Xbox Halo 5: Guardians

p8t1wwt9ewmmbrz5alqu.jpg
50t2a1wxmq37vueu15gj.jpg

284608u5cgllfe7y2x4u.png
ttlqhpxr6s9hrn4c8z4g.png



kz9xc86vxmbzr6crging.png


byz5_kw0xkrw.png

تاریخ عرضه: ۵ آبان ۱۳۹۴
سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: Xbox One




8ck9drxrllwcuysfnqos.png


مسترچیف به دنبال یافتن حقیقت پشت پردهء باورهایش می‌گردد و به همین جهت بدون اطلاع از UNSC خارج می‌شود و با پیوستن دوستان قدیمیش به او و تشکیل مجدد Blue Team به سوی حقیقت می‌رود. اما UNSC وی را تنها نخواهد گذاشت، اسپارتان لاک مامور می‌شود تا مسترچیف را شکار کند و او را بازگرداند، اون نیز در این راه تنها نیست و به همراه سه اسپارتان دیگر ماموریت شکار چیف را پس از ملاقات با آربیتر شروع می کند.


اما Blue Team و Fireteam Osiris را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

r5sn9q2pfc27bqqzs07m.png


nvzceq7ppbspgmuzbi15.png
tnlhaty8d3k77ln35fly.png

z84fyf0irp1wytwwafld.png
4awkst7xqi980o9466qe.png


9kw9uh5bmzhv18ij8pqr.png

bt30mg5yp3kcl44wy666.png
1lp9wkv7fteou48r0jkd.png

e5ruah1woy6cf1261cm7.png
j57nnjm3s0zonsk9jnxc.png



fymjwrf9c3kq8jgcuv6j.png



8w0gqfi3g9p2ih0951in.png
rdzym2gw0u76f0eqtbtp.png
hh39mw8emx5p63z16qln.png

ma45sha4jegako2592h6.png
91hn0bl3jgurqcqxw35w.png
9zp5qxtv522wcn3mkars.png

o4inub7d0w08zlbnlca7.png
pv2mocktyxxxzj110c1n.png
87tcg16zqb94alg0zzh4.png



slhof1na46z3g9gwsz3o.png


شما در بخش کمپین هیلو 5 اساساً با 2 ورژن مختلف رو به رو هستید. 1- بخش کمپین تک نفره به مانند گذشته. 2- کو-آپ 4 نفره به همراه دوستان! به گفته 343 این نسخه از پایه بر اساس کو-آپ نهادینه شده و محیط ها و نحوه چینش دشمن ها بر این اساس هست. نگران نباشید، اگر میخواهید به تنهایی کمپین را به پایان برسانید، همراهان شما به اندازه ی کافی باهوش هستند و به دستورات شما عمل میکنند؛ این دستورات را میتوانید با فشردن دکمه بالای D-Pad به همراهان خود بدهید که شامل برداشتن اسلحه , احیای هم تیمی ها، حمله کردن به دشمن مشخص، سوار شدن بر وسیله نقلیه و همچنین کنترل کردن Turretهای مختلف میشود. بخش کمپین همانند بخش مالتی پلیر از سرورهای اختصای استفاده میکند و بدون ذره ای احساس تفوات میتوانید به بازی دوستانتان وارد یا خارج شوید و یا با استفاده از Matchmaking به بازی سایر پلیرها وارد شوید.
شما در بخش کمپین هم مثل بخش مالتی پلیر از همان قابلیت های اسپارتان ها بهره میبرید و هیچ تفاوتی بین آنها نیست به جز Artemis Tracking System که مختص اسپارتان Lock و همراهانش هست که به کمک آن میتوانند مدارک را پیدا و آیتم‌های مخفی مختلف را پیدا کنند.
همچنین تمام اسپارتان ها HUD مخصوص به خود را خواهند داشت که بر اساس نوع Helmet آنها طراحی شده.
پ.ن: لازم به ذکر است که برای اولین بار در تاریخ هیلو، Halo 5 از قابلیت spleet-screen پشتیبانی نخواهد کرد.



