Halo reach VS crysis 2 ~ gameplay

گیم پلی کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟

  • Halo reach

    رای‌ها: 133 64.3%
  • Crysis 2

    رای‌ها: 74 35.7%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    207
  • نظرسنجی بسته شده است .
جدی میپرسم. طرفداران کرایسی از چی گیم پلی بازی خوششون میاد؟
علاوه بر چیزایی که امیر حسین گفت,از این که تو Crysis بر خلاف اکثر بازیای شوتر دیگه این شمایی که اول یه محیط رو بررسی میکنی,بعد طرح و نقشه میریزی که چجوری به اون محیط نفوذ کنی و بعد به دشمن حمله میکنی.نه مثل بقیه ی شوتر ها که دشمن گله گله به سمتت میاد و تو فقط باید قبل از اینکه جونت تموم بشه اونها رو بکشی!
البته من منظورم این نیست که Halo جزو دسته ی دومه!بلکه منظورم اینه تو دسته ی اول,Crysis کامل تر از Halo هست.
 
علاوه بر چیزایی که امیر حسین گفت,از این که تو Crysis بر خلاف اکثر بازیای شوتر دیگه این شمایی که اول یه محیط رو بررسی میکنی,بعد طرح و نقشه میریزی که چجوری به اون محیط نفوذ کنی و بعد به دشمن حمله میکنی.نه مثل بقیه ی شوتر ها که دشمن گله گله به سمتت میاد و تو فقط باید قبل از اینکه جونت تموم بشه اونها رو بکشی!
البته من منظورم این نیست که Halo جزو دسته ی دومه!بلکه منظورم اینه تو دسته ی اول,Crysis کامل تر از Halo هست.

خب تو هیلو که باید حساب شده تر کار کنیم که ! مثلاً اگر بخوای نامرئی بشی سیستم یه چیزی هست، اگر دویدن سریع رو برداری سیستم یه چیزی هست، اگر هلوگرام رو برداری سیستم یه چیز دیگه ای هست و ... بجز این تو هیلو به سادگی کرایسیس 2 نمیشه مخفی کاری کرد چون معمولاً تو گروههای 3-4 نفره حرکت میکنن و همدیگرو پوشش میدن ولی مثلاً تو مرحله شبش که نامرئی هم میتونیم بشیم میتونی قدرت مخفی کاری خودت رو بسنجی ! باید خیلی نرم حرکت کنی تا دیده نشی از پشت سر نزدیک بشی و اسسین کنی دشمن رو ! یکاری هم نیست که جواب نده ولی تعداد دشمنها خیلی زیاده و حواسشون همه به همدیگه هست بر خلاف کرایسیس که تو گشت هاشون هر کی میره یه سمت واسه خودش و ...

انصافاً کرایسیس 2 ( 1 رو بازی نکردم هنوز با وارهد ) رو همواره نامرئی میشدم میرفتم جلو خفت میکردم ! یه چرخه تکراری بود ! جاهایی هم که تیربار بود میرفتم رو حالت قدرت و آبکش مینمودم ! رو آسون ترین حالت همین بود برنامه رو درجه آخرش هم همین بود ! ولی خب قابلیت انتخاب بین همین 2-3 حالت ضمن اینکه بازی رو آسون تر کرده خودش یه مزیتی هست در مقایسه با هیلو ( منعطف تر هست برای تصمیم گیری و انتخاب ) و اگر هیلو هم همین خبرها بود ( بین این 6-7 تا قابلیتش ) دیگه کسی غمی نداشت ! :دی

در کل اساس گیم پلی هیلو در درگیری از نزدیک هست ( در بیشتر موارد، به خود بازیباز هم ربط داره ) ولی طراحی مراحلش جوری هست که بتونید همه نوع سبکی رو تو بخش داستانیش در پیش بگیرید !
 
خب تو هیلو که باید حساب شده تر کار کنیم که ! مثلاً اگر بخوای نامرئی بشی سیستم یه چیزی هست، اگر دویدن سریع رو برداری سیستم یه چیزی هست، اگر هلوگرام رو برداری سیستم یه چیز دیگه ای هست و ... بجز این تو هیلو به سادگی کرایسیس 2 نمیشه مخفی کاری کرد چون معمولاً تو گروههای 3-4 نفره حرکت میکنن و همدیگرو پوشش میدن ولی مثلاً تو مرحله شبش که نامرئی هم میتونیم بشیم میتونی قدرت مخفی کاری خودت رو بسنجی ! باید خیلی نرم حرکت کنی تا دیده نشی از پشت سر نزدیک بشی و اسسین کنی دشمن رو ! یکاری هم نیست که جواب نده ولی تعداد دشمنها خیلی زیاده و حواسشون همه به همدیگه هست بر خلاف کرایسیس که تو گشت هاشون هر کی میره یه سمت واسه خودش و ...

