشه چون بعد از این همه سال هنوز به نظر من یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ حساب میشه.

البته خوب فیلم محبوبیه . من 6 - 7 سالم بود ( فیلم تازگی اکران شده بود ) همه جا حرف این آرنولد بود ! مام بیلمز ، مونده بودیم این آرنولند چیه ؟؟؟
ترمیناتور تقریبا اولین فیلم اکشنی بود که من دیدم. فیلم رو برادرم از ماهواره ترکیه روی VHS زده بود. کلی صحنه های فیلم به علت سیگنال خراب معلوم نبود اصلا چی به چیه (مخصوصا جاهایی که از درون چشم ترمیناتور که همه جیز رو به صورت قرمز میدید بود) و دوبله هم که ترکی بود :cheesygri
البته من اون موقع هیچی از داستان فیلم نمیفهمیدم و برای خودم یک داستان الکی سرهم کرده بودم که فیلم رو توضیح بده :biggrin1:
بعدها فهمیدم اون بابا که من ازش خوشم میومد همین ارنولد خودمونه (وقتی شروع به خوندن مجله فیلم کردم).

راستی در مورد این محیط های اینتراکتیو ، باید چیز جالبی باشه . بلوری هایی که من دارم فقط پاپ آپ منو دارن . البته یه چیزایی هم از این پی آی پی شنیدم ! کلا یه توضیح بدی ممنون می شم !
محیط های interactive میتونن دیدن فیلم رو لذت بخش کنن مخصوصا فیلم هایی که چند دفعه دیدی
نمونه بازر PiP هستش که میتونی عکسشو این زیر ببینی (اگه ف ی ل ت ر ه) بگو یک جای دیگه اپلود کنم :

T2_HD_DVD_08_T2_HDDVD_Inside_T2-Mode.jpg


در این حالت توسط HDi توی HD DVD یاجاوا توی بلوری یک تصویر دیگه توی دیسک هستش و رزولوشنشم SD هست میاد روی فیلم قرار میگیره و اون شخص توضیحاتی میده در مورد فیلم یا مثلا همون موقع که فیلم داره پخش میشه اون صفحه پشت صحنه اینکه چطور این قسمت فیلم برداری شده رو نشون میده. خلاصه خیلی چیز جالبیه.
HD DVD از اول این قابلیت رو داشت و بلوری هم از October 31st 2007 بهش اضافه شده که بهش میگن profile 1.1 و mandatory هستش. اولین فیلم بلوری هم که این قابلیت توش موجود بود Resident Evil : Extinction هستش

interactivity میتونه شامل چیز های دیگه هم بشه مثلا یک HUD که موقع پخش فیلم اطلاعاتی راجع به چیزهایی که توی اون صحنه دارن استفاده میشن رو بده

T2_HD_DVD_05_T2_HDDVD_Interactive_Script-Storyboard_Mode.jpg


البته interactivity میتونه شامل وصل شدن به اینترنت هم بشه و انجام دادن کارهای مختلف مثل دانلود تریلیر یا ترک های اضافه برای فیلم یا اینکه مثلا به دوستت توی اینترنت وصل شی و باهم ببینین همزمان فیلم رو و چت کنین یا حتی mini game برای بازی کردن
این قابلیت اینترنت از اول روی HD DVD بوده به صورت mandatory ولی روی بلوری به عنوان BD Live و به صورت optional هستش اما PS3 قراره ساپورتش کنه

T2_HD_DVD_09_T2_HDDVD_dynamicHD_Online_Start.jpg


اینکه interactivity چقدر برای یک شخص جالبه به خودش بستگی داره. من خیلی از PiP خوشم میاد و دوست داشتم فیلم های بیشتری روی بلوری هم این قابلیت رو داشتن . البته بعضی فیلم های بلوری fake PiP دارن به این صورت که یک نسخه دیگه از فیلم که روش این صفحه رو قرار داده شده نکود کردن و توی فیلم قرار دادن به صورت seamless branching که هر موقع یوزر خواست بهش switch کنه.