Hunt the Truth یک مجموعه تبلیغاتی برای آشنایی بیشتر طرفداران قدیمی و تازه وارد دنیای هیلو با John-117 و دنیای او است، این مجموعه متشکل از 13 قسمت است که به صورت هفتگی و به صورت فایل صوتی منتشر شده است. می‌توانید با گوش کردن به این مجموعه با گذشته John-117 و نقش او در داستان Halo 5: Guardians بیشتر آشنا شوید.


651ddfpprybskw9gkclo.png

 
آخرین ویرایش:
خدارو شكر بازخوردها عالى بوده براى بتا ، مخصوصا از گيم پلى و تغييرات جديد .
ما كه دسترسى نداريم بازى كنيم اما اونايى كه بازى كردن حتما تو لايو ويديوهاتون رو آپلود كنيد ببينيم .
نميدونم اوايل معرفى بازى و تا همين چند وقت پيش انتظار گرافيك فوق خفن داشتم براى زمان ريليز البته !
اما الان به غير از اين موارد ، چيزى كه بيشتر از همه انتظار دارم از بازى داستان حماسى ( حماسى تر از گذشته :d ) هست .
خيالمون از بابت مولتى با اين تعريف و تمجيد ها راحته ، از بابت گرافيك و گيم پلى هم مشكلى وجود نداره ، ولى واقعا دوست دارم تو اين شماره اتفاقات فك بر انداز بيوفته تو داستان !!! يعنى اينكه خوب بودن داستان كافى نيست ، دوست دارم يه سرى اتفاقات بى سابقه بيوفته تو روند داستانى ...
 
در مورد گرافیک گفتم یه بار ! :d ترجیح میدم همون 4 رو دقیقا بدن بیرون، ولی بازی جنگ ها و سکانس هاش بزرگتر از 3 و شلوغ تر باشه ! اینو به شخصه ترجیح میدم برای هیلو تا بالا رفتن گرافیک ظاهری. هیجانی که چه میدونم مثلا 100 تا AI تو یه صحنه باشن خیلی بیشتر تا مثلا بیان 6 نوع تکنیک برای زیر انگشت طرف بذارن

میشه چیزایی مثل Torpedo که 300 تا اسپارتان توش کشته شدن یا مثلا جنگ های تو فضاش خیلی جالب در بیاد :d
 
ترجیح میدم همون 4 رو دقیقا بدن بیرون، ولی بازی جنگ ها و سکانس هاش بزرگتر از 3 و شلوغ تر باشه !

same here :دی

دوستان خواهشاً توقع یه گرافیک خیلی فک بر انداز مثل 4 از هیلو 5 نداشته باشید. البته من مطمئنم هیلو 5 با این که 60 فریمه و محیطاش قراره بزرگ تر و جنگ هاش حماسی تر (:دی) باشه ولی باز هم تو بعضی از جهات از بازی های دیگه بهتر میشه ولی توقع نداشته باشید مثل 4 بهترین گرافیک نسل ارائه بده :دی

دوستانی هم که خیلی عشق گرافیک هستن میتونن صبر کنن تا گیرز بعدی بیاد :دی من ترجیح میدم جنگ های شلوغ و درگیر کننده مثل 3 ببینم تا محیط های کوجک و جنگ های کم تعداد مثل 4.
 
در مورد گرافیک گفتم یه بار ! :d ترجیح میدم همون 4 رو دقیقا بدن بیرون، ولی بازی جنگ ها و سکانس هاش بزرگتر از 3 و شلوغ تر باشه ! اینو به شخصه ترجیح میدم برای هیلو تا بالا رفتن گرافیک ظاهری. هیجانی که چه میدونم مثلا 100 تا AI تو یه صحنه باشن خیلی بیشتر تا مثلا بیان 6 نوع تکنیک برای زیر انگشت طرف بذارن

میشه چیزایی مثل Torpedo که 300 تا اسپارتان توش کشته شدن یا مثلا جنگ های تو فضاش خیلی جالب در بیاد :d