انصافاً کرایسیس 2 ( 1 رو بازی نکردم هنوز با وارهد ) رو همواره نامرئی میشدم میرفتم جلو خفت میکردم ! یه چرخه تکراری بود ! جاهایی هم که تیربار بود میرفتم رو حالت قدرت و آبکش مینمودم ! رو آسون ترین حالت همین بود برنامه رو درجه آخرش هم همین بود ! ولی خب قابلیت انتخاب بین همین 2-3 حالت ضمن اینکه بازی رو آسون تر کرده خودش یه مزیتی هست در مقایسه با هیلو ( منعطف تر هست برای تصمیم گیری و انتخاب ) و اگر هیلو هم همین خبرها بود ( بین این 6-7 تا قابلیتش ) دیگه کسی غمی نداشت ! :دی

در کل اساس گیم پلی هیلو در درگیری از نزدیک هست ( در بیشتر موارد، به خود بازیباز هم ربط داره ) ولی طراحی مراحلش جوری هست که بتونید همه نوع سبکی رو تو بخش داستانیش در پیش بگیرید !
خُب اول بگم که من با Crysis original مقایسه کردم.چون ماکان گفت از چیه گیم پلی Crysis خوششون میاد طرفداراش.
خُب اینکه یه کاری مثل مخفی کاری تو Reach سخت تر باشه که دلیل بر برتریش نیست.در ضمن,اون مرحله فقط اوایلش به صورت مخفی کاری بود.خُب بالانس 15-10 دقیقه کجا,بالانس کل بازی کجا!تو Crysis تو کل بازی آپشن مخفی کاری رفتن رو دارین ولی تو Reach مخفی کاری رفتن به همون Stealth Killـش محدود بود(منهای اوایل اون مرحله ی شب).
من هم که نمیگم گیم پلی Halo محدوده,اتفاقا گفتم مثل Crysis دست آدم رو باز میزاره.ولی این میزان باز گذاشتن و کیفیتش به نظر من تو Crysis بیشتره.همین که شما میگی من Crysis 2 رو اینجوری(همونجوری که توضیح دادی) تموم کردم به علاوه ی توضیحایی که بقیه تو تاپیکش دادن که مشخص بود هر کس یه جور بازی رو انجام داده خودش نشون میده که حداقل پیاده کردن این قابلیت ها تو Crysis 2 خیلی کاربردی تر و قابل دسترس تر بود تا مثلا Halo Reach.که در حقیقت همون حرف خودته که:
"اگر هیلو هم همین خبرها بود ( بین این 6-7 تا قابلیتش ) دیگه کسی غمی نداشت ! :biggrin1:"
 
یک گیمر حرفه ای

من از بین crysis 2 و halo reach بازی گرشاسب رو انتخاب میکنم !!!
چون واقعا یه بازی شوتر سندباد بود توی بازی کلا آزادی عمل داشتیم انتخاب با ما بود که چطور بازی رو به پایان ببریم هنوز که هنوزه اون تیکش رو که توی برف بود یادم نمیره!
البته گفته باشم ها من فن wii نیستم ولی واقعا نمیتونم بازی انحصاریش یعنی گرشاسب رو فراموش کنم !!!
بازی crysis 2 در واقع کپی خام گرشاسپ هست !
شخصیت بازی گرشاسب از 1000 پلیگان در هر ضلع ساخته شده ولی crysis از 100 پلیگان که واقعا گرافیکش رو میاره پایین !!!
من از اولین گیمرها هستم و دانشم در این زمینه بالاست و این رو به جرات میگم که هنوز که هنوزه شرکتهای غربی سعی بر ساختن بازی در سبک گرشاسپ دارن و لی هنوز موفق نشدن نمونش همین god of war 3 که بازنده این میدان بود !!!
 
آخرین ویرایش:
خُب اول بگم که من با Crysis original مقایسه کردم.چون ماکان گفت از چیه گیم پلی Crysis خوششون میاد طرفداراش.
خُب اینکه یه کاری مثل مخفی کاری تو Reach سخت تر باشه که دلیل بر برتریش نیست.در ضمن,اون مرحله فقط اوایلش به صورت مخفی کاری بود.خُب بالانس 15-10 دقیقه کجا,بالانس کل بازی کجا!تو Crysis تو کل بازی آپشن مخفی کاری رفتن رو دارین ولی تو Reach مخفی کاری رفتن به همون Stealth Killـش محدود بود(منهای اوایل اون مرحله ی شب).
من هم که نمیگم گیم پلی Halo محدوده,اتفاقا گفتم مثل Crysis دست آدم رو باز میزاره.ولی این میزان باز گذاشتن و کیفیتش به نظر من تو Crysis بیشتره.همین که شما میگی من Crysis 2 رو اینجوری(همونجوری که توضیح دادی) تموم کردم به علاوه ی توضیحایی که بقیه تو تاپیکش دادن که مشخص بود هر کس یه جور بازی رو انجام داده خودش نشون میده که حداقل پیاده کردن این قابلیت ها تو Crysis 2 خیلی کاربردی تر و قابل دسترس تر بود تا مثلا Halo Reach.که در حقیقت همون حرف خودته که:
"اگر هیلو هم همین خبرها بود ( بین این 6-7 تا قابلیتش ) دیگه کسی غمی نداشت ! :biggrin1:"