بهرحال این ورژن فیلم Terminator 2 به نظر من از اون collector item هایی هستش که یک روز rare میشه و گرفتنش ضرر نداره حتی با اینکه قیمت هم یکم بالا درمیاد.
 

fictionarea

کاربر سایت
Dec 23, 2007
338
نام
حسین
اول ممنون بابت اطلاعات جامعت !
بعدهم این چیزی که گفتی فکر کنم یه جور ارتقا یافته همون چیزی باشه که تو بعضی دی وی دی ها هم بود
مثلا تو نسخه اکسترم آیس ایج یه چیزی شبیه این هست که توضیح میده ولی اختیاری نیست خودش میاد یا مثلا تو نسخه دایرکتور هلبوی میتونی یه آپشنی انتخاب کنی که وسطش در مورد بعضی صحنه ها توضیح میده یا از کمیک هلبوی تصویر میزاره !
دی وی دی رام فیوچرز هم که تو دی وی د ی هست مثل لینک ، والپیپر ، دموی بازی مربوط به فیلم یا اسکرین سیور مثل مومیایی یا پارک ژوراسیک 3 یا هلبوی و حتی کینگ کونگ که فیلمنامه فیلم هم توشه
توی همون نسخه اکسترم هم یه چیزی هست که عکس خودتو میدی ترمیناتوریش میکنه !!:p

حتی تو یه دیویدی یادمه می شد صدای خودتو با برنامه داخل دیویدی رو فیلم مونتاژ کنی بعد ببینیش !
البته این عکسهایی که شما انداختی خیلی خفن تره ! هرچی باشه چند ده گیگه ! هر کاری بخوان می کنن دیگه !
باز هم ممنون بابت توضیحاتت و اینکه این همه وقت گذاشتی مولتی مدیا توضیح دادی !:blushing:
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
اول ممنون بابت اطلاعات جامعت !
خواهش میکنم ;)

بعدهم این چیزی که گفتی فکر کنم یه جور ارتقا یافته همون چیزی باشه که تو بعضی دی وی دی ها هم بود
مثلا تو نسخه اکسترم آیس ایج یه چیزی شبیه این هست که توضیح میده ولی اختیاری نیست خودش میاد یا مثلا تو نسخه دایرکتور هلبوی میتونی یه آپشنی انتخاب کنی که وسطش در مورد بعضی صحنه ها توضیح میده یا از کمیک هلبوی تصویر میزاره !
دی وی دی رام فیوچرز هم که تو دی وی د ی هست مثل لینک ، والپیپر ، دموی بازی مربوط به فیلم یا اسکرین سیور مثل مومیایی یا پارک ژوراسیک 3 یا هلبوی و حتی کینگ کونگ که فیلمنامه فیلم هم توشه
توی همون نسخه اکسترم هم یه چیزی هست که عکس خودتو میدی ترمیناتوریش میکنه !

درسته
بیشتر امکانات جالب DVD در حالتی میشد ازشون استفاده کنی که روی پیسی رانشون میکردی. حتی بعضی وقتا که بعضی دیویدی ها مثل همین Terminator 2 Extreme یک HUD داشتن برای دیدن اطلاعات بیشتر بازم به علت پهنای باند و فضای محدود دیویدی کاری ازشون برنمیومد و در حد چیزهای ابتدایی بودن.
در بلوری و HD DVD برداشتن این هارو خیلی کامل تر کردن با استفاده از پهنای باند بالا ( مخصوصا توی بلوری) و فضای بیشتر. همچنین این قابلیت PiP نیاز به secondary video/audio decoder داره توی پلیر که کار دکود کردن stream های اضافه رو انجام بدن. این پلیر های بلوری وHD DVD از نظر قدرت پردازش خیلی از DVD جلوتر هستن مخصوصا وقتی اینکه در نظر بگیری استاندارد دیویدی در 1996-1997 سال finalize شده!

