Xbox Halo 5: Guardians

p8t1wwt9ewmmbrz5alqu.jpg
50t2a1wxmq37vueu15gj.jpg

284608u5cgllfe7y2x4u.png
ttlqhpxr6s9hrn4c8z4g.png



kz9xc86vxmbzr6crging.png


byz5_kw0xkrw.png

تاریخ عرضه: ۵ آبان ۱۳۹۴
سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: Xbox One




8ck9drxrllwcuysfnqos.png


مسترچیف به دنبال یافتن حقیقت پشت پردهء باورهایش می‌گردد و به همین جهت بدون اطلاع از UNSC خارج می‌شود و با پیوستن دوستان قدیمیش به او و تشکیل مجدد Blue Team به سوی حقیقت می‌رود. اما UNSC وی را تنها نخواهد گذاشت، اسپارتان لاک مامور می‌شود تا مسترچیف را شکار کند و او را بازگرداند، اون نیز در این راه تنها نیست و به همراه سه اسپارتان دیگر ماموریت شکار چیف را پس از ملاقات با آربیتر شروع می کند.


اما Blue Team و Fireteam Osiris را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

r5sn9q2pfc27bqqzs07m.png


nvzceq7ppbspgmuzbi15.png
tnlhaty8d3k77ln35fly.png

z84fyf0irp1wytwwafld.png
4awkst7xqi980o9466qe.png


9kw9uh5bmzhv18ij8pqr.png

bt30mg5yp3kcl44wy666.png
1lp9wkv7fteou48r0jkd.png

e5ruah1woy6cf1261cm7.png
j57nnjm3s0zonsk9jnxc.png



fymjwrf9c3kq8jgcuv6j.png



8w0gqfi3g9p2ih0951in.png
rdzym2gw0u76f0eqtbtp.png
hh39mw8emx5p63z16qln.png

ma45sha4jegako2592h6.png
91hn0bl3jgurqcqxw35w.png
9zp5qxtv522wcn3mkars.png

o4inub7d0w08zlbnlca7.png
pv2mocktyxxxzj110c1n.png
87tcg16zqb94alg0zzh4.png



slhof1na46z3g9gwsz3o.png


شما در بخش کمپین هیلو 5 اساساً با 2 ورژن مختلف رو به رو هستید. 1- بخش کمپین تک نفره به مانند گذشته. 2- کو-آپ 4 نفره به همراه دوستان! به گفته 343 این نسخه از پایه بر اساس کو-آپ نهادینه شده و محیط ها و نحوه چینش دشمن ها بر این اساس هست. نگران نباشید، اگر میخواهید به تنهایی کمپین را به پایان برسانید، همراهان شما به اندازه ی کافی باهوش هستند و به دستورات شما عمل میکنند؛ این دستورات را میتوانید با فشردن دکمه بالای D-Pad به همراهان خود بدهید که شامل برداشتن اسلحه , احیای هم تیمی ها، حمله کردن به دشمن مشخص، سوار شدن بر وسیله نقلیه و همچنین کنترل کردن Turretهای مختلف میشود. بخش کمپین همانند بخش مالتی پلیر از سرورهای اختصای استفاده میکند و بدون ذره ای احساس تفوات میتوانید به بازی دوستانتان وارد یا خارج شوید و یا با استفاده از Matchmaking به بازی سایر پلیرها وارد شوید.
شما در بخش کمپین هم مثل بخش مالتی پلیر از همان قابلیت های اسپارتان ها بهره میبرید و هیچ تفاوتی بین آنها نیست به جز Artemis Tracking System که مختص اسپارتان Lock و همراهانش هست که به کمک آن میتوانند مدارک را پیدا و آیتم‌های مخفی مختلف را پیدا کنند.
همچنین تمام اسپارتان ها HUD مخصوص به خود را خواهند داشت که بر اساس نوع Helmet آنها طراحی شده.
پ.ن: لازم به ذکر است که برای اولین بار در تاریخ هیلو، Halo 5 از قابلیت spleet-screen پشتیبانی نخواهد کرد.



Hunt the Truth یک مجموعه تبلیغاتی برای آشنایی بیشتر طرفداران قدیمی و تازه وارد دنیای هیلو با John-117 و دنیای او است، این مجموعه متشکل از 13 قسمت است که به صورت هفتگی و به صورت فایل صوتی منتشر شده است. می‌توانید با گوش کردن به این مجموعه با گذشته John-117 و نقش او در داستان Halo 5: Guardians بیشتر آشنا شوید.


