آپدیت waypoint هست که بیشتر به همین تریلر آخر بازی و ساختش ربط پیدا میکنه.
توضیحات رو Brien Goodrich، کارگردان قسمت های سینماتیک 343، و Greg Towner، انیماتور ارشد 343 میدن. در مورد سوابق این دو نفر:
Brien Goodrich:
Zippity Interactive
Gnomon School of Visual Effects
Rhythm and Hues
FASA Studios
Turn 10 Studios
Greg Towner:
Industrial Light and Magic
Valve
=======================
Greg Towner سمت چپ و Brien Goodrich سمت راست
Brien: سلام. من Brien Goodrich هستم کارگردان سینماتیک 343
Greg: و من هم Greg Towner هستم انیماتور ارشد 343 که تمام کارهای موشن کپچر، انیمیشن و ساخت و ... تریلر رو بر عهده داشتم.
Brien: ساخت تریلر یه تجربه خیلی لذت بخش بود. از سکانس کارکترها و صحبت هاشون گرفته تا صحنه جنگ های بزرگش. به نظرم تجربه موفقی بود که با همکاری های زیادی به وجود اومد.
Greg: همه چیز با یک اسکریپت ساده برای معرفی تیم Osiris شروع شد که ما از ساده ترین مدل های مربع شکل برای به وجود آوردن یک دید کلی استفاده کردیم.
Brien: اول قرار بود داخل "پلیکان" (وسیله ای که اول تریلر داخلش بودن) تصویر لسکی روی دیوار پخش بشه. ولی خب با وجود 4 تا اسپارتان زیاد به نظرمون درست نیومد.
Greg: در نتیجه ما از دیسک استفاده کردیم که فرصت میداد اسپارتان ها دورش باشن و هرکدوم فرصتش رو داشته باشن که شخصیتشون رو نشون بدن. مدل های مکعبی به اندازه کافی مفید بودن که بتونیم دید دوربین ها رو به دست بیاریم.
Brien: آره این مدل مکعبی ها خیلی به دردمون خوردن. اولین چیزی که دیدم، این بود که Greg روی یه سری مکعب که جای اسپارتان ها بودن انیمیشن اضافه کرد که واقعا خوب بود و از همون زمان تجربه لذت بخشی شد که روش کار کنیم.
Greg: ولی همه چیز برای ادامه سکانس ها پیچیده شد. نکته اساسی انیمیشن ها زمانی بود که Osiris از پلیکان پایین میپریدن. با استفاده از همون مدل های مکعبی و کمی با سختی یک دید کلی از پرش و بزرگی محیط و نبرد در جریان پایین به دست آوردیم.
قبل از 343 من روی فیلم های Transformers کار کرده بودم که خب این موارد و جنگ های بزرگ توشون زیاد دیده میشه.
Brien: آره کل پروسه سکانس پرش و بعدش جنگ روی دامنه کوه خیلی جالب بود. Greg یک موزیک تم خوب و SFX برای مسیر پیاده کرد بود که کمک زیادی به ما میکرد تا بتونیم اندازه و وسعت سکانس رو تصور کنیم. از اینجا بود که ما کارمون رو شروع کردیم تا محیط و نبرد و Blur print ها رو پیاده سازی کنیم.
Greg: زمانی که Blue Print ها رو به خوبی در آوردیم، مساله زمانی تریلر کمی تغییر کرد. بیشتر مدت سعی میکردیم انیمیشن رو بتونیم روی مدل های مکعبی پیاده کنیم. چون سرعت سکانس ها به قدری بالا و زیاد بود که جایی برای اشتباه و دور شدن از بهترین حالت رو اصلا نمیداد. از تعداد زیادی اطلاعات و نتایج تیم موشن کپچر و داده های تیم بدل کاری در LA استفاده کرده تا بتونم انیمیشن ها رو به خوبی اجرا کنم.
Brien: ما یه تیم خیلی قوی به رهبری Thom Williams آوردیم تا بتونیم انیمیشن ها رو شبیه سازی کنیم. تمام دختر ها و پسرهای تیم خیلی نترس بودن در طول ساختش.
بدل کاری فرود Locke
Greg: با تموم شدن ساخت انیمیشن ها، من با Eric Black کار کردم تا بتونیم انیمیشن ها و داده ها رو به AXIS بفرستیم.