من نگفتم سخت تر بودن مخفی کاری بازی رو با ارزش تر میکنه ! اصلاً شرایط این دو تا یکسان نیست ! کرایسیس 2 که کلاً 3-4 تا گزینه میذاشت جلوی همه! قدرت و نامرئی شدن. غیر از این دو تا هم که سرعت و پرش لحظه ای بودن مثل همه بازیها (بجز هیلو) ! خیلی تفاوتی نمیشه بین سوئیچ کردن 2 تا قابلیت ایجاد کرد ! کلاً قابلیت های بازی اینها بود :

قدرت ( بی مهابا رفتن بین دشمن ها )
نامرئی ( از دور با تک تیر انداز و از نزدیک برای اسسین کردن )
نامرئی-قدرت ( شاتگان یا تیربار از فواصل متوسط رو به نزدیک )
بالا رفتن از در و دیوار ( که قابلیت زره نبود و در خود گیم پلی بود )
دویدن و سر خوردن ( تا وقتی که شارژ داشتین )

این سه تا ترکیب و 2 تا قابلیت هستن و میشه متناوباً ازشون تو بازی استفاده کرد ! از اونطرف تو هیلو چه چیزهایی هست ؟ 7-8 تا قابلیت که قابلیت جابجایی آنی با همدیگه رو ندارن ( و من این قسمت رو دادم به کرایسیس تو پست اولم ) اینها هم قابلیت های Halo:Reach هستن :

Armor Lock ( برای مبارزه در دشت و مقابل وسایل نقلیه و زیر حملات سنگین بصورت لحظه ای مفید هست - جنگ های نزدیک )
Active Camouflage ( در صورت ایستا بودن یا حرکت با سرعت کم نامرئی میشید - برای تک تیراندازی و اسسین کردن مناسبه )
Drop Shield ( یک حفاظ کروی الکترومغناطیسی که میتونید همیشه همراه داشته باشید و در صورت استفاده شیلد و نوار سلامتی رو پر میکنه و جلوی عبور تیر و نارنجک رو هم میگیره - همه جا بخصوص برای جنگهای نزدیک و شلوغ )
Evade ( میتونید ملق بزنید - جاهایی که زیاد نارنجک میندازن در بخش چند نفره )
Hologram ( یک کپی برابر اصل از خودتون تولید کرده و به سمت دیگر میدان میفرستید - برای رد گم کردن لحظه ای در میدانهای نبرد کوچک و یا تک تیراندازی مناسبه )
Jet Pack ( برای تک تیراندازی و داشتن زاویه آتش بهتر خیلی خوبه )
Sprint ( میتونید یه بازه زمانی محدود سریع تر از دشمنهاتون بدوید و فقط افرادی میتونن مثل شما سریع باشن که این قابلیت رو برداشته باشن - همه جا بدرد میخوره )

و قبل از هر رویارویی اساسیی میتونید سبکی که میخواید مبارزه کنید رو انتخاب کنید و اون قسمت رو با این سبک پیش برید ( یک از قسمت های یک مرحله رو ) و بسته به اینکه محل مبارزه شما کجاست میتونید بین اونها سوئیچ هم بکنید ! فقط کافیه یه نگاه به سلاح هایی که در اختیار دارین (سلاح های معمول، نارنجک، وسیله نقلیه، تیر بار )، مشخصات میدان جنگ ( وسیع ، عمودی ، سر بسته مثل راهرو و ... )، تعداد دشمن ها، نوع دشمنهایی ( این قسمت خودش داستان داره ) که پیش رو دارین و توانایی های خودتون نگاه کنید تا بفهمید کدوم قابلیت بیشتر بدردتون میخوره ! تو همون مبارزه هم گزینه های مناسب رو گذاشتن در بازی و از این نظر مشکلی نیست !

در نتیجه هیلو برای مخفی کاری در تمام مراحلش ساخته نشده، این فقط یکی از فاکتورهای بازی هست که باید با 6 تا قابلیت دیگه و حدوداً 20 تا اسلحه و حدوداً 10 تا وسیله نقلیه بالانس میشده و بانجی هم این کار رو فکر میکنم خیلی خوب انجام داده

2 تا قابلیت ترکیبی کرایسیس 2 همونطور که یک امتیاز هست براش یه پوئن منفی هم هست، بازی رو زیادی ساده میکنه طوری که من بعد از بازی کردن روی پایین ترین درجه سختی رفتم سراغ آخرین درجه سختی و بدون هیچ مشکلی بازی رو تموم کردم ! هیلو اینطوری نیست !

هیلو رو باید حساب شده تر بازی کرد ! اون قابلیت زوم روی کلاه اسپارتانها ( که کرایسیس من رو اولین بار یاد هیلو انداخت با این قابلیتش ) و محدود کردن عمق دید هوش مصنوعی در بازی هم بخاطر همین هست که راحت محیط رو بررسی کنید دشمنها رو درو بزنید، فریب بدین و خب خیلی جاهای بازی هم اونها هستن که شما رو فریب میدن ( چند بارش فقط برای خودم رخ داده ) ولی تو کرایسیس من یک بار هم فریب هوش مصنوعی رو نخوردم که خیلی جالب نیست و همین نشون میده که با وجود زیاد بودن تعدادشون، حساب شده حمله میکنن و واکنش نشون میدن !