651ddfpprybskw9gkclo.png

 
آخرین ویرایش:
infographic مربوط به بتا :دی

AUHQ2.jpg

در ضمن 343 تایید کرد که راکت لانچر قدیمی (SPNKr) رو به عنوان Legendary weapon برمیگردونه :دی

این هم کل تغییراتی که دادن بعد از گرفتن فیدبک :دی

  • (Increase base speed (faster base movement
  • (Increase strafe acceleration (faster, more responsive strafing
  • (Reduce top sprint speed (narrow the delta between base movement and sprint
  • Modify Ground Pound controls to prevent conflicts w/ crouch jumping
  • (General tuning & bug fixes for all Spartan Abilities (Thrusters, Clamber, Ground Pound, etc

  • Sniper Rifle: improve scope experience to making it less “clunky” and faster to scope
  • DMR: adjust position of the scope to improve visibility
  • Bring back the SPNKr Rocket Launcher as a legendary version of the weapon
  • Reduce bonuses for automatic weapons in Smart-Link & w/ headshots
  • Remove grenade detonation in mid-air based on weapon fire
  • Ability to turn on/off vibration feedback for weapons
  • General tuning and bug fixing for all weapons

  • (Post-death replay: this will become an opt-in feature. After death, players will see a traditional follow-cam and have the option to view a replay of their death from the killer’s perspective (as long as the feature is enabled within the playlist
  • Medals: decrease frequency and number of medals displayed in the medal feed
  • Spartan chatter: players will have the option to turn this on or off in the settings menu
  • Adding highlights to placed/dropped weapons to make them easier to see
  • General tuning for announcer and Spartan chatter to reduce the frequency of events and focus on the information that matters most to players

  • Improved skill detection during placement phase
  • Improved skill matching
  • Improved team balancing
  • Prevent skill boosting
  • General bug fixing & tuning

  • Much faster matches
  • Better skill matching
  • Better feedback to players in the lobby and matchmaking experiences
  • Allow players to set desired datacenter for matchmaking (may impact matchmaking speed and skill balance)
  • Improved party vs party matchmaking
  • Hide CSR ranks until in match to de-incentivize quitting
  • Punish quitters with CSR penalties and matchmaking bans
 
آخرین ویرایش:
یک سری شایعات منتشر شده که میگن مایکروسافت قصد داره دوباره با Bungie همکاری کنه ( یا Bungie بخره).
البته بعد معلوم شده تمام شایعات fake :| :d
تو این تاپیک کاربرای Neogaf فهمیدن که Fake

شایعات:
اول از همه توییت Shinobi (این توییت پاک شده و Shinobi هم تایید کرده که این توییت نداده.)

"کلاغ ها برای من خبر آوردن که مایکروسافت می خواد Bungie برگرده"
y4djnq7jmy1w8rkqbtfz.png


بعد از اون هم صدا گذار بخش Spartan Ops هیلو 4 این توییت داده (اینم پاک شده)

"خیلی هیجان زده ام تا با Bungie برای اولین بار کار کنم."
2ohctspvq7f3ovab5coe.png


و آخرین پست که Frank O'Connor اونو تو Neogaf نوشته: (اینم پست هم وجود نداره هیچ کجا)

"یک سری حرکت بسیار بزرگ برای 343 و مایکروسافت اتفاق افتاده... تمام چیزی که من می تونم بگم، ما در حال انجام یک تغییر بزرگ هستیم."
96ms6xcw7yfvk15zhixm.png


منبع

تو فروم بازی هم براش تاپیک زدن:
https://www.halowaypoint.com/en-us/...ck/5c8b6ff2-ef6c-4cfe-a777-a454a0239229/posts

فکر کنم یک عده که از هیلو 5 خوششون نیومده، این شایعات درست کردن :d
 
آخرین ویرایش:
یک سری شایعات منتشر شده که میگن مایکروسافت قصد داره دوباره با Bungie همکاری کنه ( یا Bungie بخره).
البته بعد معلوم شده تمام شایعات fake :| :d
تو این تاپیک کاربرای Neogaf فهمیدن که Fake

شایعات:
اول از همه توییت Shinobi (این توییت پاک شده و Shinobi هم تایید کرده که این توییت نداده.)