حرف حق جواب نداره واقعا راست میگی
 
کمپین رو 30 فریم بدن، والا اجبار نیست همه چیز 60 فریم باشه که!

mjJTv.gif


چی میگی شما دوست من ؟ شما لذت 60 فریم بازی کردن رو به 30 ترجیح میدی ؟ در ضمن این چیزی که شما میگی بدتر به ضرر بازی تموم میشه. فکر کن مولتی رو 60 فریم بازی کنی بعد بیای سینگل رو 30 lol اینجوری که تفاوتش بیشتر به چشم میاد !
 
mjJTv.gif


چی میگی شما دوست من ؟ شما لذت 60 فریم بازی کردن رو به 30 ترجیح میدی ؟ در ضمن این چیزی که شما میگی بدتر به ضرر بازی تموم میشه. فکر کن مولتی رو 60 فریم بازی کنی بعد بیای سینگل رو 30 lol اینجوری که تفاوتش بیشتر به چشم میاد !
عزیز من من برام اینکه یه چیز خوشگل ببینم مهمتر از اینه که 60 فریم باشه اما کیفیت تصویر نصف بشه، کسایی که 60 فریم دوست دارن مولتی بازی کنن، ما سینگل خور ها 30 فریم می خوایم با یه گرافیک فک برانداز ;)
 
لذتى كه در بازى كردن با 60 فريم هست تو هيچ تصوير فك براندازى نيست !
فقط كافيه كمپين COD رو با كمپين BF نسل قبل مقايسه كنيد :
يه طرف 60 فريم با گرافيك قابل قبول
يه طرف 30 فريم با گرافيك خفن و كلى افكت هاى كوچيك و بزرگ
جواب سادست ;)
 
بنظر من بخش کمپین 30 فریم خواهد بود. وگرنه نیازی نبود در تریلر بتای مولتی پلیر بروی 60 فریم بودن تایید بشه. سازنده ها میتونستن بصورت کلی اعلام کنند بازی 60 فریم خواهد بود نه فقط این موضوع رو در تریلر مولتی پلیر شاخص کنند. با توجه به جو حال حاضر و رقابت گرافیکی که بوجود اومده، هیلو و اکس وان بیش از قبل احتیاج به با کیفیت تر شدن و ارائه یک گرافیک بی نقص دارند.
از طرفی، این موارد دست خود بازی ساز هست و هر بازی سازی بهتر از هر کسی صلاح بازیش رو می دونه. شک نکنید 343 بهترین تصمیم رو در هر چه بهتر و با کیفیت تر ارائه کردن هیلو 5 اتخاذ میکنه. اگر 30 فریم عرضه شدن بازی باعث میشه کمپین عظیم تر، پر زد و خورد تر و با کیفیت تری برای مخاطبین ارائه بشه چرا که ؟ همونطور که فورزا هورایزن با هوشمندی تمام 30 فریم عرضه شد و تجربه ای فوق العاده و زیبایی چشم نواز رو با همدیگه ارائه داد.
از طرفی تفاوت فریم ریت در بخش مولتی و کمپین یک بازی بنظر من موضوع جدی ای نیست، این دو بخش کاملا یک فیلد جدا از هم هستند. هدف گیمر و نوع برخورد گیمر با هر دو بخش نیز کاملا متفاوته !!! این فریم ریت متغیر در بخش کمپین هست که ازار دهنده است، که مثلا بین 60 به 30 و 30 به 60 با توجه به اتفاقات پیرامون سوییچ بشه ( همونطور که کمپین بازی رقیب بدین شکل ارائه شد و بعدا بدلیل بازخورد های منفی نهایتا فیکس 30 فریم شد ) ! یک کمپین زیبا، با مبارزات عظیم و گسترده بصورت 30 فریم هیچ مشکلی نداره، همونطور که سال ها با همین 30 فریم بودن دنیای هیلو ازش لذت بردیم.
هیلو هر چه زیبا تر و با کیفیت تر ارائه بشه، به سود مایکروسافت و اکس وان هست. ولی در مجموع اگر لذت 60 فریم بودن کمپین به گرافیک و عظمت بیشتر در بخش کمپین میچربه اون وقت 343 خودش میدونه که چی به صلاح بازی هست و بی شک بازی رو 60 فریم عرضه میکنه!
 