کرایسیس قبلی هم که باید از بین قابلیتهای موجود یکی رو بصورت دستی انتخاب و فعال میکردیم ( اگر درست یادم باشه ) که باعث میشد حالت ترکیبیش کمتر باشه و 2 فک کنم منعطف تر هست .

منظور من هم از این جمله

"اگر هیلو هم همین خبرها بود ( بین این 6-7 تا قابلیتش ) دیگه کسی غمی نداشت ! :دی"

این نبود که در اینصورت کاربردی تر میشد بازی و ... منظورم این بود که به شدت ( خیلی بیشتر از کرایسیس 2 ) ساده میشد بازی ! و اینطوری تموم کردن بازی روی لجندری برای هر کسی ممکن بود ! که جالب نبود در این صورت !
 
کرایسیس:
کل گیم پلی بر اساس نانو سوئیت هست
نانو سوئیت هم فقط سه تا قابلیت قدرت و زره و پنهان شدن داره
ایده ی خوبیه ولی سازنده اصلا نتونسته روی قابلیت های بازی کار کنه و اونها رو بالانس کنه
تقریبا اکثر افرادی که بازی کردن اکثر بازی رو روی حالت مخفی کاری رفتند که نشون میده واقعا روی این قدرت خوب کار نکردن
وقتی اینطوری باشه بازی بعد از مدتی ساده تکراری و خسته کننده میشه
از اون دو تا قدرت دیگه هم گهگاهی توی مبارزات, زره به درد میخوره و دویدن و پرید زیاد کاربردی نیستند
از اونطرف هم موقع استفاده از نانو سوئیت هیچ محدودیت ندارید. خود من بازی رو روی سوپر سولجر بدون هیچ مشکلی توی چند ساعت تموم کردم
برای من که به سختی بازی اهمیت میدم {البته سختی بالانس شده و منطقی, نه مثل این بازیهای چرت جدید} واقعا نا امید کننده بود. از وتران هیلو {منظورم اون یکی مونده به آخری هست} خیلی خیلی راحت تر بود. چه برسه به لجنداری

دشمن ها هم هوش مصنوعیشون بد نبود ولی توی درجه سختی بالا که توقع دیدن یه دشمن بی نقص و حرفه ای رو دارید واقعا نا امید کننده بود
دشمن ها هم که اصلا تنوع نداشتند

تنوع اسلحه واقعا کم بود و به دو تا کلت و یه شاتگان و یه اسنایپر و یه تفنگ معمولی {بهش چی میگن؟} و چند تا تفنگ کم کاربرد {منظورم اینه که همیشه نمیشد ازشون استفاده کنیم, حالا یا به خاطر نوع مرحله بود یا خشاب یا...} دیگه ختم میشد

محیط ها هم به نظرم در حد هیلو بزرگ و صد البته کاربردی نبود

هیلو:

گیم پلی وابسته به قابلیت و نحوه بازی شماست

تعداد قابلیتهاش رو یادم نمیاد ولی خود من تا حالا بازی ندیدم که انقدر روی قابلیت های بازی عالی کار کنه و همشون رو کاربردی طراحی کنه

شما میتونید باهولوگرام دشمنان رو فریب بدید و از اشتباه اونها استفاده کنید و بهشون حمله کنید
یا میتونید از شیلد استفاده کنید تا علاوه بر جنگ رو در رو با دشمنان و مصونیت از صدمه دیدن , خونتون هم پر بشه
یا با استفاده از قابلیت نامرئی شدن به جای بهتری برای حمله کردن برید
و.....

واقعا تمام قابلیت ها در طول بازی مورد استفاده صحیح قرار خواهند گرفت
یکی از بزرگترین نقاط قوت هیلو نسبت به کرایسیس همینه

هوش مصنوعی دشمنان هم واقعا فوق العاده بود. به نظر من هوش مصنوعی دشمنان رو باید روی سخت ترین درجه سختی تست کرد
واقعا روی درجه سختی لجنداری عملکرد فوق العاده ای داشتند. عملکرد سریع. منطقی . بی نقص و صد البته بالانس شده
همین هوش مصنوعی باعث شد که بعد از هر بار کشته شدن تلاش بیشتری بکنم تا مرحله رو تموم کنم که یکی از نکات مثبت بازیه

دشمنها هم واقعا تنوع داشتند. به قول یه سری از بچه ها از اون قورباغه های نارنجک به دست تا اون الیت های وحشتناک
همین تنوع دشمن به بازی هم تنوع میده.

توی کرایسیس تمام دشمنها رو خیلی ساده میتونید بکشید {البته نه خیلی ساده ولی در کل 4 یا 5 تا راه بیشتر برای کشتن دشمنان ندارید}
در حالی که توی هیلو با توجه به زره دشمنان باید برای کشتن هر کدوم یه استراتژی داشته باشید و نمیتونید از همه رو از راه دور و به طور ساده بکشید

تنوع اسلحه هم به قدری بالاست که نقریبا میشه گفت توی کمتر بازیی انقدر تنوع اسلحه داشته باشیم
طراحی اسلحه ها هم واقعا فوق العاده اس

توی کرایسیس شاتگان و کلت و اسنایپر و مسلسل همه یک کار انجام میدن. فقط قدرتشون متفاوته
ولی توی هیلو هر اسلحه کاربرد خاصی داره مثلا تفنگ پلاسمایی میتونه وسایل نقلیه دشمن رو چند لحظه از کار بندازه تا بتونید اونها رو ازبین ببرید و...