"کلاغ ها برای من خبر آوردن که مایکروسافت می خواد Bungie برگرده"
y4djnq7jmy1w8rkqbtfz.png


بعد از اون هم صدا گذار بخش Spartan Ops هیلو 4 این توییت داده (اینم پاک شده)

"خیلی هیجان زده ام تا با Bungie برای اولین بار کار کنم."
2ohctspvq7f3ovab5coe.png


و آخرین پست که Frank O'Connor اونو تو Neogaf نوشته: (اینم پست هم وجود نداره هیچ کجا)

"یک سری حرکت بسیار بزرگ برای 343 و مایکروسافت اتفاق افتاده... تمام چیزی که من می تونم بگم، ما در حال انجام یک تغییر بزرگ هستیم."
96ms6xcw7yfvk15zhixm.png


منبع

تو فروم بازی هم براش تاپیک زدن:
https://www.halowaypoint.com/en-us/...ck/5c8b6ff2-ef6c-4cfe-a777-a454a0239229/posts

فکر کنم یک عده که از هیلو 5 خوششون نیومده، این شایعات درست کردن :d

با توجه به تغییراتی که 343 در نظر داره روی Halo 5 اعمال کنه (که برگرفته از انتقادات و پیشنهادهای پلیرها هستن) من الان بیشتر از قبل به بازی امیدوار هستم. با توجه به تغییراتی که توسط 343 در گیم پلی، سیر داستانی و حتی طراحی هنری و ... اعمال شده فکر نمیکنم حتی بانجی هم دیگه بتونه هیلو رو بهتر از 343 دست خودش بگیره. الان دیگه برای عوض کردن ماهیت هیلو خیر دیر شده و اگر هم یک روزی مایکروسافت بخواد دوباره بانجی رو بخره باید دلیلش چیزی بجز ساختن دوباره هیلو باشه. بگذریم که خیلی از اعضای کلیدی بانجی در دهه گذشته دیگه در بانجی کار نمیکنن.
 
حرکت خیلی جالبی زد 343 با این نسخه بتا که یک سال از نسخه اصلی فاصله داره .امیدوارم بقیه استدیو های بازی سازی این جرکت رو برای بازی های بزرگشون انجام بدن
 
Surveys from the Halo Community Feedback Program have revealed that 11% of players wanted sprint completely axed from the game. That’s not going to happen, but custom games will allow the host to turn off being able to jog around the map.

مثکه فقط 11% از پلیرها دوس داشتن sprint بطور کامل حذف بشه که درصد خیلی پایینیه و نشون میده بخوبی توی بازی گنجونده شده.(بچه های خودمون که همه راضین ازش:d)

343 دیگه داره تو فیدبک گرفتن سنگ تموم میزاره و خیلی چیزا رو optional کرده حتی اگه صدای AI مزاحم صحبت کردنتون توی پارتی هست میتونید کامل خاموشش کنید که زر نزنه و با اعصاب راحت به بحثای تاکتیکی با یاراتون بپردازید.:d

من که هرچی سایتای مختلف رو دنبال میکنم ملت خیلی از کارای 343 و خود بتا خوششون اومده و هر ایراد منطقی هم که از بتا گرفته شده بود یا تا الان اعلام شده که حلش میکنن و یا توی این یک سال حل میشه.

اگه این چیزیه که تا یک سال مونده به انتشار تحویل دادن ببین تا سال دیگه چی میشه ;;)شک ندارم یکی از بهترین تجربیات مولتی پلیر رو با HALO 5 تجربه میکنیم.

الان یکی از بازیهای معروف که قراره تو چند ماه آینده منتشر بشه بتاش اومده و اگه به همین صورت ریز بینانه بهش نگاه کنید (جوری که طرفدارای HALO بهش نگا میکنن) اون بازی پودر میشه 8-| و مثل نسخه قبلیش باید به مدت 9 ماه بالانس بشه و پچ بدن تا بالاخره بشه یه چیز قابل تحمل

یک سری شایعات منتشر شده که میگن مایکروسافت قصد داره دوباره با Bungie همکاری کنه ( یا Bungie بخره).
این که فقط یه شایعه بوده ولی الان حداقل نصف کله گنده های بانجی تو خود 343 هستن و اصل کاریش (مارتی :x) هم جدا شد. الان بیان مارتی رو راضی کنن به عنوان یکی از سمبل های بازی بیاد تو استودیو فقط بشینه یه گوشه من راضیم.
 
