Xbox Halo 5: Guardians

p8t1wwt9ewmmbrz5alqu.jpg
50t2a1wxmq37vueu15gj.jpg

284608u5cgllfe7y2x4u.png
ttlqhpxr6s9hrn4c8z4g.png



kz9xc86vxmbzr6crging.png


byz5_kw0xkrw.png

تاریخ عرضه: ۵ آبان ۱۳۹۴
سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: Xbox One




8ck9drxrllwcuysfnqos.png


مسترچیف به دنبال یافتن حقیقت پشت پردهء باورهایش می‌گردد و به همین جهت بدون اطلاع از UNSC خارج می‌شود و با پیوستن دوستان قدیمیش به او و تشکیل مجدد Blue Team به سوی حقیقت می‌رود. اما UNSC وی را تنها نخواهد گذاشت، اسپارتان لاک مامور می‌شود تا مسترچیف را شکار کند و او را بازگرداند، اون نیز در این راه تنها نیست و به همراه سه اسپارتان دیگر ماموریت شکار چیف را پس از ملاقات با آربیتر شروع می کند.


اما Blue Team و Fireteam Osiris را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

r5sn9q2pfc27bqqzs07m.png


nvzceq7ppbspgmuzbi15.png
tnlhaty8d3k77ln35fly.png

z84fyf0irp1wytwwafld.png
4awkst7xqi980o9466qe.png


9kw9uh5bmzhv18ij8pqr.png

bt30mg5yp3kcl44wy666.png
1lp9wkv7fteou48r0jkd.png

e5ruah1woy6cf1261cm7.png
j57nnjm3s0zonsk9jnxc.png



fymjwrf9c3kq8jgcuv6j.png



8w0gqfi3g9p2ih0951in.png
rdzym2gw0u76f0eqtbtp.png
hh39mw8emx5p63z16qln.png

ma45sha4jegako2592h6.png
91hn0bl3jgurqcqxw35w.png
9zp5qxtv522wcn3mkars.png

o4inub7d0w08zlbnlca7.png
pv2mocktyxxxzj110c1n.png
87tcg16zqb94alg0zzh4.png



slhof1na46z3g9gwsz3o.png


شما در بخش کمپین هیلو 5 اساساً با 2 ورژن مختلف رو به رو هستید. 1- بخش کمپین تک نفره به مانند گذشته. 2- کو-آپ 4 نفره به همراه دوستان! به گفته 343 این نسخه از پایه بر اساس کو-آپ نهادینه شده و محیط ها و نحوه چینش دشمن ها بر این اساس هست. نگران نباشید، اگر میخواهید به تنهایی کمپین را به پایان برسانید، همراهان شما به اندازه ی کافی باهوش هستند و به دستورات شما عمل میکنند؛ این دستورات را میتوانید با فشردن دکمه بالای D-Pad به همراهان خود بدهید که شامل برداشتن اسلحه , احیای هم تیمی ها، حمله کردن به دشمن مشخص، سوار شدن بر وسیله نقلیه و همچنین کنترل کردن Turretهای مختلف میشود. بخش کمپین همانند بخش مالتی پلیر از سرورهای اختصای استفاده میکند و بدون ذره ای احساس تفوات میتوانید به بازی دوستانتان وارد یا خارج شوید و یا با استفاده از Matchmaking به بازی سایر پلیرها وارد شوید.
شما در بخش کمپین هم مثل بخش مالتی پلیر از همان قابلیت های اسپارتان ها بهره میبرید و هیچ تفاوتی بین آنها نیست به جز Artemis Tracking System که مختص اسپارتان Lock و همراهانش هست که به کمک آن میتوانند مدارک را پیدا و آیتم‌های مخفی مختلف را پیدا کنند.
همچنین تمام اسپارتان ها HUD مخصوص به خود را خواهند داشت که بر اساس نوع Helmet آنها طراحی شده.
پ.ن: لازم به ذکر است که برای اولین بار در تاریخ هیلو، Halo 5 از قابلیت spleet-screen پشتیبانی نخواهد کرد.



Hunt the Truth یک مجموعه تبلیغاتی برای آشنایی بیشتر طرفداران قدیمی و تازه وارد دنیای هیلو با John-117 و دنیای او است، این مجموعه متشکل از 13 قسمت است که به صورت هفتگی و به صورت فایل صوتی منتشر شده است. می‌توانید با گوش کردن به این مجموعه با گذشته John-117 و نقش او در داستان Halo 5: Guardians بیشتر آشنا شوید.