در کل هر چیزی که توی هیلو وجود داره واقعا کاربرد داره {واقعا کاربرد داره} حتی تفنگی که روی زمین افتاده یه موقع به درد خواهد خورد

در صورتی که توی کرایسیس خیلی موارد بدون کاربرد هستند{البته به جز پنهان شدن}
قابلیت چک کردن محیط رو هیچوقت استفاده نکردم
از زره و سرعت تقریبا میشه گفت استفاده نکردم
و....
 
  • Like
Reactions: .:Soheil:.
هیلو ریچ و دیگر هیچ :d
گیم پلی هیلو بدو بپر بکش نارنجک بنداز دقت کن دهن دسته به f میره
گیم پلی کرایسیس یواشکی برو Invis کن از پشت دخلو بیار بعد دوباره برو یه گوشه قایم شو سویتت شارژ بشه دوباره...
ولی گیم پلی این دوتا جز سندباکس بودن هیچ شباهت دیگه ندارن اساس گیم پلی کرایسیس 1-2 روی مخفی کاریه در صورتی که مال هیلو اکشن محضه
 
  • Like
Reactions: .:Soheil:.
باهوش خان من درباره ی Crysis حرف میزنم ، دقت کن .

شما هم طرف صحبت من نیستی .

آخه داداش هوش مصنوعی کرایسس که خیلی خیلی مشکل داشت خودشم اگه بخواهیم با هوش مصنوعی بازی هیلو که بدون شک یکی ازبهترین هوش مصنوعی ها رو داره مقایسه کنیم حرفتون خیلی خیلی عجیبه........ .

در مورد دشمنها هم من که چیز جدیدی ندیدم موجودای سبز رنگ hunter بازی halo رو سفید کرده بودن گذاشته بودن تو بازی(حتی اون زخم پشت بدن hunter ها رو هم کپی کرده بودن)سزبازام که سباز بودن........ .
میمونه اون آدم آهنی ها که دیگه نمیشه گفت کل مجموعه دشمن جدیدی داشت.... .

البته فقط داریم با هم بحث می کنیم :d
.
.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ashkan84
crysis2 بدون شک! البته اهنگای halo reach به مراتب زیباتره.

جدی میپرسم. طرفداران کرایسی از چی گیم پلی بازی خوششون میاد؟
نگا کن crysis دقیقا تو نقطه مقابل بازیهایی مثل COD و امثال اون قرار داره. یه sandbox واقعی با کلی اپشن برای از پا در اوردن دشمنا. تو میتونی کرایسیس رو سه بار تموم کنی و سه تا تجربه متفاوت ازش بدست بیاری درحالی که بعد یه بار بازی کردن 99درصد fpsهای فعلی، باید بندازیشون تو سطل اشغال!
 
crysis2 بدون شک! البته اهنگای halo reach به مراتب زیباتره.


نگا کن crysis دقیقا تو نقطه مقابل بازیهایی مثل COD و امثال اون قرار داره. یه sandbox واقعی با کلی اپشن برای از پا در اوردن دشمنا. تو میتونی کرایسیس رو سه بار تموم کنی و سه تا تجربه متفاوت ازش بدست بیاری درحالی که بعد یه بار بازی کردن 99درصد fpsهای فعلی، باید بندازیشون تو سطل اشغال!
دقیقا صد برابر اینایی که گفتی توی هیلو هست.دلیل محبوبیت هیلو همینه که با انواع روشها میشه بازیرو تموم کرد!
تا هزار سال دیگه هم کرایسیس نمیتونه تو این موارد به پای هیلو برسه...
من از بین crysis 2 و halo reach بازی گرشاسب رو انتخاب میکنم !!!
چون واقعا یه بازی شوتر سندباد بود توی بازی کلا آزادی عمل داشتیم انتخاب با ما بود که چطور بازی رو به پایان ببریم هنوز که هنوزه اون تیکش رو که توی برف بود یادم نمیره!
البته گفته باشم ها من فن wii نیستم ولی واقعا نمیتونم بازی انحصاریش یعنی گرشاسب رو فراموش کنم !!!
بازی crysis 2 در واقع کپی خام گرشاسپ هست !
شخصیت بازی گرشاسب از 1000 پلیگان در هر ضلع ساخته شده ولی crysis از 100 پلیگان که واقعا گرافیکش رو میاره پایین !!!
من از اولین گیمرها هستم و دانشم در این زمینه بالاست و این رو به جرات میگم که هنوز که هنوزه شرکتهای غربی سعی بر ساختن بازی در سبک گرشاسپ دارن و لی هنوز موفق نشدن نمونش همین god of war 3 که بازنده این میدان بود !!!
یا پیغمبر‌!!!8-x
خدایا ما رو به راه راست هدایت کن!
فکر کنم این همون بعد دهم یازدهمه که اون روز اریا میگفت!:d
 