آخرین ویرایش:
مثکه فقط 11% از پلیرها دوس داشتن sprint بطور کامل حذف بشه که درصد خیلی پایینیه و نشون میده بخوبی توی بازی گنجونده شده.(بچه های خودمون که همه راضین ازش:d)

فقط تو Halo Waypoint با 19 هزار نفر بوده. حالا 11 درصدش میشه 2100 نفر. اینو ببر روی 10 میلیونی که هیلو رو بخرن اگه فرض بگیریم تو بدترین حالت همین 11% بمونه میشه 1 میلیون و صدهزار نفر که کم نیست :d مقدارش به شخصه مطمئنم بیشتره اگه کل پلیرها رو حساب کنن. دیگه اینجا کم حساب نمیشه اون 11%. اگه با t هم حساب کنن که بدتر دیگه :d
 
به نظر من اون گونه ای که تو Halo 4 معرفی کردن و مثل ربات بود خیلی چیز بیخودی بود و نصف حس بازی رو از بین برد اصلا آدم حال نمیکرد باهاشون بجنگه
یکمی هم نسبت به شماره های قبلی گیم پلی بازی خسته کننده بود و اکثرا باید تو یک محیط بسته کلی دشمن میزدی بعد یک دکمه رو فشار میدادی که یکم حس بازی رو از بین میبرد و گیمر یک تجربه رو چند بار باس تکرار میکرد
گیم پلی هم یکم از حالت اکشن خارج شده بود باید دو تا تیر میزدی بعد میرفتی یک جا قایم میشدی شیلدت برگرده و دوباره میرفتی دو تا تیر میزدی که تو درجات سختی بالاتر کاملا مشهود بود

در کل کارهای بانجی رو بیشتر میپسندم بازیهاش یک جورایی روح داشت خصوصا هیلو 3
 
راستشو بخواید من از سری halo فقط این نسخه بازی کردم


s20665gl4k9k0181w5ce.jpg



زمانی که مایکروسافت xbox سال 2001 تا 2002 وارد بازار کرد کنسولشو خریدم اینم بازی کردم واقعا شاهکار بود


800px-Xbox-console.jpg



نسخه دوم بازی هم بازی کردم اما مثل نسخه اول عالی کار نشده بود بعد که xbox 360 خریدم سری فالکو تازه اومده بود که از شانس بد 3 راغ شد

اگر پول خوبی دستم بیاد حتما xbox one میخرم چون با این xbox نسل اولی دنیایی داشتم ( ساخت آمریکا . دسته ها بی سیم - هدست داخل دسته - 8 گیگ حافظه داخلی تو اون زمان - سخت افزار خیلی خیلی قویتر نسبت به کنسولا هم دوره نسل شیشش و ........ )


اگر میخواید با این کنسول بیشتر آشنا بشید این تاپیک ببینید

http://forum.bazicenter.com/thread94186/
 
فقط تو Halo Waypoint با 19 هزار نفر بوده. حالا 11 درصدش میشه 2100 نفر. اینو ببر روی 10 میلیونی که هیلو رو بخرن اگه فرض بگیریم تو بدترین حالت همین 11% بمونه میشه 1 میلیون و صدهزار نفر که کم نیست
:d
مقدارش به شخصه مطمئنم بیشتره اگه کل پلیرها رو حساب کنن. دیگه اینجا کم حساب نمیشه اون 11%. اگه با t هم حساب کنن که بدتر دیگه
:d