بنظر من بخش کمپین 30 فریم خواهد بود. وگرنه نیازی نبود در تریلر بتای مولتی پلیر بروی 60 فریم بودن تایید بشه. سازنده ها میتونستن بصورت کلی اعلام کنند بازی 60 فریم خواهد بود نه فقط این موضوع رو در تریلر مولتی پلیر شاخص کنند. با توجه به جو حال حاضر و رقابت گرافیکی که بوجود اومده، هیلو و اکس وان بیش از قبل احتیاج به با کیفیت تر شدن و ارائه یک گرافیک بی نقص دارند.
از طرفی، این موارد دست خود بازی ساز هست و هر بازی سازی بهتر از هر کسی صلاح بازیش رو می دونه. شک نکنید 343 بهترین تصمیم رو در هر چه بهتر و با کیفیت تر ارائه کردن هیلو 5 اتخاذ میکنه. اگر 30 فریم عرضه شدن بازی باعث میشه کمپین عظیم تر، پر زد و خورد تر و با کیفیت تری برای مخاطبین ارائه بشه چرا که ؟ همونطور که فورزا هورایزن با هوشمندی تمام 30 فریم عرضه شد و تجربه ای فوق العاده و زیبایی چشم نواز رو با همدیگه ارائه داد.
از طرفی تفاوت فریم ریت در بخش مولتی و کمپین یک بازی بنظر من موضوع جدی ای نیست، این دو بخش کاملا یک فیلد جدا از هم هستند. هدف گیمر و نوع برخورد گیمر با هر دو بخش نیز کاملا متفاوته !!! این فریم ریت متغیر در بخش کمپین هست که ازار دهنده است، که مثلا بین 60 به 30 و 30 به 60 با توجه به اتفاقات پیرامون سوییچ بشه ( همونطور که کمپین بازی رقیب بدین شکل ارائه شد و بعدا بدلیل بازخورد های منفی نهایتا فیکس 30 فریم شد ) ! یک کمپین زیبا، با مبارزات عظیم و گسترده بصورت 30 فریم هیچ مشکلی نداره، همونطور که سال ها با همین 30 فریم بودن دنیای هیلو ازش لذت بردیم.
هیلو هر چه زیبا تر و با کیفیت تر ارائه بشه، به سود مایکروسافت و اکس وان هست. ولی در مجموع اگر لذت 60 فریم بودن کمپین به گرافیک و عظمت بیشتر در بخش کمپین میچربه اون وقت 343 خودش میدونه که چی به صلاح بازی هست و بی شک بازی رو 60 فریم عرضه میکنه!

امکانش خیلی کم هست که برای دو مد مختلف (آنلاین و آفلاین) یک بازی بیان و فریم مختلفی رو بکار بگیرن. در ارتباط با کمپین هم 100% از تکنیکی مثل Cloud Compute استفاده میکنن و هوش مصنوعی رو میتونن با این تکنیک افزایش بدن. اما از نظر گرافیکی و یسری پردازشها که قابل واگذاری به کلود نیستن باید به قدرت خود کنسول اتکا کنن. گیم پلی این دو مد هم باید شباهت خوبی با هم داشته باشن و داشتن فریم متفاوت واقعاً روی نوع بازی افراد میتونه اثر گذار باشه.

========

با توجه به اینکه گیم پلی بازی و قابلیتها تغییر کردن باید دید که نوع جنگیدن AI (الیتها و ...) چه تغییراتی خواهند کرد. هنوز خیلی چیزها هست که از بازی ندیدیم مثل Big Team Battle و تنوع مراحل بخش تک نفره و ... . امیدوارم 343 بتونه بازی رو با استفاده از این بتای زودهنگام (و سایر بتاهای احتمالی برای مدهای دیگه بازی) طوری بالانس بکنه که نظر اکثریت در مورد بازی مثبت باشه بخصوص پلیرهای حرفه‌ای.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or