خُب اول بگم که من با Crysis original مقایسه کردم.چون ماکان گفت از چیه گیم پلی Crysis خوششون میاد طرفداراش.
خُب اینکه یه کاری مثل مخفی کاری تو Reach سخت تر باشه که دلیل بر برتریش نیست.در ضمن,اون مرحله فقط اوایلش به صورت مخفی کاری بود.خُب بالانس 15-10 دقیقه کجا,بالانس کل بازی کجا!تو Crysis تو کل بازی آپشن مخفی کاری رفتن رو دارین ولی تو Reach مخفی کاری رفتن به همون Stealth Killـش محدود بود(منهای اوایل اون مرحله ی شب).
من هم که نمیگم گیم پلی Halo محدوده,اتفاقا گفتم مثل Crysis دست آدم رو باز میزاره.ولی این میزان باز گذاشتن و کیفیتش به نظر من تو Crysis بیشتره.همین که شما میگی من Crysis 2 رو اینجوری(همونجوری که توضیح دادی) تموم کردم به علاوه ی توضیحایی که بقیه تو تاپیکش دادن که مشخص بود هر کس یه جور بازی رو انجام داده خودش نشون میده که حداقل پیاده کردن این قابلیت ها تو Crysis 2 خیلی کاربردی تر و قابل دسترس تر بود تا مثلا Halo Reach.که در حقیقت همون حرف خودته که:
"اگر هیلو هم همین خبرها بود ( بین این 6-7 تا قابلیتش ) دیگه کسی غمی نداشت ! :biggrin1:"
من نگفتم سخت تر بودن مخفی کاری بازی رو با ارزش تر میکنه ! اصلاً شرایط این دو تا یکسان نیست ! کرایسیس 2 که کلاً 3-4 تا گزینه میذاشت جلوی همه! قدرت و نامرئی شدن. غیر از این دو تا هم که سرعت و پرش لحظه ای بودن مثل همه بازیها (بجز هیلو) ! خیلی تفاوتی نمیشه بین سوئیچ کردن 2 تا قابلیت ایجاد کرد ! کلاً قابلیت های بازی اینها بود :
قدرت ( بی مهابا رفتن بین دشمن ها )
نامرئی ( از دور با تک تیر انداز و از نزدیک برای اسسین کردن )
نامرئی-قدرت ( شاتگان یا تیربار از فواصل متوسط رو به نزدیک )
بالا رفتن از در و دیوار ( که قابلیت زره نبود و در خود گیم پلی بود )
دویدن و سر خوردن ( تا وقتی که شارژ داشتین )
این سه تا ترکیب و 2 تا قابلیت هستن و میشه متناوباً ازشون تو بازی استفاده کرد ! از اونطرف تو هیلو چه چیزهایی هست ؟ 7-8 تا قابلیت که قابلیت جابجایی آنی با همدیگه رو ندارن ( و من این قسمت رو دادم به کرایسیس تو پست اولم ) اینها هم قابلیت های Halo:Reach هستن :
Armor Lock ( برای مبارزه در دشت و مقابل وسایل نقلیه و زیر حملات سنگین بصورت لحظه ای مفید هست - جنگ های نزدیک )
Active Camouflage ( در صورت ایستا بودن یا حرکت با سرعت کم نامرئی میشید - برای تک تیراندازی و اسسین کردن مناسبه )
Drop Shield ( یک حفاظ کروی الکترومغناطیسی که میتونید همیشه همراه داشته باشید و در صورت استفاده شیلد و نوار سلامتی رو پر میکنه و جلوی عبور تیر و نارنجک رو هم میگیره - همه جا بخصوص برای جنگهای نزدیک و شلوغ )
Evade ( میتونید ملق بزنید - جاهایی که زیاد نارنجک میندازن در بخش چند نفره )
Hologram ( یک کپی برابر اصل از خودتون تولید کرده و به سمت دیگر میدان میفرستید - برای رد گم کردن لحظه ای در میدانهای نبرد کوچک و یا تک تیراندازی مناسبه )
Jet Pack ( برای تک تیراندازی و داشتن زاویه آتش بهتر خیلی خوبه )
Sprint ( میتونید یه بازه زمانی محدود سریع تر از دشمنهاتون بدوید و فقط افرادی میتونن مثل شما سریع باشن که این قابلیت رو برداشته باشن - همه جا بدرد میخوره )
و قبل از هر رویارویی اساسیی میتونید سبکی که میخواید مبارزه کنید رو انتخاب کنید و اون قسمت رو با این سبک پیش برید ( یک از قسمت های یک مرحله رو ) و بسته به اینکه محل مبارزه شما کجاست میتونید بین اونها سوئیچ هم بکنید ! فقط کافیه یه نگاه به سلاح هایی که در اختیار دارین (سلاح های معمول، نارنجک، وسیله نقلیه، تیر بار )، مشخصات میدان جنگ ( وسیع ، عمودی ، سر بسته مثل راهرو و ... )، تعداد دشمن ها، نوع دشمنهایی ( این قسمت خودش داستان داره ) که پیش رو دارین و توانایی های خودتون نگاه کنید تا بفهمید کدوم قابلیت بیشتر بدردتون میخوره ! تو همون مبارزه هم گزینه های مناسب رو گذاشتن در بازی و از این نظر مشکلی نیست !
در نتیجه هیلو برای مخفی کاری در تمام مراحلش ساخته نشده، این فقط یکی از فاکتورهای بازی هست که باید با 6 تا قابلیت دیگه و حدوداً 20 تا اسلحه و حدوداً 10 تا وسیله نقلیه بالانس میشده و بانجی هم این کار رو فکر میکنم خیلی خوب انجام داده
2 تا قابلیت ترکیبی کرایسیس 2 همونطور که یک امتیاز هست براش یه پوئن منفی هم هست، بازی رو زیادی ساده میکنه طوری که من بعد از بازی کردن روی پایین ترین درجه سختی رفتم سراغ آخرین درجه سختی و بدون هیچ مشکلی بازی رو تموم کردم ! هیلو اینطوری نیست !
هیلو رو باید حساب شده تر بازی کرد ! اون قابلیت زوم روی کلاه اسپارتانها ( که کرایسیس من رو اولین بار یاد هیلو انداخت با این قابلیتش ) و محدود کردن عمق دید هوش مصنوعی در بازی هم بخاطر همین هست که راحت محیط رو بررسی کنید دشمنها رو درو بزنید، فریب بدین و خب خیلی جاهای بازی هم اونها هستن که شما رو فریب میدن ( چند بارش فقط برای خودم رخ داده ) ولی تو کرایسیس من یک بار هم فریب هوش مصنوعی رو نخوردم که خیلی جالب نیست و همین نشون میده که با وجود زیاد بودن تعدادشون، حساب شده حمله میکنن و واکنش نشون میدن !
کرایسیس قبلی هم که باید از بین قابلیتهای موجود یکی رو بصورت دستی انتخاب و فعال میکردیم ( اگر درست یادم باشه ) که باعث میشد حالت ترکیبیش کمتر باشه و 2 فک کنم منعطف تر هست .
منظور من هم از این جمله
"اگر هیلو هم همین خبرها بود ( بین این 6-7 تا قابلیتش ) دیگه کسی غمی نداشت !
"
این نبود که در اینصورت کاربردی تر میشد بازی و ... منظورم این بود که به شدت ( خیلی بیشتر از کرایسیس 2 ) ساده میشد بازی ! و اینطوری تموم کردن بازی روی لجندری برای هر کسی ممکن بود ! که جالب نبود در این صورت !