والا این همون بحث تغییر در بازیه که بعضی فنهای کلاسیک بازی حتی با کوچکترینشم مخالفن و هرکسی مرز بندی خودشو واسه اصالت بازی داره و طبیعتا خط قرمز های متفاوتی هم ممکنه داشته باشه.
الان تو سایت هیلو پدیا که من متن پایینو از اونجا ترجمه کردم در همین مورد بحث کردن و ادعا کردن که اعضای اون سایت 80% مخالف Sprint هستن و دقیقا همون مولتی halo 2,3 رو میخوان.
حالا ما که نسبت به اونا یکم روشن فکرانه تر به این فرانچایز نگاه میکنیم میدونیم که بعد از 10-12 سال همچین تغییراتی دیگه اجتناب ناپذیره و باید خیلی ظریف و بجا انجام بشه که برآیند همین سلیقه های متفاوت شده 11% مخالفت با sprint که در مقایسه با اولین حظورش توی Reach خیلی خیلی کمتر شده این مخالفت ها و دیگه باید میزان رضایت رو بررسی کنیم تا مخالفت.
هیچوقتم نمیشه همه رو راضی کرد ولی میشه اکثریت رو راضی نگه داشت که 343 هم با قرار دادن این همه آپشن که داخل هیچ بازی دیگه ای نمیبینید دقیقا همین کارو میخواد انجام بده و حتی بیخیال اون 11% نمیشه و قابلیت خاموش کردنش توی کاستوم گیم رو میزاره.

اصلا اینا رو بیخیال ایشالا که وقتی بازی نهایی میاد ما جزء اون گروه راضیا باشیم.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


دیگه یکم بریم سراغ داستان بازی
:d

من قصد دارم هر از مدتی یکی از بخشای مهم و جالب داستانی رو توی تاپیک بزارم تا هم یاد آوری بشه و هم اگه کسی ازشون بیخبر مونده آگاه بشه:



343Guilty Spark



خب همه میدونیم که در لحظات پایانی HALO 3 مسترچیف مجبور میشه spark رو با اسپارتان لیزر بزنه بترکونه ولی . . .


u1uayvkgmwk3pt0qinlx.jpg



در اواخر سال 2557 یکی از سفینه های UNSC بعد از پیدا کردن بخشی از خرابه های Installation 00 متوجه سیگنال هایی از اون منطقه میشه و اونجا یه شئ فلزی که خیلی آسیب دیده بود رو پیدا میکنند. این شئ در حقیقت همون 343 Guilty Spark خودمون بوده که هنوز علائم فعالیت توش دیده میشده (البته خدمه سفینه اون رو نمیشناختن یا حداقل از تواناییاش کوچکترین اطلاعی نداشته). یک تیم از بخش اطلاعاتی سازمان UNSC یعنی ONI که توی سفینه مستقر بودن برای پیدا کردن اطلاعات بدرد بخور تصمیم میگیره اونو با AI سفینه سینک کنه تا بتونه ازش اطلاعات بکشه و یه جورایی بازجوییش کنن. Spark شروع میکنه در مورد نحوه تبدیل شدنش از انسان به مانیتور رو بطور مفصل براشون تعریف میکنه و در همین حین داشته با شکوندن فایروال سفینه از سرور های سفینه اطلاعات میکشیده بیرون. حتی با استفاده از اون داده ها تونست بخش زیادی از حافظه خودش رو که معیوب شده بود بازیابی کنه. بعد از این که داستانش تموم شد و oni فکر میکرد تمام اطلاعات رو از اون ربات مرموز و معیوب بدست آورده دستور میدن که توی فضا رهاش کنن. غافل از اینکه، این خود 343 Guilty Spark بود که برای کشوندن سفینه به اون منطقه عمدا سیگنال میفرستاد تا با رخنه کردن به سرور های اون هم خودشو بازیابی کنه و هم با تغییر در AI سفینه خودش کنترل اون رو بدست بگیره و بعد از اینکه ONI اون رو توی فضا رها میکنه با کنترلی که روی سفینه داشته تمام خدمه رو به خواب فرو میبره و سفینه رو به سمتی که فکر میکنه Librarian اونجاس هدایت میکنه !!