آخرین ویرایش:
من نگفتم سخت تر بودن مخفی کاری بازی رو با ارزش تر میکنه ! اصلاً شرایط این دو تا یکسان نیست ! کرایسیس 2 که کلاً 3-4 تا گزینه میذاشت جلوی همه! قدرت و نامرئی شدن. غیر از این دو تا هم که سرعت و پرش لحظه ای بودن مثل همه بازیها (بجز هیلو) ! خیلی تفاوتی نمیشه بین سوئیچ کردن 2 تا قابلیت ایجاد کرد ! کلاً قابلیت های بازی اینها بود :

قدرت ( بی مهابا رفتن بین دشمن ها )
نامرئی ( از دور با تک تیر انداز و از نزدیک برای اسسین کردن )
نامرئی-قدرت ( شاتگان یا تیربار از فواصل متوسط رو به نزدیک )
بالا رفتن از در و دیوار ( که قابلیت زره نبود و در خود گیم پلی بود )
دویدن و سر خوردن ( تا وقتی که شارژ داشتین )

این سه تا ترکیب و 2 تا قابلیت هستن و میشه متناوباً ازشون تو بازی استفاده کرد ! از اونطرف تو هیلو چه چیزهایی هست ؟ 7-8 تا قابلیت که قابلیت جابجایی آنی با همدیگه رو ندارن ( و من این قسمت رو دادم به کرایسیس تو پست اولم ) اینها هم قابلیت های Halo:Reach هستن :

Armor Lock ( برای مبارزه در دشت و مقابل وسایل نقلیه و زیر حملات سنگین بصورت لحظه ای مفید هست - جنگ های نزدیک )
Active Camouflage ( در صورت ایستا بودن یا حرکت با سرعت کم نامرئی میشید - برای تک تیراندازی و اسسین کردن مناسبه )
Drop Shield ( یک حفاظ کروی الکترومغناطیسی که میتونید همیشه همراه داشته باشید و در صورت استفاده شیلد و نوار سلامتی رو پر میکنه و جلوی عبور تیر و نارنجک رو هم میگیره - همه جا بخصوص برای جنگهای نزدیک و شلوغ )
Evade ( میتونید ملق بزنید - جاهایی که زیاد نارنجک میندازن در بخش چند نفره )
Hologram ( یک کپی برابر اصل از خودتون تولید کرده و به سمت دیگر میدان میفرستید - برای رد گم کردن لحظه ای در میدانهای نبرد کوچک و یا تک تیراندازی مناسبه )
Jet Pack ( برای تک تیراندازی و داشتن زاویه آتش بهتر خیلی خوبه )
Sprint ( میتونید یه بازه زمانی محدود سریع تر از دشمنهاتون بدوید و فقط افرادی میتونن مثل شما سریع باشن که این قابلیت رو برداشته باشن - همه جا بدرد میخوره )

و قبل از هر رویارویی اساسیی میتونید سبکی که میخواید مبارزه کنید رو انتخاب کنید و اون قسمت رو با این سبک پیش برید ( یک از قسمت های یک مرحله رو ) و بسته به اینکه محل مبارزه شما کجاست میتونید بین اونها سوئیچ هم بکنید ! فقط کافیه یه نگاه به سلاح هایی که در اختیار دارین (سلاح های معمول، نارنجک، وسیله نقلیه، تیر بار )، مشخصات میدان جنگ ( وسیع ، عمودی ، سر بسته مثل راهرو و ... )، تعداد دشمن ها، نوع دشمنهایی ( این قسمت خودش داستان داره ) که پیش رو دارین و توانایی های خودتون نگاه کنید تا بفهمید کدوم قابلیت بیشتر بدردتون میخوره ! تو همون مبارزه هم گزینه های مناسب رو گذاشتن در بازی و از این نظر مشکلی نیست !

در نتیجه هیلو برای مخفی کاری در تمام مراحلش ساخته نشده، این فقط یکی از فاکتورهای بازی هست که باید با 6 تا قابلیت دیگه و حدوداً 20 تا اسلحه و حدوداً 10 تا وسیله نقلیه بالانس میشده و بانجی هم این کار رو فکر میکنم خیلی خوب انجام داده

2 تا قابلیت ترکیبی کرایسیس 2 همونطور که یک امتیاز هست براش یه پوئن منفی هم هست، بازی رو زیادی ساده میکنه طوری که من بعد از بازی کردن روی پایین ترین درجه سختی رفتم سراغ آخرین درجه سختی و بدون هیچ مشکلی بازی رو تموم کردم ! هیلو اینطوری نیست !

هیلو رو باید حساب شده تر بازی کرد ! اون قابلیت زوم روی کلاه اسپارتانها ( که کرایسیس من رو اولین بار یاد هیلو انداخت با این قابلیتش ) و محدود کردن عمق دید هوش مصنوعی در بازی هم بخاطر همین هست که راحت محیط رو بررسی کنید دشمنها رو درو بزنید، فریب بدین و خب خیلی جاهای بازی هم اونها هستن که شما رو فریب میدن ( چند بارش فقط برای خودم رخ داده ) ولی تو کرایسیس من یک بار هم فریب هوش مصنوعی رو نخوردم که خیلی جالب نیست و همین نشون میده که با وجود زیاد بودن تعدادشون، حساب شده حمله میکنن و واکنش نشون میدن !