Brien: ما AXIS رو از مراحل اولیه ساخت در جریان قرار میدادیم و همکاری خیلی خوبی در زمینه Pipeline ها داشتیم. این همکاری یک تحول خوب در زمینه ساخت و وسعت سکانس ها و کیفیت به وجود آورد.
Greg: در نهایت ما بعد از اینکه قسمت عمده انیمیشن و دوربین ها رو ساختیم، بعد بقیش رو به AXIS فرستادیم تا کار رو تموم کنن.
Brien: استودیو AXIS کارشون تو ادامه و تموم کردن قسمت های مختلفی مثل Look DEV، GEO Layout، FX، شبیه سازی، نورپردازی و ... خیلی خوب بود.
Greg: البته باید این نکته رو بگم که AXIS محلش در گلاسکوی اسکاتلند هست و 343 در سیاتل.
Brien: درسته. تهیه کنندگی سینماتیکمون، Damon Conn (سابقه EA، Activion)، به سختی کار میکرد تا همکاری بین دو استودیو به خوبی پیش بره.
Greg: آره به خوبی نظرات رو جمع میکرد و مسائلی که باید به اشتراک گذاشته میشد رو به خوبی مدیریت کرد.
Brien: تمام صورت های فوق العاده Osiris که در تریلر دیدید، همه به طور کامل داخل خود 343 ساخته شده بودن و بعد AXIS به مرحله رندر رسوند.
Greg: موشن کپچری هم که انجام دادن به خوبی پیش رفت. البته بعد از انجامش من تغییراتی دادم. ولی نتیجه کارشون عالی بود.
Brien: همونطور که Greg گفت، بیشتر صحنه ها انیمیشنشون فریم به فریم ساخته شده. ولی در کنارش جاهایی هم بود که باید ضبط میکردیم و تمام صحنه های کارکترها رو در استودیو Profile ضبط کردیم.
Greg: استودیو Profile مدل شبیه (mock) از داخل پلیکان ساخت. هنر پیشه ها باید انیمیشن های لایه های قبلی رو اجرا میکردن. ولی ما آزادی عمل هم در اختیارشون گذاشتیم تا بعضی جاها حرکات خودشون رو اجرا کنن.
Brien: البته ما تمام سکانی اول رو با حضور همه کارکتر ها ساختیم. حتی لسکی و پالمر. درسته که داخل ویدیو بودن، ولی باید اونجا ضبط میشدن تا مطمئن بشیم که زمان بندی درسته.
Greg: تمام سکانس پلیکان پشت سر هم و در یک ضبط گرفته شد و یه صحنه کوچیک فقط اجازه دادیم تا Nathan Fillian نقش تنهاش رو اجرا کنه.
Brien: درسته. البته Nathan به خاطر وقتش نمیتونست تو مرحله اول ضبط باشه و حتی خود مجبور شدم یه جا نقش Tanaka رو اجرا کنم تا مطمئن بشیم زمان بندی داره دست پیش میره.
Greg: به طور کل فکر میکنم بهترین و جالترین کاری که کردیم دوربین بود که به طور یکنواخت انجام شد. یعنی در واقع یه دوربین داشت صحنه ها رو نشون میداد.
Brien: آره این مسئله دوربین خیلی کار سختی بود. دوربین حرکات و وزنش به خوبی حس میشه Greg به خوبی این موارد رو اجرا کرد. دوربین نقشش تو تریلر خیلی مهم بود.
Greg: جواب و نظراتی هم که دریافت کردیم جالب و مثبت بود. مردم خیلی با تریلر حال کردن و در موردش صحبت میکنن. فکر میکنم که وقتی آینده تریلر رو ببینین، از جزئیاتی که دوباره اضافه کردیم، لذت میبرین.
Brien: دلم میخواد در آخر از تمام اعضای تیم WB و 343 به خاطر صداگذاری فوق العاده ای که انجام دادن تشکر کنم. و همینطور Kazuma Jinnouchi به خاطر موزیک فوق العاده ای که ساخته. Brian Reed به خاطر Blue Print هاش (نویسنده اصلی Halo 5 و با سابقه Blizzard، Marvel و هیلو از 2011)، Stuart Aiken، Debbie Ross و کل تیم AXIS هم تشکر میکنم. تهیه کنندمون Damon Conn و کارگردان انیمیشنمون، Steve Dyck (سابقه EA و ***tant Entertainment و halo4). و در آخر هم از Josh و Tim و کل تیم 343 به خاطر حمایت فوق العادشون.
==========================
توضیحات مربوط به مولتی پلیر هم بعد اضافه میکنم :d