651ddfpprybskw9gkclo.png

 
آخرین ویرایش:
به به چه خوب بود :دی اصلا اینجوری نبود که 3 نفر مدام کنارت باشن، هم تیمی ها یه گوشه دیگه واسه خودشون داشتن میجنگیدن. راه مخفی (!) ایده جالبی به نظر میاد و اون حمله از بالا (Ground Pound) هم خیلی خفنه و حال میده! :دی مرحله هم انصافا بزرگ بود و البته مبارزه عظیمی نشون ندادن ولی خب آخرش مشخص بود که یه جنگ نفس گیر در راهه و حیف که همون جا تمومش کردن :دی خلاصه اینکه این تریلر خیلی امیدوار کننده بود، از این لحاظ که میشه انتظار داشت مراحل Epic و عظیم مثل Halo 3 در انتظارمونه. گرافیک هم انصافا هیچ مشکلی نداره و خیلی عالی بود، اگه در تمام طول بازی فریم رو 60 قفل باشه واقعا کار 343 قابل تحسینه.

دانلود ویدئو با کیفیت اصلی:
http://news.xbox.com/api/mediacart/download/462d549179ad4954b6dda62179fc66cc
900 مگ.

راستی اینجا خیلی جالب بود :))

ztatxhslf5bxby42rnhs.jpg
 
دیگه حرفی برای گفتن ندارم :| کیفیت اصلی که محمد گذاشت را دان کردم .
یعنی ورای انتظار پیشرفت ! گرافیک بازی فوق العادست . محیطها به شدت شارپ نمیدونم چه رزولوشنی هست ولی خیلی شارپه . به صورت باور نکردنی AA تو بازی بهتر شده یعنی دیگه لبه ها دیده نمیشه . سایه ها و نورپرزدازی عالی . تکسچرها با اون محیط بزرگ فوق العادست . کنار اینها 60 فریم اضافه کنید شاهکار تحویل دادند . 343 واقعا تیم قدری داره باز غافلگیرمون کرد .

چندتا عکس آپلود کردم :











 
آخرین ویرایش:
محیطها به شدت شارپ نمیدونم چه رزولوشنی هست ولی خیلی شارپه
اینجوری که گفتن بازی فقط وقتی تعداد زیادی وسیله نقلیه یا دشمن تو صحنه هست از رزولوشن متغیر استفاده میکنه، بقیه موارد 1080P هست. اگه واقعا 1080 باشه (یعنی 1080*1920 نه اینکه 1080*1360 باشه) انصافا قابل توجه هست :دی
 
الان این با این گرافیک نورپردازی دراو دیستنس و AA واقا قراره 60 فریم باشه:| واقا این 343 ایا تو زمینه ی گرافیکی روانین :| همینکه از همون روز اول که بازیرو معرفی کردن و گفتن 60 فریمه و رو حرفشون موندن و یهو وسط ساخت نگفتن 30 فریمه:))خودش کلی میرزه دیگه این گرافیک وحشتناک و اینهمه پیشرفت واقا ارزش کارو چن برابر میکنه
پ ن: موتور تبلیغاتی مایکرو برا مهم ترین ایپی انحصاری پ کی قراره را بیفته:| تنها بازیی که میتونه ورقو برگردنه halo امیدوارم تبلیغا وحشتناک شرو شه زودتر
فورتزا و halo5 دارن کم کم نشون میدن وان چی داره اون تو:bighug:
 
نکات مثبت رو دوستان گفتن,نیاز به بازگو نیست.من خودم وسوسه شدم pre order کنم بازیرو.ولی یه ایرادی که موجوده اینه که این محیط های خیلی بزرگ هیجان بازی رو کم کرده بود به نظرم
 
نکات مثبت رو دوستان گفتن,نیاز به بازگو نیست.من خودم وسوسه شدم pre order کنم بازیرو.ولی یه ایرادی که موجوده اینه که این محیط های خیلی بزرگ هیجان بازی رو کم کرده بود به نظرم
من چند روزه Halo 3 رو بازی میکنم، هیجان بازی تو محیط های بزرگ بازی نه تنها از محیط های بسته کمتر نیست، بلکه خیلی هم بیشتره :دی همین دیشب یه مبارزه خفن با Scarab مرحله Ark داشتم، لامصب آدرنالین بود که فوران میکرد! :دی البته مسلما محیط بزرگ اگه بخواد همش با دشمن های معمولی پر بشه که خب همون جور میشه که شما گفتی، ولی وقتی 10-15 تا وسیله نقلیه تو محیط بیفتن به جون هم، از اون طرف سر و کله یه Scarab هم پیدا بشه دیگه هیچ جوره نمیشه لذت و هیجان بازی رو توصیف کرد :دی
 
آها این چیزیه که باید میبود از روز اول :d

این متنش رو هم نکاتش رو مینویسم فقط دیگه. حتما پیشنهاد میکنم بخونین.
چون چیزای مهمی توش میگن که خیلی جالبه:

============================


نکات کلی:

* مراحل بازی و داستانش تو سرتاسر کهکشان اتفاق می افته (که فعلا تقریبا هر چی دیدیم مربوط به Sanghelios بوده)
* دنیاهای متفاوتی رو میبینین و آخر داستان هیلو 5 کلا انگار دنیای هیلو تغییر میکنه و شکل میگیره
* سیستم تیمی بازی باعث میشه بزرگترین تغییر رو تو کل گیم پلی سری ببینیم
* انجین بازی کلا بازسازی شده و قسمت های تکنیکی مهم و پیشرفته ای بهش اضافه شده
* سیستم رندر بازی تازه درست شده و به صورت فیزیکی باعث میشه بافت ها و مدل ها واقع گرایانه به نظر برسن
* یکی از نکات این سیستم جدید اینه که میتونن یه تنوع زیادی در محیط و بافت و شخصیت ها و نژادهای فضایی و ... به وجود بیارند که در عین حال همون حس هیلو رو هم داشته باشن.
* این سیستم جدید باعث شد که مجبور بشن از تکنیک های دیگه و جدیدی برای ساخت استفاده کنن و همه چیز از اول براساسش ساخته شده و اولین تجربشون با این تکنیک رندر و انجین هست
* تمام قسمت های مولتی پلیر، Coop و حتی Custom ها روی dedicated سرورها برای اولین بار استفاده اجرا میشن ! (یعنی حتی بازی های شخصیتون رو هم روی این سرورهای اختصاصیه که قبلا هم گفته بودن !!)
* تمام هوش مصنوعی و فیزیک و محاسباتشون تو Warzone براساس سیستم کلود هست و به این دلیله که حجم AI ها خیلی زیاده تو این بخش و شلوغه جنگ هاش
* کلود باعث شده قسمت آنلاین هیلو و محیط و نبردهاش فوق العاده بزرگتر بشن
* فریم خیلی براشون مهم بوده و در تمام طول ساخت هدفشون این بوده که همه چیز گیم پلی به طور ثابت باید 60 فریم اجرا بشه.
* 60 فریم باعث شد که انجین تغییر کنه و تمام سیستم بازی بر اساسش ساخته بشه که تیم خیلی برای اینکه فریم ثابت باشه زحمت کشیده
* ثابت بودن فریم باعث میشه که رزولوشن رو مجبور بشن متغیر استفاده کنن و در عین حال که بازی یه هیلو کامل هست از نظر گیم پلی، ولی از نظر گرافیکی هم بهترین در سری هستش

============================

توضیحات Justin Dinges مسئول هنری محیط های قسمت داستانی. سوابقش:
Raven
343

* کمپین هیلو بزرگتر از چیزی هست که انتظارش رو دارید
* نه تنها که خیلی محیط ها بزرگن، بلکه از نظر ظاهری هم خیلی باهم تفاوت دارن
* پلیر محیط های متفاوتی رو از کوه های برفی تا جنگل های ناشناخته رو تجربه میکنن
* با وجود تنوع زیاد محیط، همشون خیلی پیچیده هستن و راه های زیادی رو برای انجام به پلیر ارائه میدن
* در واقع میتونین مراحل بازی رو چند بار انجام بدین و هرگز تکراری انجام نشن و هر دفعه جور خاصی به آخر برسن
* این هدف رو هم مد نظر داشتیم که دنیاها رو بگردید و چیزای زیادی رو کشف کنین داخلشون
* ما نمیخواستیم پلیرها فقط مدام با دشمن درگیر بشن. هرچند که میتونین این کار رو هم بکنین
* ما میخواستیم تو دنیاهاش پلیر بگرده و آیتم ها و آپدیت ها و سلاح و ... رو پیدا کنن
* کمپین تنوع زیادی رو بهتون میده. از جنگ های عظیم و بزرگ، تا محیط های آروم، دیدن تمدن های نابود شده، یا تمدن هایی که هنوز با شکوه هستن و حتی دیدار با انسان هایی که خارج از محدوده UNSC زندگی میکنن
* ساخت هرکدوم از این موارد سختی های زیادی داشتن با توجه به اینکه فریم باید ثابت روی 60 اجرا میشد
* یه سری محیط ها آروم بودن که راحته فریم رو به دست آوردن. ولی جاهایی میرسه که مثل کابوس میموند
* اینجا بود که مجبور بودیم رزولوشن رو تغییر بدیم. هرچند خیلی جاها روی 1080P بازی اجرا میشه، ولی محیط ها و جنگ های هستن که ما میخواستیم کارهای دیوانه کننده و عجیبی انجام بدیم که باید رزولوشن رو فدا میکردیم تا فریم ثابت بمونه