کرایسیس قبلی هم که باید از بین قابلیتهای موجود یکی رو بصورت دستی انتخاب و فعال میکردیم ( اگر درست یادم باشه ) که باعث میشد حالت ترکیبیش کمتر باشه و 2 فک کنم منعطف تر هست .

منظور من هم از این جمله



این نبود که در اینصورت کاربردی تر میشد بازی و ... منظورم این بود که به شدت ( خیلی بیشتر از کرایسیس 2 ) ساده میشد بازی ! و اینطوری تموم کردن بازی روی لجندری برای هر کسی ممکن بود ! که جالب نبود در این صورت !
خُب پس معذرت.من اشتباه متوجه شدم.
البته شما تو قدرت های Crysis, قدرت Armor رو جا انداختی.در مورد Reach هم یا من اونو سرسری بازی کردم و درست یادم نمیاد یا شما از Halo های قبلی هم نام بردی تو قابلیت ها چون Active Camouflage و Evade رو من یادم نمیاد تو ریچ دیده باشم.در هر صورت هر چی باشه تو اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمیشه.
قابلیت هایی که از Reach نام بردین,هیچ کدوم نحوه ی پیشبرد مراحل رو توش تغییری ایجاد نمیکنه,بلکه بیشترش تو روش مبارزه کردن تاثیر داره.اصلا چرا من حرفم رو بپیچونم؟یه بازی شوتر رو یا باید اکشن پیشروی کرد یا مخفی کاری یا ترکیبی از این دوتا!از این سه حالت که خارج نیست!؟وقتی من میگم دست آدم رو باز میزاره,مشخصا منظورم این هست که امکان مخفی کاری کردن رو در کنار اکشن رفتن میده.(چیزی که تو Reach نمیده)بقیه ی قابلیت هایی که کلا نام برده شد,چه قابلیت های Reach چه Crysis 2 (منهای Cloak) فقط تو نحوه ی مبارزات تاثیر دارن.یعنی با توجه به محیط و نوع دشمن ها,میتونی با استفاده از اون قابلیت ها یه روش خاص واسه کشتن دشمن ها انتخاب کنی.ولی تو نحوه ی پیشبرد مرحله یعنی همون سه طریقی که گفتم تاثیر زیادی ندارن.
البته من نمیگم اون مسائل دیگه مثل تنوع زیاد Ability ها و تنوع زیاد دشمنا و رفتار خاص هر نوع دشمن و بالانسشون و ... فاکتور مهمی نیست,اتفاقا هست.واسه همینه که Halo یه استاندارده تو اول شخص های کنسولی,ولی به شخصه به خاطر علایق و خصوصیات فردیم( :دی)فاکتور مخفی کاری برام در ارجحیت قرار داره.واسه همین اون لذتی که از بازی کردن Crysis ها داشتم رو از Halo ها نداشتم.البته از Halo 1 و 3 و Reach که موفق به بازی کردنشون شدم خیلی لذت بردم ولی Crysis ها فرق دارن.
 
خُب پس معذرت.من اشتباه متوجه شدم.
البته شما تو قدرت های Crysis, قدرت Armor رو جا انداختی.در مورد Reach هم یا من اونو سرسری بازی کردم و درست یادم نمیاد یا شما از Halo های قبلی هم نام بردی تو قابلیت ها چون Active Camouflage و Evade رو من یادم نمیاد تو ریچ دیده باشم.در هر صورت هر چی باشه تو اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمیشه.
قابلیت هایی که از Reach نام بردین,هیچ کدوم نحوه ی پیشبرد مراحل رو توش تغییری ایجاد نمیکنه,بلکه بیشترش تو روش مبارزه کردن تاثیر داره.اصلا چرا من حرفم رو بپیچونم؟یه بازی شوتر رو یا باید اکشن پیشروی کرد یا مخفی کاری یا ترکیبی از این دوتا!از این سه حالت که خارج نیست!؟وقتی من میگم دست آدم رو باز میزاره,مشخصا منظورم این هست که امکان مخفی کاری کردن رو در کنار اکشن رفتن میده.(چیزی که تو Reach نمیده)بقیه ی قابلیت هایی که کلا نام برده شد,چه قابلیت های Reach چه Crysis 2 (منهای Cloak) فقط تو نحوه ی مبارزات تاثیر دارن.یعنی با توجه به محیط و نوع دشمن ها,میتونی با استفاده از اون قابلیت ها یه روش خاص واسه کشتن دشمن ها انتخاب کنی.ولی تو نحوه ی پیشبرد مرحله یعنی همون سه طریقی که گفتم تاثیر زیادی ندارن.
البته من نمیگم اون مسائل دیگه مثل تنوع زیاد Ability ها و تنوع زیاد دشمنا و رفتار خاص هر نوع دشمن و بالانسشون و ... فاکتور مهمی نیست,اتفاقا هست.واسه همینه که Halo یه استاندارده تو اول شخص های کنسولی,ولی به شخصه به خاطر علایق و خصوصیات فردیم( :دی)فاکتور مخفی کاری برام در ارجحیت قرار داره.واسه همین اون لذتی که از بازی کردن Crysis ها داشتم رو از Halo ها نداشتم.البته از Halo 1 و 3 و Reach که موفق به بازی کردنشون شدم خیلی لذت بردم ولی Crysis ها فرق دارن.