حتی تو یه دیویدی یادمه می شد صدای خودتو با برنامه داخل دیویدی رو فیلم مونتاژ کنی بعد ببینیش !
یادت میاد کدوم دیویدی این قابلیت رو داشت؟

باز هم ممنون بابت توضیحاتت و اینکه این همه وقت گذاشتی مولتی مدیا توضیح دادی
my pleasure

اشکان جان این نرم افزار HDi که مایکروسافت این همه روش مانور میده چیه؟میشه یه توضیحی بدی؟

HD DVD از یک interactivity layer به نام Advanced Content استفاده میکنه برای ارایه کردن این قابلیت ها مثل PiP یا online connectivity و کارهای دیگه.

Advanced Content is written using a XML based markup language, reminiscent of HTML and application logic is written using ECMAScript. The functionality offered by the Advanced Content runtime is exposed by ECMAScript APIs. It also uses XML markup based upon XSL-FO for styling the UI and SMIL for time-triggered content. XPath can also be used while writing Advanced Content applications.

همینطور که بالا نوشته پایه Advanced Content در واقع XML هستش.
این HDi هم که یک implementation از Advanced Content هستش که توسط مایکروسافت طراحی شده

HDi is an implementation of the Advanced Content specification; as such applications written for HDi are written using the XML dialect and ECMAScript, the latter of which is processed by the JScript engine when running on Microsoft Windows platforms.
 
آخرین ویرایش:

fictionarea

کاربر سایت
Dec 23, 2007
338
نام
حسین
والا اونو که یادم نیست فقط یه همچین چیزی یادمه : Record your Own Voice as Characters ....
شما هم گویا به این اسپشیال فیوچرز علاقه داری مثل خودم ! به نظرم آدم هر ماه 2 - 3 تا فیلم ببینه ولی فیلم اونم کامل با تمام ملحقات !
از میکینگ آف که بگذری ! تریارها و پرمیری ها رو خیلی دوست دارم ! ترکهای کامنتری هم تو بعضی فیلم ها جالبه مثل بیگانه ریدلی اسکات !
در مرد اون فیلم هم یزره فسفر میسوزونم ببینم یادم میاد یا نه ( آخه بعضی از دیویدیهامو فروختم )
اصلا بزرگترین حسن ویدئوی خانگی همین ملحقات دی وی دی هاست ....
 

Naughty Kitty

کاربر سایت
Jul 27, 2006
1,423
اولین فیلم HD کپی غیرقانونی وارد بازار چین شد!!

sc001.jpg

خب بالاخره چینی ها دست به کار شدن و Transformers رو روی HD DVD های خام ؛ کپی و برای فروش آماده کردن!!

جالب اینه که حتی برای فیلم زیرنویس چینی هم قرار دادن ؛ کیفیت فیلم هم 1080p هستش و شامل همه HDi Features میشه..!!

گروهی که اقدام به این کار کردند ادعا کردن که " HD DVD بهترین انتخاب برای چینی هاست " ولی با این حال به این هم اشاره کردند که روی فیلم هایی که روی فرمت Blu-ray میاد هم کار خواهند کرد... ;)

First case of HD movie piracy reported
 
آخرین ویرایش:

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
نظر سنجی درباره DVD و نسل HD:
Are you still happy with DVD?
Yes, totally, DVD will last me until we've got pervasive HD downloads.11454 (41.1%)
DVD has served me well, but I'm waiting for a clear victor between Blu-ray and HD DVD.9930 (35.6%)
Seriously, you still use that crap? Blu-ray / HD DVD / downloads FTW.4616 (16.6%)
I only use my TV for watching the Daily Show.1108 (4.0%)
Whatever, I was NEVER happy with DVD.752 (2.7%)
این نشون میده هنوز راه زیادی تا جا افتادن فرمت HD مونده.
 