نکته جالب اینجاس که این ماجرا درست یک ماه قبل از شروع شدن داستان HALO 4 اتفاق افتاده /:)


آیا ما دوباره این مخلوق دوست داشتنی فوررانر ها رو میبینیم؟!!
استودیویی که تمام دنیای هیلو رو گرفته دستش (343) چرا این اسمو واسه خودش انتخاب کرده؟!! /:)
 
آخرین ویرایش:
والا این همون بحث تغییر در بازیه که بعضی فنهای کلاسیک بازی حتی با کوچکترینشم مخالفن و هرکسی مرز بندی خودشو واسه اصالت بازی داره و طبیعتا خط قرمز های متفاوتی هم ممکنه داشته باشه.
الان تو سایت هیلو پدیا که من متن پایینو از اونجا ترجمه کردم در همین مورد بحث کردن و ادعا کردن که اعضای اون سایت 80% مخالف Sprint هستن و دقیقا همون مولتی halo 2,3 رو میخوان.
حالا ما که نسبت به اونا یکم روشن فکرانه تر به این فرانچایز نگاه میکنیم میدونیم که بعد از 10-12 سال همچین تغییراتی دیگه اجتناب ناپذیره و باید خیلی ظریف و بجا انجام بشه که برآیند همین سلیقه های متفاوت شده 11% مخالفت با sprint که در مقایسه با اولین حظورش توی Reach خیلی خیلی کمتر شده این مخالفت ها و دیگه باید میزان رضایت رو بررسی کنیم تا مخالفت.
هیچوقتم نمیشه همه رو راضی کرد ولی میشه اکثریت رو راضی نگه داشت که 343 هم با قرار دادن این همه آپشن که داخل هیچ بازی دیگه ای نمیبینید دقیقا همین کارو میخواد انجام بده و حتی بیخیال اون 11% نمیشه و قابلیت خاموش کردنش توی کاستوم گیم رو میزاره.

اصلا اینا رو بیخیال ایشالا که وقتی بازی نهایی میاد ما جزء اون گروه راضیا باشیم.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


دیگه یکم بریم سراغ داستان بازی
:d

من قصد دارم هر از مدتی یکی از بخشای مهم و جالب داستانی رو توی تاپیک بزارم تا هم یاد آوری بشه و هم اگه کسی ازشون بیخبر مونده آگاه بشه:



343Guilty Spark



خب همه میدونیم که در لحظات پایانی HALO 3 مسترچیف مجبور میشه spark رو با اسپارتان لیزر بزنه بترکونه ولی . . .


u1uayvkgmwk3pt0qinlx.jpg



در اواخر سال 2557 یکی از سفینه های UNSC بعد از پیدا کردن بخشی از خرابه های Installation 00 متوجه سیگنال هایی از اون منطقه میشه و اونجا یه شئ فلزی که خیلی آسیب دیده بود رو پیدا میکنند. این شئ در حقیقت همون 343 Guilty Spark خودمون بوده که هنوز علائم فعالیت توش دیده میشده (البته خدمه سفینه اون رو نمیشناختن یا حداقل از تواناییاش کوچکترین اطلاعی نداشته). یک تیم از بخش اطلاعاتی سازمان UNSC یعنی ONI که توی سفینه مستقر بودن برای پیدا کردن اطلاعات بدرد بخور تصمیم میگیره اونو با AI سفینه سینک کنه تا بتونه ازش اطلاعات بکشه و یه جورایی بازجوییش کنن. Spark شروع میکنه در مورد نحوه تبدیل شدنش از انسان به مانیتور رو بطور مفصل براشون تعریف میکنه و در همین حین داشته با شکوندن فایروال سفینه از سرور های سفینه اطلاعات میکشیده بیرون. حتی با استفاده از اون داده ها تونست بخش زیادی از حافظه خودش رو که معیوب شده بود بازیابی کنه. بعد از این که داستانش تموم شد و oni فکر میکرد تمام اطلاعات رو از اون ربات مرموز و معیوب بدست آورده دستور میدن که توی فضا رهاش کنن. غافل از اینکه، این خود 343 Guilty Spark بود که برای کشوندن سفینه به اون منطقه عمدا سیگنال میفرستاد تا با رخنه کردن به سرور های اون هم خودشو بازیابی کنه و هم با تغییر در AI سفینه خودش کنترل اون رو بدست بگیره و بعد از اینکه ONI اون رو توی فضا رها میکنه با کنترلی که روی سفینه داشته تمام خدمه رو به خواب فرو میبره و سفینه رو به سمتی که فکر میکنه Librarian اونجاس هدایت میکنه !!