منظورم از Armor همون قدرت بود ( تو کرایسیس 2 ) اما تو ریچ Active Camouflage رو توی همون مرحله شب گذاشتن و میشه استفاده کنیم ازش و Evade هم برای الیت ها طراحی شده بود و در بخش داستانی حضور نداشت اما در بخش چند نفره هم برای اسپارتانها هست هم الیت ها !

حرفتون در مورد بالاتر بودن امکان استفاده ترکیبی از المانهای موجود در کرایسیس 2 رو قبول دارم ! اینکه قابلیت ها جزوی از زره نانوسویت هست این امکان رو به بازیباز میده که تو لحظه تصمیم بگیره ! یا به قول شما بازی رو پیش ببره !

اما خب نکته دیگه این هست که تو این تاپیک فقط داریم در مورد بخش تک نفره صحبت میکنیم که متفاوت هست برای 2 تا بازی و کلاً روند داستان و مبارزات و لوکیشن ها فرق دارن ! بنظرم بهتر بود بخش داستانی رو کنار میذاشتیم و مستقیماً به هسته گیم پلی نگاه میکردیم که البته با بررسی بخش چند نفره به نوعی همین کار رو میشه انجام داد ! ویدئو های بهترین Kill های هیلو ریچ تو IGN رو دیدی ؟ :دی

البته من از اول بحثمون میدونستم که فاکتور مخفی کاری برات در درجه بالایی قرار داره ! :دی
 
خُب اول بگم که من با Crysis original مقایسه کردم.چون ماکان گفت از چیه گیم پلی Crysis خوششون میاد طرفداراش.
مسئله همین دیگه داری Crysis رو با Halo Reach مقایسه میکنی یه بازی FPS که برای PC ساخته شده رو میای با یه بازی که برای کنسول ساخته شده و با محدودیت های اون طراحی شده مقایسه میکنی بعد هم رای صادر میکنی :دی تو که کلا میخوای نامرئی بازی کنی ولی چیز که خیلی معلومه سیستم نامرئی توی Crysis 2 اینقدر بازی رو آسون کرده بود که تقریبا تفاوت بین درجه های سختی بازی رو از بین میبرد همین طور هم که گفتم بازی تقریبا یه Semi Sanbox بود و به نظرم آزادی عمل توی Halo Reach به مراتب بیشتر از Crysis 2 بود.

آهان بعد این رو میخواستم بگم، کلا نانوسوئیت و قابلیت تغییر سریع نیرو تو بازی اینقدر بد بود که شدیدا خلاقیت رو از آدم میگرفت توی نسخه ی اول به خاطر کیبورد و... کمی این کار سخت تر بود ولی توی این نسخه اینقدر آسون شده بود که حد و حساب نداشت. بعد وجود سیستم نامرئی تو بازی که کار رو تقریبا آسونه آسون کرده بود و یه جورایی بازی رو کرده بود هلو برو توی گلو ...

قابلیت ها توی Halo Reach به شکلی بودن که آدم رو مجبور میکرد کمی فسفور بسوزونه با توجه به موقعیت و سلاح ها و... یه چیز درست و حسابی انتخاب کنه ولی توی C2 هر وقت میخواستی میتونستی تغییر بدی که تقریبا از تمام قابلیت هاش بجزء نامرئیش هیچ کدوم به صورت کلی به درد نمیخوردن :دی.

هر جور هم حساب میکنم میبینم هرچی که درباره گیم پلی C2 میگی صد برابرش بهتر در Reach بود.

نگا کن crysis دقیقا تو نقطه مقابل بازیهایی مثل COD و امثال اون قرار داره. یه sandbox واقعی با کلی اپشن برای از پا در اوردن دشمنا. تو میتونی کرایسیس رو سه بار تموم کنی و سه تا تجربه متفاوت ازش بدست بیاری درحالی که بعد یه بار بازی کردن 99درصد fpsهای فعلی، باید بندازیشون تو سطل اشغال!
تو میتونی هیلو رو 100 بار تموم کنی 100 تا تجربه متفاوت داشته باشی یکی از هزاران نکات مثبت توی Halo همین روند غیر خطی هست اگر C2 میتونستی یه مرحله رو به دو روش یا سه روش گیم پلی بری توی Reach واقعا دستت باز بود که تصمیم بگیری چیکار کنی؟ میتونستی از وسط تمام دشمنات رد بشی یا تک تکشون رو بکشی میتونستی یه سریشون بکشی یه سریشون رو بیخیال بشی میتونستی تا میان دشمن ها آماده جنگ بشند بکشیشون و... اینقدر توی Reach دستت باز هست.

باهوش خان من درباره ی Crysis حرف میزنم ، دقت کن .

شما هم طرف صحبت من نیستی .
خب آخه اینجا اصلا بحث Crysis نیست !!!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or