============================
Chris Haluke طراح اصلی کمپین بازی. از سوابقش:

Propaganda Games
Guerrilla Games (روی KZ که منو میترسونه و اصلا خوشم نمیاد با توجه به هیلو4 :|)
343 از Halo 4

* از روز اول هدفمون این بود که بازی کاملا Sandbox باشه
* یعنی میخواستیم در همه جای بازی بیشترین تعداد AI و اسلحه و وسیله و ... رو داشته باشیم
* نکته دیگه این بود که علاوه بر عظیم بودن محیط ها، میخواستیم زنده و شلوغ باشن
* محیط ها رو طراحی کردیم که نبردهای عظیمی توشون اتفاق بیفته و علاوه بر اون در اطراف محیط ها نبردهای زیادی نشون داده بشه که به صحنه ای جنگ کمک کنه
* میخواستیم پلیر گزینه های متفاوتی برای تموم کردن هر قسمت داشته. مثلا با پای پیاده جلو بره یا از وسایل استفاده کنه. به انتخاب خودش
* یا مثلا در مورد قسمت تاکتیکی بازی که بشه راه های متفاوتی رو پیدا کنن یا مستقیم برن تو دل دشمن
* دوست دارید یه دفعه برید داخل یه جنگ در حال جریان یا از راه های دیگه برید و دستور بدید هم تیمی هاتون راه رو پاکسازی کنن
* این مثال کوچیکی از دیدمون به گیم پلی هیلو 5 بود
* این گستردگی انتخاب و محیط باعث میشد که طراحی مراحل فوق العاده پیچیده و سخت باشه
* به علاوه تمام این ها، باید در نظر هم میداشتیم که تمام مراحل برای Coop ساخته شده باشن
* درواقع این جدا شدن هم تیمی ها و پخش شدن دشمن ها و ... باعث شد که تیم ها و هم تیمی ها کاملا نیاز باشن برای بازی

============================
Joshua Lindquist مسئول تکنیکی کمپین بازی. از سوابق

کار برروی Office و Windows و Data Calculation ـه Office و Flight Simulator X

* بعضی وقت ها انقدر همه چیز تو بازی شلوغ میشد که باید تمام کدها رو از اول بررسی و تست میکردیم تا مطمئن بشیم همه چیز داره خوب اجرا میشه
* باید تمام احتمالات که باعث بشه بازی خراب بشه رو در نظر میگرفتیم و بعد میگفتیم حالا بریم بازی کنیم !
* چون بازی epic هست و باید همه چیز خوب باشه تا یه دفعه وسط همچین صحنه هایی یه اتفاق بد نیفته و مجبور بودیم تا آخر شب بعضی وقت ها کار کنیم.
* چیزای زیادی رو امتحان میکردیم. مثلا من محیط ها و جا گیری ها رو بررسی میکردم و بعد مثلا تو بازی خودم میرفتم چپ، دستور میدادم تا Vale و Tanaka از Ghost ها استفاده کنن و Buck یه ماموریت رو با پای پیاده بره و انجام بده !
این قسمت هم توضیح قسمتش هست:d که دیگه بخونین جالب تره همینجوری:

With two of my Fireteam members in vehicles, I send Buck on a one-man mission to take over the Shade turret that's peppering me from halfway across the board. He starts running, and I start taking pot-shots at the Elite in the turret. I kill the Elite, Tanaka and Vale are off in Ghosts doing who knows what, and Buck finally makes it to the Shade, jumps, clambers, gets in. I start to get a stupid grin on my face. I back into a cave and start picking targets. That Jackal is annoying me. TARGET. A rain of death ensues from the Shade turret and twin Ghosts. Oh, that Elite has seen me and is trying to run across open ground to get me? TARGET. Cue rain of death from the Shade and the Ghosts. I'm starting to cackle now. Here comes a suicide Grunt trying to get me from 40 yards away. TARGET. Rain of death! Holy crap, I'm laughing out loud and wondering if people are starting to stare at me. I don’t care. THIS IS AWESOME!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or