آخرین ویرایش:

fictionarea

کاربر سایت
Dec 23, 2007
338
نام
حسین
در تکمیل آمار بالا :
دی وی دی ها و وی اچ اس ها تنها رسانه های مقبول در ویدئوی خانگی بودند ( و هستند ) که مقبولیت دی وی دی ها چند ده برابر نوار های مغناطیسی بود و یه جورایی میشه گفت دی وی دی ها تازه به بلوغ رسیدن و امور بازاریابی و بسته بندی تو اونا به پختگی رسیده .
آمار بالا خیلی خیلی شبیه نظراتی هست که افراد فرومی که من درش عضو هستم و اختصاصا به این امور می پردازه داده بودن . ولی حتی اونجا هم شوق افراد برای تجربه نسل بعد زیاده حتی از طرف ساکنان کشورهایی مثل لهستان یا مصر !:p
مهمترین عامل در محبوبیت نسبی این نسل همین 2 فرمته بودن هستش .
راستی فرمت اچ دی خیلی خیلی محبوبه ( بر عکس نظر رفیق سونی ) ! البته از لحاظ پخش تلویزیونی ( ماهواره ای یا کابلی ) . اصلا این همه آمار وحشتناک در خرید تلویزیونهای اچ دی برای همینه . ولی خوب چون ما عادت داریم رسانه ملی ( ؟؟؟ ) رو با کیفیت پال و صدای مونو دریافت کنیم و دنیای اچ دی رو محدود به 2 تا مدیای پخش می کنیم ...
در کل فکر کنم اگه پخش اچ دی رو از تو سر و کله هم زدن سونی و توشیبا جدا کنیم منصفانه تر باشه ...;)
 

PXG

La Belle Époque
کاربر سایت
Jan 2, 2006
1,192
نام
پوريا
امار فروش Week ending February 3rd, 2008

nielsen020308.jpg


nielsen_list_020308.jpg


مثل اینکه HD-DVD با Transformers و The Bourne Supremacy (!) دوباره به صحنه برگشته
 
آخرین ویرایش:

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
یک خبر جالب

که بزرگترین online retailer در rental service حساب میشه اعلام کرد که از این پس فقط بلوری اضافه میکنه به inventory و تا اخر امسال هم همه دیسک های HD DVD رو خارج میکنه از چرخش
بعد از blockbuster این دومین rental service هست که Blu-ray exclusive میشه.

press release

BEVERLY HILLS, Calif., Feb. 11 /PRNewswire-FirstCall/ -- With the industry now having picked a winner in the face-off between the two competing high- definition DVD formats, Netflix, Inc. (NASDAQ: NFLX), the world's largest online movie rental service, today said that it will move toward stocking high-def DVDs exclusively in the Blu-ray format.

Citing the decision by four of the six major movie studios to publish high-def DVD titles only in the Sony-developed Blu-ray format, Netflix said that as of now it will purchase only Blu-ray discs and will phase out by roughly year's end the alternative high-def format, HD DVD, developed by Toshiba.

Since the first high-definition DVDs came on the market in early 2006, Netflix has stocked both formats. But the company said that in recent months the industry has stated its clear preference for Blu-ray and that it now makes sense for the company to initiate the transition to a single forma
 

sametx

کاربر سایت
Jan 13, 2008
28
خبري كه خودم به شدت منتظرش بودم ، بالاخره اتفاق افتاد.

باز هم موفقيتي ديگر براي بلوري.
Netflix از اين به بعد فقط به صورت انحصاري ، فيلمهاي خودش رو به صورت بلوري اجاره مي ده.

لينك خبر
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
خبري كه خودم به شدت منتظرش بودم ، بالاخره اتفاق افتاد.

باز هم موفقيتي ديگر براي بلوري.
Netflix از اين به بعد فقط به صورت انحصاري ، فيلمهاي خودش رو به صورت بلوري اجاره مي ده.

لينك خبر

یک نگاه صفحه قبل میکردی خبر قبلا گزاشته شده بود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر