Halo: Combat Evolved Anniversary

نه آقا جان، جدی میگم. دو تا تریلر ازش ببینید، حداقل از لحاظ کیفیت بافت ها اصلا قابل مقایسه با هیلو 3 نیست. کلا از لحاظ تکنیکی پایینتره. هرچند کسی هم انتظار نداره اینا بیان با موتور 10 سال پیش مثلا بهترین گرافیک سال بشن:biggrin1: در همین حد هم شاهکار کردن.
چی میگی تو ? ice که نزدی :دی
کجا گرافیکش بهتره. بابک , ما هیچ سندی مبنی بر اینکه گرافیک کدوم بازی بهتره نداریم به جز چشمهامون که اون چیزی که من می بینم خیلی بهتر از قسمت سه و ریچ هست. علاوه بر اون مطلب DF درباره دمو E3 اگه خونده باشی ( که قعطا خوندی ) توش کاملا واضحه بازی گرافیکش خیلی عالی هست و به جز رزولوشن همه چیزش عالی هست.
 
مصاحبه GodisaGeek با آقای Dennis Ries تهیه کننده Halo CEA. مشکلی داره دیگه ببخشید :d :


GG: شما گفتید که چیزی رو در گیم پلی Halo Combat Evolved Anniversary تغییر نداده اید. واقعا یعنی چیزی نبوده که بخواید تغییری درش ایجاد کنید؟
Dennis Ries: مثل قبله ! فیزیک و دیمیج بازی مثل قبله ، همه چیز مثل قبل هست. کدهای بازی تغییر نکردند و این دلیلی هست که متوجه میشید که بازی دقیقا مثل 10 سال پیشه ! تنها فرق مثبت تغییر در گرافیک و سیستم صوتی بازی هست که باعث میشه بیشتر از بازی لذت ببرید. و نکته جالب اینه که هر لحظه بخواید میتونید برگردید و ببینید بازی اصلی چطوره بوده که البته رزولوشن اون هم بالا رفته و تغییر کرده.

GG: چطور مواردی مثل مد های آنلاین بازی و Co-op رو وارد بازیی کردید که از Split Screen پشتیبانی میکرد؟
Dennis Ries:با تلاش کردن ، اما به طور دقیق آقای Greg Herman یعنی lead developer بازی در 343 کمک بزرگی بود برای حل کردن این مشکل. ایشون در پروژه های قبلی با Bungie کار میکرد و موتورشون رو دقیق میشناخت ! موتور برای 3 هیلو استفاده شده بود و بهترین نکته هم اینجا بود که خیلی از موارد در طول زمان درش تغییر نکرده بود. Greg با بررسی موتور اصلی امکان رو اضافه کرد و همکارهای ما در Sabre اون رو به حد کامل رسوندند و پولیش کردن و یه تجربه خوب رو به وجود آوردن.

GG: برگردیم به تغییر نکردن گیم پلی. این به خاطر احترام به نسخه اول بود؟ یا اینکه مواردی بود که نمیتونستید تغییر بدید؟
Dennis Ries: در مراحل اولیه به این نتیجه رسیدیم که هسته اصلی بازی نباید تغییر کنه ! این بازی همینجوری محبوب شد و همینجوری Xbox رو برای ما تعریف میکرد و البته این یک ریسک بود که احتمالا جالب نمیشد. در نتیجه نگه داشتن هسته اصلی گیم پلی خیلی مهم بود. نتیجه گرفتیم که با آپدیت گرافیک و صدای بازی که در هر لحظه هم نسخه کلاسیک و هم Remaster در دسترس باشه، بهترین کار برای تعریف دو نسخه هست. کسایی که از نسخه اصلی لذت بردند میتونن بهتر تجربش کنن، و کسایی هم که بازی رو با آپدیت و پیشرفت گرافیکی و ... بخوان هم میتونن از بازی لذت ببرن. به علاوه اینکه مواردی مثل Skull ها به بازی اضافه شده. تمام موارد هیلو های قبلی رو سعی کردیم که اضافه کنن و این به بازیکن ربط داره که ازشون استفاده کنن یا نکنن. Skull ، 3D و کینکت مواردی از تکنولوژی هست که 10 سال پیش نبودن و حالا میتونیم به بازی اضافشون کنیم بدون اینکه هسته اصلی گیم پلی تغییر کنه.
Halo-Combat-Evolved-Anniversary-Screenshot.jpg


GG: چه عقیده ای در مورد اینکه Xbox به سمت 3D شدن و بره چیه ؟ و چه نظری در مورد 3D در بازی های آینده دارین؟
Dennis Ries: فکر میکنم 3D که ما اجرا کردیم خوب عمل کرده و فکر میکنم (3D) بستگی داره که اونو در چه زمینه به کار ببرید. در مورد کار ما، ما Stereoscopic 3D رو به طور کامل ساپورت میکنیم و فکر میکنیم خیلی خوب دراومده !