نکته جالب اینجاس که این ماجرا درست یک ماه قبل از شروع شدن داستان HALO 4 اتفاق افتاده /:)


آیا ما دوباره این مخلوق دوست داشتنی فوررانر ها رو میبینیم؟!!
استودیویی که تمام دنیای هیلو رو گرفته دستش (343) چرا این اسمو واسه خودش انتخاب کرده؟!! /:)

چه عالی
 
مثکه فقط 11% از پلیرها دوس داشتن sprint بطور کامل حذف بشه که درصد خیلی پایینیه و نشون میده بخوبی توی بازی گنجونده شده.(بچه های خودمون که همه راضین ازش:d)

343 دیگه داره تو فیدبک گرفتن سنگ تموم میزاره و خیلی چیزا رو optional کرده حتی اگه صدای AI مزاحم صحبت کردنتون توی پارتی هست میتونید کامل خاموشش کنید که زر نزنه و با اعصاب راحت به بحثای تاکتیکی با یاراتون بپردازید.:d

من که هرچی سایتای مختلف رو دنبال میکنم ملت خیلی از کارای 343 و خود بتا خوششون اومده و هر ایراد منطقی هم که از بتا گرفته شده بود یا تا الان اعلام شده که حلش میکنن و یا توی این یک سال حل میشه.

اگه این چیزیه که تا یک سال مونده به انتشار تحویل دادن ببین تا سال دیگه چی میشه ;;)شک ندارم یکی از بهترین تجربیات مولتی پلیر رو با HALO 5 تجربه میکنیم.

الان یکی از بازیهای معروف که قراره تو چند ماه آینده منتشر بشه بتاش اومده و اگه به همین صورت ریز بینانه بهش نگاه کنید (جوری که طرفدارای HALO بهش نگا میکنن) اون بازی پودر میشه 8-| و مثل نسخه قبلیش باید به مدت 9 ماه بالانس بشه و پچ بدن تا بالاخره بشه یه چیز قابل تحمل


این که فقط یه شایعه بوده ولی الان حداقل نصف کله گنده های بانجی تو خود 343 هستن و اصل کاریش (مارتی :x) هم جدا شد. الان بیان مارتی رو راضی کنن به عنوان یکی از سمبل های بازی بیاد تو استودیو فقط بشینه یه گوشه من راضیم.
اگر شما یا یکی‌ از دوستان زحمت اینو بکشید که یه تاپیک جدا بزنید و توی اون داستان هالو‌ رو از اول که شکل گرفت تا آخر توصیف کنید فکر می‌کنم بسیار عالی‌ بشه البته همراه عکس می‌دونم کار دشواری اما اینجوری خیلی‌‌ها با این بازی بینظیر آشنا میشن و خیلی‌‌ها که داستان بازی رو کامل نمیدونن با اون آشنا میشن
البته همونجور که گفتم کار وقتگیر و سختیه اینکه دونه دونه شخصیتا معرفی‌ شن به همراه عکس و بقیه داستان
اما یه تاپیک منحصر به فردو تکی‌ می‌شه
 
آها ! :d
اینو تازه دیروز شروع کردم:


این آخرین کتاب سری Kilo Five هست (ادامه Glasslands و Thursday War) که خیلی وقت نیست چاپ شده.
کنجکاو بودم رفتم صفحه آخر که یه نامه توش نوشته شده بود از طرف یکی از دستیار های هالزی :d حالا الآن کاری نداریم که کی بود. !!

اما نامه به یکی از فرمانده های ناوگان UNSC یعنی Margaret Orlenda Parangosky زده شده بود (یکی از افرادی که پروژه اسپارتان 3 ها رو حمایت کرد). تو نامه توضیح داده بود که پروژه اسپارتان 2 ها خلاف تمام قوانین بشریت بوده و نباید انجام میشده و یه جنایت کامل بوده.

بالاخره وقت خالی پیدا شد این هفته و کتاب رو موفق شدم تموم کنم ! :d
ادامه بالا، کتاب خیلی شخصی تر از دو تا قسمت قبلیش هست و یه چیزایی مثل مشکلات اسپارتان ها و ... رو نشون میده و دلیل مخالفت هایی که با پروژه 2 و 3 میشه و نتیجش میشه اسپارتان 4

Serin Osman هم که به نظرم مرکز داستانیشه. اولا این جزء پروژه اسپارتان 2 ها و زیر نظر هالزی بود. حالا کاری نداریم چیشد (مثل جنگ و مشکلات و تست های رو بدنش و ... که باشه واسه بعد) این به دلیل دوستی ژنرال Parangosky که مثل مادرش بوده پیشرفت میکنه. و البته لیاقتش رو هم تو فرماندهی نشون میده. همونطور که قبلا هم گفتم فرمانده infinity بوده زمانی که به Sanghelios و کمک آربیتر میرن و با الیت ها صلح میکنن. خلاصه بعد از این Parangosky میمیره (سن بالا) و کارایی که Serin میکنه به سمت رئیس و ژنرال Oni منصوب میشه. تو کتاب بالاخره موفق میشه فایل های شخصیش رو بخونه و متوجه میشه که سر پروژه اسپارتان 2 ها، هالزی چه بلایی سر همشون آورده. دکتر Graham J. Alban یکی از مسئولای پروژه یه نامه نوشته بوده برای Parangosky و جزئیات رو توضیح داده. بعد هم که به دلیل عذاب وجدان به خاطر کارایی که روی اسپارتان 2 ها کردن و تعداد خیلی زیادی که مردن، خودکشی میکنه. از اینجا Serin دشمنیش با هالزی شروع میشه و وقتی اجازه میده بقیه اسپارتان های باقی مونده هم به فایل هاشون دسترسی پیدا کنن، باعث میشه روابط اون ها هم با هالزی بد بشه. به تمام اسپارتان های باقی مونده اجازه میدن که اگه میخوان به زندگی عادیشون برن که به جز یکی دوتا هم رد میکنن و باقی مونن. به قول خودشون کاری جز جنگیدن بلد نیستن و زندگی ندارن.
اینجاس که حساسیت روی هالزی و پروژه شروع میشه و تمام افرادی که از پروژه اسپارتان 2 ها و 3 ها حمایت میکردن تقریبا دیگه نیست. به همین دلیل هالزی رو به خاطر جنایت دستگیر میکنن. اما خب این وسط نقش اسپارتان ها رو نمیشه تو جنگ نادیده میگرفت و اگه عملیات هایی مثل Torperdi تو Pegasi Delta (که 300 تا از بهترین اسپارتان ها کشته شدن، اطلاعات بیشتر رو اینجا نوشتم : http://forum.bazicenter.com/thread47006/) باعث میشه تا پروژه اسپارتان 4 ها رو شروع کنن. درسته که ضعییف تر و ... از 3 ها و خصوصا 2 ها هستن، ولی باز میتونن سود داشته باشن و زره هاشون که خیلی پیشرفت کرده کمکشون میکنه. و اینکه پروژه های دیگه مثل شروع دوباره Orion هم در جریانه که میتونه نسل جدید اسپارتان های واقعی رو به دوباره وجود بیارن.

خلاصه Serin این وسط تغییرات زیادی رو به وجود میاره و تو Spartan Ops هم که دستور کشتن هالزی رو به لسکی داد.
 
اگر شما یا یکی‌ از دوستان زحمت اینو بکشید که یه تاپیک جدا بزنید و توی اون داستان هالو‌ رو از اول که شکل گرفت تا آخر توصیف کنید فکر می‌کنم بسیار عالی‌ بشه البته همراه عکس می‌دونم کار دشواری اما اینجوری خیلی‌‌ها با این بازی بینظیر آشنا میشن و خیلی‌‌ها که داستان بازی رو کامل نمیدونن با اون آشنا میشن
البته همونجور که گفتم کار وقتگیر و سختیه اینکه دونه دونه شخصیتا معرفی‌ شن به همراه عکس و بقیه داستان
اما یه تاپیک منحصر به فردو تکی‌ می‌شه

قبل از اومدن Halo 4 این کارو کردم و توی یه سایت دیگه گذاشتم. لینک PDF اون مقاله هم توی امضام بود حالا همینجام میزارم. بعد از اومدن Halo4 ی سری از اطلاعات داستانی باید آپدیت میشده که فرصت نکردم البته

 
قبل از اومدن Halo 4 این کارو کردم و توی یه سایت دیگه گذاشتم. لینک PDF اون مقاله هم توی امضام بود حالا همینجام میزارم. بعد از اومدن Halo4 ی سری از اطلاعات داستانی باید آپدیت میشده که فرصت نکردم البته

اگه تو این سایت هم با آپدیت تو تاپیک قرار بدید که عالی می‌شه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or