GG: آیا در مورد 3D نگران هستید که مردم خوششون نیاد و جدی نگیرنش؟ فکر میکنید که بازی ها باید مثل فیلم آواتار ساخته شن و به جای اینکه 3D رو به عنوان یک موضوع جانبی، به طور کامل ازش پشتیبانی کنن و به کار ببرن ؟
Dennis Ries: بله من فکر میکنم این فرصت خیلی خوبیه که گیم پلی ها رو 3D در بیاریم. در مورد ما محیط های خیلی جالبی هستن که به خوبی با 3D نمایش داده میشن. الآن Guilty Spark تو ذهنم هست. پروانه ها و موجودات زیادی هستن که تو محیطش پرواز میکنن و این خیلی برای 3D جالب میشه و اینم اضافه کنید که با فیزیک و انفجار ها اشیای زیادی به شمت شما پرتاب میشه و اینم جالبه. این مزایایی هست که میتونید تو Halo CEA تجربه کنید.

GG: 343 چه احساسی در مورد گرفتن پروژه Halo داره ؟ دلهره آوره ؟
Dennis Ries: آره همینطوره ! اما در کنارش خیلی هم هیجان انگیزه. من هیلو رو دوست دارم و فنش هستم. در واقع بله اگه بیاید داخل 343 میبینید که همه افراد فن بازی بودن که اومدن اینجا!

GG: شما هم مثل Sledgehammer Games از همون اول تاسیس وارد ساخته بازی های AAA شدید.
Dennis Ries: شاید اما در مورد 343 از زمان ODST و REACH که Bungie میخواست از مایکروسافت جدا باشه، ما یه سری کار ها رو برای پروژه ها انجام دادیم. ما کاملا با بازی آشنا هستیم و مواردی مثل Defiant Map Pack رو براش ساختیم.

GG: در ساخت Halo CEA آیا با Bungie مشورت و همکاری میکنید؟
Dennis Ries: نمیتونم بهش بگم مشورت ! در حال حاضر اونا خیلی روی پروژشون مشغول هستن. با Bungie زیاد صحبت میکنیم و به طور مسلم اولین کسایی که بازی رو انجام میدن Bungie هستن.


===============================
اینم قسمت سوم Halo Cryptum :

Halo Cryptum Part 3
 
باو من این تریلر Pillar of Autumn که GS گذاشته رو دیدم، خدایی گرافیکش در حد اونا نیست:biggrin1: تو هم برو دانلودش کن، محسن صفحه قبل گذاشته.​
مرد حسابی دو تا مرحله بازی که نشون دادند عالی بود حالا یکی ممکنه مثل بقیه خوب نباشه. Reach هم یکی دو تا مرحله اش از ODST هم بدتر بود.
 
آقا سایت هایی که بازی کردن (مثل 1UP و Gamespot) گفتن به هیلو 3 نمیرسه، ولی بازم خوبه. البته از لحاظ هنری خیلی عالی کار شده، ولی از لحاظ های فنی نه. خودتون ببینید.

پ.ن: ببین چیکار کردن با گرافیک که داریم با هیلوهای این نسل مقایسش میکنیم:دی
 
اقا یکی مارو روشن کنه :دی
چیجوری میشه موتور همون موتور 10 سال پیش قبلی باشه اما گرافیکش لااقل طوری باشه که الان و تو این نسل ادم رو راضی کنه؟:دی:-/
یا اصلا موتور رو عوض کردن؟:دی:-/
 
آقا سایت هایی که بازی کردن (مثل 1UP و Gamespot) گفتن به هیلو 3 نمیرسه، ولی بازم خوبه. البته از لحاظ هنری خیلی عالی کار شده، ولی از لحاظ های فنی نه. خودتون ببینید.

پ.ن: ببین چیکار کردن با گرافیک که داریم با هیلوهای این نسل مقایسش میکنیم:دی
بهتر که شاید نباشه ولی انتظار خیلی خفنی نمیشه از نسخه ریمستر/ریمیک داشت میشه داشت؟ :d به نظرم با ریچ مساوی هست ولی از نظراتی به نظرم بهتره ولی از نظر نورپردازی به پای Halo 3 نمیرسه یعنی ریچ هم نمیرسه ولی انتظار اصلی باید از Halo 4 داشته باشیم نه از این :d
ولی من بازم میگم گرافیکش خیلی خوب هست
نمراتش از کی میاد؟ :-/
 
باو من این تریلر Pillar of Autumn که GS گذاشته رو دیدم، خدایی گرافیکش در حد اونا نیست:دی تو هم برو دانلودش کن، محسن صفحه قبل گذاشته.
گیم اسپات اون ویدئویی که گذاشته کیفیتش خیلی پایینه تو برو ماله GAMERSYDE را نگاه کن :دی و قشنگ گوش کن خود سازنده چطوری دارند از گرافیک بازی تعریف میکنن :دی

اینم چندتا عکس همتون میتونید نگاه کنید خودتون قضاوت کنید که HALO 3 به این خوبی بود ؟ :دی حالا ریچ یه چیزی ! الان 300 تا سایت هم بیاد بگه که از HALO 3 بدتره قبول نمیکنم :دی مخصوصا از دور انداز خیلی خیلی بهتره .






 
BTS: Anniversary Music

B
TS: Anniversary Terminals


Halo: Combat Evolved Anniversary Opening Cinematic

اینو حتما ببینید:x

===========

یه مقایسه جالب از Keyes در Halo: CE, Reach و Anniversary.

98961822868490124728.png


از راست به چپ: Halo: CE, Halo: Reach, Halo: CEA

این هم یکی دیگه که به ترتیب هیلو 1 و انیورسری و ریچ هستند:

92626547333934726820.jpg

76099526242371499768.jpg

98489363149129593721.jpg


کلا انیمیشن صورتشون خیلی خوب نیست اینجا:دی

یه سری عکس مقایسه ای دیگه:








همونطور که گفتم، انیمیشن و حالت صورت هاشون به اندازه بقیه قسمت ها خوب درنیومده. بیشتر محیط ها و چیزهای دیگه رو قشنگ درآوردن تا صورت شخصیت ها. البته بدم نیست، ولی مثلا با Reach اصلا قابل مقایسه نیست. باز بیایید بگید در حد Reachـه:دی مثلا صورت Kat رو ببینید:دی



ولی خُب بازم میگم، انتظاری از یه موتور 10 سال پیش نباید داشت و همینم از تمام ریمسترهایی که تا حالا بوده خیلی جلوتره. محیط ها و جزئیات مختلف رو خیلی قشنگ درآوردن، وقتی این ویدیو بالا رو دیدم اصلا احساس نکردم این بازی برای 10 سال پیشه.
 
آخرین ویرایش:
برای من گرافیک این بازی 10 در صد هم ارزش نداره بلکه به شدت منتظر خود بازی هستم حتی اگه فقط یه HD کرده باشن باز هم منو راضی می کنه ...
هیچ عقل سالمی نمی تونه ادعا کنه که گرافیک این بازی از Reach بهتره ، اصلا ً چنین انتظاری هم وجود نداره ...
 
BTS: Anniversary Music

B
TS: Anniversary Terminals


Halo: Combat Evolved Anniversary Opening Cinematic

اینو حتما ببینید:x

===========

یه مقایسه جالب از Keyes در Halo: CE, Reach و Anniversary.


از راست به چپ: Halo: CE, Halo: Reach, Halo: CEA

این هم یکی دیگه که به ترتیب هیلو 1 و انیورسری و ریچ هستند:


کلا انیمیشن صورتشون خیلی خوب نیست اینجا:دی

یه سری عکس مقایسه ای دیگه:


همونطور که گفتم، انیمیشن و حالت صورت هاشون به اندازه بقیه قسمت ها خوب درنیومده. بیشتر محیط ها و چیزهای دیگه رو قشنگ درآوردن تا صورت شخصیت ها. البته بدم نیست، ولی مثلا با Reach اصلا قابل مقایسه نیست. باز بیایید بگید در حد Reachـه:دی مثلا صورت Kat رو ببینید:دی


ولی خُب بازم میگم، انتظاری از یه موتور 10 سال پیش نباید داشت و همینم از تمام ریمسترهایی که تا حالا بوده خیلی جلوتره. محیط ها و جزئیات مختلف رو خیلی قشنگ درآوردن، وقتی این ویدیو بالا رو دیدم اصلا احساس نکردم این بازی برای 10 سال پیشه.
با این وجود یه بازیه ریمستر به جایی رسیده که داری با Reach مقایسش میکنی :d
 
هیلو رو فقط باید بازی کرد و لذت برد! من تا اینجا 3 و ریچ رو بازی کردم که فوق العاده بودن والبته ODST رو نتونستم بازی کنم یعنی کلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.... ریچ فوق العاده بود و یه مقدار توقع من رو بالا برده ولی CEA رو انتظار ندارم در حد و اندازه های ریچ باشه هرچند تا الانم خیلی به روز و عالی کار کردن! حالا اینکه بابک بشدت دنبال مقایسه ریچ و CEA هست بنظرم دلیلش اینه که بابک هم مثل من توقعش زیادی بالا رفته:d وگرنه CEA یه ریمیک یا ریمستر یا هر کوفته دیگه:d است.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or